Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
wskaż mi w tym silniku membranę odmy :) Zintegrowana z pokrywą zaworów. Patrz jednak jest. Jaką masz wartość podciśnienia w kolektorze ssącym?
Na kolektorze ssącym...
Sprawdź krokówkę i czy nie ma nieszczelności na kolektorze ssącym.
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
To ten czujnik z niebieską izolacją, szukaj z prawej strony samochodu w kolektorze ssącym
przepustnica inna , ale masz starą. Więcej czujników ma Z10XEP,chociaż tylko na kolektorze ssącym
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym.
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
ale ten dwupiowy w kolektorze ssącym.
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym.
kolektor ssący od strony grodzi /z tyłu/
Dzięki za podpowiedź. Po wymianie uszczelek (dwóch) po kolektorem ssącym samochód jak nowy.
Uszkodzony czujnik temperatury, z tyłu silnika, w kolektorze ssącym - na jedną wsuwkę.
Przyjrzyj się dokładnie a najlepiej jak go wykręcisz to znajdziesz połączenie z wydechem.
Witam. Czujnik z foto czujnik2.mpg to ten, który daje sygnał na wskaźnik temperatury. Ten drugi, niebieski, to czujnik z układu wtrysku, montowany na kolektorze ssącym pod zespołem przepustnicy i wtryskiwacza
Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego, czyli brak próżni w kolektorze. Nie ma takiej fizycznej możliwości w standardowym silniku.
Chyba X16XEL Jeżeli przekładasz sam silnik to nie ma znaczenia.Tylko kolektory ssące, są dwa rodzaje.
Twinport się rozlatuje [url=http://workshop-manuals.com/vauxhal...
Pewnie jest tam mnóstwo oleju i zaciąga do kolektora ssącego.
Chodziło mi o to czy np przez zwarcie w czujniku temperatury mógł on np pobierać tyle prądu że nie starczyło np na czujnik położenia wału czy coś w tym rodzaju, czy raczej wskazuje to na uszkodzenie w sterowniku. Zapakuj mu potencjometr 1k i zobacz czy zgaśnie przy zmniejszaniu rezystancji-będziesz miał odpowiedź na pytanie Po podłączeniu tego niesprawnego...
raczej to niesprawny reduktor,przez noc wypelnia ci kolektor ssący i podczs odpalania na pb masz dwa paliwa
Witam moze nieszczelnosc w ukl ssącym lub czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze moze wężyk z niego spadł.
jeśli skończył ci sie gaz i auto normalnie zaczęło jechać to wcześniej pracowało i na gazie i na benzynie udaj sie do gazowników aby sprawdzili listwę paliwową morze być uszkodzona i przepuszczać gaz do kolektora ssącego
Odpal na zimnym-mówisz,że ma 800 0br/min.Spryskaj plakiem odcinek kolektor ssący-przewód filtra powietrza.Jeśli zwiększą sie obroty to łapie lewe powietrze.
U gory ,na kolektorze ssącym,taki walec ,coś a'la elektromagnes rozrusznika.dochodzi wtyczka z 5-cioma kablami
Witam! Wyczyściłem kopułke, nie było osadu, sprawdziłem błedy i wyskoczyły: 33, 34, 35 . Wiem co one oznaczają, lecz nie mam już pojęcia co jest, podejrzewam uszczelke pod kolektorem ssącym. Prosze jeszcze o jakieś porady. Z gory dziekuje...
Właśnie taki silnik mam, już nawet udało mi się zamontować cewkę zapłonową zamiast aparatu zapłonowego. Z tego co zauważyłem to jedynie czujnik w kolektorze ssącym ma inną wtyczkę, ale można będzie też założyć ze starego silnika. Zastanawiam się jednak jak pisałem czy instalacja silnika przy elektronice ma takie same wyjścia, czy nie trzeba zmieniać...
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnieniowe,które odchodzą od kolektora ssącego.
Sytuacja u ciebie jest taka-stwierdzony duży przepływ powietrza to sterownik wydłużył czas wtrysku aby zachować proporcję mieszanki. Jeżeli masz vakumetr to sprawdź podciśnienie w kolektorze. A słuchaj-nie ma nieszczelności na rurze ssącej?
Zawór zwrotny od serwa do kolektora ssącego.
Jedyne co ma związek z pracą silnika i hamulcami to szczelność rurki między serwem a kolektorem ssącym. Co do wycieku to może też puszczać pompka sprzęgła do wnętrza kabiny.
Witam, zauważyłem w Corsie wyciek spod przepustnicy. Olej wyciekł na kolektor ssący, a jedna z uszczelek jest nasączona paliwem. Od czego zacząć demontaż?? Opel Corsa 95r. 1.4 8V
Były dwa systemy, w jednym świece żarowe były połaczone szeregowo z taką spiralą umocowaną częsciowo w kolektorze ssącym, ta spirala zdejmowała część napięcia ze świec i przy okazji podgrzewała zasysane powietrze.
W żaden kolektor ssący. Wychodzą 2 weze z pokrywy zaworów - jeden grubszy, który jest podłączony z tyłu w blok silnika, drugi cieńszy o który pytam bo mam luzny.
Czujnik jest w kolektorze ssącym - możliwe, że pokazuje przekłamane wartości, znaczy że może być uszkodzony, jeżeli zakładasz, że układ jest szczelny i pracuje prawidłowo.
zagazowaliście ją odpalając na gazie dlatego na niczym też nie odpaliła i z plaka, normalna sprawa, po przełączeniu na zero trzeba z gazem w podłodze pojudłać z 10sek aż wyjudła ten gaz zalegający w kolektorze ssącym i parowniku, jak zaczyna załapywać wtedy w trakcie judłania włączyć gaz (cały czas z gazem w podłodze) jak zacznie silnik się wkręcać...
Ilość paliwa dawkowana jest mniej więcej równa obciążeniu a to jest wprost proporcjonalne do czasu otwarcia wtryskiwacza (długość impulsu). Nie. I długo by tłumaczyć czemu. Najbardziej reprezentatywny sygnał obciążenia silnika, to wartość parametru MAP. A że w Corsie C czegoś takiego nie ma, to można dołożyć ze starszej - kwestia podpięcia się z wężykiem...
jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,bo coś mi się wydaje ,że metoda gaz-hamulec to o du...pę potłuc ps. przewód od podciśnienia serva siedzi niepewnie w kolektorze ssącym,ma ułamane jedno piórko uchwytu,może mieć wpływ na głupotę w zachowaniu silnika??
więc po co piszesz o jakiś lewych powietrzach zresztą żeby takie ciągnął to musiałoby rozwalić kolektor ssący pod przepustnicą chyba że w życiu nie widziałeś jak to jest w takiej Corsie zrobione
sprawdz czy nie spadł przewód z czujnika. czujnik jest w kolektorze ssącym, jeden przewód. jeżeli jest podłączony to zewrzyj go do masy i wskażnik powinien pokazywac maxymalna temperature. jezeli jest tak jak opisuje to trzeba sprawdzic termostat , pzdr
Witam. Mam problem z Corsą D 1.3 CDTI 90 KM. Może ktoś będzie mógł pomóc. Otóż mam problem z brakiem mocy do około 2 500–3 000 obr./min: auto muli niesamowicie, aż chce się wyjść i je popchnąć. Przy ruszaniu z włączoną klimatyzacją potrafi zgasnąć lub trzeba dawać dużo gazu, aby nie zgasło. Na desce brak jakichkolwiek błędów. Czujnik w kolektorze ssącym...
Cały czujnik jest zalany płynem i wychodzi z pod niego pęknięta uszczelka :/ Jadę kupić nowy :) Dodano po 4 Kupiłem czujnik ale najprawdopodobniej nie ten który potrzebowałem. Gdzie dokładnie znajduje się czujnik który mam wymianic? To ten z tyłu kolektora od strony kabiny czy tan na kolektorze ssącym po prawej stroniie od góry? Chyba że jest jeszcze...
Witam mam pytanie mam silnik 1,2 na gazniku, kupiłem 1,2 tylko że na jedno punkcie chce go przerobić na gaznik klijęt ci mi go sprzedawał powiedział że mam przełożyć kolektor ssący i wałek rozrządu i niby wszystko pasuje moze ktoś coś takiego przerabiał:cry:.
Hejo mam podobny problem silnik pracuje ok tylko brakuje mu mocy (corsa a 91r 1,2benz/gaz) co to moze być? i gdzie jest ten przepływomierz? ja tylko widziałem na kolektorze ssącym 1 czujnik czy to o to chodzi? Z góry dzięki
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Sprawdź wężyk od mapsensora idący z monowtrysku na podszybie (ma byc wpiety w górny króciec ten na monowtrysku) oraz czujnik temperatury silnika na kolektorze ssącym za alternatorem 2 pinowy. Czujnik mozesz wymienić bo padają ze starości a zamiennik taniutki a chodzi ładnie.
Witam, od jakiegoś czasu silnik zaczął metalicznie stukać. Myslałem, że to zaworki i pojechałem na sprawdzenie luzów i okazało się, że są w porządku. Mechanik domniema, że to standardowo pierwsze co przychodzi na myśl szklanki lub sworzeń któregoś z tłoków. Czy ktoś spotkał się z podobnym odgłosem ? Czy to nie przypadkiem kolektor ssący ? Poniżej film...
Z tego co pamiętam czujnik wkręcony jest w głowicę pod cewką zapłonową lub aparatem- w zależności od rocznika albo pod kolektorem ssącym. jeżeli chodzi o sondę to w corsie jest chyba jednoprzewodowa i żeby ją sprawdzić trzeba wpiąć woltomierz ( wcisnąć przez izolację )jedną z końcówek pomiarowych a drugą do masy auta. Wskazania powinny zmieniać się...
Przepływomierza w tym silniku nie ma. Jest to na 100% czujnik temperatury silnika - ale uważaj, są dwa. Jeden jest wkręcony od góry w kolektor ssący zaraz obok alternatora, drugi jest blisko, ale od strony ściany grodziowej i to on jest winowajcą. Czujnika temperatury zasysanego powietrza też nie ma w tym silniku !
psikaj plakiem na kolektor ssący na pracującym silniku i słuchaj czy się coś zmienia - często w tych silnikach puszczają uszczelki pod kolektorem ssącym i ciągnie lewe powietrze i wtedy nie pali na któryś gar. Na który cylinder nie pali? odłączaj kable od świec na pracującym silniku (tylko kombinerkami bo kopnie!) i sprawdzaj na którym to cylindrze....
Sterownik silnika masz na kolektorze ssącym. Weź odepnij wtyczkę od EGR i zobacz jak wtedy jeździ. Dodano po 3 A ten zagadkowy elektrozawór to od ogrzewania.
Zawory na płytkach regulacyjnych, więc same się nie regulują. Po pierwsze w tym roczniku może już być EGR. Pierwszy podejrzany za kopcenie. Oczywiście zakładam, że nie masz mechanicznie uszkodzonego wtryskiwacza. Etap drugi to ustawienie kąta wtrysku. W tym celu należy wyjąc filtr oleju. Ja demontuję też kolektor ssący. Oczywiście ustawienie pompy na...
Witam. Proszę was o pomoc. Ostatnio czyściłem EGR i jak wszystkim wiadomo przy tym silniku trzeba się namęczyć z wykręceniem Łączy się to z rozebraniem kilku części. Poskładałem wszystko. I tu zaczyna się problem. Autko nie odpala. Słyszę ze rozrusznik działa ale silnik ani drgnie o co chodzi? Wszystko podpiąłem jak należy. ( kolektor ssący. Zbiornik...
Hmm to nie dobrze albo dobrze - liczyłem że to ta pompa wstępna nie daję rady i stąd pompa CR nie robi ciśnienia powyżej 100MPa jak to kiedyś robiła patrzać po logach z jazdy. EGR był czyszczony około 2-3 miesięcy temu razem z kolektorem ssącym oraz rozruszałem "Sztangę" od turbinki bo raczej stała. Wtedy było słabo z mocą i wiadomo dymienie przy depnięciu....
ale nawiew musi być włączony na maximum żeby odpowietrzyła się nagrzewnica . wykręć tez na chwile czujnik temperatury ten na kolektorze ssącym i wtedy już pozbędziesz sie całkowicie powietrza . jak zacznie lecieć płyn po odkręceniu czujnika to odrazu zakręć go . układ powinieneś mieć już odpowietrzony . jeśli nadal będziesz słyszał bulgotanie to z czasem...
Nigdy nie uruchamiałem silnika benzynowego "z plaka" więc nie wiem czy świeca potrafi zapalić mieszankę plak-powietrze.Silnik diesla który w ten sposób można odpalać to nie to samo. Moim zdaniem skoro silnik łapie na resztkach paliwa które zostają w kolektorze po wyłączeniu pompy paliwa to rozrząd powinien być OK.Nie odpowiedziałeś jak z kompresją.Spróbuj...
Sprawdź przejście kabla czarny/czerwony pasek z pojedynczym konektorem w okolicach kolektora ssącego
dzięki a mam jeszcze jedno pytanko czy nieszczelności w kolektorze ssącym miały by coś z tym problemem wspólnego?????? bo chodzi o to że ściągałem głowice- bo poszła uszczelka i gdyby ciągną lewe powietrze ten czujnik będzie pokazywał błąd???? dodam jeszcze że czyszcząc kolektor to wyjście na czujnik było zatkane ,zamulone jakby ja go udrożniłem i zaczeły...
W moim combo 1,3 cdti sytuacja ta sama, przy dodaniu gazu wywala kontrolka i zostaje 1/3 mocy. Byłem na diagnostyce, pokazuje nieokreślony błąd, wymienili tylko filtr paliwa i powietrza. Sam rozebrałem cały dolot i egr. Prace zakończone wygląda to tak: - egr średnio brudny, trzpień cewki chodzi lekko, - kolektor ssący średnio brudny, wyczyszczony, -...
Podłączyłem innego kompa do elektroniki auta - błąd czujnika spalania stukowego. Aha, nie wspomniałem, że po uruchomieniu silnika i przy palącej się kontrolce silnika odciecie zapłonu pojawiło sie przy ok. 4500 obr/min A teraz wyjaśniam przyczynę - zamieniłem podłączenie kostek czujnika spalania stukowego i przewodu prądowego z tyłu silnika za kolektorem...
Tylko teraz w sumie zastanawiam się który kanał był do kolektora ssącego a który z wydechowego, bo jeśli ssący jest tam gdzie wychodzi ten okrągły grzybek to zaślepienie i tak nic nie da. chyba żebyś zrobił taki myk jak [url=http://z16xe-egr-cheater.blogspot.c... czyli całkowicie zaślepił kanały EGR a...
Sprawdź ciśnienie doładowania . http://obrazki.elektroda.pl/2372381200_1... Sprawdzić/zweryfikować wzrokowo Przed rozpoczęciem badania ciśnienia doładowania sprawdzić, czy cały układ ssania znajduje się w nienagannym stanie. Odłączyć giętki przewód ciśnieniowy prowadzący od kolektora ssącego do siłownika rozdzielczej pompy wtryskowej....
Próbowałeś metody z plakiem na wykrycie nieszczelności kolektora ssącego ? jakie masz konkretnie błędy ?
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
A mam jeszcze jedno pytanie. Podkręciłem u siebie na razie poprzez zwiększenie dawki paliwa i wyjąłem przewód ciśnieniowy od wastegate. Wiem, że po jego wywaleniu turbina pompuje cały czas bez upustu, ale wiem też, że w kolektorze ssącym jest zawór upustowy, który puszcza ciśnienie jeżeli przekroczy ono 1,1 bar. Czy da się jakoś przerobić fabryczny...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
Witam Sprawdziłem wszystkie nieszczelności i znalazłem nie dokreconą szpilke przy kolektorze ssącym ale problemy sie nie skończyły :/ Błąd 35 pojawia sie ale zadziej a do tego doszedł jeszcze bład 44 (czyli sonda lambda którą wymieniałem z miesiąc temu) , nie równe obroty (na biegu jałowym), okopcone świece i czarny dym z rury. Dodam ze błedy te pojawiają...
Podciśnień nie sprawdzałem Wszystkie wężyki i uszczelki gumowe w okolicy przepustnicy , kolektora ssącego itp...
została wymieniona sonda w kolektorze wydechowym, wyświetla sie kontrolka silnika i przepala sie 30A bezpiecznik kilka sekund po uruchomieniu i silnik zgaśnie i jak sie go odpali z naga na pedale gazu to będzie chodzić mimo że bezpiecznik jest przepalony. Odłączałem czujnik temperatury , czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i dalej to samo czy czujnik...
Zdecydowałem się na wymianę razem z uszczelką pod głowicą. Zakupiłem uszczelkę firmy Glaser, zimmering wałka rozrządu, uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy, uszczelkę pod pokrywę zaworów, komplet nowych śrub. Olej i płyn chłodniczy mają 50km także je zleje a po naprawie wleje ponownie. Mechanik, któremu jednak to zlecam podczas naprawy zdecyduje...
Witam wszystkich, mam problem z corsą z 2000r. z silnikiem 1.4 sz. Mianowicie po podłączeniu kompa nie wykazuje żadnych błędów a w parametrach bieżących parametr czujnika temperatury powietrza dolotowego wskazuje - 31 stopni i co się z tym wiąże cały czas jest podawana bogata mieszanka a zużycie paliwa sięga 10l/100km także niezbyt ekonomicznie :( Problem...
Witam Wszystkich ! Potrzebuje pomocy w naprawie Corsy B 1.0 12v , objaw jest taki, iż po gwałtownym dodaniu gazu strzela w kolektor ssący,i z opóźnieniem reaguje na gaz.Po wypięciu czujnika temp . płynu chłodzącego jest ok.Po wypięciu czujnika wałka rozrządu zero reakcji silnik nadal pracuje "? Ostatnio wymienione świece ,cewka zapłonowa,pompa paliwa...
Ma instalacje gazową ? pewnie nie bo byś napewno sprawdził jak chodzi na gazie. Jeśli iskra jest i świeca jest prawidłowo wypalona to wszystko wskazuje na układ zasilania. Jeśli był robiony wydech to po co ktoś odkręcałby kolektor ssący? przecież jest po drugiej stronie silnika. Co było konkretnie robione przy wydechu? Spodkałem sie kiedyś z przypadkiem...
Ręczny trzyma bardzo dobrze. Ciśnienie na kolektorze ssącym ma stałą wartość -0,65 bara. Odtłuściłem dzisiaj tarcze kontaktem u, chociaż weług mnie nie były zatłuszcone i niestety bez polepszenia. Tarcze są lekko pofalowane, a klocki ocierają lekko o nie i równomiernie na całym obrocie. Uważam, że tarcze są proste, chociaż są już pordzewiałe na brzegach...
Witam. Może i ja dołoże sowje trzy grosze. Istotnie jak wspomniał kolega wcześnej wydech. Może uszkodzeniu uległ katalizator i układ wydechowy jest niedrożny. Jak sprawdzić: zazwyczaj na wolnych obrotach jest ok. Czyli przystawiając rękę na końcu rury wydechowej czyć kompresję spalin. Na przygazówce jakiś 2,5 tyś obrotów trzymając wzrost kompresji jest...
W lecie silnik chodził jak zegarek. Po ostatnich przymrozkach nie moge odpalić tego fajnego opla. 2 tyg. temu wymieniłem świece, jakiś czas było o.k. Wczoraj i dziś nie odpali; iskrę ma, paliwo ma i nic. Wcześnie nie pokazywał zadnych błędów, lamka z "piorunem" nigdy się nie zaświecała podczas pracy silnika. Ale... wypiąłem kabelek (wtyczka -2 przewody)...
Dzień dobry. Opiszę Wam krótką historię awarii mojego samochodu Opel Corsa 1.3D 90KM. Otóż - Objawy samochodu zaczeły się szarpaniem , brakiem mocy silnika oraz nierówną pracą. Oddaliśmy samochód do mechanika który stwierdził, że wszystkie wtryski są do regeneracji. Jeżeli tak mechanik mówi, to znaczy , że tak jest. Zadzwoniłem więc do mechanika bo...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Witam . Jestem w trakcie przekładania silnika w corsie D z 2006 o oznaczeniach 10XEP. Silnik dawca pochodzi z corsy C 2004r 10XEP. podczas przekładania zauważyłem że różnią sie komputerem na kolektorze ssącym wiec cały osprzęt przełożyłem automatycznie podczas przekładania okazało się że zawór egr jest inny i czujnik położenia wału jak i alternator-...
Witam ! Dziękuję za pomoc Prawdopodobnie przyczyną gaśnięcia był nieszczelny przewód (za luzny)do czujnika podciśnienia (MAP sensora) przy kolektorze ssącym W tej chwili pali bez zastrzeżen mając ciśnienie na jednym cylindrze 6 a na pozostałych po 10 (prawdopodobnie zapieczone pierścienie) może dlatego wolne obroty minimalnie są niestabilne. Co do 100...
Odp: Check zapala się tak jak powinien po przekręceniu stacyjki a później gaśnie, więc teoretycznie jest ok. Zamówiłem interfejs do odczytywania błędów, najdalej we wtorek już bd mógł zrobić odczyt. Ładowałem akumulator, czy po odłączeniu błędy wcześniejsze zachowane są gdzieś w komputerze? Gdzieś czytałem, że odrazu nie pokazuje błędów, trzeba troszkę...
Za alternatorem, na górze kolektora ssącego, taki na jednego konektorka
Gaz regulowany, a sprawdzane było czy ciągle nie leci ? Bez względu na to czy włączony jest gaz, czy nie ? może to skutkować tym że odpalasz na obu tych paliwach i zalewa się silnik. Po zgaszeniu już działającego silnika normalnie odpala ? To zakręć gaz na butli, resztki z przewodów wypal aż sam zgaśnie i sprawdź co będzie rano. I od tego bym zaczął....
Sprawdz przewód gumowy od map-a. https://obrazki.elektroda.pl/5981947500_... ew rurkę od serwa do kolektora ssącego. Na wstecznym to samo?
Kończąc temat: - corsa została pozbawiona wnętrza katalizatora, wstawiłem emulator drugiej sondy z którym było trochę zabawy bo łapała błędy, odpowietrzenie skrzyni korbowej poleciało w zbiorniczek z filtrem, zaślepiłem egr, usunąłem rurkę od egr w kolektorze ssącym, zaślepiłem wejście, wywaliłem zaciąg powietrza z nad chłodnicy, wywaliłem podgrzewanie...
Zamarznięty parownik mógł zalać gazem silnik, kolektor ssący. Trudność w odpaleniu - zalany gazem silnik to odpalanie na gazie i benzynie jednocześnie, za bogato w paliwo by łatwo odpalić silnik, typowa sytuacja zdarzająca się przy 1 i 2 generacjach gazu, przy sekwencji gaz może przedostawać się wężykiem podciśnienia parownik/kolektor/map sensor. Pękła...
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Autor problemów napisał że nie ma intercoolera. Co nie jest dziwne w silniku 1,3. Dolotowa do kolektora ssącego, wylotowa od turbiny.
brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ? owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko A żebyś się nie zdziwił, jak Tobie...
Logiczne ; zobacz , co w czasie kręcenia ginie na cewce przekaźnika "lewego" , plus czy masa z ECU , bo on PODAJE na cewkę "prawego" 12V. To jest zawór odprowadzania ze zbiornika opar paliwa do kolektora ssącego , nie ma nic wspólnego z tankowaniem paliwa.
Samochów zaczął dymić i osłab jskiś rok temu po zatankowaniu paliwa na prywatnej stacji. 6 miesięcy temu były zawory sprawdzane, były ok. Samochód bez zmian. Ciśnienie było mierzone zegarem podpiętym pod kolektor ciśnieniowy z turbiny. Ssanie turbiny bezpośrednio z atmosfery.
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Trzeba ją sprawdzić.
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Te cztery wężyki to od wtryskiwaczy gazowych. Zaslep je po prostu i będzie dobrze. Pytanie jeszcze gdzie było podpięte podciśnienie do parownika i ewentualnie mapsensora. Możliwe że pod wężyk idący do zaworu par paliwa. Sprawdź czy z tyłu kolektora ssącego nie masz jeszcze jakiegoś trójnika z luźnym końcem.
hmm, w głowicy, gdzieś w okolicach kolektora ssącego? Jest do niego bezpośredni dostęp? Czy trzeba coś rozmontowywać?
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
kolektor ssący kolektor ssący peugeot ciepły kolektor ssący
mostki intela balun antena delta skrócenie prania
whirlpool awm6081 blokada drzwi whirlpool l2524
Czy nowa antena GPS zapewni działanie nawigacji? Odtwarzacz DVD do Technics SA-TX50: Wybór i Kompatybilność