Corsa ma taką przypadłość, jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony to sterownik nie podaje napięcia na pompę paliwa i na moduł WN. Miałem przyjemność uczestniczyć w takim zdarzeniu w mojej Corsie.
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
Przekaźnik pompy jest pod wykładziną koło nóg pasażera.
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
A iskra jest?
To jest pamięć, owszem ale z tym błędem nie wiem czy ma coś wspólnego. To pamięć z danymi korekcyjnymi dla każdego egzemplarza pompy. Ze względu na pewne odchyłki w wykonaniu każdej pompy, brak powtarzalności. http://obrazki.elektroda.net/55_12598838...
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
Nie masz sterownia przekaźnikiem bo jest brak któregoś zasilania na ECU. Powtarzam sprawdź dokładnie czy masz wszystkie zasilania na ECU i nie samym miernikiem ale z obciążeniem np żarówką. Bez tego sprawdzenia reszta kombinacji nie ma sensu. Jaki silnik ? Z10XEP czy Z10XE ?
Zmierz siłę hamowania tak przednich kół, jak i tylnych. Podejrzewam, że któreś koło "trzyma", lub źle wyregulowana siła hamowania kół tylnych i tak się będzie działo. Dwa, pojechać do "prawdziwych" mechaników i podłączyć pod tester diagnostyczny, po wcześniejszym mechaniczno/wizualnym sprawdzeniu pierścieni ABS przy kołach... Od tego zacznij.
Weź poki co żarówkę minimum 21W i sprawdź Zasilania tego sterownika.
wina uszczelki Trochę niepoprawne określenie. Wątpię, żeby uszczelka była czemuś winna. Jak mechanik ją założył tak siedziała i tego są skutki, więc jak już to wina mechanika.
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Temat stary ale problem z tymi pompami dalej aktualny. U mnie pojawił się objaw braku hamulca w lewym przednim kole . Miałem oddawać pompę do regeneracji ale podkusiło mnie żeby spróbować z nią powalczyć. Kupiłem wcześniej pompę z Fiata 500 wg powyższych sugestii do ewentualnego przełożenia bloku hydraulicznego i weryfikacji działania. Po zdemontowaniu...
Witam miałem ten sam problem okazało sie ze były zasniedziałele styki od czujnika połozenia wału korbowego tj. łaczenie koło filtra powietrz po lewej stronie
Nie załączy się pompa nie będzie iskry jak nie ma obrotów.
Pompa ABS do wymiany ,standard w tych autach.
Wygląda na zapowietrzony lub zużyty układ pompa - wysprzęglik. Do szybkiej naprawy bo zaraz będzie skrzynia do wymiany.
Ale leniwiec jestes:).Wystarczyło użyc Szukaj opel corsa opisywany byl chyba z 1000 razy. Pompa czerwony z niebieskim paskiem w lewym progu.
A jaki rocznik , bo 2001/2003 można normalnie wyprogramować EGR. Pompa wysokiego ciśnienia NIE MA zaworu bezpieczeństwa. Polecam oddać ją do uszczelnienia lub sam to możesz zrobić--uszczelki są dostępne w sieci. Ew. wymień , ale nie będziesz wiedział czy nie jest tak samo uszkodzona.
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem? To nie ma znaczenia czy chodzi czy nie chodzi. Trzeba sprawdzić jakie daje ciśnienie. Jak ok to pompa CR do roboty. Oczywiście sprawdzić wcześniej zawór ciśnienia ,jego wysterowanie i np...
Sytuacja jest jasna. Nie ma paliwa na powrocie = nie otwiera się regulator ciśnienia = za małe ciśnienie = pompa lub połączenie gumowe w zbiorniku do wymiany. Osobiście to też stawiam na pompę. Na przyszłość: jak chodzi dobrze na gazie,to na pewno winne nie są świece.
Skoro wystrzeliły tranzystory to pompa nie może być ok. Sterowniki od drgań uszkadzają sie inaczej nie strzelają tranzystory. Pompa do zrobienia lub wymianki.
Ewidentny brak przepływu. Zapchana chłodnica (łatwo zweryfikować) lub skończyła się pompa - z tym gorzej bo napędzana jest paskiem rozrządu.
Może szary +, czarny masa. Pompa zabezpieczona jest bezpiecznikiem 15A, więc powinien wystarczyć. Mój włącznik się nie grzał, ale jakieś zastane przewody dołączone do oryginalnej wiązki przez poprzedniego właściciela to i owszem, były za cienkie.
Jeśli 2001r to silnik oplowski już. Sprawdź wszystkie kostki przy pompie wtryskowej, jeśli nie są zaśniedziałe to do naprawy jest sterownik pompy wtryskowej lub ewentualnie cała pompa wtryskowa.
Podają że pompa wstępna powinna pracować w zakresie 2-4 bar, więc wydaje się dobrze, jak EGR ?
Paliwo dostaje? Pewnie nie... Jest w ogóle w zbiorniku? Pompa chodzi?
Pływak czujnika nie podnosi się wyżej niż na połowę zbiornika. Blokuje się w okolicach połowy zbiornika i nie wypływa wyżej.
Po przekręceniu kluczyka powinien być impuls na pompę w celu podniesienia ciśnienia. Da się to usłyszeć w okolicy fotela pasażera. Sprawdź czy przekaźnik pompy dostaje napięcie w czasie tego impulsu. Możesz też wyjąć przekaźnik i zrobić zworę na stykach prądowych do sprawdzenia czy pompa działa. Na silniku jest też czujnik ciśnienia paliwa i to on załącza...
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Masz schemat tego Z12XE , tam 12v na wtryskiwacze idzie z przekaźnika pompy paliwa k35 (napięcie 12v jest tylko jak pracuje pompa paliwa ), resztę widać na schemacie ....
Możesz, śmiało, w czasie jazdy pompa też pracuje cały czas. Nic się nie stanie. Do mnie przybywają klienci, którzy pompę mają podłączoną na krótko, po stacyjce. Nie polecam, tak być nie powinno, w razie kolizji, pompa będzie lała paliwem!
Czy słychać pracę pompy paliwowej? Pompa nie jest testowana elektronicznie ,więc nie wywali Ci błędu. Często zdarza się ,że amatorzy zagazowanych aut jeżdżą na oparach benzyny przez co dochodzi do zatarcia pompy. Posłuchaj ,czy chodzi. Jeśli nie to sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie pompy.
Witam na początku chciałbym się dowiedzieć co to jest ,fotka poniżej i jak fachowo to się nazywa. Wiem że jest to jakaś pompa elektryczna od spalin. Od jakiegoś miesiąca strasznie 'wyje' jakby miała się rozpaść próbowałem rozebrać ale nie wiem czy to jest możliwe,obudowa jest zgrzana. Czy jest to do naprawy czy lepiej kupić nową? link fotka http://obrazki.elektroda.net/47_12280440...
Skoro napięcie do pompy dochodzi a sama pompa nie działa to chyba wszystko jasne. Ten błąd sądzę że nie jest związany z tą usterką.
Piny 85 i 86 to sterowanie przekaźnika i skoro po zapłonie zarówno na 30 i 87 jest +12V to przekaźnik wbrew temu co napisałeś "zwiera" tzn. działa poprawnie. Łącząc pin 30 z 87 pompa powinna podejmować pracę niezależnie od ECU. Skoro tak się nie dzieje proponuje odpiąć pompę paliwa i przetestować jej działanie na krótko ew. sprawdzić konektory, zbadać...
Pompa powietrza wtórnego. Służy do niczego - wymysł ekologów dla większej czystości spalin
W tym 2 odpuść sobie wiązkę i sterownik a szukaj dlaczego jest za małe. Czujnik FPR, zawór FPR, zasilanie paliwem (pompa wstępna, filtr) i czego nie życzę, też prawdopodobne, sama pompa CR. Czym czytałeś?
Problemem też może byc pompa wody, często jest tak, że ośka pompy się obraca a turbinka stoi w miejscu.
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Witam, Po pierwsze: jeżeli używałeś neonówki a nie kontrolki z żarówką na 12V, to nie miało prawa nic się zaświecić. Po drugie: jeśli wykonałeś mostek prawidłowo (tak jak jest pokazane na zdjęciu tej strony którą Ci poleciłem) to znaczy że pompa ma zwarcie, i dlatego pali się bezpiecznik. Wniosek prosty, nic nie kombinuj, tylko wyjmij pompę. Sprawdż...
Bo gdyby to była pompa szarpanie występowało by cały czas Pompa w Isuzu 1.7 to nie pompa w Oplu 2.0 która notorycznie się uszkadzała, uszkadzając przy okazji sterownik. W Isuzu psuły się tylko sterowniki. Ich uszkodzenie to przede wszystkim "zimne luty". Ale naprawa wymaga jeszcze dodatkowych czynności o których wiedzą Ci co tym się zajmują. Ja swój...
Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość to 120 i 3 tys obr, mam tez od czasu do czasu problem z odpaleniem, na chłodno dobrze kręci a jak jest ciepły to musi się trochę podusić. Czy udało się Panu zidentyfikować przyczynę takiej usterki ? Dodano po 2 Niestety mam ten sam problem z corsach 1.3 diesel , maksymalna prędkość...
Ten silnik potrzebuje ok 350-400rpm żeby odpalił. Z drugiej strony z baku nie powinny dochodzić żadne dźwięki poza cichym buczeniem, jeśli coś tam "siorbie" to znaczy że albo coś jest urwane albo pęknięte i pompa albo ciągnie powietrze albo paliwo wylewa się gdzieś z powrotem do zbiornika. Od włączenia zapłonu do załączenia rozrusznika odczekaj przynajmniej...
A czy można jeździć z takim klekotaniem? Co ewentualnie grozi zostawiając to na późniejszy termin wymiany? Ja mam cos podobnego z tym że wydaje sie to jakby to były jakieś łożyska. Pompa ich nie ma więc może to napinacz paska. Jakby mógłby mi ktoś doradzić to nagrałem swój dźwięk silnika. PS. Bez znaczenia czy ciepły czy zimny, tak samo. http://w804.wrzuta.pl/audio/7ZGA6lwRPoJ/...
Chłopaki z warsztatu mają rację. Ja tesh trochę zaimuję się mechaniką i zalecam wymianę pompy wodnej razem z wymianą rozrządu. Teraz nie wymienisz a za 10tkm Ci zacznie cieknąć i co wtedy?? Ponownie trzeba wszystko rozbierać. Zalecam wymianę tej pompy
Sp[rawdzić dobrze kabelki , na 85 i 86 , szczególnie ze sterownika. Gdzieś albo przywarcie do 15 lub sterownik.
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Sterownik ma wyuczone jakieś tam wartości nastaw dla biegu jałowego, zeskrobałeś brud i nastawy już nie pasują, dlatego kolebie nim na wolnych obrotach. Ten silniczek krokowy otwiera tzw. bypass w przepustnicy i reguluje obroty biegu jałowego. Tej śrubki od przepustnicy nie ruszaj, jest do ustawienia wstępnego. Sam sterownik silnika nie może regulować...
pompa corsa sterownik pompa corsa corsa pompa odpalać
pcf8583 zegar bascom głośniki fabia niedopasowanie impedancji słuchawek
Akumulator nowy, rozrusznik po naprawie tyka i nie kręci – spadki napięcia, styki elektromagnesu, szczotki Mercury 75HP 4T – starter kręci, brak zapłonu, brak wody, eksplozja w wydechu