Dwa przekaźniki w skrzynce pod maską, nie te małe wąskie, a te kwadratowe, jest tak, że jeden obok drugiego na krawędzi skrzynki od strony pasa, jeden jest od zasilania strownika wtrysku, drugi pompy.
Wygląda na wykończoną pompę CR jak wstępna daje 4 bar. Da się to wstępnie sprawdzić obserwując PWM dla zaworu reg. ciśnienia. Ale chyba czeka cię wymiana pompy .
Corsa ma taką przypadłość, jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony to sterownik nie podaje napięcia na pompę paliwa i na moduł WN. Miałem przyjemność uczestniczyć w takim zdarzeniu w mojej Corsie.
Ale leniwiec jestes:).Wystarczyło użyc Szukaj opel corsa opisywany byl chyba z 1000 razy. Pompa czerwony z niebieskim paskiem w lewym progu.
Przekaźnik pompy jest pod wykładziną koło nóg pasażera.
Paliwo dostaje? Pewnie nie... Jest w ogóle w zbiorniku? Pompa chodzi?
Może szary +, czarny masa. Pompa zabezpieczona jest bezpiecznikiem 15A, więc powinien wystarczyć. Mój włącznik się nie grzał, ale jakieś zastane przewody dołączone do oryginalnej wiązki przez poprzedniego właściciela to i owszem, były za cienkie.
Czy słychać pracę pompy paliwowej? Pompa nie jest testowana elektronicznie ,więc nie wywali Ci błędu. Często zdarza się ,że amatorzy zagazowanych aut jeżdżą na oparach benzyny przez co dochodzi do zatarcia pompy. Posłuchaj ,czy chodzi. Jeśli nie to sprawdz w pierwszej kolejności zasilanie pompy.
Jeśli 2001r to silnik oplowski już. Sprawdź wszystkie kostki przy pompie wtryskowej, jeśli nie są zaśniedziałe to do naprawy jest sterownik pompy wtryskowej lub ewentualnie cała pompa wtryskowa.
Typowy objaw zużytego dołu, i lub pompy oleju.
dużo za niskie wolne obroty biegu jałowego... lub wytarte panewki... lub zajechana pompa oleju
To jest pamięć, owszem ale z tym błędem nie wiem czy ma coś wspólnego. To pamięć z danymi korekcyjnymi dla każdego egzemplarza pompy. Ze względu na pewne odchyłki w wykonaniu każdej pompy, brak powtarzalności. http://obrazki.elektroda.net/55_12598838...
Skoro wystrzeliły tranzystory to pompa nie może być ok. Sterowniki od drgań uszkadzają sie inaczej nie strzelają tranzystory. Pompa do zrobienia lub wymianki.
Zrób to samo ale z żarówką h4 zamiast probówki. Jeżeli zaświeci wymieniaj pompę bez wahania.
A jaki rocznik , bo 2001/2003 można normalnie wyprogramować EGR. Pompa wysokiego ciśnienia NIE MA zaworu bezpieczeństwa. Polecam oddać ją do uszczelnienia lub sam to możesz zrobić--uszczelki są dostępne w sieci. Ew. wymień , ale nie będziesz wiedział czy nie jest tak samo uszkodzona.
prosze bardzo: schemat oraz Google Twoim przyjacielem jest: [url=http://www.corsa-a.pl/forum/viewtop...
Pompa ABS do wymiany ,standard w tych autach.
Wydaje mi sie, że w Corsie pompa startuje gdy kręcimy rozrusznikiem. Sprawdziłbym (wymienił) przekaźnik pompy paliwa
Zasilanie pompy w zbiorniku tnij.
A zawor przelewowy przy pompie oleju dobry?
Zmierz siłę hamowania tak przednich kół, jak i tylnych. Podejrzewam, że któreś koło "trzyma", lub źle wyregulowana siła hamowania kół tylnych i tak się będzie działo. Dwa, pojechać do "prawdziwych" mechaników i podłączyć pod tester diagnostyczny, po wcześniejszym mechaniczno/wizualnym sprawdzeniu pierścieni ABS przy kołach... Od tego zacznij.
Od tego zacząłem. Ale ewidentnie nie ma przepływu przez pompę ABS.
Potwierdzam. Nie ma filtru paliwa jest tylko siateczka w pompie.
Zakończony
Możesz, śmiało, w czasie jazdy pompa też pracuje cały czas. Nic się nie stanie. Do mnie przybywają klienci, którzy pompę mają podłączoną na krótko, po stacyjce. Nie polecam, tak być nie powinno, w razie kolizji, pompa będzie lała paliwem!
Przekaźnik pompy paliwa .
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
W silniku Z12XEP ciśnienie paliwa powinno wynosić 3,8 bara. Mierzy się go na złączu kontrolnym na listwie wtryskowej przy pracującym silniku. Opel podaje to jako ciśnienie w układzie paliwowym, a nie jako ciśnienie tłoczenia pompy paliwa. Nie powinno się więc mierzyć ciśnienia paliwa na przewodzie zasilającym zamkniętym manometrem. Regulator ciśnienia...
Po przekręceniu kluczyka powinien być impuls na pompę w celu podniesienia ciśnienia. Da się to usłyszeć w okolicy fotela pasażera. Sprawdź czy przekaźnik pompy dostaje napięcie w czasie tego impulsu. Możesz też wyjąć przekaźnik i zrobić zworę na stykach prądowych do sprawdzenia czy pompa działa. Na silniku jest też czujnik ciśnienia paliwa i to on załącza...
temat przerabiany już nie raz !!!! wyszukiwarka !!!!
Czy ktoś wie gdzie znajduje się przekaznik pompy paliwa corsa b 1.0 bo nie słyszę dzwięku załanczania pompy podczas rozruchu zapala ale po długim kręceniu a chciałem go sprawdzić
Sprawdź czy dostaje napięcie na pompie
Pompa ani drgnie przy przekaźniku ani przy zmostkowaniu. Więc raczej to jej uszkodzenie.
Pompa paliwa padła.
Chłopaki z warsztatu mają rację. Ja tesh trochę zaimuję się mechaniką i zalecam wymianę pompy wodnej razem z wymianą rozrządu. Teraz nie wymienisz a za 10tkm Ci zacznie cieknąć i co wtedy?? Ponownie trzeba wszystko rozbierać. Zalecam wymianę tej pompy
Wykręć zawór SCV z pompy wysokiego ciśnienia i oglądnij pod kątem opiłków
Widocznie, za duży prąd płynie przez niego. Źle dobrany przekaźnik lub pompa pracuje nieprawidłowo.
Przyczyna - przekaźnik pompy paliwa
A iskra jest?
Dolz, Hepu będzie dobrze.
Tez mi się tak wydaje ze cieknie gdzieś pod serwem. Gdzie dokładnie szukać nieszczelności? Można jakoś uszczelnic miejsce pod serwem bez wyciągania pompy?
Filtr paliwa do wymiany na początek póżniej sprawdzić pompę paliwa i jej sterowanie.
Sprawdź przewód od elektrozaworu w pompie.
mozliwe ze zawor przelewowy na pompie olejowej szwankuje pompa do wymiany
A w czasie kręcenia rozrusznikiem łapie ci przekażnik pompy
Podmieniałeś sterownik silnika czy pompy?
czujnik temperatury ma kolor zielony.Znajduje się pod vacu pompą i pompą wysokiego ciśnienia, z prawej strony sinika :-)
Syf pewnie został ale po co go usuwać skoro można wymieniać pompę.
Uchwyt, pompę ,pokrywę zaworów, i dobrze by było miskę.
Hmm nie bardzo rozumiem o jakim module mówicie.. Podłączaliśmy z innego samochodu ten moduł do którego podłącza się przewody wysokiego napięcia. Hmm a możliwe żeby ten moduł blokował iskrę i wyłączał pompę?
A jak to jest np cr Przypuszczam jednak, że to pompa rotacyjna.
Dajesz napięcie 12V na bezpiecznik F26 i pompa działa
Musisz rozłupać tę puszkę i użyć elektrozawór z Twojej starej pompy. Może się okazać że szybciej przełożysz całą pompę.
Mam problem z problem z corsą c 1.3 (1.25) . Miałem na początku tak że nie zawsze załączała się pompka paliwa.Oczywiście wtedy silnik nie chciał odpalić.Zdarzało się to sporadycznie.Mialem problem również z podnoszeniem i opuszczaniem szyb, po jakim (czasie od zakupu samochodu) musiałem prawie do odpalenia przekręcić kluczyk żeby zadziałało podnoszenie...
Hmm.... dodał bym jeszcze przekaźnik pompy.
Masz schemat tego Z12XE , tam 12v na wtryskiwacze idzie z przekaźnika pompy paliwa k35 (napięcie 12v jest tylko jak pracuje pompa paliwa ), resztę widać na schemacie ....
Ewidentny brak przepływu. Zapchana chłodnica (łatwo zweryfikować) lub skończyła się pompa - z tym gorzej bo napędzana jest paskiem rozrządu.
Witam na początku chciałbym się dowiedzieć co to jest ,fotka poniżej i jak fachowo to się nazywa. Wiem że jest to jakaś pompa elektryczna od spalin. Od jakiegoś miesiąca strasznie 'wyje' jakby miała się rozpaść próbowałem rozebrać ale nie wiem czy to jest możliwe,obudowa jest zgrzana. Czy jest to do naprawy czy lepiej kupić nową? link fotka http://obrazki.elektroda.net/47_12280440...
A masz możliwość wysterowanie przekaźnika pompy z diagnoskopu?
Którędy idzie kabel zasilający pompę paliwa w zbiorniku . Opel Corsa C Z12XE
Lub sama pompa siada przy obciazeniu
No widzisz dobrze ze się okazała pompa Pozdrawiam
Pompa po regeneracji, wtryski również.
A komputer/diagnostyka co mówi ? Czy nie przypadkiem czujnik położenia wału ? chociaż może być za szybko i winny jest układa zapłonowy - hym..
Świece są tu chyba najmniej prawdopodobną przyczyną. Obstawiałbym raczej pompę paliwowa albo rozrząd... ale to diagnoza w ciemno.
Zrób diagnostyke. Podejzany jest sterownik pompy.
wina uszczelki Trochę niepoprawne określenie. Wątpię, żeby uszczelka była czemuś winna. Jak mechanik ją założył tak siedziała i tego są skutki, więc jak już to wina mechanika.
Kod silnika i czego brakuje na pompie?
tylko że nie wiem i nie mogę coś znaleźć który to przekaźnik i jak go zewrzeć na krutko Powinien być za schowkiem, tak jakby nad sterownikiem. Zwierasz te dwa piny w gniazdku, co odpowiadają stykom zwiernym przekaźnika.
Weź poki co żarówkę minimum 21W i sprawdź Zasilania tego sterownika.
Problem rozwiązany. Przyczyną okazała się zbyt mała dawka paliwa ustawiona na pompie wtryskowej.
Te 9-10V to do masy, czy pomiędzy pinami pompy?
Może coś z elektrozaworem na pompie
Tak po podaniu masy na przekaźnik pompa działa.
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
niepięcie nie może być zbyt słabe... sprawdź zwykłą żarówką 21W...jak się zapali to padła pompa
Wjechała nowa pompa, ale zamiennik GM NTY i jeszcze gorzej, ciśnienie tylko 1,5 bara na zimnym. Walka trwa dalej.
pompa wtryskowa skąt ma napęd
Sprawdz czujnik cisnienia paliwa i regulator na pompie
jak się skończyło? Dodano po 5 Jak się zakończyła twoja usterka pompa czy coś innego?
Najpierw piszesz ze wymieniałeś uszczelniacz a później że o ring co było dokładnie przy pompie robione?
witam. Klin moze byc przyczynom złego palenia lub co najgorsze, Sterownik pompy.
W Corsie z tego co kojarzę to pompa paliwa zaczyna działać gdy kręcimy rozrusznikiem. Jakie ciśnienie daje pompa paliwa.
A co to się stało bo nie tylko od ABS wiązka spalona, jazda takim autem to proszenie się o pożar auta. Laweta i naprawa innej opcji nie ma.
Stosować nową śrubę. https://obrazki.elektroda.pl/8976146100_...
Pompa paliwowa!
kolego proponuje na poczatek sprawdzić pompę ciśnieniową
miałem coś takiego w 1.7 cdti było tak brak błędów a auto ciężko odpala i gaśnie to był czujnik ciśnienia w pompie
Nie masz sterownia przekaźnikiem bo jest brak któregoś zasilania na ECU. Powtarzam sprawdź dokładnie czy masz wszystkie zasilania na ECU i nie samym miernikiem ale z obciążeniem np żarówką. Bez tego sprawdzenia reszta kombinacji nie ma sensu. Jaki silnik ? Z10XEP czy Z10XE ?
corsa b jest na zwykłej pompie, gaszak obudowany osłoną
Witam miałem ten sam problem okazało sie ze były zasniedziałele styki od czujnika połozenia wału korbowego tj. łaczenie koło filtra powietrz po lewej stronie
Całego płynu nie zlejesz zawsze w pompie coś zostanie ale jest różnica wylać 0,2 L a 2l litry. Co do podnoszenia 1.0 jest lekkie więc krzywdy misce nie zrobisz ,ale podkładka z deski wymagana . Choć ja staram się zawsze podpierać zawsze za nadlew bloku obok miski.
czyli on może odłączyć napięcie do pompy paliwa ?
Dziękuję bardzo.
Podają że pompa wstępna powinna pracować w zakresie 2-4 bar, więc wydaje się dobrze, jak EGR ?
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
W tym 2 odpuść sobie wiązkę i sterownik a szukaj dlaczego jest za małe. Czujnik FPR, zawór FPR, zasilanie paliwem (pompa wstępna, filtr) i czego nie życzę, też prawdopodobne, sama pompa CR. Czym czytałeś?
Pompa powietrza wtórnego. Służy do niczego - wymysł ekologów dla większej czystości spalin
Japończycy robili pompy wtryskowe na licencji BOSCH-a, ich pompy miały więcej osprzętu choćby automatyczne ssanie. Załącz zdjęcie tej pompy.
Hmm... Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy i jeżeli pompa nie jest już pierwszej świeżości to może przepuszczać i stad trochę czasu zanim wytworzy odpowiednie ciśnienie w układzie smarowania... Jest jeszcze inna możliwość czy czasami nie zostało kawałek uszczelnienia (sylikonu) lub uszczelki z miski. Bo może pompa zassała i przytkało gdzieś magistralę...
corsa pompa sterownik pompa corsa corsa pompa odpalać
impulsów wtryskiwaczy cewka zapłonowy lampa temperatura termostat lodówka
radio internetowe radio internetowe
Schematy suszarek LG - jak znaleźć odpowiedni? Trudne odpalanie piły Oleo Mac 937 - przyczyny i rozwiązania