Odpowietrzanie na zakręconym, czy odkręconym korku?
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Te kilka stopni dla samego silnika to nic,jest na to przygotowany. Ludzie na tym jeżdżą bez ingerencji w konstrukcję i robią po 200-250 tysi.To nie o głowicę powinieneś się martwić. Zanim coś nie padnie w układzie chłodzenia to silnikowi nic nie będzie.
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Węże dolotu to te najgrubsze. Cieniutkie wężyki są albo od układu chłodzenia (przelew do zbiorniczka), albo od podciśnienia. Mogą być też od spryskiwacza, ale zakładam że to nie te widziałeś, bo one do silnika nie idą. Jeśli to jest faktycznie wężyk podciśnienia (nie robi się gorący gdy silnik jest rozgrzany) i znalazłaś w nim dziurę, to jak najbardziej...
czesto dolewajac wode do układu chłodzenia sniedzieja termostaty i ulegaja uszkodzeniu
tak jakby problem na rozgrzanym silniku występował dodam, iż ostatnio miałem wrażenie ze traci mi się płyn z chłodzenia , tak po mojemu to głowica do zdjęcia i oby to była tylko dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Masz tam gaz ? Jaki jest stan/poziom oleju na zimno rano Przewody odmy wypadałoby przeczyścić i sprawdzić czy całe https://e-opel24.pl/wp-content/uploads/2...
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Witam Problem został rozwiązany dziękuję wszystkim za pomoc. Odpowietrznik znajduje się z lewej strony u góry chłodnicy (plastikowa śruba na klucz i krzyżak) patrząc na silnik od przodu i co ważne trzeba go naprawdę porządnie przegonić. Temat zamknięty
Witaj,mówisz,skraplacz,chłodnica.... a osuszacz wymieniony?,ile czynnika było nabite?,szczelność sprawdzona przed nabiciem? to takie podstawowe pytania,wentylator załącza się podczas włączenia klimatyzacji?. Wychodzi że: Diesel 560g, benzyna 650g. Tak wentylator odrazu się załącza wszystko sprawdzone klima szczelna ale osuszacz nie wymieniony czynnika...
Zgadza się, pompa wody do wymiany. Zatarte łożysko. Temat zamykam.
Instalacji gazowej nie ma, a chłodnica jest raczej cała gorąca, przynajmniej tam gdzie mogą dotknąć.
Witam, mam nietypowy problem, a jeszcze minie kilka dni zanim podjadę do mechanika, nie ma mnie w Polsce. Auto przejąłem w idealnym stanie z przebiegiem 110 tys. km. w 2020 roku. Służyło super. Niedawno zauważyłem okropny, rdzawy osad w zbiorniku od płynu chłodniczego. Mechanik wyczyścił cały układ i cieszyłem się kilka dni. Póżniej ogrzewanie działało...
witam, ostatnio po kłopotach z odpalaniem i zwiększonym zużyciem paliwa oraz kopceniu auta na benzynie wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem ustał. natomiast po kontroli ilości płynu chłodzącego zauważyłem jego niedobór. po odkreceniu korka z układu zaczęły wydobywać się pokłady powietrza *takie bulgotanie*. Pomyślalem że po prostu...
szybko odpowiem na silniku wbudowany w układ chłodzenia
To może być wyjście do chłodzenia schowka. Powinna być tam rurka biegnąca do schowka, a w schowku powinna być przesuwka, którą zamykasz lub otwierasz dopływ ziemnego powietrza z klimatyzacji.
może to być uszczelka od egr albo uszczelka bocznej pokrywy rozrządu Te uszczelki też ktoś pewnie wymieniał podczas wymiany uszczelki głowicy ( bo musiały być demontowane) . Jak jest CO2 w układzie chłodzenia to uszczelka EGRa , uszczelka pod głowicą lub głowica (pęknięcie , nierówność ) ..
Czyli włączam tą gwiazdkę i powinna już załączyć się klimatyzacja. A dalej operuję np. nawiewem (środkowym) jeśli chodzi o stopień nawiewu, lewym-stopień chłodzenia no i prawym.. wiadomo.
Kurcze nawet texa wymięka przy tym aucie ale udało mi się odczytać po OBDII kod : P00B6 . Po parametrach temp silnika jest w normie . Może ktoś podpowiedzieć co ten kod oznacza bo w necie skromnie o tym błędzie informacji podają. Ja mam starą AD i takiego kodu nie ma ,może w jakimś programie będzie pełen opis tego błędu. Proszę o pomoc.i o jakiś schemat...
do kolegi tymbark Zawór ERG nie jest podłączony do układu chłodzenia To zwór recylkulacji spalin.
Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
Witam .Termostat do wymiany pewnie masz.Przy niskich tem . chłodzenie chodzi na małym obiegu i wtedy szybciej auto łapie temperaturę, a po zastawieniu chłodnicy silnik nie miał żadnego chłodzenia .
Zaciekawiło mnie,że po odpięciu np.węża wlotu do nagrzewnicy na odp.silniku nie leci płyn. Płyn zaczyna lecieć jak obr.silnika dojdą do ok.2500-3000rpm. Mnie też by to zaciekawiło i sprawdziłbym dlaczego tak się dzieje, bo wg mnie przy odpalonym silniku płyn powinien wypływać. Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale wygląda na to, że albo...
Może to z okolic nagrzewnicy bądź układu chłodzenia silnika ?
Jak wywaliło płyn i nie włączyło wentylatorów to z układem chłodzenia jest coś nie tak. Termostat? Czujnik? Poza tym jeżeli Ci pojawia się olej tzn że musi ubywać go w silniku.
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Mam problem z układem chłodzenia - chłodnica jest zimna, temperatura faluje, woda się gotuje. Był wymieniony termostat, przez dwa dni było ok. Chłodnica jest zimna, wentylator nie działa, płyn ucieka z zaworu sterującego płyn chłodniczy.
...czy układ chłodzenia ma jakiś związek z zapachem spalin? A może mieć, a szczególnie wtedy, jak uszczelka pod głowicą przepuszcza ;-)
Zrób test ciśnieniowy układu chłodzenia i będziesz wiedział gdzie szukać. Po drugie popraw pisownię (wielkie litery), jak i zawartych informacji w poście, bo zaraz będziesz szukał go w "koszalinie" :D
Podobny efekt daje uszkodzona uszczelka głowicy lub jej pęknięcie. Sprawdź układ chłodzenia na zawartość CO2.
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
Witam wszystkich. Mam problem z moją Corsą C 1.0 Jakiś czas temu padła mi uszczelka pod głowicą, którą sam wymieniłem, autko jeździ normalnie, tylko że jak się zagrzeje do 90 stopni to znika mi płyn ze zbiorniczka, ale jak odkręcę korek to idzie powietrze i płyn wraca. I teraz nie wiem czy coś źle poskręcałem, czy też może być głowica gdzieś pęknięta...
sprawdzić przewody od wewnątrz czy nie ma odwarstwienia gumy dzisiaj obejrze jeszcze raz wszystko dokładnie jeśli to nie pomoże zostaje mi złożenie wszystkiego do kupy zalanie płynem i wykorzystanie patentu kolegi na wyeliminowanie przedmuchów w układ chłodzenia :/
Witam, otóż mam dwa problemy, pierwszy, który jest według mnie najważniejszy to że na ścianie zbiornika wyrównawczego mam tak zwany majonez, dodam iż przed tym stwierdzeniem w zbiorniku razem z płynem chłodniczym pływał olej. Po dokładnym wyczyszczeniu zbiorniczka, układu chłodzenia i wypompowana woda z Chłodnicy przez 1-2 tygodnie zbiorniczek był czysty...
. Termostaty sterowane elektronicznie corsa b 1.0. EEEeee ? chyba ci się z elektrycznym EGRem pomyliło ;)
Mam taki problem – wydaje mi się, że mój pojazd (Opel Corsa 1.2 i z 91r) bardzo słabo grzeje. Przy temperaturach na zewnątrz –3st ciężko nagrzać go w środku powyżej 16 – 18st. Termostat jest wymieniony na nowy, układ chłodzenia jest odpowietrzony, nagrzewnica nie jest zatkana. Ogrzewanie jest co prawda lepsze niż w „maluchu”...
witam zauważyłem , że pod pompą, na przewodzie od chłodzenia jest plamka z ropy. na łączeniu pokrywy dolnej komory jest mokro. pojechałem do "pompiarza" i uszczelnił całą pompę. niestety problem pozostał. dalej cieknie. czy jest może inny, niż uszczelki, powód tego przecieku? czy jest możliwe, żeby ciekło ze względu na wadliwe śruby od pokrywy dolnej...
Spalił się wentylator od ogrzewania więc nie polecam prób włączania. Wymiana konieczna i niezwloczna. Co do ciśnienia w ukladzie to raczej uszczelka. Sprawdź ciśnienie cylindrów i zawartość co2 w układzie chłodzenia ale chybanie ma po co bo to raczej pewne
Kolego barubar, bardzo mnie to cieszy, że tak pozytywnie oceniasz moje posty elektryczne, ale wielu je bardzo krytykuje, tak jak kolega obecne na temat układów chłodzenia. To, że układy chłodzenia w samochodach są zamknięte i w jakim celu, to wiem od końca lat 60 ubiegłego wieku. Na podstawie obserwacji samochodów z chłodzeniem wodnym, którymi jeździłem...
Cześć,z pewnościa nawalił termostat,wymień go bo układ chłodzenia pracuje na otwartym obiego(czyli chłodnica ciągle schładza płyn, nara pozdrawiam:)
Gdyby masełko pod korkiem było skutkiem tego co mówisz to cały olej miał by konsystencje i kolor emulsji (kawa z mlekiem ) no i stan oleju by się podnosił.miałem kilka samochodów i występował problem masełka włąśnie pod korkiem,a układy chłodzenia były sprawne(nie ubywało płynu)Jak mniemam w skutek małego kilometrażu dziennego ,wieczorem gdy silnik...
witam Powiem szczerze że nie mam pojęcia co było wlewane w układ chłodzenia u poprzedniego mechanika. Pewnie przydałoby się wymienić ten płyn na coś co znam.
Wypłucz cały układ chłodzenia z tego syfu to może i wentylator będzie się wcześniej włączał, ale może się też okazać że masz wycieki.
Błędy zapisane skasowałem przez odłączenia akumulatora na 30 min i po ponownym podłączeniu aku. odpaliłem samochód pozostawiłem na chodzie aż do włączenia wentylatora chłodzenia potem dałem mu czadu podczas jazdy i samochód wrócił do normalności - dzięki za pomoc
Chodzi o sprawność nie tylko wspomagania, ale wszystkiego co masz w tym quadzie i dorabianie chłodzenia to takie podcieranie tyłka szkłem. Na przykład całkiem normalne jest, że zimą masz ładowanie lepsze, niż latem. Jak coś pod prądem niedomaga w sposób znaczący ze zmianą temperatury, to prawie pewne, że nastąpiło przeciążenie. Każdy elektryk kolego...
może pojawia się jakiś stan awaryjny związany z brakiem chłodzenia Kolego za pisanie bzdur z reguły nie daje się bana ale Ty sie o to prosisz. Michu
Taki stan po pracy silnika? 1. Jeśli odkręcałaś korek wlewu na gorącym silniku, to masz więcej szczęścia niż rozumu! Poczytaj sobie, czym grozi odkręcenie korka w gorącym układzie chłodzenia (podpowiem - punkt wrzenia i jego zależność od temperatury). 2. To nic nadzwyczajnego, ale jednak nieciekawie wróży. To objaw zwiększonego ciśnienia gazów w układzie...
To już to sterowania wentylatorem chłodnicy trzeba angażować mikroprocesor?Prościej się nie da? Kolega niech sprawdzi układ chłodzenia ,chłodnicę czy jest czysta i niech nie robi druciarni. Jakość płynu jest bardzo ważna-im niższa temp.krzepnięcia tym wyższa temp.wrzenia.
Wczoraj na prośbę kolegi z forum analizowałem działanie układu chłodzenia w BMW (teoretycznie, na podstawie schematu bo pod maskę BMW nigdy nie zaglądałem). Był tam dość dokładnie przedstawiony termostat (schematycznie). Po analizie doszedłem do wniosku, że jeżeli w pozostałych samochodach termostaty działają podobnie, to większość opisywanych tu problemów...
temperatura ok 100 i wentylator nie dziala - HALO A DLACZEGO MIALBY DZIALAC?? 100 na blacie w oplu to cos dziwnego? czuujnik od wentylatora jest na dole w chłodnicy i to on włącza wentylator i niema to nic wspolnego z temperatura jaka jest na zegarze. A jezeli chodzi o dziure ktora ktos tam zrobil w korku to napewno po to zeby cisnienie uchodzilo......
Spuść ten olej i zobacz czy się nie rozwarstwia ,jeśli tak to zobacz co jest w tej warstwie poza olejem.Może być to glikol z układu chłodzenia ,jeśli tak to już wiesz że uszczelka albo pęknięcia w bloku lub głowicy ,jeśli benzyna albo olej napędowy to jak wyżej koledzy pisali.
Tylko że 5ta generacja daje pewne korzyści:) Nie ma ingerencji w układ chłodzenia samochodu, no i sama głowica ma dodatkowe chłodzenie wynikające z rozprężającego się gazu w kolektorze. A mam pytanko takie jeszcze... Czy w tym modelu corsy jest pokazywana na bieżąco informacja o aktualnym spalaniu benzyny lub gazu ?
układ chłodzenia corsa corsa układ chłodzenia corsa układ chłodzenia temperatura
przepalenie lampy kyocera kaseta kendo fonii
Whirlpool AFG 070E-AP – lokalizacja czujnika NTC, opis przewodów, panel 4-przyciskowy Immergas CAR V2 - Sterowanie Kotłem Gazowym