1.0 12V i 1.2 16v to bliźniacze konstrukcje tyle że w skrócie 1.0 12v zostało ucięte o jeden cylinder.
Koledzy jak widzę te wydumki to mnie 3 boli . Te silniki jak posmakują oleju innego jak 0w30 to już po nich i będą piły. Za wiele robię tych silników żeby móc czytać to. Kto w ogóle wlewa tam takie dziadostwo jak 10w40 ? Po drugie przebieg można po rozrządzie z goła przewidzieć. Wczoraj robiłem z16... który miał ok 1mm luzu tłok- cylinder.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Na 3 cylindrze .
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
cisnienie sprawdzone po 12 na kazdym cylindrze
3 cylindry:)
Na początek sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
sprawdził bym jeszcze ciśnienie w cylindrach
Nie pali na 3 cylinder
JAk rozrusznik kręci 400 obr/min to sprawdź cisnienie na cylindrach.
była tylko 1,7 i 1,5, bardziej prawdopobne ze to 1,7. Pojemnosc jest wybita na bloku silnika w okolicach cylindrów.
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
Tam jest DIS a nie przewody,co ma sonda do nie palenia na 1 cylinder
Jakie jest prawidłowe ciśnienie w cylindrach opel corsa C 1.2 benzyna 2005r
Przepraszam. Wynik pomiaru podany jest w MPa (megapascal) Jest to wynik pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
Kolego MAX20072 mozesz napisać co ma krokowy do tego ze nie pali na wszyskich cylindrach i jak sprawdzasz wtryski na mono-wtrysku ? Masz kolego gryszman iskre na wszyskich cylindrach?
Ciśnienie na cylindrach sprawdziłeś?
Chodzi na 3 cylindry. Brak iskry na 2 cylindrze
Spróbuj odpowietrzyć cylinderek od tego koła.
Witam. Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach.
A może ten silnik po prostu ma jeden cylinder mniej :) Jak to było sprawdzone że nie pali na jeden cylinder ?? Jakie są objawy?? Który to cylinder??
Witam. Zmierzyć ciśnienie na cylindrach i podać stopień sprężania ze wszystkich cylindrów.
W pierwszej kolejności sprawdź kolejność podłączenia, możesz ściągac po kolei przewody i sprawdziś który cylinder nie ma zapłonu. potem sprawdź czy wogule jest iskra, może świeca jest uszkodzona. Jeśli iskra jest to najprawdopodobniej przewody WN maja przebicie. Ale skoro tylko rano masz ten problem, potem po nagrzaniu auto pracuje normalnie to przewody...
ciśnienie??hmm nie bardzo mam jak sprawdzić;(( obsawiam na uszczelkę albo cylinder;(
duzo auto ma najezdzone? moze juz ciśnienie na cylindrach jest za małe?
Z tego co mi się wydaje to nie chodzi na jeden cylinder.
Niestety sprężanie na 3 cylindrze praktycznie 0, trochę zmniejszone na 4 cylindrze :(
Dzisiaj zdjąłem odmę i jej ścianki były pokryte mazią koloru musztardy ale była drożna. Załatwiałem też że olej śmierdzi benzyną. Cały czas też słychać to dziwne syczenie jak pompa chodzi. Jakieś pomysły puki nie skołuje manometru do sprawdzania kompresji w cylindrach.
To ja jeszcze poproszę o przedstawienie w jaki sposób doszedłeś do tego: brak ciśnienia na 4 cylindrze ?
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Oczywiscie ze na cieplym silniku i na odpalonym. A iskra moim zdaniem jest bo jak powoli dodaje gazu to załapuje na 3 cylindry
Mi kiedyś klekotało na zimnym jak tłok był za luźny w cylindrze.
Ja bym sobie tego 3 cylindrowca darował i szukał czegoś z 4 cylindrami.
Napięcie podawane na ten wtrysk 10.5V. Na 2 wtrysk ten dobry też 10.3V. Panowie nie wiem co jest grane ale wyciągnąłem wszystkie wtryski bez odłączania od zasilania, silnik obracając go rozrusznikiem, na wszystkich wtryskach podawane było paliwo, po kolei oczywiście. Krótkie wtryśnięcia paliwa. Co wy na to teraz ? Mechaniczna usterka silnika... zapewne...
nie niestety, zawsze była kalibrowana "statycznie" i przez trzy lata nie było z nią żadnego problemu. zastanawiałem się, aby ostatecznie wykonać jazdę kalibracyjną. zastanawiam się również, czy nie jest to początek problemów z reduktorem, wszak przejechał już 75 tys. .... Tu raczej reduktor nie ma nic do rzeczy wlasnie najprawdopodobniej jest to uboga...
Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku. Gdyby tak było to ciśnienia sprężania nie byłoby na tym cylindrze. Wał zblokowałem tak jak na 1 zdjęciu na początku...
Mega jakość... :D Z tego, co słychać to jakby na trzy cylindry chodził...
Pierścienie i cylindry sa ok
Po sprawdzeniu postow na temat silnika 1.0 zdecydowanie jest u mnie inny silnik!!! Może ktoś poszedł po rozum do głowy i wywalił 3 cylindrową wiecznie psującą się kosiarke na rzecz lepszego jutra i kulturalnej jazdy. Co do wiecznie psującej to się nie zgodzę, co do braku kultury już tak, a od siebie mogę dorzucić paliwożerność w stosunku do osiągów....
jak juz dobrze zauawzyles to mozna go uzyskac z magistrali CAN ale to trudna bajka. najprosciej i najpewniej uzyskasz go z wtryskiwacza ktoregokolwiek z cylindrów.
Twierdzi, że iskra jest tylko wtryskiwacz nie pracuje jak powinien - niby cały czas otwarty. Mówię tylko co on mówi, a boje się, że to coś ze sterownikiem, modułem zapłonowym może być dlatego się pytam co o tym myślicie Panowie. ciśnienie sprężania w cylindrach 14bar
Na tej stronie (Recommended Torque Values) > http://workshop-manuals.com/vauxhall/ast... , są podane momenty dokręcania śrub dla silnika Astra G. Jest tam również pozycja o nazwie: Camshaft bearing caps to cylinder head - 15 NM - co po przetłumaczeniu na język polski miałoby...
Każdy wtrysk ma dwa przelewy, jeden zaślepiasz a do drugiego nieco dłuzszy wężyk. Teraz cztery wężyki do czterech butelek po np.wodzie mineralnej, odpalasz silnik i patrzysz jak napełniaja sie butelki, powinny jednakowo. To metoda badania wtryskow, Podpowie czy któryś nie leje(jak leje to w butelce bedzie mniej.) Takie - złe - działanie wtrysku moze...
A czy pokrywa Ci się otwór w kole wałka rozrządu służący do blokowania z otworem w głowicy? Jeśli tak to raczej głowica do zdjęcia, uszkodzone zawor ewentualnie ciało obce w cylindrze. pozdr
moim zdaniem naprawa powinna obrać zupełnie inny trop. Z tego co słychać to chyba nie pracuje na jeden cylinder. Pasowało by sprawdzić na który. A dalej drogą eliminacji.
ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
Przybyłoby też cylindrów z 3 do 4. Sprzedaj X12XE i kup coś z Z - taniej i mniej niespodzianek.
Może.... A moze cylinder nie ma co palić?
Nie wiem jak ty to robiłeś i po co ale po prostu ten cylinder jest już kiepski.A ciśnienie sprawdzałeś?Olej pije?
Witam problem jak w temacie . Wtryskiwacz dobry po zamianie miejscami błąd pozostaje na cylindrze 1. Czytałem że może być bezpiecznik spalony, albo uszkodzona instalacja ,lub uszkodzony sterownik .Jeżeli ktoś wie jak to zweryfikować proszę o pomoc.
Witam! czy ciśnienie na cylindrach to było mierzone?
Czym to diagnozowałeś?
Cisnienie masz nieć po 12bar. 10 to minimum. Róznica między cylindrami 0,5max
Ten paskudny X10XE, pewnie na 4-tym cylindrze nie pali :D
Jakiego 1 cylindra, co Ty bredzisz?
u mnie w vectrze 2 cylindry były dobre a 2 pozostałe brały tak olej jak by ich w ogóle nie było a na dystanisie 100 km dolewałem 5L oleju Nie było pierścieni zgarniających olej. Niech zgadnę jeździłeś na oleju 0W30 :) Jaka może być inna przyczyna obecności oleju prócz zużytych uszczelniaczy i pierścieni w ostatnim cylindrze?
Tylko już troche znam te silniki i ok, ten jest zaniedbany ale nie mam pewności, że to co kupie bedzie lepsze, chyba a 30% tych silników ma jajowaty środkowy cylinder, sporo widziałem z dosłownie zjedzonymi uszczelniaczami zaworowymi :/
Gdzie można znaleźć ten czujnik w Corsie-C 1.0 Z10XEP ?? Jakaś instrukcja naprawy ?? Słowna, skrócona itp. Apropos czy ten błąd może wynikać z zainstalowania gazu w aucie ?? Instalacja BRC Sequent24 MY07. Auto ma 3 cylindry. Maciek
chyba że polecisz jakiś lepszy komp na 3 garnki? Możesz zakładać i taki przeznaczony do 8 cylindrów i będzie działać.
Podstawiłem inny wtryskiwacz i przy wyjętej listwie wszystkie ładnie pracują. Niestety na 4 cylindrze dalej brak zapłonu. Przy wyciągniętej cewce na wszystkich świecach iskra jest, ale może jest za słaba to zapalenia mieszanki na 4 garze. Sygnał do cewki jest na wszystkie 4 cylindry. Opór miedzy pinami 2-3 2-4 2-5 2-6 wszędzie po 0,5 Ohm. Niestety nie...
wielkie dzięki za podpowiedzi jutro z rana zobaczę i sprawdzę
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Problem rozwiązany. Usterkę generowała uszkodzona cewka zapłonowa. Błąd na komputerze to P0301 cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów. Pozdrawiam.
Witam! Mam nadzieje ze wystarczy
Jeśli problem się powtarza w tym samym cylindrze to zamień świece z innym cylindrem. Jak teraz wyjdzie w innym cylindrze to będzie oznaczało problem z tą świecą. Jak znów nie będzie palił ten sam cylinder to będzie oznaczało problem z układem zapłonowym dla tego cylindra. Może są jakieś przebicia itp.
Podaję z pamięci ale nominał to około 15 więc 13,9 jest jak najbardziej dopuszczalne w używanym silniku, pytanie jaka jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami?
zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach. do sprawdzenia również zapłon i jego korekta z ECU.
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Moim zdaniem niebieski dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe,spieczone gumy, olej opada po popychaczach do cylindra i spala się .
ale potrafił się wyciągać, można też w nich spotkać przypadki zużytych łyżw. Ile to ma tak wgl. przebiegu? W takim razie warto to sprawdzić.. Przebieg 134 tysiące.. sprowadzony z Niemiec w 2008r i w kraju w jednych rękach.. Robił trasy po ok 3 km dziennie.. więc jest szansa że realny :) Ale ewentualne przestawienie rozrządu wyszłoby na kompresji raczej.....
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Brak ciśnienia(w cylindrach) pewnie opadają zawory.Ja u siebie wymieniłem całą pompę oleju(ale mój to scoda)
Zacznij od pomiaru kompresji.
Może źle określiłeś 4 cylinder. Zrzuć z niego wtyczkę wywali błąd obwodu.
super wygląda, ale niestety w praniu się nie sprawdziło..... corsa najbidniej ma na cylindrze 250 pojemności... a ursusik 100...... więc albo niskie obroty, albo głowiczki bye bye nie wspominając już tutaj o pojemności szkodliwej....
Zacząl chodzić krzywo jakby nanjeden cylinder nie palił . Zgasiłem go i już wchodził na wysokie obroty . Jak by chciał zaskoczyć ale nie dał rady. Na drugi dzień go nie odpalałem.
Problem rozwiązany. Faktycznie powodem był źle ustawiony rozrząd. W tych silnikach(nieparzysta liczba cylindrów+oddzielne cewki na każdy cylinder) istotny jest nie tylko czujnik wału ale i czujnik wałka rozrządu. pozdrawiam
Jakie powinny być luzy między pierścieniami przy zamku w cylindrze ?
Ja jestem z Starogardu Gd. Wiem wygląda to komicznie ale fakt że to 1.0 3 cylindry to praktycznie mało waży. :D
Kable WN, świece itd... do sprawdzenia.
Swap to koszt rzędu 500-2000 złotych Co do silników, to Masz 60 PS (w przeliczeniu około 43kW) Proponuję szukać jakiejś "Zetki", żeby komputer i wiązki pasowały Możliwe, że trzeba będzie ciut pokombinować bo blok Z10XEP ma 3 cylindry a większe 4
Sprawdź napięcie ładowania na biegu jałowym i przy obrotach powyżej 1200, wtedy gdy chodzi na 3 cylindry oraz gdy pracują właściwie 4 cylindry. Nie zaszkodziło by też sprawdzić (wyczyścić) miejsca styku przewodu"-" z karoserią, silnikiem itd.
Rozrząd do sprawdzenia.
Brak kompresji uzasadniający nie palenie cylindra, słychać już przy pracy rozrusznika.
ten przewód, tak? Tak, ten przewód, tzn podobny, bo ten jest od corsy 1,2 :D A u Ciebie jak się nie mylę są trzy cylindry.
Hybrydka się kończy, pada driver cewki.
Coś mi się zdaje że u mnie to nie przepływomierz, bo mam podobne napięcie na nim i jest niezależne od temperatury. cy może to być czujnik wału rozrządu? O co chodzi? Tylko zimny silnik prze 2 min. dław się i strzela do kolektora dolotowego i obroty mu spadają. Tak jaby nie palił na wszystkie cylindry. Jakieś pomysły?
nie moge odpalic auta niby wszystko ok ale nie pali :( Czyli nic nie jest ok. Po pierwsze to do przejrzenia rozrząd - nie wiem czy w tym silniku da się zamienić między sobą koła napędowe wałków, po drugie zobacz czy iskra wypada we właściwym momencie na danym cylindrze. Wtryskiwacze pracują?
Nie jest ,kosiarki musza miec rzadki olej. Kazdy i tak robi taniej. Potem płacz
Na początek najłatwiej ciśnienie na cylindrach sprawdzić, a potem szukac innych usterek.
Witam mam problem z corsą c 1.2 16 v 2003 r dziś podczas jazdy zauważyłem ze samochód nie pracuje na wszystkie gary... odkręciłem listwę zapłonową 1 świeca była zalana ( 2 od prawej) wymiana świec nie dała rezultatu dalej to samo czy to może być cewka zapłonowa ?
No nie prawda, co Ty opowiadasz! Ja porównuję silnik 1.0 12V w CB do 1.2 16V w CC. To są konstrukcyjnie podobne silniki różniące się jednym cylindrem. Nawet sterowniki mają podobne.
Zamieniłem wtrysk 3 z 4 i dalej 3. cylinder nie pracuje. Jaka jest metodyka dalszej diagnostyki? Da radę jakoś na krótko podłączyć wtrysk innymi przewodami? Czy ten sygnał sterujący wychodzi bezpośrednio z sterownika silnika?
Proszę o pomoc co to może być winne. Nie co, a kto? Ale to chyba wiesz. Ale skoro "mleko już się wylało", to należy zrobić diagnostykę silnika. Ciśnienie sprężania w cylindrach, ciśnienie oleju. To podstawowe.
ma nadmierne drgania podczas postoju. Chodzi równo. No to albo ma nadmierne drgania, albo chodzi równo - zdecyduj się. Jeśli chodzi równo jednak, to czego w nim szukać? To 3 cylindry, w obiegu 4-suwowym kulturą pracy nigdy to grzeszyć nie będzie.
corsa cylinder kompresja cylinder corsa ciśnienie cylinder corsa
ustawienia fabryczne xiaomi połączenie scart połączenie scart schemat elektryczny maszyna
kuchenka klarstein kosiarka ryobi
Jak uszczelnić wężownicę w bojlerze? Trzeszczenie wzmacniacza bez muzyki - przyczyny i rozwiązania