1.0 12V i 1.2 16v to bliźniacze konstrukcje tyle że w skrócie 1.0 12v zostało ucięte o jeden cylinder.
Oj czy na pewno słaba iskra?Czy przy dodawaniu gazu pracuje na trzech?Jeżeli przy dodawaniu gazu jest OK to radzę sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.Bardzo częsty przypadek.Słaba iskra szczególnie wyczówalna jest przy dodawaniu gazu (wzbogacona mieszanka utrudnia przeskok iskry)wypada wtedy zdecydowanie jakiś cylinder.
Koledzy jak widzę te wydumki to mnie 3 boli . Te silniki jak posmakują oleju innego jak 0w30 to już po nich i będą piły. Za wiele robię tych silników żeby móc czytać to. Kto w ogóle wlewa tam takie dziadostwo jak 10w40 ? Po drugie przebieg można po rozrządzie z goła przewidzieć. Wczoraj robiłem z16... który miał ok 1mm luzu tłok- cylinder.
Fakt, choć dałbym sobie łeb uciąć, że pod koniec produkcji ósemek na deklu też pisali Ecotec, aby się pochwalić, że to jeździ ekologicznie i ekonomiczne, w każdym razie jestem więcej niż przekonany, że na wąskim deklu taki napis widywałem. W corsie też siedziała 16V-X14XE. A co do tematu jest on ciekawy.
Na 3 cylindrze .
Uszczelka pod kolektorem ssącym.Typowe w X12SZ
A co masz LPG czy tak pytasz.?
W pierwszej kolejności sprawdź kolejność podłączenia, możesz ściągac po kolei przewody i sprawdziś który cylinder nie ma zapłonu. potem sprawdź czy wogule jest iskra, może świeca jest uszkodzona. Jeśli iskra jest to najprawdopodobniej przewody WN maja przebicie. Ale skoro tylko rano masz ten problem, potem po nagrzaniu auto pracuje normalnie to przewody...
Spróbuj odpowietrzyć cylinderek od tego koła.
Kolego a sprawdziłeś wypadaniem zapłonu może okazać się również brak kompresji na cylindrze lub uszkodzony wtrysk paliwa ;) .
a dochodzi do niego mieszanka ? moze byc cos z kolektorem
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Nie pali na 3 cylinder
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Tam jest DIS a nie przewody,co ma sonda do nie palenia na 1 cylinder
duzo auto ma najezdzone? moze juz ciśnienie na cylindrach jest za małe?
Po sprawdzeniu postow na temat silnika 1.0 zdecydowanie jest u mnie inny silnik!!! Może ktoś poszedł po rozum do głowy i wywalił 3 cylindrową wiecznie psującą się kosiarke na rzecz lepszego jutra i kulturalnej jazdy. Co do wiecznie psującej to się nie zgodzę, co do braku kultury już tak, a od siebie mogę dorzucić paliwożerność w stosunku do osiągów....
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
3 cylindry:)
Ciśnienie na cylindrach sprawdziłeś?
Na początek sprawdzenie ciśnienia na cylindrach.
sprawdził bym jeszcze ciśnienie w cylindrach
Spróbuj tego. "Za pomocą cyfrowego miernika Volt-Ohm Meter sprawdza rezystancję wtryskiwacza. Następnie porównuje te wyniki ze specyfikacją. Jeśli nie jest to zgodne ze specyfikacją, należy wymienić wtryskiwacz. Sprawdzić napięcie na złączu wtryskiwacza. Powinno być co najmniej 10 voltów. Upewnij się, że złącze nie jest fizycznie uszkodzone. Należy...
To ja jeszcze poproszę o przedstawienie w jaki sposób doszedłeś do tego: brak ciśnienia na 4 cylindrze ?
Pierścienie i cylindry sa ok
Czym to diagnozowałeś?
Chodzi na 3 cylindry. Brak iskry na 2 cylindrze
JAk rozrusznik kręci 400 obr/min to sprawdź cisnienie na cylindrach.
była tylko 1,7 i 1,5, bardziej prawdopobne ze to 1,7. Pojemnosc jest wybita na bloku silnika w okolicach cylindrów.
A może ten silnik po prostu ma jeden cylinder mniej :) Jak to było sprawdzone że nie pali na jeden cylinder ?? Jakie są objawy?? Który to cylinder??
Witam. Sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach.
ciśnienie??hmm nie bardzo mam jak sprawdzić;(( obsawiam na uszczelkę albo cylinder;(
Nie wiem jak ty to robiłeś i po co ale po prostu ten cylinder jest już kiepski.A ciśnienie sprawdzałeś?Olej pije?
Witam. Zmierzyć ciśnienie na cylindrach i podać stopień sprężania ze wszystkich cylindrów.
Z tego co mi się wydaje to nie chodzi na jeden cylinder.
moim zdaniem naprawa powinna obrać zupełnie inny trop. Z tego co słychać to chyba nie pracuje na jeden cylinder. Pasowało by sprawdzić na który. A dalej drogą eliminacji.
Oczywiscie ze na cieplym silniku i na odpalonym. A iskra moim zdaniem jest bo jak powoli dodaje gazu to załapuje na 3 cylindry
ściągnij pokrywe zaworów sprawdz krzywki na czwartym cylindrze jeśli są dobre jak na pozostałych to nic więcej nie szukaj tylko ściągaj głowice
Niestety sprężanie na 3 cylindrze praktycznie 0, trochę zmniejszone na 4 cylindrze :(
Przybyłoby też cylindrów z 3 do 4. Sprzedaj X12XE i kup coś z Z - taniej i mniej niespodzianek.
Twierdzi, że iskra jest tylko wtryskiwacz nie pracuje jak powinien - niby cały czas otwarty. Mówię tylko co on mówi, a boje się, że to coś ze sterownikiem, modułem zapłonowym może być dlatego się pytam co o tym myślicie Panowie. ciśnienie sprężania w cylindrach 14bar
Przepraszam. Wynik pomiaru podany jest w MPa (megapascal) Jest to wynik pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Każdy wtrysk ma dwa przelewy, jeden zaślepiasz a do drugiego nieco dłuzszy wężyk. Teraz cztery wężyki do czterech butelek po np.wodzie mineralnej, odpalasz silnik i patrzysz jak napełniaja sie butelki, powinny jednakowo. To metoda badania wtryskow, Podpowie czy któryś nie leje(jak leje to w butelce bedzie mniej.) Takie - złe - działanie wtrysku moze...
Kolego MAX20072 mozesz napisać co ma krokowy do tego ze nie pali na wszyskich cylindrach i jak sprawdzasz wtryski na mono-wtrysku ? Masz kolego gryszman iskre na wszyskich cylindrach?
Mega jakość... :D Z tego, co słychać to jakby na trzy cylindry chodził...
wielkie dzięki za podpowiedzi jutro z rana zobaczę i sprawdzę
Mi kiedyś klekotało na zimnym jak tłok był za luźny w cylindrze.
Ja bym sobie tego 3 cylindrowca darował i szukał czegoś z 4 cylindrami.
Witam! Mam nadzieje ze wystarczy
Może.... A moze cylinder nie ma co palić?
super wygląda, ale niestety w praniu się nie sprawdziło..... corsa najbidniej ma na cylindrze 250 pojemności... a ursusik 100...... więc albo niskie obroty, albo głowiczki bye bye nie wspominając już tutaj o pojemności szkodliwej....
Ale ciśnienia na cylindrach jeszcze nie sprawdziłeś!
Witam! czy ciśnienie na cylindrach to było mierzone?
Jeśli problem się powtarza w tym samym cylindrze to zamień świece z innym cylindrem. Jak teraz wyjdzie w innym cylindrze to będzie oznaczało problem z tą świecą. Jak znów nie będzie palił ten sam cylinder to będzie oznaczało problem z układem zapłonowym dla tego cylindra. Może są jakieś przebicia itp.
Zacznij od pomiaru kompresji.
jak juz dobrze zauawzyles to mozna go uzyskac z magistrali CAN ale to trudna bajka. najprosciej i najpewniej uzyskasz go z wtryskiwacza ktoregokolwiek z cylindrów.
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Tylko już troche znam te silniki i ok, ten jest zaniedbany ale nie mam pewności, że to co kupie bedzie lepsze, chyba a 30% tych silników ma jajowaty środkowy cylinder, sporo widziałem z dosłownie zjedzonymi uszczelniaczami zaworowymi :/
Tylko że tam nie ma przewodów WN. A ten sterownik taki mądry jest że odcina sterowanie wtryskiwaczem na "wypadajacym" cylindrze. EGR masz utknięty w otwarciu prawdopodobnie. Może pomóc jego oczyszczenie, wymiana nie konieczna. Ewentualnie zaślepić i zaemulować.
Ten paskudny X10XE, pewnie na 4-tym cylindrze nie pali :D
Jakiego 1 cylindra, co Ty bredzisz?
Kable WN, świece itd... do sprawdzenia.
Cisnienie masz nieć po 12bar. 10 to minimum. Róznica między cylindrami 0,5max
A czy pokrywa Ci się otwór w kole wałka rozrządu służący do blokowania z otworem w głowicy? Jeśli tak to raczej głowica do zdjęcia, uszkodzone zawor ewentualnie ciało obce w cylindrze. pozdr
Brak ciśnienia(w cylindrach) pewnie opadają zawory.Ja u siebie wymieniłem całą pompę oleju(ale mój to scoda)
Hybrydka się kończy, pada driver cewki.
Problem rozwiązany. Usterkę generowała uszkodzona cewka zapłonowa. Błąd na komputerze to P0301 cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany. Faktycznie powodem był źle ustawiony rozrząd. W tych silnikach(nieparzysta liczba cylindrów+oddzielne cewki na każdy cylinder) istotny jest nie tylko czujnik wału ale i czujnik wałka rozrządu. pozdrawiam
Mechaniczna usterka silnika... zapewne brak kompresji na tym cylindrze. Tak jak pisalem na wszystkich cylindrach 15.5 bara.
Rozrząd do sprawdzenia.
Nie jest ,kosiarki musza miec rzadki olej. Kazdy i tak robi taniej. Potem płacz
Jeśli jest luźna dźwigienka to wygląda że sprężyna jest ściśnięta bo zgiął się zawór.A dlaczego do tego doszło to sam sobie odpowiedz,wydaje się że źle zblokowałeś wał.Taka jest moja diagnoza choć mogę sie mylić bo nie widzę tego przypadku. Gdyby tak było to ciśnienia sprężania nie byłoby na tym cylindrze. Wał zblokowałem tak jak na 1 zdjęciu na początku...
zacznij od sprawdzenia kompresji na cylindrach. do sprawdzenia również zapłon i jego korekta z ECU.
nie niestety, zawsze była kalibrowana "statycznie" i przez trzy lata nie było z nią żadnego problemu. zastanawiałem się, aby ostatecznie wykonać jazdę kalibracyjną. zastanawiam się również, czy nie jest to początek problemów z reduktorem, wszak przejechał już 75 tys. .... Tu raczej reduktor nie ma nic do rzeczy wlasnie najprawdopodobniej jest to uboga...
chyba że polecisz jakiś lepszy komp na 3 garnki? Możesz zakładać i taki przeznaczony do 8 cylindrów i będzie działać.
Sprawdź napięcie ładowania na biegu jałowym i przy obrotach powyżej 1200, wtedy gdy chodzi na 3 cylindry oraz gdy pracują właściwie 4 cylindry. Nie zaszkodziło by też sprawdzić (wyczyścić) miejsca styku przewodu"-" z karoserią, silnikiem itd.
Tester obroty wału widzi?
Witam mam problem z corsą c 1.2 16 v 2003 r dziś podczas jazdy zauważyłem ze samochód nie pracuje na wszystkie gary... odkręciłem listwę zapłonową 1 świeca była zalana ( 2 od prawej) wymiana świec nie dała rezultatu dalej to samo czy to może być cewka zapłonowa ?
Zacząl chodzić krzywo jakby nanjeden cylinder nie palił . Zgasiłem go i już wchodził na wysokie obroty . Jak by chciał zaskoczyć ale nie dał rady. Na drugi dzień go nie odpalałem.
Jesli ta corsa ma aparat zapłonowy to moduł kopułka palec, jeśli natomiast ma czujnik położenia wału i cewkę dis osobną na każdy cylinder to czujnik wału lub cewka.
Na tej stronie (Recommended Torque Values) > http://workshop-manuals.com/vauxhall/ast... , są podane momenty dokręcania śrub dla silnika Astra G. Jest tam również pozycja o nazwie: Camshaft bearing caps to cylinder head - 15 NM - co po przetłumaczeniu na język polski miałoby...
Gdzie można znaleźć ten czujnik w Corsie-C 1.0 Z10XEP ?? Jakaś instrukcja naprawy ?? Słowna, skrócona itp. Apropos czy ten błąd może wynikać z zainstalowania gazu w aucie ?? Instalacja BRC Sequent24 MY07. Auto ma 3 cylindry. Maciek
Podaję z pamięci ale nominał to około 15 więc 13,9 jest jak najbardziej dopuszczalne w używanym silniku, pytanie jaka jest różnica pomiędzy poszczególnymi cylindrami?
Może źle określiłeś 4 cylinder. Zrzuć z niego wtyczkę wywali błąd obwodu.
Ja to zrobie !!
Moim zdaniem niebieski dym to do wymiany uszczelniacze zaworowe,spieczone gumy, olej opada po popychaczach do cylindra i spala się .
u mnie w vectrze 2 cylindry były dobre a 2 pozostałe brały tak olej jak by ich w ogóle nie było a na dystanisie 100 km dolewałem 5L oleju Nie było pierścieni zgarniających olej. Niech zgadnę jeździłeś na oleju 0W30 :) Jaka może być inna przyczyna obecności oleju prócz zużytych uszczelniaczy i pierścieni w ostatnim cylindrze?
W załączniku masz pokazaną kolejność dokręcania (oczywiście odpowiednim momentem) śrub w głowicy. Jest to silnik też Opla ale 2,0L. Nie zmienia to faktu że kolejość jest taka sama (dla silników 4 cylindrowych - ta corsa chyba nie ma 3 cylindrów? , jeśli tak to sorry)
Zamieniłem wtrysk 3 z 4 i dalej 3. cylinder nie pracuje. Jaka jest metodyka dalszej diagnostyki? Da radę jakoś na krótko podłączyć wtrysk innymi przewodami? Czy ten sygnał sterujący wychodzi bezpośrednio z sterownika silnika?
Ja jestem z Starogardu Gd. Wiem wygląda to komicznie ale fakt że to 1.0 3 cylindry to praktycznie mało waży. :D
Podstawiłem inny wtryskiwacz i przy wyjętej listwie wszystkie ładnie pracują. Niestety na 4 cylindrze dalej brak zapłonu. Przy wyciągniętej cewce na wszystkich świecach iskra jest, ale może jest za słaba to zapalenia mieszanki na 4 garze. Sygnał do cewki jest na wszystkie 4 cylindry. Opór miedzy pinami 2-3 2-4 2-5 2-6 wszędzie po 0,5 Ohm. Niestety nie...
Witam..Mam problem z corsą 1.2 16v odpala na jednym cylindrze i zaraz gaśnie. Wymienione świece i cewka na nowe ,nadal jest to samo..Zaobserwowałem że nie ma iskry na 3 świecach lecz prąd jest.Może ktoś miał taki problem? Pozdrawiam forumowiczów ADAM>>>
Brak kompresji uzasadniający nie palenie cylindra, słychać już przy pracy rozrusznika.
Jakie powinny być luzy między pierścieniami przy zamku w cylindrze ?
Na początek najłatwiej ciśnienie na cylindrach sprawdzić, a potem szukac innych usterek.
ten przewód, tak? Tak, ten przewód, tzn podobny, bo ten jest od corsy 1,2 :D A u Ciebie jak się nie mylę są trzy cylindry.
no niestety, czasami tak się zdarza. ja generalnie mam zasadę, że jeśli już przyjdzie do wymiany coś w aucie to kupuje części raczej znanych marek - raz że unikam komplikacji jeszcze przed założeniem, a dwa że na dłużej mi służy. sprawdź, może jeszcze uda Ci się wymienić. wiele sklepów ma cylinderki hamulcowe, np tutaj masz [url=http://www.iparts.pl/czesc/cylinder...
Witam. Z góry przepraszam jesli to nie ten dział, ale jestem nowy. Jestem posiadaczem Opla Corsy 1.7 CDTI 125km z 2008r z silnikiem od Isuzu. Ostatnio zauważyłem że mój samochód na zimnym silniku wyraźnie szarpie silnikiem i nie równo pracuje. W trakcie jazdy tez czuć delikatne falowanie silnika. Po rozgrzaniu drgania trochę ustępują, ale nadal momentami...
ma nadmierne drgania podczas postoju. Chodzi równo. No to albo ma nadmierne drgania, albo chodzi równo - zdecyduj się. Jeśli chodzi równo jednak, to czego w nim szukać? To 3 cylindry, w obiegu 4-suwowym kulturą pracy nigdy to grzeszyć nie będzie.
cylinder corsa kompresja cylinder corsa ciśnienie cylinder corsa
pęcherzyki powietrza toshiba recovery klucz windows android przesyłanie obrazu
kuchenka klarstein kosiarka ryobi
Jak wymontować zbiornik płynu wycieraczek w Oplu Astra G 16V 2000? Mercedes Sprinter - Kod błędu 5249 - Problemy z AdBlue