Te pionowe mogą być od pierścieni tłokowych, natomiast te na krzyż to ślady po honowaniu, czyli obróbce końcowej po wytaczaniu cylindrów.
Czym się różni świeca z 1 cylindra względem pozostałych?? Barwa, przerwa?? Miałem taki problem z samochodem, gdy płyn chłodniczy dostawał się przez uwaloną uszczelkę pod głowicą do cylindra.
a napiecie ładowania teraz ok?Może jest po drodze jeszcze modoł zapłonowy czasami sie zdarza ale nie wiem jak w tej hondzie bo pisałeś że sterowanie cewek jest bezposrednio ze sterownika silnika ,tak bywa ,jesli sie opierasz o schemat i masz pewnosc to ok ale bywaja tez modoły zapłonowe na zewnątrz sterownika przy systemie cewek każda na cylinder Dodano...
Dolny, górny jest twardszy
Zamykamy temat , uszkodzony wtrysk na drugim cylindrze.
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Ten układ jest bardzo prosty do odpowietrzenia, nie jest zapowietrzony. Obok chłodnicy jest zbiorniczek z którego układ pobiera płyn w razie zbyt małego poziomu. W termostacie jest mały odpowietrznik który ustawia się na godzinie 12. Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów...
Pęknięta tuleja cylindra
Dopiero teraz posłuchałem tego filmu i też mi się to kojarzy z przedmuchaną uszczelka pomiędzy cylindrami.
Proponowałbym kontrolę przewodów WN. Fajkocewki tam są i to po 2 na cylinder.
najlepiej zmierzyć ciśnienie na cylindrach
Podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie naprawiają auta lub motocykle i niech sprawdzą kompresję cylindra.
prawdopodobnie przez nią pojawiały się błędy gdyż niespalone paliwo mogło zalewać sondę w tłumiku Nie ma takiej opcji, za niskie/ brak ciśnienia sprężania to wypadanie zapłonu i wyłączenie wtryskiwacza na felernym cylindrze
Korbę rozumiem, ale czemu garnek? Jaki garnek? Korbowód pierwszego cylindra...
Jedyne co przychodzi do głowy to zawieszone zawory, ale na wszystkich cylindrach?
Witam samochód od jakiegoś czasu wywala płyn z chłodnicy do wyrównawczego zbiornika dało się jeździć nie przegrzewal się czasem wypadal zaplon po dodaniu gazu 1 i 4 cylinder ciezko było wykręcić świece po zdjeciu glowicy cylinder nr4 ma takie przebarwienia jak na foto uszczelka nie była uszkodzona glowica raczej cala jest instalacja log. Dziwnie wygląda...
Nie ma po dwóch świec na cylindrze?
To jest Twój silnik, na zdjęciu? Jeżeli odepniesz tę dolną sprężynkę to obroty też są maksymalne? Co się dzieje gdy przesuniesz dźwignię regulatora ręcznie w stronę cylindra?
Ciśnienie sprężania silnika na poszczególnych cylindrach?
Dekompensator, zatarcie silnika. Nie zakręcony kranik paliwowy i przelany silnik. Wykręć świece i sprawdź jak się kręci. Przy okazji cylinder wydmuchasz.
Czujniki zazwyczaj są montowane na bloku silnika - jeżeli jest tylko jeden to między 2 a 3 cylindrem.
Pokaż zębatkę rozrządu zdjecie. Po co robiłeś wymianę pierścieni? honowanie cylindra zrobione?
A luz w rowku tłoka? No sporo rys. Spróbuj wjechać honownicą wtedy pokaże czy da się chociaż trochę je zniwelować. PS Cylinder wgląda jakby pracował w zagęszczarce z nieszczelnym filtrem.
Nie podałeś samochodu bo to przecież bez znaczenia. Więc nie wiadomo czy to świece do tego silnika. A problem może być z silnikiem lub cewkami. Pewnie zarzuca świece. Przyjrzyj się im dobrze, wypal, przeczyść. I zobacz czy wracają do żywych. Usterka na tych samych cylindrach?
A więc. Masz problem. Części dostępne na specjalne zamówienie w http://www.interhandler.pl/ lub na ebay'u oczywiście bardzo drogo. JCB w pilarkach spalinowych współpracuje z hondą i podobno do 80% modeli pasują zamienniki Hondy.
arturo13 napisz o co ci konkretnie chodzi, bo raz piszesz o podciśnieniu w kolektorze a drugi o ciśnieniu w cylindrach.
Również radzę spawdzić impulsatory. Raz już miałem taki przypadek. Jeden z dwóch impulsatorów dostawał przerwę chwilę po rozgrzaniu silnika i silnik chodził na jednym cylindrze.
Witam. Pytanko, potrzebuję dane odnośnie luzów zaworowych w traktorku Honda 2417 z silnikiem GCV 530 (2 cylindry).
Panowie nie wiem co jest , kupię Castrola power1 Racing zrobię nowa mieszankę wleje 120ml na 5 l i zobaczymy co się będzie działo.luz po szlifie moim zdaniem był dobry ponieważ tłok bez problemu przechodził przez cały cylinder
przeczyściłem świece i przemieniłem je. żadnego efektu jest to samo. kolanka od wydechu są jednakowo ciepłe więc pali na dwa cylindry.
Kupiłem za 300zł przechodzoną GGP z Hondą 135 od znajomego który pracuje w serwisie Hondy, także podzieliłem zdanie jednego z Forumowiczów który miał ten sam problem i tak samo zrobił:) Ciężko ocenić ile mogła przechodzić ale tak na moje oko nie więcej niż kilkadziesiąt godzin. Docelowo służyła będzie jako rezerwowa, jak kupie coś fajniejszego, może...
Kiedy ostatnio regulowałeś luzy zaworowe? W tego typu silnikach przydało byś je kontrolować co ok. 5000 km. Przyczyną przegrzewania się silnika może być niewłaściwa regulacja gaźnika lub nieszczelność między gaźnikiem i cylindrem.
Tłok jest dokładnie taki sam nominał oryginalny japoński. I co z tego? Ale cylinder, też oryginalny, japoński, cudny i w ogóle, jest STARY i UŻYWANY. Jest też prawdopodobnie zużyty. Czego gołym okiem nie zauważysz. Możesz mieć najdroższy tłok i najlepsze pierścienie, ale w owalnym cylindrze NIC to nie da.
Linka musi mieć luz. Gdy ściągniesz filtr powietrza zobacz, czy przepustnica całkowicie zamyka się (opada na dół) przy wykręcaniu śruby regulacji obrotów. Wyczyść gaźnik. Ze śrubami w Hondach i jego licencjach (Peugeot, Kymco, Sym) że są to śruby wygniatające gwint o przekroju trójkątnym, po ich ponownym dokręcaniu następuje zrywanie gwintów i już nie...
4 cylinder martwy.
(at)m2606 Siemka Silnik mam rozebrany dlatego potrzebuje co i jak ustawić żeby było okej zmieniam cylinder
Robiłeś regulację gaźnika? zachowuje się tak jakby na wysokich obrotach zalewało cylinder zbyt bogatą mieszanką
Zrobiłeś pomiary? cylindra, tłoka? Masz to rozebrane?
Luzy zaworowe sprawdzone? Lekkie podparcie i jak się zagrzeje to może być problem.
Przestań bredzić. Ognia w skuterku 50ccm. Jeszcze raz powtarzam - pierścienia uszczelniającego ciśnienie nie wypchnie. Tym bardziej że można sobie sprawić "tunningowe" - miedziane.
Powodem był ułamany magnes na magneto No to bez kosztów naprawiłeś. :D Żeby tak wszystko się dało naprawić... He he Dziwię się, że ma kompresję i nie dymi na porysowanych cylindrach.
Sucha świeca może świadczyć o tym, że nie dostaje paliwa. Sprawdź dla pewności, czy masz w ogóle sprężanie w cylindrze.
Ciężko powiedzieć. Honda stosowała różne cylindry w poszczególnych modelach i rocznikach skuterów, więc dopasowanie zamienników zgodnych z oryginałem to dość trudne zadanie, albo szukanie wg. katalogów części zamiennych.
Każdy cylinder ma po 12
Szukam aprobaty wśród innych użytkowników To jej nie znajdziesz, awaria aparatu spowoduje brak iskry na wszystkich cylindrach, a nie na jednym
dobra nie szukam problemów :D, tylko wolę zapobiegać niż leczyć skutki, a taki cylinder warty grubo ponad 1100zł Dziękuje :)
Zębatki regulatora nie trzeba ustawiać w jakiś specjalny sposób. Zrób tak jak napisał kolega w poście wyżej. Mijanka, to taki moment gdy tłok jest maksymalnie w górze, a oba zawory są minimalnie uchylone. Silnik 168F ma jeden cylinder, chyba że jestem w błędzie?
Sprawdź ciśnienie w cylindrze oraz działanie ssania.
Wypadanie zapłonu występuje na 1 i 4 cylindrze Potwierdza to diagnostyka komputerowa ?
Jeżeli mogę doradzić, proszę zainstalować na smarfonie aplikację car scanner i podpiąć najzwyklejszy interfejs ELM327 do odpowiedniego gniazdka w aucie. Następnie sprawdzić, co pokazuje aplikacja (kod błędu), a następnie, niestety, wizyta w serwisie. U mnie wywalało analogiczne błędy jak wyżej wspomniane i skończyło się na zdiagnozowaniu wypalenia...
Cylinder tak jak nazwa wskazuje, powinien być idealnie cylindryczny, a nie żaden stożek/beczka/owal. Moim zdaniem gładź cylindra na zdjęciu nie wygląda ciekawie. W katalogu TKRJ widzę dziewięć wersji tłoków na tą średnicę, ale różniących się nieco wymiarami, bez uwzględnienia chińskich kopii silników Hondy. Jesteś pewien że kupiłeś właściwy tłok do...
Na zdjęciu, jest cylinder silnika Hondy, w którym nie było założonych zabezpieczeń sworznia tłoka. Takie rysy, zrobione przez sworzeń, są po obu stronach cylindra. Nie są one do samej góry cylindra, więc silnik odpala i pracuje, ale spala olej, jak smok. http://obrazki.elektroda.pl/4740789700_1...
Dziękuje za odpowiedź bo samochód nie chce odpalić, iskra jest, cewka jest sprawna, ma 17 kiloomów, paliwo dochodzi, ciśnienie na cylindrach jest a honda nie chce odpalić. Co jest grane? Czy moduł i ICM jest zepsuty czy komputer.
Przeczyść gaźnik jak się nie da to go wymień, co z tego że ta glebogryzarka stała 5 lat jak widzę że przez 10 była używana. I stan silnika nie jest znany a ma układ zapłnowy też tam potrafi się zepsuć. Zaworów i kompresji to nie sprawdziłaś. Przed rozruchem nie wlałeś trochę oleju do cylindra i nie poruszałeś żeby ewentualnie złogi jakiś rdzy nie tarły...
Stwiedzono brak ciśnienia na trzech cylindrach . Jaka może być przyczyna. Proszę o poradzę
Siema! A mieszanka jest ok, zimny ciepły silnik jakaś różnica, lewego powietrza nie dostaje? Wężyk powinien iść do cylindra, jak tłok idzie w dół to generuje podciśnienie. Tam gdzieś na wężyku powinien być zawór zwrotny, który działa jak dioda czyli puszcza powietrze tylko w jedną stronę czyli do cylindra. Sprawdź ten zaworek dmuchając w niego to pewnie...
Witam, chciałbym się zapytać odnoście tego gdzie znajdę albo jaki cylinder będzie pasował do Honda CR80. Muszę go wymienić, więc chętnie bym zmienił go na większą pojemność, lecz nie mogę znaleźć informacji czy jakiś by pasował.
Takie efekty może powodować też nieprawidłowy przepływ paliwka do silnika - patrz. zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa paliwa, uszkodzone sterowanie pompą paliwa czy układu podawania paliwka do cylindrów, itd.
Podłącz zewnętrzne źródło prądu o dużej wydajności - naładowany akumulator samochodowy (nie prostownik!) i sprawdź, jak się zachowa silnik. W sieci masz schemat motocykla. Jeśli napięcie podczas pracy jest zbyt niskie, to zapłon może kuleć. Jednak brak jednego pracy jednego cylindra, to raczej kolejny problem.
No właśnie tak jak powiedziałeś, o cylinder do wyścigowej Hondy NS1 i wszystko musi być wycackane i wylalane, motocykl będzie oglądać wiele ludzi a od przodu to widać i strasznie nieestetycznie to wygląda. Co prawda motocykl jest z 97 więc jeszcze nie zabytek, ale dla mnie gra jest warta świeczki jak to nazwał mój poprzednik.
trochę pracy i podszedł by cylinder np. od hondy mbx, nsr, mtx, bo ma wyprowadzenie od wody z boku, lub od minarelli vertical. jest wiele możliwości
silniki równo pracują chyba Szczególnie ten w Civicu z różnicą 19% między cylindrami...
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
Wedlug mnie jesli na ssaniu chodzi ok to dostaje za malo benzyny a za duzo powietrza. Filter powietrza prawidlowo zalozny ? Nie ma nieszczelnosci pomiedzy cylindrem a gaznikiem ?
Czyli wszystko jest dobrze ustawione a nie pali. Spróbuj wlać trochę paliwa bezpośrednio do cylindra, jeżeli odpali na chwilę to problem w gaźniku. Jeżeli nie to, chyba jednak kompresja (pierścienie lub zawory przepuszczają, ewentualnie nieszczelność między cylindrem a głowicą)
Ja kiedyś przy wymianie pierścieni w silniku Honda GX160 który brał olej, dymił dość mocno zauważyłem że cylinder wytarł się w owal. Po włożeniu nowego pierścienia w dolnej części cylindra był malutki prześwit między pierścieniem a cylindrem. Nie miałem wyjścia i tak zostało. Na początku dymił więcej, brał olej ale po jakimś czasie tzn.dolewaniu z 5L...
Witam wszystkich. Mam problem z moją Hondą Accord. Otóż po wymianie pompy paliwa nie ma iskry i wtryskiwacze nie podają paliwa do cylindrów, w czym może być problem??
Ok, kończąc przygodę z naprawą hondy, to okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła i spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Poprzedni właściciel chyba dawał ostro w palnik, bo pierścienie były odbarwione, a cylinder porysowany, więc wleciał nowy tłok z oryginału i honowanie cylindra. Przy okazji płyny eksploatacyjne po wymieniane i chodzi...
Zawory ustawia się bardzo prosto.Wypalone nie będą skoro na zimnym ciśnienie masz dobre. Rozgrzej,postaw na lekkiej górce na biegu,zgaś i puść hebel. Od razu będziesz czuł czy wszystkie cylindry trzymają ciśnienie po równo kiedy będzie się staczał.
Właśnie o takie ślady płynu mi chodziło. tylko wytrzyj to dokładnie bo lakier lubi zejść od płynu. W taki wypadku na pewno pompka. Tylko w pompce nie ma siłownika, to jest tłoczek. Możesz bawić się w regenerowanie, wymianę uszczelnień pompki pod warunkiem że gładź cylindra dobra i sprężyna dobra. Ale koszt nowej nie powinien być porażający. Miłego dłubania.
opłaca, uwierz mi że mozesz sobie kupic najtansze rolki do wariatora, chinskie opony ale jezeli masz zamiar duzo i dlugo jezdzic kup sobie porzadnego cylka. Mialem Honde X8R 50ccm z 2002 roku, oryginalny cylinder wytrzymal 28 000 km !!! i padł (skuter do konca dopoki nie popekaly pierscienie, na oryginalnych czesciach jechal bez tuningu ale tez bez...
Chciałem podłączyć obrotomierz elektroniczny do motocykla który miał obrotomierz mechaniczny (linka z wałka rozrządu).Czy są jakieś adaptery przekładające ruch linki obroty na sygnał elektryczny czy lepiej podłączyć pod cewkę.Motocykl to Honda Cb 750 więc 4 cylindry i 2 cewki.
Honda jazz 2006r. Dodano po 4 Honda Jazz 2006r. silnik 1.4 16V
Szlif tego raczej odpada bo pewnie niema nad wymiarowych tłoków, a poza tym gładź cylindra jest pewnie powierzchniowo utwardzana i jak to zeszlifujesz to już lipa.
Witam, silnik 4 suwowy jest to Honda GX 160 - silnik nie odpala, iskra jest, paliwo do cylindra dochodzi świeca mokra, silnik zalany olejem, co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Sprawdź ciśnienie w cylindrze na zimnym i rozgrzanym silniku.
4 cylindry to 4 świece po co miało by ich być osiem?
Trzeba by sprawdzać kolejno. Jeśli masz dostęp do sprzętu diagnostycznego, to sprawdź, czy nie gubi zapłonów ja którymś cylindrze. Dodatkowo sprawdzić szczelność układu dolotowego (podciśnienia).
A jaki tam sterownik siedzi? Chyba w tych starszych to z okienkiem i diodą był. Teraz nie pamiętam. Możliwe, że jest kostka dwupinowa robisz zworkę i miga kontrolka silnika. A czemu nie pali na jednym cylindrze? Kompresje sprawdź, iskrę.
Problem polega na wymianie pierścieni olejowych na tłoku, które są zużyte i pobiera olej z silnika. Dodano po 4 Ściągnij tłumik i odpal silnik, niech pochodzi chwile i przyłóż kartkę zobacz czy nadal chlapie olejem i kopci
Albo o jakie dane chodzi ??? bo nie wiem. 4 cylindry 16 zaworów
Najpierw sprawdź świecę i wyłącznik zapłonu. Jeżeli chcesz się dostać do cewki to trzeba odkręcić szarpak z osłoną cylindra.
Niestety, nie mogę znaleźć żadnej naklejki czy wybitego nr tego silnika. Wiem, że jakiś pseudo handlarz nakleił że to Intek 13 KM, ale prawda okazała się inna... Spróbuje jeszcze z tymi zaworami. Ja ustawiłem oba jednakowo jak pisałem, tłok u samej góry i oba jednocześnie. Może i źle, spróbuje jeszcze powalczyć. Ale tak na marginesie mam na oku Castela...
Może to być skutek kilku przyczyn: — Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia zapłonu na nieoryginalnym module zapłonowym (zapłon z wewnętrznym impulsatorem w Hondach MBX/MTX80 był na tym punkcie bardzo wrażliwy). — Stan świecy zapłonowej. — Problem z gaźnikiem (niewłaściwy skład mieszanki). — Stan tłoka, cylindra, kąty otwarcia okien, szczelność komory korbowej.
Moim zdaniem sprubuj tak, weź kombinerki odpal auto i zagniataj kombinerkami przewody między listwą wtryskową a kolektorem sącym i słuchaj co się dzieje jak silnik będzie schodził z obrotów to znaczy że dostaje gas a jeśli nic nie będzie się działo to znaczy że nie pali na tego cylindra weś też przyłuż ręke styłu do tłumnika jeśli poczujesz że spaliny...
Witam. posiadam honde mtx 80. silnik pali na dotyk, lecz wchodzi na obroty nie płynnie i jedynie do 6 tys. po wysprzeglaniu nawet na 1 biegu, gwaltownie spadaja obroty i motorek gasnie. Co może być tego przyczyna?? kupiłem go z taką wadą, podobno jest po szlifie cylindra. Czy może być źle dotarty??
Ciśnienie w cylindrach sprawdzić, możliwość podpalonych zaworów w głowicy.
wydech na pewno nie bo byś go nie kręcił na wysokie obroty, ja dla mnie przepustnica też odpada bo na wysokich obrotach jest otwarta powinna chodzić dobrze dziwne że na małych biegach się wkręca, a później nie. szlif cylindrów też robiłeś? a zmierz mu ciśnienie na cylindrach jakie ma teraz
Problem może leżeć w nieszczelności króćca między gaźnikiem a cylindrem ( lewe powietrze) inna opcja przytkana dysza paliwa.
panewki, olej jak czesto wymieniasz??
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Witam mam honde cb 250 n z 1981 roku mam w nim bardzo słabą iskre co moze byc nie tak prosze o pomoc jak przykładam kable id iskry z cewki do cylindra to ledwo ja widac .
Mam dwie Hondy od wielu lat i obie biorą olej. Na 99% do wymiany mam uszczelniacze zaworowe, bo ciśnienie w cylindrach mam idealne, auta nie dymią, a wzrost "brania" oleju zauważam po agresywnej jeździe. Poza tym Hondy "lubią" łykać olej i to chyba jedyna wada ich silników benzynowych. To wystarczy? nic więcej nie trza robić? Nie ma co se szukać zbędnej...
Zmienilem kable świece nic nie pomogło a ciśnienie mam wszędzie takie same w cylindrach
Zamieniłem cewki nr 3 i 4 na 1 i 2, zresetowałem komputer oraz skasowałem błąd i po jeździe próbnej dalej było wypadanie w 3 i 4 cylindrze.
Wiązke wykluczyłem bo gdyby miał przerwe w obwodzie to by wyrzucał bład czujnika -zwarcie lub przerwa w obwodzie. czujnik jest sprawny. sprawdze jeszcze raz dokladnie ustawienie rozrzadu moze i przeskoczył tylko teraz istnieje ryzyko uszkodzenia zaworów. Zmierzę ciśnienia na cylindrach i bedzie wiecej wiadomo
Jaki masz kod silnika? Dla D15B1 30 i 68 Nm. Też Tarnów a właściwie okolica Znalazłem Twojego wcześniejszego posta. jeśli 75 kW mocy to masz silnik 1.5i 16V - D15B7 Głowica cylindra Etap 1 30(Nm) Etap 2 65(Nm) Tyle, że te silniki chodziły od 94 do 95 chyba
tłok pewnie trzeba ustawić w "GMP", co znaczy skrót GMP. Tłok ma być w górnej części cylindra czy dolnej
Witam mam problemy z silnikiem zaburtowym Honda BF8M. Podczas rozruchu b.mocno dymi. Jak się rozgrzeje to o wiele mniej dymi. Sprawdzałem ciśnienie sprężania na cylindrach i oba mają po 10 at. Nie zauważyłem ubytku oleju silnikowego. Co mu dolega i jak to naprawić.
Musisz mieć: -paliwo -iskrę--masz -ciśnienie na cylindrze/cylindrach -sprawna mechanikę nikt tego przez net nie sprawdzi.
cylinder skuter honda cylinder skutera honda cylinder honda civic
jumper przekaźnik świec power acoustik wariuje klawiatura
automat smoke robot humanoidalny
Yamaha RX-V750 vs Denon DRA-825R: Porównanie Cofnięcie Minecraft Bedrock na Xbox do starszej wersji