Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Ustawiasz palec aparatu na pierwszy cylinder i po kolei zapłon 1-3-4-2
Jaka jest kolejność zapłonu w ciągniku Hürlimann H5116T z silnikiem SDF 1000.6 WT lub 1000.5 WT? Chcę potwierdzić sekwencję wtrysku i numerację cylindrów w tym modelu.
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Ale cykl zapłonu w fiacie 126p jest co dwa obroty bo jest to silnik 4T, gdy w pierwszym cylindrze następuje zapłon w drugim jest ssanie i nie możesz w żaden sposób porównywać go do działania silnika spalinowego (tu kolejność zapłonu można zmienić poprzez zmaiane ustawiena pozycji wałka rozrządu). Zobacz na dwusuwowy odpowiednik 126p czyli dwucylindrową...
To chyba tak jakbym przestawił zapłon o 180 stopni,ale spróbować nie zaszkodzi. to nie to samo tutaj cewka daje w tym samym czasie iskre na oba tłoki wiec tu nie ma znaczenia kolejność problem jest w całym zakresie obrotów? napisałeś że pali na jeden ale nie zawsze ten sam wyglada że to cewka ale pisałeś że ją podmieniłeś ciekawi mnie czy jak przełożysz...
Taki znalazłem opis układu zapłonowego do 900 Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, mikroprocesorowy, o statycznym wyprzedzeniu i rozdziale iskry, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber Marelli IAW 16F.ER, zawierający: -dwie specjalne cewki zapłonowe, -przewody wysokiego napięcia,...
witam ad sigi Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Prawda. Ale jest jeszcze najprostszy sposób. Ustawiamy wał na punkt na rozrządzie, wstawiamy aparat zapłonowy ustawiony na zapłon na 1 cylinder i próbujemy uruchomić silnik. Po kilkunastu sekundach jeśli nie zapali a mamy dość długie kable zapłonowe zmieniamy kolejność zapłouu...
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Kolejnośc zapłonu w cylindrach 1, 3, 4, 2
Nie wydaje mi się. Pewnie auto miało jeszcze rozdzielacz zapłonu i zapewne chodziło o kolejność zapłonu, a nie cylindrów. Wyjątkiem są silniki V6 czy V8 w których są minimalne różnice w liczeniu kolejności, ale tylko tego typu że naprzeciwko cyindra 1 jest 2, naprzeciwko 3 - 4 itd.
Aparat zapłonowy był wymontowywany z silnika? Jeśli tak, to trzeba go prawidłowo ustawić aby zachować kolejność zapłonów w cylindrach. Przewody WN także trzeba prawidłowo połączyć wg. kolejności zapłonów.
Dzień dobry, odgrzeje temat, mianowicie mam Uno 1.0 Fire, cewka z numeracją i teraz pytanie: podłączamy 1 - 1 cylinder, 2 -2 cylinder itd licząc od rozrządu oczywiście czy podłączamy na kolejność zapłonów czyli 1 - 1 cylinder, 2 - 4 cylinder itd ? Dziękuję i pozdrawiam.
Przewody mam wpięte i auto zapala ale chyba są inaczej Patrząc na kopułkę od przodu, nad zaczepem jest podłączony pierwszy cylinder, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2,4 i 3 , czy będzie się coś działo jak będą źle podłączone? czyli kolejność jest dobra, palec obraca sie tu przeciwnie do wskazówek zegara, kolejność zapłonu jest 1342 tylko że...
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... tu masz cewke z opisem wyjsc na cylindry czyli 1 z cewki łaczysz z 1 cylindrem itd chyba to wystarczy
Przepraszam że się wtrącę , ale tico ma 3 cylindry !i kolejność zapłonu będzie 1-3-2.Pozdrawiam .
Witam! Mam nadzieje ze wystarczy
Kolejność zapłonów 1-2-4-3. Z jednej cewki kable do 1 i 4 cylindra a z drugiej do 2 i 3.
Kolejność zapłonu to 1 3 4 2. Zdejmujesz kopułkę palec ustawiasz na znak, masz tam pierwszy cylinder, dalej podłączasz według kolejności jaką podałem. Aparat kręci się w prawo. A najlepiej po prostu poszukaj zdjęcia silnika i podłącz według tego.
Krzywki poszczególnych cylindrów w 4 cylindrowym silniku zawsze są przestawione względem siebie o 90st. Sprawdzisz wg kolejności zapłonu - 1-3-4-2. Oczywiście osobno ssące i osobno wydechy.
Po kolejności zapłonów może być iskra na 1 lub 4 cylindrze. Sprawdź kolejność zapłonów. Jak jest dość proste ściągnięcie pokrywy zaworów to na tym co jest iskra powinny być zawory zamknięte (GMP) a na 4 zawory powinny się mijać tzn zawór wydechowy zamykać a ssący otwierać. Wystarczy zmienić kolejność zapłonów. Jak z najdziesz 1to 1342 jest łatwe do...
W pierwszej kolejności sprawdź kolejność podłączenia, możesz ściągac po kolei przewody i sprawdziś który cylinder nie ma zapłonu. potem sprawdź czy wogule jest iskra, może świeca jest uszkodzona. Jeśli iskra jest to najprawdopodobniej przewody WN maja przebicie. Ale skoro tylko rano masz ten problem, potem po nagrzaniu auto pracuje normalnie to przewody...
1342 jest to kolejność w jakiej pada iskra na poszczególnych cylindrach, mówiąc krótko kolejność zapłonu. Na pewno pomieszane przewody wysokiego napięcia.
z tego co pamiętam silnik mazdy i standard 1 3 4 2
Jednak V8, źle spojrzałem. Pierwszy czylinder to przedni prawy(od strony pasażera), przedni lewy to piąty. Regulacja zaworów: Mierzone na zaworze / dźwigni zaworu Gdy zawory przekrywają się w: regulować w: cylindrze 1 cylindrze 6 cylindrze 5 cylindrze 3 cylindrze 7 cylindrze 4 cylindrze 2 cylindrze 8 cylindrze 6 cylindrze 1 cylindrze 3 cylindrze...
Na cewce masz oznaczenia cylindrów wg kolejności zapłonu. http://obrazki.elektroda.pl/5844059900_1...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Kolejność to 1-3-4-2. Pierwszy garnek to ten od strony rozrządu.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Ogólnie może być wzięty z każdego cylindra - to tylko informacja dla gazu jakie ma obroty, oraz potrzebna jest do zrobienia mapy. Czas, kolejność wtrysku bierze z w końcu z oryginalnych wtryskiwaczy. Spotkałem się, że zazwyczaj podłączają się do pierwszego cylindra, jednak nie jest to regułą.
Warto sprawdzić czy to na pewno jest kolejność wtryskiwaczy. Inpa podaje wg kolejności zapłonu. Podejrzewam, że tutaj będzie podobnie. Ista podaje prawidłowo, ale kolejność układa wg kolejności zapłonu, a nie cylindry po kolei. A co z poduszkami silnika i podciśnieniem do nich? Przed usunięciem ekologii sprawdziłeś czy oprogramowanie w sterowniku silnika...
jak wygląda prawidłowe połączenie tych kabli? Kolejność zapłonu na cylindrach to 1,3,4,2. 1 cylinder to oczywiście najbliższy rozrządu.
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
Witam kolegów. Jak zaprogramować kody wtrysków op-comem . Czy w kolejności cylindrów , czy w kolejności zapłonu. Prpblem leży w tym, że mam wtryski po regeneracji i trzeba wprowadzić nowe kody wtrysków. Próbowałem kodować według kolejności cylindrów to programuje tyko 2-3-4. Natomiast 1 cylinder nie przyjmuje kodu(BŁĄD) Może trzeba programować według...
Rok 1994. Dzięki za schemat. Jeszcze jak by ktoś wiedział do czego mam się odnieść z kreską na kole pasowym aby znaleźć początek zapłonu oraz zapłony na poszczególnych cylindrach (kolejność). Pozdrawiam.
Kolego sprawdzałem ten post i przy takim ustawieniu chodzi jak traktor i juz wogóle zgłupiałem z tym samochodem. w tym temacie napisac jeszcze chciałem, ze kolejność zapłonu/zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr. 1 od strony napędu rozrzadu)
Wykręć zaślepkę ze skrzyni biegów i pokręć wałem tak, aby widzieć 0 w okienku, palec rozdzielacza powinien wtedy być skierowany na kreskę na obudowie aparatu, jest to punkt zapłonu 1 lub 4 cylindra i kable powinny być stosownie podpięte do kopułki (w kolejności 1342 zgodnie z ruchem wskazówek zegara)
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Co to za mechanik, bierze się za wymianę uszczelki pod głowicą a nie potrafi wyregulować zaworów. A to czy jest jedna, dwie, trzy, czy nawet sześć głowic nie ma żadnego znaczenia przy regulacji zaworów. Znaczenie ma to ile jest cylindrów, ewentualnie kolejność zapłonu.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
Bart86ca. wielkie dzięki za schemat. A czy ktoś ma jakiś pomysł jak teraz przyporządkować przewody do świec (które zostały pozamieniane między sobą) tak aby kolejność zapłonu cylindrów zgadzała się z rysunkiem przedstawionym powyżej przez Bart86ca.?
Na kole zębatym od pompy wtryskowej są znaki literowe ale nie wiem na którym znaku powino być dobrze . Pompa boscha 0 460 426 217 . Masz jeszcze pytanie jak podłączyć rurki paliwowe wysokiego ciśnienia na pompie są oznaczenia typu abcdfg i czy to odpowiada kolejności cylindrów czy zapłonu?
W poprzednim poście napisałeś, że zmieniłeś ECU i było to samo. Więc problem po stronie silnika (mechanika) lub błędnych sygnałów z czujników. Za co odpowiada tutaj czujnik położenia wałka rozrządu? Za kontrolę zmiany kątów otwarcia zaworów, czy kontroluje kolejność zapłonów i wtrysków? Na cylindrze 1 i 4 są odcinane wtryski?
Nie do końca mogą być przytkane wtryskiwacze cylindra 1 i 2. Jeżeli ECU myli kolejność cylindrów, to zamiast wzbogacić mieszankę na 1 cylindrze, wzbogaca na 4 cylindrze, a z kolei bogatą mieszankę 4 cylindra zubaża na cylindrze 1. Tak się zastanawiam jak doprowadzić do wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze, aby ECU poprawnie określił kolejność cylindrów....
1,3,4,2 pierwszy cylinder od strony rozrzadu
Dziekuje za odpowiedż poszukuje jeszcze kolejność zapłonu i w którym momencie na którym cylindrze ustawia sie zawory a na którym pompowtryskiwacze
To jest silnik typu V Cylindry liczymy 3-----6 2-----5 1-----4 Wiec kolejność zapłonu trochę mi nie pasuje 153624
Kolejnośc zapłonu 1-3-4-2. Pierwszy cylinder oznakowany jest na obrzeżu aparatu rysą. Aparat kręci się ( patrząc od strony palca) w stronę przeciwną niż wskazówki zegarka.
A więc tak: 1. Ustalam GMP suwu sprężania 1 cylindra (pewnie jakiś znak na kole zamachowym) - reguluję luzy zaworowe na 1 cyl., nanoszę sobie znak korektorem na kółku wałka rozrządu a następnie dzielę kółko na 5 równych części - co 72 stopnie. 2. Obracam wałem korbowym o 144 st. (wałek rozrządu na kolejnym naniesionym punkcie - czyli 72 stopnie obrotu)...
Tak jak piszesz naprzemian kolejność zapłonu 1-2-3-4-5-6
Wcześniej miałem zamieniony 1 z 4 czyli 1-4,2-2,3-3,4-1 i przerywał. Teraz wpiąłem według waszych wskazówek i z tego co na razie odczułem jest poprawa więc bardzo dziękuję za pomoc. Dziwi mnie tylko to że w instrukcji do forda mam taką kolejność zapłonu poszczególnych cylindrów: 1-3-4-2.
Przeważnie w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi jest 1342. Pierwszy cylinder liczy się od rozrządu (tam gdzie jest pasek lub łańcuch).
Live data nie pokazuje żadnych anomalii, do których miałbym jakieś zastrzeżenia. Dla pewności opryskałem kolektor dolotowy środkiem do badania szczelności i nie zauważyłem zmian w pracy. Póki co totalnie brakuje mi jakiegoś punktu wyjścia. Po każdorazowym resecie błędów ze sterownika wracają zawsze trzy: P0300 - przypadkowe lub wielokrotne wypadanie...
Dobrze szukać trza, bo inaczej to nie ma przyszłości: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
To tym bardziej sprawdzić impulsator. Najczęstsza przyczyna i często uszkodzenie ma związek z temperaturą. W drugiej kolejności moduł zapłonu. Uszkodzenie cewek WN występuje stosunkowo rzadko, a w tym przypadku miałbyś iskrę na dwóch cylindrach, ewentualnie problemy z odpalaniem na ciepłym.
Czyli grzebałeś w przewodach i przestał odpalać na starych częściach, na których dział. Kolejność zapłonów dobra, przewody WN dobrze pozapinałeś?
Nastawiasz pierwszy tłok na GMP w pozycji sprężanie, oba zawory zamknięte. Wtedy znak na kole pasowym powinien znajdować się naprzeciw znaku no obudowie silnika. Jaki to silnik bo nie wiadomo jaka będzie kolejność zapłonu, ale myślę, że 1-2-4-3. Jeżeli taka kolejność to na czwartym garze, powinna byc mijanka na zaworach, a w pierwszym cylindrze sprężanie,...
Ja pytam wujka , ma na imię Google.A pytanie proste W203 kolejność zapłonu.
Palec na pierwszy cylinder liczony od chłodnicy. lub 4 zależy jak trafisz. Najlepiej sprawdzić wykręcająć świece i palcem kiedy idzie ciśnienie zobacz. Potrzebny pomocnik do kręcenia rozrusznikiem. W sumie nie ma problemu jak będzie strzelał to przełóz przewody w kopułce po prostu. I jak kolega napisał kolejnośc po plr-u.
Witam! W VW santana o ile wiem powino być 1-3-4-2... Ewentualnie patrz na kolejność otwierania zaworu ssącego albo wydechowego, też bądą się otwierały w/g kolejności zapłonu. Liczy się raczej od kółka rozrządu... PS.:Też miałem Santankę, ale GL5 tą z 5 garami i na gaźniku :twisted: tam klejność była taka 1-2-4-5-3 po updacie Zawsze można spojżeć na...
Witam jestem nowy na forum. I interesuje mnie kolejność świec na cylindrach i jak je liczyć od której głowicy ?
Mam jeszcze pytanie odnośnie znaków na kole zamachowym wygląda to następująco: http://obrazki.elektroda.net/76_12517019... Jak należy rozumieć te znaki, jeśli znak "O" pokrywa się z nadlewem obudowy sprzęgła czy jeśli znak "I" to mamy górny martwy punkt na pierwszym cylindrze?
Witam , posiadam Chryslera 300c z 2005 roku 5.7 Hemi Czy ma ktoś może schemat w jakiej kolejności podpiąć zapłon? (Cewki ) ponieważ w tej wersji są one jeszcze dzielone przewodami na poszczególne cylindry i nie wiem jaka kolejność od danego cylindra jest prawidłowa Pozdrawiam
Kolejność zapłonu prawidłowa?
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
kolejność zapłonu to 1-4-2-5-3-6
Kolejność zapłonu w twoim silniku to 1-2-3-4-5-6 w związku z tym ustawiasz rozrząd na 1 cylinder (nie zakładając kopułki) i patrzysz gdzie wypadł ci palec rozdzielacza. Na którym jest na tym idzie na 1 cylinder a potem zgodnie z ruchem obrotu silnika do przodu 2-3-4-5-6.
Google zablokowali? Wtrysk synchroniczny to wtrysk grupowy/mono - jedno otwarcie wtryskiwacza/grupy wtryskiwaczy wypada na każdy impuls zapłonu, nieważne którego cylindra i nie ważne jakiego suwu. Wtrysk asynchroniczny - każdy wtryskiwacz sterowany oddzielnie, wtryskujący różną ilośc paliwa. Wtrysk sekwencyjny zaś, to pojedynczy wtrysk w fazie suwu...
Słuchajcie może zlę myślę ale czy kolejność zapłonu nie powinna być 1,3,4,2 .Jedna cewka obsługuje cylindry 1 i 4, druga 2 i 3.Cylinder nr 1 jest od strony napędu rozrządu.
W amerykańskich V8 charakterystyczny, nierówny bulgot powoduje rozrząd, a nie wał. Prawa głowica, to cylindry nieparzyste (1,3,5,7), kolejność zapłonów (przykładowa) 1-2-3-5-4-6-7-8, jak widać kolejne zapłony wypadają po2 na lewą i prawą głowicę, przy podwójnym wydechu daje to właśnie taki fajny efekt akustyczny
Jaki rok i moc? Dodano po 1 Motor REBA to firing order 1 4 2 5 3 6 cylinder MEBA to samo kolejność zaplonow
Nikt tak Ci nie powie jak ustawić. ustawia się na lampę stroboskopową. Tak, żeby odpalił, to jedna osoba do wozu i kręci rozrusznikiem, a druga powoli kręci aparatem, aż zapali. Metoda strasznie nie precyzyjna. Na początek ustal kolejność zapłonu i zidentyfikuj cylindry.
Układ z "traconą" iskrą. Masz tylko cztery możliwości podłączenia kabli WN. 1. Kolumnami - pierwsza kolumna 1 i 4 cylinder, druga kolumna 2 i 3 cylinder 2. Kolumnami - pierwsza kolumna 2 i 3 cylinder, druga kolumna 1 i 4 cylinder 3. Rzędami - pierwszy rząd 1 i 4 cylinder, drugi rząd 2 i 3 cylinder 4. Rzędami - pierwszy rząd 2 i 3 cylinder, drugi rząd...
Poszukaj na allegro zdjęcia silnika takiej astry i rób jak na zdjęciu. Najprościej. Bo pewnie kolejność zapłonów Ci nic nie da, bo nie wiesz jak ustawić pierwszy cylinder.
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Masz kolejność zapłonów 1-3-4-2. Kręcisz silnikiem w prawo/do przodu i jak masz mijankę zaworów na 3 cylindrze to regulujesz oba zawory na 1. Tam jest koniec suwu sprężania , wiec oba zawory są zamknięte- krzywki walka naprzeciw szklanek. I analogicznie na kolejnych cylindrach. Pokręć sobie silnikiem zanim zaczniesz krecich luzem zaworowym i zobaczysz...
Wydaje mi się że przełącznik, oprócz zmiany obrotów rozrusznika, zmienia też kolejność zapłonu w cylindrach. Poczekajmy na kolegę jack63 , na pewno coś mądrego napisze.
kolego a kto robił Ci ten remont mechanik czy sam robiłeś? nie wiem czy wiesz ale jeśli był ruszany łańcuszek rozrządu to pewnie mechanik ustawiał go na pierwszym cylindrze a silniki dual ram w tych oplach ustawia się na szósty cylinder.możesz mieć niezgodność względem aparatu zapłonowego (kolejność zapłonów)
W workshop manualna nic o lampie nie pisze za to jest pokazana metoda kropelkową. Ciekawi mnie gdzie ta kabina w sprężarce czy generatorze prądotwórczym. Kolejność cylindrów odlana na bloku. Przy ustawianiu zapłonu w parzysto cylindrowych silnikach bez znaczenia czy bierzesz 1 czy ostatni cylinder. Wyjdzie to samo. Ten z postu ma 4 cylindry.
Koło można ustawić tylko w jednej pozycji, wiec się nie martw. Kolejność tłoków (a raczej cylindrów) jest liczona od strony rozrządu, ale kolejnością zapłonu bym się nie przejmował, bo w większości obecnych silników czterocylindrowych zapłony występują na świecy co obrót wału korbowego a nie co dwa (iskra jest na świecach 1-4 a pół obrotu pózniej na...
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
We wszystkich silnikach V6 tej marki kolejność jest 123456. Strzelanie w tłumik to już jakiś objaw zapłonu. Sprawdź dokładnie zawory, ciśnienie w cylindrach.
Przerobić to da się wszystko:D ale w tym przypadku samo przykręcenie cewek niewiele da bo pod co je podłączysz? Normalnie aparat zapłonowy powoduje "rozdzielenie" iskry na poszczególne cylindry, przy samych cewkach kolejność zapłonu przejmuje na siebie sterownik silnika który różni się zapewne między jednym a drugim silnikiem, więc nici z tego. pozdr
W poniedziałek jeszcze raz sprawdzę kolejność zapłonu,ustawie tłok na 1 cylindrze w GMP i zobaczę co pokazuje palec rozdzielacza.
Decyduje kolejność zapłonu czyli 1342 i w takiej kolejności wtykasz kable na świece (drugi bolec na kopułce to wyjście na świecę cylindra 3)
Witam Mam problem z kolejnością cylindrów w tym aucie. Nigdzie nie mogę znaleść schematu z opisam numerów tłoków. Szukam dlatego że mam bład który pokazuje mi że ma wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. prosze o pomoc Pozdrawiam
To odpinaj kolejno każdy cylinder i będziesz wiedział który ma usterkę. Kostki nie powinny pasować odwrotnie do cewek wiec tu raczej pomyłki nie ma, co do kolejności zapłonu to na cewkach powinno być opisane który cylinder.
Ma jak najbardziej rozdzielacz zapłonu. Z tego co wyczytałem to kolejność zapłonu to 1-3-4-2 gdzie 1 to cylinder od strony koła zamachowego.
Autko nie pierwszej młodości ale ale z gazem i ja w tej sytuacji, jeżeli zaworu są na szklankach lub płytkach, w pierwszej kolejności sprawdziłbym luzy zaworowe.
Tak,ponieważ na 6 mijają się zawory, przy obracaniu wałem zauważysz mijanie się zaworów na każdym cylindrze tzn jeden zawór się zamyka drugi otwiera oczywiście na jednym z cylindrów w danej kolejności. Tak wiec jeżeli mijają się na 6 ustawiasz 1, mijają na 5 ustawiasz 2, mijają na 4 ustawiasz 3(i na odwrót). Oczywiście jeżeli będziesz znał kolejność...
1.2 jest trzy cylindrowy Do sprawdzenia cewka WN cylindra który nie chodzi(jeśli wiesz który to oczywiście)w następnej kolejności ciśnienie sprężania ten silnik cierpi na to w 80% przypadkach, przy róznicy juz 4 barów juz wypadaja zapłony.
mam pytanie odnośnie silnika macka ee9-530 w jaki sposób wyregulowac zawory i jakie powinny być luzy ???? proszę o pomoc bo mam dośc tego samochodu Dodano po 1 jeszcze jedno pytanie gdzie jest 1 cylinder z której strony i jaka jest kolejnośc zapłonu
Krążą dwie zasady mijanek, wtedy kiedy jest suw sprężania i zamknięte są zawory ssące/wydechowe albo biorąc pod uwagę kolejność zapłonu. I oby dwoje macie rację, biorąc pod uwagę kolejność zapłonu nie ustawimy na taką mijankę silnika 3 cylindrowego ale z mijanką w suwie sprężania w jednym cylindrze już tak. Takie ustawianie i tak nic nie da jeśli ustawiający...
Dowiedz się jaka jest prawidłowa kolejność zapłonu i idąc po kablach od kopułki do cylindrów znajdziesz pomylony kabelek.
Bardzo proszę o pomoc. Pojawił się błąd p0301 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. To co wyczytałem,ze w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić świece żarowe. Świece są ok. Czy cewki elektrozaworów znajdują się na wtryskach..?Jeżeli tak to: - jak sprawdzić czy są dobre - czy można kupić same elektrozawory i wymienić czy trzeba całe wtryski Dodaje...
Kupiłem nowe świece na wszelki wypadek, zarówno stare jak i nowe maja takie same parametry 0,8 ohma , założone są oczywiście teraz nowe. Dodano po 10 Próbowałem na wykręconych świecach, założyłem kopułki i przyłożyłem masę do świec. Przekręciłem zapłon i lekko rozgrzała się świeca tylko na 4 cylindrze, po zmianie kolejności świec znowu gorąca się zrobiła...
Jak nie to ,to pokaż chociaż dane z MAF ,sond ,korekty krótko i długo terminowa ,loop status. Pierw odczyt na wolnych obrotach ,potem zwiększ 3000rpm poczekaj z 10s i odczyt. Koniecznie w takiej kolejności. Silnik rozgrzany.
Kolejność zapłonu to 1-3-4-2 . Do kopułki z nr 1 wkładasz przewód z cylindra 1 ,później zgodnie z ruchem palca do cylindra 3. następnie do 4 i na koniec do 2. Gdy będzie inaczej to silnik raczej nie odpali.
kolejnosc 1-3-4-2 zeby ustalic kolejnosc pracy tzn zaczynajac od cylindra pierwszego to np trzeba ustawic na znaki(wal korbowy/walek rozrzadu) lub wykrecic swiece na cylindrze pierwszym i ustawic tlok w gornym polozeniu,z tym ze w pracy moze byc cylinder pierwszy lub czwarty..no i nalezy pamietac w ktora strone obraca sie palec;) wybor nalezy do ciebie:D
cylinder kolejność kolejność cylinder kolejność kolejność zapłon
gasnie kontrolka oleju wystrzelić poduszka powietrzny zawieszenie tylne laguna
excel makro sprawdzić układ scalony top249y
Jak obniżyć napięcie AC z 17V do 6V? Uruchomienie drukarki bez tuszu startowego - czy to możliwe?