Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Po upgrade biosu powinnaś ustawić Load Bios default, Load Fail Safe default (różne opcje w zależności od biosów) lub zworką na płycie głównej zresetować bios. Jeżeli nie pomaga, to wpisujesz ręcznie parametry dysku - zamiast AUTO wybierasz User i wpisujesz kolejno liczbę cylindrów, głowic, sektorów itp. Dane te są czasem na etykietach dysków twardych.
Witam sprawdż na którym cylindrze nie pracuje(jak odpalisz zdejmuj kolejno fajki ze świec i zakładaj brak reakcji -nie pracuje na tym cylindrze )zamień kolejno cewkię przewód świecę na cylindrze który nie pracuje -może nowe ale może być uszkodzone Jak jest iskra paliwo i sprężanie cudów nie ma musi palić
Fakt, coś pomieszalem bo to z głowy. Wygląda to tak. Przy 3200 obrotów ustawienie ciśnienia w rampie 960 barów, ciśnienie w rampie 888 barów, przepływ paliwa 27,3 mm3/CP, korekta przepływu paliwa do cylindra kolejno od 1do 4 1.0; -0.1;0.7;-1.6 Co można wywnioskować z tych parametrów poza tym ze cisnieni jest chyba za słabe?
Witam. Jestem pierwszy raz na forum. Posiadam Corsę B 1.4 96r. Samochód pracuje nierówno na wolnych obrotach. wyrażnie słychać że nie pracuje 1 cylinder. Sprawdziłem kolejno zapłony i na jednym cylindrze iskra jest, ale jakaś słaba. Czy ktoś może mi doradzić gdzie jest usterka. komputer nie pokazuje żadnych błędów. Za podpowiedzi Dzięki
Wyprowadzenia w kompie to piny 70 - 1, 78 - 2, 71 - 3, 77 - 4 cylinder. Wchodzą kolejno na moduł, możesz je zamienić aby sprawdzić sam moduł.
Cześć, wczoraj przyciągnięto do mnie auto z uszkodzonym silnikiem - Peugeot 1.8 16V. Właściciel pobił miskę, jechał dalej, aż stanął. Spuściłem z silnika opiłki i kilkanaście ml oleju. Ciśnienie na cylindrach kolejno 0; 3; 1; 0 Pytaniem jest, czy jest sens montażu używanego napędu rozrządu do drugiego silnika?
Sprawdzałem manometrem kompresję w cylindrach wynosiła kolejno 14,0, 6,10 wiec to wina braku kompresji. Możliwe, że uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jutro zabieram się do rozbierania go na czynniki pierwsze i sprawdzenia.
Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry odkręcaj kolejno rurki zasilające wtryski... Przy każdym odkręceniu powinieneś słyszeć wyraźną zmianę w dźwięku pracy silnika. Samochód nie dymi na czarno ?
Temat jest następujący... Samochód odpala, lecz nie pali na jeden cylinder... cisnienie w cylindrach to kolejno: 1- 8 2- 8,1 3- 8,5 4- 8,5 po odkręceniu świeca jest mokra od paliwa... tzn że paliwo dochodzi... Nie wiem co jeszcze napisać żeby naświetlić usterkę... Może ktoś spotkał się z tym problemem i zna rozwiązanie
Program Bingo M zakładka Konfiguracja rubryka Typ układu zapłonowego zaznacz 6 cylindrów 6 cewek powinno wskazywać poprawnie obroty w programie.Zaznaczaj kolejno typy układu zapłonowego przy biegu na benzynie aż trafisz poprawne wskazanie obrotów,czyli 6x1,6x2,6x3.
Witam ponownie udało mi się zmierzyć ciśnienie i wynosi kolejno od lewej strony 1 cylinder 11, 2 cylinder 5, 3 cylinder 12, 4 cylinder 11. Po próbie olejowej ciśnienie z 2 cylindra z 5 podniosło się do 11. Czy może jakieś podpowiedzi co teraz robić?
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Ojoj. Uszczelniacze można wymieniać bez zdejmowania głowicy. Jak ktoś się boi że mu zawór wpadnie do cylindra to musi wymieniać kolejno na cylindrach w których tłok jest w GMP. Z tego co mi wiadomo to zawór niedość że nie stoi w miejscu, to jeszcze specjalnie jest mu nadawany ruch obrotowy żeby przylgnia wyrabiała się równomiernie. Pozdrawiam Witek
chodzi o oscylogram sygnału sterującego? Można też. Podstawą diagnostyki układu układu zapłonowego, jest odczytać prawidłowo-oscylogram przebiegu iskry! Zapinasz sondy na wszystkie przewodu i dokonujesz próby startu. Jak masz oscyloskop cztero-kanałowy. Jak jedno kanałowy, kolejno na każdym z cylindrów osobno. Na jego podstawie, jego przebiegu można...
To odpinaj kolejno każdy cylinder i będziesz wiedział który ma usterkę. Kostki nie powinny pasować odwrotnie do cewek wiec tu raczej pomyłki nie ma, co do kolejności zapłonu to na cewkach powinno być opisane który cylinder.
1.8 z 1995r. nie znam modelu silnika. Tak iskra na świecy jest. sprawdziłem jak mierzyłem ciśnienie w cyl. Sprawdzałem prąd zameniając kable ale tu silnik pracuje w innym trybie i nie da się pozamieniać kabli. Wyraźnie pierwszy cylinder nie reaguje. Po wyjęciu kolejno każdego kabla z 2 3 i 4 cylindra reaguje a pierwszy nic.
Jeśli kuleje jeden cylinder, to określ który, odkręcając kolejno rurki na wtryskiwaczach. Następnie zamień ten wtrysk z innym i ponownie sprawdź, czy to ten sam.
Witam. Dla modułu 4354 w najprostszym ujęciu wygląda to następująco: I_I___I______I___I______I___I w stopniach kolejno: 10-30-90-30-90-30-zostało 80 Drugi ząb (ten po 10) określa statyczne wyprzedzenie zapłonu ustawiane dla 1-go cylindra.
Jest to silnik typu VR. Cylindry liczy się kolejno jak w rzędówce zaczynając od rozrządu, choć mnie kiedyś uczono, że w stronę przeniesienia napędu, czyli od koła pasowego do zamachowego, ale to dawno było. Kolejność zapłonu i faz rozrządu 1-5-3-6-2-4. Jeśli się mylę proszę o poprawkę.
BRYS_ :D oświeciłeś mnie :D znalazłem gumowy węzyk o tej samej średnicy co swieca :D ustawiłem najpierw koło zamachowe na tej pierwszej kresce i kolejno wsadzałem węźyk w otwór świecy i dmuchałem :D w tym cylindrze do którego nie dało się dmuchnąć miał nastąpic zapłon :D i obracając wał co 180 stopni i dmuchając kolejno do cylindrów doszedłem do kolejnosci...
Witam. Posiadam Opla Vectre z silnikiem 2.0i 8v 115km. Gdy przejadę kilka kilometrów i silnik osiągnie około 90 stopni a obroty spadną np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania, zapala się kontrolka od oleju i po chwili gaśnie. Dzieje się tak również na biegu jałowym gdy silnik jest mocno rozgrzany. Wymieniłem już olej, filtr oleju, uszczelkę pod głowicą...
Niestety silnik na benzynie i na gazie dalej gasnie i malo mocy. Sprawdzilem kompresje i kolejno na cylindrach jest 9, 5, 5, 10 - czyli uszczelka glowicy, zawory do regulacji albo wymiany. Polskich znakuff brak
Aby odpowiedzić co tej pilarce dolega?,należy ją sprawdzić kolejno ;jak wygląda tłok i cylinder, gaźnik i jego membrany,przewód paliwowy,odpowietrznik zbiornika,układ dolotowy,uszczelniacze,moduł zapłonowy,ect....
Silniki zatrzymują się zawsze w tych samych miejscach (silnik 4-to cylindrowy w czterech położeniach), ostatecznie jest wyhamowany suwem sprężania na kolejnych cylindrach. To jest powodem, dlaczego uzębienie na wieńcu się tam wyrabia.
A co będzie sterowało tym modułem? W silniku u góry na jedna cewkę zapłonową idzie jeden impuls co 180 stopni obrotów wału korbowego i z rozdzielacza zapłonu zasila kolejno cylindry w iskrę w kolejności cylindrów 1-3-4-2 a na na ten moduł poniżej jeden impuls zasila cylindry 1 i 4 a drugi cylindry 2 i 3 .Tak bynajmniej myślę i sądzę ze opel nie robi...
Jaki to kompresor, "gotowiec" jakiś? Jeżeli ten kompresor ma wentylator to powinien się tak "kręcić" aby wentylator "dmuchał" na cylinder... nie żeby "odciągał" powietrze od cylindra...
problem polega na tym ze wyskakuje kolejno blad wyskakujacego zaplonu cylindra 1,cylindra 2 i 3... zamienilem wtryski z 4 na 1 i dalej wyskakuje blad 1 cylindra
Jeśli chodzi o korekcje to właśnie te rozbieżności mogą być przyczyną odczuwalnego drgania. Podjedz do warsztatu niech ci zmierzą ciśnienia na poszczególnych cylindrach. Ciśnienie nie powinno być niższe niż 25 bar a najlepiej jak by było w okolicach 30bar. Różnice ciśnienia na kolejnych cylindrach nie powinny być za duże.
W celach diagnostycznych podczas pracy odłączałem cewki świec kolejno, podczas odłączenia pierwszego cylindra niema różnicy pracy, co może być powodem braku ciśnienia, wiem, że może to być uszkodzony cylinder ale czy da się określić uszkodzony element bez ściągania głowicy ? Pytam bo to dodatkowe koszta a chyba już lepiej wymienić cały silnik.
witam, zrobilem wczoraj pomiar kompresji na cylindrach i mam kolejno 13 - 9 - 11 - 6 . pozniej sciagalem na pracujacym silniku pokolej przewod z kazdej swiecy ( pracowal wtedy na 3 swiecach) i za kazdym razem byla roznica w spadku obrotow( nawet na tym co ma tylko 6) ale jak zdjolem przewod z tego co mial najwiecej(13) to bylo brak roznicy!!!a to przeciez...
Witam. 2003 rok MPII, WDB9340321K822454,przebieg 525tyś, w butlach sprężonego powietrza pojawił się płyn, spuszczenie poprzez odkręcenie czujnika kondensatu daje spokój na 2 tygodnie. Odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym powoduje wyrzucenie płynu chłodzącego, oraz na pracującym silniku pojawiają się pęcherz powietrza. Zimą podczas mrozu, nie...
1.Jak mam sprawdzić kompresję, czy silnik mam odpalić na jednej swiecy i wówczas to zrobić – nie mam zielonego pojęcia z tąd to laickie pytanie. 2 Wykręcasz obie świece, otwierasz maksymalnie przepustnicę i mierzysz kolejno na obu cylindrach, ciągnąc za sznurek rozrusznika.
Oczywiście wiesz od której strony liczymy kolejno wtryskiwacze? :-)
Nie wskaże,ale jeżeli sprawdzasz " rasowym urządzeniem diagnostycznym" to możesz zrobić test balansu cylindrów-podczas pracy silnika zostają wyłaczone kolejno wtryskiwacze i tester analizuje spadek prędkości obrotowej.
Nie chcę cie straszyć ale po wykluczeniu prostych przyczyn typu kabel od cewki do kopułki i niestyków wygląda to na jednostkę sterującą ( komputer sterujący silnikiem) a to dość droga zabawa. Na to wskazują kolejno "padające " cylindry. A może to auto jest na gaz ? i kochani fachowcy cos spieprzyli co wyszło po czasie ( u mnie po dwóch -trzech latach...
wypinaj kolejno wtyczki wtryskiwaczy i jak nie bedzie reakcji to bedzie ten "niepalacy" cylinder. sprawdz polaczenia na emulatorze wtryskiwaczy!
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
Tam gdzieś pod kolektorem ssącym, ale wywalało by ci błąd wypadania poszczególnych cylindrach i nie palił by więcej tylko mniej bo odcina kolejno wtryski na pół gwizka.
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
Witam. Jak ustawić zapłon w silniku m10b18.Wymieniłem uszczelkę pod aparatem i nie zaznaczyłem sobie w jakim położeniu był. Wymieniłem silnik z m40 na m10, podpiołem wszystkie kable,rozrusznik kręci,pompa paliwa chodzi ale nie chciał załapać.Próbowałem kręcić aparatem ale nic to nie dawało.Kilka razy był strzał z kolektora wydechowego. Ustawiłem znacznik...
kolejno- czujnik koła zamachowego,wtryskiwacz 2 cylindra,wtryskiwacz 6 cylindra,ciśnienie siłownika turbosprężarki,system sterowania geometrią turbosprężarki Dodano po 4 jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego podaj kontakt
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Jeśli chcesz zastosować dodatkowe zabezpieczenia jak czujnik poziomu wody i czujnik faz to musi być stycznik. Wielu robi oszczędnie i wykorzystuje układ czujnika ciśnienia jako włącznik silnika pompy, moim zdaniem wielki błąd bo czujnik jest droższy od stycznika i więcej zabiegu z jego wymiana a i jeszcze ew. ustawienie. Stycznik jest najlepszą alternatywa...
Dymienie na niebiesko oznacza spalanie oleju czyli zużyte pierścienie lub gładz cylindra, kolejnym powodem może być wypalony zawór wydechowy który lubi się wypalać w tych silnikach. Nie dowiesz się tego jeśli nie ściągniesz głowicy.
Tylko nie od razu olej do obu tylko kolejno.
Cześć, Pilarka Alpina P361 po przechyleniu na bok podnosi lekko obroty biegu jałowego gdy wrócę szybko pile z powrotem czasami przygaśnie. Wymieniłem z dużą dbałością uszczelniacze wału wraz z łożyskami. Dokładnie wyczyściłem odtłuściłem i posmarowałem gniazda uszczelniaczy cienko pastą dirko i przylgnie cylindra do karteru poczekałem aż zaschnie i...
A więc tak: 1. Ustalam GMP suwu sprężania 1 cylindra (pewnie jakiś znak na kole zamachowym) - reguluję luzy zaworowe na 1 cyl., nanoszę sobie znak korektorem na kółku wałka rozrządu a następnie dzielę kółko na 5 równych części - co 72 stopnie. 2. Obracam wałem korbowym o 144 st. (wałek rozrządu na kolejnym naniesionym punkcie - czyli 72 stopnie obrotu)...
Według mnie silnik nie pracuje na cylindrze o największej korekcie na plus. Zakładanie kolejnych wtrysków tylko wprowadza zamieszanie. Do weryfikacji zamienia się wtryski pomiędzy cylindrami o największej różnicy korekty. Oczywiście nowe podkładki, śruby mocujące też powinny być nowe. Może trzeba oddać silnik do naprawy. Z mojej strony to wszystko,...
witam. Sprawdzone zostało u mnie ostatnio ciśnienie w cylindrach w moim oplu astra bertone 1.8 i okazuje się że w trzech cylindrach jest po 16 a w czwartym jest 12.5 . po wykonaniu próby olejowej cisnienie wzrosło do 14. czy wszystko wskazuje na zużyte pierscienie które puszczają olej i spala sie on w tym cylindrze? kolejne pytanie czy jest koniecznosc...
No właśnie o to chodzi że coraz bardziej skłaniam się do wniosku, że obsłuży ale pełnej satysfakcji to taki zabieg nie daje. Coraz więcej ludzi trafia do mnie z 6-1 stag i oskar n ( silniki vr5 vw i 2.4t Volvo) z diagnozą instalatora " to coś z benzyną". Po sprawdzeniu okazuje się niekoniecznie. Dlatego nieśmiało pytam czy to rozłożonych równomiernie...
A czy pompa jest juz ustawiona?? sam to ustawiałeś?? jeśli tak to musiałeś też rozrząd ustawić (chyba ze w tych silnikach jest inaczej). Sprawdz czy rozrząd jest dobrze ustawiony, ustaw koła na znaki i zobacz czy sie zgrywają, poszukaj w necie jak powinny byc ustawione. Jak bedziesz miał 200% pewności ze i rozrząd i pompa są ok a usterka nie ustąpi...
Grupy 15 i 16 pokazują wypadanie zapłonów kolejno: 15 dla 1, 2 i 3 cylindra, 16 dla 4, 5 i 6. Mają być zera. Kanały 20 i 21 cofanie zapłonu: 20 cylinder 1, 2, 3 i 4, 21 cylinder 5 i 6. Ma być zero. Dodatkowo możesz spojrzeć na korekcje w kanale 32, mają być w zakresie od -12% do +12%, z tym że korekcje kasują się w trakcie kasowania błędów, więc trzeba...
Witam. Problem polega na tym, że silnik pracuje tylko na trzy cylindry, na kolejnych trzech nie otwierają się wtryskiwacze, gdzie szukać przyczyny?
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Trzeba by sprawdzać kolejno. Jeśli masz dostęp do sprzętu diagnostycznego, to sprawdź, czy nie gubi zapłonów ja którymś cylindrze. Dodatkowo sprawdzić szczelność układu dolotowego (podciśnienia).
Witam . Jeżeli nie jesteś pewien ,to zdejmij kopułkę zostaw palec rozdzielacza w aparacie.Wykręć świecę z pierwszego cylindra,przyłóż delikatnie palec w miejsce świecy.Druga osoba niech zakręci rozrusznikiem,obserwuj palec na aparacie.W momencie dmuchnięcia kompresji ,zobacz w jakiej pozycji jest palec.Ta pozycja palca powinna wskazać pierwszy cylinder...
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
witam ponowinie. ciśnenie znierzone kolejno: 1) 28 2) 30 3) 26 4) 30 Mechanik dzwonił i mówił że zaczoł chodzić na ten 3 cylinder jak zajde po auto zapytam co i jak i napiszę coby inni mogli poczytać a być może to pomoże.
Przewody mam wpięte i auto zapala ale chyba są inaczej Patrząc na kopułkę od przodu, nad zaczepem jest podłączony pierwszy cylinder, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2,4 i 3 , czy będzie się coś działo jak będą źle podłączone? czyli kolejność jest dobra, palec obraca sie tu przeciwnie do wskazówek zegara, kolejność zapłonu jest 1342 tylko że...
Witam koledzy! Pilnie potrzebuje schematu połączenia przewodów zapłonowych w moim fiaciku. Problem jest taki że zamiast wymieniać po jednej wypiąłem wszystkie kable i teraz się głowie. Po pierwsze chciałbym wiedzieć od której strony liczy się w moim modelu cylindry. Kolejne pytanie jest takie czy podłączam kable według schematu 1342? czyli pierwszy...
Kolejno popuszczaj rurki cisnieniowe na wtryskiwaczach by sprawdzic czy dymi z jednego cylindra czy ze wszystkich. Wywal filtr powietrza na probe. Sprawdzic skok zaworow dolotowych i luz. Sprawdzic synchronizacje wydajnosciową wtryskiwaczy.(wtryskiwacze do menzurek i kręcic silnikiem,byc moze którys leje za duzo i ten cylinder ,,napędza" silnik a ze...
do Serwis GH co myslisz o takiej kolejności 1 sprawdzenie szczelności Intercoolera sprawdzenie szczelnosci układu dolotowego , turbina , sprawdzenie sprawnosci cylindrów komputerowo , kolejne to podmiana cewek na okres testowy , i na koniec dopiero wtryski ? Dodano po 2 a zpoamniałem jeszcze wypadało by jesli te pierwsze czynnosci nie dadza efektów...
No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby...
Auto Peugeot 406 2.0 16V benzyna + LPG 2000r. Witam. Od grudnia auto psuje mi wszystkie cewki zapłonowe. Nikt nie jest w stanie dojść do przyczyny problemu. Najpierw uszkodzeniu uległa stara cewka objaw: silnik pracuje jakby na 3 cylindrach Kolejne dwie (zamienniki) kolejno po 3 i 7 dniach (znowu podobne objawy, wyraźna praca na 3 cylindrach). Początkowa...
Witam. Po wymianie pompy paliwa u mechanika odebrałem samochód z "uszkodzonym" wtryskiem na 3 cylindrze, Ciekł. Postawiłem go wymienić na inny używany, z tego powodu wziąłem ich kilka, żeby nie okazało się, że będą uszkodzone. Po wymianie dalej ta sama sytuacja, zmiana na kolejny nie pomogła, później zamieniłem miejscami wtryski z cylindrów 2 i 3, żebym...
Luzy mierzyłem właśnie w ten sposób. Pierścienie kolejno umieszczałem jakieś 10 mm od górnej krawędzi cylindra. Niestety nie mam średnicówki. W następnym tygodniu będę odbierał cylindry motocyklowe od Pana Marka Mostowego z Poznania poproszę żeby mi to przemierzył. Chociaż tak długo jak będzie to chodziło nie chciał bym robić tulejowania pod nowy tłok....
Po co tu schemat? tam muszą być nawiercone punkty na kołach zębatych. Ustawiasz GZP (TDCdown 1 tłok u góry) wału, ustawiasz 1 walek na obydwa zawory zamknięte już to w przyblikżeniu pokaże znaki w otworac h koła pośredniego, które trzeba zgrać-dostosuj położenie wałka 2 aby to uzyskać. no i pompa- też jest tam nawiercony znak. Znasz kolejność zapłonu?...
Nie da się zrobić sprężarki o takim ciśnieniu max. z silnika spalinowego. Nawet przy szeregu kaskadowym - kolejny cylinder będzie sprężał objętość poprzedniego cylindra, czyli taką samą - żadnego zysku, same straty. Dwa cylindry musiały by pracować jednocześnie, na to co zostanie wtłoczone do kolejnego cylindra i w nim sprężone. Dochodzi ponadto konieczność...
'carrot' wznios tłoków, czyli mam sprawdzić czy dwa tłoki tyle samo wychodzą z cylindrów co kolejne dwa?, jeżeli tak to sprawdziłem to i tyle samo wystają. czyli delikatnie ponad blok wychodzą.
Masz kolejność zapłonów 1-3-4-2. Kręcisz silnikiem w prawo/do przodu i jak masz mijankę zaworów na 3 cylindrze to regulujesz oba zawory na 1. Tam jest koniec suwu sprężania , wiec oba zawory są zamknięte- krzywki walka naprzeciw szklanek. I analogicznie na kolejnych cylindrach. Pokręć sobie silnikiem zanim zaczniesz krecich luzem zaworowym i zobaczysz...
Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/ kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając...
Witam, mam spory problem z autem. Ford Focus II 2007r. silnik 1.6 benzyna. Samochód ma bardzo dziwne objawy. Na zimno chodzi przez minutę w miarę ok. Po rozgrzaniu na biegu jałowym chodzi tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach, z wydechu wyraźnie słychać wypadające zapłony. Po dodaniu gazu do ok. 2 tys. obr./min. wydaje się, że jest dużo lepiej....
Na początek sprawdz nocą czy nie przeskakuje iskra miedzy przewodami WN (kiedy się rozgrzeje), następnie kolejno odłączaj przewody WN i obserwuj pracę silnika, Jak odłączysz i nie będzie różnicy to będziesz wiedział który to cylinder. Na tym cylindrze do sprawdzenia: świeca, wtryskiwacz, ciśnienie sprężania.
-=> life27 Mam kolejne pytanie :). Co to jest za "cylinder" obok sprężarki i ta fioletowa butla?
Do tego pomiaru należy wykręcić świece i kolejno podłączać specjalny ciśnieniomierz. Ciśnienie powinno mieć wartość około 13atm. Pozdrawiam.
Wyjąłem silnik, w weekend biorę się za rozbieranie, zamówiłem nie wał bo jak się okazała to jednak to łożysko i wyciągnąłem jeszcze jeden taki bolec. Jakbym założył kolejny nowy cylinder to byłoby to samo 🤦🏼.
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
czy jest taka opcja że kopułki mogą fizycznie pasować ale inaczej będą opisane? Nie sądzę. Nie ma takiej sieki jak w VW gdzie masz 15 odmian jednego silnika. Rozdzielacz włożony zgodnie z opisem ? Pierwszy cylinder (od rozrządu) ma być w GMP w końcu suwu sprężania. Znak na zabieraku wałka rozdzielacza ustawiony jak na rysunku i palec ma być skierowany...
Słabo podnosi bo pompa jest już wyrobiona swoje 10 lat przerobiła. W tym roku był robiony przeglad hydrauliki tzn. wymienione oringi i jest troche lepiej dopóki olej sie nie nagrzeje. Chodzi mi tylko o te dwie rzeczy W jaki sposób i jakie cisnienie ustawic na zaworze pompy dla powyższych parametrów? Również jakie ciśnienie powinien mieć ustawione drugi...
No właśnie w tym jest problem, że te parametry o których piszesz to są dla silnika 4,6, dla mojego lincolna przypuszczam, że są troche inne. Jak się czyta tą kolejność zapłonu? Na kopułce mam jedynke i sprawdzam kolejno z lewej czy z prawej strony, a może te oznaczenia to są cylindry i muszę je dostosować do kopułki?
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
Nowe wiadomości! Z układem wydechowym jest już wszystko ok To nie był katalizator... Dolegliwości zostały. Po podłączeniu do komputera mamy jeden błąd którego nie da się usunąć, a mianowicie jest to błąd P0530 (czujnik ciśnienia klimatyzacji). Była robiona też próba ciśnienia i na każdym cylindrze wychodzi taka sama wartość, tj. 12 bar Sprawdzane były...
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
Dokładnie wpierw zajrzyj do serwisówki. Wydaje mi się, że sobie poradzisz bez większych problemów, jest to na prawdę prosty silnik.. Trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi Pewnie odkręcić cylinder i tam rozpołowić i chyba się do niego dostane już. Nie będzie trzeba rozbierać go dalej czy źle myślę? Opiszę pokrótce co masz zrobić.. Spuszczasz olej. Wyjmujesz...
Witam serdecznie, mam delikatny problemik z obrotomierzem firmy EUROFAB, mianowicie sprawa 1 jak go podłączyć co do czego, posiada on 5 przewodów : -czarny > to masowy tyle sie mi udało wyszukać Pozostałe niezidentyfikowane - zielony - czerwony - pomarańcz -biały Sprawa następna : obrotomierz posiada przełącznik który przełącza sygnał poprzez oporniki...
jeśli kupiłbym mniejszy silnik to ten bym sprzedał tak aby niedokładać do tej wymiany, pozatym ubezpieczenie takiej pojemności na mnie wyjdzie ponad 2 tyś zł a z mniejszym silnikiem zapłace niecałą połowe tej kwoty co do wymiany silnika to raczej z tego zrezygnowałem, wole kupić inne auto mam 2 pytania do osób znających się w tym temacie: 1. ile taki...
Dzień dobry. Mam pytanie. Po przełączeniu na gaz silnik nie palił na jeden cylinder przez kolejne 20 km i mrugała kontrolka check engine. Trzeba było przez ten czas jechać na benzynie. Potem już jechał na gazie normalnie. Wymieniłem świece, filtry od gazu i wtryski od gazu. Teraz na gazie nie pali na jeden cylinder przez cały czas. Na benzynie wszystko...
Zaslepiać kolejno poszczególne przewody - koniec przewodu sztywnego, prawa strona trójnika, pózniej koniec prawego przewodu elastycznego z tył i tak samo z lewym, skoro tylko tył jest podejrzany. W swojej konstrukcji link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... budowalem uklad hamulcowy praktycznie od ,,zera"i nie miałem...
Niestety nie. Rok temu wymieniałem pompę i wtryski ale nie byly kodowane. To po roku i około 15kkm nagle by coś strzeliło?? Teraz miałem 1 wtrys i podmieniałem na kolejnych cylindrach.
Witam. Sprawdzane było na pewno ciśnienie sprężania, jaka była wartość tego ciśnienia dla kolejnych cylindrów? Pozdrawiam.
Witam mam problem z Opel astra h 1.6 77kw 105km 2005r otóż 3 dni temu zaczął chodzić tak jakby na 3 cylindry i oczywiście nie ma mocy. Błędy sprawdzone za pomocą hamulca i pedału gazu to: ECN 130000 ECN 031400 ECN 030400 ECN 030300 ECN 030200 ECN 030100 ECN 030000 ECN 017152 ECN 011515 Z tego co sprawdzałem są tam błędy wypadania zapłonów na wszystkich...
W tym silniku cylindry liczy się od rozrządu 1,2,3,4. A wtryskiwacze w kolejności wtrysku: 1,3,4,2. Cylinder 1 - wtryskiwacz 1 Cylinder 2 - wtryskiwacz 4 Cylinder 3 - wtryskiwacz 2 Cylinder 4 - wtryskiwacz 3
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Kolego sprawdzałem ten post i przy takim ustawieniu chodzi jak traktor i juz wogóle zgłupiałem z tym samochodem. w tym temacie napisac jeszcze chciałem, ze kolejność zapłonu/zapłon równoczesny w cylindrach 1 i 4 oraz 2 i 3 (jedna iskra wykorzystywana, druga tracona - cylinder nr. 1 od strony napędu rozrzadu)
Nie, połączenie 2 też nie jest dobre... masz podaną kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2 i w takiej kolejności kable mają iść do kopułki, tylko musisz zobaczyć gdzie jest 1. Ustaw silnik w GMP na 1-szym cylindrze i palec rozdzielacza wskaże Ci położenie styku 1-szego cylindra na kopułce, popatrz w którą stronę obraca się palec i kolejny styk będzie na 3-ci...
Uszczelniony zwykłym sylikonem. Misę oglądałem i nie ma pęknięcia. To co piszesz to jest ok w tej pile są 4 śruby skręcające misę do cylindra i kolejne 4 śruby cały silnik do obudowy to raczej uszczelnienie jest. Gumowe łączniki są nowe. Jedynie stara uszczelka miedzy gaźnikiem a cylindrem. Ale po złożeniu i wyregulowaniu ok 2,5 obrotu L i ok 2,5 obroty...
Chodzi Ci o cylindry? Naprawa nie idzie w dobrym kierunku. Jeśli założono starą uszczelkę pod głowicę, całkiem możliwe, że stracił kompresję na kolejnym cylindrze.
kolejno cylinder kolejno odtwarza kolejno arkuszy
licznik otwarcia drzwi zwarcie styków chwilowe podłączyć wyłącznik ciśnieniowy
Niedziałający system otrząsania filtrów w odkurzaczu Kärcher Resetowanie PIN w Xiaomi Watch S3 bez telefonu