Nie ma takiego sposobu. Pozostaje ocena koloru i podmiana. Równie dobrze zapłon może wypadać kolejno na wszystkich cylindrach, z winy układu zasilania paliwem, np. przytarty rozdzielacz.
Po upgrade biosu powinnaś ustawić Load Bios default, Load Fail Safe default (różne opcje w zależności od biosów) lub zworką na płycie głównej zresetować bios. Jeżeli nie pomaga, to wpisujesz ręcznie parametry dysku - zamiast AUTO wybierasz User i wpisujesz kolejno liczbę cylindrów, głowic, sektorów itp. Dane te są czasem na etykietach dysków twardych.
Sprawdź jaki luz mają pierścienie tłokowe na tzw. zamkach (dopuszczalny chyba do ok. 0,3 mm). Aby sprawdzić powyższe, zdejmij ostrożnie pierścionki z tłoka i po włożeniu do cylindra (w środkowej wysokości cylindra) kolejno zmierz wielkość szczelin. Ponadto sprawdź miarką jaki jest poziom oleju w sprężarce i czy otwór odpowietrzający nie jest częściowo...
Silniki zatrzymują się zawsze w tych samych miejscach (silnik 4-to cylindrowy w czterech położeniach), ostatecznie jest wyhamowany suwem sprężania na kolejnych cylindrach. To jest powodem, dlaczego uzębienie na wieńcu się tam wyrabia.
Witam sprawdż na którym cylindrze nie pracuje(jak odpalisz zdejmuj kolejno fajki ze świec i zakładaj brak reakcji -nie pracuje na tym cylindrze )zamień kolejno cewkię przewód świecę na cylindrze który nie pracuje -może nowe ale może być uszkodzone Jak jest iskra paliwo i sprężanie cudów nie ma musi palić
To odpinaj kolejno każdy cylinder i będziesz wiedział który ma usterkę. Kostki nie powinny pasować odwrotnie do cewek wiec tu raczej pomyłki nie ma, co do kolejności zapłonu to na cewkach powinno być opisane który cylinder.
A co będzie sterowało tym modułem? W silniku u góry na jedna cewkę zapłonową idzie jeden impuls co 180 stopni obrotów wału korbowego i z rozdzielacza zapłonu zasila kolejno cylindry w iskrę w kolejności cylindrów 1-3-4-2 a na na ten moduł poniżej jeden impuls zasila cylindry 1 i 4 a drugi cylindry 2 i 3 .Tak bynajmniej myślę i sądzę ze opel nie robi...
Witam ponownie udało mi się zmierzyć ciśnienie i wynosi kolejno od lewej strony 1 cylinder 11, 2 cylinder 5, 3 cylinder 12, 4 cylinder 11. Po próbie olejowej ciśnienie z 2 cylindra z 5 podniosło się do 11. Czy może jakieś podpowiedzi co teraz robić?
Ojoj. Uszczelniacze można wymieniać bez zdejmowania głowicy. Jak ktoś się boi że mu zawór wpadnie do cylindra to musi wymieniać kolejno na cylindrach w których tłok jest w GMP. Z tego co mi wiadomo to zawór niedość że nie stoi w miejscu, to jeszcze specjalnie jest mu nadawany ruch obrotowy żeby przylgnia wyrabiała się równomiernie. Pozdrawiam Witek
chodzi o oscylogram sygnału sterującego? Można też. Podstawą diagnostyki układu układu zapłonowego, jest odczytać prawidłowo-oscylogram przebiegu iskry! Zapinasz sondy na wszystkie przewodu i dokonujesz próby startu. Jak masz oscyloskop cztero-kanałowy. Jak jedno kanałowy, kolejno na każdym z cylindrów osobno. Na jego podstawie, jego przebiegu można...
Jeśli chodzi o korekcje to właśnie te rozbieżności mogą być przyczyną odczuwalnego drgania. Podjedz do warsztatu niech ci zmierzą ciśnienia na poszczególnych cylindrach. Ciśnienie nie powinno być niższe niż 25 bar a najlepiej jak by było w okolicach 30bar. Różnice ciśnienia na kolejnych cylindrach nie powinny być za duże.
Kolego zwróć uwagę na cewki w jakim są stanie ,jeśli masz możliwość podmień.Tak jak kolega koks110 wyżej podpowiadał.Co znaczy wypadanie zapłonu na kolejnych cylindrach?Jeśli zapłon wypada to na którymś cylindrze konkretnie pokaże to Interfejs .Może także ustalić czy na świecy w ogóle pojawiła się iskra. Integracja układu zapłonowego z układem wtryskowym...
Witam. Jestem pierwszy raz na forum. Posiadam Corsę B 1.4 96r. Samochód pracuje nierówno na wolnych obrotach. wyrażnie słychać że nie pracuje 1 cylinder. Sprawdziłem kolejno zapłony i na jednym cylindrze iskra jest, ale jakaś słaba. Czy ktoś może mi doradzić gdzie jest usterka. komputer nie pokazuje żadnych błędów. Za podpowiedzi Dzięki
Niestety silnik na benzynie i na gazie dalej gasnie i malo mocy. Sprawdzilem kompresje i kolejno na cylindrach jest 9, 5, 5, 10 - czyli uszczelka glowicy, zawory do regulacji albo wymiany. Polskich znakuff brak
BRYS_ :D oświeciłeś mnie :D znalazłem gumowy węzyk o tej samej średnicy co swieca :D ustawiłem najpierw koło zamachowe na tej pierwszej kresce i kolejno wsadzałem węźyk w otwór świecy i dmuchałem :D w tym cylindrze do którego nie dało się dmuchnąć miał nastąpic zapłon :D i obracając wał co 180 stopni i dmuchając kolejno do cylindrów doszedłem do kolejnosci...
Witam Ostatnio rozwiązywałem podobna zagadkę. Auto zakupione miesiąc temu Sterownik AG zenit jz2005. Jak się okazało jedna sekcja sterowania wtryskiem LPG padła i sterownik sterował trzema wtryskami LPG wiec jakiś magik aby ukryć niedomagania pracy na LPG połączył przewody od wtrysku benzynowego ze nigdy nie był wyłączany . I tak sobie silnik pracował...
Program Bingo M zakładka Konfiguracja rubryka Typ układu zapłonowego zaznacz 6 cylindrów 6 cewek powinno wskazywać poprawnie obroty w programie.Zaznaczaj kolejno typy układu zapłonowego przy biegu na benzynie aż trafisz poprawne wskazanie obrotów,czyli 6x1,6x2,6x3.
Wyprowadzenia w kompie to piny 70 - 1, 78 - 2, 71 - 3, 77 - 4 cylinder. Wchodzą kolejno na moduł, możesz je zamienić aby sprawdzić sam moduł.
Nie chcę cie straszyć ale po wykluczeniu prostych przyczyn typu kabel od cewki do kopułki i niestyków wygląda to na jednostkę sterującą ( komputer sterujący silnikiem) a to dość droga zabawa. Na to wskazują kolejno "padające " cylindry. A może to auto jest na gaz ? i kochani fachowcy cos spieprzyli co wyszło po czasie ( u mnie po dwóch -trzech latach...
Witam. Dla modułu 4354 w najprostszym ujęciu wygląda to następująco: I_I___I______I___I______I___I w stopniach kolejno: 10-30-90-30-90-30-zostało 80 Drugi ząb (ten po 10) określa statyczne wyprzedzenie zapłonu ustawiane dla 1-go cylindra.
Aby odpowiedzić co tej pilarce dolega?,należy ją sprawdzić kolejno ;jak wygląda tłok i cylinder, gaźnik i jego membrany,przewód paliwowy,odpowietrznik zbiornika,układ dolotowy,uszczelniacze,moduł zapłonowy,ect....
problem polega na tym ze wyskakuje kolejno blad wyskakujacego zaplonu cylindra 1,cylindra 2 i 3... zamienilem wtryski z 4 na 1 i dalej wyskakuje blad 1 cylindra
1.8 z 1995r. nie znam modelu silnika. Tak iskra na świecy jest. sprawdziłem jak mierzyłem ciśnienie w cyl. Sprawdzałem prąd zameniając kable ale tu silnik pracuje w innym trybie i nie da się pozamieniać kabli. Wyraźnie pierwszy cylinder nie reaguje. Po wyjęciu kolejno każdego kabla z 2 3 i 4 cylindra reaguje a pierwszy nic.
1.Jak mam sprawdzić kompresję, czy silnik mam odpalić na jednej swiecy i wówczas to zrobić – nie mam zielonego pojęcia z tąd to laickie pytanie. 2 Wykręcasz obie świece, otwierasz maksymalnie przepustnicę i mierzysz kolejno na obu cylindrach, ciągnąc za sznurek rozrusznika.
Temat jest następujący... Samochód odpala, lecz nie pali na jeden cylinder... cisnienie w cylindrach to kolejno: 1- 8 2- 8,1 3- 8,5 4- 8,5 po odkręceniu świeca jest mokra od paliwa... tzn że paliwo dochodzi... Nie wiem co jeszcze napisać żeby naświetlić usterkę... Może ktoś spotkał się z tym problemem i zna rozwiązanie
Sprawdzałem manometrem kompresję w cylindrach wynosiła kolejno 14,0, 6,10 wiec to wina braku kompresji. Możliwe, że uszkodzona uszczelka pod głowicą. Jutro zabieram się do rozbierania go na czynniki pierwsze i sprawdzenia.
Masz kolejność zapłonów 1-3-4-2. Kręcisz silnikiem w prawo/do przodu i jak masz mijankę zaworów na 3 cylindrze to regulujesz oba zawory na 1. Tam jest koniec suwu sprężania , wiec oba zawory są zamknięte- krzywki walka naprzeciw szklanek. I analogicznie na kolejnych cylindrach. Pokręć sobie silnikiem zanim zaczniesz krecich luzem zaworowym i zobaczysz...
Fakt, coś pomieszalem bo to z głowy. Wygląda to tak. Przy 3200 obrotów ustawienie ciśnienia w rampie 960 barów, ciśnienie w rampie 888 barów, przepływ paliwa 27,3 mm3/CP, korekta przepływu paliwa do cylindra kolejno od 1do 4 1.0; -0.1;0.7;-1.6 Co można wywnioskować z tych parametrów poza tym ze cisnieni jest chyba za słabe?
W celach diagnostycznych podczas pracy odłączałem cewki świec kolejno, podczas odłączenia pierwszego cylindra niema różnicy pracy, co może być powodem braku ciśnienia, wiem, że może to być uszkodzony cylinder ale czy da się określić uszkodzony element bez ściągania głowicy ? Pytam bo to dodatkowe koszta a chyba już lepiej wymienić cały silnik.
Sprawdź czy pali na wszystkie cylindry odkręcaj kolejno rurki zasilające wtryski... Przy każdym odkręceniu powinieneś słyszeć wyraźną zmianę w dźwięku pracy silnika. Samochód nie dymi na czarno ?
Witam ponownie. Oczywiście ustawienie zaworów a dokładnie szczeliny miedzy dzwigienką a trzonkiem zaworu ma wpływ na obroty a zwłaszcza na pracę silnika. Dokładniej .: zwiększając lub zmniejszając szczeline oczywiści nieznacznie (nominalna przerwa to około {0,2 ; 0,3 mm muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić} w zależności od zaworu ssący lub wydechowy)...
Jeśli kuleje jeden cylinder, to określ który, odkręcając kolejno rurki na wtryskiwaczach. Następnie zamień ten wtrysk z innym i ponownie sprawdź, czy to ten sam.
Jaki to kompresor, "gotowiec" jakiś? Jeżeli ten kompresor ma wentylator to powinien się tak "kręcić" aby wentylator "dmuchał" na cylinder... nie żeby "odciągał" powietrze od cylindra...
Cześć, wczoraj przyciągnięto do mnie auto z uszkodzonym silnikiem - Peugeot 1.8 16V. Właściciel pobił miskę, jechał dalej, aż stanął. Spuściłem z silnika opiłki i kilkanaście ml oleju. Ciśnienie na cylindrach kolejno 0; 3; 1; 0 Pytaniem jest, czy jest sens montażu używanego napędu rozrządu do drugiego silnika?
Nie da się zrobić sprężarki o takim ciśnieniu max. z silnika spalinowego. Nawet przy szeregu kaskadowym - kolejny cylinder będzie sprężał objętość poprzedniego cylindra, czyli taką samą - żadnego zysku, same straty. Dwa cylindry musiały by pracować jednocześnie, na to co zostanie wtłoczone do kolejnego cylindra i w nim sprężone. Dochodzi ponadto konieczność...
kolejno- czujnik koła zamachowego,wtryskiwacz 2 cylindra,wtryskiwacz 6 cylindra,ciśnienie siłownika turbosprężarki,system sterowania geometrią turbosprężarki Dodano po 4 jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego podaj kontakt
Oczywiście wiesz od której strony liczymy kolejno wtryskiwacze? :-)
Niestety nie. Rok temu wymieniałem pompę i wtryski ale nie byly kodowane. To po roku i około 15kkm nagle by coś strzeliło?? Teraz miałem 1 wtrys i podmieniałem na kolejnych cylindrach.
Jest to silnik typu VR. Cylindry liczy się kolejno jak w rzędówce zaczynając od rozrządu, choć mnie kiedyś uczono, że w stronę przeniesienia napędu, czyli od koła pasowego do zamachowego, ale to dawno było. Kolejność zapłonu i faz rozrządu 1-5-3-6-2-4. Jeśli się mylę proszę o poprawkę.
Wyjąłem silnik, w weekend biorę się za rozbieranie, zamówiłem nie wał bo jak się okazała to jednak to łożysko i wyciągnąłem jeszcze jeden taki bolec. Jakbym założył kolejny nowy cylinder to byłoby to samo 🤦🏼.
wypinaj kolejno wtyczki wtryskiwaczy i jak nie bedzie reakcji to bedzie ten "niepalacy" cylinder. sprawdz polaczenia na emulatorze wtryskiwaczy!
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
Witam. Sprawdzane było na pewno ciśnienie sprężania, jaka była wartość tego ciśnienia dla kolejnych cylindrów? Pozdrawiam.
Tylko nie od razu olej do obu tylko kolejno.
Może troszkę nie na temat ale czy grzałka w osuszaczu dostaje stałe napięcie po włączeniu zapłonu (czy jest jakiś przekaźnik, bo nie dochodzi napięcie, wszystkie bezpieczniki są dobre) ? I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? (scania czasami na trasie słabnie na jakiś...
WItam. mam problem z toyota rav 4 o kórej mowa w temacie. przy odpaleniu stuki w silniku i mocne zadymienie z rury wydechowej, również przy dodawaniu gazu. Sprawdziłem turbinę i jest sprawna. Przy odłączeniu gniazd kolejno od pompowtryskiwaczy na 3 cylindrach minimalna różniaca pracy, a przy pierwszym cylindrze znikają stuki i przestaje dymić, czy to...
1342 taka jest zawsze kolejnosc w silnikach 4-ro cylindrowych.na kopulce masz numery odpowiadajace kolejnym cylindrom, reszta to tylko dlugosc kabli
Chodzi Ci o cylindry? Naprawa nie idzie w dobrym kierunku. Jeśli założono starą uszczelkę pod głowicę, całkiem możliwe, że stracił kompresję na kolejnym cylindrze.
Ty mierzysz przelew a ja spadek ciśnienia na każdym wtryskiwaczu i to dokładny. A jakie przebiegi będziesz mieć przy ciśnieniach sprężania 30-29-27-26 bar na kolejnych cylindrach? Zaczniesz wymieniać wtryski według oscylogramu edii ?
Jeśli chcesz zastosować dodatkowe zabezpieczenia jak czujnik poziomu wody i czujnik faz to musi być stycznik. Wielu robi oszczędnie i wykorzystuje układ czujnika ciśnienia jako włącznik silnika pompy, moim zdaniem wielki błąd bo czujnik jest droższy od stycznika i więcej zabiegu z jego wymiana a i jeszcze ew. ustawienie. Stycznik jest najlepszą alternatywa...
Sprawdź czy kosa posiada iskrę i sprawną świecę zapłonową czy odpala po zalaniu paliwa na tłok lub do skrzyni korbowej przez gaźnik (czy krótkotrwale załapie), następnie kolejno stan cylindra (czy nie jest zatarty czy ma kompresję - opór rozrusznika ręcznego), wszystkie połączenia gaźnik cylinder, wężyki paliwa. Obejrzyj dokładnie uszczelniacze wału,...
Dokładnie wpierw zajrzyj do serwisówki. Wydaje mi się, że sobie poradzisz bez większych problemów, jest to na prawdę prosty silnik.. Trochę nie rozumiem Twojej wypowiedzi Pewnie odkręcić cylinder i tam rozpołowić i chyba się do niego dostane już. Nie będzie trzeba rozbierać go dalej czy źle myślę? Opiszę pokrótce co masz zrobić.. Spuszczasz olej. Wyjmujesz...
Grupy 15 i 16 pokazują wypadanie zapłonów kolejno: 15 dla 1, 2 i 3 cylindra, 16 dla 4, 5 i 6. Mają być zera. Kanały 20 i 21 cofanie zapłonu: 20 cylinder 1, 2, 3 i 4, 21 cylinder 5 i 6. Ma być zero. Dodatkowo możesz spojrzeć na korekcje w kanale 32, mają być w zakresie od -12% do +12%, z tym że korekcje kasują się w trakcie kasowania błędów, więc trzeba...
Tam gdzieś pod kolektorem ssącym, ale wywalało by ci błąd wypadania poszczególnych cylindrach i nie palił by więcej tylko mniej bo odcina kolejno wtryski na pół gwizka.
Nie wskaże,ale jeżeli sprawdzasz " rasowym urządzeniem diagnostycznym" to możesz zrobić test balansu cylindrów-podczas pracy silnika zostają wyłaczone kolejno wtryskiwacze i tester analizuje spadek prędkości obrotowej.
Trzeba by sprawdzać kolejno. Jeśli masz dostęp do sprzętu diagnostycznego, to sprawdź, czy nie gubi zapłonów ja którymś cylindrze. Dodatkowo sprawdzić szczelność układu dolotowego (podciśnienia).
Witam, ja mam ten sam problem co kolega darional. Dokładnie to samo auto, ten sam rocznik i te same objawy. Wymieniane świece, zamiana cewek, wtrysków, sprawdzana wiązka przewodów, komputer. Wszystko ok. Ciśnienie u mnie jest trochę wyższe 13-13,5 na wszystkich cylindrach ale akurat to chyba nie ma znaczenia. Dodam, że u mnie pokazuje cały czas błąd...
Witam. Posiadam Opla Vectre z silnikiem 2.0i 8v 115km. Gdy przejadę kilka kilometrów i silnik osiągnie około 90 stopni a obroty spadną np. podczas dojeżdżania do skrzyżowania, zapala się kontrolka od oleju i po chwili gaśnie. Dzieje się tak również na biegu jałowym gdy silnik jest mocno rozgrzany. Wymieniłem już olej, filtr oleju, uszczelkę pod głowicą...
Cześć, Pilarka Alpina P361 po przechyleniu na bok podnosi lekko obroty biegu jałowego gdy wrócę szybko pile z powrotem czasami przygaśnie. Wymieniłem z dużą dbałością uszczelniacze wału wraz z łożyskami. Dokładnie wyczyściłem odtłuściłem i posmarowałem gniazda uszczelniaczy cienko pastą dirko i przylgnie cylindra do karteru poczekałem aż zaschnie i...
Witam. Jak ustawić zapłon w silniku m10b18.Wymieniłem uszczelkę pod aparatem i nie zaznaczyłem sobie w jakim położeniu był. Wymieniłem silnik z m40 na m10, podpiołem wszystkie kable,rozrusznik kręci,pompa paliwa chodzi ale nie chciał załapać.Próbowałem kręcić aparatem ale nic to nie dawało.Kilka razy był strzał z kolektora wydechowego. Ustawiłem znacznik...
-=> life27 Mam kolejne pytanie :). Co to jest za "cylinder" obok sprężarki i ta fioletowa butla?
Próba olejowa polega na tym, że do każdego z cylindrów wlewamy 5-10 cm3 oleju silnikowego. Następnie kilka razy obracamy wałem korbowym w celu rozprowadzenia oleju po gładzi cylindrowej. Przedstawiona metodyka pozwoli określić rodzaj nieszczelności w silniku. Zasada jest taka: im mniejsza różnica w ciśnieniach między pomiarem na sucho a z olejem, tym...
Witam kolejność zapłonu powinna być jak dobrze pamiętam 1-2-4-5-3 a teraz ustawienie: Wykręć świece zapłonową i ustaw tłok na pierwszym cylindrze w górnym zwrotnym położeniu (suw sprężania i pracy) zdejmij kopułkę zapłonową i zobacz na który przewód wskazuje palec rozdzielacza jest to pierwszy cylinder następne zgodnie z obrotem palca 2-4... W ten sposób...
Luzy mierzyłem właśnie w ten sposób. Pierścienie kolejno umieszczałem jakieś 10 mm od górnej krawędzi cylindra. Niestety nie mam średnicówki. W następnym tygodniu będę odbierał cylindry motocyklowe od Pana Marka Mostowego z Poznania poproszę żeby mi to przemierzył. Chociaż tak długo jak będzie to chodziło nie chciał bym robić tulejowania pod nowy tłok....
Kolejno popuszczaj rurki cisnieniowe na wtryskiwaczach by sprawdzic czy dymi z jednego cylindra czy ze wszystkich. Wywal filtr powietrza na probe. Sprawdzic skok zaworow dolotowych i luz. Sprawdzic synchronizacje wydajnosciową wtryskiwaczy.(wtryskiwacze do menzurek i kręcic silnikiem,byc moze którys leje za duzo i ten cylinder ,,napędza" silnik a ze...
witam ponowinie. ciśnenie znierzone kolejno: 1) 28 2) 30 3) 26 4) 30 Mechanik dzwonił i mówił że zaczoł chodzić na ten 3 cylinder jak zajde po auto zapytam co i jak i napiszę coby inni mogli poczytać a być może to pomoże.
Witam . Jeżeli nie jesteś pewien ,to zdejmij kopułkę zostaw palec rozdzielacza w aparacie.Wykręć świecę z pierwszego cylindra,przyłóż delikatnie palec w miejsce świecy.Druga osoba niech zakręci rozrusznikiem,obserwuj palec na aparacie.W momencie dmuchnięcia kompresji ,zobacz w jakiej pozycji jest palec.Ta pozycja palca powinna wskazać pierwszy cylinder...
witam, zrobilem wczoraj pomiar kompresji na cylindrach i mam kolejno 13 - 9 - 11 - 6 . pozniej sciagalem na pracujacym silniku pokolej przewod z kazdej swiecy ( pracowal wtedy na 3 swiecach) i za kazdym razem byla roznica w spadku obrotow( nawet na tym co ma tylko 6) ale jak zdjolem przewod z tego co mial najwiecej(13) to bylo brak roznicy!!!a to przeciez...
Tak ok tylko niech Ci dadzą gwarancję na przebieg aktualny jego stan faktyczny(gotowy do montażu?)czy mają dane kontrolne przed demontażem silnika z pojazdu np. ciśnienie w kolejnych cylindrach na zimnym i rozgrzanym ,ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym,płyn chłodzący nie ubywał i się nie gotował,oraz czy coś było naprawiane w tym silniku ,bo przecież...
Według mnie silnik nie pracuje na cylindrze o największej korekcie na plus. Zakładanie kolejnych wtrysków tylko wprowadza zamieszanie. Do weryfikacji zamienia się wtryski pomiędzy cylindrami o największej różnicy korekty. Oczywiście nowe podkładki, śruby mocujące też powinny być nowe. Może trzeba oddać silnik do naprawy. Z mojej strony to wszystko,...
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
Witam mam problem z bmw e90 2005 rok 258 km 3.0i chodzi o wypadanie zapłonu na 5 cylindrze. Zostały wymienione świece ponieważ wcześniej były założone każda inna problem jest nadal. Zamieniłem cewki miejscami dalej wypadanie z 5 cylindra. Diagnostyka komputerowa pokazuje błąd 29D1 po odpaleniu auta błąd się kasuje Ale powraca lub pokazuje kolejne cylindry....
Przewody mam wpięte i auto zapala ale chyba są inaczej Patrząc na kopułkę od przodu, nad zaczepem jest podłączony pierwszy cylinder, potem zgodnie z ruchem wskazówek zegara 2,4 i 3 , czy będzie się coś działo jak będą źle podłączone? czyli kolejność jest dobra, palec obraca sie tu przeciwnie do wskazówek zegara, kolejność zapłonu jest 1342 tylko że...
No cóz to pewnie dobry material na wywody akademickie.Moze producent ma powody by tak ustalać kolejność pierscieni.Generalnie przyjmuje sie że minutowy to także wpomagający pierscien zgarniający olej.Więc jego pozycja powinna byc jako druga.W dieslu tez jako drugi bo ze względy na wyższe cisnienia gazowe nad nim powinien byc jeden pierscien który jakby...
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
.... albo jest przystosowany do pracy impulsowej a nie ciągłej. Raczej tak ponieważ gaz jest wtryskiwany impulsowo w zależności od obrotów silnika. Ale przecież te impulsy są bardzo szybkie - zbliżone do pracy ciągłej. Rezystancja cewki to 3 ohm Impulsy są bardzo _krótkie_ wtrysk to pojedyncze ms i następny nastąpi dopiero po cyklu pracy 4-5 kolejnych...
Witam serdecznie, mam delikatny problemik z obrotomierzem firmy EUROFAB, mianowicie sprawa 1 jak go podłączyć co do czego, posiada on 5 przewodów : -czarny > to masowy tyle sie mi udało wyszukać Pozostałe niezidentyfikowane - zielony - czerwony - pomarańcz -biały Sprawa następna : obrotomierz posiada przełącznik który przełącza sygnał poprzez oporniki...
Kolega zamierza robić kolejny szlif, czy cylinder pójdzie na złom?
Witam, mam spory problem z autem. Ford Focus II 2007r. silnik 1.6 benzyna. Samochód ma bardzo dziwne objawy. Na zimno chodzi przez minutę w miarę ok. Po rozgrzaniu na biegu jałowym chodzi tak jakby nie palił na wszystkich cylindrach, z wydechu wyraźnie słychać wypadające zapłony. Po dodaniu gazu do ok. 2 tys. obr./min. wydaje się, że jest dużo lepiej....
A czy pompa jest juz ustawiona?? sam to ustawiałeś?? jeśli tak to musiałeś też rozrząd ustawić (chyba ze w tych silnikach jest inaczej). Sprawdz czy rozrząd jest dobrze ustawiony, ustaw koła na znaki i zobacz czy sie zgrywają, poszukaj w necie jak powinny byc ustawione. Jak bedziesz miał 200% pewności ze i rozrząd i pompa są ok a usterka nie ustąpi...
A dalej nie wiesz co to mijanka i nie umiesz jej wykorzystać w silniku innym niż czterocylindrowy? Brawo. Oświece cię. Kręci wałem korbowym i gdy zamyka się zawór wydechowy a otwiera ssący to znak że tłok jest w GMP mniej więcej. Robisz znak na kole prasowym, obraca wał o pełny obrót by znów zagrały się zrobione znaki, tłok jest w DMP i oba zawory zamknięte....
A więc tak: 1. Ustalam GMP suwu sprężania 1 cylindra (pewnie jakiś znak na kole zamachowym) - reguluję luzy zaworowe na 1 cyl., nanoszę sobie znak korektorem na kółku wałka rozrządu a następnie dzielę kółko na 5 równych części - co 72 stopnie. 2. Obracam wałem korbowym o 144 st. (wałek rozrządu na kolejnym naniesionym punkcie - czyli 72 stopnie obrotu)...
Witam ponownie. Po sprawdzeniu ,okazało się że ciśnienie na trzech kolejnych cylindrach wynosi 0,a na czwartym ,od str.aku.,było 25psi.Swiece mokre ,wygląda jakby zachlapane olejem. Po nalaniu niewielkiej ilości oleju do cylindra ,ciśnienie po chwili kręcenia wzrosło do 125 psi. Jak nalałem do wszystkich i zakręciłem swiece jakiś tam opór silnik stawiał,ale...
Do określenia momentu zapłonu wystarczy czujnik położenia wału. Dla silnika nie ma znaczenia, że pojawia się dodatkowa iskra pod koniec suwu wydechu. Do poprawnego określenia momentu wtrysku musisz posiadać informację z wałka rozrządu - on się obraca dwukrotnie wolniej od wału korbowego i tu już jest pełna zgodność pomiędzy suwami a położeniem wałka....
(at) Elektromierz Może i być dobre, tylko nie wiemy jaki typ rozrządu chcesz wykorzystać w swoim silniku. Jeżeli będzie to taki, jak na animacji kilka postów wyżej, to może jeszcze... Ale jak chcesz zrobić na rozrząd "kiwaczkowy" to radziłbym wykorzystać dłuższą rurkę cylindra, bo chyba nie chcesz mieć około 0.5cm suwu tłoka :?: Rurka o długości już...
Do tego pomiaru należy wykręcić świece i kolejno podłączać specjalny ciśnieniomierz. Ciśnienie powinno mieć wartość około 13atm. Pozdrawiam.
Na początek sprawdz nocą czy nie przeskakuje iskra miedzy przewodami WN (kiedy się rozgrzeje), następnie kolejno odłączaj przewody WN i obserwuj pracę silnika, Jak odłączysz i nie będzie różnicy to będziesz wiedział który to cylinder. Na tym cylindrze do sprawdzenia: świeca, wtryskiwacz, ciśnienie sprężania.
Wracając do okrętowych diesli, to ich rozruch jest prowadzony za pomocą sprężonego powietrza. Do kolejnych cylindrów wg cyklu wtłacza się sprężone powietrze pod ciśnieniem 30 atm, aż nie uzyska się 1 obr/s, potem załączają świece i pompy diesla. A propo silników elektrycznych w okrętach, to jeżeli się nie mylę, to diesle w okrętach podwodnych służyły...
No właśnie w tym jest problem, że te parametry o których piszesz to są dla silnika 4,6, dla mojego lincolna przypuszczam, że są troche inne. Jak się czyta tą kolejność zapłonu? Na kopułce mam jedynke i sprawdzam kolejno z lewej czy z prawej strony, a może te oznaczenia to są cylindry i muszę je dostosować do kopułki?
Mam problem z Oplem omegą b, podczas normalnej jazdy zaczął pracować nierówno, tzn było słychać że nie pali na 1 cylinder, a po dodaniu gazu wyczuwalne było że odchodzi kolejny cylinder i pracuje ledwo, ledwo na 2 cylindrach, praktycznie zero mocy i wrażenie że auto zaraz zgaśnie. po wciśnięciu gazu do oporu wybuchy, prawdopodobnie w katalizatorze,...
Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Pasek nie bardzo, bo pukanie pojawia się wyłącznie pod obciążeniem przez klimatyzator i alternator. Pukanie występuje tylko na wolnych obrotach. Rozrząd 40tyś temu. A pytałeś jeszcze o zadymienie. No cóż jak miałem wyprzedzony kont wtrysku o 6 stopni a silnik był zalany 10w40 to chmury dymu! Teraz po korekcie konta i zalaniu 15w40 jest lepiej, już tak...
Silnik Fiata Palio Weekend 1,6 /1581ccm/ kod 178.B.3000 ma wbudowany sensor polożenia wału krzywkowego wykorzystujący efekt Hall'a a nie indukcyjny. Jego niesprawność unieruchamia silnik. Silne szarpanie na wolnych obrotach wskazuje na niesprawność jednego lub dwóch cylindrów. Sprawdź: ciśnienie sprężania /min 10 bar/, zapłon, wtryskiwacze /odłączając...
Pompa VP44 tłoczy paliwo do wtryskiwaczy pod ciśnieniem około 1600 barów. Te 210 barów to tylko ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy. Sprawdź czy wstępna pompa zębata daje ciśnienie (zaślep powrót paliwa do zbiornika manometrem, powinno być około 20 barów). Pompa podaje na wtryskiwacze to ciśnienie, ale ich nie otwiera. Dopiero wysterowanie zaworu dawki...
Znalazłem w DTR innej sprężarki takie zdanie:Luz montażowy między tłokiem a cylindrem wynosi 0,06 do 0,16 mm.Dopuszczalny luz na skutek zużycia wynosi do 0,35 mm.Jeżeli różnica między pomierzonymi średnicami cylindra i tłoka wynosi powyżej 0,35 mm to należy przejść na kolejny nadwymiar cylindra i tłoka.
https://obrazki.elektroda.pl/1025481600_... Kolego tu masz zdjęcie jak zostały zamontowane dysze w kolektorze ( sorry za jakość ale to screen z wideo bo dziś niedziela niestety a auto u fachowca). Mam wrażenie że można było zrobić to bliżej. Biorąc pod uwagę że w silniku te kanały dolotowe są też głębokie. to robi się spora odległość....
A musisz stosować tłoczek do rozrządu? Według mnie lepiej było by wykorzystać ruch obrotowy i napedzać rozrząd za pomocą paska lub kół zębatych (trochę jak wał rozrządu w samochodzie). Bardzo dużo nie trzeba by zmieniać, wystarczy dorobić nowy tłoczek lub przerobić stary. Powinien on działać w ten sposób, że obracający się wałek ma wyfrezowane dwa symetryczne...
jeśli kupiłbym mniejszy silnik to ten bym sprzedał tak aby niedokładać do tej wymiany, pozatym ubezpieczenie takiej pojemności na mnie wyjdzie ponad 2 tyś zł a z mniejszym silnikiem zapłace niecałą połowe tej kwoty co do wymiany silnika to raczej z tego zrezygnowałem, wole kupić inne auto mam 2 pytania do osób znających się w tym temacie: 1. ile taki...
...Auto: Renault Megane, silnik 1.6 8V K7M 90KM... ... Ustaw zawory na czwartym tłoku w pozycji gdy się "mijają" i reguluj luzy na zaworach na pierwszym cylindrze, nastepnie mijanka na drugim cylindrze i regulacja luzów na trzecim, mijanka na trzecim regulacja luzu na drugim i mijanka na pierwszym regulacja na czwartym... Pierwszy cylindej to cylinder...
Po co tu schemat? tam muszą być nawiercone punkty na kołach zębatych. Ustawiasz GZP (TDCdown 1 tłok u góry) wału, ustawiasz 1 walek na obydwa zawory zamknięte już to w przyblikżeniu pokaże znaki w otworac h koła pośredniego, które trzeba zgrać-dostosuj położenie wałka 2 aby to uzyskać. no i pompa- też jest tam nawiercony znak. Znasz kolejność zapłonu?...
cylinder kolejno kolejno odtwarza kolejno arkuszy
orion schemat wymiana czujnika świateł stopu tablet zamiast nawigacji
transformstora energetycznego transformstora energetycznego
Ford S-MAX CAN bus 0x160 – dekodowanie ramki PCM, parametry silnika, HS-CAN Vangotech SD612 HexWriter v3.4 software download, safe sources, installer hash, alternatives