Zmierz ciśnienie na cylindrach.
Podaj VIN i moc.
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
Odnośnie wypowiedzi kol. pioter488. Świece mam irydowe NGK jak oryginał. Planuję zrobić pomiar ciśnienia sprężania , tylko takie pogody a nie mam garażu. Czytałem o regulacji zaworów , podobno skomplikowana droga i nieopłacalna w tym silniku, bo wiąże się z wymianą szklanek. Nurtuje mnie tylko ten komunikat " skontroluj układ wydechowy' Dziwne jest...
Czyli sterownik do roboty.
Do sprawdzenia: 1. czy nie ubywa płynu w chłodnicy 2. czy płyn ten nie ma plam oleju w zbiorniku 3. test kompresji na każdym cylindrze
problem rozwiazany, był to lejacy wtrysk do cylindra
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
Czy nie pali na ten najbliżej rozrządu? A jak w renault liczone są cylindry?
Dlatego spytałem które ciśnienie sprawdzał, bo nie wiem, czy paliwa czy w cylindrach
A kopułka była sprawdzana i przewód WN na drugim cylindrze???
Jesli kompresje będziesz miał dobrą to znaczy że zawór ci sie nie zawiesza i popychacz nie ma nic do tego. A objawy mogą świadczyć o np. braku zapłonu na którymś cylindrze.
Gdy odłączysz jedną cewkę wyłączasz 2 cylindry.
Zrozumiałem.Jutro rano pójde poszukać tej klapki i sprubuje to zrobic.A czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia w cylindrach??Laguna bardzio słabo ciągnie.
Kompresja do sprawdzenia na wszystkich cylindrach.
Zostaw to dolne, nie ruszaj. Wystarczy już kombinacja z tymi trzema, dostepnymi. Przecież i tak któreś zostało by na swoim miejscu, to nie silnik spalinowy, gdzie każdy cylinder musi dostać iskrę w swoim czasie.
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
A tłok 1 i4 cylindra w jakiej jest pozycji?
Dla potomnych!! Pomogła wymiana wtryskiwacza paliwa. (2.0 i 2.0T maja różne wtryskiwacze paliwa !) Temat uważam za zamknięty
Na kompie błąd DF315 czujnik ciśnienia dpf. Czy to możliwe żeby przez nieudane próby wypalenia DPF ponad 11l ropy poszło w olej Generalnie nie powinien zezwolić na procedure przy zapisanym błędzie w sterowniku. Masz podgląd wtryskiwaczy na poszczególnych cylindrach?
Najpierw sprawdź co jest a czego mu brakuje do działania. Iskra, benzyna czy się dostaje do cylindrów?
Nie wiem co dokładnie kombinujesz, ale jest tak, http://obrazki.elektroda.pl/2368679900_1... Uzwojwnia pierwotne cewek pierwszego i czwartego cylinra pracują w szereg (praca z iskrą traconą). Pierwsza dostaje stały plus, czwarta kluczowaną mase ze sterownika. A więc nic tam nie zwieraj do masy!
W normie to znaczy ile dla każdego cylindra z osobna?
Jeżeli tam jest instalacja lpg 2 gen, sprwdź na komputerze poprzez interfejs lpg zachowaie sondy lambda, no i sprężanie w poszczegulnych cylindrach.
Cewki mają przebicie? A gdzie ta sonda się podziała? O "kata" nawet nie pytam.... Sprawdź chociaż na którym cylindrze się to dzieje.
SPRAWDZAŁEŚ MOZE CZASEM ROZRZĄD? BO TO CO MÓWISZ ŻE NIE MA CIŚNIENIA NA DWÓCH CYLINDRACH TO JEST USZKODZENIE MECHANICZNE NAJPIERW TRZEBA Z TYM COŚ ZROBIC A POTEM DALEJ GRZEBAC W ELEKTRYCE JEZELI TYO NIC NIE WYJASNI MOŻLIWE ZE MU ODCIĄŁ WTRYSKI NA DANYCH CYLINDRACH STEROWNIK
Któraś ze świec żarowych jest uszkodzona. Cylinder z uszkodzoną świecą ma trudności z samozapłonem i dlatego taki dym. Wymień najlepiej wszystkie.
W pierwszym poście napisałem że impuls odchodzi do wtryskiwacza. Błędy to: wypadanie zapłonu na 6-tym cylindrze, Ogrzewanie sondy lambda, Wtryskiwacz nr. 6. Tak jak napisałem wcześniej. Z ECU nie wychodzi impuls na cewkę zapłonową 6-go cylindra.
Następnym razem 2x podgrzej świece to ci złapie szybciej na 2 cylindry przynajmniej.
Jak będziesz z podniesioną cewką latał wokół auta to pewnie coś padnie, podnosisz lekko i nasłuchujesz charakterystycznego ,,strzelania,, łuku elektrycznego, tyle wystarczy żeby ocenić cewkę a łuk nie przejdzie poza świecę. Co do odpinania to powtarzam jeszcze raz-odpinasz jedną cewkę i wyłączasz dwa cylindry.
A po polsku to co to jest Warsa?
No właśnie, test na przelewy nie pokazał żadnych różnic, kiedy próbuje go odpalić na pompie pokazuje 350 a na listwie tylko 140 , kiedy wzrasta do 200 ma chęć złapać.Zrobiłem mały eksperyment , zaślepiłem zasilanie podejrzanego wtryskiwacza i silnik zapala na trzech cylindrach .
Lata na gazie?
witam , posłuchaj rady kolegi Stanisława i nie wyjmój odrazu głowicy . wyreguluj zawory i zobacz co będzie się działo
Bo nie sprawdzasz cewek.
Mój link przedstawia pasek, a kol. romansu na początku wrzucił zły obrazek, na co zwróciłem uwagę, następnie wrzucił prawidłowy. A który cylinder przyjmujesz jako pierwszy?
Tak powinno być plus jeszcze pasuje odpowiednią końcówka do przedmuchania dostać się w cylinder w celu przedmuchania np. Przez świece żarowa. Ja mam małą kamerę i zaglądam co się tam dzieje jeszcze ale to już inna kwestia.
Olej ściekł, wymyłem cały układ ciepłą wodą z mydłem, pozostawiłem do wyschnięcia, dopiero założyłem. Możliwe, żeby przez świecę jeden gar nie palił? Grzebałem jeżeli chodzi o diesel'a tylko przy Golfie 1 i 2 i Eskorcie 1,8D. Tam nawet bez jednej świecy po odpaleniu od razu zaskakiwał zapłon we wszystkich cylindrach...
Jedno mi nie daje spokoju, jedyne co zauważyłem po odebraniu auta od mechanika (znajomego) zaraz po kupnie to, to, że wszystko co robił trzeba było poprawiać, większość to były pierdoły i sam sobie poradziłem. Stad wnioskuje, podejrzewam, że wywaliło uszczelkę i wali olej do cylindra w tym samym miejscu, gdzie wcześniej wylewał się na zewnątrz. Druga...
wykręcać świece i strzykawką wybrać paliwo resztę wydmuchać za pomocą rozrusznika Czytając ten post to z teoretycznego punktu nie jest to możliwe bo jak napisał kolega powyżej muszą być spełnione aż trzy warunki żeby taka usterka wystąpiła co jest wątpliwe. Z praktycznego punktu ile wybierzesz tego paliwa? Po jakim czasie te paliwo wybierasz z tych...
Sprawdź wtryskiwacz z tego cylindra czy podaje paliwo.
Witam szanownych forumowiczów.... Ostatnimi dniami zrobiłem pomiaru kompresji sprężania w cylindrach na mojej LagunieII 1.8 16V z przebiegiem 205k km 2002 r. wyniki zaskakująco wyszły równe : Cylinder 1 około 12 bar Cylinder 2 około 12 bar Cylinder 3 około 12 bar Cylinder 4 około 12 bar Czy ktoś z was posiada odpowiednie dane na temat min/max ciśnienia...
witaj i proponuje nastepnym razem zanim podejmiesz decyzje o regeneracji zajrzec w temat turbin ,bo wedlug mnie zaplaciles frycowe i to dosyc drogie ,w turbinie nie moze pasc usczelnienie bo sa to pierscienie stalowe tak jak na tlokach silnika ,z turbiny bedzie sie dostawal olej do kolektora ssacego tylko wowczas jak turbina stanie ,a zeby stanela to...
Czy aby nie było mycia silnika po pracy? Jako, że w tym silnniku łatwo zawigocić cewki zapłonowe i zaczynają się cuda.
napisz cos wiecej czy to na gazie czy na paliwie ,ktory rok produkcji, a tak od razu to sprawdz sonde lambda ,wtyczki wtryskiwaczy,przewody wysokiego,silnik krokowy,swiece ,dolot powietrza ,moze byc duzo usterek,daj wiecej opisu co sprawdziles a nie auto staneło i pomozcie, Dodano po 1 sprawdz czy pali na wszystkie cylindry
Witam ponownie.Już mam,znalazłem przyczynę mojego problemu z laguną:).Uszkodzona uszczelka pod głowicą na 2 i 3 cylindrze,a następstwem tego jest poważne uszkodzenie głowicy. Dziękuję Wszystkim,pozdrawiam:)Zamykam temat
Akurat foliaka na niepalenie 2 garów łatwo naprawić. O ile to on . Bo tam są 2 cylindry razem spięte.
Temat gazu bym sobie odpuścił. Pierwsze to nie te objawy, drugie to zmieniałem reduktor i sam kalibrowałem. Poza tym, przy zmianie reduktora, zresetowalem sterownik silnika i trzy dni jeździłem tylko na benzynce, objawy te same. Jeżeli chodzi o sondę to znam to lepiej z Mitsubishi bo tam łatwiej ogarnąć, ale to też nie te objawy, może by więcej palił,...
Nie można cofnąć tłoczka z przedniego cylinderka? Przewód elastyczny zmieniony nowy, wytwarza się ciśnienie, jeśli popuszczę przewód przy pompie tłoczek się wciska.
Żadne resety. Być może w konfiguracji zegarów ustawiona jest inna liczba cylindrów silnika.
Prawda jest taka że jak Ci się coś uszkodzi, to naprawy są kosmicznie drogie i nie wielu jest kompetentnych mechaników, którym można naprawę polecić. Najlepszym wyjściem jest wymiana skrzyni na manual :D Druga sprawa to taka że pojazdy typu Renówka, i inne tego typu pierdołki mają takie doświadczenie w budowie skrzyń automatycznych (chyba że nie produkują...
Wlałem troszkę oleju i ciśnienie wzrosło, jednak jedni twierdzą że uszczelniły sie zawory a inni ze uszczelnił sie tłok, ja uważam że pierścienie sa dobre bo wlalem olej do cylindra i przez noc nie spłynął.
Tak, a czy silnik jest mechanicznie sprawny? Ciśnienia na cylindrach i oleju w normie? Silnik mechanicznie jest sprawny.Cisnienie na cylindrach 12 bar
Za taką poradę powinieneś dostać naganę !!! Takie sprawdzanie palenia cylindra powoduje uszkodzenia układu zapłonowego .
co do tego tłoka to właśnie nie jestem pewien bo był troche przytarty ale nie dużo a progu nie ma na tulei cylindra
Witam i pozdrawiam. Sprawdź czujnik położenia wałku rozrządu a jak nie to, sprawdź czujnik położenia wału korbowego Za wskazanie tego czujnika w opisywanym silniku zdejmę ostrzeżenie które teraz nakładam. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie....
Witaj kompresja na drugim cylindrze jest zbyt niska Niska a dokładniej jakie jest ciśnienie.
Powinieneś też sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach bo prawdopodobnie masz problem z " przedmuchem".
Witam A sprawdziłes luzy na zaworach? może sa ciasne i dlatego nie pali na 1 cylinder, miałem to samo w lagunie i dzieki temu ze mam instalacje gazowa mam juz w domu 1 głowice i jeden cały motor do laguny :D oczywiscie złomy :cry:
Nominał to 9,5 więc jest ok.
Hej, jesli mozesz sprecyzowac o ktory przekaznik chodzi. Niestety moja laguna odmowila posluszenstwa w podobny sposob. Po przejechaniu 1km zgasilem normalnie a po 10 minutach brak mozliwosci uruchmienia , kreci ale nie odpala. Pompka trzyma cisnienie (nabija), ale w komorze spalania sucho, do tego brak iskry. Lpg nawet na krótko -wymuszone dzialanie,...
sprawdz ciśnienia w cylindrach.........najprawdopodobniej jeden zaworek sie nie domyka :)
A co ty chcesz aby jeden cylinder wymieniać?? Szalony.. Wszystkie 4 cylindry plus uszczelniacze czyli 16 zaworów i 16 uszczelniacze
Tanio już było proszę pana , popychacze szklanek są wywalone o obrotnik polbiegowego narożnika cylindra i poprzez to nie jest wystarczające cisnienie w klocku hamulcowym , pozdro
Po pierwsze czy masz LPg i jaki?
był spięty ale nie odpalał :) I teraz na nowo zrzuciłem go. Okey jak założe na blokady wałki w lini poziomej. To wał korbowy mam ustawić frezem do góry, czy 1 cylinder od skrzyni w pozycji 0 ?
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
Jesli chodzi o sterownik to czesto w tym modelu pada sterowanie zaplonem 1i 4 cylinder. Sprawdz dolot i filtr powietrza
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i czy poziom oleju w silniku się nie podniósł.
Witam. Dla łatwiejszego tłumaczenia przyjmuję, że brak iskry jest na 1 cylindrze, cewki obsługują 1 i 4 oraz 2 i 3 cylinder]. Cała procedura sprawdzania jest analogiczna dla wszystkich cylindrów. Jeżeli cewki są 2, to zamień kolego miejscami kable na cewce. Jeżeli zamienisz 1 z 4, i dalej będzie ten sam objaw na tym samym cylindrze, to spróbuj podmienić...
No gdzies okolo tak 1cm moze mniej . Eh wykonczy mnie te auto
Przydałby się oscyloskop, autocom lub CLIP, żeby coś pobadać. Proponuję sprawdzanie zacząć od tego, czy z komputera na cewkę jest podawany sygnał. Do tego celu zaopatrujesz się w książkę i szukasz schematów elektrycznych. Patrzysz w danych jaki powien byc sygnał na którym pinie i sprawdzasz. Potem po nitce do kłębka. Sprawdź kompresję tego niedziałającego...
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
a bierze ci olej ?? bo mozesz miec słabe cisnienie w cylindrach przez to to długie kręcenie
sprawdż jeszcze ciśnienie w cylindrach, ustawienie zapłonu, świece i przewody
Brak iskry na 2i3 cylindrze Cewki sprawdziłem są dobre Proszę o pomoc
to w niej mam denso
MOżna też porównać świece zapłonowe. Jeśli nie pali na dany cylinder to świeca jest czarna.
Sprawdzić czy nie ma przecieków powietrza.
Niemozliwe bo sterownik rejestruje skłąd mieszanki i wywala lean lub ritch - mieszankę. RObiłem taki fanty. Dowiedz sie na który cylinder nie pracuje i tam sie skup.
Numer cylindra 1 - 5atm 2 - 3atm 3 - 3atm 4 - 3atm
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Witam ! Posiadam lagunę z 2001r 3.0 v6, mam problem zawsze rano gdy odpalam auto po noccę gdy temperatura spada poniżej -0. Silnik szarpie , obroty szaleją , a czasami włącza mi sie kontrolka oczyszczania spalin. Dodam ,że swiece wymieniłem (wszystkie).Jak podłączyłem pod komputer to wskazał mi ze laguna nie pali na 3 cylinder,5 cylinder oraz jest uszkodzona...
Po dłuższym postoju i wychłodżeniu silnika odpal auto, poczekaj ok. 1 min. Wyłącz silnik i sprawdż , czy wszystkie kolektory wydechowe są równo ciepłe. Jeżeli któryś jest wyrażnie zimniejszy, to znaczy ,że ten cylinder nie pali . Należy ustalić dlaczego. pozdrawiam
Sprawdź np. czujnikiem zegarowym ciśnienie sprężania w cylindrach (kompresję). np.: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
Oba są prawidłowe. Cylindry 1 z 4 i 2 z 3 można dowolnie zamieniać.
Bez komputera się nie obejdzie, bo problem jest opisany dobrze ale i tak nie można wyciągnąć żadnych wniosków. Jak dawno było zmieniane kolo zmiennej fazy? Czy zawór zmiennej fazy dostaje napięcie? Czy sam zawór działa? Po podłączeniu 12V powinien się otworzyć. Zawór jest przy cewce cylindra nr4. Ustawienie rozrządu sprawdzone?
po porządnym remoncie silnika Co masz na myśli? Tulejowanie cylindrów + nowe tłoki itd. Czy może coś innego.
Kolego oddaj do warsztatu póki nie jest za póżno.Dalsza jazda może spowodować dostanie się oleju na cylindry silnika co wpędzi cię w większe koszta.
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
Jeśli kręci na sucho. Wykręć wszystkie świece, pasek załóż i sprawdzaj po kolei stopień sprężania każdego cylindra. Jeśli nie wiesz jak to oddaj auto mechanikowi.
Ty mierzysz przelew a ja spadek ciśnienia na każdym wtryskiwaczu i to dokładny. A jakie przebiegi będziesz mieć przy ciśnieniach sprężania 30-29-27-26 bar na kolejnych cylindrach? Zaczniesz wymieniać wtryski według oscylogramu edii ?
4 cylindry , zapłon iskrowy, pompka w baku , wielopunktowy wtrysk paliwa .
Witam, posiadam auto Marki Renault Laguna , taką jak w temacie. Mianowicie mój problem polega następująco,samochód na benzynie tak jak by nie palił na wszystkie cylindry, nie zawsze tak jest, ale ostatnimi czasy coraz częsciej się to zdarza,słychać , że silnik nie pracuje tak jak powinien , nie te same obroty są,po przełączeniu na gaz problem znika,...
Stawiam na przytkany drugi katalizator. W moim przypadku pierwszy katalizator, ten od cylindrów 1-3 rozsypał się i zatkał drugi (za sondami lambda). Objawy były podobne.
kasatory wymien przed wymiana zobacz na który cylinder nie pracuje nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś przeczyta
Ubite driver'y cewek w sterowniku. Cewki nie są kluczowne - płynie przez nie cały czas prąd, przez co sie grzeją.
laguna cylinder renault laguna cylinder błąd zapłon cylinder cylinder
nissan qashqai obroty silnika ricoh autoryzacja użytkownika różnice attiny atmega
internet mobilny internet mobilny
Volkswagen Sharan 7M 7N – opis pinów drzwi, schematy, CAN, LIN, TSG Winbond W77E58-25 – kopiowanie i odczyt mikrokontrolera, programatory, blokada LB1/LB2