Zmierz ciśnienie na cylindrach.
Podaj VIN i moc.
Czyli sterownik do roboty.
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
Dla potomnych!! Pomogła wymiana wtryskiwacza paliwa. (2.0 i 2.0T maja różne wtryskiwacze paliwa !) Temat uważam za zamknięty
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
Kompresja do sprawdzenia na wszystkich cylindrach.
Zostaw to dolne, nie ruszaj. Wystarczy już kombinacja z tymi trzema, dostepnymi. Przecież i tak któreś zostało by na swoim miejscu, to nie silnik spalinowy, gdzie każdy cylinder musi dostać iskrę w swoim czasie.
Do sprawdzenia: 1. czy nie ubywa płynu w chłodnicy 2. czy płyn ten nie ma plam oleju w zbiorniku 3. test kompresji na każdym cylindrze
Nie wiem co dokładnie kombinujesz, ale jest tak, http://obrazki.elektroda.pl/2368679900_1... Uzwojwnia pierwotne cewek pierwszego i czwartego cylinra pracują w szereg (praca z iskrą traconą). Pierwsza dostaje stały plus, czwarta kluczowaną mase ze sterownika. A więc nic tam nie zwieraj do masy!
Dlatego spytałem które ciśnienie sprawdzał, bo nie wiem, czy paliwa czy w cylindrach
Gdy odłączysz jedną cewkę wyłączasz 2 cylindry.
A tłok 1 i4 cylindra w jakiej jest pozycji?
problem rozwiazany, był to lejacy wtrysk do cylindra
Sterownik od czego? od gazu? od benzyny. ten który steruje podawaniem sygnału na cewki.
witam , posłuchaj rady kolegi Stanisława i nie wyjmój odrazu głowicy . wyreguluj zawory i zobacz co będzie się działo
Bo nie sprawdzasz cewek.
Odnośnie wypowiedzi kol. pioter488. Świece mam irydowe NGK jak oryginał. Planuję zrobić pomiar ciśnienia sprężania , tylko takie pogody a nie mam garażu. Czytałem o regulacji zaworów , podobno skomplikowana droga i nieopłacalna w tym silniku, bo wiąże się z wymianą szklanek. Nurtuje mnie tylko ten komunikat " skontroluj układ wydechowy' Dziwne jest...
A po polsku to co to jest Warsa?
Lata na gazie?
A kopułka była sprawdzana i przewód WN na drugim cylindrze???
Czy nie pali na ten najbliżej rozrządu? A jak w renault liczone są cylindry?
licząc na to że inny członek społeczności miał taką przypadłość To nie medycyna, tu trzeba troszku pomyśleć, pomierzyć i znaleźć przyczynę. Skoro tak zalewa cylindry po wyłączeniu silnika to musi być spełnionych kilka warunków -wtryski muszą być zasilane -wszystkie wtryski muszą być "wysterowane", tzn ich wyjścia muszą być na dużo niższym potencjale...
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
Któraś ze świec żarowych jest uszkodzona. Cylinder z uszkodzoną świecą ma trudności z samozapłonem i dlatego taki dym. Wymień najlepiej wszystkie.
Jesli kompresje będziesz miał dobrą to znaczy że zawór ci sie nie zawiesza i popychacz nie ma nic do tego. A objawy mogą świadczyć o np. braku zapłonu na którymś cylindrze.
Witam szanownych forumowiczów.... Ostatnimi dniami zrobiłem pomiaru kompresji sprężania w cylindrach na mojej LagunieII 1.8 16V z przebiegiem 205k km 2002 r. wyniki zaskakująco wyszły równe : Cylinder 1 około 12 bar Cylinder 2 około 12 bar Cylinder 3 około 12 bar Cylinder 4 około 12 bar Czy ktoś z was posiada odpowiednie dane na temat min/max ciśnienia...
Czy aby nie było mycia silnika po pracy? Jako, że w tym silnniku łatwo zawigocić cewki zapłonowe i zaczynają się cuda.
Cewki mają przebicie? A gdzie ta sonda się podziała? O "kata" nawet nie pytam.... Sprawdź chociaż na którym cylindrze się to dzieje.
Zrozumiałem.Jutro rano pójde poszukać tej klapki i sprubuje to zrobic.A czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia w cylindrach??Laguna bardzio słabo ciągnie.
Tak powinno być plus jeszcze pasuje odpowiednią końcówka do przedmuchania dostać się w cylinder w celu przedmuchania np. Przez świece żarowa. Ja mam małą kamerę i zaglądam co się tam dzieje jeszcze ale to już inna kwestia.
Witam i pozdrawiam. Sprawdź czujnik położenia wałku rozrządu a jak nie to, sprawdź czujnik położenia wału korbowego Za wskazanie tego czujnika w opisywanym silniku zdejmę ostrzeżenie które teraz nakładam. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie....
Sprawdź dolot powietrza.
Nie można cofnąć tłoczka z przedniego cylinderka? Przewód elastyczny zmieniony nowy, wytwarza się ciśnienie, jeśli popuszczę przewód przy pompie tłoczek się wciska.
W normie to znaczy ile dla każdego cylindra z osobna?
Najpierw sprawdź co jest a czego mu brakuje do działania. Iskra, benzyna czy się dostaje do cylindrów?
Mój link przedstawia pasek, a kol. romansu na początku wrzucił zły obrazek, na co zwróciłem uwagę, następnie wrzucił prawidłowy. A który cylinder przyjmujesz jako pierwszy?
Nominał to 9,5 więc jest ok.
Następnym razem 2x podgrzej świece to ci złapie szybciej na 2 cylindry przynajmniej.
Witaj kompresja na drugim cylindrze jest zbyt niska Niska a dokładniej jakie jest ciśnienie.
Jeżeli tam jest instalacja lpg 2 gen, sprwdź na komputerze poprzez interfejs lpg zachowaie sondy lambda, no i sprężanie w poszczegulnych cylindrach.
Prawda jest taka że jak Ci się coś uszkodzi, to naprawy są kosmicznie drogie i nie wielu jest kompetentnych mechaników, którym można naprawę polecić. Najlepszym wyjściem jest wymiana skrzyni na manual :D Druga sprawa to taka że pojazdy typu Renówka, i inne tego typu pierdołki mają takie doświadczenie w budowie skrzyń automatycznych (chyba że nie produkują...
Witam. Dla łatwiejszego tłumaczenia przyjmuję, że brak iskry jest na 1 cylindrze, cewki obsługują 1 i 4 oraz 2 i 3 cylinder]. Cała procedura sprawdzania jest analogiczna dla wszystkich cylindrów. Jeżeli cewki są 2, to zamień kolego miejscami kable na cewce. Jeżeli zamienisz 1 z 4, i dalej będzie ten sam objaw na tym samym cylindrze, to spróbuj podmienić...
Na kompie błąd DF315 czujnik ciśnienia dpf. Czy to możliwe żeby przez nieudane próby wypalenia DPF ponad 11l ropy poszło w olej Generalnie nie powinien zezwolić na procedure przy zapisanym błędzie w sterowniku. Masz podgląd wtryskiwaczy na poszczególnych cylindrach?
Wlałem troszkę oleju i ciśnienie wzrosło, jednak jedni twierdzą że uszczelniły sie zawory a inni ze uszczelnił sie tłok, ja uważam że pierścienie sa dobre bo wlalem olej do cylindra i przez noc nie spłynął.
Po pierwsze czy masz LPg i jaki?
Sprawdź wtryskiwacz z tego cylindra czy podaje paliwo.
No gdzies okolo tak 1cm moze mniej . Eh wykonczy mnie te auto
Przydałby się oscyloskop, autocom lub CLIP, żeby coś pobadać. Proponuję sprawdzanie zacząć od tego, czy z komputera na cewkę jest podawany sygnał. Do tego celu zaopatrujesz się w książkę i szukasz schematów elektrycznych. Patrzysz w danych jaki powien byc sygnał na którym pinie i sprawdzasz. Potem po nitce do kłębka. Sprawdź kompresję tego niedziałającego...
Masz rozjechaną mapę przez gazownię a rozjeżdża się przez brak korekt na sądzie która ma uszkodzoną grzałkę. Ewentualnie nieszczelność kolektora. A błąd jest jasny losowe wypadanie zapłonów na cylindrach wszystkich cylindrach. więc albo za ubogo albo za bogato.
W pierwszym poście napisałem że impuls odchodzi do wtryskiwacza. Błędy to: wypadanie zapłonu na 6-tym cylindrze, Ogrzewanie sondy lambda, Wtryskiwacz nr. 6. Tak jak napisałem wcześniej. Z ECU nie wychodzi impuls na cewkę zapłonową 6-go cylindra.
Jak będziesz z podniesioną cewką latał wokół auta to pewnie coś padnie, podnosisz lekko i nasłuchujesz charakterystycznego ,,strzelania,, łuku elektrycznego, tyle wystarczy żeby ocenić cewkę a łuk nie przejdzie poza świecę. Co do odpinania to powtarzam jeszcze raz-odpinasz jedną cewkę i wyłączasz dwa cylindry.
Witam A sprawdziłes luzy na zaworach? może sa ciasne i dlatego nie pali na 1 cylinder, miałem to samo w lagunie i dzieki temu ze mam instalacje gazowa mam juz w domu 1 głowice i jeden cały motor do laguny :D oczywiscie złomy :cry:
No właśnie, test na przelewy nie pokazał żadnych różnic, kiedy próbuje go odpalić na pompie pokazuje 350 a na listwie tylko 140 , kiedy wzrasta do 200 ma chęć złapać.Zrobiłem mały eksperyment , zaślepiłem zasilanie podejrzanego wtryskiwacza i silnik zapala na trzech cylindrach .
Żadne resety. Być może w konfiguracji zegarów ustawiona jest inna liczba cylindrów silnika.
Akurat foliaka na niepalenie 2 garów łatwo naprawić. O ile to on . Bo tam są 2 cylindry razem spięte.
to w niej mam denso
Powinieneś też sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach bo prawdopodobnie masz problem z " przedmuchem".
Sprawdzić czy nie ma przecieków powietrza.
Tanio już było proszę pana , popychacze szklanek są wywalone o obrotnik polbiegowego narożnika cylindra i poprzez to nie jest wystarczające cisnienie w klocku hamulcowym , pozdro
Jaki silnik i rok, tak jak ci koledzy napisali spalanie detonacyjne to zawczesny zapłon. Może to być ustawienie rozrządu, albo koło zmiennych faz rozrządu. Nie czytaj błędów tylko parametry( kąt zapłonu, itd.|) co do podszarpywania na wolnych i gubienia zapłonu to myślę że tu jest problem .BRAK spalania na cylindrze może powodować większe spalanie i...
Witam ! Posiadam lagunę z 2001r 3.0 v6, mam problem zawsze rano gdy odpalam auto po noccę gdy temperatura spada poniżej -0. Silnik szarpie , obroty szaleją , a czasami włącza mi sie kontrolka oczyszczania spalin. Dodam ,że swiece wymieniłem (wszystkie).Jak podłączyłem pod komputer to wskazał mi ze laguna nie pali na 3 cylinder,5 cylinder oraz jest uszkodzona...
Za taką poradę powinieneś dostać naganę !!! Takie sprawdzanie palenia cylindra powoduje uszkodzenia układu zapłonowego .
A co ty chcesz aby jeden cylinder wymieniać?? Szalony.. Wszystkie 4 cylindry plus uszczelniacze czyli 16 zaworów i 16 uszczelniacze
co do tego tłoka to właśnie nie jestem pewien bo był troche przytarty ale nie dużo a progu nie ma na tulei cylindra
Tak, a czy silnik jest mechanicznie sprawny? Ciśnienia na cylindrach i oleju w normie? Silnik mechanicznie jest sprawny.Cisnienie na cylindrach 12 bar
sprawdz ciśnienia w cylindrach.........najprawdopodobniej jeden zaworek sie nie domyka :)
Olej ściekł, wymyłem cały układ ciepłą wodą z mydłem, pozostawiłem do wyschnięcia, dopiero założyłem. Możliwe, żeby przez świecę jeden gar nie palił? Grzebałem jeżeli chodzi o diesel'a tylko przy Golfie 1 i 2 i Eskorcie 1,8D. Tam nawet bez jednej świecy po odpaleniu od razu zaskakiwał zapłon we wszystkich cylindrach...
Jedno mi nie daje spokoju, jedyne co zauważyłem po odebraniu auta od mechanika (znajomego) zaraz po kupnie to, to, że wszystko co robił trzeba było poprawiać, większość to były pierdoły i sam sobie poradziłem. Stad wnioskuje, podejrzewam, że wywaliło uszczelkę i wali olej do cylindra w tym samym miejscu, gdzie wcześniej wylewał się na zewnątrz. Druga...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i czy poziom oleju w silniku się nie podniósł.
był spięty ale nie odpalał :) I teraz na nowo zrzuciłem go. Okey jak założe na blokady wałki w lini poziomej. To wał korbowy mam ustawić frezem do góry, czy 1 cylinder od skrzyni w pozycji 0 ?
Jesli chodzi o sterownik to czesto w tym modelu pada sterowanie zaplonem 1i 4 cylinder. Sprawdz dolot i filtr powietrza
Hej, jesli mozesz sprecyzowac o ktory przekaznik chodzi. Niestety moja laguna odmowila posluszenstwa w podobny sposob. Po przejechaniu 1km zgasilem normalnie a po 10 minutach brak mozliwosci uruchmienia , kreci ale nie odpala. Pompka trzyma cisnienie (nabija), ale w komorze spalania sucho, do tego brak iskry. Lpg nawet na krótko -wymuszone dzialanie,...
napisz cos wiecej czy to na gazie czy na paliwie ,ktory rok produkcji, a tak od razu to sprawdz sonde lambda ,wtyczki wtryskiwaczy,przewody wysokiego,silnik krokowy,swiece ,dolot powietrza ,moze byc duzo usterek,daj wiecej opisu co sprawdziles a nie auto staneło i pomozcie, Dodano po 1 sprawdz czy pali na wszystkie cylindry
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Witam, posiadam auto Marki Renault Laguna , taką jak w temacie. Mianowicie mój problem polega następująco,samochód na benzynie tak jak by nie palił na wszystkie cylindry, nie zawsze tak jest, ale ostatnimi czasy coraz częsciej się to zdarza,słychać , że silnik nie pracuje tak jak powinien , nie te same obroty są,po przełączeniu na gaz problem znika,...
sprawdż jeszcze ciśnienie w cylindrach, ustawienie zapłonu, świece i przewody
a bierze ci olej ?? bo mozesz miec słabe cisnienie w cylindrach przez to to długie kręcenie
MOżna też porównać świece zapłonowe. Jeśli nie pali na dany cylinder to świeca jest czarna.
Brak iskry na 2i3 cylindrze Cewki sprawdziłem są dobre Proszę o pomoc
Tak, tylko jeśli samochód pracuje cały czas na 3 cylindrach to nie powinien się wtedy check oświecić? W większości przypadków powinien, w wozach z rozpoznawaniem pozycji wału i wałka. To też zależy od samego softu i tego co miał w głowie ten co go tam umieścił. Dlatego podłącz tester, bo to zgadywanki.
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
Niemozliwe bo sterownik rejestruje skłąd mieszanki i wywala lean lub ritch - mieszankę. RObiłem taki fanty. Dowiedz sie na który cylinder nie pracuje i tam sie skup.
Sprawdź np. czujnikiem zegarowym ciśnienie sprężania w cylindrach (kompresję). np.: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Numer cylindra 1 - 5atm 2 - 3atm 3 - 3atm 4 - 3atm
Ubite driver'y cewek w sterowniku. Cewki nie są kluczowne - płynie przez nie cały czas prąd, przez co sie grzeją.
Oba są prawidłowe. Cylindry 1 z 4 i 2 z 3 można dowolnie zamieniać.
Po dłuższym postoju i wychłodżeniu silnika odpal auto, poczekaj ok. 1 min. Wyłącz silnik i sprawdż , czy wszystkie kolektory wydechowe są równo ciepłe. Jeżeli któryś jest wyrażnie zimniejszy, to znaczy ,że ten cylinder nie pali . Należy ustalić dlaczego. pozdrawiam
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu w Renault Laguna 2 2001 rok produkcji, 3.0 benzyna, 207 KM. Czy ktoś może miał już podobny problem w tym aucie i udało mu się go rozwiązać. Proszę o jakieś sugestie. Ciśnienie w cylindrach jest w normie. Świece wymienione jakiś rok temu. Cewki też.
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
po porządnym remoncie silnika Co masz na myśli? Tulejowanie cylindrów + nowe tłoki itd. Czy może coś innego.
Kolego oddaj do warsztatu póki nie jest za póżno.Dalsza jazda może spowodować dostanie się oleju na cylindry silnika co wpędzi cię w większe koszta.
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
Stawiam na przytkany drugi katalizator. W moim przypadku pierwszy katalizator, ten od cylindrów 1-3 rozsypał się i zatkał drugi (za sondami lambda). Objawy były podobne.
Jeśli kręci na sucho. Wykręć wszystkie świece, pasek załóż i sprawdzaj po kolei stopień sprężania każdego cylindra. Jeśli nie wiesz jak to oddaj auto mechanikowi.
4 cylindry , zapłon iskrowy, pompka w baku , wielopunktowy wtrysk paliwa .
Bez komputera się nie obejdzie, bo problem jest opisany dobrze ale i tak nie można wyciągnąć żadnych wniosków. Jak dawno było zmieniane kolo zmiennej fazy? Czy zawór zmiennej fazy dostaje napięcie? Czy sam zawór działa? Po podłączeniu 12V powinien się otworzyć. Zawór jest przy cewce cylindra nr4. Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
cylinder laguna renault laguna cylinder błąd zapłon cylinder cylinder
nissan qashqai obroty silnika silnik briggs zawora neptun cewka odchylająca
internet mobilny internet mobilny
Demontaż frontu pralki Beko - krok po kroku Zablokowany tempomat w Scania 420 automat - przyczyny