Podaj VIN i moc.
Czyli sterownik do roboty.
Na każdej cewce jest iskra czy na każdej świecy ? A żeby palił cylinder to poza iskrą musi mieć odpowiednia ilość paliwa... SławeK
Sterownik lpg odcina wtryski benzyny , w tym przypadku widocznie zapiekły się lub uszkodziły styki przekaźników odcinających wtryski w sterowniku lpg. Aby to sprawdzić trzeba zmostkować rozcięcie zasilania wtrysków benzyny , wykluczysz przy okazji uszkodzenie samych wtryskiwaczy benzyny - co też nie jest rzadkie, mogły się zapiec. Jak widzisz to nie...
Z tymi błędami powinien zapalić jak ogarniesz immo. DF017 Obwód sterowania modułem grzania wstępnego DF098 Obwód czujnika temperatury paliwa DF238 Obwód przekaźnika grzałki nurkowej nr 3 DF192 Według mojego opisu jest to błąd z benzyniaka sterowanie cewką 1 cylindra.
Kompresja do sprawdzenia na wszystkich cylindrach.
Do sprawdzenia: 1. czy nie ubywa płynu w chłodnicy 2. czy płyn ten nie ma plam oleju w zbiorniku 3. test kompresji na każdym cylindrze
Nie wiem co dokładnie kombinujesz, ale jest tak, http://obrazki.elektroda.pl/2368679900_1... Uzwojwnia pierwotne cewek pierwszego i czwartego cylinra pracują w szereg (praca z iskrą traconą). Pierwsza dostaje stały plus, czwarta kluczowaną mase ze sterownika. A więc nic tam nie zwieraj do masy!
Gdy odłączysz jedną cewkę wyłączasz 2 cylindry.
A tłok 1 i4 cylindra w jakiej jest pozycji?
witam , posłuchaj rady kolegi Stanisława i nie wyjmój odrazu głowicy . wyreguluj zawory i zobacz co będzie się działo
Bo nie sprawdzasz cewek.
A po polsku to co to jest Warsa?
Lata na gazie?
Rozwiązane, padła uszczelka pod głowicą między 2 a 3 cylindrem.
Któraś ze świec żarowych jest uszkodzona. Cylinder z uszkodzoną świecą ma trudności z samozapłonem i dlatego taki dym. Wymień najlepiej wszystkie.
Czy nie pali na ten najbliżej rozrządu? A jak w renault liczone są cylindry?
Witam i pozdrawiam. Sprawdź czujnik położenia wałku rozrządu a jak nie to, sprawdź czujnik położenia wału korbowego Za wskazanie tego czujnika w opisywanym silniku zdejmę ostrzeżenie które teraz nakładam. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie....
Najpierw sprawdź co jest a czego mu brakuje do działania. Iskra, benzyna czy się dostaje do cylindrów?
Następnym razem 2x podgrzej świece to ci złapie szybciej na 2 cylindry przynajmniej.
Prawda jest taka że jak Ci się coś uszkodzi, to naprawy są kosmicznie drogie i nie wielu jest kompetentnych mechaników, którym można naprawę polecić. Najlepszym wyjściem jest wymiana skrzyni na manual :D Druga sprawa to taka że pojazdy typu Renówka, i inne tego typu pierdołki mają takie doświadczenie w budowie skrzyń automatycznych (chyba że nie produkują...
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu.
Witaj kompresja na drugim cylindrze jest zbyt niska Niska a dokładniej jakie jest ciśnienie.
Sprawdź wtryskiwacz z tego cylindra czy podaje paliwo.
Witam. Dla łatwiejszego tłumaczenia przyjmuję, że brak iskry jest na 1 cylindrze, cewki obsługują 1 i 4 oraz 2 i 3 cylinder]. Cała procedura sprawdzania jest analogiczna dla wszystkich cylindrów. Jeżeli cewki są 2, to zamień kolego miejscami kable na cewce. Jeżeli zamienisz 1 z 4, i dalej będzie ten sam objaw na tym samym cylindrze, to spróbuj podmienić...
Po pierwsze czy masz LPg i jaki?
No gdzies okolo tak 1cm moze mniej . Eh wykonczy mnie te auto
Masz rozjechaną mapę przez gazownię a rozjeżdża się przez brak korekt na sądzie która ma uszkodzoną grzałkę. Ewentualnie nieszczelność kolektora. A błąd jest jasny losowe wypadanie zapłonów na cylindrach wszystkich cylindrach. więc albo za ubogo albo za bogato.
W pierwszym poście napisałem że impuls odchodzi do wtryskiwacza. Błędy to: wypadanie zapłonu na 6-tym cylindrze, Ogrzewanie sondy lambda, Wtryskiwacz nr. 6. Tak jak napisałem wcześniej. Z ECU nie wychodzi impuls na cewkę zapłonową 6-go cylindra.
Jak będziesz z podniesioną cewką latał wokół auta to pewnie coś padnie, podnosisz lekko i nasłuchujesz charakterystycznego ,,strzelania,, łuku elektrycznego, tyle wystarczy żeby ocenić cewkę a łuk nie przejdzie poza świecę. Co do odpinania to powtarzam jeszcze raz-odpinasz jedną cewkę i wyłączasz dwa cylindry.
No właśnie, test na przelewy nie pokazał żadnych różnic, kiedy próbuje go odpalić na pompie pokazuje 350 a na listwie tylko 140 , kiedy wzrasta do 200 ma chęć złapać.Zrobiłem mały eksperyment , zaślepiłem zasilanie podejrzanego wtryskiwacza i silnik zapala na trzech cylindrach .
to w niej mam denso
Powinieneś też sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach bo prawdopodobnie masz problem z " przedmuchem".
mam problem z wolnymi obrotami w renault laguna ma 1400 co zrobić aby je obniżyć pomocy!!!!!!!!!! mytnik78 silnik 2.0 8 zaworów
co do tego tłoka to właśnie nie jestem pewien bo był troche przytarty ale nie dużo a progu nie ma na tulei cylindra
Olej ściekł, wymyłem cały układ ciepłą wodą z mydłem, pozostawiłem do wyschnięcia, dopiero założyłem. Możliwe, żeby przez świecę jeden gar nie palił? Grzebałem jeżeli chodzi o diesel'a tylko przy Golfie 1 i 2 i Eskorcie 1,8D. Tam nawet bez jednej świecy po odpaleniu od razu zaskakiwał zapłon we wszystkich cylindrach...
Tak, a czy silnik jest mechanicznie sprawny? Ciśnienia na cylindrach i oleju w normie? Silnik mechanicznie jest sprawny.Cisnienie na cylindrach 12 bar
był spięty ale nie odpalał :) I teraz na nowo zrzuciłem go. Okey jak założe na blokady wałki w lini poziomej. To wał korbowy mam ustawić frezem do góry, czy 1 cylinder od skrzyni w pozycji 0 ?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach i czy poziom oleju w silniku się nie podniósł.
Jedno mi nie daje spokoju, jedyne co zauważyłem po odebraniu auta od mechanika (znajomego) zaraz po kupnie to, to, że wszystko co robił trzeba było poprawiać, większość to były pierdoły i sam sobie poradziłem. Stad wnioskuje, podejrzewam, że wywaliło uszczelkę i wali olej do cylindra w tym samym miejscu, gdzie wcześniej wylewał się na zewnątrz. Druga...
Jesli chodzi o sterownik to czesto w tym modelu pada sterowanie zaplonem 1i 4 cylinder. Sprawdz dolot i filtr powietrza
napisz cos wiecej czy to na gazie czy na paliwie ,ktory rok produkcji, a tak od razu to sprawdz sonde lambda ,wtyczki wtryskiwaczy,przewody wysokiego,silnik krokowy,swiece ,dolot powietrza ,moze byc duzo usterek,daj wiecej opisu co sprawdziles a nie auto staneło i pomozcie, Dodano po 1 sprawdz czy pali na wszystkie cylindry
Spróbuj poszukać pomocy na forum renault laguna klub polska
MOżna też porównać świece zapłonowe. Jeśli nie pali na dany cylinder to świeca jest czarna.
sprawdż jeszcze ciśnienie w cylindrach, ustawienie zapłonu, świece i przewody
Witam, posiadam auto Marki Renault Laguna , taką jak w temacie. Mianowicie mój problem polega następująco,samochód na benzynie tak jak by nie palił na wszystkie cylindry, nie zawsze tak jest, ale ostatnimi czasy coraz częsciej się to zdarza,słychać , że silnik nie pracuje tak jak powinien , nie te same obroty są,po przełączeniu na gaz problem znika,...
a bierze ci olej ?? bo mozesz miec słabe cisnienie w cylindrach przez to to długie kręcenie
Hej, jesli mozesz sprecyzowac o ktory przekaznik chodzi. Niestety moja laguna odmowila posluszenstwa w podobny sposob. Po przejechaniu 1km zgasilem normalnie a po 10 minutach brak mozliwosci uruchmienia , kreci ale nie odpala. Pompka trzyma cisnienie (nabija), ale w komorze spalania sucho, do tego brak iskry. Lpg nawet na krótko -wymuszone dzialanie,...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Niemozliwe bo sterownik rejestruje skłąd mieszanki i wywala lean lub ritch - mieszankę. RObiłem taki fanty. Dowiedz sie na który cylinder nie pracuje i tam sie skup.
Wypalonych gniazd nie widać po zdjęciu głowicy - można je sprawdzić mając zdjętą głowicę, ustawić wałek tak by zawory były zamknięte lub go wymontować i nalać do komory każdego cylindra (głowicy) trochę benzyny.
Numer cylindra 1 - 5atm 2 - 3atm 3 - 3atm 4 - 3atm
Ubite driver'y cewek w sterowniku. Cewki nie są kluczowne - płynie przez nie cały czas prąd, przez co sie grzeją.
Oba są prawidłowe. Cylindry 1 z 4 i 2 z 3 można dowolnie zamieniać.
Po dłuższym postoju i wychłodżeniu silnika odpal auto, poczekaj ok. 1 min. Wyłącz silnik i sprawdż , czy wszystkie kolektory wydechowe są równo ciepłe. Jeżeli któryś jest wyrażnie zimniejszy, to znaczy ,że ten cylinder nie pali . Należy ustalić dlaczego. pozdrawiam
Witam. Mam problem z wypadaniem zapłonu w Renault Laguna 2 2001 rok produkcji, 3.0 benzyna, 207 KM. Czy ktoś może miał już podobny problem w tym aucie i udało mu się go rozwiązać. Proszę o jakieś sugestie. Ciśnienie w cylindrach jest w normie. Świece wymienione jakiś rok temu. Cewki też.
Zrozumiałem.Jutro rano pójde poszukać tej klapki i sprubuje to zrobic.A czy to moze byc przyczyna słabego cisnienia w cylindrach??Laguna bardzio słabo ciągnie.
Zauważ że rowki w wałkach nie są dokładnie w osi wałka tylko są przesunięte i w momencie gdy wał korbowy oprze się o trzpień oporowy, rowki muszą się znajdować poziomo i poniżej osi wałków rozrządu, czyli na dole. Jest jeszcze jeden wskaźnik czy jest to dobra pozycja wału korbowego, tłok pierwszego cylindra musi w momencie ustawczym znajdować się w...
Kolego oddaj do warsztatu póki nie jest za póżno.Dalsza jazda może spowodować dostanie się oleju na cylindry silnika co wpędzi cię w większe koszta.
Masz tam porobione znaki do ustawienia rozrzadu, czy masz blokady? Jezeli masz znaki, to przewarznie jest tak, ze odpowiadaja one sytuacji, kiedy to pierwszy cylinder jest w zwrocie zewnęcznym, na poczatku suwu ssania. Ustaw to tak, a potem zobacz ktory z walkow (jak bedzie na znaku) ma w tym momecie tak ustawione krzywki, ze bedzie akurat powodowal...
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz gdzie dokładnie jest wyciek ale skoro silnik na PB kuleje to raczej uszczelka pod głowicą do wymiany,sprawdź ciśnienie w cylindrach tak jak radzi kolega wyżej.
dopiero teraz ale okazało się że popychacz zaworowy był podpartu przez co palił na trzy cylindry i gasł na zimnym silniku pozdr.
Jeśli kręci na sucho. Wykręć wszystkie świece, pasek załóż i sprawdzaj po kolei stopień sprężania każdego cylindra. Jeśli nie wiesz jak to oddaj auto mechanikowi.
4 cylindry , zapłon iskrowy, pompka w baku , wielopunktowy wtrysk paliwa .
Bez komputera się nie obejdzie, bo problem jest opisany dobrze ale i tak nie można wyciągnąć żadnych wniosków. Jak dawno było zmieniane kolo zmiennej fazy? Czy zawór zmiennej fazy dostaje napięcie? Czy sam zawór działa? Po podłączeniu 12V powinien się otworzyć. Zawór jest przy cewce cylindra nr4. Ustawienie rozrządu sprawdzone?
Stawiam na przytkany drugi katalizator. W moim przypadku pierwszy katalizator, ten od cylindrów 1-3 rozsypał się i zatkał drugi (za sondami lambda). Objawy były podobne.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
kasatory wymien przed wymiana zobacz na który cylinder nie pracuje nie pisz takich rzeczy bo jeszcze ktoś przeczyta
Fajnie jeszcze jakby ta lubra na ten zawór dotarła. Skoro nawiercone jest zaraz za przepustnicą to ile jej dotrze na ostatni cylinder? Na wolnych obrotach spływa do kolektora i tam się zbiera.
Witam! jeśli samochód działał poprawnie do wymiany rozrządu to masz przyczynę chyba że dziwny zbieg okoliczności i coś się stało. W renault jest bardzo prosto ustawić rozrząd, fabryczne znaki na kołach i korpusie są bardzo dobrze widoczne a poza tym na pasku są jeszcze kreseczki. Jeśli to nie pomoże to sprawdzaj ciśnienie w cylindrach a potem zasilanie...
Tam masz dwie podwójne cewki. I o ile się nie mylę to jedna odpowiada za 1 i 4 cylinder a druga za 2 i 3. Więc łatwo można dojść samemu
Rozrząd jeszcze nie, na wolnych obrotach silnik chodzi nie równo jednak nie przerywa na konkretny cylinder. Odpinając jedną grupę cewek lub dowoly wtrysk - silnik dalej chodzi. W sterowniku brak błędu wypadania zapłonu.
tzn olej bedzie chlapał ,masz tam wałek,zawory ;) ale kwestia tego czy wyje jak odkurzacz :) i tak to nie jest w 100% sposób na sprawdzenie stanu silnika,możesz zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach itd. No ale najpierw ogarnij wystrzały :)
Sprawdź kompresję na każdym cylindrze - manometr z dorobioną gumową końcówką w gniazdo świecy. Może zawór poleciał.
Jak przestanie pracować na dwa cylindry to zamień cewki i zobacz czy brak iskry pójdzie za nią
Właściciel auta nie skarży się na hałas pochodzący z okolic sprzęgła i "dwumasy". Sugeruję rzetelnie sprawdzić ciśnienie w cylindrach, ustawienie rozrządu, kable WN i świece oraz układ paliwowy.
Tam, gdzie wskazują kody usterek. Świece, przewody WN, wiązki wtrysków etc zwłaszcza na 3 cylindrze. Do tego dochodzi przepustnica. Samo skasowanie błędów to nie naprawa...
chodzi ładnie i równo na luzie na wolnych obrotach To by wykluczało slabą kompresję jednego cylindra, chyba że nie potrafisz wyczuć słabo pracującego cylindra, najlepiej słychać na końcu wydechu, jeśli równy furkot to ok.
DPF na miejscu, jeśli chodzi o wtryskiwacze to faktycznie na 2 cylindrze korekta waha się około -10mg Sprawdzasz to na postoju, na wolnych obrotach? Zrób logi parametru "korekta wydatku wtryskiwaczy" ale podczas jazdy, ze zmiennym obciążeniem.
Jeżeli odetniesz zapłon pojawi się problem z niespalonym paliwem w cylindrach i wydechu,zalaną sondą itd,unieruchamiasz ECU lub wtryski.Nie niszcz samochodu.
No niby tak, lecz jest wiele opinii mówiących że przy używaniu instalacji gazowej WN musi być w idealnym stanie - dlatego zdecydowałem się na wymianę. A jeśli chodzi o nierówną pracę to nawet na luzie co któryś cylinder jak się wydaje wypada. Dobrze robi się powyżej 3500 rpm - jet równo i bezproblemowo.
Na razie ,to należy zrobić diagnoze ,proponuje jak już tu ktos wspomniał zmierzyć cisnienie w cylindrach ,a mając wykrecone wtryski również je sprawdzić jak się zachowują ,mechanik na podstawie tego oceni co należy dalej robić ,taka czynność nie jest droga i można to sprawdzić w jednym dniu :idea: ,warto zmierzyć cisnienie w cylindrach na gorącym silniku...
Witam. Mam problem z laguną 2.0 v8 rok 97, silnik nie wkręca się na obroty do poziomu 2 400 obrotów. Po przekroczeniu tej granicy jest wszystko dobrze. Zjawisko to występuje na benzynie jak i na gazie. Jest to podobne zjawisko jak by nie przepalał jeden cylinder. Sprawdzałem ciśnienie na wszystkich cylindrach i jest równe. Regulator podciśnieniowy też...
sprawdz na ktorym cylindrze nie pracuje ,,swieca przewod nawet jak nowe ma prawo sie popsuc i ewentualnie sprawdz kompresje moze zawor sie wypalil.pozd.
A to tu mnie naprawde zaskoczyłeś :) A powiedz mi czemu jak dam jaj w kolektor samostartu to zapali ale jak już przestane dawkować samostart do gaśnie. Moim zdaniem pod wpływem ciśnienia w cylindrach które wywołuje spalanie samostartu ropa powinna się zapalić i chodzić na ON.
A pompa paliwa sprawna? Podaje odpowiednie ciśnienie? Czy iskra pojawia się na wszystkich cylindrach podczas próby rozruchu? Piszesz o wymianie kabli itp. to było przed awarią, czy po wymianie samochód działał normalnie?
Akurat auto pali na te trzy cylindry pod kolektorem...Już pisałem wcześniej-cewki są OK. Po odpaleniu auto już dziwnie pracuje i nie wchodzi na obroty. Po chwili zaczyna kuleć i zapala się check i błąd P0300. Po skasowaniu błedu podczas pracy silnik zaczyna pracować na wszystkie cylindry ale nie wchodzi na obroty. Ciśnienie na tłokach jest OK.
Tam cewki są podpięte szeregowo parami, odpinasz jedna to dwa cylindry przestają chodzić. Jak masz LPG to się szybko diagnozuje. A w Twoim przypadku albo podepnij komputer, albo kup jedna cewkę i podmieniaj aż trafisz
Przy założeniu, że silnik nie kopci , nie bierze oleju, ma normalnie spalanie ON, ale ma problem z porannym rozruchem - ma stwierdzone 18 barów na każdym cylindrze. To czy mechanik jest wstanie ocenić, czy do regeneracji wystarczy głowica albo tłoki plus pierścienie, czy nie ma to znaczenia i trzeba wszystko wymienić? Dzisiaj przy plus 11 st.C odpalił...
Mam ten sam problem ze scenikiem. Stało sie tak po dłuższym postoju i kilku solidnych deszczach. Też problem z zapłonem na 1 i 4 cylindrze. Po odpieciu 1 lub 4 cewki reakcja słaba a po odieciu cewki 2 i 3 silnik gaśnie. Szukałem długo bo w międzyczasie miał też zmieniane kfz ale okazało się ze mechanicznie jest ok więc podlaczylem clipa i pokazał zwarcie...
Masz rozciągnięty pasek, zużyte koła. Tłok pierwszego cylindra ma być w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy. Tak składasz nowy rozrząd, więc nie bardzo wiem czego szukasz?
Dzieki za odpowiedzi, ALE Przemo 9826 Twój pierwszy link to film, na którym facet startuje do góry na odpalonej podusi, drugi natomiast nie dotyczy mojego silnika, bo rozrząd w nim jest częściowo na kolach zębatych i częściowo na pasku. Tak jak to jest pokazane na linku od romansu, ALE niestety w dalszym ciągu nie daje to odpowiedzi na moje pytanie,...
Dziękuje za odpowiedzi na moje pytania nie wiem jeszcze czy ustawiłem dobrze wał bo chodzi o 2 obroty względem wałka rozrządu czy nie przestawiony jest o ten jeden obrót . Czy kolejność cylindrów jest taka sama jak na przewodach do świec czyli pierwszy od prawej od koła zamachowego?
wstawilem nowa i zauwazam ze silnik czasami zaskoczu na wszystkie cylindry ale na niskich obrotach Dodano po 5 dzięki za wyczerpujące wypowiedzi, już naprawiłem.
Ja mam podobny przypadek który jest w megane ii 1.4 benzyna. Po zagrzaniu i dotknięciu gazu na np.2tys obrotów spada na 900 a po chwili sama podnosi na np. 2tys i tak zostaje. Powiem szczerze że wymienione wszystko wraz z paliwem w baku i pozostało mi na wymyśli tylko podwieszanie zaworów na jednym cylindrze bo są rozne skoki ciśnienia na tym właśnie...
Jak ci za mało daje LPG to ecu wzbogaca korekcje i później na PB zalewa i nie ma szans na jazdę. Problem polega na tym, że problem występuje i na PB i na LPG. Zaraz po odpaleniu idzie jak zwykle, czyli jak przystało na 200KM, a po chwili (dłuższej lub krótszej) wywala mi wtrysk benzyny na "przednich" cylindrach (zarówno PB jak i LPG nie podaje wcale...
Witam koledzy. Mam problem z odczytem wartości próby przelewowej. Zrobiłem dzisiaj próbę przelewową wtryskiwaczy w Renault Lagunie 1.9dci 120km i wyszły mi takie wartości: 1 i 3 wtryskiwacz- 12ml , 2 i 4 wtryskiwacz- 17ml. Dodam, że próbę wykonywałem przez okres 1 minuty. Nie mam zielonego pojęcia czy to znaczy, że wtryski są padnięte czy nie. Jakby...
a ja mam tak Głowica cylindra (śruby)Lekko naoliwione gwinty Etap 130(Nm) Etap 270(Nm) Etap 3Odczekać 3 minut Etap 4Odkręcić wszystkie śruby o 2 - 3 obroty Etap 520(Nm) Etap 6
Sprawdzenie zaworów, to trzeba ściągnąć pokrywę zaworów i dokonać pomiarów luzów (0,4 wydech, 0,2 ssanie) Reguluje się albo całymi kielichami, albo podkładkami zależy od silnika. Jeżeli luzy są prawidłowe, to sprawdzić sprężanie na każdym cylindrze i wtedy wnioski albo wypalone już gniazda albo pierścienie do bani. Przy wypalonych gniazdach zaworów...
Moze ktos mial taki przypadek i pamieta co to bylo /badz co badz usterki sa powtarzalne/?:) Miałem taki sam przypadek tylko że w lagunie 2.0 16V i trafiony był ECM. Wisiała masa na sterowaniu cewkami i "lekko" się grzały.
laguna cylinder cylinder laguna renault cylinder
urwany kabel cewki licznik honda karta zabezpieczona zapisem
17mb130p firmware 17mb130p firmware
Podłączenie filtra LTE przed zasilaczem - czy to możliwe? Podświetlenie nóg Citroen C4 B7 - lokalizacja podłączenia