DO 80CC trzeba rozwiercić otwór w karterach tam gdzie wchodzi tuleja cylindra.
korbowód pasuje wał inny ze względu na wyważenie, a największy problem to otwór w karterach (trzeba roztoczyć-większa zewnętrzna średnica tulei cylindra)
Przy rozwiercie na 54 mm powstaje dziura w karterach do komory sprzęgła, czasem także od strony zapłonu. Z tego powodu nowe kartery mają wytoczenie stopniowe 54/53 mm, tylko pogrubiony odlew od strony zapłonu. Cylindry S70 mają tuleję 50 mm lub 53 mm.
Głowica od 70ccm jest większa w miejscu styku z tuleją cylindra, bo tłok ma większą średnicę. Komora spalania także jest większa.
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Otwór w karterze gdzie wchodzi tuleja cylindra trzeba powiększać przy zmianie z 50 na 70cc. Seryjny nie "idzie" jak ten z filmiku.
Dziwne. Bardzo dziwne zjawisko.. Twoje metody pomiarowe są bez zarzutu, więc trzeba szukać w "otoczeniu". Napisz coś na temat samego silnika. Jego historii, przeróbek, remontów. Simsony z silnikiem 70 ccm były rzadkością. Większość z jeżdżących 70'tek to lepsze lub gorsze (z naciskiem na gorsze) przeróbki. Napisz jaki masz cylinder, tłok i wał i głowicę...
Na to nie zwracałem uwagi. Tuleja zrównała się z aluminium :(. Pewnie cylinder do wyrzutu?
co do stopów aluminiowych to mogę wam powiedzieć ze stosuje się tylko i wyułącznie dwa rodzaje stopów są to AK 12 i AK 20 i nie ma żadnych innych stopów tłokowych AK12, AK9, AK20, AK56 To niektóre stopy aluminium z krzemem w różnym stosunku procentowym, Te dwa (12 i 20)ze względu na dobre własności odlewnicze nadają się do produkcji w kokilach elementów...
wał można zmienić ale nie trzeba przerabiałem te silniki na 70 ccm i wał zostawał od 50 ccm i nie ma problemów jeden już 11000 km przejechał i wszystko gra przy przeróbce na 70 trzeba jeszcze kartery roztoczyć bo średnica tulei cylindra jest większa
Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda...
Witam. Postanowiłem zmienić pojemność mojego simsona na 70ccm a do tej zmiany trzeba roztoczyć silnik aby tuleja cylindra się zmieściła. Pytanie jest czym to zrobić czy zwykłą torakrką jeżeli blok silnika zmieści się w uchwytach lub honownicą ponieważ też mam do niej dostęp. I czy poczekać na cylinder i rozwiercać otwór pod niego czy wg jakiegoś schematu?...
odkręciłem świecę by sprawdzić jej kolor i jest szara. Jeżeli mówisz o izolatorze to wszystko OK. Przy benzynie bezołowiowej taka ma być. Jednak na odległość i z opisów trudno na 100% to ocenić. Wstaw dobre zdjęcia izolatora elektrody środkowej świecy. Na poprawność spalania oprócz gaźnika i zapłonu bardzo wpływa układ wydechowy. Czy go sprawdzałeś...
Powiem tyle, nie znam się za bardzo na tej geometri ale tłoki od Hondy Dio ludzie zakładali do 50cm³ Simsonów, Jawek i to jeździło. Oczywiście kanały byłyby powiększone i nie pisałem o tym bo jest to oczywiste. Podejrzewam że cylinder mógłby się bardziej rozgrzewać, ale tragedia by chyba nie było. Do tego cylindra wrzucali tuleje pod 70cm³...
Nie jest git! Pewnie tuleja cylindra wjechała do aluminiowego korpusu i tłok uderza o głowicę. Zdejm głowicę i zrób zdjęcie góry cylindra. Uszczelki NIE MA być. A sprzedawca sprzeda ci nawet kozę jak się dasz przekonac żeby ją kupić... Tłumik czyści się wyciorem i "godnościom osobistom" :D
Tłok od simsona 1p black racing, i wtedy robię okienka w tłoku i ślepe kanały w cylindrze i mam w ten sposób 70/4. Lub tłok 2p od am6 i wtedy powiększam tylko te 2 kanały pluczace. Oczywiście wiadomo że cylindra nie rozwierce na tokarce.
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
Chciałem zwrócic uwagę, że chodzi o S50 a nie S51. Jeżeli autor tematu sie nie pomylił to ma silnik ze średnicą nominalną cylindra 40 mm a nie 38 jak w S51 więc zdobycie głowicy będzie trudniejsze a cena pewnie wyższa. Zawirowanie w komorze spalania zrobi się pierwsza klasa. Ale jak nie ma kasy... Powinien jeździć ale cudów się nie spodziewaj.
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
Panowie silniczek dalej jeździ. Po parunastu km musiałem dokręcić śruby głowicy bo się lużne zrobiły. Wiadomo dopasowywuje się. Oraz wyszedł mankament chińskiej myśli technicznej. Otóż panom produkującym cylindry nie chciało się nagwintować całych otworów pod szpilki gaźnika i rury wydechowej,nagwintowali tylko po pół cm i tyle. Nie zwróciłem na to...
Tłok do S60 ma średnicę 41 mm. Tłoków od Simsonów zbytnio nie polecam - obecnie są produkowane z niewielkim owalizowaniem i baryłką aby nie tłukły się w cylindrze, ale ma to wadę w postaci natychmiastowego zacierania (puchnięcia) przy podaniu ognia na denko. Do tego masz takie same grube pierścienie, przez co większej mocy nie uzyskasz. Lepiej już poszukać...
Michał no to mamy imieniny w tym samym dniu, słuchaj pierwsze twoje pytanie odpowiedź brzmi TAK. Drugie pytanie: to chyba trzeba rozważać teoretycznie bo faktycznie trafiają się takie że dzwoni i tyle, ale ogólnie to za wczesny zapłon, uboga mieszanka, źle dobrana świeca, nie mówiąc o zużyciu części. Czasami taki efekt powoduje taki przykład podany...
Smarowanie 1:50, a jeździłem także przy stosunku 1:60. Fabrycznie w cylindrach Simsona dolne krawędzie okien przelotowych są niżej niż skok tłoka - na wysokości ok. 46 mm, gdzie skok tłoka wynosi 44 mm + doliczyć jakieś 0.5 mm offsetu pomiędzy tłokiem a tuleją w GMP. Takie obniżanie okien jest wręcz niewskazane. Łożysko wałeczkowe po stronie zapłonu...
i uważam że ma na okom a 180cc i moc ok 50Km na tulei :( Oczywiście, przy 25k rpm/min. Zapomniałeś dodać, że masz turbo i nitro, a smarowanie materią pozakosmiczną. Chyba że tłok cylinder z antymaterii - nie podlega prawom fizyki i się nie roztopi. Jak miałem czas i ochotę, to się w przeróbki bawiłem łącznie z przetaczaniem tłoków na mniejszy wymiar,...
Wydaje mi się, że proces docierania (czy raczej "doklepywania") się pierścienia do dolnej powierzchni rowka jest raczej drugorzędny. Obie płaszczyzny są dość dobrze obrobione i współpracują bardziej uderzeniowo niż ciernie. Pierścień w silniku tłokowym (może nawet szczególnie w dwusuwie) poza funkcją uszczelniania, pełni drugą, nie mniej istotną funkcję,...
cylindra tuleja tuleja cylindra tuleja cylindra wymiana
uszkodzone panewki monitor zmiana rozdzielczosci brother uszkodzony bęben
udostępnianie plików wybór lodówki
Czujnik w piecyku Vaillant 19,2kW a brak zapłonu Vaillant 19,2kW nie reaguje na zasilanie - diagnostyka