Witam, dzisiaj poskładałem traktor i było pierwsze uruchomienie. Pompa ustawiona na znaki. Wszystko poskładane. Po odpaleniu traktor dymi na niebiesko. i jego praca według mnie nie jest idealnie równa. I teraz moje pytanie z czego może wynikać taka nierówna praca? Napisz jeszcze co tam w końcu zrobiłeś prócz wymiany uszczelniaczy na tulejach.
Niestety ale w sensie NEGATYWNYM :cry:
jak zrobisz szlif cylindra to jak chcesz zostawić tłok jak będzie latał po cylindrze?
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
Dlaczego wymieniałes tuleję i czy przed wymianą też były stuki? Na którym cylindrze była wymiana tulei?
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Tam nie ma nicasilu, weź tam zapodaj nową tuleję w 4t jest to dość prosta operacja bo nie trzeba wycinać okien jak w 2t. Roztaczaj dotąd aż zniknie oryginalna tuleja i będzie samo aluminium.
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
https://filmy.elektroda.pl/14_1717530950... Niestety tuleja na 4 cylindrze leci woda przez noc prawie caly zbiorniczek wyrównawczy się opróżnił. Albo przeżarta albo pękła
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Człek się całe życie uczy i głupi umiera, :) już nie kupię takiego bez żeliwnej tulei.
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Witam. Wymiana pierścieni wiąże się z kosztami zwalenia głowicy i michy olejowej (uszczelki, planowanie głowy). W zależności jak masz wyrobione tuleje, może pomóc wymiana albo nic nie da. Ale jak już jesteś na tym etapie to zmierz śrubą mikrometryczną zurzycie cylindrów - jak są w normie porównaj z wartościami katalogowymi to wymieniaj. Ale skoro tyle...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Moja sprezarka ifa w środku. Tłok gładki wał bez luzów tuleja cylindra bez rys i progu ale ze śladami oleju w górnej części tłoka i na zaworach-wymiana pierścieni pomoże? Na wale nie widać czerpaków czy występów do podnoszenia oleju dla smarowania rozbryzgowego ale łożyska są kulkowe. Jest jakaś różnica pomiędzy wersją smarowaną ciśnieniowo i rozbryzgowo?
Wyjęcie tłoków niby prosta sprawa, dół silnika odkryty. Czy sugerujesz wymianę pierścieni tłoków? Tylko jeśli zmieniać pierścienie na tłokach to zaraz pojawi się zapytanie czy panewek nie wymieniać i czy tulei cylindrów nie wymieniać...?
Czy ta wymiana tłoków wiąże się ze szlifowaniem cylindrów na nadwymiar? Czy tylko nowe tłoki na stare tuleje?
Gdzie podkładka miedziana pod tuleję- została? http://www.rolniczysklep24.pl/index.php?... została włożona pod tuleje
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Oleju nie brał, spod korka nie dmuchał, zastanawia mnie tylko ten luz między cylindrem a tłokiem. Jutro będę myślał 🤔
Możesz zastosować ten nominał, tylko jak się zużyje ten układ, to znowu czekała będzie Cię wymiana tulei i tłoka na nominał.
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Nie wiem jak wygląda tuleja cylindra w roverze, ale w ciągnikach używa się miedzianych lub aluminiowych podkładek do regulacji głębokości osadzenia
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Tylko w tym silniku raczej tuleja nie występuje, a cylinder ma jedynie utwardzane ścianki, które to utwardzenie już jak widać znikło.
A czy jest sposób np kupić nowy tłok z pierścieniami a zregenerować cylinder? Tuleja itp?
Kompresja 25 jest słaba, praktycznie pogranicze wartości kwalifikujące silnik do remontu. Jeśli na tulejach miałeś/masz progi to wymiana samych pierścieni jest bez sensu, bo teraz pewnie się to tam tłucze, a jeszcze dochodzą wyrobione owale na tulejach. Pewnie nic nie porobiłeś traktorem, który nie pali na dwa gary, ale zapewne będzie brał olej i ma...
Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Poza tym ma dwa małe pęknięcia zaczynające się od krawędzi otworu w tłoku tj. wejścia do "komory wirowej" (chyba tak to się nazywa). Zastanawiam się teraz co z tym zrobić? Czy nawiercenie zatrzymało by pękniecie czy wymiana tłoka czy komplet...
Rysa ta jest głęboka czy nie? Delikatne ryski zawsze będą występowac. Wymiana tulei i tłoka nie jest aż taka droga. ;p
Nie wiem co to za silnik ale żeby jeździł jak nówka to szlifowanie cylindrów i wymiana tłoków jest niezbędna jeżeli są w górnej części tulei progi wyczuwalne palcem. Bez tego będzie słabo reagował na gaz i będzie miał zawsze jakieś 10% mocy mniej niż z nowymi tłokami niezależnie od zabiegów jakie będziecie Państwo wokół tego silnika czynić.
Witam, mam taki problem z Mercedes actros 2017. 3 razy już przedmuchało uszczelkę pod głowicą, na 6 cylindrze, raz po lewej raz po prawej stronie, głowica była już sprawdzana w łodzi i nie wykazała, że jest skoszona lub wykrzywiona, dostałem 2 sugestie żeby wymienić tuleje na tym cylindrze bo może się opuściła lub ma wadę fabryczną. 1 raz wydmuchało...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Robię teraz remont kapitalny może nie ten typ silnika, ale same części + tuleje cylindra (robota) + głowica 16V (robota) na porządnych gratach (trochę z ASO) 5 000 PLN
Witam, fakt - wiekszosc pierscieni jest juz od dawna stalowych / chromowanych i nie za bardzo jak maja sie one 'dotrzec do tulei cylindra'..? Nawet 'olejowe' - obserwuje je od lat, ze sa na ogol 3-czesciowe, skladane : dwa cienkie i pomiedzy nimi sprezynka takze stalowa. Chromowane pierscienie maja 5 - 7 razy mniejsze tarcie o tuleje, niz dawne pierscienie...
Bierze olej stąd kopcenie, zużyty cylinder i pierścienie. Jeśli ma (mało prawdopodobne) tuleje cylindrową żeliwną możesz wymienić pierścienie, jeśli tuleja jest nikasilowa marne szanse by wymiana pierścieni pomogła na dłużej (próbować zawsze można).
Czasem puści biały dymek ale to od temperatury pewnie chodź swoją drogą sonda do wymiany bo sadza i woda w wydechu. Ta sadza to jest właśnie olej który ubywa. W skrócie, silnik przegrzany silnik złom, rozhartowane tuleje cylindrów, owalizują się w bardzo szybkim tempie, co prowadzi co szybkiego wyeksploatowania silnika, mało tego, szlif i wymiana tłoków...
Co masz na myśli? Jeżeli szczeliny na "zamkach" to dla cylindra aluminiowego, 0.89mm pierścienie uszczelniające i 1.14mm olejowy Dla cylindra z tuleją żeliwną, uszczelniające 0.76mm i 0.89 olejowy. Są to maksymalne wymiary, większe kwalifikują pierścienie do wymiany.
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika. Powiedz mi da się to jakoś naprawić, wymienić bo to już jakiś trop a nie wymiana silnika jak mi sugerowali pseudo-mechanicy!!
Olej może brać: 1. Przez uszczelkę pod głowicą 2. Przez zawory 3. Spod tłoka, jeśli przepuszcza pierścień zagarniający Nie ma innej opcji. Skoro tłok i cylinder jest nowy to 3 można wykluczyć (chyba, że pierścienie są źle założone. Uszczelka pod głowicą jest nowa to 2 też można wykluczyć. Uszczelniacze pod zawory są nowe. Jeszcze jest opcja - tuleje...
niestety tu sztywnych reguł nie ma a ten blok pęknięty jest pomiędzy cienką a grubą ścianą sam cylinder w nowszych silnikach nie pęknie bo przeważnie nie ma wciskanych tulei bo cylinder wyrabiany jest w procesie obróbki i potem powierzchniowo utwardzany i obrabiany końcowo jeśli tuleja jest wciskana to też w obrobiony blok i nie ma kontaktu z wodą (tuleja...
Luz spowodowany jest w większości zużyciem tłoka , choć tuleja cylindra również ma znaczenie . Oszlifowanie klawiszy odrobinę wyciszy silnik , ale stukania nie pozbędziesz się . W ostateczności jazda kończy się pęknięciem pierścienia lub tłoka . Wymiana pierścieni na krótko pomoże , ustabilizuje trochę tłok , lecz taka naprawa na 2 lub 3 tys. km. bez...
Choć mówi się że" od Iveca to z daleka" w tym wypadku muszę cursorowi wystawić wyższą ocenę.Fakt jest tam jedna głowica na wszystkie cylindry (ponad 200kg)jednak tuleje zawsze nominalne w granicach tolerancji, mikrometrowe mosiężne podkładki regulacyjne,które jednocześnie uszczelniają.Nadmienie że jeszcze się nie spotkałem z wżerami w miejscach pod...
Kolego nie wiem czy wiesz, ale wymiana samych pierścieni ma krótkie nogi. Może się nawet okazać, że będzie gorzej niż przed wymianą, bo tuleje mają owal którego nowe pierścienie nie uszczelnią. Hardcorowcy twierdzą, że to się z czasem ułoży, ale...jeśli w ogóle się ułoży to ponownie będziesz miał luzy na zamkach pierścieni. Wkładając tyle roboty dołóż...
Nie tylko zawory się wypalają a gniazda zaworowe też czyli metalowa tuleja w głowicy pracująca z zaworem. Można spróbować dotrzeć pasta ale na długo to nie pomoże. Przy takiej pojemności to chyba taniej wyjdzie nowa głowica niż regeneracja starej.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Dziekuje za szybka podpowiedz, ale tu wlasnie robi sie problem. mieszkam w Islandii i niestety nie ma tu takiego warsztatu, ktory sprawdzilby glowice na goraco. Wczesniej mialem inna glowice, dalem do sprawdzenia i stwierdzili, ze wszystko OK. Po kilku dniach okazalo sie, ze mam niewielki wyciek plynu chlodniczego. zaczalem wiec "macac" co moze byc...
Koledzy, zależy jak ten cylinder jest uszkodzony. Jeśli pęknięcie jest po obwodzie przy połączeniu z dnem, to naprawa przez spawanie jest bezproblemowo wykonalna przez kompetentnego spawacza, zarówno MMA, MAG jak i TIG. Jeśli pęknięcie jest wzdłuż wysokości cylindra (a'la rozdęta lufa), to jedyną metodą naprawy jest wymiana rury cylindrowej na nową...
Wujek akuratnie skończył remont silnika S4002 (taki mu wmontowali na wymianę, zamiast oryginalnego s4003). Remonto, ze spawaniem bloku (pęknięcia między cylindrami 2-3, 3-4) wyniósł 5900 zł (2,3 tys. zł części silnika, 600 zł robota pompy paliwowej, 880 zł demontaż silnika i wymiana przedniej osi z dorobieniem tulei). Sam silnik to około 3 tys. zł....
Zmierz mu ciśnienie sprężania i już coś będzie wiadomo. Wymiana samych pierścieni po ocenie tulei na oko? Nowe pierścienie w starych tulejach nigdy z początku nie będą szczelne, ale jest szansa że z czasem się ułożą. Dziwię się, że robiłeś cały silnik, a zostawiłeś stare tuleje.
zamowilem wydech yasuni pod kisbee 2t 2013 rok ale koncowk wydechu nie zgadza sie z cylindrem airsal 70cc horizontal.Jak moge to zrobic co moge kupic zeby pasowal https://obrazki.elektroda.pl/75515... Bezpośrednia odpowiedź Najprostszym i technicznie poprawnym sposobem jest wymiana króćca (flanszy) wydechu na wersję przystosowaną do cylindra Airsal...
Cześć. W podobnej sytuacji postawiłem na tulejowanie cylindra. Żeliwna tuleja załatwiła problem. Koszt (kilka lat temu) 100 zł. plus oczywiście nowy komplet pierścieni nominalnych. Wskazane byłyby pierścienie np. chromowane, ale i zwykłe dają radę choć trzeba się liczyć z ich wcześniejszym zużyciem. Koszty demontażu i montażu pomijam, gdyż robiłem to...
Finalowo samochod stal w warsztacie ponad pol roku . Do rozwiercania/szlifowania nie doszlo .Jeden "majster" z podejrzeniem zwrocil uwage na duzy luz tlokow w cylindrach , nie byl pewien lecz po wyciagnieciu tlokow ponownie okazalo sie ze jeden z nich obijal sie o tuleje podczas pracy i dzwonil .Wymiana wszystkich tlokow na nowe zakonczyla sprawe ....
Witam Przyczyną przybywania oleju w misce olejowej było złe spalanie ropy a co za tym idzie spływała ona po ściankach cylindrów do miski spowodowane to było przegrzaniem a w konsekwencji zatarciem silnika wymiana pękniętej głowicy na nic się zdała,jak wspomniał w.w kolega rozhartowanie tulei cylindrowych,no i wymiana silnika. P.S muszę dodać że do rozkręcenia...
Witam szanownych forumowiczów. Opiszę swój problem , a może znajdzie się ktoś kto na tych modelach zęby zjadł i pomoże:-). Zacząłem remont Ursusa, bo zaczął stukać metalicznie podczas pracy. Jak sprawdziłem wał, to nadawał się do szlify. Silnik wyjąłem i wał do szlifierza. Kiedy miałem tłoki na wierzchu, to ukazała mi się przyczyną szukania czyli na...
Pęknieta tuleja cylindra i cos tam jeszcze - powiedziano mi że lepiej wymienic silnik. Silnik ma oznaczenie F8Q K630. Czy musi być dokłaaadnie ten sam model, czy np F8Q K620 może być ? Jakie są róznice, czy mozna np w/w model zastosować zamiast K630 ? A moze jakiś inny silnik mozna włożyc ?
Czy oddać cylinder do szlifu zależy od ceny szlifu i nowego cylindra. Zobacz ceny zestawów. Co do korbowodu to trudno ocenić bez zdjęcia. Jeśli bardzo zmasakrowany to przydało by się zatulejować główkę korbowodu. Najpierw rozwiercasz rozwiertakiem otwór pod tuleję wciskasz tuleje następnie wykonujesz kanały smarujące jeśli korbowód je ma a na końcu...
A czy ktoś zastosował już ten zestaw tłoka i cylindra zmodernizowany. Bo u mnie są cztery pierścienie. A może pierścienie wymienić tylko? Chodzi cały czas o c 330 Wymiana samych pierścieni nic nie da. Wymienia się cały zestaw tłok + tuleja. Tylko kupuj uszczelniacze te niebieskie. Są dwa rodzaje tłoków na pierścienie i uszczelniacze. Wpierw musisz...
No, to mało optymistyczny wniosek... Na szczęście mam na ten skuterek gwarancję wystawioną miesiąc temu, więc jeśli to faktycznie cylinder to MUSZĄ to zrobić w ramach naprawy gwarancyjnej. Zwłaszcza, że żaden przegląd nie został pominięty, pierwszy się wykonuje po 300 km a skuter ma zaledwie niepełne 200. Pytanie czy ktoś się może czepnąć do tego castrola,...
Naj pewniej było by sprawdzić kompresję bo to najwięcej powie. Możliwe że wymiana samych pierścieni na stare tuleje nie pomogła. Po dotarciu i ułożeniu w cylindrze powiększyła się szpara na zamku i po kompresji. Gdyby szlag trafił końcówki (te tandetne dosłownie kilkadziesiąt godzin pracy wytrzymują) to kopcił by jak diabli a i przepał byś zauważył....
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Remont kapitalny to nie wymiana pierścieni. Blok się nie krzywi i nie wolno go zbierać! Jeżeli się pokrzywił to znaczy, że był silnie przegrzany i żeliwo straciło stabilność, więc blok złom. Tuleje wytarte, bo w chwili założenia pierścień już były zużyte. Pierścienie zamiast ślizgać się po warstwie oleju trzymającym się w honie szlifowały cylinder.
nie koniecznie musi być zatarty, może równie dobrze wtrysk być zdechły (lejący) i też na zimnym będzie kopcić na biało/szaro bo tam mieszanka zapalać się nie będzie puki się nie nagrzeje. Te Deutze są bardzo trwałe i bardzo dobre, wystarczy dbać o czystość żeberek cylindrów, żeby miał dobre chłodzenie (od czasu do czasu myć go porządnie karcherem po...
Wymiana czujnika temperatury w maszynie z lodami. Cześć, mam aktualnie do naprawy starą maszynę z lodami i nigdzie nie mogę znaleźć ani instrukcji, ani schematu. Wie ktoś może, w którym miejscu je... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie - W modelu Coldelite EF 131/IECS czujnik temperatury mieszanki (probe mix-temp) jest wkręcony od spodu cylindra mrożącego...
Ja bym bez namysłu zmieniał na X18XE1 bo z tym X16SZR to nawet wyprzedzić bezpiecznie się nie da, X16XEL też już da się po ludzku jeździć ale tym to za bardzo olej zasmakował i bardziej awaryjne niż 1.8 a spalanie też nie mniejsze jak nie większe nawet. Po co mieszasz. X16SZr to 75 KM - da się całkiem fajnie w Astrze jeździć. Wymiana na inny to ładowanie...
Za 130 nie kupiłeś oryginału. Prawdopodobnie to podróba naszych chińskich przyjaciół. Będziesz miał ciężko to wyregulować. Jeśli chodzi o rysy na tulei to mają znaczący wpływ na pracę silnika. Dodano po 3 Z tego co wiem, to teraz w nowych pilarkach zakładają chińskie gażniki. :D
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Witam, częściowo wyremontowałem silnik deutz f2l912 a mianowicie regeneracja głowic i wymiana tulei z tłokami. Odpala na "dotyk" ale kopci trochę na siwo jak się rozgrzeje to już tylko tak delikatnie. Na zimnym na wolnych obrotach(a muszę podkręcić bo mam za wolne) ma 4 bar ciśnienia oleju po mocnym rozgrzaniu spada do 1,1/1,2 bar. Chodzi według mnie...
Listwa nie była wymieniana a czyszczona po zalaniu olejem. Olej był na 1 i 3 świecy, świeca od cylindra 1 lekko skorodowana, wyciekł jednak nie spod uszczelki a ze śrub montażowych - wyczyszczone ich gniazd oraz tulei rozwiązało problem. Sama listwa nie ma pęknięć ale gumowe osłony fajek są w bardzo złym stanie. Cewkę od początku podejrzewałem jednak...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
chciałem się podzielić z kolegami rozwiązaniem problemu płyn w oleju [woda w oleju]w manie tga z silnikiem D2866. Na forum nie mogłem znaleźć nic konkretnego.W momencie gdy pojawił się ten problem podejrzewaliśmy uszczelkę pod głowicą i faktycznie po demontażu okazało się że uszczelki wykazywały skrajne stadium.Z doświadczenia wiem że tego typu silniki...
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Temat znany z 4G15 i 4G61. Sama wymiana pierścieni na nic się nie zda - pomimo niewielkiego progu, występuje dość duża beczułkowatość cylindrów po większym przebiegu i nie jest możliwe poprawne spasowanie zamków. Temat przerabiałem kilkakrotnie, wskazują na to pomiary średnicy cylindra w górnej i środkowej, oraz dolnej części tulei, wykonane w płaszczyźnie...
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
Michał no to mamy imieniny w tym samym dniu, słuchaj pierwsze twoje pytanie odpowiedź brzmi TAK. Drugie pytanie: to chyba trzeba rozważać teoretycznie bo faktycznie trafiają się takie że dzwoni i tyle, ale ogólnie to za wczesny zapłon, uboga mieszanka, źle dobrana świeca, nie mówiąc o zużyciu części. Czasami taki efekt powoduje taki przykład podany...
Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są...
Pompy zamieniłem miejscami, tak samo wtryski i popychacze od pomp, i zawsze nie pracuje 4 cylinder, licząc od strony rozrządu. Założone nowe nadwymiarowe tłoki i pierścienie, szlif wału i tulei, nowe uszczelnienia, remont głowicy. Turbo po regeneracji. Silnik był w serwisie Deutz, sprawdzili wtryski i zregenerowali. Pompki gdzieś wysyłali do sprawdzenia,...
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
(at)strumien swiadomosc : myślę że pierścienie mogą się zapiec od brudu, nagaru i innych rzeczy bo mechanicy mi mówią że jak jeżdże na LPG to to paliwo jest suche. W takim razie nie wiem dlaczego produkuje się takie preparaty jak np. ten. XADO VERYLUBE ANTIKOKS ANTYKARBON AEROZOL 320 ml http://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Antyk...
Płyn wywala bo dostają się do niego spaliny , przez głowicę lub pękniętą tuleję cylindra . Sprawdzanie głowicy na szczelność nigdy nie jest na 100% ponieważ nie można tak do końca stworzyć warunków takich jak w silniku , chodzi o naprężenia wywołane dokręceniem śrub głowicy , to właśnie po dokręceniu śrub pokazuje się nieszczelność . Miałem kilka takich...
Jak najbardziej. Mogą to być także wypracowane gładzie tulei lub ich owal. innej możliwości nie ma - No way. Jak ma się "zwalone głowice", to przymierza się pierścienie w cylindrach, tak stare jak i nowe, świeci się dobrym światłem i OGLĄDA co jest grane. Odwrotna kolejność, tzn. wymiana uszczelki i zadawanie pytań jest działaniem stratnym i po fakcie....
Po pierwsze to w jakim stanie byl cylinder i tlok, czy nie bylo jajo, bo wtedy wymiana pierscieni nic nie da. Dwa czy glowica prosta i nie ma przedmuchu. Trzy to zawory, czy nie sa nadpalone i czy rowno przylegaja. Cztery czy nie ma dziury w tloku, a piec (??? ale nie wiem czy tam jest takie rozwiazanie ale zaznacze to bo wiem ze w mercach bylo cos...
Kosz tłoka to cennikowo 30 zł+VAT. Ja jednak zastanowiłbym się nad wymianą cylindra/uchwytu narzędzia. Na zdjęciu przynajmniej wygląda to na mocno przegrzane, mogło się odkształcić. Sama wymiana tłoka może nie rozwiązać problemu. Uchwyt narzędzia - koszt oryginału 145 zł+VAT, zamiennik ze Zgierza ok. 100 zł+VAT. Do wymiany też przy okazji o-ring na...
W aucie, które tak długo stało istnieje spore ryzyko rozsypania się wszelkich elementów gumowo-metalowych i uszczelniaczy. W zasadzie to na "dzień dobry" należałoby wymienić tuleje wahaczy i elastyczne przewody hamulcowe (i obowiązkowo płyn hamulcowy), skontrolować osłony przegubów, stan sztywnych przewodów hamulcowych, gumowych węży układu chłodzenia...
Witajcie, Blok, tłoki, wał, głowica - dałem wszystko do zmierzenia Wał jak tylko szlifierz spojrzał, to powiedział "Panie, przecież to stan idealny, ktoś już szlifował" Tłoki są OK. Blok, no cóż, po pomiarach wyszło, że można montować nowe pierścienie i będzie dobrze. Na pytanie czy będzie dobrze na rok czy na 10 lat dostałem odpowiedź "jak na 10 lat,...
Witam. Mam problem przy remoncie mojej nowo nabytej 3jw60. Przy rozbieraniu sprężarki do ogólnego czyszczenia zauważyłem, że tulejka wału przy bocznym cylindrze jest rozsypana. Właśnie tu jest moje pytanie. Czy może lepiej kupić inny wał czy próbować samemu kupić gdzieś tulejkę i wymienić? Pytanie też do Was - Czy trudne jest rozebranie, wymiana tulejki...
Od siebie dodam silnik 3 cylindrowy 1,2 waga na aluminiowym bloku sam producent nie przewiduje wymiany panewek głównych wału. Jednym się to udało innym nie blok jest zbyt miękki i się lubi zdeformować. Silnik nie przewidziany do naprawy - zawsze takie były. Całość zasadniczej konstrukcji obliczona na jakiś tam przebieg i wymiana. lub trwałe łańcuchy...
Witam panowie , chciałbym zapytać kogoś kto przerobił kilkukrotnie wymianę uszczelki pod głowicą w tym samochodzie , jak to jest z tymi podkładkami miedzianymi pod cylindrami , czy zawsze jak zdejmę głowicę to muszę je wymieniać ustawiając prawidłową wysokość tulei w stosunku do płaszczyzny bloku silnika ? Rzecz ma się tak że , mam samochód gdzie jeźdżono...
Kolego heniek07 masz rację. Dopiero jak rozłupałem silnik na kawałki to od strony wału dokładnie widać że jest tam żeliwna tuleja. Niestety remont trafił w mój dołek finansowy więc zmuszony jestem zaryzykować i wymienić same pierścienie. Cylinder jest w dobrym stanie. Koszt samych pierścieni + zestaw uszczelek nie przekracza 150 zł. Mam pytanie co do...
Nie mają żadnych tendencji do pękania, to tylko kwestia użytkowania ciągnika z tym silnikiem. Co do uszczelki, to te silniki właśnie z tego roku produkcji miały zbyt głęboko osadzony środkowy cylinder, i dlatego wydmuchiwało uszczelkę. Jeżeli był planowany blok to konieczna jest korekta wysokości tłoków. Nominalnie powinno być bodajże -015 mm, ja mam...
Sam wał idzie do szlifu Jakiego szlifu? Szlifuje się cylindry, a nie wały. Jak zeszlifujesz, to co ci zostanie? Jeszcze większe luzy? No chyba, że ktoś "poprawi" Ci ten kawałek czopa oraz zrobi nową tleje brązową kosza. Jednak do tego potrzebne są NIEZNISZCZONE nakiełki i w zasadzie rozpołowienie wału. Chyba się nie opłaca. Taniej wyjdzie nowy wał...
9izik9 łożyska jakie podał producent najwyżej dobrej firmy. Olej jest w paliwie i musi mieć swobodny dostęp. Wał do pełnej regeneracji. Firma to zrobi lepiej, samemu w domu jest to wykonalne ale trzeba wiedzieć co się robi i mieć dostęp do rożnych rzeczy. Młotkiem się tego nie zrobi. I to też nie jest tak ze wał składa byle jak i działa musi być złożony...
Tylko teoretycznie. W czasie pracy silnika, po odpowiednim przebiegu nastepuje owalizacja cylindrów. Założenie nowych pierscieni może pomóc, ale moze tez zaszkodzić. Cylinder owalny, pierścień idealnie okrągły. Nie ma to znaczenia jak pęknie, nie ma wtedy innej możliwosci. Sensowna poprawa kompresji to niestety szlif, nowe tłoki i nowe pierścienie.(...
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Co muszę zamontować (lub wymienić) aby móc zmienić 1,9 td na 1,9 tdi? Pytam, bo mam 1,9 tdi taki po kolizji zaworu na 1 cylindrze, myślę o wstawieniu wszystkich nowych gniazd z zaworami, innej misie olejowej, bo jest tam z b5, ale jeśli pasuje, to niech zostanie no i wymiana 1 tłoka wraz z tuleją (bo jest na niej rysa) i korbowodem (który został pogięty)...
Zamierzam wymienić silnik w Corsie z 95r. czy mogę zamiast fabrycznego 1.4 16v X14XE zamontować 1.6 16V X16xe np z Tigry? 18tys km temu zrobiłem kpl. remont silnika, (szlif wału i korb na 1-szy, nowe tuleje cylindrów+pierścienie nominał, kpl zaworów+ nowy rozrząd) ale stopniowo silnik podupadał na zdrowiu i teraz po pomiarach wiem, że nie mam kompresji...
Jeszcze dwa lata temu w ciemno E-lux, ale teraz zrobiły się głośne i są słabo wyważone (drgają), a jak zajrzałem pod spód (o zgrozo!) oszczędności na każdym kroku flagowa seria EWFL cała jest na plastykowym amortyzatorze(!) zarówno tuleja jak i cylinder!. To już nie ten Electrolux..... Wiesz co Ci odpiszę? W d.upie byłeś i g.ówno widziałeś. Bez komentarza....
maszyna do lodow carpigiani EF 131/iecs maszyna na termometrze pokazuje okolice 5 st ale masa dalej jest rzadka. moim przypuszczeniem jest zepsuty termostat. jak do dobrać? skraplacz jest czys... 1. Bezpośrednia odpowiedź – Przy temperaturze ok. +5 °C w cylindrze masa ZAWSZE będzie płynna; w trybie produkcji lody muszą schodzić co najmniej do –6…–8...
cylindra tuleja tuleja cylindra cylindra tuleja simson
głowica telewizorze seicento klema przetwornica xenon działać
Toyota Proace City Verso - Przycisk kłódka z ludzikiem Kod C4 płyta indukcyjna Amica - co oznacza?