(at)polak2005 Kolego i co z tego wyszło? Bo mam dokładnie ten sam problem
Czy tranzystor o symbolu ISL9V3040D3S będzie się nadawał jako zamiennik?
Świece zapłonowe NGK BKR5EZ takie były fabrycznie i nie ma z nimi problemu. Sprawdź jeszcze alternator czy nie ma pękniętej obudowy zwłaszcza od spodu, bo jeśli jest, to przemieszcza się stojan i potrafi zakłócić pracę komputera do tego stopnia, że wyświetla różne błędy których faktycznie nie ma i czasem zapali kontrolkę silnika nie wiadomo dlaczego...
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Witam wszystkich. Mam problem z tymi cewkami, otóż wykonałem konwersję na pojedyncze cewki i niestety brak iskry. Zasilanie sprawdzone, masy podłączone, sygnały bezpośrednio z ECU i brak iskry. Jak to u was działa? Przeprogramował ktoś czasy ładowania cewek? Proszę o podpowiedź. Dzięki.
Witam, mam prośbę. Potrzebuję czasy ładowania cewek zapłonowych zapisane w fabrycznym sterowniku Hondy CBR 900RR. Czy ktoś coś pomoże? Prawdopodobnie będzie to mapa 3d czasu w milisekundach w funkcji napięcia akumulatora i obrotów. Z góry dziękuję.
czy jakieś dowody jeszcze ci potrzebne ? Bardzo chętnie zobaczę to: mierzyłem ich wydajnosci i oscyloskopem sprawdzałem bezwładnosc iglicy zależna od napiecia :D serio ? naprawdę o to pytasz czy kolejny raz próbujesz sobie zakpić ? co ja ci mam udowadniać , podajesz pwm na wtryskiwacz , przez bocznik z rezystorem , pod bocznik podpięty jest oscyloskop...
oświetlenie mam 12 V a ładowanie 6V 50 W. Czyli cewka z drobnym drutem jest od ładowania :)
Ciśnienia paliwa w parametrach nie zobaczysz - tylko manometrem. Jeśli jest słychać strzał to powinno chyba jakieś wypadanie zapłonu zapisać. Ja bym zerknął jednak do ustawienia rozrządu skoro był wymieniany nie znaczy że nie mógł przeskoczyć o jeden ząbek a rocznikowo chyba masz jeszcze korek wlewu oleju kwadratowy - ze słyszenia wiem że podobno te...
:arrow: tomeczek84 Jesteś pewny że to jest cewka od ładowania? a nie cewka zapłonowa...
Przykro mi, ale nie zgodzę się z kolegą elektrit. Tu żadne podkładki nie pomogą. (podkładki stosowano w puntach 1, gdzie faktycznie był problem z płytką drukowaną) Na temat tej centralki była akcja fiata polegająca na przeprogramowaniu jej w celu zmniejszenia czasu ładowania cewek zapłonowych właśnie po to żeby nie padał moduł mocy. No ale na to już...
Parę rzeczy kolega zapomniał, jest rozrusznik a akumulatora już nie, układu ładowania też nie. Cewki zapłonowe mają jakieś zasilanie jakie?.
mrrwho - w starych WFM oraz WSK stare modele (typ 31-05) miały cewkę zapłonową, i dwie cewki świetlne i na cewkach świetlnych była nawinięta cewka ładowania. W typie iskrownika 31-06 były dwie cewki świetlne, zapłonowa i osobna ładowania.
Witam, posiadam samochód jak w temacie, cewki zapłonowe mają już swoje lata i przebiegi. Szykuje się do wymiany świec (co nie jest małym kosztem, bo blisko 500zł same świece NGK) i chciałbym żeby wszystko było tip top więc cewki też wypadałoby już zmienić. Moje pytanie brzmi czy kupić cewki "katalogowe" czy iść w kierunku cewek pochodzących z nowszych...
czy da się wymienić kable z cewki ładowania i świateł Chodzi ci o nawiniecie drutu na cewki? Chodzi mi o to czy w cewkach świateł i ładowania można wymienić kabel jak w cewce zapłonowej. Czyli odlutować kabel i przylutować czy trzeba coś nawijać?
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
W załączniku w zasadzie moim zdaniem całkowity schemat tyrystorowego sterownika cewki zapłonowej do samochodu, lub przerobionego trafa odchylania poziomego. Idea pracy jest taka, że w czasie ujemnego półokresu ładowane są kondensatory o pojemności pare uF magazynujące przez rezystory ograniczające prąd ładowania a także zwarcia w czasie przewodzenia...
Zamiast triaka można użyć tyrystora - jak chcesz zwiększyć energię impulsu, to proponuję jakiś mocniejszy, na kilkanaście A. Układ przetwornicy można by zrobić i z takim transformatorem, ale w zupełnie innym układzie, jednotaktową z użyciem 2 tranzystorów mocy (do każdego uzwojenia oddzielny); i niestety trzeba się pogodzić z tym, że jej sprawność będzie...
Cewka zapłonowa spalona
Tak z silnika wychodzą dwa przewody jeden bedzie od gaszenia podłączony do cewki zapłonowej a drugi prawdopodobnie od ładowania, Wszystko zależy od tego co chcesz z tym zrobić ?czy zreanimować wiązkę i poprawnie podłączyć odpalanie ładowanie, gaszenie ,jakieś oświetlenie,itp. Czy dalej metodą pròb i błedòw podążać, Masz tu przykładowy schemat...
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania
Mechaniczny możesz zastosować bez problemu. Bedzie pasował ten z Łady czy Fiata 125p. Tyle tylko, że trzeba będzie dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania i doprowadzić zasilanie po stacyjce (może być sprzed przewodu oporowego cewki zapłonowej jeśli takowy u Ciebie występuje). Wadą regulatora mechanicznego jest pływanie napięcia-będzie zauważalne pulsowanie...
W jawie 350 TS nie było już prądnic tylko alternatory, ale skoro masz alternator z płytką zapłonu i rezygnujesz z ładowania, to dobrze, bo brakują Ci tylko dwie cewki zapłonowe, podłączasz według schemaciku zapłon i silnik śmiga.
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
A o jaką dokładnie cewkę chodzi? Ładowania, świateł czy WN?
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
Układ wygląda ciekawie. Ale mam pytanie . Co on w zasadzie robi?? bo nie umiem wymyślić do czego on służy. On jakoś wydłuża impulsy ładowania cewki ?? czy jak?
Witam Was wszystkich i proszę o pomoc, mi pomysły już się kończą. Zacznę od początku, jakieś 2 tygodnie temu kupiłem 307cc, 2004r, 2.0i 16v 100kW (RFN) z podobno uszkodzonym silnikiem. Myślę sobię, nic trudnego. Po przyjechaniu (na lawecie) do domu zacząłem podstawową diagnostykę, paliwo ok- dochodzi, iskra... I tu się zaczyna mój problem :D . Iskry...
Jak kolega w poprzednim poście napisał po zatrzymaniu silnika należy zaraz wyłączyć zapłon, albo zainwestować w urządzenie które będzie to robiło za nas, tzn będzie odcinało zasilanie na cewkę zapłonową np 10-15 sek.. po zatrzymaniu silnika (np przy braku napięcia ładowania). Grzanie się cewki zapłonowej przy zatrzymanym silniku w tym przypadku to normalna...
Panowie, mam jeszcze jedno pytanie. Czy niewskazane dla cewki oraz tranzystorów mocy będzie wydłużenie impulsów zapłonowych? Czy niekorzystny będzie także zmienny czas trwania impulsu w zależności od prędkości obrotowej? Mogę skopiować impulsy jeden do jednego z zachowaniem ich czasu lub wydłużyć i zrobić stały czas stanu niskiego. Czyli każda z cewek...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
ło matko!:D.Przecież rozmawiamy o układzie zapłonowym , więc co mnie obchodzi Cewka ładowania Akumulatora. Cewka butelkowa nie znajduje się pod bakiem , ponieważ ten konkretny przypadek dotyczy skuterka :D . Cewka ładowania układu zapłonowego , normalnie wg dokumentacji powinna dać 40 V przy 300-400 obr/min.Prędkość ta to normalne kopnięcie.przy prędkości...
To nie moduł zapłonowy! To dławikowy układ ładowania. Zielono-czerwony kabel do bezpiecznika połączonego z cewką ładowania a czerwony przez bezpiecznik do akumulatora
Tak to były czasy..... Jak pisałem wcześniej przerobiłem go na 12V wymieniając jedną z trzech cewek w silniku (i tak trzeba było ja wymienić bo była uszkodzona ) , z tej cewki poprzez diodę z oryginalnego regulatora ładuje akumulator (prąd ładowania w przedziale 0,4-1A bez oświetlenia) a z niego zasilana jest trąbka ( została 6V ale działa) oraz kierunkowskazy...
Określ się kolego najpierw o jaką cewkę Ci dokładnie chodzi, bo w simsonie mamy cewkę wysokiego napięcia, zapłonową, ładowania i świetlną. Domyślam się jednak, że chcesz zmienić całą instalację na 12V. Do zmiany instalacji na 12v wcale nie potrzeba zmieniać cewki WN ani zapłonowej pod magnetem. Wystarczy tylko świetlna i ładowania... W sumie to po co...
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Czyli jak rozumiem, światła wg. rozwiązania Wojtka z simsony.net + zamiast cewki zapłonowej cewka ładowania dla zapłonu bateryjnego? Otóż regulator od skutera można zastosować dla obwodu oświetlenia, przy okazji wykorzystywać nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora - tak jak na schemacie który podałeś. Do obwodu ładowania niestety ten regulator się nie...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Witam, 1 to zasilanie CDI, 2 i 3 to zasilanie ładowania.
Jakie jest napięcie ładowania ?
No OK. A czy odpali tylko na czerwono białym? Może poprzedniemu właścicielowi padła cewka zapłonowa to podłączył pod ładowania :D
Witam Kilka dni temu wpadł do mnie kumpel ze swoim malczakiem i mówi, że ma problemy z ładowaniem. Po dogłębnej analizie problemu (i analizie tematów na Elektrodzie) doszedłem do wniosku, że problem tkwi w połączeniu przewodu od alternatora z przewodem od rozrusznika (na rozruszniku) i to był strzał w dziesiątkę!. I co?... teraz ładowanie jast aż za...
poszukuje schematu zapłonu do mojej krypki 2.0 1985r a dokładnie przekaźika który załacza cewkę zapłonową bo miałem problem z ładowaniem i coś poszło teraz na cewce mam tylko5 v napiecia powinno być 12 chyba nie?? Pozdrawaim
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
Witam, ja kombinuje jak tu stworzyc prostą instalacje do odzysku prądu z mojego silnika 2 cylindrowego zaburtowego. Silnik ma juz 40 lat. Silnik posiada 2 cewki: zapłonową oraz ładowania. Napiszcie bo widzę, że znacie sie na rzeczy. Będę bardzo wdzięczny
Napisałem żeby kolega sprawdził ładowanie, masę silnika również w kwestii ładowania, chyba że alternator ma swoją "własną" (osobną) masę.
Tam jest transformator T stanowiący część przetwornicy do ładowania kondensatora C4 napięciem około 300V, i cewka zapłonowa, która z tego robi kilka/-naście kV.
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Zastanawiam się, czy czasem ten mechanik nie podłączył modułu pod akumulator lub cewkę ładowania/świateł.
Prądnica ma trzy cewki: 1 - zasila moduł zapłonowy CDI (AC) 2 - zapewnia ładowanie akumulatora poprzez regulator ładowania z prostownikiem 3 - zasila światła i ssanie w gażniku (AC) również poprzez regulator ale bez prostownika.
Witam Na postoju przy włączonym zapłonie prąd pobiera cewka zapłonowa. Czy kontrolka ładowania świeci jak włączysz kluczyk? Jak masz wszystko wyłączone sprawdź czy nie ma poboru prądu. Może być to spowodowane przez alternator lub z winy samego akumulatora, zależy jak jest naładowany i jak jest stary.
Drogi Kolego Villen, co do rezystancji zlacza w impulsowym przepływie prądu przez tranzystor bipolarny i MOSFET to akurat z Tobą się zgodzę. Może nie tyle zyskałeś wiecej energii, co jej mniej straciłeś, rowniez czasy narastania i zaniku impulsu w pierwotnym uzwojeniu uległy skróceniu. Natomiast dziwne z cewką zapłonową jest to, że rzeczywiście wtórne...
Panowie jest to stary motocykl jawa 250 z poradnica 2 cewki zapłonowe 6 do ładowania tak to sobie zrobiłem potrzebuje poskładać to do kupy żeby było ładowanie Dodano po 1 Nie chcę zastępować akumulatora
http://obrazki.elektroda.net/0_118396141... Celem projektu było osiągnięcie jak najwyższego napięcia (lub najdłuższego łuku) możliwego z jednostki zasilanej bakteryjnie. Cewka zasilana jest bateriami 12V lub 24V SLA. Para samochodowych cewek zapłonowych jest tutaj użyta do zapewnienia 20kV do ładowania kondensatorów. Cewki zapłonowe są wysterowane...
Popatrzyłeś w link ? Jest w nim schemat na którym widać wyraźnie dlaczego cewki nie ma w silniku. Przewód od świecy pewnie pozostał,popatrz gdzie idzie a znajdziesz cewkę zapłonową. Cienki przewód z cewki idzie do modułu zapłonowego,wystarczy po nitce do kłębka. W silniku jest czujnik,który jest podłączony do modułu (CDI) a nie cewka zapłonowa. Popatrz...
Dlaczego nie można zastosować normalnych przewodów zapłonowych i normalnych cewek? Gdzieś z boku, tak jak j\est w normalnych samochodach. Za ten wynalazek to ktoś powinien dawno wisieć. Siedzą głąby i tylko wymyślają na siłę, później mamy takie samochody a nie inne, że psują się rzeczy które nie mają prawa się zepsuć. W zdecydowanej większości samochodów,...
Jedna cewka z pewnością służyła do ładowania akumulatora, ale do tego był jeszcze prostownik selenowy lub krzemowy. Cewka do ładowania akumulatora jest nawinięta grubszym drutem niż cewka do świateł (jeśli jest oddzielna) lub cewka zapłonowa (ta jest bardzo charakterystyczna gdyż jest zaizolowana, a pozostałe mają uzwojenia na wierzchu).
u mnie bylo podobnie, a jak sie zachowuje silnik? jak wygladaja swiece? ja musialem wymienic cewke zaplonowa,bo silnik dziwnie chodzil i kontrolka przestala sie swiecic, a teraz wszystko wrocilo do normy A czy można wiedzieć co mają świece lub cewka zapłonowa do ładowania?
WSK 175 miały zapłon bateryjny z akumulatora pamiętam że w razie kłopotów zapalało się na pych gdyż potrzeba większych obrotów żeby była iskra ,proponuje sprawdzić z akumulatorem bo może być uszkodzona cewka zapłonowa lub ta od ładowania ,może być zwarty do masy przewód od gaszenia .
Witam.Daewoo Tico. Cewki zapłonowe dostają przebicia(uszkodzenia) 2 razy w roku wymieniałem cewkę na nową.Ładowanie w normie.Zasilanie na cewkę poprawne.I jeszcze jedna uwaga.Cewka jest bardzo ciepła w czasie pracy.Są jakieś wady tych modeli. :cry:
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
Cewki ładowania i świateł to pryszcz. Najgorzej jest z cewką zapłonową. Nie liczyłem zwoi bo nie było jak. Siedział tam cieniutki drut 0,12mm i sklejony lakierem. Cewka nawinięta była prawie do pełna i został ślad na karkasie do którego miejsca był drut i chcę nawinąć mniej więcej do tego samego miejsca. Z moich niedokładnych obliczeń wychodzi ok 7000zw....
Masz, a w zasadzie quad :D, poważniejszy problem z prądnicą i resztą instalacji. Może sie okazać, że cewka ładująca oraz reszta układu zapłonowego jest OK a przyczyna tkwi gdzieś indziej. Trzeba szukać. Nie ma rady i nie możemy liczyć na szybkie rozwiązanie problemu. Bardzo przydałby sie schemat. A przynajmniej dobre zdjęcia: 1. Prądnicy (obie strony)...
A gdybym zbudował elektrofor z płytki PCW o średnicy 20cm i grubości 2 mm, oraz płytki metalowej o śr. 15cm i grubości 2mm. Mógłbym tym naładować butelkę? A czym byś go naładował?Zrób powielacz napięcia lub jak podpowiedział kolega -cewką zapłonową ,ale do niej też musiał byś zrobić jakiś prostownik
Jak się nie znasz to nie krytykuj nie jestem ciemny w wojsku byłem elektromechanikiem Dodam jeszcze że mam miernik i to nie tani ale w obsłudze jestem zielony Wiesz, to co piszesz jest ciekawe. Nie znasz nawet podstaw elektrotechniki. To jakbym powiedział, że byłem kucharzem, a nie wiem jak nożem posmarować kanapki. Odpowiedź na moje pytanie brzmi:...
"Owinięta" cewka to zapłonowa, "odkryta" do ładowania akumulatora. Do ściągnięcia koła zamachowego najlepiej używać ściągacza. Poprzez otwory w tym kole sprawdź wizualnie stan cewki tj. czy uzwojenie jest przegrzane a miernikiem sprawdź jego oporność. Brak ładowania wynika zazwyczaj z uszkodzenia regulatora, bądź pojedynczej diody. Sprawdź jakie napięcie...
Schemat dopiero powstaje :D Co do teorii to wywaliłem cewkę ładowania akumulatora, a w zamian cewki zapłonowej w magnecie wstawiłem świetlną z dołączonym mostkiem prostowniczym oraz regulatorem napięcia. Napięcie na moduł i cewkę jest podawane z zacisku sygnału dźwiękowego. Co do modułu to głównym elementem jest IRF840 który pełni rolę przerywacza,...
Witam W Romecie nie ma regulatora. Jest iskrownik - układ cewek na kole zamachowym. Z załączonego schematu wynika, że ładowanie jest niezależne od zasilania oświetlenia. Regulacja ładowania, zasilania oświetlenia i układu zapłonowego odbywa sie przez odpowiednie ustawienie szczeliny między rdzeniami poszczególnych cewek a kołem zamachowym. Pozdrawiam
Witam. Generalnie wydaje mi się, że stosując akumulator 12V można by wykorzystać go do zasilania całej instalacji, łącznie z cewką zapłonową a wszystkie cewki wykorzystać do ładowania napięcia - zrobić tak, by przy niskich obrotach dawały ok 12,5V a przy wysokich nawet do 16 i zastosować regulator ładowania. Moim zdaniem takie rozwiązanie jest dobre...
To jest zbyt slaby silnik, aby dał radę napędzać odśnieżarkę plus alternator z samochodu. Jeżeli masz koło zamachowe nie przystosowane do rozrusznika elektrycznego, to możesz wykorzystać cewki montowane na zewnątrz koła, w innych silnikach Briggsa. Oryginalne cewki do lądowania akumulatora, wyglądają tak jak na rysunku. Zamontujesz je obok cewki zapłonowej,...
Z tym że te samochodowe stabilizatory chyba nie są "inteligentne" i nie nadzorują kiedy mają skończyć ładować w przypadku przeładowania, prawda? One nadzorują tylko właściwy prąd ładowania a nie stan naładowania.
Witam mam dziwny problem z chińskim quadem atv200st, często miewał problemy z zapaleniem ale pewnego dnia zgasł już na dobre. Był u mechanika który nic nie wywnioskował tylko popalił kilka modułów (ewidentnie były mniejsze od oryginału). Zacząłem badać sprawę sam i tak: Cewka i świeca sprawne, rozrusznik kręci, impulsator działa (sprawdzone diodą),...
tez tak mysle. ewentualnie zamiast cewki zapłonowej dałbym jedna od świateł i wtedy mamy 3 cewki od świateł i jedna od lądowania. Mysle ze te wszystkie cewki dobrze by lądowały??
1. W fordzie scorpio ladowanie gasnie a do odpalenia silnika musze jeszcze pokrecic. 2. Toyota Carina odlaczam aparat zaplonowy (cewka zintegrowana z aparatem) kreze i ladowanie gasnie. :):):) Bede szukal dalej. A co do + z radia to odwracajac sytuacje masz wylacznik swiatel na czas krecenia rozrusznikiem.(+ z radia steruje przekaznikiem, ktory ODLACZA...
Załączam Ci dodatkowe ilustracje, porównujące z oryginalnymi przykładami wykonań (Twój Simson z lewej strony), pomocne w identyfikacji niefabrycznych przeróbek: http://obrazki.elektroda.pl/9333432600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9099401300_1... Dodatkowe informacje obrazujące oryginalne podzespoły instalacji elektrycznej...
yy nie wiem. Z iskrownika wychodzi mi 5 kabli (od świateł, ładowania, no i czerwony od cewki zapłonowej i niebieski od impulsatora) No i wziąłem ten czerwony kabel do miernika no i do masy i mi wyszło tyle. Tak kazali na innym forum, ale teraz coś zamilkli, dzięki andrzej0769 za to że starasz mi się pomóc. Jestem wdzięczny Ci. Dziękuję również innym...
witam Przerabiam instalacje w moim Junaku na 12V (zapłon bateryjny) jak sprawa z prądem wygąda w oryginale kazdy kto posiada Juaka wie :| Mam problem z połączeniem tego wszystkiego nigdy nie lubiłem sie z prądem :D Narazie chce zrobic prosta instalacje tylko na rozruch motoru taka podstawa między: - alternator - akumulator - cewka zapłonowa - kontrolka...
Witam pisze na tym forum bo jest tu wielu elektryków i mam dwa pytania: 1. Mam motor WSK 125 i zamontowałem dwie nowe cewki świetlne i jak sie okazało nie dają żadnego napięcia założyłem inne cewki i to samo a inne cewki np. ładowania czy zapłonowa dobrze działają co może być przyczyną ze lampy nie świecą :?: 2. Mam mostek prostowniczy taki jak poniżej...
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
Witam Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta. Prostownik do ładowania www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.ht... Witam. Skoro oryginalna cewka zapłonowa znajdujaca się...
W quadzie w miarę wszystko zrobione, niestety napotkałem kolejną zagadkę brak ładowania. Został zakupiony nowy iskrownik 8 cewkowy z cewka ładowania kondensatora w module zapłonowym ( kolor czerwono czarny) Kolejne dwa przewody żółty i różowy podłączone do regulatora , prąd na wyjściu z regulatora w granicach 12.8 - 13.0 DCV Prąd zmienny mierzony na...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora.Układ jest z mostkiem Gretza i Elbą. Simson odpala i ma światła. Po zmierzeniu napięcia na wyjściu z mostka Gretza około 2V. Wymieniłem cewkę od ładowania i stopu na nową (jedno uzwojenie bez masy)i teraz nie ma iskry. Jak wrócę do starej cewki (podwójne uzwojenie z masą) iskra jest i motor odpala. Może ktoś...
układ zapłonowy tzn: układ który steruje zapłonem cewka od ładowania jest odłączona
Kolego nie pisz że gaźnik i zapłon ustawiony jest super bo po objawach to właśnie tam jest przyczyna, albo za bogata mieszanka , albo źle ustawiony zapłon , ale najpewniej jedno i drugie. I piszesz że nie masz ładowania to ci może akumulator pada a zaraz za nim świeca, za niskie napięcie na cewce zapłonowej.
Dokładniej są trzy cewki w S51: 1. Zasilająca moduł zapłonowy 2. Cewka ładowania akumulatora bezmasowa 3. Cewka świetlna zasilająca przednią lampę. 4. Cewka wyzwalającą iskrę Jeżeli na wolnym "kopaniu" masz iskrę, to winny może być impulsator bądź nawet sam moduł. Jeśli moduł to wyrób z Chin mogą być różne przygody. Dodano po 3 -cewka impulsatora(określa...
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Pobór prądu na czerwono-białym 230mA do 400mA na obrotach. Po odłączeniu akumulatora motocykl dalej pracuje. Napięcie wynosi 5-6V i spada po podkręceniu obrotów. Oczywiście te wartości są mierzone z odłączonym akumulatorem. Czerwono biały przewód to zasilanie CDI i pobór mierzony na nim. Z tym, że z CDI zasilana jest również cewka zapłonowa.
Witam Przyjacielu:P . Tak jak piszesz pali tylko wtedy jak trzymam przycisk zapłonu , a na manetce po lewej stronie jest START STOP niema tam jakiegoś dziwnego kluczyka bo już takiego kupiłem jest tam zwykły przełącznik membrankowy , taki jak nap. w klawiaturze komp. Wrzuciłem fotki centralki,jest tam elektronika sterująca zapłonem,cewka zapłonowa,moduł...
No fantic to znana marka ale z częściami krucho w Polsce prawie nic dostać nie idzie. Cewki ładowania i świateł mnie nie interesują, bo motocykl to full cross bez świateł itp.
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
Witam mam problem z przepalającą się cewką zapłonową w cintku 700cm. Już 3 razy ją wymieniałem co może być powodem, spotkał sie ktoś z czymś takim? Napięcie ładowania jest ok. Przepala ja w dość destruktywny sposób, że aż pęka obudowa.
skra w porównaniu z silnikiem chartowskim jest chuda jakaś taka. Jest niebiesk a ale nie pewna napięcia z cewki świetlnej i ładowania dobre co do zapłonowej nie jestem pewny ale podczas pracy silnika ma być około 400V czyli wydaje mi się że te 140 przy kopnięciu będzie dobrą wartością, oporność impulsatora około 16Ω czyli jest dobrze
Część prądu z cewek oświetleniowych jest zabrana na ładowanie akumulatora Nie był to dobry pomysł. Cewki są obliczone do zasilania konkretnej żarówki reflektora, która działa tu jako regulator napięcia. Wiec cewki oświetleniowe zostaw do oświetlenia, a na miejsce zapłonowej wstaw inną, przeznaczona do ładowania aku. Tak będzie najprościej.
a aparat zapłonowy masz z kopułką czy cewka dwuwyjściowa ?
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Sprawdź, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem świeci kontrolka od ładowania akumulatora. Pozdrawiam.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Witam kupiłem niedawno Simsona s51 6v z zepsutym układem elektrycznym chce go przerobić na 12v.mam kupiony akumulator,cewkę butelkową,iskrownik,moduł ładowania kierunkowskazów,nowy moduł zapłonowy.Nie wiem jeszcze czy jest potrzebny ten prostownik co był przy instancji 6v. Dodano po 57 Dodam jeszcze że jest to elektronik
Witam, po odpaleniu silnika odłaczeniu masy i ocieraniu nia o pokrywę silnika idą minimalne iskierki . czy to jest normalne? jakieś przebicie z cewki, zwarcie? maszynka pali ładnie wchodzi na obroty idealnie wiec raczej z cewką zapłonowa wszystko ok... któraś cewka od świateł ma przebicie??? jedyny problem to brak ładowania aku napiecie na aku bez swiateł...
ładowania cewki zapłonowej szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej
oporniki radia usterki płyta gazowa volvo silnika
filtr przeciwzakłóceniowy silver crest
Toyota Auris 2008 diesel – gdzie znaleźć numer fabryczny lampy, OEM, lokalizacja oznaczenia Toyota Auris 2008 Diesel – numery fabryczne i rodzaje lamp, OEM, halogen, ksenon, LED