Turbo, podciśnienia, czujnik ciśnienia dolotu, wiązka, EGR... Gdzieś tu... ;)
wykręć EGR i sprawdź czy działa za pomocą pompki podciśnieniowej albo poprostu go zaślep. Dodano po 1 i sprawdź czujnik ciśnienia dolotu.
W AZD jest tylko czujnik ciśnienia powietrza w dolocie tzw MAP sensor. I tak wykryje brak zmiany ciśnienia plus sondy lambda tez nie zarejesteuja wzbogacenia mieszanki
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
warto wymieniać czujnik w ECU ? W większości systemów nie ma osobnego czujnika ciś.atm. ciśnienie atm. jest odczytywane po włączeniu zapłonu z czujnika ciśnienia w dolocie, po uruchomieniu sterownik przechodzi na odczyt ciśnienia w dolocie, myślę,że tu będzie podobnie
Witam jestem nowy na tym forum potrzebuje pomocy bo juz niewiem co zrobic. Mam problem z moim golfem ostatnio mialem brak mocy i na vagu pokazało bład czujnika cisnienia w rurze dolotowej i go wymienilem i bylo wszystko ok czujnik kupilem nowy i podobno orginalny minał miesiac i znowu to samo cos jest nie tak ze to sie caly czas psuje. Prosze o jakies...
Witam. Sprinter 906 2.2L z dwoma turbinami. Błędy w silnik: P0105 - ciśnienie atmosferyczne między modułem sterowania silnika a czujnikiem ciśnienia doładowania jest nieprwidłowe P2904- zwiększ kontrolę przepustnicy ciśnienia Czytane autocom-em. W parametrach czujnik ciśnienia w dolocie obok przepustnicy powietrza pokazuje ciągle 800mbar - czyli wartość...
Tak wszystko posprawdzane, jedynie nie zmieniłem czujnika ciśnienia w dolocie i czujnika prędkości samochodu, bo ich nie mam.
Masz kilka czujników na jednej lini zasilania. Jeden z nich gra w hu... i taki będzie objaw. Miałem pacjenta który odcinał turbo i żucał błędem wslazującym na czujnik ciśnienia w dolocie. Uszk był czujnik ciś na szynie. Drugi pacjent podobne objawy uszk przepływomierz. Schemat inst. Ile czujników na wspulnym zasilaniu i sprawdzamy lo kolei
Po wymianie map sensora,(czujnik ciśnienia na dolocie kolektora) silnik chodzi równo, szarpania ustały i jak na razie wszystko idealnie.
W/g błędu to czujnik ciśnienia dolotu, podłącz jakiś diagnoskop i zobacz w parametrach co się dzieje, będzie widać czy uszkodzony i co robić dalej. pozdr Ad "fejsu" to raczej na tym forum nie działa żaden:)
Ke-jetronic,wymieniałeś rozdzielacz z regulatorem ciśnienia paliwa? Dolot szczelny? Ciśnienie pompy paliwa? Czujnik sygnalizuje położenie biegu jałowego?
Nie problem w czujniku tylko w zbyt niskim ciśnieniu doładowania, do sprawdzenia turbo i dolot.
Tam są dwa czujniki ciśnienia w dolocie masz może i pin zasilający ten drugi czujnik ?
Czujnik ciśnienia doładowania na dolocie
Weź tester, i podepnij manometr pod kolektor dolotowy. na początek masz kontrolę co wymaga kalkulator, co pokazuje czujnik ciśnienia w dolocie no i jake jest rzeczywiste ciśnienie, po to manometr....
Podmień czujnik ciśnienia na dolocie. Może wężyki na zaworze turbiny pozamieniane?
Czujnik ciśnienia w dolocie wyczyściłeś? W DCI olej aż z niego kapie.
Dziś to wyczyściłem troche EGR i rurę dolotu aż do intercoolera, cała była w oleju, czujnik ciśnienia dolotu również. Co się zmieniło po tym? W sumie to samo dymienie, ale teraz dostał jeszcze większego kopa. Podjechałem do mechanika i popatrzył na przewody dolotowe i mówi do mnie żebym myjką umył olej na łaczeniach z intercoolerem i zobaczył czy przypadkiem...
Tak naprawdę to nie pomogło, ktoś dał do zbiornika sierść psa może żeby właśnie nie wkręcać silnika na wyższe obroty. Po pierwsze turbina do wymiany, oraz uszczelniacze na zaworach, bo strasznie kopci. Po drugie to był jeszcze uszko jony wężyk między czujnikiem ciśnienia a dolotem. Jest praktycznie nie widoczny z zewnątrz na pierwszy rzut oka. Może...
Witam mam problem z moja bmw e46 320d 150km 2004 rok, tematow na ten temat bylo lecz wszystko zrobiłem i nadal jest to samo, problem objawia się przy gwałtownym przyspieszaniu auto traci moc, rozłącza turbine, po redukcji znowu ciągnie jak powinno, dodam, ze jest w automacie. Sprawdzałem dolot jest szczelny, wymieniłem elektrozawor od podciśnienia,...
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Miał ktoś podobny problem z tym doładowaniem bo już ręce opadają. Turbina nowa,dolot szczelny czujnik ciśnienia doładowania nowy zawór regulacji ciśnienia doładowania nowy DV-ka nowa i ciągle bład regulacji ciśnienia doładowania który wyskakuje po przekroczeniu 3000obr
W tych autach lubi się wywalać czujnik ciśnienia/ temperatury w dolocie, zwiera linie zasilającą czujniki i objawy są jak napisałeś, jednakże wtedy wywala błąd przepływki
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temp.powietrza w dolocie to jeden podzespół
Jaki przebieg? Na czas szukania usterki odłącz czujnik ciśnienia na pompie wspomagania. Pokasuj błędy i zobacz które wrócą jako pierwsze. Poszukaj lewego powietrza w dolocie
Filtr wyciąglem. Był zabrudzony ale bez brokatu. Jeszcze raz wyjąlem wtryski, pompę,przewody zbiornik.wszystko sprawdzone wyczyszczone. Dodatkowo nowa przepływka ,elektrozawór doładowania, c czujnik ciśnienia na dolocie. Dodatkowo PDF po czyszczeniu. Po założeniu różnica ciśnień przez 2 dni była na poziomie 5 mg co raczej znaczy że do wydech jest czysty....
Zlokalizowałem ten czujnik a przy okazji udało mi się znaleźć przyczynę problemu. Od tego czujnika ciśnienia przy dolocie turbiny biegnie czterożyłowa wiązka kabli, a jeden z nich całkowicie się przetarł od wstrząsów generowanych przez obroty silnika (cały kabel paskudnie się telepie). Ten "wstrząs" przy hamowaniu po prostu urwał do reszty kabel który...
Witam serdecznie. Przeszukałem różne fora ale nie znalazłem porady na mój problem. Samochód jak w temacie, na biegu jałowym nierówno pracuje, miga check, błędy to wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach. Na wyższych obrotach w miarę równo ale też bez rewelacji. Sprawdzone praktycznie wszystkie czujniki, cewki,wtryski, wiązki itd i nic dalej to samo....
Intercooler, szczelność dolotu, czujnik ciśnienia doładowania, filtr powietrza, turbo. Te rzeczy do sprawdzenia.
Wygląda na przytkany wydech. Nagły spadek ciśnienia doładowania oraz przepływu powietrza przy 2500-3000 RPM. Możliwe że coś blokuje dolot przed czujnikiem ciśnienia doładowania. PS Gdyby nie DPF kopcił by wtedy jak parowóz. To nie jest zdrowe dla DPF.
Sprawdź szczelność dolotu membrany wężyki itp. Czujnik ciśnienia bezwzględnego do sprawdzenia.
Wtryskiwacz LPG sterowany generatorem a PWN zapodawane z czujnika ciśnienia doładowania któy można sobie wkleć w dolot.
Szukaj lewego powietrza w dolocie. Olej pomiar ciśnienia sprężania bo nie tutaj jest problem. Na pompie wspomagania powinien być czujnik, odłączę wtyczkę od niego, powinno trochę pomóc. Dość często ten czujnik się uszkadza.
Moja wersja nie ma czujnika ciśnienia , ma przepływomierz. O dziwo część silników Z18XER ma czujnik temp na dolocie i MAP sensor w kolektorze a część ma po prostu przepływomierz.
Ależ AFN ma czujnik ciśnienia w ECU, wprost z dolotu idzie do niego wężyk.
Jak wyżej - skoro zapala się EDC to jakiś błąd musi zostać. Czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie sprawdzony??
Wartość ciśnienia doładowania za intercoolerem wchodzi w wartości odpowiadające podciśnieniu. Ja bym sprawdził ten czujnik dwa czy intercoler jest drożny trzy cały dolot czy coś nie wpadło i nie blokuje przepływu.
Być może czujnik ciśnienia map sensor w dolocie powietrza. Poczytaj ten temat. https://fiatklubpolska.pl/stilo-444/stil...
Ten błąd może być spowodowany wadliwym działaniem czujnika ciśnienia. Musisz go szukać na dolocie do silnika najprawdopodobniej jest on zintegrowany z czujnikiem temperatury. EGR zostaw w spokoju sprawdź tylko czy się domyka i lekko pracuje. Ja stawiam na wadę czujnika. Pozdr.
Witam. W/g tabeli kodów SCANTOOL kod P1327 nie powoduje zapalenia kontrolki MIL (diagnostyki silnika). Skupiłbym się na tym drugim błędzie, mimo, że jest przejściowy, a na pewno powoduje zapalenie się kontrolki i ogólną niesprawność silnika. Jaka jest wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym w momencie wygenerowanie się błędu? Ilu pinowy jest czujnik...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Panowie,auto logowane na 4 biegu....http://vaglog.pl/log_277792.htm... podmieniana,czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie nowy, turbo po regeneracji i dalej robi łaskę że jedzie do 2200obr. Demontować kata i zaglądnąć do wnętrza? Wszystkie pomysły mile widziane. Pozdrawiam.
Halo! Jest tu ktoś ? Znalazłem taki link: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/... Jes tu co nieco o sterowanu dolotem powietrza silników doładowanych. Myślę w moim przypadku kluczem do rozwiązania obniżonej mocy na niskich obrotach może być nieprawidłowy sygnał z jakiegoś czujnika...
Mam Fiata Cinquecento z 1997r z instalacją gazu. Mam ją trzy miesiące i przejechałem na niej 8 tys.km. Od dłuższego czasu świeci mi sie kontrolka wtrysku . I wtedy właśnie silnik na jałowym biegu zaczął mieć wysokie i niskie obroty. Oraz gdy otworze maskę to słychać jak przy kopułce od wtrysku coś cyka. Byłem u mechanika i wystawił mi taką diagnozę...
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
0Nie odwrotnie powietrze przepływa przez dolot jest mierzone przez przepływomierz (duża wartość) ale relatywnie nie ma ciśnienia w dolocie (a przy tej wartości z przepływomierza powinno być ponad zadane i to grubo). Takie wartości można wytłumaczyć błędach w pomiarze (czujnik ciśnienia lub przpływmierz) albo dziura w dolocie (zamiast dobić ciśnienie...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Nieszczelność dolotu.
Czujniki ciśnienia w dolocie byl uszkodzony , pokazywał przed odpaleniem 60 kpa .. zamontowałem oryginalny nowy . Brak błędów o nieszczelności czy niskim ciśnieniu. Niestety od razu po skasowania wyskoczył nowy błąd, p2463 dpf zasadzony. Czego wgl wcześniej nie było :D sprawdzałem czujniki , temperatury spalin , jednak narazie tak na szybko gdyż kobieta...
To jest właśnie trochę dziwne, że po przekroczeniu magicznych 25 kg/h wartość zaczynają szaleć i spadać w okolice zera. Jednak te wartości mają odbicie w zachowaniu się samochodu podczas jazdy. Przy spadku wartości odczytu samochód zaczyna się dusić. Ponadto inne wartości odczytu z czujników i nastawników wyglądają prawiodłowo. Np. czujnik ciśnienia...
To sprawdź co pokazuje MAP na zapłonie jak i po odpaleniu na wolnych. Na zapłonie ma być około ciśnienia atmosferycznego. Po odpaleniu około 35 kpa. podejrzewam dziurę w dolocie choć to dziwne że tylko jeden ład jest.
Najpierw sprawdź oczywiste, czyli szczelność i drożność dolotu. Podłącz SD i sprawdź co widzą czujniki.
ok dzieki za info. to ustawię to na 50, bo faktycznie ostatnio doczytałem, że wtedy silnik bardziej miękko pracuje. Dodano po 9 Kolego, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia i temp w dolocie, to jest ten na interculer czy za przeplywomierzem w strone głowicy?
Już jakiś czas zastanawiam się jak podłączyć manometr do układu ssącego albo jak zmierzyć rzeczywiste ciśnienie w kolektorze ssącym? Po to właśnie masz czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. A co do ciśnienia 2 bary przy 1800 obr to w kolektorze a nie ciśnienie doładowania. A to nie to samo?? Pewnie mój błąd. Chodzi mi o to że w trakcie wzrostu...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Cześć (at)cursor, może mógłbyś mi pomóc w moim przypadku.. Pacjent X5 e70 m57n2 3.0sd 235tkm Częste wypalanie dpf (150-200km) Szczelny i suchy dolot, nowy czujnik ciśnienia DPF, nowa sonda lambda, odma, próbowane z różnymi olejami. Jadąc powyżej 120km/h DPF zapycha się szybciej, jak jadę do 90km/h to można przejechać więcej km bez wypalania. Poziom...
Przepływomierz powietrza sprawy, czujnik ciśnienia doładowania sprawny, układ paliwowy sprawny, turbina nowa, zawór podciśnienia VTG sprawny otwarty na 11% cały czas od włączenia silnika, dolot szczelny. Auto jeździ ale ma połowę mocy. Błędów brak. Nie ma sterowania zmienną geometrią turbiny. Nie pisz że coś jest sprawne bo nie wiemy jakie są wartości....
Błędów brak. Po chwilowym kręceniu zapala się kontrolka silnika, błędów w tym momencie brak.paliwo dochodzi do pompy, wraca do baku, na plaku odpala. po podłączeniu bezpośrednio 12v na zawór na głowiczce pompy słychać piknięcie ale nadal nie pompuje paliwa. Przychodzi mi na myśl czujnik obrotów wału z tylu silnika na bloku przy skrzyni. Może on ponosi...
Witam mam spory problem z moim golfem otóż auto na 3 biegu odcina gaz i auto sobie hamuje silnikiem , po jakimś czasie jazdy auto wraca do żywych i jedzie normalnie do czasu zgaszenia i ponownego odpalenia auta , ogólnie wymieniłem przepływomierz, czujnik ciśnienia doładowania w dolocie , zawór n75 , potencjometr gazu , czujnik pedała hamulca, sprawdziłem...
Ale wykręcasz kota ogonem! Manipulujesz żeby wyjść na swoje mimo że nie masz racji. Jadąc na dwójce 20km/h nie trzeba płyty lotniska aby sprawdzić czasy wtrysku. Wystarczy z 200m drogi. Spokojnie da się ogarnąć czasy wtrysków do 8ms. Przy wyższych obciążeniach powiedzmy na 12ms potrzeba już prędkości autostradowe. Ułatwieniem utrzymania zadanej prędkości...
Czarny, to za dużo paliwa do powietrza. Czujnik ciśnienia nie przekłamuje? Tu trzeba wartości bieżące odczytać, a nie błędy. Dolot szczelny? Co z wtryskami.
Cześć, zacząłbym od sprawdzenia dolotu w poszukiwaniu dziury w układzie dolotu, można również sprawdzić parametry przepływomierza powietrza, też może robić robotę, ewentualnie czujnik ciśnienia
Witam, mam przyciski start/stop. Rozmawiałem z serwisem z Poznania i kolega powiedział że wiesza się zaworek, bądź jest do wymiany, ten który jest pod białym filtrem powietrza (tym który wygląda jak typowe filtry olejowe). Jutro go rozkręcę i zobaczę co w nim siedzi, zdam relację. Dzięki za pomoc Panowie. Czy ktoś może przybliżyć temat naprawy tego...
ten błąd mówi o ciśnieniu w dolocie a nie o uszkodzeniu czujnika
Może być wiele przyczyn. Nieszczelność w dolocie, tzw. silniczek krokowy, a nawet uszkodzony czujnik ciśnienia w przekładni kierowniczej
Dorzucam kolejny problem. Co do spalania poszedł nowy czujnik temperatury i ciśnienia dolotu. Zobaczymy jutro co to da. A nowy problem dotyczy ogrzewania Webasto air top 2000 se. Webasto 2 razy wyłączyło się w środku nocy. Jednym razem wystartowało ponownie. Kolejnej nocy już nie odpaliło po tym jak zgasło po kilku godzinach pracy. Przekopałem elektrodę...
jeśli ciśnienie nawet nie drgnie to raczej jest problem z samym czujnikiem lub wężykiem który do niego idzie, albo całkowicie przerwany dolot i turbina bije w powietrze.
W tym silniku nie ma przepływomierza, a to co odpiąłeś to pewnie czujnik temp. powietrza zasysanego. Do wywalenia błędu P0110, który jest odpowiedzialny za ten czujnik potrzeba min. 2 min pracy silnika po odłączeniu komponentu. Główne elementy wykorzystywane do regulacji obrotów biegu jałowego, to: czujnik przy przepustnicy, map (ciśnienia w dolocie)...
Mam Fiata Cinquecento z 1997r z instalacją gazu. Mam ją trzy miesiące i przejechałem na niej 8 tys.km. Od dłuższego czasu świeci mi sie kontrolka wtrysku i kontrolka od FIAT CODE. I wtedy właśnie silnik na jałowym biegu zaczął mieć wysokie i niskie obroty. Oraz gdy otworze maskę to słychać jak przy kopułce od wtrysku coś cyka. Byłem u mechanika i wystawił...
Siema. Francuskie złomstwo odpala na zimno i przez parę minut chodzi dobrze, po czym zaczyna strasznie kuleć. Spadają obroty i prawie gaśnie. Nie jest to wypadanie zapłonu, bo przy odpinaniu cewek jeszcze bardziej przygasa. Po psiknięciu plakiem w dolot obroty się wyrównują i są dobre, dopóki jest plak. Ale po minucie takiego kaleczenia wszystko wraca...
Temat do którego podchodził mój kolega. nie pamiętam dokładnie brzmienia ale polegał na przerobieniu sterowania silnikiem w jego samochodzie 1.9TD PSA ze 100% mechanicznego na 100% elektroniczny. czyli pedał gazu jako potencjometr, przepływomierz, czujnik temp i ciśnienia w dolocie i sonda lambda(tak w dieslu). założeniem pracy było dobranie czujników,...
Witam, Passat B6 TFSI silnik BWA 2.0. Brak błędów silnik kręci widzi 240obr na G28 podnosi obrotomierz nie odpala, nie duknie. Ciśnienia na szynie niskiego 6bar, na wysokiego 60-120bar zależy ile pod-pompuję czasu. Czasami mu się zdarza, że odpali tak z partyzanta jakby ktoś go włączył, jak chodzi to potrafi zgasnąć tak nagle jakby ktoś go wyłączył....
Zmieniają się ale poniżej 2000 rpm a powyżej sterownik dąży do utrzymania doładowania na poziomie 1,95 bara ale ciśnienia bezwzględnego czyli około 1 bar względem atmosferycznego. Chodzi mi o czujnik który jest zintegrowany z przepływomierzem i podaje jakiej temperatury powietrze trafia do dolotu. Jest on tylko podejrzany bo wartość 41 C jest dość dziwna...
Witam . Mam problem z taka właśnie omega B z 99 roku . Silnik 2.0 DTI na elektronicznej pompie . Sprawa wygląda tak że auto odpala i jeździ normalnie . Przy cieżkim katowaniu jest wszystko ok . Ale przy spokojnej jeździe nagle zapala sie kontrolka silnika i silnik przechodzi w dość poważny tryb awaryjny . Przestaje reagować na gaz i trzyma równo 1500...
Dzień dobry mam pytanie odnośnie temperatury powietrza dolotowego czy ta temperature mierzy czujnik w przepływomierzu czy czujnik Map sensor ciśnienia bezwzględnego? Jest to Renault scenic 2 1.5dci 101 km.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
problem z nie równymi obrotami.Diagnozę zacznij od układu zapłonowego świece cewki czasami nie pokazuje błędu a problem jest z cewką zapłonową czasami zdarza się problem na dolocie czujnik ciśnienia układu dolotowego lub nieszczelność układu słyszalne syczenie ,silnik krokowy przepustnica jego zacieranie zdarza się bardzo rzadko ale występuje tylko...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
problem jest powszechny w tych silniczkach. pierwsze podejrzenie pada na zawór sterujący praca turbiny, możesz przełożyć od kogoś dobry zawór i sprawdzić co się dzieje. trzeba sprawdzic też wężyki od zaworku czy nie są przetarte lub uszkodzone.kolejna sprawa to tak jak pisałeś zapieczone kierownice w turbinie.moża rozruszać cięgno ewentualnie wyciagnąć...
Troche za dużo problemów przy podpinaniu tego do samochodu. Z resztą, chciałem żeby kanały można było zmieniać wg upodobań, a przy czujnikach położenia przepustnicy, temperatury, czy ciśnienia w dolocie, prądy są znikome. Dlatego muszą być pomiary napięć.
Drodzy, oddałem niedawno wóz na czyszczenie dolotu + zaślepienie zaworu egr (2 stronnie). Od mechanika dowiedziałem się że egr nie domykał się i układ dolotowy był kompletnie zaklejony. W warsztacie całość została wyczyszczona, kalpy wirowe działają pięknie, EGR został zaślepiony z strony dolotu jak i wydechu. Niestety od tego czasu pojawia się błąd...
A czy mechanik sprawdzał ile tego paliwa dostarcza wtryskiwacz na suw pracy? Jeśli podane zostanie za mało paliwa to nie odpali. Może też być to spowodowane nieszczelnością dolotu, lub uszkodzonym czujnikiem ciśnienia MAP(ten z wężykiem na podszybiu) lub uszkodzeniem wężyka który jest do niego podłączony.
czym różni się zawór sterujący turbo od VW a renault To nie zawór sterujący tylko czujnik (Bosch) ciśnienia i temperatury w dolocie i nie załącza żadnego turbo. Akurat w VW i Renówkach są takie same, mało tego, w wielu gazowniach też są identyczne.
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania przy tym silniku Nigdzie, to silnik wolnossący. Zrób odczyt parametrów i podaj wartość podciśnienia w dolocie
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym posiada. Chyba to jest to ?
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Jakie masz napięcie na wolnych obrotach na wyjściu czujnika? Nie masz nieszczelności na dolocie powietrza? Rozrząd nie przeskoczył?
Temat dość długi wiem mi się samemu nie che własnych postów czytać bo są przydługawe, hehe.? No ,nawet za długi ,czytając takie coś trzeba podkręcić mózg. Nie wiem o jakie węże ci chodzi bo jeden pokazujesz wodny a drugi od turbo. Jeszcze raz, jak gruszka zaciągnie do końca, to po dodaniu gazu węże od dolotu mają "puchnąć " i będzie to wyraźnie czuć...
Koleś odkręcił sobie korek oleju na pracującym silniku. Zapaliło się EPC i Check. Złapał usterki: 17961 - Sygnaly ciśnienia atmosferycznego / sygnały ciśnienia w kolektorze dolotowym niezrozumiała koleracja 17912 - System zasysania powietrza , rozpoznanie nieszczelności Pomyślałem odmą zaciągnął wiater z podwyrza i nałapał usterek. Skasowałem. Nie pojawiły...
Wtryski pod względem zasilania i czy się otwierają. Dolot na samym początku był sprawdzony. Czyli według kolegi robokop to albo czujniki na wałkach czy wale, albo dziura w dolocie? Brawo ! I z tego te błędy? Ciśnienia paliwa nie mam aktualnie czym sprawdzić, ale jutro sprawdzę.
Czujnik ten jest umieszczony na dolocie miedzy intercolerem na kolektorem ssaąym. Czujnik ciśnienia jest zintegrowany z czujnikiem temperatury przedzwoń wiązkę od kostki do sterownika zmierz rezystancje przewodów. Zmierz rezystancje czujnika temp pin 1 i 2 dla 20 stopni powinien mieć 2-3 kohm. Sprawdź zasilanie czujnika ciśnienia 1 i 3 powinno być 5V...
Klapki w kolektorze.Całe?Zawór sterujący ok? Gdzie te klapki i zawór się znajdują? Ja czyściłem dolot- plastykową część która ma 4 rurki dochodzące do cylindrów. Znajdował się tam jakiś czujnik podejrzewam ze ciśnienia (3przedowody). Wywaliłem z dolotu dużo sadzy można teź powiedzieć smoły Podejrzewam ze winna jest turbina, dodam ze auto długo stało...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
czujnik ciśnienia dolotu czyszczenie czujnik dolotu powietrza omega czujnik dolotu
kalafonia izopropanol kupie uklad philips naklejka
orange router identyfikacja elementu
Zgrzytanie biegów w quadzie Linhai 260 CVT Zamiennik tranzystora MOSFET C3035LD - Toshiba