Błąd P11AA czyli niezgodność sygnału MAP sensora z wymaganym w parametrach -- to w moim wypadku był wynik krzywo wkręconego korka wlewu oleju. TAK korka oleju bo przez odmę zasysał spore ilości powietrza a przepustnica była zamknięta. Primo przy tym błędzie to na pracującym silniku zatkać mu dokładnie ręką przepustnicę i jak nie zgaśnie to szukać nieszczelności...
Kolego masz rację ja wgl.nie mam doładowania!. Zmierzyłem nap.na czujniku na dolocie-na postoju ok.2V i po przegazowaniu spada a powinno wzrosnąć do ok.4V. Czyli czujnik na dolocie jest raczej sprawny.Spostrzegłem też,że w przepływe po chwili jazdy pokazuje temp.powietrza zasysanego ok.60*C -test robiony na kilku przepływkach w tym dwie nowe.Po odpięciu...
Witam ponownie dzisiaj uporałem się z pracą silnika na gazie. Przyczyną falowania i braku mocy była za duża dawka powietrza. Przytkałem gardziel filtra powietrza szmatą i wyregulowałem ponownie gaz w sumie zmniejszyłem jej sporą dawkę autko teraz zwija asfalt i pali na dotyk. Jeśli bd robili taki patent zapchajcie szmatą obudowę filtra od strony wewnętrznej...
Witam Chciałbym się dowiedzieć jak w temacie czy taka przeróbka szkodzi silnikowi. Posiadam Alfę 147 2008 przejechane już nieco ponad 66000km. Czytałem dużo w internecie jak i szukałem o przerobieniu dolotu do filtra powietrza. Chodzi o to, że chciałbym doczepić dodatkową rurę do wejścia puszki filtra powietrza i wyprowadzić ją np. na przedni zderzak...
Witam. BMW E30 2.5 12v. Pytanie mam co do przepływomierza. W nim jest czujnik temp zasysanego powietrza. Jaki ma zakres prac ? Lub jaki mogę zamontować zamiennik na zewnątrz w dolocie po usunięciu przepływomierza. Użyłem ecumastera det 2 do konwersji MAF > MAP. Ale muszę dopracować mapę po korekcji temp.
Witam, małe pytanie o mondeo mk4 tdci , wystąpił błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza, na dolocie do kolektora ssącego są dwa czujniki od góry i jakiś jeden od dołu, który to czujnik temperatury zasysanego powietrza i jak sprawdzić czy na pewno to on nie działa? Dziękuje
Witam W 2.0 fsi blr , nie ma przeplywki tylko czujnik temperatury powietrza w dolocie (iat) i map sensor, jednak w vcds wyraznie widav przeplyw powietrza , ktora w takim razie z tych dwoch czesci mierzy przeplyw powietrza w tym silniku? Ps. Odlaczylem wtyke od IAT i pomiary nadal byly widoczne w vcdd aczkolwiek troche nizsze
Witam Potrzebuje wspacia czy wiecie gdzie jest czujnik temperatury dolotu w espace 2.0 dci 170 kw 2006 rok Pozdrawiam
Jakie masz napięcie na wolnych obrotach na wyjściu czujnika? Nie masz nieszczelności na dolocie powietrza? Rozrząd nie przeskoczył?
Na 100 % nie jest to czujnik ciśnienia doładowania ale chętnie zobaczę foto. Mogę się jedynie domyślać, że chodzi o podgrzewacz odmy, który jest widoczny na poniższym foto (tu jednak jest silnik na pompie wtryskowej ale podgrzewacz jest taki sam) : Skoro takowy masz to albo ktoś przełożył rurę powietrza z podgrzewaczem (bo taką akurat dostał z wersji...
Tak dolot szczelny filtr powietrza wymieniony, przepływomierz powietrza sprawny.
Nic sie nie stało:) Myślałem nad takim rozwiązaniem: wychodzimy od wyjscia przepustnicy i montujemy kolano aby uciec w bok, dalej będzie szła rura abym się oddalił od silnika i miał jak przymocoać filtr aby się nie zerwał, za ta rurą doszłaby turbinka (po jakim czasie jest prawdopodobieństwo rozpadnięcia się tego wynalazku?), a za tym filtr powietrza...
Ja bym proponował inne doświadczenie ,nalej oleju do ECU silnika i zobacz co się wtedy stanie. Nie pierwszy przypadek kiedy przewód od pomiaru ciśnienia pęka i przez to na płyte ECU dostaje się olej silnikowy i parametry sterownika zaczynają warjowac. Tak jak już pisałem w nowszych wersjach ten problem poprawiono umieszczając czujnik na dolocie a nie...
szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG Kolego to żle szukasz. Tak jak napisałem sterownik bierze odczyt z kilku czujników temperatury (silnika ,powietrza zasysanego ,paliwa) i na podstawie tych parametrów dobiera dawki. Przyczyną falowania obrotów najczęściej jest brudna zanieczyszczona przepustnica,...
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Witam, pod długim googlowaniu skończyły mi się pomysły. Ale od początku. Mam przerobiony dolot powietrza. Nieszczęśliwie gryzoń przegryzł mi przewody od czujnika MAF (5WK9625). Połączyłem wszystko tak jak oryginalnie było zaizolowałem i jest ok. "OK". Ale zacząłem czytać trochę o czujnikach MAF. Dodam że mój ma 3 przewody. W czujniku między złączem...
Drugi raz proszę, zrób zdjęcia dolotu. Przydało by się więcej zdjęć przedstawiających wykonanie tej sprężarki, bo jest ono nietypowe i żeby tak pomagać na odległość to jakby korzystać z kryształowej kuli. Trzeba sprawdzić czy na zawór regulatora ssania idzie prawidłowe ciśnienie (załóż jakiś manometr na wąż o ile masz taką możliwość). Dlaczego zdziwiło...
Powiedz jak stwierdziłeś zacinanie się ssania lub jego brak. Ssanie i wolne obroty to trochę odmienne problemy. Obroty na zimnym silniku w przypadku Suzuki wahają się od 1300 do nawet 1800/min, choć tak wysokie to tylko przy temp. poniżej -15 i bardzo krótko. Jeśli silnik po tych +-5km pracuje na wolnych obrotach w granicach 700-850 obr/min to dla Suzuki...
Witam. Ostatnio od niechcenia chciałem sprawdzić poziom płynu chłodniczego. Poziom był ok ale zauważyłem że spadł wąż między dolotem a puszką filtra powietrza. Przepustnica była cała w błotnistej mazi ulepiona więc postanowiłem to podczyścić. I tym działaniem stworzyłem swój problem. Zaznaczam że auto przed czyszczeniem pracowało bez zarzutu. Po myciu...
Zdejm dekiel przepływomierza i ręcznie stymuluj. Zawór obejsciowy wolnych obrotów jest pod kolektorem. Sprawdz szczelność dolotu. Sprawdź czujnik temperatury dla sterownika .
A może ma ktoś wersję peugeota 106 z czujnikiem w kolektorze? Najlepiej byłoby założyć oryginalny dolot niż wiercić dziurę na czujnik.
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
Hmm sliska sprawa bo to wymaga ingerowania w instalacje paliwowa samochodu. .raz ze nieszczelnosci moga spowodowac pozar a dwa ze mozesz miec problemy z przegladem rejestracyjnym jak diagnosta zapyta co to za ustrojstwo i gdzie masz na to homologacje. Jesli jednak skupiamy sie na technicznej stronie zagadnienia to moze daloby sie pokombinowac z rozwiazaniem...
Vitara z silnikiem PSA mam mały problem bo kopci na biało/niebieskawo na biegu jałowy tylko po rozgrzaniu wystarczy też że przejadę dłużej i przestaje podczas jazdy do ponownego postoju na jałowym. Ogólnie poza dymem żadnych problemów nie ma. Płyny nie ubywa, oleju nie stwierdzono po 3tyś ubytku. Czy ktoś jest wstanie coś powiedzieć na temat w bloków...
Na razie jest delikatnie poluzowany wydech i sportowy kat wrzucony. Mam na lpg wystrojone po AFR. Ponieważ pracował na mocno ubogiej mieszance. Podczas przyspieszania miałem wrażenie przypietej przyczepy o sporej wadze na haku. W tamtym tygodniu udało mi się zdobyć przepustnice w bardzo dobrym stanie (Kupiłem słupek z osprzętem za 500zl). Auto odżyło...
Nie posiadam lpg, tzn nie jezdze instalacje posiadam w samochodzie lecz jest dołączony komputer jak i butla zakręcona. Z tego względu ze reduktor posiada juz dziurwa membranę i spuchniete uszczeleki, poza tym silnik ma najechane 300kkm nie chce go katowac gazem już. I tak wydaje mi się ze panewka puka na zimnym bo bo słychać lekkie popukiwanie w środki...
Sterownik informację o temp. silnika bierze z czujnika temp.płynu na termostacie. Na kolektorze dolotowym są 2 czujniki-temp. powietrza i podciśnienia w dolocie. Urządzenia diagnostyczne służą nie tylko do odczytu błędów, pozwalają też na uzyskanie wielu przydatnych informacji. Niestety ale autem powinien zająć się kumaty elektryk a Ty jeździsz do kowali...
Wiec tak. Jakie efekty moze powodowac uszkodzony czujnik temp powietrza w dolocie (wskazania podaje ale nie koniecznie prawidlowe musza byc) oraz termostat na rurze dolotowej ktory przelacza na powietrze ogrzane przez kolektor wydechowy i powietrza z za atrapy chlodnicy. Od tego termostatu odchodza takze 2 rurki do obudowy filtra powietrza (tego wlasnie...
Witam, w kilku słowach wstępu opiszę swój problem z którym walczę od miesiąca, niestety z bardzo ujemnym dla mnie skutkiem. Posiadam auto wg tytuły i cały mój problem polega na jednym (a w zasadzie aż jednym) błędzie 16555 - sonda lambda bank 1 mieszanka zbyt uboga - problem objawia się tylko na biegu jałowym po chwilowym postoju. Gdy nie dopuszczę...
Czesc ja miałem w różnych autach takie problemy może to Ci trochę rozjaśni Uszkodzona turbina Klapa egr u Przednie klapy egr Brudny egr Zawór sterowania turbiny Zły filtra powietrza Uszkodzona obudową filtra powietrza Brak kalibracji po wymianie Przeprowadzenie kontroli według procedury man po wymianie Drugie po jakim czasie blad powrócił i z jakim...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Witam, Dane, ktore podalem wyzej, dotycza wtrysku Fenix. U Ciebie, wg typu silnika, jest prawdopodobnie Bosch MP7.0. Nie mam danych do niego. Na Twoim obrazku: 1 - czujnik temp. powietrza 2 - czujnik temp. wody do wtrysku (zielony). Pozdrawiam, Georges Dokladnie, mam wtrysk MP 7.0 Boscha, czyli pod pozycją nr. 1 mam czujnik temperatury powietrza dolotu...
Mam podobny problem w 1,9 ASV , po odpaleniu silnika regulator kata wychylenia lopatek "gruszka" wciaga sztange maksymalnie ustawiajac max cisnienie w dolocie, po przygazowce turbo glosno gwizda tak jak by w dolocie byla nieszczelnosc a zaworek n75 jest w tym czasie pod napieciem. Sprawdzilem caly dolot pod katem szczelnosci, dodatkowo zaslepilem zawor...
Witam mam pytanie dotyczące opla Vectra 1.8 18CNZ na jedno punkcie samochód ma instalację LPG I generacji i mam problem jeżeli auto jest zimne nie ma problemu idzie jak zły jak tylko się silnik nagrzewa umiera moc. co wyczytałem wszyscy przy instalacji LPG odcinają dopływ ciepłego powietrza w filtrze a u mnie jest odwrotnie odcięte zimne jak zrobię...
witam .mam opla vivaro 2006r 1.9 cdti po wymianie filtru powietrza wyskakuje mi bląd P-1806 (czyjnik przeplywu powietrza) jak rozumiem trzeba wyminić czujnik , czy może jest gdzieś nieszczelny dolot koszt czujnika to 825zł pomoże ktoś od czego zacząć dzieki
Dalej nie czaję. Wpisałem to w dziale samochodowym w elektryce. Myślałem że jak zadam tu pytanie to odpowie mi osoba ogarnięta w temacie samochodowej elektryki. Większość czujników działa na tej samej zasadzie i daje te same wartości przy pomiarach. Wiem o tym bo w każdym aucie jakie miałem pomiary były zawsze podobne. Moje auto to nie jest jakiś wynalazek...
Mi w a4b6 wywalalo różne błędy a problem był po stronie dolotu powietrza była nieszczelność Dodano po 7 Mi w a4b6 wywalalo różne błędy a problem był po stronie dolotu powietrza była nieszczelność
Trochę to wróżenie z fusów. Może być czujnik położenia wału korbowego lub czujnik temperatury silnika. Mogą też być do regulacji luzy zaworowe, zwłaszcza że masz już LPG długi czas.
Witam klubowicza z MKP !!! Też chciałem zamówić tą próbkę i nic. Dziwne bo na stanie niby jest, a przecież próbki do Polski też wysyłają... nic tylko płakać. Na wolumenie jest jeden gość co sprzedaje układy elektroniczne z samochodów - w poprzednią niedzielę z nim rozmawiałem, ale nie miał nic do forda - głównie vw i audi. Slavo - wstrzymaj się jeszcze...
a poza tym to czujniki do nowszych samochodów są prawie takie same i różnia się tylko jedną diodą , którą zreszta widać z zewnątrz warto poszukać czegoś tańszego, spokojnie mozna dostać nówkę za 200-250 (w serwisie sprzedadzą Ci z całym kawałkiem dolotu)
A jesli komp otrzymuje taka wartość to z czym sie to moze wiadzac?? Jak to wplywa na prace silnika?? Dodano po 4 Tak mi przyszlo teraz na mysl ze przeciez jesli podcisnienie male to moze znaczy ze w ukladzie dolotu sa male opory powietrza, ale pewny nie jestem. Po co w ogole komp mierzy to podcisnienie bo tego nie rozumiem za bardzo. Dodano po 43 Dodam...
samochód słabo wchodzi na obroty , zimny gaśnie, wraz ze wzrostem temperatury jest lepiej. diodka pokazała kod 34 czujnik temp. pow. zasysanego. I tu problem nie mogę go znaleźć, obejrzałem cały dolot i nic.Czy w tym modelu on jest i gdzie?
Znajdziesz go na dolocie.
Auto jak w temacie. MultiDiag wywala błąd: Czujnik temp. powietrza zasysanego przerwa lub zwarcie do plusa. W blokach pomiarowych temperatura to -40stC. Pytanie moje brzmi. Czy czujnik ten jest w przepływomierzu?? Nic innego na dolocie przed turbiną tam nie ma.
Pytanie mam banalne ale wywala błąd czujnika temperatury powietrza dolotu a nigdzie nie ma jego śladu. Proszę o pomoc, gdzie jest zabudowany czy aby na pewno w przepływce powietrza bo auto świeże i trudno o schemat sterowania silnika. Z góry dzięki za pomoc.
Witam, potrzebuję informacji o prawidłowych zakresach wskazań podawanych przez czujniki do ECM oraz innych parametrów pracy w Lanosie 1,5 8V z 99 roku zgodnie z poniższym zestawieniem. Informacja jest mi potrzebna do interpretacji wyników ze skanera ALDL JAVA. Parametr ;; Jednostka ;; Zakres Obroty silnika ;; obr/min ;; 700 - Pozycja przepustnicy (TPS)...
Panowie nie czepiłem się po prostu mówię jak jest czujnik temperatury ten który daje odczyt do komputera wymieniony na nowy, prócz tego kopułka i palec nowe,świece NGK nowe kable wn wymienione teraz w wakacje. Po za tym panowie gdy zatkam ręką wlot powietrza (ten przed filtrem) to silnik nadal chodzi co powinien zgasnąć jeżeli dolot powietrza jest zatkany...
Cześć, mam problem z niedawno zakupionym autem - samochód ma problem z wchodzeniem na obroty i względnie małą moc, podczas przyspieszania w zakresie 2-3 tys obr/min ma problem aby przekroczyć te obroty, później też jest słabo. Dodatkowo nie mogę ustawić wyprzedzenia zapłonu, gdyż silnik ma wolne obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm - wymagane do regulacji...
Witam, zakładam temat bo opadają mi ręce, problemem jest tico ze swapem matiza. Auto pali, jeździ, ale tylko na wysokich obrotach bieg jałowy ok., ale po dodaniu gazu dławi się, strzela z wydechu i dolotu na przemian i czasem zgaśnie. Z matiza na podmiankę zamienialiśmy: map,silniczek krokowy, aparat, czujnik położenia przepustnicy, cewkę, sterownik...
Kable są ok. Chodzi o to, że czujnik odpowiedzialny za temp. jest powiązany właśnie z kodem 47 klimatronika, ponieważ po jego wywołaniu kodem wartość na wyświetlaczu klimatronika i na FIS-ie są takie same - niepoprawne. A sprawdzając kodem dot. czujnika przy zderzaku wartość wskazana jest taka jak np. na termometrze okiennym. Czyli wydaje mi się, że...
Witam Serdecznie, mam od dawna problem z autem ( AUDI a4 b5 96r. silnik ADR 1.8 + 2 letni gaz sekwencja stag 4-eco ) Problem polega na tym ze auto po nocy to jest jak stoi te 8h rano odpala normalnie zakręci i silnik ładnie pracuje na ssaniu, lecz inaczej to wyglada gdy silnik sie nagrzeje i zgasimy go na kilkanascie minut po czym gdy odpalamy auto...
Witam Myślę nad modernizacją mojego pieca . Otóż obecnie jak dolna klapa jest otwarta to temperatura szybko roście w górę i zaczyna woda wrzeć . Myślę nad zautomatyzowaniem tego dolotu powietrza tak aby dolot otwierał się gry temperatura jest np. 40 stopni i zamykał się jak jest 80 stopni . No i jak to rozwiązać za pomocą silnika czy jakiegoś siłownika...
W dolocie, kostka biała dwu pinowa
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C
Witajcie, zima idzie trzeba wziąć się za moją belle, na desce pali sie check. Wstępna diagnoza, błąd P1238 za niska odczytana wartość mas powietrza względem oczekiwanych . Po sprawdzeniu UNIdiagiem czy Fesem - temperatura -200*C, masy powietrza nie reagują na gaz utrzymują się na pozomie 98 (nie pamietam jednostki), cisnienie atmosferyczne 0 mbar itp....
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Witam. Jakiś czas temu wyskoczył mi check engine i auto straciło moc, pojechałem na warsztat sprawdzili na komputerze ze jest błąd w/w czujnika. Mechanik stwierdził ze to jest błąd przepustnicy wiec wymieniłem ja na inną ale nie pomogło.Pojechałem do innego warsztatu ale tez rozłożyli ręce bo niby szukali w hurtowniach i nic takiego nie występuje w...
Dzień dobry mam pytanie odnośnie temperatury powietrza dolotowego czy ta temperature mierzy czujnik w przepływomierzu czy czujnik Map sensor ciśnienia bezwzględnego? Jest to Renault scenic 2 1.5dci 101 km.
Wracam do tematu. Sprawdziłem po kabelkach, na jednym przewodzie, po włączeniu zapłonu jest 12V. Sterowanie minusem wychodzi ze sterownika umieszczonego na silniku. Między pinami napięcie wynosi 8.74 V - napięcie o bardzo małym prądzie (żarówka nie świeci). Czy za pomocą któregoś z tych czujników sterownik steruje masą ? Jeden to czujnik temperatury...
Może zacznę od początku. W moim CFie wyskoczył błąd silnika. Po podpięciu kompa wyskoczył błąd odnośnie odmy. Czujnik prędkości wirówki pokazywał ciągle 1000 obr/min. Po konsultacji wyszło, że trzeba wymienić wirówkę. Po telefonie do sklepu DBK w Ostrołęce, który jest filią Dafa z Olsztyn uzyskałem informację, że w związku z częstym psuciem się tego...
Witam, wymieniałem ostatnio chłodnice oleju i uszczelniacze kolektora dolotowego, po robocie sprawdziłem błędy i nic nie wyszło, jedyne co zauważyłem to temperatura powietrza w dolocie, wskazanie to - 40 stopni na zgaszony, to samo na odpalonym silniku, temperatura otoczenia to około 13stopni. Czy to wskazanie to oznaka uszkodzonego czujnika?
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Z tego co kojarzę to w przepływomierzu.A jak nie to na dolocie dwu pinowy.Odłącz wtyczkę od przepływomierza jak załapie błąd to będziesz wiedział że na pewno tam.
Witam, problem z Sprinterem 906 2.2cdi 110KM. Mianowicie wyskakują błędy: 2011 Miernik masy powietrza, zbyt mały przepływ. 2624 Czujnik Maf, dryf przesunięcia przy silniku pod obciążeniem. Zrobione praktycznie wszystko od uszczelnienia dolotu po regenerację turbin a nawet wymianę silnika na regenerowany (stary miał słabe ciśnienie na 1 i 2 cylindrze)....
Co nie masz? Parametrów sie nie posiada tylko w nie patrzy. Czy nieszczelny dolot? ? To nie wpływa. Uszkodzony czujnik lub okablowanie.
Daruj sobie... samo z siebie nic to nie da, poza większym zużyciem paliwa. W szczególnych przypadkach, zamiast zmieniać mapy paliwa, można się pokusić o taki mod, np. po przerobieniu dolotu, ale bez przeróbek mechanicznych to jest prosta droga do zniszczenia turbiny i katalizatora. Chyba, że wielką przyjemność Ci sprawi, jak twoje auto przy każdym dotknięciu...
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi powietrza. Nie będę mędrkował Very Happy bo nie...
Co do przepływomierza to zaczoł bym od odczytu kodów błędów.Nie pamiętam ale tam są chyba błyskowe.Poza tym pomiar sygnału wychodzącego z VAF do sterownika silnika i sygnał z czujnika temperatury powietrza w dolocie.
Czujnik masz sprawny ale pewnie źle podałeś wartości bo one są w kΩ a nie jak napisałeś w Ω. Teraz przydałoby się sprawdzić szczelność dolotu, zawór dodatkowego powietrza, przepływomierz i sondę lambda.
Sprawdziłem jeszcze raz- +6C w garazu, silnik na wolnych obrotach pracujac (2 razy go chyba troche podgazowalem na 3000obr przez chwilke) potrzebował ok. 5 min. zeby lambda przeszla w zamknieta (plyn chlodniczy rozgrzal sie do 62C). Troche dlugo, ale mam nadzieje ze podczas jazdy bedzie to nastepowalo szybciej. Grzalka lambdy chyba działa - jest +12V...
tylko zastanawiam sie czy sam czuinik ecu od płynu wystarczy zasymulować inną rezystancją , czy jescze czuinik na dolocie powietrza , był kiedyś taki temat w sieci ale nie mogę znaleść ....
Witam sprawdziłem autko na zimnym silniku temp na dworze ok 12 stopni polski vag 4.9 licznik blok nr 3 okno 1 pokazuje 12 stopni silnik na wypiętym czujniku blok 7 okno 1 18st na czerwono nie wiem od czego okno 3 13,5 st. na żółto prawdopodobnie dolot powietrza okno 4 18 st na niebiesko temp cieczy silnik na wpiętym czujniku blok 7 okno 1 18 st okno...
Ok mniej więcej wiem już co z czym. Jednak nadal nie wiem jaki jest cel wzbogacania mieszanki w chłodnie dni i mrozy. Ale mam pytanie do bardziej wtajemniczonych. Czy konstruktorzy nie mogli wymyśleć jakiegoś patentu aby silnik otrzymywał powietrze o temp. ok 20st.? Oczywiście w upałach jest to niemożliwe. Ale zimą. Jakiś termostat w dolocie itp. Pytam...
Chodzi tylko w trybie awaryjnym, a raczej podobnym do niego. Problemu szukaj zawsze, jak masz całość zapiętą. Moim zdaniem, brakuje powietrza, coś jak szmata w dolocie... albo wydech blokuje wietrzenie cylindrów. Dodano po 3 Nic nie napisałeś o parametrach pracy sond... Dodano po 50 Nie masz odwrotnie podłączonych, zamienionych pierwsza z drugą?
Witam, mam problem z mikrusem, podczas przyspieszania przeważnie na 4biegu dziwnie świszczy powietrze w okolicy ściany grodziowej tak jakby przepustnica była otwarta za mocno i trochę mułowata jest, przy 80km/h przeważnie przestaje świstać czasem na jałowych obrotach też świszczy chwilę, ciepła czy zimna bez znaczenia, czasem jak jest zimna nie chce...
czyli problem nie rozwiązany w dalszym ciągu, zakładałem oryginał i tez przepaliło teraz zrobiłem jeden eksperyment który może rozwiąże sprawę jak naranie działa nie pali przepływki wiec opisze to w pozniejszym czasie dodam ze instalacja elekt sprawa, napiecia prawidłowe, zamienione nast. elementy z drugiego trafica : egr, czyjnik doładowania, czujnik...
Auto przyśpiesza z opóźnieniem w zakresie obrotów 1000-1500 obr. Tzn. wciskam pedał gazu i dopiero po około 1 sek czuć że przyśpiesza. Powyżej 1500 obr. reakcja na dotyk pedału gazu jest natychmiastowa. Druga sprawa to odgłos zbliżony do "spalania stukowego" podczas przyśpieszania pod dużym obciążeniem Np. 3 bieg, 2000 obr. pod górę. Odgłos zanika gdy...
Udało się Pożyczyłem od znajomego stary czujnik temperatury i podłączyłem go po kablach. Chyba od fiata, pokazał 26 stopni ale błąd był ;(. Dlatego postanowiłem wywołać usterkę żeby sprawdzić czy mój interfejs poprawnie interpretuje błędy. Chcąc stworzyć usterkę naprawiłem starą, błąd P0115 wbrew opisowi w reno oznacza błąd czujnika temperatury ale...
Musisz szukać zależności między każdą wartością osobno. Charakterystyki czujników podających napięcie do ECU(nie pamiętam już jaka jest ich konkretna nazwa) powinno się udać znaleźć w internecie, choć myślę, że łatwo będzie to sprawdzić - TPS sprawdzisz na zgaszonym silniku przykładowo, otwarcie przepustnicy odczyta normalnie. Ja osobiście spotkałem...
Dzień dobry. Mam mały kolejny problem z moim fiatem. Grande Punto 2011 1.4 8V z fabrycznym LPG. Przebieg 220 tys. Kupiłem go i od razu do mechanika na wymianę wszystkich rzeczy eksploatacyjnych wraz z rozrządem. Przy okazji jakimś cudem został upalony komputer silnika, który udało się naprawić. Samochód od samego początku pracował nie równo na biegu...
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Problemy zaczęły się jakiś czas temu jak auto zaczęło nie równo chodzić. Wymieniłem wówczas czujnik położenia przepustnicy oraz silnik krokowy (na chińskie zamienniki). Dalej było tylko gorzej. Wkońcu kupiłem na szrocie całą przepustnice z osprzętem przełożyłem i problem znikł. Auto równo chodzi lecz dużo pali. Jest...
Zrób diagnostykę. Przepływ powietrza żądany/oczekiwany, podciśnienie w ssącym, kąt otwarcia przepustnicy, test szczelności dolotu, obroty jałowe żądane/oczekiwane, korekty lambda. Czytanie błędów to nie diagnostyka. Opiniami mechaników nie naprawisz - jak nie przysiądzie ktoś z wiedzą, to nie zrobisz.
EGR - zwiększona ilość powietrza w dolocie - zamknięty EGR.
Witam. Jestem posiadaczem audi a6 c5 z silnikiem 2.0 alt. Niedawno podczas jazdy wyskoczyl mi check engine. Diagnostyka komputerowa wykazala 3 bledy. Uszkodzenie czujnika polozenia walu, uszkodzony termostat obwod otwart (w tym modelu jest termostat sterowany elektronicznie), zly sklad mieszanki. Wszystkie te usterki usunąłem. Nowy czujnik oryginalny...
I jak ten czujnik kolektora może mieć coś wspólnego ? Czy szukać lewego powietrza ? Jak szukać lewego powietrza ? Słyszałem o metodzie popsiksc PLAK PLAKIEM.
Czyli jak na razie, to muszę skasować błędy i zobaczymy. Skasowałem błędy i niestety wywala je spowrotem. Miałem 2 P0130 i P0135. Dalej sonda lambda. Po skasowaniu wywala teraz tylko jeden P0130. Zmierzyłem oporność na starej sądzie i jest około 4 omów, to znaczy że grzałka jest sprawna, chyba. Ma ktoś pomysł co sprawdzać dalej? Sprawdzić wtyczkę, jeżeli...
Czujnik znajduje się w dolocie powietrza na filtrze.
Przy x16szr ten od ciepłego powietrza znad kolektora nie miałem w ogóle bo nie miałem już ten osłony nad kolektorem. Nic tam nie zaślepiałem lub blokowałem. Nie było poprostu żadnej tej rury. Do tego w oryginalne w miejscu gdzie ci zakleił taśmą wlot na przód to tam ten wąż (z uskokiem jest specyficzny) dałem w dół i tyle w temacie. TObie to działa...
No to możliwe że np dziura w dolocie itp. Co do reszty to wiązka albo ECM jak były podmieniane.Probówka ,oscyloskop i trzeba badać co jest grane. Pokasowałem błędy. Wymieniłem filtr powietrza bo chyba przejeździł za dużo. I zobaczymy jak będzie się zachowywał samochód. Sprawdzę ponownie błędy po jakimś czasie. Chociaż przez zanieczyszczony filtr raczej...
20865495 Dzięki za podpowiedź i jeszcze jedno wyjołem akumulator, dolot powietrza i tak nie go nie widzę i nie sięgam ręką od góry więc będzie potrzebny kanał i od dołu ?
Witam, mam problem z Renault Master 2.5 dCi z 2007 roku. Podczas przyspieszania, gdy obroty przekraczają 2.5 tysiąca, samochód zaczyna otrzymywać gwałtowny zastrzyk mocy i zaczyna intensywnie dymić z wydechu. Podczas ciągłej jazdy można odczuć, że samochód szarpie się i nie jedzie równo. Jest jeden błąd dotyczący czujnika temperatury powietrza w dolocie...
Witam Jak w temacie mam problem z moim peugeotem. Od jakiegoś czasu auto bardzo słabo odpala na zimnym silniku , nieraz trzeba kręcić z 5 minut. Podczas próby odpalenia z rury wydechowej wydobywa się dym i czuć nie spalony olej napędowy. Jeśli już uda uruchomić auto obroty na biegu jałowym falują potrafi sam zgasnąć. Znajomy kupił niedawno interfejs...
Witam. Posiadam Opla Omegę B rok '97 z silnikiem 2,0 16v. Problem polega na tym, że po uruchomieniu zimnego auta, silnik pracuje ok 2 minut normalnie póżniej obroty spadają i silnik gaśnie. W momencie przygasania gdy dodaję gazu lubi strzelić. Byłem na komputerze i wykryło błąd przepływomierza i czujnika temperatury powietrza. Jednak gdy odepnę przepływkę...
Dzień Dobry. Czy vag moze sie mylić? Czujnik temperatury powietrza pokazuje 97 stopni na rozdzielce czujnik cieczy pokazuje ok 80 stopni (to chyba normlane vag odczytuje bezposrednio z kompa chyba? ) a czujnik temperatury cieczy na vagu pokazuje 13stopni ( ok obecnej temp zewnetrznej moze troche na plusie) czy ktoś coś pokręcił z elektryką? Czy może...
Witam. Posiadam Skodę Fabię trzeciej generacji, rok 2016 silnik 1.4 TDI 105KM. Jak w temacie mam problem z bezpiecznikiem ale zacznę od początku. Pewnego dnia zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych podłączyłem się testerem diagnostycznym i pokazało błąd czujnik przepływu masy powietrza zbyt wysoki sygnał, czyli tzw. przepływomierz wymieniłem na nowy...
Witam, czy ktoś podpowie, gdzie znajduje się czujnik temperatury, powietrza dolotu w 2.0 DCi 170KW? Wyskakuje błąd przepływki i dolotu :) Pozdrawiam
VAG-COM Control Module Part Number: 036 906 034 DR Component and/or Version: MARELLI 4MV 5957 Software Coding: 00031 1 Znaleziony: 17912 - Intake Air System: Leak Detected P1504 - 35-10 - - - Intermittent Witam serdecznie forumowiczów. Pacjent:Bora 1,6 105km bez instalacji gazowej. Wymieniony czujnik ciśnienia powietrza(nie tani zamiennik).Przepustnica...
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
Egr w touaregu jest pneumatyczny, odłączenie węża z niego nie powoduje żadnych błędów. Nie ma żadnych czujników mierzących ilość spalin w kolektorze dolotowym. Owszem, wywali błąd przepływu, ale tylko w wypadku gdy EGR jest elektryczny, bo nie wykryje jego cewki. Po zaślepieniu silnik pracuje lepiej i lepiej sie zbiera, bo zamiast spalin dostaje świeże...