Okablowanie sprawdzić.
Dokładnie sprawdzone .. Pod kolektorem ssącym (około dolotu 4 cylindra )niestety musisz go zdemontować żeby wymienić czujnik a to jest chwila zabawy + nowe uszczelki kolektora 6 sztuk ........
No i sprawa wygląda tak; jeżeli dobrze odczytałem kody błyskowe to wywala takie błędy(powtarza trzykrotnie każdy błąd?); 12 - Camshaft position intake left, front bank 1 -timing over - retarded 31 - HO2S -circuit low 94 - niskie ciśnienie paliwa lub czujnik ciśnienia paliwa. Z paliwem to wiedziałem wcześniej i zamierzałem to zrobić.Auto jeździ na gazie(sekwencja)...
A ja jednak stawiam na czujnik temperatury. Wszystko pasuje, motor zimny - a czujnik mówi że ma 20 stopni... Uboga (jak na zimny silnik) mieszanka powoduje strzelanie w dolot... Podgrzeje się nieco i dalej już prawidłowy skład to wszystko oki..
Kiedyś słyszałem, że w tych samochodach są problemy z drugą generacją gazu ze względu na zmienną długość dolotu powietrza. Skoro u Ciebie niema problemu z gazem tylko z benzyną to może sprawdź czy z tym dolotem jest wszystko OK. Pozatym warto zająć się tym czujnikiem powietrza. Złe jego wskazania będą powodowały niewłaściwy skład mieszanki i np. zalewania...
Miałem podobnie w swojej omie... 1. silnik krokowy - zawiesza się czasem i stąd te obroty... 2. może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej sterujący ECU 3. uszkodzona uszczelka pod krokowym 4. lewe powietrze gdzieś na dolocie 5. uszkodzone uszczelki pod wtryskiwaczami a zacznij od kodów błyskowych
Nie pamiętam jak rozwiązana jest sprawa dolotu, czy jest to rura gumowa czy tworzywo i gumowe łączniki, ale choćby nie wiadomo co było to wszystko zdemontuj, wyczyść i bardzo dokładnie sprawdź czy nie ma dziury, szczególnie w dolnych partiach gum i plastików. Sprawdź BARDZO DOKŁADNIE. Cały dolot musi być super szczelny. Dodano po 34 A jeżeli przyjdzie...
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Zgadzam się z Danielkozem: czujnik temperatury. Nie ten od wskaźników, ale ten dla ECU. Linka, gdyby się zacinała, to na zimnym raczej też by miał te 3000 obr. To samo z dolotem: gdyby był nieszczelny, to niezależnie od temperatury silnika miałby wysokie obroty.
No to polemizowałbym czy dolot szczelny,jest tam taki wężyk przy korpusie przepustnicy,lubi często zlatywac.Te problemy nasuwaja mi tez myśl o czujniku temp.cieczy,często nawala tak że zablokuje się na wartości odpowiadającej 20-30 st.cels.
Pisałem już, żeby kolega sprawdził czujniki na dolocie powietrza, od wagi i od temperatury, następnie ten na przepustnicy, a później wtryski. Przepraszam za wypowiedź iż z wtrysku idzie paliwo do komory, chciałem to napisać tak po skrócie pomijając kolektor i zawory :).
Witam wszystkich. Pisze z zapytaniem czy ktos spotkal sie z taka usterka. Pacjent to omega z 2000r a "psula" sie raczej stopniowo, gdyz na poczatku ok. 10000km temu miala delikatne "przydlawienie" Jak dalem w palnik z samego dolu-uznalem ze moze lpg cos sie buntuje😉 efekt taki jak by w pierwszej sekundzie jej brakowalo powietrza czy paliwa,...
Jeśli lewe powietrze to jest taki spray do diesli - spryskaj nim dokładnie dolot i szybko się przekonasz czy jest gdzieś dziurka - jeżeli jest od razu zassa twój spray i obroty podskoczą. Może to być oczywiście silnik krokowy, albo również czujnik temperatury... jedno i drugie łatwo sprawdzisz.
Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku. swieci sie chec więc kwestja kilku dni jak postaram sie zalatwic kogos z komputerem. pomysł jest taki, że moze emulator nie zamyka wtrysku i on leje cały czas paliwo co uniemożliwia zapłon. Czy jest mozliwosc zeby cewka dawała iskre np. w złym momęcie jeżeli czujnik...
Witam . Mam problem z taka właśnie omega B z 99 roku . Silnik 2.0 DTI na elektronicznej pompie . Sprawa wygląda tak że auto odpala i jeździ normalnie . Przy cieżkim katowaniu jest wszystko ok . Ale przy spokojnej jeździe nagle zapala sie kontrolka silnika i silnik przechodzi w dość poważny tryb awaryjny . Przestaje reagować na gaz i trzyma równo 1500...
Panowie no więc tak , znów podłubałem trochę przy aucie , rozebrałem cały dolot do przepustnicy , odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i regulator biegu jałowego , sprawdziłem wszystko dokładnie tzn podciśnienia, wszystko było na swoim miejscu jak najbardziej. Poskładałem wszystko i check zgasł , nie zapala się już , odpalałem auto ok 15 razy ,...
Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece...
witam wszystkich, szukając mam opla omege 2.0 16V rok 95 komp simtec 56.1 i też problem z czujnikiem położenia wału i kurde też wymieniałem pierścienie i wszystko co kolga Grzesio opisał tutaj hmmm, a skąd podobieństwa? Bo to opis przypadku mojego auta!! dokładnie mojego, nie wierze, że ludzie którzy mają szyld "mechanika pojazdowa Opel" oraz "elektromechanika"...
Witam serdecznie ! Nie zwalczylem jednego problemu z moim "szczesciem", pojawil sie kolejny, choc tak wlasciwie, to dojrzewalem do jego rozwiazania juz jakis spory czas. Troszke sie osmielilem pozytywnym i dosc licznym odzewem na forum w innym temacie, tak wiec prosze o cierpliwe przeczytanie tego postu do konca.. Temat oklepany tutaj, ale po przeczytaniu...
w omedze wsadziłem pompę z corsy (podróba dawała 0,6 bara) i spokojnie odpalała ale fakt, to ze siura o niczym nie świadczy ... samostart w dolot i będzie wiadomo czy to wina braku paliwa autor twierdzi ze iskry nie ma i od tego trzeba by zacząć
Dziwi mnie fakt że zapłaciłeś za usługę,która nic nie pomogła.Jak nie potrafią naprawić to niech oddają kasę i zabierają sobie ten nowy termistor.Ludzie komplikują sobie życie,a przecież jest coś takiego jak reklamacja. oczywiście, że chce to reklamować- po odbiorze auta mechanik wręcz przekonywał mnie że to jest właśnie czujnik podcisnienia- wiecie......
czujnik ciśnienia dolotu czujnik dolotu powietrza peugeot czujnik dolotu
pętla sprzężenia zwrotnego głowica deutz moment deutz zabezpieczenie spawarka
peugeot tempomat philips 43pus7334
Schemat dwubiegowego silnika 1400/700 obr/min Dioda T4 E7 - identyfikacja i analiza