Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania. 2.Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Dla błędu P02ED workszop podaje ścieżkę sprawdzania 1 Silnik regulacji zaworu na kolektorze wlotowym 2 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i czujnik temperatury powietrza 3 Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania może to cię naprowadzi na rozwiązanie .
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Sprawdzić przewody podcisnienia pod względem uszkodzeń mechanicznych, typu przetarcia, pęknięcia, sparciale etc Jeżeli to jest sprawne szukamy dalej Typu Zadane ciśnienie a rzeczywiste Ciśnienie zasysanego powietrza Może być uszkodzony czujnik zasysanego powietrza lub ciśnienia w kolektorze dolotowym
Po wymianie map sensora,(czujnik ciśnienia na dolocie kolektora) silnik chodzi równo, szarpania ustały i jak na razie wszystko idealnie.
Wszystko zależy jaki to rocznik. Jeżeli jest MAP (1312) to jest w kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej. Wtedy czujnik temperatury powietrza jest na wężu z turbiny (1240). Kolory przewodów to fioletowy i jasno niebieski. MAP jest 3 pionowy więc to tylko czujnik ciśnienia bez pomiaru temperatury. https://obrazki.elektroda.pl/9277325900_...
Niestety Kaziu1991 nie masz racji. Błędy EGRa i przepływomierza były od samego początku jak samochód stracił moc. Zawór EGR zamówiłem używany w dobrym stanie i dodatkowo jeszcze go przeczyściłem, następnie adoptowałem lexią. Błędy EGRa zniknęły i już nie wróciły a został on zaślepiony właśnie z powodu braku mocy. Przepływomierz zamówiłem nowy lecz błędy...
Jeżeli chodzi o silnik, to przyczyn tych błędów może być wiele, np: usterka przepustnicy, usterka elementu wykonawczego zaworu EGR lub samego zaworu EGR, czujnik ciśnienia bezwzględnego, usterka wiązki elektrycznej, przepływomierz, nieszczelność kolektora lub podciśnienia. Bez dokładnej diagnostyki sam odczyt kodów usterek jest niezbyt pomocny.
Pomierzyłem jeszcze napięcia we wtyczce do czujnika ciśnienia w kolektorze ( z włączonym zapłonem oczywiście). Mam nadzieję że zrozumiecue mój " malunek" Takie V powinny być? Czy za mało? https://obrazki.elektroda.pl/9922698400_...
Ale o czym tu w ogóle dyskutować? Czujnika ciśnienia w kolektorze tam nie ma i tyle. A jak kolega żałosna udręka ma inne zdanie na ten temat to jego prawo, żyjemy w wolnym kraju i za myślenie nie wsadzają.
P1606 Awaria obwodu wyjściowego przekaźnika sterującego ECM P1516 Błąd wejściowy IMRC Dodano po 2 P1106 Podwójny alternator dolny - awaria/obwód czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) - okresowe wysokie napięcie Dodano po 9 Zgubione były kluczyki i podpiąłem plus bezpośrednio pod pompę. Bezpieczniki sprawdzone?
Po przeliczeniu jednostek pokazują wszystko tak samo, czyli za małe podciśnienie. Dzisiaj podłożyłem nowe świece i cewkę, wykręciłem sondę przed kat i żadnej poprawy nie widać. Dodano po 38 A co z ciśnieniem paliwa ?W HGS-data: Ciśnienie paliwa, z/bez podciśnienia, bar / 2,5 - 3,0 u mnie nie ma podciśnienia a ciśnienie paliwa wynosi 3,8 bara, nie za...
W sumie najważniejszy jest tutaj czujnik na wtryskiwaczu, bez niego samochód chodzi jak traktor. Masz turbinę? Z reguły ciśnienie z kolektora jest jakoś doprowadzane do pompy, żeby uciąć dawkę przy małych ciśnieniach doładowania. Swoją drogą powodzenia w naprawie Lucasa. Ja mam DPI-N, utopiłem w niej ponad tysiąc zł, nikt tego nie chce robić, a jeśli...
Opis: 1.6 NFU, rok produkcji 2006, sterownik ME745 Auto odpala dopiero drugi raz latem, za pierwszym odpaleniem nie odpala, za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Zimą odpala bez problemów. Jeśli silnik jest ciepły w lecie (np. kilka godzin po jeździe odpala od razu, jeśli zatrzyma się przed nocą odpala dopiero drugi raz) Wystarczy trochę pokręcić rozrusznikiem...
Witam. Ojciec był na diagnostyce komputerowej i wykryto 9 usterek. Mechanik ASO Citroena powiedział żeby samemu szukać części i gdzieś w innych warsztatach to naprawiać bo u nich zapłacę 5x więcej niż faktycznie to jest warte. PIN: 10 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - MAP; Wartość 3,59V; Granice: 4,00-5,20V PIN: 1 Impulsy zapłonowe; Wartość...
A może wiesz: - jakie powinno być wskazanie napięcie mierzone miernikiem lub odczyt ciśnienia programem współpracującym z ELM327 czujnika MAP w kolektorze ssącym - czy sterownik może sam utworzyć sobie mapy wtrysków podczas jazdy autem chodzi o to czy można obejść się bez użycia Lexi - czy olej o zapachu paliwa na ściankach kolektora ssącego to normalny...
Wyglada to jakby wymiennik ciepla byl nieszczelny i gorace spaliny dmuchaly na czujnik Tak jak mówiłem, zapchany FAP to tragedia, właśnie przez to, że był zapchany, to spaliny zaraz za kolektorem znalazły ujście. Jeśli chcesz wyłączyć powiadomienie o FAPie, to wiem, że trzeba było go z emulować, bo dalsze gaśnięcie, może być właśnie ze względu na brak...
Moje pytanie dotyczyło diagnostyki silnika a konkretnie ciśnienia w kolektorze ssącym. Jeśli miałbyś uwalony czujnik ciśnienia to silnik pracowałby w trybie awaryjnym ( zapalona kontrolka awarii silnika i ograniczone dość znacznie osiągi silnika ) no i oczywiście "błąd" czujnika lub za wysokiego ciśnienia. Ja osobiście zacząłbym od diagnostyki i zczytania...
Po wymianie silniczka krokowego i zaadoptowaniu go na komputerze samochód zaczął chodzić na wolnych obrotach, ale potrafił jeszcze niekiedy zgasnąć. Więc udałem się jeszcze raz na stację diagnostyczną w celu podłączenia pod komputer. Komputer wykrył błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym (ciśnienie było zadurze wahało się w granicach od 300-700...
Przyczyn może być sporo, od mechanicznych ( pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa) do elektrycznych ( czujnik temperatury silnika, świece, cewka) po gaz który może być w aucie albo nie, tego nie wiemy. Ja bym zdiagnozował auto rano przed rozruchem, podejrzał temperaturę silnika, podciśnienie kolektora ssącego, jeśli tam będzie wszystko w porządku,...
Odpowiem sobie finalnie sam (choć z pomocą wszystkich tu piszących, za co dziękuje). Przyczyny były prawdopodobnie dwie - pierwsza to świece, miały zbyt dużą przerwę między elektrodami. Druga przyczyna to nieszczelności podciśnienia kolektora dolotowego spowodowanego wadliwym montażem króćca do MAP sensora centralki gazowej (mimo poprawnych wskazań...
Po pomocy szymitsu21 nagrałem wykres odpowiedniego czujnika sondy. Dodaję 2 screeny, pierwszy po samym odpaleniu silnika i co za tym idzie złej pracy silnika, a drugi po przejechaniu kilkunastu kilometrów z rozgrzanym silnikiem. I tu moje pytanie czy od razu po odpaleniu sonda powinna wykreślić sinusoidę, czy dopiero po rozgrzaniu? Czy patrząc na ten...
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Witam. Mam problem z C5 hpi. Samochód przyjechał na lawecie z innego warsztatu.Problem jak w temacie. Ktoś stwierdził brak ciśnienia paliwa i pompa wysokiego ciśnienia została w tym warsztacie zregenerowana.Samochód jak nie zapalał tak nie zapala. Ja zacząłem diagnostykę od początku.Komputer itd........ defekty we wtrysku. komunikacja w sieci CAN defekt...
Pomiędzy zespołem wtryskowym a kolektorem dolotowym znajduje się podkładka (mi przypominająca membranę). Dziękuje za pomoc i przybliżenie problemu, eliminując wtrysk(który wg mnie jest dobry) skupie się na czujniku temperatury zasysanego powietrza, regulatorze ciśnienia paliwa i centralce sterującej. pozdrawiam. Dodano po 15 Mam jeszcze jedno pytanie,...
Witam Mam problem z Citroenem Jumperem 2008r. 3.0 HDI. Auto sprawowało się dobrze - od czasu do czasu , wywalało , błąd , czujnika w kolektorze ssącym , oraz czujnika różnicowego FAP ( spójność). błędy te też , co jakiś czas same się kasowały ( tzn. gasła kontrolka silnika). Pewnego razu w trasie po około 300km. silnik stracił moc , i zaczął troszkę...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam Powiem Ci co działo się z moim autem [Citroen xara 2 HDI jeszcze jak byli mrozy] po przegazowaniu nie było widać świata tyle dymu , zapalała się kontrolka żółta z obrysem silnika , choć nie zawsze . Więc szukanie usterki , zawezwałem ludka który się zna z komputerem , po podłączeniu stwierdził za niskie ciśnienie jakie podaje turbina , więc mówi...
Przyjrzałbym się czujnikowi ciśnienia w kolektorze ssącym. Dwa razy mi się zdarzyło, że niby był OK, a po wymianie wszystko wróciło do normy.
Dzień dobry. Posiadam samochód osobowy m-ki Citroen Xsara Picasso 1.8 benzyna. Mój samochód nie chce zapalać, gdy jest zimny. Aby go uruchomić trzeba dodać gazu. Nie raz po takim uruchomieniu również gaśnie. Będąc u mechanika i podłączeniu go do komputera wyskoczył błąd P0106 - czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze ciśnienia atmosferycznego. Chciałbym...
Bledy ktore wystapuja na stale to: P0266 - Cylinder 2 - błąd udziału /zrównoważenia P0269 - Cylinder 3 - błąd udziału /zrównoważenia P0272 - Cylinder 4 - błąd udziału /zrównoważenia P0098 - Sygnal temperatury na kolektorze (-) No i oczywiscie sprawdze EGR chociaz jego uszkodzenie tutaj by zostalo wykryte oraz...mozliwe uszkodzenie wiazki. Czy silnik...
To zależy. U mnie większość problemów znikła. Wahały się obroty na luzie - problem znikł. Silnik gasł po wrzuceniu na luz po hamowaniu silnikiem - problem znikł. Samochód "nie szedł na gazie" - winna była całkowicie sztywna membrana. Generalnie w środku był totalny pasztet. Nawet powstały wżery w obudowie parownika, cały był zawalony czarnym syfem,...
(-) mam problem mianowicie z dymem z rury wydechowej, wydobywa sie czarny na obciążonym silniku (-). Ogólnie można powiedzieć, że masz zakłócenie w spalaniu typu: albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa . Natomiast w szczegółach powinien na to pytanie odpowiedzieć najbliższy mechanik/diagnosta, a nie forum, które jednostki napędowej nie widzi i...
Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu. I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd. A jak już dzieje się coś z autem, !!! i nie daj bóg nie ma błędów !!! to wymieniają wszystko co popadnie goląc...
gaz odcina wtrysk a pompa paliwa cały czas pracuje wywaliłem nawet na chwile komputer od gazu i polutowałem wszystko jak było oryginalnie na PB i dalej to samo podejrzewam czujnik temperatury w kolektorze dolotowym tylko nigdzie nie mogę zajść jaką powinien mieć wartość .
Witam Pacjent Citroen c3 1,4 kfv Samochód szaleje na obrotach, obroty na jałowym skaczą od 400 do 1500 i czasami zgaśnie Po nagrzaniu ciut lepiej nie gaśnie ale obroty ciągle szaleją. Efekt podobny na benzynie i gazie ( na gazie lepiej mniej szaleją obroty ) Jak prztytrzymać na obrotach ok 2500 także obroty się wahają. Słychać w wydech jak by wypadania...
Witam. Chciałbym się podzielić moją wiedzą na temat naprawy silnika HDI 2.0 140KM stosowanych w Peugeotach, Citroenach, Fordach i Volvo. Przeszukałem sporo internetu. Okazuje się, że sporo użytkowników tego silnika ma nierozwiązany ten problem. Problem ten nie jest informowany, rejestrowany przez komputer. Wielu właścicieli powymieniało już sporo podzespołów...
No dobra. Komputer wykazał że wadliwy jest czujnik MAP. Wymieniony na nowy boscha-bez zmian. Podmieniłem całą przepustnicę z 4 czujnikami-bez zmian. Wziąłem się za zmianę czujnika temperatury, ale po jego odłączeniu postanowiłem uruchomić silnik. I proszę bardzo-zaczął chodzić jak należy. Hurrra. Nie, nie Panowie i Panie, nim wykręciłem czujnik podłączyłem...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Witam mam problem z przepływomierzem kody usterek jakie mi się pokazały: P0104- usterka sporadyczna/nieprawidłowość w obwodzie pomiarowym "A" masowego lub objętościowe przepływu powietrza P0489- niskie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin "A" P0113- wysokie napięcie w obwodzie czujnika 1 temeratury powietrza w układzie dolotowym rząd 1...
Mój problem dotyczy samochodu z silnikiem 1,1 benzyna, bez gazu. Problem nie występuje cały czas a komputer nie pokazuje żadnego błędu. Są dni że samochód działa nienagannie ale częsciej zdarzają mu się dni gdy coś go gryzie. Pierwszy objaw problemu polega na tym że po przekręceniu kluczyka auto nie odpala. Żeby je odpalić trrzeba wtedy lekko wcisnąć...
czujnik ciśnienia citroen citroen czujnik ciśnienia czujnik ciśnienia kolektor schemat
prądnica pierścieniowa wartość skuteczna napięcia tętnień wkrętarki baterie parkside
Ariston Clas One Boiler Motherboard No Power: SMPS, Fuse, and Power Rail Faults Niebieska dioda LED nie świeci – diagnostyka, Sharp, LG, Samsung, uszkodzenie, wymiana