Df 012 napiecie zasilania czujnika nr 2: – czujnik temperatury powietrza, – potencjometr pedału ścieżka 2, – czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, – czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. To wiem.
Niskie ciśnienie oleju silnika ?, jeśli jest 3 Bary i maszyna idzie, kontroler nie rozłącza, to może jeszcze chodzić 3 lata. Czekaj, czekaj. Ale kontroler bierze informację skąd? Z czujnika ciśnienia. A u mnie występuje błąd 19, i agregat dalej pracuje. Nawet jak odepnę czujnik to też pracuje i wyświetla błąd. To kiedy kontroler go zgasi? Jak się już...
Witam Auto jest w moim posiadaniu od niedawna i niewiele wiem na jego temat. Kupione zostało z niesprawną klimatyzacją (nie załączał się kompresor klimatyzacji)Powodem było zbyt niskie ciśnienie czynnika chłodniczego. Klimatyzacja została napełniona w warsztacie i działała przez kilka dni. Niestety po kilku dniach klimatyzacja przestała działać. Po...
Abyśmy się dobrze zrozumieli to jeszcze uściślę. Z wylotów parowników wychodzą rury, potem jest trójnik, dalej idzie jedna na stronę ssawną sprężarki. Pomiar temperatur ssania dla poszczególnych parowników należy przeprowadzić na rurach przed tym trójnikiem, możliwie najbliżej czujników. Jeśli zawory rozprężne to typ termostatyczny to z nich wychodzą...
Ciśnienie płynu chłodniczego. Sprawdź wtyczkę czy nie uszkodzona, przewod elektryczny lub wymiana czujnika najprawdopodobnie.
Nim je zaczniesz wymontowywać upuść ciśnienie w układzie chłodniczym poprzez odkręcenie korka na zbiorniczku wyrównawczym .Nie zalecam wykręcania na ciepłym płynie bo można poparzyć twarz. W tych czujnikach często się dzieje tak że od starości kruszeje gumka u góry czujnika i po kablu wpływa do środka woda najlepiej uszczelnić to klejem do wklejania...
Kontrolka (!) 1. Poziom płynu hamulcowego 2. Poziom płynu chłodniczego 3. Poziom płynu hydraulicznego wspomagania kierownicy 4. Przegrzanie silnika/uszkodzenie 4pinowego czujnika przegrzania (powyżej 118*C) 4. Niskie ciśnienie w układzie wspomagania hamulców tak czy siak bez podłączenia pod komputer można gdybać w nieskończoność
W tym układzie przekaźnik kompresora klimatyzacji włancza sterownik silnika. Najlepiej podjechać jak masz gdzie i sprawdzić błedy w sterowniku klimatyzacji i silnika. Jeżeli jest czynnik chłodniczy został czujnik ciśnienie w układzie, czujnik temperatury parownika, na zewnatrz, czujnik temp silnika. Jak jest błąd w układzie klimatyzacji to po włączeniu...
Dzieki za sugestie, spróbuję coś pomysleć. Mój projekt komplikuje trochę fakt i ciśnienie ma być mierzone w instalacji chłodniczej.
Podaj symbol silnika. Drugi czujnik może być wkręcony w tylną ściankę głowicy. Bodajże niebieski - niskie ciśnienie. Działa odwrotnie w stosunku do pierwszego czujnika wysokiego ciśnienia czyli otwiera obwód a nie go zamyka ! BTW. Widzę, kolego, że ogólnie coś nie halo masz z elektryką bo niski poziom płynu chłodniczego też Ci mruga na desce ? Tutaj...
Doszedłem, czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji.
Ja bym sprawdził okablowanie pomiędzy zaworem sterującym sprężarki a BSM oraz pomiędzy czujnikiem ciśnienia czynnika chłodniczego a sterownikiem silnika, tyle mogę doradzić Acha, sprawdzaj połączenia żarówką o dużej mocy, a nie miernikiem, miernika można użyć do wstępnej lokalizacji przewodu
To jest czujnik ciśnienia w układzie. Wkrecony jest w odwilżacz. Prawdopodobnie jest za mało czynnika chłodniczego i czujnik wyłączył. Udaj się do serwisu. Acha ten drugi styk to czujnik nadciśnienia, jeżeli ciśnienie wzrośnie to wentylatory włączają sie na wyższe obroty żeby bardziej schłodzić.
Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Wszystko do sprawdzenia w notach serwisowych. Osobiście oczekiwałbym na niskim przynajmniej 4 barów.
przyczyną jest czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, sprężarka lub okablowanie Pytanie było całkowicie inne. Reg. 3.1.14. Nie wysyłaj wiadomości nie związanych z tematem lub w złym dziale forum.
Ok. nie prześlę ci schematu bo nie chcę mi sie go skanować ale opiszę piny i zrobię korektę twojego opisu. Masa, złącze a1, d 16 i d30, kompresor a 15 i a 7 7 - ścieżka A elektrozaworu sprzęgła sprężarki | miedzy A i B (tutaj ma byc 12v) 18,5 kΩ ± 0,5 % przy 25 °C 15 -ścieżka A (2 w L7X) sprzęgła sprężarki zgadza się 8 - ścieżka A czujnika...
"agregaty same mają czujki i nie wystartują po złym montażu". Taaa, mają... Czujnik temperatury. Jak mi klima 2,5kW biła ciśnienie do 45 bar, to jakoś ten czujnik nawet nie był bliski wyłączenia. Próg wyłączenia to było chyba 105 stopni, rura osiągała jakieś 80-90. Co po tym czujniku, gdy gaz ucieknie (nieszczelność) albo zostanie wymieszany z powietrzem...
Dziś zawór bezpieczeństwa przegina Nie zawór przegina tylko ty i żona przeginacie. Co to ma być? żona ustawiła na 2bary instalacje. Trzeba zrobić to co nie zostało zrobione przed uruchomieniem instalacji. Tzn sprawdzić jakie są ciśnienia w naczyniach przeponowych. Oczywiście gdy część wodna naczynia jest bez ciśnienia wody i ma ciśnienie atmosferyczne....
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Ale po co tak kombinować. Są czujniki ciśnienia absolutnego o wystarczającej dokładności. Sam używam takiego przy ojej pracy z urządzeniami chłodniczymi robiąc próżnię. Mam manometry chłodnicze Testo i sondę do próżni. Mierzy ona od 0 do 2000Pa i jest odporna na ciśnienie atmosferyczne oraz pochodne węglowodorów oraz oleje czyli to co można znaleźć...
Tutaj mam zamiar zastosować "patent" podpowiedziany przez jednego z kolegów z innego forum. Przetestować całą PC na 30bar bez wlutowywania presa LP z zaślepioną prowadzącą do niego rurką. Po testach odciąć końcówkę dolutować presa LP i zrobic ponowny test do niższczego ciśnienia zgodnego z max dla LP (w moim przypadku do 17 bar). Drugi test będzie...
bardzo proszę APS 727 1720000, Tytuł Niewiarygodna wartość Usterka Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji. Przyczyna Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania. Przyczyny mogą być następujące: •Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia...
nie wystarcza Ci dwie czujki temp na wejściu i wyjściu wymiennika? Jaki to ma związek z przegrzaniem? Po za tym przegrzania się nie mierzy bezpośrednio tylko wylicza na podstawie ciśnienia temperatury i danych z charakterystyki czynnika chłodniczego. Bez procesora i programu się nie obejdzie. Ciekawe, bo tanie są czujniki ciśnienia stosowane w klimatyzacjach...
witam, odczytałem błąd czujnika ciśnienia płynu chłodniczego w Renault Kangoo 1.5DCI, gdzie ten czujnik się znajduje i jaką pełni funkcję? i jakie niedomaganie powoduje? bład zwarcia do masy lub plusa lub otwarty obwód- w zasadzie te 3 przypadki na [przemian wyskakują po kazdorazowym skasowaniu i ponownym odczycie, czasem zdarza się kilka km przejechac...
w końcu dojrzałem do jazdy z komputerem i okazało się.......błąd df137 zapala ją czujnik regulacji ciśnienia prowadnicy.....za duże ciśnienie na listwie....
Możesz Kolego zamontować inny reduktor o odpowiedniej wydajności.Po zamontowaniu ustawić ciśnienie reduktora na 1200 mbar przy pracy na gazie,czujnik temperatury reduktora umieścić na wężu doprowadzającym płyn chłodniczy do reduktora.Lub bez kombinacji zregenerować reduktor lub wymienić na nowy fabrycznie ustawione ciśnienie GENIUS G 1200 przy instalacji...
P0641 Obwód odniesienia 5 V 1 dostarcza napięcie 5 V do czujnika położenia pedału przyspieszenia (APP) 2, czujnika ciśnienia czynnika chłodniczego klimatyzacji, czujnika położenia przepustnicy, zaworu recyrkulacji spalin (EGR), czujnika położenia łopatki turbosprężarki, czujnika położenia pedału sprzęgła (CPP) i czujnika ciśnienia filtra cząstek stałych...
Czy to możliwe że przez 5 lat nic się nie sączyło i nagle popękał kruciec Jak najbardziej możliwe. Wymień sobie czynniki tam panujące - temperatura, ciśnienie, drgania, chemia...
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Po podłączeniu Autocoma nie pokazało żadnych błędów, pokazuję również że po włączeniu przycisku AC wykrywa że jest on włączony i daje napięcie Czyli sprawę czujnika na parowniku możemy pominąć. Zobacz błędy modułu wentylatorów i zobacz ciśnienie czynnika widziane z czujnika. Zobacz też na temperaturę płynu chłodniczego. Coś musi blokować zezwolenie...
To nie jest jakiś oddzielny czujnik. To grupa określonych czujników. I do żadnego z nich nie dochodzi zasilanie z ECU silnika. Jeden z czujników prawdopodobnie obciąża linię 5-woltową, albo problem leży w wiązce przewodów do tych czujników. Czujniki ciśnienia paliwa, czynnika chłodniczego (freonu), sadzy, poziomu oleju – one również mogą należeć do...
Dzięki łaskawco. Po co podłączać czujnik do instalacji gdy automatykę można sprawdzić na sucho??? A może masz problem z samym złączem czujnika? Z tego co pamiętam to króciec do nakkręcenia czujnika powiniem mieć w sobie wentylek. Czujnik ma naciskacz i po wkręceniu ten naciskacz otwiera drogę czynnika chłodniczego do czujnika. Jak jest coś niechalo...
Co w tym dziwnego ? Masz uszkodzony czujnik poziomu, ot cała sprawa. Po przejechaniu około 100 km następuje nagrzanie płynu, objętość płynu wzrasta, wzrasta też ciśnienie w układzie chłodzenia. Wzrost ciśnienia płynu + nieszczelny czujnik = powstanie błędu (brak płynu). Wymień czujnik i po problemie.
Tak w wielkim skrócie to powinieneś zacząć od: - stan filtra powietrza; - stan układu zasysania powietrza; - czy rura wydechowa nie jest zatkana potem podłączyć się z komputerem i sprawdzić: - brak usterek w centralce sterowania silnikiem; - zgodność parametrów jeżeli dalej wszystko będzie w porządku, należy sprawdzić ciśnienie paliwa, układ zapłonowy...
Dzięki Stefan za zainteresowanie. Podobno stan czynnika chłodzącego był sprawdzany w serwisie, podczas rutynowej kontroli. Samochód nie był bity, nie ma rdzy na elementach instalacji chłodzące. Jest regularnie jeżdżony. Wygląda jakby miał rok, a nie 7 lat. Ale może jakieś połączenia ... Być może rzeczywiście ciśnienie statyczne gazu jest na tyle małe,...
czujnik oleju moze byc uszkodzony kosz niewielki sprawdz poziom płynu chłodniczego
Zasadnicza kwestia to czy korek jest szczelny i czy wytwarza nadciśnienie wraz z nagrzewaniem płynu, przy 100°C węże mają się zrobić wyraźnie twardsze a nie zupełnie miękkie, inaczej płyn zacznie wrzeć przy ok. 105°C wytwarzając bąble gazowe które będą wypierać płyn i poziom w zbiorniczku wzrośnie. Okręcając korek przy 100°C musi wylecieć para pod ciśnieniem,...
Witam błąd 72 Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem. Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego...
Witam wszystkich mam taki mały problem bo szwankuje mi klimatyzacja a konkretnie to się nawet nie włącz tylko wyskakują takie błędy : 1231(0x04CF):67 Czujnik temp.nawiewu w przestrzeni na nogi po prawej str.-G262- Zwarcie do masy Lamp OFF <- gdzie mogę znaleźć ten czujnik 229(0x00E5):22 Ciśnienie środka chłodniczego Dolna granica przekroczona Lamp...
Witam posiadam Astrę G 2003 Z14XE z jednym wentylatorem chłodnicy i mam 2 pytania: 1. Pojawił mi się błąd P0530 - obwód czujnika ciśnienia chłodniczego A/C, wymieniłem (rok temu) czujnik ciśnienia czynnika znajdujący się koło chłodnicy klimatyzacji od strony pasażera pod światłem prawie z 2 pinami i dalej pojawia się ten błąd w tym roku. Myślałem że...
hej najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink: A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ??? Ta kontrolka nie informuje tylko i wyłącznie o ciśnieniu oleju ale także o ciśnieniu płynu chłodniczego. Naprawdę polecam...
Są czujniki potencjometryczne stosowane w klimach przemysłowych lub pasażerskich w środkach transportu. Da się bez problemu taki kupić w sklepach typowo chłodniczych.
witam mam taki problem mam vento z 92r z silnikiem 1.9TDiesel po włączeniu auta wszystkie kontrolki gasną na około 20 sekund po czym zapalają się i na przemian migają od ciśnienia oleju i poziomu płynu chłodniczego płyn sprawdziłem poziom ok ,ciśnienie sprawdzone wszystko ok czujniki wymienione na nowe i dalej to samo ;( podejrzewam że może być coś...
Sprawdź w parametrach dlaczego on chodzi (w ECM). Taka usterka może mieć wiele przyczyn, np.: - czujnik temperatury płynu chłodniczego - czujnik ciśnienia klimatyzacji - zbyt dużo freonu w klimatyzacji - czujnik temperatury katalizatora - czujnik temperatury oleju w BVA - uszkodzony wentylator ...itp.
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Witam serdecznie, moim nieszczęściem jest C4 Picasso, 1,6HDi, 2007r. Poważne problemy z uruchomieniem silnika. Komputer po wymianie czujnika płynu chłodniczego i czujnika wałka rozrządu pokazał błędy: P0104 - przepływomierz powietrza - obwód otwarty, zwarcie z przewodem dodatnim lub masą P0087 - Ciśnienie w rampie paliwa systemowe - za niskie, P0118...
Aby zmniejszyc koszt naprawy sprawdź wcześniej ciśnienie w cylindrach, albo zwróc uwagę, czy w zbiorniku płynu chłodniczego "bulgocze" płyn przy pracującym silniku. Jeśli tak to faktycznie trzeba wymienic uszczelkę pod głowicą. Czujnik temperatury może byc dobry, gdyż w przypadku wypalenia uszczelki ciśnienie z cylindra wraz z temperaturą wdziera się...
Zrobiłem diagnostykę wyszło ze egr świece i czujnik temperatury wszystkie te zeczy zostały wymienione ale pomogło tylko na pierwsze 10 km i auto zgasło..... teraz czasem odpali za pomocą samostaru i strasznie kopci ale po chwili się uspokaja i można normalnie jechać ale i tak gaśnie po przejechaniu paru kilometrów. Teraz jak podłączam kompa to pokazuje...
Po pierwsze masz w Twoim autku masz czujnik poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - do sprawdzenia! Co do ciśnienia to albo wentylator chłodnicy niedziała (sprawdzić dlaczego?), albo uszczelka głowicy wydmuchana i ciśnienie z cylindra-ów jest pompowane do układu chłodniczego. Wstępnie możesz ją sprawdzić (na oko nie na 100%), że zalewasz układ płynem,...
Witam. moje auto, to s80 z 2001r z silnikiem 2,4 200km autko jest z gazem. wentylator nie załącza się wogóle, przez co wciąż załącza się sprężarka klimy. sprawdzałem, że klima i wentylator chłodnicy to jedno - pracują razem. Efektem tego iż nie załącza się ten wentylator jest to, że zaczyna mocno rosnąć ciśnienie w chłodzeniu wciągając płyn chłodniczy...
Witam. Klimatyzacja nie załącza się chodzą tylko dwa wiatraki. Mój samochód to KIA CARENS II. Był podłączony pod komputer w którym wyszło iż nie ma ciśnienia w układzie chłodniczym bu uruchomić klimatyzacje. Klimatyzacja jest "nabita" na 100 % wiem że jest odpowiednie ciśnienie. Czujnik ten ma 4 piny. jedna para nóżek jest zwarta a druga para nie. Z...
Witam nadal problem nie naprawiony. Głowica zdemontowana gniazda oraz zawory wyczyszczone pięknie poskładane i problem jak był tak jest. Wymieniony termostat , czujnik położenia wału oraz zmiennych faz rozrządu. Rozwalony stary termostat ( na stałe otwarty obieg ) dalej wypadanie zapłonu. Sprawdzone ciśnienie na zimnym i ciepłym silniku. Wstawione wtryskiwacze...
Obwód 1 napięcia odniesienia 5 V dostarcza napięcie 5 V do następujących czujników: • Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) • Czujnik ciśnienia w zbiorniku paliwa (FTP), jeśli jest • Czujnik pozycji pedału przyspieszenia (APP) 2 • Czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego układu klimatyzacji (A/C) •...
Witam poszukuję informacji o elektryce alternatora z seata cordoby 1.9sdi mianowicie wychodzą dwa kabelki i nad rozrusznikiem jest wtyczka do wtyczki ida dwa kable z niej wychodzi tylko jeden a druga dziurka jest zaślepiona... wiem ze jeden kabel idzie do prędkościomierza o ile dobrze wyczytałem ale no drugi?? siostra w golfie 3 tez ma takie dwa ale...
Niskie ciśnienie oleju: - nieprawidłowe wskazania z czujnika - zbyt niskie obroty na biegu jałowym - uszkodzona pompa oleju - mocno rozrzedzony olej - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał - filterek też wypadało by sprawdzić..
Ale czemu tak nie ma 12V skoro powinno być prosto ze stacyjki przez bezpiecznik do tego przekaźnika. Jakie ciśnienie powinien mieć czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji bo chce sprawdzić czujnik ciśnienia klimatyzacji na pinie od sygnału sterującego pokazało się napięcie 0,782 V. Dodano po 2 Na pinie 41 smart entrace control unit nie ma masy czym...
Prawdopodobnie winny jest czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, zaznaczony symbolem B161 na schemacie w poniższym temacie. Jak lekko w niego stuknąłem śrubokrętem, to klimatyzacja i wentylatory zaczęły działać prawidłowo. Czy mogę go wymienić bez obawy, że ujdzie czynnik z układu? Kiedyś wymieniałem analogiczny sensor w Golfie 3 i tam nie trzeba...
Każdy układ chłodniczy / w tym każdy klimatyzacyjny/ posiada zabezpieczenie " low press" / przed zbyt niskim ciśnieniem ssania . Zazwyczaj "na oko" nie można ocenić wartości ciśnienia w układzie . Jeśli uda sie Tobie odnaleźć ten czujnik i chwilowo go zmostkować wyeliminujesz / lub potwierdzisz / usterkę wynikłą z powodu niewłaściwej ilości czynnika...
Czy stan płynu w normie i czy termostat się otwiera po osiągnięciu zadanej temperatury ?? Przy osiągnięciu 90 stopni sprawdź czy węże z układu chłodniczego nie są za twarde ?? Bo jeśli tak to początek końca głowicy lub jej uszczelki . A powód wypchania starego czujnika to może było za duże ciśnienie w układzie ??
sprawdź kruciec wychdzący z przodu głowicy i czujniki w nich czy przypadkiem z nich nie cieknie , drugi kruciec jest po prawej stronie głowicy pod plastykową osłoną paska napędowego pompy wtryskowej
Może to jakaś zbieżność losowa z tym płynem.Jak na paliwie się dławi to warto sprawdzić filtr paliwa,ciśnienie z pompy paliwa.Jak nie trzyma wolnych to regulator obrotów tak zwany "krokowy" lub czujnik temperatury sterujący "ssaniem" na zimnym silniku. Może grzebiąc pod maską rozłączyłeś jakiś przewód . Warto by sprawdzić to wszystko na diagnostyce...
czujnik temperatury wody na wężu płynu chłodniczego Dodano po 5 lub zawór ciśnieniowy klimatyzacji odbiera za wysokie ciśnienie rozłącza sprężarkę i załącza wentylator
Dostałem oryginalną instrukcję naprawy klimatyzacji i doczytałem cytuję IX - CZUJNIK CIŚNIENIA Ma on taką samą funkcję, jak presostat trój-funkcyjny, tzn. mierzy ciśnienie w układzie wysokiego ciśnienia. Odsyła on informację do modułu klimatyzacji lub kontroli silnika, który steruje następnie systemem. Wszystkie naprawy tych elementów mogą być wykonywane...
Witam. MID 146 SID 22 Czujnik ciśnienia, czynnik chłodniczy FMI 4 Nienormalnie niskie napięcie lub zwarcie do niższego napięcia. Warunki wystąpienia kodu błędu: Otrzymanie z czujnika sygnału poniżej 0,3 V jednostka sterująca interpretuje jako usterkę i generuje kod usterki. Możliwa przyczyna: Przewód sygnałowy zwarty do masy. Złącze odłączone....
Witam Koledze szkoda było paru zł do oryginalnego czujnika i teraz są pytania. W google można odnaleźć parametry obydwóch czujników i je porównać, wtedy będzie wiadomo, czemu wiatrak włącza się wcześniej. Z tego, co sobie przypominam, ale to było prawie rok temu czujnik w moim vw był dwustopniowy, pierwszy coś koło 94 stopni, a drugi 105 stopni. Co...
Witajcie. Zrobiłem pompę ciepła również u siebie. Działała ładnie ale tylko chwilę. Piszę ponieważ potrzebuje waszej pomocy. Pompę użytkowałem 3 dni po ok 3 godziny dziennie(testy). Po tym czasie przestala grzać. Wezwaem chlodniarza, stwierdził że jest mało gazu. Poprawił wszystkie spawy, a wymiennik nabilismy 15bar i tak stał przez 3 dni. Po 3 dniach...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
Ja bym sprawdził złącze sondy lambda i samą sondę bo często od źle ustawionego gazu zazwyczaj one padają potem czujnik temperatury płynu chłodniczego (sprawdzić na kompie temperaturę ze wskazaniem na desce rozdz. żeby się pokrywały) i ciśnienie paliwa bardzo ważna sprawa tu może być słaba pompa w zbiorniku lub uszkodzony regulator ciśnienia-może on...
Ja mam innego Golfa V 1,9TDI, u mnie są dwie nagrzewnice, "obiegowa" i pomocnicza elektryczna. Obiegową łatwo sprawdzić bo wystarczy nacisnąć na węże gumowe do niej doprowadzone przy 90 stopniach i od razu wiadomo ze jeden ciepły doprowadzający płyn chłodniczy, wystarczy ciepłym przewodem po pompować naciskając na niego i od razu się odpowietrzy nagrzewnica...
Hej, napisałeś, że gaz jest, ale jak to sprawdziłeś? Może jest ale tylko resztka i w układzie masz za małe ciśnienie? Ten czujnik na podszybiu (wkręcany w aluminiową linię czynnika chłodzącego) to jest właśnie czujnik ciśnienia (zwykły stycznik), który ma nie pozwolić na załączenie sprężarki przy zbyt niskim ciśnieniu. Możesz go na chwilę zmostkować...
Witam, nie możesz odkręcać korka jak płyn jest gorący bo wtedy spada ciśnienie w układzie i płyn gwałtownie zaczyna wrzeć. Podjedź do diagnosty niech Ci sprawdzi ten układ (termostat, czujniki itp.). Może tym odkręcaniem korka sam zapowietrzyłeś układ.
Aż tak dokładnie to rur nie sprawdzałem. Chłodnica miała temperature podobna do temperatury zbiorniczka, dotykając na ułamek sekundy był czuć "gorące" - wiadomo że ręką inaczej i bezpiecznie tego nie mam jak sprawdzić .;) I co oznacza dokładnie kontrolka płynu chłodniczego pomiędzy zegarami na wyświetlaczu? Zbyt wysoka temperatura, zbyt wysokie ciśnienie...
Dzięki. Miło, że dzielisz się tą wiedzą, bo widzę, że w tym fachu to raczej jest dużo tajemnic i mało chętnych do ich zdradzania :D Elektroda.pl nie pozwala mi już kliknąć więcej "Pomógł" :-( Muszą być odpowiednie warunki temperaturowe czyli w pomieszczeniu i na zewnątrz, maksymalne obroty turbiny parownika oraz sprężarki. Zawór EEV otworzy się maksymalnie...
A kwestia spalenizny może być bardzo prozaiczna, po prostu pasek klinowy jest za luźny i się ślizga i przypala Nie prozaiczna.Jeżeli nie schładzany jest czynnik chłodniczy to ciśnienie w układzie jest za wysokie,a co za tym idzie sprężarka stawia duży opór a też nie zawsze czujnik ciśnienia rozłączy sprzęgło.W mk2 stosowane był pasek MICRO wiec jak...
Zaglądnij do węża dolotowego, czy jest tam olej. Czy dymieniu nie towarzyszy wzrost obrotów biegu jałowego? Praca wentylatora po zgaszeniu silnika? Może dopala DPF-a. Jaki jest stan zapełnienia? Jakie wartości czujnika różnicy ciśnień? Nie ubywa płynu chłodniczego? Powąchaj spaliny. Olej kopci na niebiesko, DPF na biało. A jak płyn, to wyczujesz słodki...
Chylę czoła koledze... No właśnie nie rozumiesz co chcesz zrobić, bo wpływasz na cały układ chłodniczy Ze spadkiem obrotów spada ciśnienie na ssaniu co za tym idzie przegrzanie dlatego nazywa się ciśnienie odparowania LowSH a zabezpieczeniem tego zjawiska jest ? itd. Jak już ogarniesz regulację to ze zniecierpliwieniem poczekam na wyniki wydajności....
Oddałem do naprawy, zobaczę jak wróci czy ogrzewanie się polepszyło. Czy możliwe że zbyt wysokie ciśnienie zniszczyło pompę??? (płyn lał się z wału na którym zamontowane było kółko co napędzane przez pasek i wzdłuż uszczelki/ połączenia). Ostatnio kupiłem nowy korek do zbiorniczka wyrównawczego, bo nie wiedziałem czy poprzedni jest sprawny. (100zł za...
Może jest małe pęknięcie w głowicy i robi się tzw. poducha powietrzna i nie ma obiegu płynu chłodniczego. Napisz czy w układzie chłodzenia powstaje duże ciśnienie (do 1 atm. norma)? Czy na korku wlewu oleju nie pojawia się jasna maź? Ma wyjętym termostacie i sprawnym czujniku i wentylatorze, musi włączyć się silnik wentylatora.
Domyślam się, choć odpowiedź nie padła, że są to presostaty. Jeżeli tak, to ten na wyższe ciśnienie zadziałania będzie zabezpieczający, a ten na niższe włącza wyższy bieg wentylatora. W zasadzie, poza spadkiem ciśnienia wynikającym z oporów przepływu, ciśnienia na obu presostatach powinny być prawie takie same. Więc ich położenie jest dowolne względem...
Materiały jakie otrzymałem na PW są, naprawdę obszerne opisują całą zasadę działania układu klimatyzacji (dokładnie w moim samochodzie) wraz z obiegiem czynnika chłodniczego, oraz co się z nim dzieje na poszczególnych etapach. Materiały i porady jakie otrzymałem, to lektura na kilka dni, a dzięki niej mogę na prawdę o wiele więcej sprawdzić sam niż...
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Czujniki temperatury wszystkie prawidłowo wskazują w VCDS. Może to czujnik ciśnienia klimatyzacji lub brak czynnika chłodniczego, może tak być? Zadziwiające jest że wyjęcie bezpiecznika od wentylatorów nie zatrzymuje ich, kiedyś miałem podobny problem ale jak wyjąłem bezpiecznik to przestawały kręcić. Skąd wentylatory mogą...
Pamiętaj, że wartości, które widzisz oblicza Ci komputer diagnostyczny na podstawie protokołu. Czasami diagnoskopy pokazują głupoty, są problemy z jednostkami itp. Sterownik operuje na voltach, czyli w przypadku czujnika termicznego na podstawie spadku napiecia. A w którym miejscu czajnika wykonywałeś pomiar? Wg mnie błędny trop. A płyn ucieka górą...
Czujnik potencjometryczny 3 pin 5v. Niskie ciśnienie nie generuje błędu ani nie zapala kontrolki. Po załaczeniu klimy mogą się uruchomić wentylatory-- co jest normalnym zachowniem i / lub wywali P1540. Ale bez właczenia klimy nic sie nie dzieje.
Błędy, albo rozszczelnienie, albo wady materiałowe, albo też przegrzanie. 1. Coraz częściej pojawiają się pompy propanowe. Propan jest gazem palnym i w odpowiedniej proporcji z tlenem jest wybuchowy. Mogło dojść do rozszczelnienia i wybuchu gazu. Tyle, że jako propanowe buduje się pompy typu monoblok. Póki co nie wiadomo jaka to była pompa i gdzie doszło...
witam, dzis juz nawet bledy sie nie kasuja jak wczesniej i nie da sie odpalic wrzucam co wyszlo Pamięć zdarzeń 1: 09 - instalacja elektryczna samochodu 4H0907063BF BCM1 2.0 Kodowanie długi Numer partnera 02391 4H0907063F H12 0100 4G1955119 WWS57X 110621 Kodowanie 17911 Numer partnera ----- 4G8955119 H35 0051 8K0955559 RLS Kodowanie 151851 Numer partnera...
To wygląda na brak masy między silnikiem a instalacją. Zauważ że zaświeca się kontrolka oleju, a ona jak nie dostanie masy na czujniku to się zaświeca. Czujnik jedno pinowy zamyka obwód do masy przy ciśnieniu. Sprwdź mase pod zbiornikiem uzupełniającym płyn chłodniczy.
Odnośnie kompresora to korzysta on z czujnika znajdującego się na przewodzie ciśnieniowym. Czujnik ma podwójne działanie i cztery piny i podłaczony jest do panela climatronic lub bezpośrednio w obwodzi sprzęgła elektromagnetycznego. Przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika chłodniczego nie pozwala załaczyć sprzęgła sprzężarki. Druga sytuacja gdy ciśnienie...
Ten obecny zawór to prawdopodobnie typ presostatyczny. Może zamieszczenie jego zdjęcia wyjaśniłoby sprawę. Ta śruba służy do ustawienia ciśnienia parowania czynnika. Ciśnienie to jest w miarę stałe podczas całego procesu schładzania, czy zamrażania. Ustawia się go na taką wartość, aby w końcowym procesie zamrażania maksymalnie wykorzystać powierzchnię...
Udało mi się rozwiązać problem. Wymieniłem olej, filtr, płyn w układzie chłodniczym, jeszcze raz go odpowietrzyłem, wyczyściłem czujnik poziomu i ciśnienia oleju. Samochód przepalił resztki płynu chłodniczego i dymienie ustało. Unormowały się obroty, temperatura oleju wskoczyła ma odpowiedni poziom. Dla pewności zrobiłem test uszczelki i nie wykazał...
Reduktor ma tylko utrzymywać zadane ciśnienie, nie ważne jakiego producenta i jak jest zbudowany. Ok proszę mi rozwinąć. Ponieważ myślałem że taka budowa tego reduktora ma bardziej za zadanie ogrzać gaz niż tylko połączyć dwa odcinki układu. Teoretycznie są dwa czujniki, ale mój gaz nie korzysta z nich jak dobrze pamiętam.
Witam W warsztacie w Polsce sprawdzono pompę wody - OK termostat -OK Czujnik temperatury - OK Mechanik stwierdził że obieg jest i wszystko działa prawidłowo. Doradził mi jeżdzenie na niedokręconym do końca korku (ca 5mm odstęp) ... No i .... Ogrzewanie chodzi normalnie (bez zimnego nawiewu) Od tego czasu (tydzień czasu) nie widzę "plucia" pod korkiem...
Nie wiem czy 6,60zł za litr ropki to jest tanio. Wciąż sporo powyżej progu bólu tj. 6zł/l. A rzepak/roślinny na promocjach w popularnych dyskontach można dostać nawet za 3,99zł za litr (tłoczą go z ukraińskiego zboża to i ceny są niskie). Dlatego napisałem że po zmieszaniu w odpowiednich proporcjach można uzyskać cenę bliską 5,19zł/l czyli tyle co było...
Potrzebuje schemat lub informacje w celu zasymulowania czujnika ciśnienia (poziomu?) oleju - ponoć pokazuje cały czas niski stan oraz czujnika poziomu płynu chłodniczego - też pokazuje stan minimalny, niby pływak był podmieniany i dalej to samo. Chciał bym sprawdzić na stole. Dziękuję.
Czujnik jest na silniku z prawej strony na głowicy, przeważnie pojedynczy przewód ponieważ czujnik masuje włączając przekażnik sterujący silnikiem na chłodnicy. Jeżeli układ jest odpowietrzony a ciśnienie wzrasta wygląda na uszczelkę pod głowicą. Jeżeli jednak wymieniałeś płyn i usterka powstała od tego momentu to układ jest zapowietrzony.P
Witam!! Jak w temacie mam problem z klimatyzacją manualna. Sprzęgiełko załącza się i rozłącza co ok 2 sek. i tak w kółko. Co sprawdziłem: Napięcie na sprzęgiełko dochodzi tak jak się załącza i brakuje go gdy się rozłącza. Nie działa mi wentylator chłodnicy gdy włączę klimę. Winę za to ponosi najprawdopodobniej opornica wentylatora chłodnicy gdyż jest...
Nie mniej po w/w metodzie wyrzygał odrobinę "czerwonawego" płynu - pachnie jak płyn chłodniczy z domieszką rdzy Skąd on to wyrzygał? Z wydechu? Zbiornikiem wyrównawczym? na wejściu do pompy wysokiego ciśnienia widać bombelki powietrza - skąd może brać lewe powietrze? Oring na filtrze? Robiłem odpowietrzanie, ale bez problemu po jednym pompięciu gruszką...
Czujnik możesz podmienić nie jest drogi.Skoro po odłączeniu wentylator się rozpędza to obwód raczej sprawny.Gdyby nie to że dużo pali i przerywa to bym śmiało zgonił na ten twój programik że pokazuje głupoty. Dodano po 6 Bo są dwa czujniki. Jeden idzie na zegary drugi na komputer. I ten na komp masz padnięty. A żebyś się nie zdziwił.Tam raczej leci...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Widzisz kolego, a ty chciałeś wymieniać czujnik ciśnienia. Kostkarka jak każde urządzenie chłodnicze to pompa ciepła , musi mieć gdzie oddawać , żeby mieć co ująć. ;D W upalne dni lepszym rozwiązaniem ,jest produkcja nocna lodu i przechowywanie zapasu na dzień. Ale to ostatnie nie jest takie proste bo się kostki lubią ze sobą zbrylać.
Bączek sie nie kręci bo nie macie cisnienia oleju.Wykrecic czujnik cisnienia i dmuchac do otworu sprężone powietrze i słuchac gdzie ucieka jak nie potraficie inaczej zdiagnozowac gdzie traci cisnienie.Najlepiej odkręcic jeszcze miske olejowa.Można jeszcze do weza sprężonego powietrza nalac oleju,ropy lub plynu chłodniczego to będzie lepiej widac gdzie...
ciśnienie chłodniczy czujnik chłodniczy ciśnienie płyn chłodniczy
przycisk touran kompresor maktek adaptacje sterowników
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Instrukcja serwisowa gramofonu Unitra DANIEL G1100 - gdzie znaleźć? Najlepsze słuchawki z mikrofonem do nauki zdalnej