Jeśli silnik nie jest uruchomiony to zawsze pojawia się taki błąd. Czujnik Halla daje sygnał tylko jeśli wałek rozrządu jest w ruchu,taka już jego zasada działania.
Zdemontuj czujnik i zobacz czy przy kręceniu rozrusznikiem kręci się wałek rozrządu.
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
No ten jest bo odpiąłeś czujnik. Opcje są trzy: 1. Czujnika wałka pokazuje złą pozycje. 2. Czujnik wału pokazuje złą pozycję. 3. Faktycznie jest nieprawidłowe synchro wał - wałek rozrządu (czytaj przestawiony rozrząd. Ja z racji że grzebałeś przy uszczelniaczu albo masz zły uszczelniacz z czujnikiem albo jest źle założony.
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Gdzie znajduje sie czujnik położenia wałka rozrządu Nie wiem po co Ci ta informacja, ale odpowiem pytaniem; Czy wiesz w ogóle gdzie znajduje się wałek rozrządu?... Tam szukaj czujnika jego położenia (na jednym lub drugim końcu) ;-)
Dzień dobry, Sprowadziłem samochód z US Audi A3 8V 2.0 tfsi z 2018r. z niesprawnym silnikiem. Jest w nim jakiś problem z wałkami rozrządu, wydaje mi się że to bardziej od strony elektronicznej, ponieważ na komputerze cały czas pokazuje że wałek ssący jest obrócony o 90° i przez to nie można odpalić silnika. Co ciekawe, jeśli wypnie się czujnik wałka...
Co mam rozwijać - trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego czujnik nie daje sygnału a potem martwić się ewentualnie dalej. W tej chwili nie mam dostępu do EPC i nie bardzo pamiętam, czy te czujniki (wałka ssącego i rozrządu) są takie same. Jak są takie same, to można je zamienić miejscami i zobaczyć, czy błąd się przeniesie na drugi wałek. Jeżeli tak - to...
Wiarygodność to wiarygodność, raczej nie instalacja. Do sprawdzenia synchro wał-wałek, kliny.
okazało się ze jest problem z synchronizacją czujnika położenia wałka rozrządu a czujnikiem na wale korbowym Masz rozwiązanie. Wałek rozrządu sam się nie przestawi jak nie wyłamiesz zębów. Sprawdź czujniki czy siedzą na swoim miejscu, zamień na inny, z innego auta. Sprawdź piny na tych czujnikach.
Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i podejrzeć na krzywki walka rozrządu. Załóż stary pasek i ustaw żeby w gmp 1 cylindra wałek był w pozycji pracy i to chyba jedyna opcja jak czujnika nie chcesz używać. Wtedy zrób znaki i masz.
Witam, Gdzie w Audi A3 8PA (Sportback) 2004 1.6 BGU znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Ostatnio w czasie jazdy zaświeciła mi się kontrolka kontroli trakcji, potem zaświecił się check. Kontrola trakcji gaśnie, gdy auto postoi chwilę, ale potem w czasie jazdy znów się zapala. Check świeci cały czas. Pod komputerem wyszedł błąd 16725 czujnik...
Prosze o pomoc jak ustawic walek rozrzadu bez czujnika jak mam to zrobic
Filtra nie wymienia się, trzeba tylko dokładnie wymyć go w benzynie. Zasada działanie pompki jest taka jak w Briggsach, inaczej jest rozwiązany jej napęd. Przy składaniu silnika musisz tak ustawić wałek pompki aby wszedł on w gniazdo wałka rozrządu.
Witam mam podobny problem tylko na pewno nie klin. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek...
Załóż oryginalny wałek z tego auta zamiast tego który zapewne przyszedł z głowica
hi https://obrazki.elektroda.pl/8883533400_... według programu oba czujniki są tego samego typu - camshaft to wałek rozrządu autodata jaką posiadam ma bardzo mało informacji na temat tego silnika hi
Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
Masz błąd sygnału odniesienia cylindra czyli czujnik wałka albo korelacja wał - wałek. Zajrzyj profilaktycznie czy się wałek rozrządu kręci... To częsta awaria w hdi, dali za długi przebieg między rozrządami...
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Sprawdziłem rozrząd. Zamontowałem dolną blokadkę i brakowało jednego ząbka żeby weszła blokadka do koła na wałku rozrządu. Więc ściągłem pasek, przekręciłem ciut kołem na wałku. Blokady na koła pasują, blokada na prawy wałek od góry pasuje wkręca się. Na lewy wałek od góry nie pasuje zupełnie. Może jakiś błąd popełniłem?
Super, bardzo dziękuję za link. Czeka mnie zrzutka skrzyni. Okazuje się, że korelacja wałek-wałek jest w porządku, ale korelacja wałków rozrządu z wałem korbowym wykazuje przesunięcie. Simmering do wymiany, założony został po partacko wykonanym rozrządzie przy okazji wymiany wysprzęglika. Ale radę ze sprawdzeniem ciśnienia oleju biorę też pod uwagę....
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
Problem rozwiązałem ,wcześniej przy wymianie rozrządu zrobili to niezbyt dokładnie i przesunęło się koło rozrządu i nie było dokładnego spasowania na znaki wałek rozrządu był za wcześnie ale nie na tyle żeby zapisał błąd. co powodowało że czujnik rozrządu i czujnik wału się nie pokrywały.
Chodzi o to czy koło ma w sobie klin który pasuje w rowek w wałku, jeśli jest klin nie ma możliwości błędnego montażu koła na wałek, chyba że klin został ścięty, jeśli koło jest tzw. pływające wtedy koło możesz założyć w każdym miejscu. Z tą kapą chodzi o to aby sprawdzić co się obraca "przed czujnikiem", nie pamiętam czy jest tam koło zębate na wałku...
Witam Przerabiałem temat parę lat temu i zrobiłem to tak złożyłem głowicę ustawiłem wał korbowy na 1 cylindrze GMP (tłok w górze) pompę wtryskową na znaku koło na wałku rozrządu zamontowane ale niedokręcone i nie zaciśnięte na stożku i czujnikiem zegarowym ustawiłem krzywki wałka rozrządu do góry równo tak aby zawory na 1 cylindrze były zamknięte i...
Miałem kontakt z podobnym przypadkiem właśnie w silniku 934. Auto miało błąd braku synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu i wałem korbowym i po pojawieniu się błędu nie chciał wypalać DPF-u. Był zapamiętany również błąd dotyczący konkretnie czujnika wałka rozrządu i od tego zaczęto. Potem wymieniono czujnik wału korbowego i jakieś tam różne jeszcze...
https://obrazki.elektroda.pl/9442022400_... Pogoda wreszcie pozwoliła zrzucić górę i wałek jest rozjechany . Dolny czujnik jest ok. Rozrząd mam kupiony to już go chyba przerzucę bo ustawiać i skręcać wsio aby rozbierać odnowa nie ma sensu.
Ustaw zapłon na czujnik zegarowy0,90 i wałek rozrządu tez na czujnik (podniesienie 2 krzywki 0.53)jak dobrze pamiętam :-)
Możesz po prostu wyjąć świece i cewki położyć na czym i nich ktoś pokręci kluczy tylko po ciemku będziesz widział jak daje iskrę na każdej parze cewek. Gdyby był walnięty czujnik wału mogły by nie pracować wcale lub nie byłoby - synchronizacji góra wałek zaworów i jego czujnik z czuj wału dół. Może sprawdź przy okazji mapy czy się nie rozjechały.
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Błąd P0344 - Błąd ten związany jest z sygnałem czujnika położenia wałka rozrządu, ten kod dotyczy wyłącznie sygnału pochodzącego z czujnika położenia wałka rozrządu znajdującego się w banku 1. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu - lecz go wymieniłeś o ile nowy jest sprawny. Zwarcie elektryczne lub uszkodzone okablowanie - lecz to też wymieniłeś....
Na pompie nie ma klina, jest tylko miejsce na niego. Dane do ustawienia pompy są wybite na pompie. Teoretycznie nie powinno się nic zmienić przy przekładce i dobrze zablokowanym rozrządzie, ale jak wiadomo łańcuchy się uciągają. I pompę należałoby na nowo ustawić. Wykręcasz zaślepkę na boku pompy, tą o której wspomniał kolega wyżej, wkręcasz czujnik...
Witam.Dziękuje ze odpowiedz mam jeszcze jedno pytanie czy wałki od astry 2 1.6 8v 75km pasuje do astry 84km bo jest podejrzenie że założony jest ten od 75km do tej z16se pozdrawiam. Nie pasuje bo masz tam koło do czujnika wałka którego nie ma w 75KM X16SZR oraz C16SE prawdopodobnie. Najlepiej kupić nowy wałek ale cena to ok 350zł.
Drugiego czujnika szukałbym z prawej strony silnika "w szczycie" czyli mniej więcej tam gdzie kończy się wałek rozrządu.
Czyli lużny łańcuch spowodował błąd synchronizacji -wałek rozrządu na którym jest czujnik nie ma synchronizacji z czujnikiem na wale korbowym.Zdejmij pokrywę zaworów i oceń stan łańcucha fizycznie-powinien być napięty bardzo mocno.
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
P0340 to usterka w obrębie czujnika wałka rozrządu, cięzko to zrozumieć? A wiesz co to wogóle wałek rozrządu, i po co jest czujnik wykrywający jego kątowe położenie?
Witam Podepnę się pod temat. Na dniach zmieniłem silnik z 2.0 SDI na 1.9 TDI ATD 101KM, skrzynię z Turana GQN 6-biegową. W silniku założyłem pompki, wałek i czujniki od wałka rozrządu i wału od SDI, przy czym czujnik od wału razem z uszczelniaczem. Wejście pod czujnik wału trzeba nowe rozwiercić. Sprzęgło sztywne, kompletne z 1.6 TDI, skrzynia z wybierakiem...
ciśnienie paliwa 3,5bara 3.8 bar. błąd czujnika położenia wałka rozrządu P0335 P0335-nieprawidłowy sygnał czujnika WALU KORBOWEGO- pomyliłeś czujniki -kolego..... P0340 to jest wałek rozrządu. Dodano po 1 I tak to będzie wyglądało ,że silnik nie odpala:D:D:D:D:D Dodano po 3 podmieniany na inny czujnik z corsy 1,4 i też nic Co TY podmieniłeś ?. Z którego...
Japitole! wałek jest jeden bo to jest poj 1.0i. Jest sobie wałek rozrządu z jednego końca jest przykręcone koło paska rozrządu a z drugiego końca jest nabita zębatka(nazywam to zębatką bo to jest takie koło z wcięciami) która współgra z czujnikiem położenia wałka rozrządu i ta zębatka właśnie mi się przestawiła i teraz czujnik odczytuje złe wartości.
Witam Mam ten sam problem z odpaleniem mondeo 2.0 tdci na testerze pokazuje błąd P0340 tj czujnik położenia wałka rozrządu ,ale wymiana czujnika nic nie dała a moze jest metoda ja sprawdzić taki czujnik -jest to prawdopodobnie na zasadzie hala???? Jest możliwe że przesłali mi uwalony czujnik , lub może coś z wałkiem rozrządu z krzywką, na której musi...
Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali. Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach Na zrzucie ekranu ostatnia pozycja "P0340 Wałek rozrządu pozycja, błąd krytyczny" - zacznij od czujnika wałka rozrządu i przewodów do ECU
poniżej odczyty z oscyloskop, nie jest to jakiś super oscyloskop samochodowy, ale jak dla mnie wynik jest poprawny, na dole czujnik wału korbowego, na górze wałek rozrządu.
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to fasolki muszą być ustawione na środku musisz zdjąć po drugiej stronie czujnik walka rozrządu i zaślepkę tam będą dwa nacięcia na wałkach one muszą iść poziomo względem głowicy i musisz je zablokować później idziesz do przodu i cofasz kolo od wydechowego na maxa w przeciwna stronę do wskazówek zegara jeżeli punkty nie...
Cranckshaft to wał korbowy camshaft to wałek rozrządu także masz problem z czujnikiem położenia wału korbowego Pozdrawiam
Teraz wyrzuca błąd czujnika wału a za godzinę będzie wyrzucał wałek i tak w kółko. Jeżeli odepnę czujnik wałka odpalę i zapnę go z powrotem auto ma moc i kręci się do końca w innych wypadkach odpala i zaraz gaśnie po drugiej próbie rozruchu odpadli i albo nie ma mocy albo kręci do 1500 obrotów zależnie od humoru. Gdybym jednak czekał między odpaleniami...
Witam. Podpinam się pod temat. Próbowałem podejść do wymiany rozrządu w S-Max 2.0 TDCI, wszystko zdjęte, gotowe do działania. Wał korbowy zabezpieczony szpilką, wałek rozrządu również, i podczas próby odkręcenia koła pasowego od alternatora śruba nie odkręciła się, a podejrzewam, że puściła się szpilka zabezpieczająca wał korbowy i wał się obrócił....
Brak synchronizacji między wałem a wałkiem rozrządu lub któryś z czujników padł
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Witam, Sytuacja na dziś. Czujnik sprawny. Kable też. Pasek z przodu na rozrządzie się obraca, podejrzeli go, ale kręcąc rozrusznikiem i patrząc przez korek wlewu oleju...wałek rozrządu stoi w miejscu. Co o tym myślicie Panowie?
Wałek ssący posiada występ z którego zczytuje czujnik wałka rozrządu więc łatwo jest rozróżnić wałki . Jeżeli było by coś pomylone w ustawieniach to ciśnienie będzie jednakowe na wszystkich cylindrach
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Nie ma sygnału na środkowym pinie czujnika. Zobacz, czy jest zasilanie czujnika na pinie 1 (czerwono-czarny) i masa na pinie 3. Jeśli są i wałek rozrządu - a dokładniej koło impulsowe z którego czyta czujnik - się obraca (nie zaszkodzi tego sprawdzić), to czujnik do wymiany.
Witam mam podobny problem. Został wymieniony czujnik Halla, sprawdzony klin oraz elektronik naprawiał komputer. Problem po tych naprawach dalej występuje. Problem polega na tym, że do końca nie jestem pewny co może wpływać na błędny sygnał z czujnika Halla (czujnik położenia wałka rozrządu). Poniżej występują dwa wykresy niebieski-wałek rozrządu (czujnik...
Ze zdjeć wnika na to że kròtki łańcuch który napędza drugi wałek rozrządu ,jest zerwany/uszkodzony. Ale mogę się mylić w tej ocenie. Należało by rozebrać rozrząd i dokładnie ocenić co zawiodła.
Pięć cylindrów. Nie ma jak walka o 180 obrócić bo zawory pogniesz. Jak już odpali to równo chodzi? Popatrz na korekty pompek jak pracuje. No i tester też podpowie o ustawieniu rozrządu. Jakich blokad używałeś? Wałek mimosrodowy ustawiony? Dwa obroty wału korbowego jeden obrót wałka rozrządu.Czyli można.
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
Panowie jest sukces. Przestawiłem wałek rozrządu w przód i nie zagadał wcale. Oczywiście zrobiłem sobie znak i pocisnąłem go w drugą stronę i odpalił na pół obrotu, więc wasza diagnoza w tym kierunku to był strzał w dziesiątkę. W takim wypadku dziękuję i kłaniam się nisko.
Czujnik wałka rozrządu
Blokada w koło zamachowe w miejsce czujnika, blokada w wałek rozrządu od góry, sprawdzenie znaków po zdjęciu pokrywy na kołach zębatych wału korbowego i wałka i oto cała filozofia. Pozdrawiam
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Witam Mam taki problem z silnikiem c16nz że podczas ruszania na 1 i wstecznym dusi się do 500 obrotów(trzęsie silnikiem ) po czym normuje się do normalnych na wyższych biegach ok Wymieniono już wiele części takich jak: -sprzęgło kompletne -sonda lambda -przewody i świece wn -czujnik podciśnienia -czujnik położenia przepustnicy -czujnik temperatury -silnik...
Jeżeli masz jeszcze ten silnik od Mazdy to porównaj koła pasowe wału - ilość zębów i czy w tym samym miejscu brakuje zęba. To samo z wałkiem rozrządu ssącym - w Fordzie jest chyba jeden ząb dla czujnika wałka. Zobacz czy w Mazdzie jest w tym samym miejscu i tylko jeden. Tutaj raczej będzie chodziło o różnice w sygnałach z czujników wału i wałka. Do...
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Musi się łączyć. Sprawdź kabel. Miganie to. 1. Brak rpm 2. Brak temperatury reduktora/termistor. 2k dla AC. 3. Chyba tyle, temperatura gazu przy pierwszym przełączeniu jest raczej pomijana bo nie ma przepływu gazu. Ale też warto sprawdzić czujnik - 2k. Sterowanie cewki jest często używane jako sygnał rpm. Ja wole wałek rozrządu jeśli tylko się da.
Ale czujnik masz w pompie wtryskowej również. I właśnie on jest odpowiedzialny za wałek rozrządu. Podstaw drugą pompę wtryskową i sprawdź. Jaki czujnik oprócz zaworu kąta,nastawnika,temp,i samego zaworka? Jestem ciekawy. Dalej stawiam na złą regulację,już nie jeden poległ na tym.
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
czy i jak można wałek "podsunac" bardziej w prawo jeden jak i drugi oraz dlaczego mogło dojść do tego, że po prostu on się cofnął? Nie ma takiej możliwości. Jaka jest szczelina na oryginalnych i jaka na zamiennikach?
przeleciałem wszystkie fora i tak: może pompa paliwa - ale co z gazem? może wtryski - ale jak wszystko chodziło to moc była i nie wszystkie na raz! może przewód do silniczka krokowego może czujnik temperatury - rzeczywiście nie zawsze pokazuje ale chyba 2 są? może elektrozawory od gazu może czujnik wałka może przepływomierz może wałek rozrządu i popychacze...
Blokady mam do tego silnika i wiem jak zablokować, z tym, że nigdzie nie słyszałem o możliwości blokowania koła pompy wtryskowej, jedynie blokujemy wał oraz koło rozrządu. A kto Ci każe blokować pompę??? Masz ją zsynchronizować z wałem i wałkiem a nie blokować, po to są kreski na pasku, zresztą nie tyle pompę co jej koło które współpracuje z czujnikiem...
Witam, sprawdź synchronizację rozrządu, jeśli blokady się zapną poprawnie, oscyloskop 2 kanałowy i nagranie przebiegu przy kręceniu (jeśli odpala to na jałowych obrotach) postaraj się wpiąć we wtyczkę ECU od tyłu. Jeśli przebieg będzie nieprawidłowy ( brak przebiegu z jakiegoś czujnika) pomiar na samych czujnikach, jeśli przebieg będzie ok ale przesunięty...
https://obrazki.elektroda.pl/8621151200_... Witam, mam wymienić czujnik położenia wałka rozrządu rząd 1 i pytanie o który wałek chodzi? Tak jak patrzę na silnik czy inaczej to się liczy?? Z góry dziękuję za pomoc
przestaw wałek rozrządu o 180 stopni.
Witam. Problem polega na tym, żeby odpaliła trzeba trochę zakręcić, dodam że na ciepłym silniku i zimnym silniku jest to samo. Zostało sprawdzone/zrobione - świece żarowe, uszczelki wtryskiwaczy, gniazda zaworowe, wałek rozrządu. Może być to przyczyna uszkodzonego czujnika temperatury paliwa?
Witam mam Peugeota 308 SW 1.6 w dieslu i od około trzech dni stoi pod domem bo nie mogę znaleźć gdzie jest dokładnie zlokalizowany czujnik położenia wałka rozrządu. Każda pomoc jest bardzo mile widziana. Przeszukałem już cały internet wszystkie filmy na YouTube i nigdzie tego nie znalazłem, są czujniki położenia wału na ten temat znalazłem kilka filmów...
Na wał założony lizak, wałek wydechowy zablokowany blokadą, wałek ssący zablokowany blokadą (choć jest kiepski dostęp), nadal twierdzicie że źle jest rozrząd ? Silnik kręci nie odpala, kopci. Auto od pewnego czasu miało cięższy rozruch, potem zgasło i już nie odpaliło. W poniedziałek mogę zdjąć koło na wale i sprawdzić klin to samo z wałkiem rozrządu....
Przyczyna !!! . . kółko od wałka rozrządu było luźne wiec czujnik położenia wałka rozrządu z czujnikiem wału korbowego się nie zgrały więc samochód zgasł . następna przyczyna zamarzła odma od tej odmy zapiekł się kanałek smarujący wałek rozrządu oraz jeden tłok . panewki wszystkie porysowane ale całe . więc kupiłem inny silnik koszt wszystkiego ok 1800...
po pewnym czasie rozwaliło na części czujnik hala przez co musiałem wymienić palec i kopułkę i oczywiście czujnik hala, wałek rozrządu i sonda są ok. Teraz autko jeździ b.dobrze
Witam, podłącze się do tematu. Trafił mi się do remontu silnik N12B16A 1,6 120 KM z Mini One. Auto trafiło praktycznie bez oleju i z przestawionym rozrządem. Zanim zaczniemy go rozbierać chciałem zrobić porządek ze znakami. Problem polega na tym, że kiedyś był robiony remont w serwisie i ma rozjechane znaki na wałkach. Ktoś fizycznie kluczem je poprzestawiał...
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Auto jak w temacie, przyjechało z trzęsącym się silnikiem na jałowych, gasnące po wysprzęgleniu i z brakiem podciśnienia a w związku z tym z twardym pedałem hamulca. Obejrzany kolektor, cały dolot, podciśnienia i wsio ok, po zdjęciu pokrywy rozrządu stwierdziłem połamane prowadnice łańcucha, wyciągnięty łańcuch (tarł o zawór vanosa) i uszkodzony wariator...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
dziasiaj miałem kolejny specjalny przypadek- podobny do Twojego. FAD CF85, czyli wywrotka, oczywiście na UPEC-u.Problem- przy około 1800 obr/min wyskakuje na dosłownie sekunde engine warning (żółty), by po chwili zgasnąć. problem pojawił się po wymianie silnika na inny, który to niedawno mechanicy z jakiegoś tam warsztatu założyli.W oryginalnym siadły...
Dziękuję za odpowiedź. Czujnik położenia wału był wymieniany, ale wałek rozrządu nie. Zrobię to i dam znać! Pozdrawiam ☺️
Witam szybkie pytanie Pękł mi wałek rozrządu w vw lt46 2.8tdi kod silnika ATA czyli na zwykłych wtryskach.Czy pasuje do niego zamiennie wałek z takiego samego silnika ale na common rail ?W tamtych jest kod silnika AUH np.A moze ktos z was ma taki wałek?AUH z tego co widze posiada czujnik wałka w obudowie pokrywy zaworów wiec moze tylko na wałku jest...
Bo to halla , i zmiana pinów nic nie da . Taki czujnik idzie na wałek rozrządu , tam jest ten system. Ten dolny wkręcany w korpus silnika można sprawdzic jeszcze w inny sposób , naprawdę poczytaj to co Ci podpowiadam.
Kupiłem ngk 4 nowe świece tylko że jedno elektrodowe ale cewka i tak się rozsypała na 1 cylindrze bo ta guma i sprężyna wypadła a przed tym auto jeżdziło normalnie a teraz 2 tyś obrótów i dupa na małych obrotach jeżdzi normalnie ale jak sie u tepnie go zacina trzęsie autem jak cholera nawet na wolnych obrotach na kompie wyskoczył tylko bład czujnika...
Nie wiem czy już sobie poradziłeś bo już minęło trochę czasu. Koła i zawory zmiennej fazy na wałkach są w porządku? rozrzad dobrze ustawiony? Jeżeli chodzi o wałek pośredni to upewnij się czy wszystkie dźwigienki są na miejscu. Na wałku jest czujnik jego położenia żeby zdjąć ten czujnik trzeba rozpiąć rozrząd, bardzo prawdopodobne że ten czujnik masz...
Jak masz cały silnik (tylko czy to jest mpi czy spi ?), to wymień w całości, jeśli Twój ma czujnik wałka, to przełóż ze swojego wałek, koło i dekiel zaworów z otworem na czujnik. Wypadało by też od razu wymienić rozrząd (pasek, rolkę i pompę), żeby się później nie męczyć z tym w samochodzie
Żaden z tych błędow nie wskazuje jednoznacznie na przyczynę : 1354-brak synchronizacji sygnału obr.wału korbowego z wałkiem rozrządu często rejestrowany jest po długo trwałej probie rozruchu 1622-może oznaczać zablokowany zawor stop albo zatarty zawor bezpieczeństwa na zasilaniu pompy wysokiego ciśnienia Reasumując zanim zaczniesz wymieniać czujniki,sprawdzać...
Łańcuch się wyciągnął i czujnik wału nie zgrywa się z czujnikiem walka rozrządu...
Problem został rozwiązany okazało się że wtyczka od czujnika położna wałka rozrządu była zepsuta i wyskakiwał błąd po podpięciu do lapka :"Czujnik położenia wałka rozrządu. Brak synchronizacji wałek rozrządu - wał korbowy." I dlatego nie palił
Tam tak naprawdę nie ma ani czujnika położenia wału ani wałka rozrządu bo aparat napędza wałek pośredni który się kręci równo z wałkiem rozrządu.
Witam Udało mi się odczytać blad podczas szarpania. BŁĄD SYNCHRONIZACJI CZUJNIKA WAŁU DO CZUJNIKA WALKA ROZRZĄDU. Wymieniłem czujnik wału bo czujnik rozrządu wymieniłem wcześniej i znalazłem zwarcie na masie tez to zrobiłem. Jednak dalej mi szarpie ale nie wyświetla się check engine. Pomocy co to może być?
Gość kupił auto i ujechał nim 10km, po czym silnik zaczął szarpać,dławić się itd, po zgaszeniu już nie odpalił. Trochę go piłował na rozruszniku ale w efekcie auto wylądowalo na lawecie i u mnie. Po zdjęciu dekla i zamontowaniu blokad wałek ssący przestawiony ale talerzyk nadawczy czujnika wałka na właściwym miejscu.Waritatory wyglądają na nowe a śruby...
Pozycja aparatu jest bez znaczenia, w którą stronę palec skierowany najważniejsze aby wałek pośredni był na punkcie i wcięcie aparatu na punkcie. Choć wałek pośredni nie koniecznie musi się zgrywać najważniejsze by wcięcie w aparacie zgrywało się z palcem jak i wałkiem rozrządu i wału.
Bez czujników zegarowych nie dasz rady (wałek rozrządu i pompa wtryskowa)
wałek rozrząd czujnik czujnik wałek rozrząd czujnik synchronizacja wałek rozrząd
dekoder vectra 3830cd pamieci tomtom skanowanie dwustronne
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Klucz do odkręcania napinacza Ford S-Max 2.0 TDCi 2009 Ile pamięci RAM powinien mieć router? Porady dla różnych zastosowań