Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Jeśli mówimy o PR059 " Temperatura powietrza w układzie dolotowym " i silniku K9K 728 to ... nie trzeba , nie , nie klękaj . Nie błagaj o przebaczenie . Wystarczy zwykłe PRZEPRASZAM :D https://obrazki.elektroda.pl/4377848300_...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Mianowicie rozebrałem dziś całą komorę, zobaczyć czy nic nie jest uszkodzone, wygląda na całe. Problem jest taki, że po nagrzaniu auta do temperatury roboczej klapka nie opada i nie otwiera zimnego dolotu powietrza, tylko zostaje otwartą na pozycji ciepłego. Jest szansa, że po prostu po latach jest niesprawna, czy działa to na jeszcze innej zasadzie?
Witam, Mam problem z wyrzucającym przez zbiorniczek płynem chłodzącym. VW Passat B8 190KM 2015r. Wcześniej był problem z utratą płynu ale nie było widać gdzie, więc wymieniłem chłodnicę dolotu powietrza - pomogło. Po niecałych 5-iu m-cach, znowu utrata płynu tyle, że tym razem przez zbiorniczek (otwór temu dedykowany). Wymieniłem kompletny rozrząd,...
Witam szanowne grono. Mam problem w Diagnostyce Peugeota 207 1.4 8V 75km z 2008r. Autko od 3 lat w rodzinie i zostało ono kupione z problemem z szarpaniem silnika na zimnym rozgrzewającym się silniku. Po rozgrzaniu silnika powyżej 80 stopni i dalej podczas jazdy silnik pracuje prawidłowo. W zimę efekt jest dużo gorszy. Poniżej przedstawiam swoje dotychczasowe...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Oddam go do mechanika kolejnego razem ze spisaną jego historią i niech zweryfikuje czy ten silnik do czegoś się nadaje jeszcze. Na pewno nic nie pozwolę wymienić dopóki tych prób nie porobi. Próbę wysiłkowa już oblał.. Jak kolektor dolotu i wylotu powietrza był popękany to ciekawe gdzie jeszcze ta wysoka temperatura zrobiła spustoszenie
Witam, Polo 9n3 1.4 16v silnik BKY (montowany tez w A2, Fabii i Ibizie), ale pytanie jest dość ogólne. Kilka miesięcy temu zablokowałem na stałe klapkę regulującą źródło powietrza przy dolocie, tak żeby do dolotu nie wpadało ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego - jest tylko dolot z zewnątrz, bo termostat który tam był nie działał prawidłowo i...
Witam, wymieniałem ostatnio chłodnice oleju i uszczelniacze kolektora dolotowego, po robocie sprawdziłem błędy i nic nie wyszło, jedyne co zauważyłem to temperatura powietrza w dolocie, wskazanie to - 40 stopni na zgaszony, to samo na odpalonym silniku, temperatura otoczenia to około 13stopni. Czy to wskazanie to oznaka uszkodzonego czujnika?
Spotkałem się z takim wywalaniem oleju w sprężarce która miała za wysoki stan oleju, a najlepsze było to że prawdziwy stan oleju było widać w zbiorniku dopiero po rozgrzaniu jej powyżej temperatury otwarcia termostatu (tam było 75stopni) , trzeba było ją podtrzymać na pracy 10-15 min z wysoką temperatura i dopiero wyłączyć , poczekać kilka minut aż...
Pojechałem pod komputer, blad p0008 czujnik położenia wału dodatkowo :) a odnośnie chłodzenia, temperatura dolotu powietrza -2 i. Rośnie równo z obrotami silnika do +30 przy 4tys/obr. Temperatura cieczy -32 i stoi. Czujnik na termo nowy sprawdzany voltomierzem pokazuje ok, dolotu powietrza pokazuje też ok około 30+ a trzeci zero. Od czasu ostatnich...
Witam mam następujący problem z samochodem jak w temacie: Audi A4 96r. 1.8 ADR 125KM + gaz . Na Benzynie Samochód bardzo ciężko odpala na zimnym silniku , odpala za 7-10 kręceniem. Jak już załapie trochę przerywa i lekko "strzela". Po chwili pracuje w miarę dobrze, ale tylko na biegu jałowym, jak się wtedy spróbuje choćby trochę dodać gazu w tym momencie...
Witam Myślę nad modernizacją mojego pieca . Otóż obecnie jak dolna klapa jest otwarta to temperatura szybko roście w górę i zaczyna woda wrzeć . Myślę nad zautomatyzowaniem tego dolotu powietrza tak aby dolot otwierał się gry temperatura jest np. 40 stopni i zamykał się jak jest 80 stopni . No i jak to rozwiązać za pomocą silnika czy jakiegoś siłownika...
Najpierw napiszę że przeszukałem forum i nie znalazłem bo większość porad to wymień przewody WN. Almera Tino 1.8 szarpie na benzynie na zimno i ciepło, auto nie posiada przewodów WN, cewki zamienione, świece są nowe ale nawet podmieniałem na stare. Komputer nie pokazuje błędów a przepływomierz wskazuje 25,4kg przepływu. Wyczyściłem przepływomierz i...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Po odpaleniu na zimnym silniku pracuje nierówno czasami zgaśnie i potrafi kichnąć z przodu i z tyłu. Po przełączeniu na gaz temperatura 30 stopni pracuje ok. Byłem u elektronika poprawił ścieżkę paliwową i było jakiś czas ok. Przed regulacją wyświetlił się błąd dolotu powietrza ( pompa chodzi bo ją słychać) i zasilania paliwa. Nie ma mądrego od 4 lat...
Podkreśliłem, szew dna, dlatego m.in nie można robić otworów w dnach zbiorników w garażowych warunkach - jest to najczęstszy błąd jaki widziałem w takich samoróbkach -centralnie wspawany króciec w dnie. Nie opowiadaj ludziom bajek. Każdy jaś wie że jak zbiornik ma pęknąć to pęknie na powierzchni bocznej, nigdy na dennicy które dodatkowo są często nieco...
Piszesz o czterech różnych temperaturach które nie są i nie muszą być ze sobą związane lub pozwiązuje się je aby otrzymać korzyści (nieraz pozorne). Większość kotłów tradycyjnych ma najwyższą sprawność przy mocy nominalnej a nie minimalnej czyli określonej temperaturze i wydatku w komorze spalania. (to jest T1). W większości tradycyjnych kotłów wymiennik...
Czujnik temperatury chłodziwa : napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów / 90 °C Czujnik masowego przepływu powietrza : Temperatura - opór pomiędzy wtykami 1 i 3: 1 900 - 3 000 omów / 20 °C
Zacznij od sprawdzenia dolotu powietrza (filtr, przewody dolotowe itp.) Następnie sprawdź szczelność układu podciśnienia. Wyczyść przepustnicę i przepływomierz. szczelność dolotu sprawdzona-wszystko w porządku przepływomierz i przepustnica wyczyszczona układ podciśnienia to mnie zaciekawiło bo akurat tego nie sprawdzałem i w sumie nie wiem jak się...
Saskia po co tym piszesz wszystko zaczyna się układać, wygląda że źle paliłem z tym wymiennikiem. Miałem podłączony sterownik, który kontrolował temperaturę w płaszczu i sterował przepustnicą dolotu powietrza do komory spalania. Wyglądało to tak: 1. Rozpalałem w kominku, temperatura w płaszczu szybko rosła, gdy osiągnęła temperaturę 50 stopni, sterownik...
Mam 2 pytania: 1. jaka powinna być temperatura zasysanego powietrza w silniku 1.4 mpi (model AUD)? Bo u mnie dochodzi po nagrzaniu silnika nawet pow. 60 st. na krótkich odcinkach. Gdzieś czytałem że nie powinna być wiele wyższa od zewnętrznej (teraz 12-20:). Wiem, że w starszych silnikach jest taki rozdzielacz dolotu ciepłe/zimne powietrzem który odcina...
Ważna sprawa, to temperatura spalin. Zbyt niska może spowodować wykraplania się wody w przewodzie kominowym. Zbyt wysoka temp. spalin, to ciepło stracone. Niedopalony groszek w popielniku, to efekt zbyt szybkiego podawania oraz może się wiązać z ustawieniami wentylatora. Najpierw trzeba ustalić prawidłowy "kopczyk" palącego się groszku. Żar powinien...
Witam. Passat wymieniony w temacie uruchamia się bez problemu, słychać na początku regulator biegu jałowego. Po przejechaniu około 5km - temperatura ok. 90° zaczyna przerywać(szarpać). Po wciśnięciu sprzęgła silnik pracuje równo, po puszczeniu znowu przerywa. Wymieniono: kable WN, świece, kopułkę, palec, cewkę zapłonową, filtr paliwa.Filtr powietrza...
Wmontowałem poprzedni mixer, dałem ten z Poloneza z tym, że zaślepiłem tymczasowo bypass by nie było jakiś zafałszowań - chciałem zachować te same warunki układu zasilania LPG do porównania. Uruchomiłem silnik, troszkę rozgrzałem i poszło na LPG. Zaraz dziwny objaw podobny co poprzednio ano taki, że po przełączeniu na LPG przytrzymało mi chwilkę obroty...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Problem jak w temacie. Gdy silnik trochę ostygnie można go uruchomić (choć zdarza się, że jest czasami problem). Usterka pojawiła się ok. dwóch miesięcy wcześniej. Początkowo silnik po samoczynnym wyłączeniu można było uruchomi po kilku przekręceniach kluczyka. Z czasem problem narastał. Obecnie gdy uruchomię...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Myślę, że te cieniutkie kabelki skrętki nie wytrzymają zbyt długo w komorze silnika.. Pomyśl nad zastąpieniem ich czymś innym. Tak masz racje, nie jestem dumny z tych kabelków ale ten sezon (zimę) muszą wytrzymać. Na wiosnę pomyślę albo o ich wymianie albo o sprzedaży samochodu.. Odnośnie uwag dotyczących mocy to albo jest to moje subiegtywne odczucie...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Do interfejsu instalacji II gen (Bingo, Autronic itp) na 100% działa kabel COM od Siemensa. Wystarczy tylko do płytki w puste miejsce z oznaczeniem V podać 5V (tak jakby producent przewidział :)). Nie żadne 12, jak niektórzy robili paląc MAXA:) +12V występuje w gnieździe diagnostycznym i można to zostawić niepodłączone. Ja +5V uzyskałem podłączając...
Witam! Mam Fiata Panda (prawdziwa kanciata) z roku 1993 z silnikiem FIRE 999ccm , wyposażonym w jednopunktowy wtrysk paliwa WEBER / Marelli IAW 6F.SH (jednak nieco innym niż w Seicento 899 czy 1108). Latem założyłem w aucie instalację gazową LPG formy Landi Renzo o następującej specyfikacji: 1. Reduktor EC 04 2. Elektrozawór gazowy Med 3. Układ sterujący...
Witam. To nie dioda tylko termistor. Służy do odczytu temperatury powietrza w dolocie.
Witam, czy ktoś podpowie, gdzie znajduje się czujnik temperatury, powietrza dolotu w 2.0 DCi 170KW? Wyskakuje błąd przepływki i dolotu :) Pozdrawiam
Air box, fragment dolotu powietrza do silnika, bez wpływu na temperaturę silnika
Witam Potrzebuje wspacia czy wiecie gdzie jest czujnik temperatury dolotu w espace 2.0 dci 170 kw 2006 rok Pozdrawiam
1. Ustawić prawidłowe kodowanie sterownika silnika 2. Problem z czujnikiem temperatury powietrza w dolocie. (Sprawdzić kable oraz sam czujnik) Co do licznika to trzeba wyjąć rozebrać i sprawdzić co tam nawyprawiali poprzednicy. Ale licznik do polo 9n kupisz za 50-100 pln . Tylko trzeba będzie powalczyć z immobliaserm bo jest w liczniku i to z niego...
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Sprawdź wszystkie temperatury w dolocie - przepływka - temperatura powietrza doładowania
Może nie ma przepływomierza ? Co Cię naprowadziło na ten przepływomierz ? Masz w rurze dolotu jakiś czujnik ? Czujnik IAT sensor, temperatury zasysanego powietrza, ten jest dostępny ?
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
owik -daj spokuj ludzie nie odróżniają temperatury cieczy od temperatury powietrza dolotu.
Ograniczając przepływ filtrem podniesiesz jeszcze temperaturę i spotęgujesz efekt "czarnej" kratki. Lepiej będzie powiększyć przekrój dolotu i odpływ powietrza z komory kominka.
Szanuję Cię, że w sumie nikt Ci praktycznie nie pomógł, a i tak przez tyle czasu walczysz z tym samochodem... W sumie mam podobny problem ale w Peugeot 206+ 1.4i, ten sam sterownik, lecz błędów nie ma, tylko problem z zbyt bogatą mieszanką. Obstawiam właśnie tak samo na uszkodzony sterownik silnika. Komputer odczytuje złe parametry, m.in. temperaturę...
Ma czujnik 4-pinowy na dolocie, on wskazuje temperaturę powietrza, podciśnienie, ciśnienie doładowania i oczywiście jest też nowy.
Mam takie niejednoznaczne tłumaczenie tych kodów błędów i do końca nie wiem, czy chodzi mu u czujnik. temp zewnętrznej (który znajduje się w obudowie prawego lustra na dole), czy o czujnik temperatury powietrza zasysanego, ale bardziej myślę, że o ten drugi. Jest on koło obudowy filtra powietrza na rurze dolotu.
A może zatkane coś jest wylot albo dolot powietrza które przedmuchuje piec ??? Ew czyszczenie pieca z kurzu :).
Masz schemat, opis bezpieczników? Nie wszystkie obwody w samochodzie są cały czas pod napięciem. Według schematu ten bezpiecznik odpowiedzialny jest za rozrusznik czyli logicznie rzecz biorąc samochód powinien być unieruchomiony czyli powinien nieodpalać a rozrusznik kręci i samochód odpala normalnie. A i zapomniałem dodać że wyskakuje komunikat "...
Jest kilka lokalizacji, MAF, MAP, albo dwupinowy w dolocie.
czujnik dolotu powietrza schemat dolotu powietrza przerobienie dolotu powietrza
wymiana grzałki płyta indukcyjna amica opinie drganie silnika głowicy
naprawa udaru makita bateria hilti
Dekoder DVB-T2 Gemini R850 – tuner Rafael Micro, platforma GX6702, identyfikacja sprzętu SMEG kuchenka campingowa – zapalnik piezoelektryczny nie działa, brak iskry, naprawa