Coś tam chyba dostarcza impulsów? Bo nie wiem, czy jest czujnik Halla, platynki?
prawdopodobnie uszkodzony czujnik halla
Witam. Jak napisali koledzy , sprawdź kopułke , palec i przewody ale objaw który opisałeś jest podobny usterki z jaką się spotkałem w oplu kadecie(moduł zapłonowy) z tą różnicą że był on umieszczony wewnątrz aparatu.Sprawdź też czujnik Halla.
ma ktos z tu obecnych jakies opracowania na temat czujników halla
Pasuje, pod warunkiem że aparaty takie same (były dwa typy, Bosch i Lucas)
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Na moje to na 100% brakuje gdzieś zasilania dlatego nie chodzi wtrysk ani nie ma iskry ewentualnie czujnik halla.
ok posprawdzam te wtryski jeszcze To już możesz nie sprawdzać. Sprawdź czujnik INDUKCYJNY wału i czujnik HALLA wałka, czy sygnały z nich docierają do sterownika.
Można. Ale czy na mechanizmie różnicowym jest pierścień nadawczy lub koło zębate napędu czujnika? A tego nie wiadomo bo jak nie ma czujnika to mogli nie założyć. Druga opcja to dodanie czujnika prędkości na jedno koło i zrobienie tak jak było w wersjach bez abs. Albo jakiś inny czujnika halla .Dołożyć coś na przegub i dodatkowy czujnik.
Sprawdź czy są impulsy z czujnika halla dioda led
jeżeli ten czujnik siedzi to po siedmiu sekundach krecenia, wystartuje z halla na rozrzadzie
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
Spadłem z krzesła jak to przeczytałem. :D :D :D Wybaczcie jak coś nie tak napisałem, widocznie nie jestem zbyt zorientowany. PS: Czy takie zachowanie silnika (chodzi mi tu o te szarpanie silnikiem) może byc np. spowodowane uszkodzeniem aparatu zapłonowego (czujnik halla)?
Problem jest w aparacie zapłonowym a właściwie w czujniku halla który tam jest.
Sprawdź go sobie miernikiem (-) do minusa zasilania (0) do woltomierza, (+) do =12v i woltomierza. Jak pokręcisz powoli osią aparatu powinno się naprzemian pojawiać i zanikać napięcie zasilania. jak padł to niestety zakup nowej płytki z hallem (chyba że sobie kupisz drugi aparat) bo taka płytka oryginałka w Boschu kosztuje pod 100zł. (można dobrać inne...
auto uruchomione wystarczył czujnik Halla i póki co jeździ zobaczymy jak długo. Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi
Witam. Panowie - ciepły ma problem - nie znam tego silnika ale może jaki czujnik Halla one szaleją ciepłe. Może uda się kogoś naprowadzić i pomóc koledze. Pozdrawiam.
u kolegi w oplu corsa 1,2 samocód nie odpala gdy ciepły , zmieniliśmy czujnik halla iczujnik tmperatury, ale tam są chyba dwa czujniki, inadal nie odpala Jaki symbol silnika? Jeżeli X12XE, lub X12SZ to czujnik położenia wału i zapłon bezrozdzielaczowy, jak C12NZ to czujnik halla umieszczony w aparacie zapłonowym.
Problem mam taki, że auto gasło mi na rozgrzanym silniku a teraz wcale nie mogę go zapalić i z tego co wyczytałem to może to być czujnik Halla i chciałbym się zapytać gdzie znajduję się ten czujnik w silniku opla corsy B 1.0 12V benzyna rok 1998.
byłem u elektryka sprawdziłem isię okazało :czujnik halla. dzięki za pomoc wszystkich pozdrawiam
Witam mam problem z corsa po odpaleniu nierówna praca silnika silnik sie dusi strzela wymieniłem w nim: kable, świece, kopułke, palec, wtrysk, czujnik halla sprawny, cewka także sprawna
sprawdziłem czujnik halla i czujnik położenia przepustnicy i są Ok Jak tego dokonałeś?
Witam. Od razu zaznaczę że nie znam tego silnika. Ale objawy wyskakując raczej na kończący się któryś z czujników Halla. Czujnik położenia wału albo wałków/wałka rozrządu. Choć nie wykluczone że świeca albo cewka WN Pozdrawiam.
a koło foniczne na kole rozrządu dobrze masz ustawione? Wlaściwie i tak nie sprawdzisz bez narzędzia specjalnego... Dodano po 1 jakąś tam rezystancję mają czujniki indukcyjne a w tym oplu na rozrządzie masz Halla.
Sprawdzałeś kolego czujnik uderzeniowy ?? Proponuję od tego zacząć. Corsa B nie posiada wyłącznika uderzeniowego. A co do sprawdzenia czujnika halla to pomiar omomierzem jest bardzo niemiarodajny, to bardziej strzał w płot. Lepiej sprawdzić go za pomocą chociażby diody, a najlepiej oscyloskopem.
Co Ty mierzysz? Jakie niby oporności, tam jest czujnik halla. Podaj kod błędu a nie jego opis niewiadomego pochodzenia. Nie wiadomo też czy to Z10XE czy Z10XEP.
Jak już to zastosuj czujnik Halla typowy od Poloneza przykręcany przy skrzyni biegów na slimak a na czujnik jest przykręcana linka prędkościomierza.Czujnik pasuje tez od Opla Corsa,Kadet z silnikami zasilanymi wtryskowo, są identyczne.Tam masz 3 przewody +,- i sygnał. Najprostsze pewne i skuteczne a przedewszystkim trwałe. Pozdrawiam
Mają wpływ na iskrę, porównaj ich przekrojami. Gruby z grubym, cienki z cienkim. Zamiana może spowodować uszkodzenie czujnika spalania stukowego. Podaj oznaczenie silnika. Pozdrawiam
Przyczyn może być wiele może być modół zapłonowy,czujnik halla w aparacie zapłonowym lub czujnik położenia wału korbowego jeśli jest.Sprawdzić kody błędów jeśli jest możliwość.
witam-problem polega prawdopodobnie na czujniku halla.(w aparacie zaplonowym)
Wydaje mi się że można by sprawdzić czujnik halla na wale nie zaszkodziło by
sprawdzenie zasilania w podobny sposób Tak, ...i sprawdzenie sterujących sygnałów "masy" wychodzących z ECU i dochodzących do elementów wykonawczych. Czyli, np: B3 - masa czujnika Halla przy ECU i przy samym czujniku ... ... i analogicznie pozostałe. zaświecenie się check engine jest uwarunkowane czy ECU da zasilanie na tą kontrolkę Nie, A5 - sterowanie...
Witam - to kontrolka check engine * podepnij po interfejs z programem opel tech sprawdź wskazania błędów * czujnik Halla , czujnik położenia wału korbowego , * tam chyba jest tez elektroniczne sterowanie wtryskiem o ile pamiętam
witam.miałem kiedyś corse i też miałem takie objawy wymieniłem świece, przewody, palec aparatu zapłonowego i jeszcze przeczyściłem silniczek krokowy a aparacie zapłonowym jest czujnik halla może on też ma coś wspólnego.
Dzięki za odpowiedzi. Tym autem jeździł chyba czarownik voodoo. Dziś odpalił bez problemu i pojeździł na tym trzecim module, na którym wczoraj chodził 2 min. Będę sprawdzał przewody. Edit. To nie moduł zapłonowy tylko czujnik Halla robił co chciał. Wymieniłem kopułkę razem z czujnikiem zanabytą na szrocie i po sprawie.
czyli moduł albo czujnik halla tak?? moduł miałem jeszcze jeden gdy go zmieniłem działo się tak samo
Ten mechanik chyba nie ma takiego wielkiego pojęcia. Czujnik halla znajduje się w tym modelu silnika (x14nz) stuprocentowo.
Stary, nie nudź. Masz problem z podcewkowym modułem zapłonowym, typowe w c14nz. Albo go możesz przelutować, jak się czujesz na siłach, i masz technologiczną mozliwość zdjęcia zalewy, albo kup nowy. dzisiaj wymieniłe podcewkowy moduł zapłonowy tak jak myslałes ale nie stety sytułacja sie ponowiła czyli pozostał mi czujnik halla tak jak myslałem i ciagle...
Sądząc po objawach to nie problem z iskrą ale trzeba to sprawdzić.Jak nie odpala zdjąć kabel wysokiego z kopułki i przystawić blisko masy.Jak wtedy będzie iskra to wiadomo że to inny problem.Uszkodzenia czujnika Halla bywają bardzo rzadko , padają głownie moduły zapłonowe.
Witam, czy ten nieszczęsny czujnik w aparacie zapłonowym jest do kupienia jako część zamienna?? Ile ew.kosztuje?? Co do wymiany to chyba wystarczy wybić kołek sprężysty i odkręcić 2 śrubki?? A może w innych silnikach/autach też był montowany identyczny czujnik /np. kadett E, corsa A, vectra, ascona czy co tam jeszcze było/ i można rozszerzyć krąg poszukiwań??
Podejrzewam czujnik halla w aparacie zapłonowym. Mam Lucasa. Sprawdza się go napięciowo czy oporowo? Dopiero pod wieczór będę mógł to zrobić. Hmm i znowu pewnie trzeba będzie jechać na szrot. Dodano po 5 Sprawcą był czujnik halla w aparacie zapłonowym. Temat zakończony. Pozdrawiam.
Witam wszystkich po raz kolejny. Więc panowie sterowniki (nowy i stary) wróciły z naprawy. Elektronik sklonował wszelkie dane ze starego sterownika na nowy i immo już nie trzyma ale niestety problem nadal istnieje ponieważ cały czas mam brak iskry. Co jeszcze mogę sprawdzić oprócz modułu , cewki, czujnika Halla i pompy ?? bo to wszystko było sprawdzane.
To pewnie problem z czujnikiem halla ( czujnik położenia wału), któreś z tych, w zależności od modelu silnika, który tam masz. W każdym razie, ECU może nie dostawać informacji o położeniu wału ( obrotach silnika)
A może Ci ginie napięcie podczas rozruchu. Sprawdz połączenia masowe i pradowe. Pasowałoby sprawdzić napięcie na cewce podczas rozruchu i czujnik halla przy aparacie. Probowka ledowa. Bo kiedyś też mnie tak w jajo robił.
Byłem w serwisie i powiedzieli, że mogłem trafić na uszkodzony moduł (kupiłem niemiecki zamiennik). Teraz obstawiają aparat zapłonowy, że może być "zimny lut" przy czujniku halla. Jest możliwość rozebrania aparatu i ewentualnie poprawienia połączeń, wyczyszczenia go....?
Witam! Temat już dawno rozwiązany. Napisałem w innym wątku. Padł czujnik halla w aparacie zapłonowym. Wymieniłem na nowy i śmiga jak burza. Koszt razem z ustawieniem zapłonu ok. 160 zł. Pozdrawiam
Skoro pompa działa i paliwo jest, to sprawdź czy jest iskra na świecach. W tym silniku lubią padac czujniki halla na wale rozrządu. Sprawdź czy jest dobry. Powinien mieć opór 800-1200 Ohm.
Sprawdz czujnik halla moze on nie daje sygnalu do sterownika ze silnik pracuje i komp nie podaje sygnalu na pompke i wtryskiwacze.
Witam problem jest nadal wykrecenie sondy nie pomoglo . Palio sie pali iskra sprawdzona ponownie , rozzrad dekiel , aparat na 1 , wszystko jest ok nie mam jak sprawdzidz kompresji tylko ze to tez nie to bo jaki powod naglego spadku kompresji :( . czujnik halla by dawał iskre w zlym momencie ?? Moze ma ktos jakis pomysl jeszcze ??
Tzn już tłumaczę. Gdy auto odmówiło posłuszeństwa zostało sprawdzone pod względem iskry której nie było a to dlatego że z wyjścia ECU nie było właśnie tego sygnału na moduł zapłonowy, natomiast z czujnika halla sygnał wchodzi ładnie na ECU ale już z niego nie wychodzi. Czasem jest tak że sygnał się pojawia i pali od pierwszego a czasem jest tak jak...
jasne już podaje: skrzynia biegów: Logitech Driving Force Shifter kierownica: qsmart rally GT900 ręczny: https://allegro.pl/oferta/hydrolapa-recz... w innych grach działa bez zarzutów, bo testowałem na asseto corsa, carX drift racing i trzech wersjach nfs. Problem...
Witam. Przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem niczego powiązanego z moim problemem. Mianowicie opelek chodził bez zarzutu gdy nagle po odpaleniu i cofnięciu 2 metrów zgasł i już nie odpalił. W okolicach sierpnia wymienione świece przewody cewka i czujnik halla (na wale). Z myślą o tym że padł właśnie czujnik położenia wału podmieniłem go na drugi...
Witam Klient samochód zgasił po czym nie mógł odpalić. Błędów brak, iskra jest, wtryski chodzą, pompa chodzi, sygnał z czujnika wału i halla rozrządu ok, na denkach tłoków widac paliwo jak się pokręci, z samostartu nie chce zapalić, rozrząd sprawdzał moj kolega i jest ok, rynce opadają :cry:
Mój aparat zapłonowy wygląda tak .Najprawdopodobniej jest on uszkodzony lub czujnik halla ,ale jak to sprawdzać bez podstawiania ,czy jest jakiś sposób???? http://obrazki.elektroda.net/89_12348862... Wątek był raportowany, o czujnikach Halla w Oplach, sposobach ich sprawdzania i ich usterkach zostało napisane dosłownie wszystko - nie ma sensu...
Witam, pisałem już wcześniej o problemie z moim autem - Opel Corsa B 1.2 benzyna 94 rok /x12sz/. Dolega mu spadek mocy, szarpanie, dławienie itd. Auto posiada instalacje gazową ELPIGAZ, w pełni sprawną, wyregulowaną etc, nawet na LPG mniej szarpie. Jak dotąd: - wymieniono pare kompletów kabli WN i świec (zazwyczaj art. z wyższej półki, ze względu na...
Nie wspomniałem o wymienionym czujniku temperatury płynu chłodzącego. Już wcześniej wymianiłem ten czujnik i nie było żadnej poprawy. Przyczyną był nowy czujnik (tani zamiennik), który działał tak samo jak stary. Po wkręceniu oryginału od boscha w końcu wszystkie parametry są właściwe. Najpewniej ten czujnik wydatnie się przyczyniał do duszenia się...
Proszę o poradę w sprawie wymiany rozrządu w corsie 1.0. Wiem że potrzebuje blokad. Szukałem ale nie znalazłem.Gdzie znajduje się miejsce do zablokowania wału korbowego.Jak ustawić koło na rozrządzie do czujnika Halla.Jak rozpiąć łańcuch. Proszę o jakiś schemat lub rysunki.
Witam! Jestem początkujący na forum, ale nie w mechanice. Prowadzę warsztat w Tarnobrzegu i chcę podzielić się swoimi wiadomościami. Do rzeczy. Opel Corsa B z 8 zaworowym silnikiem 1,0 1,2 1,4 to bez znaczenia większość i tak posiada to samo rozwiązanie mono- wtrysku, bo o tym systemie mowa, nie zapalał, nie miał też iskry. Sprawdziłem napięcie na cewce...
Ok. W końcu się uporałem z rym problemem. Na gazie autko jeździ super. Wymien iłem kable , cewkę, czujnik halla (chyba się to tak pisze) i jest ok. Pozostał tylko problem z nierówną pracą silnika na benzynie, a lak jest on zimny to na luzie pracuje ok (na ssaniu), gdy ruszę i wcisnę sprzęgło lub zrzucę na luz to silnik zgaśnie, za każdym razem gdy tak...
Czujnik jest sprawny, generuje poprawny impuls napięciowy, rezystancja cewki jak należy. Przewód do samego komputera nie uszkodzony, rezystancja przewodu zmierzona moim multimetrem uniwersalnym na poziomie dziesiątych części ohma. Zbadałem także sygnał generowany przez czujnik halla wałka rozrządu. Także poprawny. Sterownik silnika nie podaje masy na...
Witam Pilnie poszukuje schematu elektrycznego do Opla Corsy B 1.4 benzyna 97r. silnik X14SZ Auto nie pali uszkodzony był sterownik podłożyłem drugi po przekodowaniu immo dalej cisza, możliwa diagnostyka komputerowa, cewka zapłonowa podmieniana, diagnostyka nie pokazuje błędów, czujnik halla sprawny ale brak na nim napięcia zasilania. Kontrolka silnika...
Czujnik jest sprawny, generuje poprawny impuls napięciowy, rezystancja cewki jak należy. Przewód do samego komputera nie uszkodzony, rezystancja przewodu zmierzona moim multimetrem uniwersalnym na poziomie dziesiątych części ohma. Zbadałem także sygnał generowany przez czujnik halla wałka rozrządu. Także poprawny. Sterownik silnika nie podaje masy na...
Coś podobnego: http://klubcorsa.pl/forum/viewtopic.php?... BTW: Słaby ten mechanior który kazał wymieniać halla Idź gdzie indziej idiotyzmy wypisywać. Prawdopodobnie nieszczelny układ przewietrzania EVAP. Obroty ±50 wcale nie muszą być regulowane silniczkiem krokowym. To nie jedyna metoda regulacji. Oczywiście że mogą być regulowane silniczkiem...
Czyli co cewka moduł przy cewce a może czujnik Halla tyle tu o nim że śmiem stwierdzić iż jest on przyczyną 50% awarii. :D Z tego co mi się przypomniało to sprzedawca wspominał coś o tym że mył silnik, ale po tym myciu auto jeszcze jeździło co prawda zaczęło gasnąć ale szło jakoś jeździć. :| Porównywałem z Passatem i tam z cewki iskrę podaje non stop...
Witam Wiem temat rzeka . Ręce opadają , auto ma problem z odpaleniem , dusi się brakuje mu gazu. Może ktoś podpowie po parametrach o co kilim :) Przepływomierz był podmieniony , czujnik temperatury wymieniony, egr sprawdzony. Czy to wina wtrysków ? Napięcie akumulatora 14.19V TP Sygnał potencjometru 0.72V TP 0twarcie 2.80 stopni Czujnik przepływu masy...
Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów i z góry podziękować za udzielone wsparcie technicznego. Przechodząc do meritum sprawy – mam problem z Corsą C GSi (1,8 16V - kod silnika Z18XE ; 2003rok), a precyzując z przepływomierzem. Wszystko zaczęło się o błędu P0100 (błąd przepływomierza), zapisanym w pamięci sterownika. Zbyt piękne i zbyt...
Witam. Chcę zrobić regulator silnika spalinowego od corsy aby utrzymywał obroty na poziomie ok 1400-1700 obr/min. Myślałem nad zastosowaniem jakiegoś małego procka np. Atmega8 i czujniku halla lecz niestety programowanie u mnie jest na poziomie podstawowym i potrzebuje pomocy. Musiał by mieć dwa wyjścia sterujące tranzystorami (gdy obroty spadną poniżej...
witam po przejechaniu kilkunastu kilometrow zostawilem corse na parkingu. po okolo 20 min wrocilem z powrotem i juz nie odpalila. po odczekaniu gdzies godziny odpalila. ten problem powtorzyl mi sie jeszcze z dwa razy. gasl nalezalo odczekac okolo godziny i odpalala. okazalo sie ze problem lezal w czujniku halla. po wymianie autko zlapalo swoja moc juz...
Mam identyczny problem!!! Czytam uważnie, ale nie widze jednoznacznej odpowiedzi lub konca historii. Mam Corsa '98 1.2 16V X12XE , niedawno wymienilem caly silnik (w starym ok 120tys km siadły łańcuch rozrządu i wytarte panewki - walił jak trzeba - więc wstawilem identyczny malo uzywany, widziałem oryginalny przebieg 40000km, ładna sztuka, mogłem sprawdzić...
Ludzie przecież w Oplu nie ma czujnika Halla tylko cewka dajnik o oporności 800 Ohm +/-50 .Ona też bardzo często się luzuje i telepie. Myślę jednak ,że to moduł.Na złomie 30zł.
Witam! Auto jak w temacie (nie wiem dokladnie jaki to model silnika, byc moze x12sz). Auto ma instalacje gazowa (odpalam na benzynie, a przy "przegazowaniu" przelacza sie na gaz) Problemy zaczely sie od tego, ze sporadycznie nie chcial odpalac na benzynie (kontrolka check engine). Na gazie jednak odpalal. Po przejechaniu krotkiego odcinka, gasilem silnik...
Witam wszystkich Tak ostatnio zastanawiam się czym różnią się w działaniu cewki zapłonowe w moich dwóch autach. Jedna cewka z silnika o pojemności 3.0 sześć cylindrów z auta Opel Senator B i druga cewka z silnika 1.2 litra 4 cylindry od auta Opla Corsa A. Auta te to dwie skrajności tak więc różnica pomiędzy autami jest i nie trzeba o tym wspominać....
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział ze nie ma sensu zmieniać instalacji elektrycznej...
Witam! Pewnie każdy stwierdzi że porwałem się z motyka na słońce z wyjątkiem mojej żony(przyzwyczaiła się), ale szukam jakiegoś normalnego opisu pinow na kompie wspomagania bo chce to założyć do trabanta i wiem ze potrzebuje informacji z czujnika halla z silnika (polo 1.1 już go ma) i z prędkościomierza, tu mogę kupić czujnik od poloneza ale kwesta...
zaciekawiła mnie funkcja automatycznego zgłasniania radia w stosunku do prędkosic pojazdu.... w WV jest to GALA [czy jakoś tak] u w Oplach - SVC ... wejscie w radiu mam [podobno każdy oryginalny oplowski odbiornik to ma] tylko pytanie- czy kazdy samochód ma układ tworzacy ten sygnał ??? Domyslam sie ze auto z ABS bedzie to miało, ale z drugiej strony...
corsa czujnik halla corsa halla czujnik halla scania
93c46 24c02 tranzystor bc337 zatkany wydech
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Zamiennik tranzystora SMD FQT1N60C - STN1NK60Z, IPDN60R3K0CE Jak rozebrać blender Silvercrest SSMD600A1 - instrukcja krok po kroku