Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
tu masz proste rozwiązanie układowe http://www.nikomp.com.pl/opisy/ZEPJ0/ZEP... zamiast transoptora wpinasz czujnik Halla
Może czujnik polozenia walu... czyli czujnik halla ? :)
Takie warunki , jakie podałeś ( 12V,montaż , sygnał podobny do tego z aparatu zapłonowego) dla czujnika halla , to tylko w Erze. "Trzpieniowe" czujniki halla potrzebują jeszcze WZMACNIACZA aby wysterowały Twój obrotomierz.
Witam mam pytanie odnośnie obrotomierza w jetta 2 czym jest sterowany czy to jest czujnik halla?
Ad1 nie jestem elektronikiem więc datasheet mi nic nie powie. Nie musisz być elektronikiem aby przeczytać I zrozumieć pierwszą stronę datasheet, która mówi że urządzenie to zostało wycofane i nie powinno być stosowane w nowych projektach!!! Zwróć uwagę na datę zmiany tego statusu: - dwadzieścia lat temu Podano również czym je podmienić! https://obrazki.elektroda.pl/8377631600_...
To środkowe wyprowadzenie to zdaje się od czujnika Halla - obrotomierz - zlicza obroty w postaci impulsów. Zmniejsz napięcie to wentylator zwolni.
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Witam, kombajn Fortschritt e517 ma obrotomierz bębna na wskazówkę, która ma wahania tym większe im większe są obroty silnika. Planuję zamontować cyfrowy obrotomierz. Na bębnie jest zainstalowany czujnik Halla 14V, który daje 4 impulsy na obrót. Jaki kupić obrotmierz by wykorzystać oryginalny układ Halla ??
Witam. Impulsy dostaje na pewno z komputera(modułu). A moduł z czujnika Halla pod kopułką rozdzielacza. Ale jeżeli silnik chodzi to czujnik jest OK. pzdr
A jest możliwość zrobienia tego bez procka??
Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Zamontoewałem czujnik Halla. Temat załatwiony. Dodano po 58 Zamontwałem czujnik Halla. Temat załatwiony. Obrotomierz działa poprawnie.
Witam , po przerwie , Nie, w zależności od szacowanych obrotów wybierasz metodę pomiaru, w której wykorzystujesz jeden (dowolny) timer, lub oba w której jeden odmierza czas a drugi zlicza impulsy. Ta ostatnia jest alternatywą do tej którą zastosowałeś lecz czas jest mierzony timerem a nie przez processor instrukcją Wait . Ta druga metoda polega na pomiarze...
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Obrotomierz nie wykryje, ale połączenie "mikrofonu" z czujnikiem halla już tak ;)
Ja bym się czepiał czujnika halla
(at)emarcus Wzmocnić sygnał z tego Halla, zastosować analogowy miliamperomierz z obrotomierza w motocyklowej obudowie.
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
czujnik Halla wykluczam bo jest sprawny
ja założyłem od poldka do Yamahy dt 80 i kręciła do końca obrotomierza
Dobra elektroniczny obrotomierz. Tyle że ja musze pobrać impulsy z układu z FORBOTA. W tym przypadku: https://allegro.pl/oferta/4-cyfrowy-obro...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Temat ogarnięty - czujnik Halla załatwił sprawę.
Dokladnie, jak napisalem : miedzy +czujnika i wyjscie czujnika.
Czy istnieje taki układ, lub koś mógłby taki zrobić (jeżeli był by łatwy), aby impuls z koła (czujnik halla + magnes) został przetworzony na analogowy wskaźnik prędkości (podobnie jak obrotomierz analogowy sterowany przerywaczem). Jest to możliwe do zrobienia ?
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
jeśli pozatym chodzi normalnie to obstawiam czujnik halla w aparacie zapłonowym gdybyś miał obrotomierz to w momencie gdy gaśnie (a toczy się na biegu) obrotomierz by opadł
tak wiem o tym ale ten model alternatora nie ma (w) tylko (b-) inni mówili o czujniku halla (3 kable) na kole zamachowym !!!! też nie jestem pewien czy ten obrotomierz działa morze wiesz jak go sprawdzić (tak na krótko)!!!! ale dzięki że się zainteresowałeś Dodano po 17 jak czytałem na innych forach i żeby zespolić obrotomierz z czujnikiem halla to...
Sygnał prędkości silnika idzie z ECU do licznika po CAN w G4. W G3 jest to zwykły sygnał prostokątny. Mógłbyś podpiąć obrotomierz pod czujnik Halla ale raczej obrotek będzie wtedy oszukiwał.
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
Tak właśnie co 2 2 obroty w czterosuwie jest zapłon mieszanki. Zdarzają się prymitywne wynalazki, że iskra jest co jeden obrót wału. Czujnik obrotów to czujnik wykorzystujący efekt Halla - hallotron.
wiec tak wlałem ta 98 i w sumie jest ok, spaliłem 3 litry. Różnicy nie zauważyłem. Mam jeszcze takie inne pytanie bo chciałbym zrobić obrotomierz do 10000obr/min . Widział bym to w ten sposób ze a) zastosował bym czujnik halla, tylko ze nie wiem gdzie moge dostać ?? b)bral bym napiecie z cewki zapłonowej a poźniej jakos bym obniżyl to napięcie. Normalnie...
A ja ci tłumaczę, że błąd czujnika halla (bodaj 515, nie pamietam już, pierdoł nie spamiętuję) jest nawet wtedy, kiedy czujnik jest sprawny, a silnik nie pracuje. Więc rusz teraz tą jedną szarą komórką i pomyśl-nawet jak jakimś cudem sterownik by go zarejestrował, to i tak nie będziesz wiedział, czy to prawda, czy robi cię w bambuko. Zaś awarię halla...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
+12V jest jak mierze podłączając pinz ecu do masy a jak ten sam pin podłączam do plusa to jest niecały +1V w miedzy czasie dowiedziałem się się ze na na sygnale do obrotomierza jednak napięcie nie powinno być zmienne i proporcjonalne do obrotów jak pisałem wcześniej próbowałem też podłączyć obrotomierz bezpośrednio do czujnika halla ale dało to raki...
Audi nie chce jeździć, odkąd zostało kupione, czyli od roku, natomiast obrotomierz był kupiony tydzień temu. Zapłon był ustawiany, choćby po wymianie czujnika halla Pozdrawiam i również życzę Wszystkim Wesołych Świąt
Jak obrotomierz działa to na wale jest OK.
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
Tylko że przy silniku jak już zauważyłeś będzie sporo więcej Hz. Ja bym nie ryzykował montażu kontaktronu przy silniku, gdzie są spore wibracje i duże prędkości obrotowe z którymi kontaktron zapewne będzie miał problemy. Do tego to raczej jakieś czujniki Halla.
Mniej więcej się zgadza. 1. cewka zapłonowa(sterowanie) 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla 7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Nie zaobserwowałeś dziwnego zachowania obrotomierza obr. silnika? Sprawdz czujnik halla może wtyczka zalana? Wysusz.
Nie, nie powinno pomóc. Skoro masz wariujący obrotomierz, to masz gdzieś iskrzący styk pomiędzy czujnikiem Halla a resztą instalacji, to tak na przykład. Podmień Halla na początek.
A jak ma się sprawa obrotomierza?? Z tego co wiem to w golfie II sygnał na obrotomierz podawany jest z cewki a w Golfie III z czujnika halla. Da się ten problem jakoś obejsc tak zeby wskazania obrotomierza były poprawne??
Masz obrotomierz? U mnie przy padniętym czujniku halla w aparacie zapłonowym podczas odpalania nie drgała wskazówka od obrotomierza. Po wymianie na inny o złych numerach drgała raz na jakiś czas i tak jak by chciał zapalić ale nie mógł. Po zamontowaniu poprawnego i pierwsze odpalanie... wskazówka zaczyna pracować i silnik odpalił. Sprawdź to
Po testowałem układ z wyświetlaczem, ala zegarki, teksty i reakcje na np przyciśnięcie przycisku. Pozostała mi więc kwestia wykończenia układu. Prosiłbym o jakiś prosty schemat podłączenia czujnika halla do uC (obrotomierz), orak kilka prostych wskazówek co do układu między innymi jak rozwiązać kwestię sygnalizacji włączonych/wyłączonych świateł, podłączenia...
Zgadza się czujnik na wale także steruje iskrą. Jeżeli wskazówka obrotomierza nie podnosi się to jest to wina czujnika Halla.
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
W jakich okolicznościach ta usterka wyszła? nagle. po nocy, po ingerencji , naprawie? Czujnik halla ( wału) sprawdzić warto. Więcej info, czy obrotomierz się ostatnio zachowywał dziwnie?
obrotomierz pewnie pokazuje za dużo musisz rozpoznać co dostaje licznik z pin 6 i ten kabel można wysterować z czujnika HALLA lub przemienika magnetycznego na wale korbowym i obroty powinny być ok
Im projekt bogatszy tym lepiej, myślałem że i cyfrowym i analogowym obrotomierzem, czujnik daje sygał cyfrowy na wyjściu
Ja zrobiłem kiedyś taki obrotomierz który działał tak, że do uP był podpięty czujnik Halla i przyczepiony był on do krańcowego kabla od świecy działało to bez problemu i wymagało minimum elementów dodatkowych. Pozdrawiam.
Czujnik halla - napięcie zasilania ,masa,sygnał wyjściowy (prostokątny)
To również może być kończący się czujnik wału korb. (halla) . W tdi powoduje takie skakanie wskazówki obrotomierza na zegarze jak się "kończy".
Czujnik Halla jest 3-przewodowy. Auto to Volkswagen Polo 95r. Więc musiałbym pobrać napięcie z obrotomierza do komparatora, a na wyjściu komparatora układ 'odcinający' zapłon? PS. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to check nie zapalał mi się nawet gdy miałem uszkodzoną cewkę więc myślę, że to nie stoi na przeszkodzie :)
Mam ten sam silnik tylko w Vectrze A i taki problem . Zima padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym obrotomierz na wolnych obrotach dochodził do 0 ale z drugiej strony. po wymianie wszystko było w porzadku. Teraz znowu pokazuje źle ale troszke inaczej. na wolnych obrotach skacze od 800 - do 2500 przy czym silnik wcale nie przyspiesza. Jak dodaje...
Jak sprawdzić ten czujnik Halla?? Rzeczywiście może to być to, przy holowaniu na biegu obrotomierz stał... Ale może ktoś ma jakiś inny pomysł??
Witam.Ja osobiście przymocował bym magnes do koła pasowego na wale korbowym i zrobił prosty układ z czujnikiem Halla który by zliczał impulsy bezpośrednio z wału.
Jak silnik gaśnie to chyba logiczne że obrotomierz pokazuje 0, chyba ze masz na myśli prędkościomierz.
Witam! Mam podobny problem co koledzy powyżej. Mianowicie nie działa mi licznik prędkości oraz licznik kilometrów w meganie classic 1.6 z 97 roku (niedawno kupionym) wymieniłem już czujnik na skrzyni ale nie pomogło. licznik w trakcie jazdy czasem się poruszy ale i tak oszukuje. po wymianie czujnika podczas postoju dodając gazu czasami zachowuje się...
Wczoraj samochod zgasł i do dzisiaj nie pali, udało mi sie ustalić, że to wina braku iskry na świecach. Czujnik halla można wyeliminować bo podczas holowania obrotomierz pokazywał obroty (a z tego co sie orientuje z halla pochodzi sygnał do obrotomierza). Na cewke dochodzi napięcie 12v. Wymieniałem kopulke, palec, przewody i cewke ( niecały rok temu)....
Na czujniku Halla, jak we wszystkich silnikach VW z tych lat... Przecież w każdym samochodzie (z tych lat ;) ) obrotomierz korzysta z impulsów układu zapłonowego. Ale w Twoim przypadku zegary z obrotomierzem podejdą plug&play.
Dziś rzucił palenie całkowicie .Jutro sprawdzę czy ma paliwo i iskrę .Wygląda na padnięty czujnik Halla ,bo w czasie odpalania obrotomierz czasem działa ale przeważnie nie Autko odpalilo. Jest iskra jest paliwo ale sa tez problemy ze stabilna praca (wypadaja zapłony) szczególnie na zimnym Zawilgocona była kopulka w aparacie , jest lepiej ale obroty...
Witam Silnik AFT posiada dwa czujniki halla. Jeden w aparacie zapłonowym steruje sekwencyjnym wtryskiem. Drugi to czujnik położenia wału, który jak pada to nie ma wtrysku, iskry i obrotomierz pokazuje zero obrotów. Zapalają się też lampki. Ten z aparatu możesz odpiąć, a silnik będzie chodził dalej. Chyba, że odłączysz na chwilę akumulator.
Kod silnika to ABU, w Polsce były sprzedawane chyba od 94r, w Niemczech wcześniej. Wymieniłem czujnik halla i na razie po przejechaniu 400km nie miałem żadnego problemu. Mam nadzieje że to było "to". Ale 100% jeszcze nie mam, czas pokaże. Też zastanawiałem się nad cewką, ale objawy obrotomierza skłoniły mnie do wymiany halla. Jak to nie pomoże to cewkę...
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Witam. Volvo v40 1.9 95km 2000r.... Był problem z czujnikiem temperatury pokazywał max jak się zagrał (nie pompa wody) czujnik wymieniony jest ok. Ale po wymianie czujnika odpalał i gasł, wkrecał się na obroty falował gasł a obrotomierz pokazywał zupełnie co innego. Podejrzewam czujnik HALLA położenia wału przykręcony do szynki biegów (Tak mówi mechanik)...
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast usterkę musi Kolega znaleźć sam.
A żebym to ja wiedział jaki jest czujnik w takim obrotomierzu i czy wchodzi w skład tego zepsutego urządzenia, czy tylko sygnał dociera i jego potrzebujesz. Jeżeli np. czujnik jest optyczny to możesz potrzebować jednak kręconego kółka z dziurką, możesz to zastąpić komórką Kerra, może da się zaadaptować LCD (słaba dynamika), ale jeśli sam czujnik jest...
https://obrazki.elektroda.pl/9240749200_...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Druga opcja to kupienie takiego obrotomierza jak wyżej w moim poście z wyświetlaczem wyświetlacz wywalić a użyć...
bonias85, mozna zobaczyc kod zrodlowy? jestem ciekaw jak to wyglada od strony programowej ja mam czujnik halla z ericssona t28 - aktywna klapka;) coz serwis GSM, kazdy bierze skad sie da
z tego czujnika wału idzie przewód do deski. U mnie od czujnika idzie ok 0,5 m trójżyłowego przewodu zakończonego wtyczka z 3 bolcami i tyle. Podejrzewam że to czujnik Halla i gdzies będzie +12, masa i sygnał. Jak znajdę co i jak to spróbuję podać sygnał na obrotomierz i zobaczę co z tego wyjdzie.
Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje obrotomierz, ale nie ma iskry, nie włącza się przekaźnik pompy paliwa, nie ma kluczowania wtryskiwaczy... Dwa czujniki halla - jeden do określania GPZ, drugi fazy?
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN? Bo mam nowego skuta na gwarancji i nie chcę za dużo grzebać w instalacji. Wiem że najprościej zamontować czujnik halla na wale ale to za dużo trzeba rozbierać. Czyli jak zrobię cewkę np. 100 zw drutu z jakiejś trafopadliny to będzie ok?
akurat na objętości programu i obciążonych timerach mi nie zależy. Chcę wiedzieć tylko czy lepiej dac zenerkę(zakładając hipotetycznie że podłączę się do uzw. pierwotnego cewki) czy lepiej dzielnik napięcia. (czujniki Halla są chyba tylko w silnikach z wtryskiem z tego co wiem).
Ma to być jak najprostszy układ ale musi załączać się z dość dużą częstotliwością (ma mierzyć około 100000 obr/min). chyba z tymi obrotami przesadziłeś układ musi być wykonany w inny sposób , tarcza i transoptor szczelinowy lub czujnik Halla i magnes , poszukaj sobie na temat obrotomierzy i mierników częstotliwości , znajdziesz również odpowiednie...
Jak kręcisz rozrusznikiem obserwuj wskazówkę obrotomierza czy delikatnie drga - jeśli nie rusza się to jak kolega wyżej pisze czujnik halla - tam był chyba w aparacie zapłonowy , albo immobilizer .
Witam Mam problem z Golfem 3 1.6 AEA. Od jakiegoś czasu Golf nie chce odpalić po przejechaniu kilku kilometrów. Podczas próby odpalenia obrotomierz skacze do 7tyś i jakiś przekaźnik tyka. Po tym jak przestanę kręcić obrotomierz cały czas skacze bez kręcenia silnikiem. Silnik nawet nie złapie na jeden cylinder, dopiero po ostygnięciu odpala za pierwszym...
Kolego, jeżeli chodzi o inne wyskalowanie prędkościomerza, to nie ma problemu. Wskazówki już od dość dawna wychlane są za pośrednictwem czujnika halla. Osobiście to przerabiałem u siebie w A4. Stary licznik był wyskalowany do 220 km\h a nowy do 260 km\h. Po podłączeniu nowego dokonałem prób dynamicznych i okazało się ,że prędkość którą teraz pokazuje...
Cześć, posiadam Polo 1,4 16v BKY 2005 w automacie. Nie pali, do niedawna była tylko jedna iskra na czwartym cylindrze, jak zamieniałem cewki to dawały wszystkie iskrę tylko na tym czwartym cylindrze, teraz nic nie iskrzy, mam nowe świece bezpieczniki wszystkie OK, zasilanie po stacyjce i masy do ECU OK( hyba że coś jeszcze sprawdzić na wtyczce do ECU)...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
tu dodać muszę iż całe zło się skomasowało i jednocześnie z awarią zasilania wystąpiło przebicie na jednym z przewodów prowadzących do czujnika Halla wewnątrz aparatu co powodowało że wskażnik obrotomierza chodził jak wycieraczka i z pewnoscią też był przyczyną strzału. Jednak czy mogło to uszkodzić sterownik? Dodano po 2 wiem, chciałem powiedzieć że...
Gromleon takie układy to dla mnie komplikowanie układu, nie potrzeba mi jakiś przetworników, mam czujnik halla, w alternatorze jest elektromagnes, wszystko jest. A co do zakłóceń to pisałem już że jestem o nich baaardzo świadom.
witam zrobiłem to i mi nie działa Czujnik Halla podaje impulsy prostokątne rozumiem - chyba że sie mylę podaje impulsy z generatora i brak wskazań czy możesz mi troszeczkę to opisać - z góry dziękują
Enkoder dobrej klasy i który podziała jakiś czas to koszt 500-1000Pln Prądnica tachometryczna dokładna to jakieś 300-700 pln Czujnik Halla + układ to jakieś 30-50pln - bardzo łatwy do wykonania i wystarczający przy tym co piszesz. Pozdrawiam
Zmierzyłem napięcie na czujniku aparatu podczas rozruchu. Jakieś tam się wytwarza - nie potrafię dobrze określić, bo ma za dużą zwłokę mój miernik elektroniczny. Ale powiedział bym że poniżej jednego volta. (<1V) A na zakresie miernika do 2000m, na rozruchu pokazywał 040 V do 070 V gdy puszczałem kluczyk. Nie wiem, czy nie za niskie ? Moduł już zamówiłem...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Witam. Zacznę tak, że nie znam przeszłości i zaczęło się od tego, że był wypięty czujnik halla i było tak jeżdżone, chcemy to naprawić żeby było tak jak fabryka zrobiła bo może mieć to wpływ na silnik. Gdy czujnik halla jest wpięty do aparatu zapłonowego samochód nie chce odpalić. Gdy wtyczka jest wypięta samochód odpala i działa w miarę ok. Porównując...
Czujnik halla ma 2 jeden na wale i drugi na rozrządzie sprawdzić kable wtyczki jak nie to do wymiany.Przydała by sie diagnostyka
dobry pomysl mierzyc na uzwojeniach tylko ma ktos jakies konkretne rozwiazania , co do rozruchu to wystarczy powoli w zaleznosci od mocy - bezwladnosci wirnika zwiekszac czestotliwosc falownika , mnie sie udalo w temacie : alternator jako silnik elektryczny. http://www.elektroda.pl/rtvforum/alterna... multiwibrator...
Witam Od niedawna zostałem posiadaczem Fiata Uno 1.0 FIRE z 1998r, ale niestety nie ma w nim zamontowanego żadnego komputera pokładowego ani nic w ten deseń, brak także obrotomierza. W mojej głowie narodził się pomysł zbudowania takiego sprzętu na własną rękę, ale niestety mam kłopot ze zrealizowaniem pomiaru obrotów i chwilowego spalania. Pyt. 1: Jak...
Witam mam problem z moim polo. Stałem na postoju i nagle obrotomierz zaczął szaleć i zgasła. Nie odpaliła już wgl Wymieniłem cewkę przewody wysokiego napięcia i cały aparat zapłonowy z czujnikiem halla Na czujniku halla na 3 pinie nie ma plusa na kontrolce lekko się żarzy po podaniu plusa z akumulatora bezpośrednio na 3 pin auto odpala Moje pytanie...
obrotomierz czujnik halla obrotomierz halla obrotomierz halla schemat
wymiana czujnika świateł stopu eagle zasilanie układu przycisk otwierania elektrozaczepu
lodówka bosch termostat lodówka bosch termostat
Awaria okablowania czujnika położenia wału w Iveco Astra Cursor 13 Modulator nie reguluje przepływu ciepłej wody - diagnostyka i rozwiązania