Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Witam. Chcę zrobić obrotomierz do Arduino. Napisałem program, wszystko podpięte i pojawia się problem. Przy przesuwaniu magnesem czujnik zlicza raz pojedynczo, a raz podwójnie, a raz wcale nie zlicza. Przy większej liczbie zliczeń błąd jest znaczący. Używam czujnika Halla A3144 na płytce komparatora LM393. Jak naprawić ten błąd? W kodzie używam funkcji...
Witam, kombajn Fortschritt e517 ma obrotomierz bębna na wskazówkę, która ma wahania tym większe im większe są obroty silnika. Planuję zamontować cyfrowy obrotomierz. Na bębnie jest zainstalowany czujnik Halla 14V, który daje 4 impulsy na obrót. Jaki kupić obrotmierz by wykorzystać oryginalny układ Halla ??
Witam! robil ktos moze obrotomierz na czujniku halla i procesorze 89c2051? Bo mam taki projekt do zrobienia a nie bardzo wiem jak. Prosze o pomoc
A jest możliwość zrobienia tego bez procka??
Takie warunki , jakie podałeś ( 12V,montaż , sygnał podobny do tego z aparatu zapłonowego) dla czujnika halla , to tylko w Erze. "Trzpieniowe" czujniki halla potrzebują jeszcze WZMACNIACZA aby wysterowały Twój obrotomierz.
Witam ponownie. Podłączyłem obrotomierz pod Halla i wszystko ładnie śmiga:). Teraz muszę zegary w dechę wpasować...
Witam mam pytanie odnośnie obrotomierza w jetta 2 czym jest sterowany czy to jest czujnik halla?
Witam , po przerwie , Nie, w zależności od szacowanych obrotów wybierasz metodę pomiaru, w której wykorzystujesz jeden (dowolny) timer, lub oba w której jeden odmierza czas a drugi zlicza impulsy. Ta ostatnia jest alternatywą do tej którą zastosowałeś lecz czas jest mierzony timerem a nie przez processor instrukcją Wait . Ta druga metoda polega na pomiarze...
Dobra elektroniczny obrotomierz. Tyle że ja musze pobrać impulsy z układu z FORBOTA. W tym przypadku: https://allegro.pl/oferta/4-cyfrowy-obro...
Może czujnik polozenia walu... czyli czujnik halla ? :)
(at)emarcus Wzmocnić sygnał z tego Halla, zastosować analogowy miliamperomierz z obrotomierza w motocyklowej obudowie.
Czujnik halla lub słaby kontakt na przewodach od niego.
ja założyłem od poldka do Yamahy dt 80 i kręciła do końca obrotomierza
Obrotomierz nie wykryje, ale połączenie "mikrofonu" z czujnikiem halla już tak ;)
hmmm.. to pozostanie zamontować halla
witam mam pewnien problem. Ściągłem kiedyś z elektrody program do np:Sprawdzania obrotomierza w samochodzie, sumulacji różnych czujników przy użyciu portu lpt komputera. Nie wiem tylko jak powinienem to połączyć w załączniku jest plik jpg z opisem po ang i rysunkiem złącza. Do czego mogę podłączyć ref trigger i cylinder pulse trigger. (Tzn chodzi mi...
To środkowe wyprowadzenie to zdaje się od czujnika Halla - obrotomierz - zlicza obroty w postaci impulsów. Zmniejsz napięcie to wentylator zwolni.
Sygnał prędkości silnika idzie z ECU do licznika po CAN w G4. W G3 jest to zwykły sygnał prostokątny. Mógłbyś podpiąć obrotomierz pod czujnik Halla ale raczej obrotek będzie wtedy oszukiwał.
Witam kolegów. Ja również podłączyłem sobie zegary z golfa III, ale jak odpalę auto to obrotomierz jest bardzo niestabilny... skacze sobie od 800 do 1500 obr/min... Ktoś powiedział mi, aby podłączyć obrotomierz do Halla, a nie do cewki. Czy nic w ten sposób nie uszkodzę i czy będzie to działać poprawnie? Pozdrwawiam PS. Zegary VDO
Witam. Impulsy dostaje na pewno z komputera(modułu). A moduł z czujnika Halla pod kopułką rozdzielacza. Ale jeżeli silnik chodzi to czujnik jest OK. pzdr
tak wiem o tym ale ten model alternatora nie ma (w) tylko (b-) inni mówili o czujniku halla (3 kable) na kole zamachowym !!!! też nie jestem pewien czy ten obrotomierz działa morze wiesz jak go sprawdzić (tak na krótko)!!!! ale dzięki że się zainteresowałeś Dodano po 17 jak czytałem na innych forach i żeby zespolić obrotomierz z czujnikiem halla to...
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
Nie jest toporny tylko trzeba mu dać odpowiedni sygnał. Musisz wykombinować dodatkowy czujnik do obrotomierza. Może zamontuj zwykły aparat zapłonowy i wykorzystaj jego przerywacz. Ewentualnie możesz zamontować magnes na kole pasowym i dołożyć kontrakton lub czujnik halla.
Nie ma nic takiego, może coś niejasno napisałem. W moto usunąłem analogowy licznik z fizycznym licznikiem na ślimak i linkę. Zamontowałem cyfrowy czujnik (prędkość i odległość) i mam sygnał z czujnika Halla dla obrotomierza. W silniku jest tylko jednopunktowy czujnik biegu jałowego (nie ma obrotowego styku, do którego wystarczy dorobić dodatkowe piny...
Piny w module są opisane od prawej do lewej, czyli od d... strony 1 1 cewki zapłonowej 2 masa (kluczowa dla działania, czyli najlepiej gruby kabel bezpośrednio do klemy aku) 3 masa halla (do złącza minus na aparacie) 4 + za stacyjką jednocześnie do drugiego końca uzwojenia cewki WN 5 zasilanie czujnika halla, czyli + na aparacie zapłonowym 6 impulsy...
Cześć Ja w swoim mam obrotomierz z dokładniością do 10 obr. Na '51 mierze czas miedzy impulsami z halla a potem 3000000 dziele przez ten czas i już. Kwarc 12MHz. Co wy na to ? A czym mierzysz ciśnienie oleju?
A ja ci tłumaczę, że błąd czujnika halla (bodaj 515, nie pamietam już, pierdoł nie spamiętuję) jest nawet wtedy, kiedy czujnik jest sprawny, a silnik nie pracuje. Więc rusz teraz tą jedną szarą komórką i pomyśl-nawet jak jakimś cudem sterownik by go zarejestrował, to i tak nie będziesz wiedział, czy to prawda, czy robi cię w bambuko. Zaś awarię halla...
Tam nie ma żadnego halla
Poszukuje prostego schematu do zbudowania na pająku programatorka zeby zaprogramowac eeprom 93c56. Cos skrajnie prostego zeby nie budowac do jednorazowej operacji maszyny ze 100 scalakami :) Musze pomeczyc sie z tym mnoznikiem w obrotomierzu. Mam diesla a to jest obrotomierz od benzyny i w dodatku na czujnik halla, a u mnie impulsy sa brane z alternatora....
Ja bym się czepiał czujnika halla
Wg schematu znalezionego w tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93... czuję się zmuszony stwierdzić że sygnał prędkości silnika leci do obrotomierza z pina 42 centralki i można go znaleźć w zestawie wskaźników w złączu E pin 6.
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
+12V jest jak mierze podłączając pinz ecu do masy a jak ten sam pin podłączam do plusa to jest niecały +1V w miedzy czasie dowiedziałem się się ze na na sygnale do obrotomierza jednak napięcie nie powinno być zmienne i proporcjonalne do obrotów jak pisałem wcześniej próbowałem też podłączyć obrotomierz bezpośrednio do czujnika halla ale dało to raki...
Temat ogarnięty - czujnik Halla załatwił sprawę.
wiec tak wlałem ta 98 i w sumie jest ok, spaliłem 3 litry. Różnicy nie zauważyłem. Mam jeszcze takie inne pytanie bo chciałbym zrobić obrotomierz do 10000obr/min . Widział bym to w ten sposób ze a) zastosował bym czujnik halla, tylko ze nie wiem gdzie moge dostać ?? b)bral bym napiecie z cewki zapłonowej a poźniej jakos bym obniżyl to napięcie. Normalnie...
Nie zaobserwowałeś dziwnego zachowania obrotomierza obr. silnika? Sprawdz czujnik halla może wtyczka zalana? Wysusz.
czujnik Halla wykluczam bo jest sprawny
Tak właśnie co 2 2 obroty w czterosuwie jest zapłon mieszanki. Zdarzają się prymitywne wynalazki, że iskra jest co jeden obrót wału. Czujnik obrotów to czujnik wykorzystujący efekt Halla - hallotron.
Nie, nie powinno pomóc. Skoro masz wariujący obrotomierz, to masz gdzieś iskrzący styk pomiędzy czujnikiem Halla a resztą instalacji, to tak na przykład. Podmień Halla na początek.
Wczoraj samochod zgasł i do dzisiaj nie pali, udało mi sie ustalić, że to wina braku iskry na świecach. Czujnik halla można wyeliminować bo podczas holowania obrotomierz pokazywał obroty (a z tego co sie orientuje z halla pochodzi sygnał do obrotomierza). Na cewke dochodzi napięcie 12v. Wymieniałem kopulke, palec, przewody i cewke ( niecały rok temu)....
Audi nie chce jeździć, odkąd zostało kupione, czyli od roku, natomiast obrotomierz był kupiony tydzień temu. Zapłon był ustawiany, choćby po wymianie czujnika halla Pozdrawiam i również życzę Wszystkim Wesołych Świąt
jakies rady?
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Jak obrotomierz działa to na wale jest OK.
jeśli pozatym chodzi normalnie to obstawiam czujnik halla w aparacie zapłonowym gdybyś miał obrotomierz to w momencie gdy gaśnie (a toczy się na biegu) obrotomierz by opadł
Jaka jest maksymalna odległość Halla od magnesu aby móc zliczać impulsy?
Masz obrotomierz? U mnie przy padniętym czujniku halla w aparacie zapłonowym podczas odpalania nie drgała wskazówka od obrotomierza. Po wymianie na inny o złych numerach drgała raz na jakiś czas i tak jak by chciał zapalić ale nie mógł. Po zamontowaniu poprawnego i pierwsze odpalanie... wskazówka zaczyna pracować i silnik odpalił. Sprawdź to
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Ja zrobiłem kiedyś taki obrotomierz który działał tak, że do uP był podpięty czujnik Halla i przyczepiony był on do krańcowego kabla od świecy działało to bez problemu i wymagało minimum elementów dodatkowych. Pozdrawiam.
Czy istnieje taki układ, lub koś mógłby taki zrobić (jeżeli był by łatwy), aby impuls z koła (czujnik halla + magnes) został przetworzony na analogowy wskaźnik prędkości (podobnie jak obrotomierz analogowy sterowany przerywaczem). Jest to możliwe do zrobienia ?
obrotomierz pewnie pokazuje za dużo musisz rozpoznać co dostaje licznik z pin 6 i ten kabel można wysterować z czujnika HALLA lub przemienika magnetycznego na wale korbowym i obroty powinny być ok
Mniej więcej się zgadza. 1. cewka zapłonowa(sterowanie) 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla 7 sygnal do sterownika silnika/obrotomierza
Kod silnika to ABU, w Polsce były sprzedawane chyba od 94r, w Niemczech wcześniej. Wymieniłem czujnik halla i na razie po przejechaniu 400km nie miałem żadnego problemu. Mam nadzieje że to było "to". Ale 100% jeszcze nie mam, czas pokaże. Też zastanawiałem się nad cewką, ale objawy obrotomierza skłoniły mnie do wymiany halla. Jak to nie pomoże to cewkę...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Tylko że przy silniku jak już zauważyłeś będzie sporo więcej Hz. Ja bym nie ryzykował montażu kontaktronu przy silniku, gdzie są spore wibracje i duże prędkości obrotowe z którymi kontaktron zapewne będzie miał problemy. Do tego to raczej jakieś czujniki Halla.
Przykładowo: prędkość kątowa -> napięcie - prądnica tachometryczna. strumień (magnetyczny) ->napięcie - czujnik Halla (jednak poprzez związek z przekrojem w jakim to działa, tj indukcję), temperatura -> zmiana rezystancji - termistor (rodzaj czujnika temperatury), prędkość kątowa -> liczba impulsów w czasie - obrotomierz, ciśnienie (naprężenie, siła/powierzchnię)...
To również może być kończący się czujnik wału korb. (halla) . W tdi powoduje takie skakanie wskazówki obrotomierza na zegarze jak się "kończy".
Licznik posiada wskazanie średniej spalania na wyświetlaczu elektronicznym który dostaje sygnał z użądzenia Halla zamontowanego przy obrotomierzu. Mam problem z tym sygnałem na wyświetlaczu nie pojawia się spalanie i wszystkie dane, które są zależne od impulsów z Halla, wygląda na to, że hall jest t uszkodzony, ale wymieniłem licznik na zupełnie inny...
Czujnik halla - napięcie zasilania ,masa,sygnał wyjściowy (prostokątny)
Po tym jak przestanę kręcić obrotomierz cały czas skacze bez kręcenia silnikiem. Odepnij w tym monnecie wtyczkę z aparatu i jeśli przestanie skakać to będziesz miał odpowiedź czy to wina halla.
Nic tu nie zdziałasz jedyna metoda to powielacz częstotliwości, lub dorobienie halla. To, że obrotomierz jest wyjęty z instalacji 24V też może mieć wpływ na obroty? Chętnie by zobaczył twój alternator przy ciągniku bo to tego przyczyna.
Czyli brak zapłonu a zapłon sterowany jest z ECU. Zanim kupisz ECU to proponuję sprawdzić zasilanie na nim w momencie gaśnięcia, halla oraz cewkę zapłonową. Masz obrotomierz?
Zgadza się czujnik na wale także steruje iskrą. Jeżeli wskazówka obrotomierza nie podnosi się to jest to wina czujnika Halla.
W jakich okolicznościach ta usterka wyszła? nagle. po nocy, po ingerencji , naprawie? Czujnik halla ( wału) sprawdzić warto. Więcej info, czy obrotomierz się ostatnio zachowywał dziwnie?
Witam, to mój pierwszy temat oraz pierwszy post i na dzień dobry spory problem. Pacjent stargany na lawecie, zgasł- kręci ale nie ma iskry, nie podaje paliwa, na wtryskiwaczach nie ma + tak jak i na cewkach. Rozrząd sprawdozny, hall podmieniany, zwierany sygnał do masy, czujnik połozenia wału z czarną wtyczką podmieniany, sterownik podmieniany i nadal...
No dobra np stycznik biegu jałowego szwankuje lub tps.Ale że iskra skacze jak halla sie nie obraca to nie uwierzę.
Więc dzisiaj sprawdzałem ale nigdzie nie umiem znaleść przekaznika ani pod maską ani w kabinie sądzę że ten przekaznik jest umiejscowiony w kampie, bo podałem na chwile +12V do halla i licznik oraz obrotomierz funkcjonuje ale w kampie po przekręconym kluczyku a nie odpalonym aucie słychać dziwne brzęczenie a skazówka szybkościomieża leci do oporu ale...
Jak silnik gaśnie to chyba logiczne że obrotomierz pokazuje 0, chyba ze masz na myśli prędkościomierz.
Witam.Ja osobiście przymocował bym magnes do koła pasowego na wale korbowym i zrobił prosty układ z czujnikiem Halla który by zliczał impulsy bezpośrednio z wału.
Im projekt bogatszy tym lepiej, myślałem że i cyfrowym i analogowym obrotomierzem, czujnik daje sygał cyfrowy na wyjściu
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Witam Od niedawna zostałem posiadaczem Fiata Uno 1.0 FIRE z 1998r, ale niestety nie ma w nim zamontowanego żadnego komputera pokładowego ani nic w ten deseń, brak także obrotomierza. W mojej głowie narodził się pomysł zbudowania takiego sprzętu na własną rękę, ale niestety mam kłopot ze zrealizowaniem pomiaru obrotów i chwilowego spalania. Pyt. 1: Jak...
Jak sprawdzić ten czujnik Halla?? Rzeczywiście może to być to, przy holowaniu na biegu obrotomierz stał... Ale może ktoś ma jakiś inny pomysł??
Jak kręcisz rozrusznikiem obserwuj wskazówkę obrotomierza czy delikatnie drga - jeśli nie rusza się to jak kolega wyżej pisze czujnik halla - tam był chyba w aparacie zapłonowy , albo immobilizer .
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast usterkę musi Kolega znaleźć sam.
Tylko czy warto? Magnesy i czujnik zadziałają jak czujnik Halla, a elektronika to pewnie wzmacniacz sygnału. Kwestia ceny takiego zestawu. Prościej chyba znaleźć obrotomierz z diesla, a na alternatorze zrobić sobie wyprowadzenie ze któregoś z trzech punktów lutowania uzwojenia do mostka prostowniczego - będzie to odpowiednik terminalu W.
Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje obrotomierz, ale nie ma iskry, nie włącza się przekaźnik pompy paliwa, nie ma kluczowania wtryskiwaczy... Dwa czujniki halla - jeden do określania GPZ, drugi fazy?
jak widzę takie schematy to nóż w kieszeni się otwiera, ja bym na twoim miejscu rozebrał te twoja instalacje i zrobił ją od nowa według opisu. ja to stosowałem w jawie i wszystko działa ok. moduł ma cyfry od 1 do 7 a zatem po kolei 1-minus z cewki 2-minus modułu 3-minus czujnika Halla 4-plus modułu 5-plus czujnika Halla 6-sygnał z czujnika Halla 7-...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Na czujniku Halla, jak we wszystkich silnikach VW z tych lat... Przecież w każdym samochodzie (z tych lat ;) ) obrotomierz korzysta z impulsów układu zapłonowego. Ale w Twoim przypadku zegary z obrotomierzem podejdą plug&play.
Po testowałem układ z wyświetlaczem, ala zegarki, teksty i reakcje na np przyciśnięcie przycisku. Pozostała mi więc kwestia wykończenia układu. Prosiłbym o jakiś prosty schemat podłączenia czujnika halla do uC (obrotomierz), orak kilka prostych wskazówek co do układu między innymi jak rozwiązać kwestię sygnalizacji włączonych/wyłączonych świateł, podłączenia...
Czujnik Halla jest 3-przewodowy. Auto to Volkswagen Polo 95r. Więc musiałbym pobrać napięcie z obrotomierza do komparatora, a na wyjściu komparatora układ 'odcinający' zapłon? PS. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to check nie zapalał mi się nawet gdy miałem uszkodzoną cewkę więc myślę, że to nie stoi na przeszkodzie :)
Kawałek schematu jest chyba gdzieś w początkowych postach, natomiast resztę dołożę jak postawię pcta " na nogi " bo padł mi. Co do obrotomierza to chyba najłatwiej na czujniku "Halla", aczkolwiek nie wydaje się być potrzebny bo i tak maszyna sama sobie reguluje obroty w zależności od grubości rąbanego materiału przynajmniej u mnie. A szczerze mówiąc...
z tego czujnika wału idzie przewód do deski. U mnie od czujnika idzie ok 0,5 m trójżyłowego przewodu zakończonego wtyczka z 3 bolcami i tyle. Podejrzewam że to czujnik Halla i gdzies będzie +12, masa i sygnał. Jak znajdę co i jak to spróbuję podać sygnał na obrotomierz i zobaczę co z tego wyjdzie.
Mam ten sam silnik tylko w Vectrze A i taki problem . Zima padł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym obrotomierz na wolnych obrotach dochodził do 0 ale z drugiej strony. po wymianie wszystko było w porzadku. Teraz znowu pokazuje źle ale troszke inaczej. na wolnych obrotach skacze od 800 - do 2500 przy czym silnik wcale nie przyspiesza. Jak dodaje...
Gromleon takie układy to dla mnie komplikowanie układu, nie potrzeba mi jakiś przetworników, mam czujnik halla, w alternatorze jest elektromagnes, wszystko jest. A co do zakłóceń to pisałem już że jestem o nich baaardzo świadom.
akurat na objętości programu i obciążonych timerach mi nie zależy. Chcę wiedzieć tylko czy lepiej dac zenerkę(zakładając hipotetycznie że podłączę się do uzw. pierwotnego cewki) czy lepiej dzielnik napięcia. (czujniki Halla są chyba tylko w silnikach z wtryskiem z tego co wiem).
A żebym to ja wiedział jaki jest czujnik w takim obrotomierzu i czy wchodzi w skład tego zepsutego urządzenia, czy tylko sygnał dociera i jego potrzebujesz. Jeżeli np. czujnik jest optyczny to możesz potrzebować jednak kręconego kółka z dziurką, możesz to zastąpić komórką Kerra, może da się zaadaptować LCD (słaba dynamika), ale jeśli sam czujnik jest...
Kolego, jeżeli chodzi o inne wyskalowanie prędkościomerza, to nie ma problemu. Wskazówki już od dość dawna wychlane są za pośrednictwem czujnika halla. Osobiście to przerabiałem u siebie w A4. Stary licznik był wyskalowany do 220 km\h a nowy do 260 km\h. Po podłączeniu nowego dokonałem prób dynamicznych i okazało się ,że prędkość którą teraz pokazuje...
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN? Bo mam nowego skuta na gwarancji i nie chcę za dużo grzebać w instalacji. Wiem że najprościej zamontować czujnik halla na wale ale to za dużo trzeba rozbierać. Czyli jak zrobię cewkę np. 100 zw drutu z jakiejś trafopadliny to będzie ok?
Witam! Mam podobny problem co koledzy powyżej. Mianowicie nie działa mi licznik prędkości oraz licznik kilometrów w meganie classic 1.6 z 97 roku (niedawno kupionym) wymieniłem już czujnik na skrzyni ale nie pomogło. licznik w trakcie jazdy czasem się poruszy ale i tak oszukuje. po wymianie czujnika podczas postoju dodając gazu czasami zachowuje się...
Panowie! VAG'iem można w mk3 sprawdzić tylko osprzęt silnika tzn. s. krokowy, TPS, Halla, lambda wtryskiwacz itp. Nie można diagnozować licznika (zegarów). to jest możliwe chyba w modelach po 96r lub 98r. Wracając do samego obrotomierza, to nie ma już potrzeby naprawiać tej usterki bo auto sprzedane i teraz niech się nowy właściciel tym zajmuje. Dziękuję...
Zmierzyłem napięcie na czujniku aparatu podczas rozruchu. Jakieś tam się wytwarza - nie potrafię dobrze określić, bo ma za dużą zwłokę mój miernik elektroniczny. Ale powiedział bym że poniżej jednego volta. (<1V) A na zakresie miernika do 2000m, na rozruchu pokazywał 040 V do 070 V gdy puszczałem kluczyk. Nie wiem, czy nie za niskie ? Moduł już zamówiłem...
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Druga opcja to kupienie takiego obrotomierza jak wyżej w moim poście z wyświetlaczem wyświetlacz wywalić a użyć...
Witam mam problem z moim polo. Stałem na postoju i nagle obrotomierz zaczął szaleć i zgasła. Nie odpaliła już wgl Wymieniłem cewkę przewody wysokiego napięcia i cały aparat zapłonowy z czujnikiem halla Na czujniku halla na 3 pinie nie ma plusa na kontrolce lekko się żarzy po podaniu plusa z akumulatora bezpośrednio na 3 pin auto odpala Moje pytanie...
czujnik halla obrotomierz obrotomierz halla schemat obrotomierz czujnik halla
podłączyć bezpiecznik topikowy wsady flash blaupunkt wyprowadzenia rs232
dacia jogger harman kardon reset
Zmywarka zatrzymuje się i piszczy - co robić? Programowanie pilota centralnego zamka Suzuki Wagon R+ 1.3