Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
Witam wszystkich. Mam dość ciekawe pytanie. W moim golfie 3 (1.8) po wymianie silnika nie ma iskry >> co jest dziwne, że z czujnika halla wychodzi impuls czyli czujnik dobry ale gdzie potem leci ten sygnał bo na cewce (moduł z cewka) na środkowym pinie (przewód) zielony powinien byc tez sygnal impulsu / skoku napiecia... A u mnie po przekreceniu na...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Witam. Ja używam przy moim napędzie na silniku weslake boxer 342ccm, bateryjnego zapłonu cdi. Jest to czujnik Halla na korpusie i magnesik generujący impuls na piaście śmigła. Moduł jest wielkości pudełka zapałek, z którego wyprowadzone są dwa przewody wysokiego napięcia na świece. Pakiet baterii 4.8V pojemności 4200 mAh starcza na cały sezon bez ładowania....
quote="dziura.arek"] Na moje oko pada hallotron.Uszkodzenie termiczne,wartało by się też przyglądnąć przekaźnikowi oznaczonemu jak 99 lub 106,zimne luty to ich cecha. Ja też stawiam na czujnik połoźenia i prędkości wału korbowego. Po nagrzaniu ma przerwe doświadczyłem tego w Tipo masakra auto staje w miejscu. I nie ma mocnych autostrada czy środek skrzyżowania....
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Będę testował z głowica, a jak nie ruszy to wezmę od punciaka. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie OT o czujnik halla posiadam jeszcze inny silnik spalinowy (tym razem od samochodu ale goły bez elektroniki) w którym iskra sterowana jest czujnikiem halla. Po małych eksperymentach z diodką LED stwierdziłem że rozdzielacz zapłonu jest sprawny - diodka...
Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
potrzebuje schemat urzadzenia do przyspieszania lub opuzniania zapłonu tz dostaje impuls z czujnika halla i przesuwa go o jakis czas regulacja czasu opuznienia poprzez porencjomtr lub napieciem
Czujnik halla w kopułce raczej do wymiany, ma na nim być plus po zapłonie masa i impulsy po kręceniu rozrusznikiem.
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
Masz w zasadzie dwa wyjścia: Albo zrobisz prosty układ który tylko "odciąży" przerywacze, a cewki będą kluczowane przy pomocy tranzystorów. Układ jest dość prosty składa się z kilku tranzystorów. Drugie wyjście to bardziej skomplikowany układ na procesorze, ze stałym czasem przepływu prądu przez cewki, przyśpieszaniem zapłonu zależnie od obrotów + np....
chcę zbudiwac urządzenie do wyprzedzania kąta zapłonu tz dostaje impuls na wejscie i przesuwa go w czasie ustawianym przez potencjometr wartości obroty impuls i czujnika halla 3 potencjometr kturym bym ustawiał ten czas
Czujnik halla a przemiennik magnetyczny to dwa całkowicie odmienne układy. Hall wymaga zasilania z ecu a magnetyczny sam wytwarza impulsy które podaje do ecu. Tak się nie da bo jesli nawet wytworzyc podobny sygnał żeby leciał do ecu to i tak w sterowniku będą wyskakiwac błędy Piszesz nie na temat. Sprawdzę jeszcze raz jakie są w rozdzielaczu typy czujników...
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Nie czekałem gościu aż ktoś mi pomoże, ryłem przy tym pódle kilka dni, tylko nie wiedziałem czy jest czujnik polożenia wału czy też nie ma, i impulsy na cewkę podawane są czujników halla znajdujących się w aparacie zapłon. Auto jest specyficzne jak go nie znasz to nic nie zobaczysz bo nie ma nawet gdzie ręki włożyć. Dlatego pytałem o czujnik położenia...
Jaki to problem sprawdzić , na pinie 2 wzmacniacza zapłonu , impulsy sterujące?
Patrząc w paletę opla masz jeszcze ciekawsze moduły, szukaj pod hasłem układ magnetoindukcyjny. Swoją drogą nie przepadam za nim, nie masz możliwości montażu aparatu z czujnikiem halla?
Nie szukałeś dokładnie. Pietras12V oprócz alternatora zamontował zapłon bezstykowy na bazie układu zapłonowego samochodu wziętego ze szrotu. Układu nie samochodu oczywiście. Można to też zrobić samodzielnie. Schemat jest najmniejszym problemem... Problemem jest układ mechaniczny impulsatora, a w zasadzie bezstykowego łącznika bo układy na Hallach nie...
Znajomy miał kiedyś identyczny przypadek w Toledo 1,8 GT - silnik gasł w najmniej oczekiwanych momentach i uruchamiał się też kiedy chciał. W serwisie firmowym nie mogli dojść w czym rzecz, wymieniali różne rzeczy i nic. Trafił się w końcu jeden mądry w prywatnym serwisie na stacji benzynowej, diagnoza: czujnik halla w aparacie zapłonowym dostał luzu...
czujnik halla w aparacie zapłonowym nie mam schematu ale może być tak że sterownik bierze impulsy obrotów z modułu zapłonu
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
To czujnik halla więc omomierzem nie ma sensu mierzyć o ile zwarcia miedzy pinami nie ma.Na jednym musi być masa na drugim 5V na załączonym zapłonie a trzecie to wyjście impulsów jak kręcisz kołem.
To zacznijmy iod początku . Czujnik prędkości w skrzyni to czujnik halla . 3 przewody - z tego co pamiętam - czarny - masa , żółty - zasilanie 12v i trzeci sygnałowy. Czujnik generuje sygnał prostokątny 12V z niskim stanem o potencjale masy . Czujnikiem indukcyjnym nie otrzymasz sygnału prostokątnego . Myślę że najprościej byłoby zbudować generator...
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Chciałbym zrobić układ, który załóżmy, że przy 3000obr/min na chwilę 'odciął' zapłon przez np. podanie na mase sygnału od komputera samochodu do cewki. W aparacie zapłonowym mam czujnik Halla. Silnik czterocylindrowy, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Czytając forum natknąłem się na przetwornik f/U LM2907. Wiem też, że musiałbym wykorzystać...
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Projekt fajny i przemyślany jednak poszedł bym krok dalej i zmodyfikował go tak aby krótkim impulsem stacyjki lub przycisku rozpoczynać 3 sekundowe odpalanie. W swoim aucie mam fabrycznie wdrożone odpalanie "pyknięciem" kluczyka i uwielbiam tę funkcję :) Chyba tak zrobię i zmajstruje taki "przyciskoodpalacz" w moim motocyklu :) Czytałeś mój wpis post...
W skrócie: stanowisko do badania magneto zintegrowanego z rozdzielaczem zapłonu do silników Lycoming (4 lub 6 cylindrów) - śmigłowce Robinson R22 i R44. Obudowa wyspawana z grubej blachy stalowej, silnik sterowany z falownika, sprzęgło i montaż badanego podzespołu, na wale silnika magnesy, czujniki halla do obrotomierzy cyfrowych, gniazdo ze złączem...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Książka serwisowa nie wyjaśnia tego w prost( może mam jakąś słabą literaturę). Sam nie sprawdzałem bo nie wiem co i jak. Ale jak mi podpowiesz to sobię poradzę. Z czytania co niektórych tematów tak można wywnioskować jak napisałem powyżej. Ale korygując mój post powyżej to tak: Obrotomierz i prędkosciomierz dostają sygnał z ecu. Z tym że dla obrotomierza...
Możesz np podciągnąć kable z wtyczki halla do kabiny i zamontować na nich diody led (ze stosownymi rezystorami), będziesz mógł zaobserwować, czy ginie zasilanie, czy impulsy z czujnika. Podobny układ można podłączyć też do wtrysku i cewkomodułu
Dokładnie i jedyne co sie może powalić w nim to przełamać kabelki od modułu lub odsunąć za bardzo czujnik Halla od koła napędzającego alternator. Na tym kole są magnesiki które dają impulsy do modułu. Odległość między nimi a czujnikiem powinna być jak najmniejsza. Zresztą tym czujnikiem można w minimalnych granicach przestawiać zapłon. Jak jest iskra...
Kolega Motronic podpowiada mi, że jest to układ w którym powinno być tylko jedno nacięcie w obreczy w aparacie zapłonowym. Są tam 4 nacięcia i jedno z nich jest węższe od pozostałych. Gdyby było jedno to czujnik halla dawałby tylko jeden impuls, czyli zapłon tylko na jednym cylindrze. Moim zdaniem to jedno weższe nacięcie to znak pierwszego cylindra....
Łopatologicznie czujnik Halla wykorzystuje zakłócenie/zmianę pola magnetycznego. Nie da się czujnika sprawdzić w prosty sposób (multimetrem), bo zawiera on wzmacniacz. Układ jest zasilany (+) i (-) i ma wyprowadzony sygnał w postaci impulsów.
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
1. Co się tym kablom stało? 2. Jak mierzysz te napięcia (czym i względem czego)? 3. brązowy (1) to masa, czarny (3) to plus po stacyjce, a zielony (2) to impulsy kluczujące. Jak podłączysz między czarny i brązowy żarówkę 12V/2W to powinna świecić po włączeniu zapłonu. Zielony to impulsy z ECU i nie kombinuj tam z żarówką.
Popatrz sobie w datasheet tego układu. Popatrz sobie na przebieg na wyjściu tego układu, czujników Halla i cewek wyzwalających. W pierwszym linku, który ci podesłałem masz przecież wykorzystanie Halla do wyzawlania CDI. Zajrzałeś tam w ogóle?
Myślę, że zanim zmienisz koncepcję, powinieneś sprawdzić, czy faktycznie Twoje pierwsze założenia sprawdziły się. Musisz to jakoś zmierzyć. Podczas samego kręcenia rozrusznikiem nic nie widzisz, stwierdzasz tylko, że nie działa :cry: Niestety niewiele pomogło opóźnienie zapłonu, Chodziło mi o przyspieszenie zapłonu względem momentu, w którym tłok jest...
Po włączeniu zapłonu i przełączeniu "na gaz" elektrozawory zostają na chwilę uchylone - do kolektora zostaje wpsiknięta dawka rozruchowa. Pozostają potem zamknięte do momentu pojawienia się impulsów zapłonu. I nie zostają otwarte wraz z pierwszą iskrą, tylko musi być tych impulsów kilkanaście- kilkadziesiąt.
Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.
Ja spotkałem się z wypalonym stykiem zapłonu oraz z wypalonym stykiem "obwodów prądowych" (światła, dmuchawa itp.). oba przypaki w golfie II a konstrukcja kostki jest identyczna (może się tylko różnić złączem do wiązki zależnie od rocznika ). Tak dokładniej to nawet nie jest wypalenie ale bardziej wytarcie styków. W pierwszym przypadku po przekręceniu...
A było zajrzeć do schematu. W aparacie siedzi Hall, który pełni funkcję czujnika położenia wałka rozrządu.Pod przednią łapą silnika siedzi drugi(czujnik prędkości obrotowej wału) i to z niego brane są impulsy do zapłonów, bez możliwości ingerencji w kąt wyprzedzenia zapłonu. Co do wspomnianej przez ciebie zamianyaparatów to jak mnie pamięć nie myli...
A czy sprawdzałeś iskrę,bo działanie pompki paliwa uzależnione jest również od samego impulsu zapłonu. Mam takiego escorta i miałem taki problem. A uszkodzenie polegało na tym ,że nie było impulsów z halla w aparacie zapłonowym,uszkodzenia tego czujnika są także bardzo różne i dziwne. jak będziesz potrzebował więcej informacji,to mogę służyć takową,bo...
Bo tak ma być.Słuchaj-włączasz kluczyk w stacyjce,ściągasz wtyczkę z nadajnika impulsów (na lewym banku cylindrów,a tyłu na głowicy) i zwierasz środkowy pin cyklicznie z masą. Jeżeli usłyszysz że przeskakuje iskra-uwalony nadajnik (czujnik halla),co bardzo częste w tej fałce. Czasami udaje się takie auto odpalić,jeżeli ktoś kręci rorusznikem (startuje)...
Mam na stanie czujnik od chyba cinquecento spróbuje go zastosować, jaka panuje tam temperatura? Jaki układ zastosować do formowania impulsów? Dobra poszukam jakiś sobie informacji jeśli będę miał jakieś wątpliwości napisze. sporo linków myślę że do jutra to przeczytam ;) Dzięki wielkie. Dobra przestudiowałem te tematy i zdecydowałem się na ten schemat,...
Sterownik jest po prawej, po lewej skrzynka bezpieczników. Iskra jest? Paliwo podaje? iskre masz paliwo podaje sprawdz impuls wtryskiwacza mozesz to sprawdzac odpinając wtryskiwacz i podłączając odpowiednio diode swiecącą z rezystorem abyś mogł podłaczyc pod 12V np dioda z alarmów jest z rezystorami podłącz diode i zakrec rozrusznikiem i patrz czy...
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Poczytałem i już mam pewien zarys tylko teraz chyba raczej wiedzy teoretycznej mi brakuje i tego tematu będą dotyczyć pytania. Znalazłem taki schemat modułu: http://obrazki.elektroda.pl/6665612000_1... Ewentualnie: http://obrazki.elektroda.pl/1473618000_1... Pytania: Jak muszę go zasilać jaki...
Pompa według mnie i tak nie pracowała prawidłowo od dnia w którym go zakupiłem. Zdarzały się szarpnięcia, ale to może być problem z elektryką - słaba masa. Nie mniej jednak dało się jechać i zagrzać silnik przed przełączeniem na LPG. Dziś rano jak chciałem odpalić na benzynie niestety nic nie poszło, ale nie chciał pracować w pozycji 0 czyli tylko LPG....
Na to wygląda choć pewności nie mam. Moduły zapłonowe grupy VW miały funkcję powolnego wyłączania/załącznia prądu pierwotnego cewki zapłonowej aby wykluczyć występowanie iskry zapłonowej podczas włączania zapłonu (bez obrotów wału korbowego czyli przy braku impulsów z czujnika halla). Być może akurat ta funkcja nie działa choć praca modułu wzmacniającego...
Teraz sie tak zastanawiam czy przypadkiem prądnica/alternator przy wyższych obrotach może tak "sieje" polem magnetycznym że ów czujnik (magnetyczny) "głupieje", i dopiero jak silnik spadnie z obrotów można bez problemów zapalić ponownie, niech ktoś potwierdzi tą teorię. To jest jedna ż możliwości, druga to tak że elektronika nie wyrabia się z częstotliwością...
Kąt wyprzedzenia OK, ale tam nie ma podciśnienia. Sytk roboczy palca ma ze 30',tak że kilka stopni na +/- nie robi różnicy, a oprócz palca i kopułki jet tylko czujnik halla. Ogólnie zapłonem steruje komp na podstawie danych z czójników: hala,predkości obr, przepływomierza i czujnika impulsów , a rozdzielacz no cóż-rozdziela, tylko jak sie gada reguluje?
A może iskra jest z rozdzielacza zapłonu a paliwo od czujnika Halla. Jakieś trzy przewody idą pod kopułkę. Dzięki,jutro do sprawdzenia ta opcja. Masy są żarówka h4 jako obciążenie masy sterownika świeci pełnym światłem.
Ja bym to zrobił inaczej, tzn założył bym po prostu drugi transoptor, w miejscu odpowiadającym punktowi zapłonu drugiej pary cylindrów. Ps. nie jestem pewien, ale chyba przerzutnik schmidta jest w takim układzie zbędny. I jeszcze jedno, pamiętaj, że czujnik halla ma wyjście typu OC
Dodano po 11 Mam jeszcze jedną sprawę. Tym razem Golf IV 1.6 SR AKL. Klient skarży się na brak mocy po nagrzaniu oraz wysokie spalanie i delikatne przerywanie na jałowym biegu. Jeden jedyny błąd na Vagu to Czujnik Halla - niezrozumiały sygnał. Czujnik Halla podobno wymieniony na nowy ori. U mnie wymienione kable+świece+czyszczenie przepustnicy. Sprawdziłem...
Jeżdżę takim autem i wiem, że jest na linkę, ale ma potencjometry i czujnik położenia w pozycji biegu jałowego. Wyczyść przepustnicę i zaadoptuj. Tak jak ci napisałem, jest możliwość adaptacji przepustnicy bez VAG-a, KTS-a czy innych urządzeń. W tym silniku nawet jak odłączysz czujnik Halla, to silnik będzie pracował, tylko nie będzie synchronizacji...
Czujnik wałka jest czujnikiem halla, można go sprawdzić (niezbyt miarodajnie i pobieżnie) kontrolką diodową bo wysyła impulsy masowe podczas pracy (sygnał to pin 2 czujnika). Poza tym możesz sprawdzić obecność zasilania czujnika, między pinem 3 a masą lub pinem 1, powinno być napięcie akumulatora, oczywiście po zapłonie
Jeśli nie będzie impulsów z czujnika halla to sterownik nie otrzyma informacji że ma załączyć przekaźnik pompy paliwa. Iskry w tedy też nie będzie. Więc twoje problemy są po stronie zapłonu lub zasilania . Także do sprawdzenia na początek jak nie chce odpalić napięcie na cewce i na czujniku halla . Mam jeszcze pytanie czy masz tam fabryczny alarm i...
Mam Vento 1,8 i problem z brakiem iskry.Chciałbym sam conieco posprawdzać, zanim wywale kasę na elektryka. Czy do sprawdzenia mpulsów z czujnika halla i na wejściu modułu zapłonu nada sie czerwona dioda LED z rezystorem 2,2k , czy też może być zbyt duzym obciążeniem w obwodzie?Niestety nie mam oscyloskopu,nie chciałbym też czegos spartolić, więc proszę...
Panowie moi, jeśli hall w aparacie jest dobry (bo pompka się włącza), to pozostaje moduł zapłonowy - albo nie ma zasilania, albo impulsy do niego nie dochodzą.
Sprawdź wyjście impulsów sterujących bezpośrednio na pinie sterownika , jeżeli niema to prawdopodobnie uwalony sterownik. jeżeli są to przerwany przewód między sterownikiem i zespołem moduł, cewka (np dodatkowy przełącznik odcięcia zapłonu).
a jakby zastosować czujnik halla, który będziedawał impuls w miejscu, w którym będzie największe wyprzedzenie. obroty wału byłyby zliczane z tego właśnie czujnika, i wraz ze wzrostem obrotów jakiś uC opóźniałby uderzenie iskry (czyli zmniejszał wyprzedzenie zapłonu). tylko trzebaby wyliczyć sobie przy danej prędkości obrotowej wału ile układ musi poczekać...
napięcie na module sterującym cewką jest czujnik halla który podaje impuls do modułu jest ok orginalna cewka jest na stałe podłączona do modułu u mnie usunąłem cewkę orginalną i założyłem tradycyjną więc gazownicy nie mieli problemu i podłączyli się centralnie do cewki z zasilaniem sterownika gazu bez przekaznika mechanicznie auto jest sprawne motor...
Tak jak pisze poprzednik, wykrecasz aparat (bo tak jest łatwiej kręcić jego osią) i przy podpiętym zasilaniu mierzysz miernikiem napięcie pomiędzy "+" a "0" ("0" - tak jest opisane wyjscie impulsów masy z czujnika) - przy wolnym obracaniu osią powinno się "pojawiać" i "znikać" napięcie zasilania (no może ciut niższe). Piszesz że iskry brak więc w sumie...
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Witam. Chcę zbudować własny mikroprocesorowy steronik zapłonu w związku z czym, na wstępie musiałbym rozpracować odczyt pozycji wału korbowego. Wspierając się tymi informacjiami czyli budowa koła : http://www.auto-online.pl/elektron/silni... 1 - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, 2 - wspornik mocowania czujnika,...
przepraszam za błąd to nie hall jeśli się nie myle to czujnik indukcyjny
Witam. Czujnik Halla steruje modułem cewki zapłonowej a moduł cewką. Tak to wygląda w skrócie.Musisz sprawdzić najpierw czujnik halla.Powinien wysyłać bardzo małe impulsy. Oczywiście pod warunkiem że aparat się obraca w środku.
W tym modelu zapłon jest niezależny o sterownika EECIV. Jeżeli zanika iskra to musisz szukać usterki w układzie zapłonowym.Sprawdź układ Halla, czy daje regularne impulsy. Często zdarza sie, że styki na wtyczce aparatu są zaoksydowane. Sprawdź też wewnątrz aparatu, pod kątem przetarć izolacji, przewody łączące moduł Halla z wtyczką aparatu zapłonowego.
jeżeli kręcisz rozrusznikiem i włacza się pompka oraz wtryskiwacz to czujnik halla jest ok jeśli nic się nie włącza to cz halla kaput i/lub przerwa na kabelkach jeśli nie ma tylko iskry to: 1 ECU (jeśli uszkodzony i/lub przerwa na przewodach) nie wysyła impulsów do modułu zapłonu 2 uszkodzony moduł 3 uszkodzona cewka 4 przerwa na kablu WN do kopułki...
A żeś linka zapodał.. Patryk, jak już wcześniej napisano zasilanie wtryskiwacza i pompki paliwa jest z tego samego przekaźnika. Przekaźnik jest załączany przez sterownik silnika zaraz po wykryciu impulsów z czujnika Halla czyli jak silnik zacznie się kręcić. Jeśli pojawią się impulsy z Halla to pojawi się też iskra. Z ciekawostek można powiedzieć że...
Witam Do Szacownego kolegi moderatora #robokop# ,który usunął moje informacje na temat czujnika położenia wału korbowego, które były zamieszczone w tym temacie, cytat poniżej: "W Twoim przypadku to standardowy problem z czujnikiem halla odpowiedzialnym za sterowanie zapłonem. Jak słusznie zauważył kolega #morloog# wymień ten czujnik, ale nie kupuj dziadostwa,...
Miałem podobny przypadek, zaczynało brakować regulacji na aparacie, po prostu aby zapłon wyszedł ok aparat musiał być daleko poza otworami. Okazało się że obróciła się tarczka impulsowa , ktoś ją sciągał do wymiany halla i nie założył tego maleńkiego klina. Lewe obroty dostawała bo żeby zapłon wyszedł w znaki palec był prawie pomięcy cyckami w kopułce.
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
dzięki za odpowiedż ale dalej nie mogę się zgodzić z niektórymi rzeczami które Kolega pisze, a ze specjalistą nie jestem w odpowiedzi posłużę się fragmentem książki "Czujniki" autorstwa Andrzeja Gajka i Zdzisława Judy wyd. WKił 2011r. "Schemat bezstykowego nadajnika impulsów zapłonowych przedstawiono na przykładzie synchronizatora zapłonu(...). Stalowy...
moim zdaniem na plus to, że taka stal wykazuje słabe właściwości magnetyczne ). pojedynczy, czysty impuls podczas zmian magnetycznych w jego otoczeniu, to jakie zadanie spełnia układ LM1815 (włączony pomiędzy hallotronem a µC) ? e marcus
. Wyczytałem na forum, ze jak sie ściągnie wtyczke z aparatu zapłonowego oraz jak sie zewrze środkowy pin poprzez zarówke do masy (podawanie impulsów) to powinna iskra przskakiwać. A gdzie zwierasz przy aparacie w kostce ,czy w tej od instalacji? piny przy module 1-do cewki 2-masa 3-plus 4- impulsy z komputera
Jak cię immo trzyma to tak właśnie będzie się działo.Wymigaj to auto ponownie i sprawdz jakie masz błędy. Chyba żadne immo w samochodzie nie tnie iskry, może za wyjątkiem EWS-a, ale to z kolei odcina nawet rozrusznik. Skoro pierwsze iskra skacze po włączeniu zapłonu, to z reguły brak impulsów z aparatu zapłonowego - jak Ociz wyżej napisał, brak zasilania...
chciałbym zrobić to sam, wiem że nie będzie łatwo,ale chcę chociaż spróbować, przy okazji dowiem się czegoś. No więc nie chcę CDI. Chcę zrobić to na akumulatorze. Chciałbym użyć gotowego modułu z jakiegoś samochodu lub motocykla, prosiłbym o jakieś sugestie od czego najlepiej by się nadawał taki moduł, i jaki czujnik halla najlepiej zastosować, tzn....
Czyli albo musiałbym wiedzieć ile czasu zabiera przejście tłoka w dół/gore(opoznienie/przyspieszenie) o daną wartość pod wpływem obrotów, albo mieć więcej pasków magnetycznych do czujnika hala/impulsatora dobrze myślę? Dzięki mikrokontrolerowi możesz: - mierzyć czas trwania sygnału o np. wysokim poziomie, - mierzyć czas pomiędzy dwoma wybranymi zboczami...
Witam. miałem podobny problem z brakiem iskry w dt125 x, na początku zanikała aż całkowicie zanikła : sprawdzone wszystkie pomiary i wszystko było ok . Zworka na czaro-białym kablu (alarm) zworki na czujnikach sprzęgła i stopki, podmieniony moduł 1D0-00 ,sprawdzane kable i wszystkie wtyczki ,szukanie zwarcia do masy, sprawdzona stacyjka i wł /wył zapłonu...
W samochodzie jest zamontowany alarm i immo dołożone i zastanawiam się czy coś się tam nie popier.... W trakcie kręcenia włącza się pompka paliwa? No właśnie i w momencie kręcenia silnikiem powinna mi probowka migać a ona świeci cały czas Gdyby probówka migała to i iskra by była... Na czujnik Halla dochodzi "+" i "-" po zwarciu na krótko środkowego...
Mierzenie napięcia dochodzącego do cewki WN nic nie da gdyż, na wyjścia 15, 1 wychodzą impulsy z kondensatorów w module. Zmierz napięcie przed modułem na zaciskach 14 i 2 (masa). Akumulator nie powinien mieć nic wspólnego z zapłonem, chyba że to zapłon bateryjny. Dodano po 51 Wina braku iskry może leżeć tylko w module zapłonowym, cewce WN lub w ostateczności...
Mam kłopot z kadetem, silnik C14NZ. Samochód nie chce zapalić, nawet nie parsknie, niby wszystko posprawdzane i wszystko sprawne, a jednak nie pali. Co sprawdzałem: -przekazanie napędu z wałka na aparat jest ok -wyjąłem aparat, zasiliłem Halla i sprawdzałem przy pomocy diody led sygnał z czujnika. Jest ok, dioda gaśnie i zapala się przy kręceniu ośką...
zapłon czujnik halla czujnik halla zapłon czujnik impuls zapłon
canon mp550 głowica stacjonarna pompa wentylator chłodnicy mondeo
autosan adblue naprawa erbauer
Skaczące wykorzystanie GPU1 - przyczyny i rozwiązania Wi-Fi Pilot Wires Heating Control with BK7231N Chip