Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Witam wszystkich. Mam dość ciekawe pytanie. W moim golfie 3 (1.8) po wymianie silnika nie ma iskry >> co jest dziwne, że z czujnika halla wychodzi impuls czyli czujnik dobry ale gdzie potem leci ten sygnał bo na cewce (moduł z cewka) na środkowym pinie (przewód) zielony powinien byc tez sygnal impulsu / skoku napiecia... A u mnie po przekreceniu na...
Palec i kopułka do wymiany. Po przegrzaniu świece też, a przewody dla formalności. Dopiero potem następne pytania proponuję. Tak jak jest napisane w pierwszym poście świece i kable są wymienione. Palec i kopułka są dość nowe bo przejechały okł 5000km Dodano po 11 przy 5500 ma iskre czy tylko wtrysk? Chyba ma iskrę bo przechodzi wielokrotnie przez te...
Światła i ładowanie: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Poza tym: 1. Schemat numer 2 to schemat Piaggio Zip, tam jest wszystko zupełnie inaczej. 2. Schemat z CPI jest mało czytelny. 3. Nie ma żadnego czujnika Halla, w "50" tylko biegowe Derbi na zapłonie Leonelli ma...
Witam. Ja używam przy moim napędzie na silniku weslake boxer 342ccm, bateryjnego zapłonu cdi. Jest to czujnik Halla na korpusie i magnesik generujący impuls na piaście śmigła. Moduł jest wielkości pudełka zapałek, z którego wyprowadzone są dwa przewody wysokiego napięcia na świece. Pakiet baterii 4.8V pojemności 4200 mAh starcza na cały sezon bez ładowania....
quote="dziura.arek"] Na moje oko pada hallotron.Uszkodzenie termiczne,wartało by się też przyglądnąć przekaźnikowi oznaczonemu jak 99 lub 106,zimne luty to ich cecha. Ja też stawiam na czujnik połoźenia i prędkości wału korbowego. Po nagrzaniu ma przerwe doświadczyłem tego w Tipo masakra auto staje w miejscu. I nie ma mocnych autostrada czy środek skrzyżowania....
Do aparatu przychodzi kostka -trzy piny- plus. minus, i na trzecim(środkowym jak pamiętam)ma być impuls przy kręceniu rozrusznikiem.Podłącz diodę i pokręc rozrusznikiem -dioda ma migać=sprawny czujnik halla.Przypuszczam że przy próbie przestawienia zapłonu po prostu się popsuł.
Przyczepiłbym się tylko do Pulse generator ( na schemacie w prawym dolnym rogu ) i nie wiem jak jest zbudowany czy optyczny ; indukcyjny lub halla , ale rozbierz go ; wyczyść , sprawdź przewody 4 szt. od niego do CDI , pomierz ewentualnie obejrzyj wszystko łącznie z wtyczkami ( gdybyś rozcinał przewodu to nie zamień miejscami początku i końca np. cewki...
Popatrz sobie w datasheet tego układu. Popatrz sobie na przebieg na wyjściu tego układu, czujników Halla i cewek wyzwalających. W pierwszym linku, który ci podesłałem masz przecież wykorzystanie Halla do wyzawlania CDI. Zajrzałeś tam w ogóle?
Witajcie, wpadł mi do ręki taki przetwornik, jakich chyba używa się do budowy tachometrów lub to taksometrów. Jest to przelotka na linkę idącą do licznika na desce rozdzielczej, w której jest scalak i wychodzi z niej kabelek. Wtyczka ma trzy przedowy : plus, gnd i impuls wyjściowy. Kolory przewodów to : brązowy, biały i czarny. Problem jest taki, że...
Witam, Może mnie ktoś nakierować jak określić i uzasadnić czy impulsator współpracujący z czujnikiem Halla jest aktwyny / pasywny magnetycznie? Po samym kształcie oscylogramów sygnałów. Czujnik ten współpracuje z kołem zębatym (posiadam sygnał wrąb-ząb oraz ząb-wrąb). Pozdrawiam, kulfon
Witam, potrzebuje stworzyć mnożnik częstotliwości sygnału z czujnika halla, który pod napięciem 14 V generuje impulsy prądowe o wartościach 7 mA i 14mA , impulsator to koło z wieńcem o 12 wypustach, potrzebuje przemnożyć częstotliwość dokładnie o 1,12, czyli jeśli czujnik poda 1000 impulsów to układ musi je przetworzyć na 1120. Układ będzie wykorzystywany...
Napewno spotkaliscie się z czujnikiem halla, który znajduje się w obudowie silnika szczotkowego ,a służy do pomiaru obrotów silnika pralki.Jest on w obudowie TO-92. Czy można ten czujnik sprawdzić multimetrem mierzac funkcją do testowania diod. Czy powinien wykazywać jakąś przewodność podobnie jak sprawdza się tranzystory, czy nie. Proszę o pomoc.
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Witam. Jeśli już to do GND . Pin6 procesora masz podciągnięty do " plusa ". Tylko weź pod uwagę że microswitch może ( na skutek drgań styków ) podawać " fałszywe impulsy. Pozdrawiam. Dodając - I jak - ruszyło? Z czego cewka zapłonowa? Przewijałem takie malutkie cewki - koniecznie musisz zalać dokładnie żywicą / lakierem. Chodzi między innymi o drgania...
Zwykły licznik Johnsona (CD4017) z wyjściem Q6 połączonym z resetem. Na każdym z wyjść Q0 - Q5 masz stan wysoki co 6 sygnałów. Kwestia dopasowania poziomów sygnałów. No i oczywiście sygnał odbierany miałby stan wysoki do czasu pojawienia się kolejnego impulsu wejściowego, ale to można załatwić jednym kondensatorem i rezystorem.
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Będę testował z głowica, a jak nie ruszy to wezmę od punciaka. Mam natomiast jeszcze jedno pytanie OT o czujnik halla posiadam jeszcze inny silnik spalinowy (tym razem od samochodu ale goły bez elektroniki) w którym iskra sterowana jest czujnikiem halla. Po małych eksperymentach z diodką LED stwierdziłem że rozdzielacz zapłonu jest sprawny - diodka...
Witaj.Czujnik Halla daje informację do sterownika dzięki czemu sterownik "wie" kiedy podać impuls na cewkę. Jeżeli iskra jest to czujnik działa. Jeśli jest iskra i paliwo (autostart) to powinien być zapłon. Jeśli nie ma zapłonu sprawdź kompresję,może rozrząd przeskoczył.
potrzebuje schemat urzadzenia do przyspieszania lub opuzniania zapłonu tz dostaje impuls z czujnika halla i przesuwa go o jakis czas regulacja czasu opuznienia poprzez porencjomtr lub napieciem
Czujnik halla w kopułce raczej do wymiany, ma na nim być plus po zapłonie masa i impulsy po kręceniu rozrusznikiem.
Bo błędy metodą migową odczytuje się na zgaszonym silniku. A kod 12 to brak impulsów zapłonu (z czujnika indukcyjnego czy Halla).
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
cześć, to nie wina czujnika indukcyjnego bo 1500 obr/min to 25Hz to żadna częstotliwość dla czujników, zwykłe pracują przy 500Hz bez problemu , stawiam na moduł wejściowy, nie zlicza impulsów, po zmianie na Halla podejrzewam że dalej bedzie źle.
Czy posiadacie jakieś informacje na temat modułu, który nie jest blokowany i jest dostosowany do obsługi impulsatora indukcyjnego (2 kable do modułu). Z tego co ja widzę to ten do Boatin, keewat, sachs, cpi etc ma jako jedyny 2 wejścia impulsatora a sam impulsator jak oglądam na google ma dokładnie takie kolory kabli jak mój w moto (xt125 2005r). Próbowałem...
Masz w zasadzie dwa wyjścia: Albo zrobisz prosty układ który tylko "odciąży" przerywacze, a cewki będą kluczowane przy pomocy tranzystorów. Układ jest dość prosty składa się z kilku tranzystorów. Drugie wyjście to bardziej skomplikowany układ na procesorze, ze stałym czasem przepływu prądu przez cewki, przyśpieszaniem zapłonu zależnie od obrotów + np....
Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
Samochód jest znajomego. Podanie masy na środkowy pin nie wywołuje iskry. Znajomy podmieniał już cewkę i moduł a iskry nadal brak. Napięcie na wtyczce aparatu zapłonowego jest. Na module zapłonowym też. Przejście na środkowym kablu od czujnika halla do modułu zapłonowego też jest. I tak się zastanawiam czy to nie czujnik halla i czy tam przypadkiem...
chcę zbudiwac urządzenie do wyprzedzania kąta zapłonu tz dostaje impuls na wejscie i przesuwa go w czasie ustawianym przez potencjometr wartości obroty impuls i czujnika halla 3 potencjometr kturym bym ustawiał ten czas
Nie czekałem gościu aż ktoś mi pomoże, ryłem przy tym pódle kilka dni, tylko nie wiedziałem czy jest czujnik polożenia wału czy też nie ma, i impulsy na cewkę podawane są czujników halla znajdujących się w aparacie zapłon. Auto jest specyficzne jak go nie znasz to nic nie zobaczysz bo nie ma nawet gdzie ręki włożyć. Dlatego pytałem o czujnik położenia...
Jaki to problem sprawdzić , na pinie 2 wzmacniacza zapłonu , impulsy sterujące?
Ten układ nie wykorzystuje większości elementów wewnątrz 555 (komparatory, przerzutnik), tylko stopień wyjściowy i ten nietypowo działający reset. Lepiej zamiast z NE555 robić to czym on nie jest, wziąć driver MOSFET z wejściem Enable i histerezą na każdym wejściu, przykładowo UCC27322. Na wejście In podać sygnał z czujnika Halla a na wejście enable...
Patrząc w paletę opla masz jeszcze ciekawsze moduły, szukaj pod hasłem układ magnetoindukcyjny. Swoją drogą nie przepadam za nim, nie masz możliwości montażu aparatu z czujnikiem halla?
Czujnik halla a przemiennik magnetyczny to dwa całkowicie odmienne układy. Hall wymaga zasilania z ecu a magnetyczny sam wytwarza impulsy które podaje do ecu. Tak się nie da bo jesli nawet wytworzyc podobny sygnał żeby leciał do ecu to i tak w sterowniku będą wyskakiwac błędy Piszesz nie na temat. Sprawdzę jeszcze raz jakie są w rozdzielaczu typy czujników...
czujnik halla w aparacie zapłonowym nie mam schematu ale może być tak że sterownik bierze impulsy obrotów z modułu zapłonu
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
To czujnik halla więc omomierzem nie ma sensu mierzyć o ile zwarcia miedzy pinami nie ma.Na jednym musi być masa na drugim 5V na załączonym zapłonie a trzecie to wyjście impulsów jak kręcisz kołem.
Nie szukałeś dokładnie. Pietras12V oprócz alternatora zamontował zapłon bezstykowy na bazie układu zapłonowego samochodu wziętego ze szrotu. Układu nie samochodu oczywiście. Można to też zrobić samodzielnie. Schemat jest najmniejszym problemem... Problemem jest układ mechaniczny impulsatora, a w zasadzie bezstykowego łącznika bo układy na Hallach nie...
Tylko ten zapłon ma mapę zapłonów do zupełnie innego silnika. W tamtym impulsy są zczytywane z koła zamachowego i nie ma mechanicznego przyspieszacza zapłonu (wszystko na drodze elektronicznej). Spróbuj na początek zastosować te moduły samochodowe. W polonezie też jest czujnik magnetyczny i mechaniczny przyspieszacz. Potrzebujesz tylko dwa takie moduły...
Mam te schematy, ale widzę że tylko czujnik położenia wału jest podłączony do modułu zapłonowego i teraz chodzi o to aby go pominąć, reszta czujników podłączona jest do kompa. Mam impulsy z czujnika halla (2 na obrót) i kto mi powie jak tym wysterować komputer poloneza. Czujnik położenia wału jest potrzebny do określenia kolejności zapłonu, a do wtrysku...
Chciałbym zrobić układ, który załóżmy, że przy 3000obr/min na chwilę 'odciął' zapłon przez np. podanie na mase sygnału od komputera samochodu do cewki. W aparacie zapłonowym mam czujnik Halla. Silnik czterocylindrowy, w którym na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. Czytając forum natknąłem się na przetwornik f/U LM2907. Wiem też, że musiałbym wykorzystać...
Znajomy miał kiedyś identyczny przypadek w Toledo 1,8 GT - silnik gasł w najmniej oczekiwanych momentach i uruchamiał się też kiedy chciał. W serwisie firmowym nie mogli dojść w czym rzecz, wymieniali różne rzeczy i nic. Trafił się w końcu jeden mądry w prywatnym serwisie na stacji benzynowej, diagnoza: czujnik halla w aparacie zapłonowym dostał luzu...
Projekt fajny i przemyślany jednak poszedł bym krok dalej i zmodyfikował go tak aby krótkim impulsem stacyjki lub przycisku rozpoczynać 3 sekundowe odpalanie. W swoim aucie mam fabrycznie wdrożone odpalanie "pyknięciem" kluczyka i uwielbiam tę funkcję :) Chyba tak zrobię i zmajstruje taki "przyciskoodpalacz" w moim motocyklu :) Czytałeś mój wpis post...
Albo pompa nie dostaje zasilania, albo wtryskiwacze. Tam jest sterowanie fullgrup, więc wszystkie dostają zasilanie +12V z tego samego przewodu, sterowanie masą przez sterownik z drugiego. Pompką steruje Digifant poprzez przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jest tylko jeden. Pompka powinna uruchamiać się na chwilę, po przełączeniu kluczyka w pozycję...
Jaconen chyba nie przeczytałeś mojego postu... Opór oporem, ale sygnał z tego (tych) czujników musi dojść do kompa (ECU) a z kompa musi wyjść sygnał na kostkę do cewki. Czy do cewki dochodzi wogóle zasilanie? Jeśli tak, to sygnały sterujące na pewno nie dochodzą, bo gdyby dochodziły, to by była iskra. Podałem Ci piny, sprawdź chociaż miernikiem czy...
Książka serwisowa nie wyjaśnia tego w prost( może mam jakąś słabą literaturę). Sam nie sprawdzałem bo nie wiem co i jak. Ale jak mi podpowiesz to sobię poradzę. Z czytania co niektórych tematów tak można wywnioskować jak napisałem powyżej. Ale korygując mój post powyżej to tak: Obrotomierz i prędkosciomierz dostają sygnał z ecu. Z tym że dla obrotomierza...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
Możesz np podciągnąć kable z wtyczki halla do kabiny i zamontować na nich diody led (ze stosownymi rezystorami), będziesz mógł zaobserwować, czy ginie zasilanie, czy impulsy z czujnika. Podobny układ można podłączyć też do wtrysku i cewkomodułu
Łopatologicznie czujnik Halla wykorzystuje zakłócenie/zmianę pola magnetycznego. Nie da się czujnika sprawdzić w prosty sposób (multimetrem), bo zawiera on wzmacniacz. Układ jest zasilany (+) i (-) i ma wyprowadzony sygnał w postaci impulsów.
W aparacie masz dużo miejsca? To dorób podstawę, osadź w niej czujnik Halla, wykorzystaj talerzyk z silnika 4 cylindrowego, tylko wyfrezuj dodatkowe okna między istniejącymi. Jeśli nie, to poczytaj sobie np tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Chodzi o dopasowanie poziomów z czujnika z poziomem sygnału dla modułu. Spróbuj poeksperymentować...
1. Co się tym kablom stało? 2. Jak mierzysz te napięcia (czym i względem czego)? 3. brązowy (1) to masa, czarny (3) to plus po stacyjce, a zielony (2) to impulsy kluczujące. Jak podłączysz między czarny i brązowy żarówkę 12V/2W to powinna świecić po włączeniu zapłonu. Zielony to impulsy z ECU i nie kombinuj tam z żarówką.
zapłon czujnik halla czujnik halla zapłon czujnik impuls zapłon
wabco volvo wymiana czujnika biegów kalibracja akumulatora
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Programowanie nawigacji w Peugeot 607: RT3, RT4, RT5, WIP Com Telewizor Toshiba wyświetla logo i gaśnie - diagnoza i naprawa