Złącze czujnika skrętu pod kierownicą w sterowniku kolumny.
Jest prosty sposób by to sprawdzić, zastosuj przekaźnik. Napięcie ze wstecznego załącza przekaźnik, a nie bezpośrednio czujniki a dopiero przekaźnik niech zasila czujniki.
W małej kostce zasilanie też jest ? Idzie z bezpiecznika nr. 1 7,5A. Jak nie jest uszkodzony sterownik wystarczy wykasować usterkę wypadku. Czujnik do doświetlania jest pod kierownicą, czujnik skrętu do wspomagania jest w przekładni.
W czujniku skretu. Jest w przełaczniku pod kierownicą. Zdarzają sie awarie nawet na gwarancji.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
2002 i 2003 - czujnik 1J1611349. 2004r to 1K1611349C (lub D). 1K2611349A to czujnik pochodzący z auta z kierownicą z prawej strony.
czujnik głupieje jak złe ustawisz kierownice względem czujnika i dlatego sie wysypuje
Jakie są objawy uszkodzenia czujnika kąta skrętu Citroën C3 1,4, bo kierownica chodzi ciężko przy skręcie?
ten czujnik spracowuje tylko wtedy, kiedy kierownica przyjnuje jedno ze skrajnych położeń. ( do oporu)
Tak jak powyżej czy czujnik Halla z kierownicy Logitech G29 nada się do Thrustmaster TX, jak tak to czy kierownica będzie chodzić tak jak na oryginale? Z góry dziękuję za odpowiedź
Witam mam ten sam problem w touranie. Zamieniałem kierownice na multifunkcje sciągnąłem tasme i czujnik kąta skrętu i zamontowałem nowy sterownik oznaczenie 1K0 953 549 AQ. Potem pojawiła sie tan nieszczesna kontrolka ESP. Problem w tym ze po podłaczeniu Vaga wyskakuje bład czujnika skretu G85 a na bloku pomiarowym nie widac zmieniających sie kątów...
No niestety ponoć te kierownice mają wadę konstrukcyjną i problemy które się pojawiają mają swoje podłoże w mechanice, a nie w elektronice. Tutaj masz link do artykułu, a w nim również link do relacji foto z próby naprawy: https://www.reddit.com/r/simracing/comme...
Mam ten sam problem w ibizie z 2011, czy wymiana czujnika pod kierownicą rozwiajała problem???
Na forum zmieściłem schematy do FH FM - szukaj w "download"- Volvo FH Tam jest i schemat i na końcu schematów rozłożenie czujników i innych elementów wchodzących w skład systemu. Najprawdopodobniej jest brak sygnału lub niewłaściwy sygnał z czujników skrętu. Trzeba pomierzyć zmianę sygnałów podczas kręcenia kierownicą czy widzą przemieszczanie się elementów....
Sprawdź czy ten czujnik wogóle działa. Ustawienie tej tarczy szczelinowej i czujnika wymaga duzej precyzji.
Czujnik jest pod kierownicą Dodano po 6 Zdjąłem kierownicę i ustawiłem taśmę na 0
Jeżeli kierownica nie jest na wprost i czujnik pokazuje 20 stopni skrętu podczas jazdy prosto, to normalne, że ESP się wywali. Napraw to i będzie OK.
Przeważnie jest tu gdzie taśma poduszek no gdzieś pod kierownicą. Wpisz sobie w google czujnik skrętu do twojego samochodu,zobacz jak on wygląda i szukaj. Nie mam takiego samochodu więc nie pójdę i nie zobaczę.
Czy mogę do niego podłączyć 9V lub 12V aby sprawdzić czy kierownica się kręci lżej ? Lepiej nie dotykaj. Pojedź z tym do warsztatu.
Podejrzewam, że tam gdzie w golfie 4 czyli pod kierownica po prawej stronie.
czujnik momentu układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym czy jest pod kierownicą Ile kosztuje ten czujnik
Masz hak do przyczepki? Zapewne wyłącznik czujników cofania j.w.
Temat do zamknięcia. Winowajcą okazała się poluzowana wtyczka od czujnika pod kierownicą .
Witam mam problem z passatem b 6 1.9 TDI 105 km a mianowicie świeci mi się choinka na liczniku po wypadku świeci się ABS ESP kierownica oraz poduszki i problem jest w tym że nie idzie wykasować błędów komputerem błedy są czujnik skrętu ktorego samochód tak jakby nie widział pod kierownicą wymianialem czujnik skrętu taśmę i nic nie pomaga dalej to samo...
Można samemu,ale później trzebba zrobić kalibrację,więc raczej....
Witam. Posiadam lagunę 2 z 2002r silnik 1,9 dci muszę zrobić od nowa synchronizację czujnika konta skrętu kierownicą. Jeśli jest taka opcja to gdzie ja szukać w tym ddt2000? pozdrawiam
Nie tu problem, problemem są zanieczyszczenia. Jeden komplet nie widzi przerwy. Sam kiedyś pół dnia spędziłem na tym. Co do ustawienia, nie podpowiem, rozbieralem celowo i poznaczyłem.
Czy zatem czujnik nacisku na kierownicę to ten sam czujnik co do ręcznej regulacji?
Masz jakiś interface do opla? Jak tak podłącz się do Cim'a i sprawdź czy widzi kręcenie kierownicą, może wystarczy wyprostować czujnik wzg. kierownicy i skalibrować (lewo-prawo do oporu).
Podczas jazdy na wprost mam kierownice przekrzywioną w lewą stronę i zastanawiam się czy to nie jest przyczyna problemów... To prawie na pewno jest przyczyna. Kierunek jazdy odczytany z czujnika pod kierownica jest inny niż odczytany z czujnika magnetycznego/zyroskopowego. Oczywiście kierownica musi być na wprost, a czujnik kata skrętu musi być po...
U mnie jest z DiagBox-a: C1135 Sygnał czujnika kąta kierownicy - Usterka trwała i U1205 Czujnik kąta kierownicy - Dane nieprawidłowe, tak więc nie myślę o włączniku pedału hamulca, a kierownica nie była rozbierana, błąd po prostu pojawił się pewnego dnia. Zastanawiam się czy wystarczy zmienić np. cały przełącznik zespolony?
Witam, Trzeba bylo tez kupic kalkulator i sprawa bylaby duzo prostsza. Nawet bez podlaczania sygnalu predkosci pojazdu uklad powinien dzialac tyle, ze ze stalym wspomaganiem. Czujnik na wale kierownicy jest "magnetyczny bez kontaktu" (info w dokumentacji). Jest to czujnik momentu obrotowego - drazek skretny + czujnik przesuniecia + troche elektroniki....
Od czujnika obrotów kierownica? Kolor zależy od opcji ESP też. Bywa tylko z czujnikiem momentu, bywa z momentem i kątem skrętu (opcja z kontrolą trakcji i ASR). Kolory przynajmniej dla Grande są przynajmniej 4. Przedlift/polift, z/bez TC/ASR... I o ile przyjanmniej w GP da się centralkę przekonfigurować, i wymienić czujnik momentu na momentu+kąta skrętu,...
Kierownica nie jest multi, prosta zwykła kierownica z czujnikiem skrętu i tyle, jak podepnę pod kompa to napiszę wszystkie dane.
Może trzeba zrobić reset czujnika kąta co?
Sprawdzałeś / wymieniałeś moduł pod kierownicą? Z tego co pamiętam tam jest czujnik położenia kierownicy, on może Ci szkodzić
Bezpiecznik nr 7, 10A, kolor czarno-niebieski (+12V po przekręceniu kluczyka), idzie na: -sterownik ABS (w tym roczniku pin 23 na kostce ABS) -włącznik stop przy pedale hamulca, -przycisk do wyłączania ESP, -czujnik kąta skrętu G85 pod kierownicą.
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Pod kierownicą jest czujnik kąta skrętu, jak przy jeździe na wprost kierownica jest skręcona i esp nie widzi zera na czujniku, to wywala błąd
sprawdziłem czujniki pod kierownica A co za czujniki masz pod kierownicą, co??? Sprawdź czerwone i żółte kable lecące do skrzynki bezpieczników pod kierownicą,m czerwone mają mieć zasilanie stałe a żółte po zapłonie. A może lepiej posłuchaj kolegi Motronic.
Źle zamontowany czujnik....zamontuj jeszcze raz ale dobrze...
Posprawdzaj wtyczki od modułu kierownicy, podaj może lepiej numer błędu i w jakim module bo te testery czasami mają błędny opis. Jak wykonujesz adaptację krok po kroku. Najlepiej by było podłączyć jakiś pewny sprzęt do diagnostyki. Kierownica jest ustawiona poprawnie po wymianie stacyjki.
Moduł za konsolą centralna za kieszonką. Silniczek na dole przy maglu. Czujnik polozenia pomiędzy stacyjką a kierownicą
Czujnik kąta skrętu (ta kierownica) następnie pewnie ESP związane z czujnikiem kąta skrętu (auto w poślizgu) oraz chyba czujnik ciśnienia powietrza w kołach. Nic co by powodowało niemożliwość odpalenia auta.
Jak się nie mylę to te wynalazki miały czujnik kąta skrętu rozwiązany podobnie do starych BMW, na dole kolumny kierowniczej. Były z nimi problemy mechaniczne, że coś tam się wyrabiało i kręcąca się kolumna nie poruszała okrągłego nasuniętego na nią plastiku będącego częścią z której czujnik czytał położenie. Zanurkuj pod kierownicę i zacznij od sprawdzenia...
Stwierdził mechanik, bo był błąd 5400, czujnik momentu obrotowego. Jak kierownica jest ciężka, tak jest przy skręcie. 3.1.17. Publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
Wczoraj grzebałem dalej z tym wspomaganiem, wykręciłem czujnik z kolumny i zmostkowałem " na krótko długim kablem ;) " kolumne z tym malutkim łożyskiem na czujniku i powiem wam że działa normalnie, tzn w zależności jak kręci sie czujnikiem kierownica reaguje prawidłowo kręcąc sie w prawo lub w lewo. Dotyczy się to obu czujników i obu sterowników czyli...
Bez czujnika skrętu pompa powinna chodzić ze stałymi obrotami. Wtedy jak wolno kręcisz kierownicą to w miarę lekko idzie ale przez to że nie podbija obrotów pompy przy szybszych ruchach czuć opór. Dwa powinien być błąd czujnika.
W pandzie jest elektryczne wspomaganie przy kolumnie, prąd na nie musisz pociągnąć jakiś grubszy, po podłączać wg. schematu, tylko ciekawi mnie jak w czujnikiem kąta skrętu, pare razy robiłem te tematy i miałem problemy z ustawieniem kolumny i czujnika bo kierownica sama sobie skręcała :)
zmien kod Dodano po 31 kierownica z lewej
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Tak dokładnie
Witaj. Miałem podobny problem. Jadą swoją gwiazdą wpadłem w dziurę. Po tym koło kierownicy przestawiło się. Przesunęły się wahacze od uderzenia. Czujnik na kierownicy sprawdza, czy koło kierownicy jest ustawiona do jazdy na wprost. Jeśli jest inaczej sygnalizuje usterkę BAS, ESP. Ustawienie zbieżności załatwia sprawę. Tak było u mnie. Kierownica w prawo...
Albo pod kierownicą albo z lewej strony deski.
Na komputerze pokazał się błąd 01542. Wychodzi na to, że odpowiedzialny może być za to czujnik G202 lub czujnik G419. Czujnik G202 znajduje się u mnie pod kierownicą, jednak jeżeli chodzi o czujnik G419, totalnie nie znalazłem informacji, gdzie on się znajduje. Pytanie więc, czy ktoś posiada informację na ten temat i czy czujniki te nie były stosowane...
Auto uruchomione, przyczyną była cewka zapłonowa. Mam natomiast inny problem. Musiałem zdjąć kierownicę i ciężko schodziła i pociągnąłem kierownicą za wtyczkę i rozpiął się czujnik skrętu. Złożyłem to do kupy ale świeci się teraz na lewym zegarze trakcja (samochód w poślizgu) a na prawym T/C. Na bank musiałem coś źle poskładać. Zdjalem kierownicę, obróciłem...
Widocznie czujnik obrotów uszkodzony i elektronika nie widzi obrotów.
sprawdziłbym wiązkę retardera pod kierownicą czy nie ma zwarcia do masy, ewentualnie czujnik oleju na retarderze. Na jaki kolor kopci i czy cały czas czy tylko przy depnięciu?
Szczerze mówiąc nie sprawdzałem ale gdy to zrobię napisze, chciałem się przygotować do większej inspekcji ponieważ myślałem ze jest jakiś czujnik na kierownicy. A znasz się na tym ? Tak pod kierownicą są dwie blaszki i jak skręcasz to się stykają i zapalają żarówkę. Nie szukaj tych blaszek bo to był żart. Masz czujnik skrętu, z niego info idzie do...
Tak w maglownicy na łbie przekładni.
mechanik spartolil i krzywo założył kierownicę o jeden ząbek Ciekawe jakie wskazania są z czujnika położenia kierownicy który może mieć wpływ na system ESP.
Trochę czasu minęło... Colta już nie ma, ale będę go mimo wszystko miło wspominać.... Co do wspomagania, zanim jeszcze zaczniecie wymiany, warto zajrzeć do czujnika położenia kierownicy. Jest pod kierownicą , którą należy zdemontować. U mnie on był winien. A wymieniłem wszystko.... Na koniec ów czujnik z Allegro za 40 zł używany . Pozdrawiam serdecznie
Przepływomierz i czujnik prędkości.
czujnik skrętu kierownicy". Gdzie można szukać takiego czujnika i jaki jest koszt takowego ustrojstwa Gdzieś pod kierownicą szukaj
czujnik esp jest chyba zintegrowany z włącznikami pod kierownicą i z taśmą od poduszki kierowcy
Od czego zacząć naprawę sterownik pod kierownicą czy czujnik?
Po prostu czujniknik nie dawał styku przy wciśnięciu. Zmierzony miernikiem. Dodano po 2 Poza tym czujnik hamulca jest przy silniku, pod kierownica tylko czujnik sprzęgła.
Może źle ustawiona taśma poduszki.
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
Czy istnieje jakaś inna możliwość? O ile dobrze mi sie wydaje to po rozkręceniu i lutowaniu nie będzie możliwe ewentualne oddanie na gwarancje Myślałem, ze kierowca jest już po gwarancji - i teraz spojrzałem na Twoj profil Kierownicę oddaj , bo sam tego nie nie naprawisz. Kierownica jest na czujnikach halla i ma mechanizm.
Czyli bezpośrednio z czujnika na skrzyni wychodzi najlepiej bo niepogmera bcmu pod względem pomiaru oporności lini żarówek. Chyba, że jest gdzies pod kierownicą przelotka od wiązki czujnika, żeby się wkraść? Jakieś schematy może ktoś coś?
Czujnik w mk7 2013 znajduje się pod kierownicą nad pedałami - trzeba szukać takiej szpilki z białą główka i ją należy nacisnąć
wiem co oznacz błąd...tyle że ST-6000 podpowiada: 1.naciśnij pedał hamulca ( TC zacznie mrugać)i mruga... 2. jedź 20-30 km/h prosto 3.skręć 90 stopni w lewo i w prawo Kurcze to moje priv auto...TC mi się paliło ze względu na czujnik pod kierownicą...TC zgasło zapalił się abs...może znacie jakąś inną procedurę??? Jedz 40 km/h Kolega zapomniał że skręć...
Problem udało mi się rozwiązać , być może zrobiłem coś nie potrzebnie ale zrobiłem to tak : Sterownik ABS - nastawy podstawowe - zerowanie czujników ESP Sterownik przekładni kierowniczej - nastawy podstawowe -czujnik skrętu koła Teraz : " Kierownica w prawo na max, w lewo i na środek." i dosłownie 1 metr przejechałem na wprost. Skasowałem wszystkie...
W poniedziałek spróbuje skalibrować.Kierownica przy jeździe na wprost jest idealnie prosto i pokazuje 15 stopni.Zbieżnością nie skorygujemy czujnika stęku gdyż kierownica będzie przesunięta o 15 stopni.
Audi A3 8p brak wspomagania swieci się błąd czujnika kata skretu oraz czerwona kierownica i nic innego po odpaleniu brak wspomagania oraz po podłączeniu vcds brak komunikacji ze wspomaganiem wymieniłam czujnik kata skretu oraz taśmę i dalej to samo czy ktoś miał taki przypadek albo może jest w stanie coś podpowiedzieć może jakiś przekaznik wtyczki przy...
Elektronik, narzędziem TECH 2 zdiagnozował błąd układu wspomagania. Nowe programowanie czujnika skrętu nic nie pomaga. Kierownica nie utwardza się podczas jazdy. Odczyty z czujnika są prawidłowe.
Czujnik jest pod kierownicą i jest do wymiany , bardzo częsta usterka w wagu
Bez odpowiednich loginów nie przyjmie kodowania!!! Zrób dokładnie po kolei tą procedurę. Jak masz wszystko sprawne i czujnik kąta skrętu ustawiony na żółtą kropkę to zakodujesz na 100%. Kierownica ustawiona na wprost +-5stopni 1. 03 ABS 2. 11 LOGIN 09555 3. 10 Kodowanie 4255 (teraz powinien już bez problemu przyjąć kodowanie) 4. 11 LOGIN 40168 [zerownie...
Na Twoim miejscu zaczoł bym od odczytu wskazań czujnika skrętu. Tzn obracał kierownice aż wartość czujnika pokaże 0* (kierownica powinna "wypadać" mniej wiecej do jazdy na wprost) Następnie trzeba sprawdzć czy koła przednie też faktycznie ustawione są do jazdy na wprost, jeśli nie najprwadopodobniej przy wymianie przekladni ktoś nie zablokowal kierownicy...
Po lewej stronie, pod kierownicą
Tak, udało mi się rozwiązać. Ponieważ już jakiś czas temu, to dokładnie nie pamiętam, ale w skrócie: Rozebranie modułu i późniejsze złożenie spowodowało "zawieszenie" - moduł zgłupiał ze względu na niezgodne położenie czujnika magnetycznego względem czujnika na podczerwień (z tarczą). Mimo wgrania nowego flasha i mapy wspomagania dalej nie mogłem zrobić...
Samochód mam od 1,5 roku i nie robiłem przy nim nic, usterka pojawiła się dwa tygodnie temu. Znasz może procedurę kalibracji czujnika przez kierownicę?
Najprawdopodobniej przyczyną był brak kontaktu kasety zawierającej czujnik skrętu, pod kierownicą.
Witam auto 99r ,1,8 ,AUDI TT ,gdzie znajduje sie czujnik przyspieszenia katowego G202 ? pod kierownica ? dzieki pozdr.
Wymieniłem czujnik momentu obrotowego w przekładni kierowniczej , sterownik wspomagania , ustawiłem zbieżność, żeby kierownica była prosto , kalibracja czujnika skrętu i autko naprawione.
Geometria i zbieżność jest w porządku... Samochód prowadzi się bardzo dobrze i nie ściąga w żadną stronę. Jedzie prosto, tak jak jest ustawiona kierownica. W bardzo słabym stanie były tylne tuleje wahaczy przednich, które oczywiście wymieniłem. Tak jak pisałem, po ich wymianie skalibrowałem czujnik kąta skrętu, bo wydaje się był rozkalibrowany prawdopodobnie...
Witam posiadam vw passat b5 97r i chciałbym zamontować w nim światła przeciwmgłowe przednie. Montował może ktoś już u siebie, jest tam poprowadzona instalacja elektryczna czy trzeba ją samemu poprowadzić. A jak już trzeba to jest możliwość zrobienia światła doświetlające zakręt po skręceniu kierownicą (np. podłączyć jakoś pod czujnik skrętu kierownicą
Wchodzimy do: [Select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Skręć kierownice o co najmniej 30° w lewo a następnie spowrotem [Meas. Blocks - 08] Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, należy ustawić na wartość 0,0° tolerancja ±5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Wpisz 40168 [Do It!] [Basic Settings - 04]...
czujnik skrętu jest w budowany w przełączniku liczy ilość skrętów w kierownicy czujnik magnetyczny Proste w ustawieniu jak skręca kierownicą w lewo lub prawo na włączonym silniku jak zaświeci się ESP trzeba w przeciwnym kierunku cofnąć . i sprawdzić . Naprawiłem sam i wszytko działa bez problemu Tomasz .....
Witam,odnawiam temat bo mam kolejne pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi w internecie, zauważyłem że przy silniku izolacja przewodu silnika była nacięta przez śrube silnika, kable były delikatnie nacięte więc każdy kabel z osobna odizolowałem tak aby na 100% nie było zwarcia ani nic, lecz zauważyłem takie coś iż gdy kierownica jest prosto lub w...
Czujnik jest pod kierownicą, zamontowany na przełączniku zespolonym. Numer VIN powinien wystarczyć. Po montażu trzeba zrobić przyuczenie, nie pamiętam czy w adaptacjach czy w ustawieniach podstawowych. Uważaj na taśmę airbag. No i sprawdź czy faktycznie uszkodzony jest czujnik, bo możesz wymienić a tu dalej d..a.
Witam mam problem z passatem B6 diesel 2,0 . auto nie odpala tylko i wyłącznie powyżej minus 10 st. byłem na servisie wymienili czujnik kierownicy i nic to nie dało . miga mi kontrolka od świec żarowych wymieniłem świece dalej nic . czy ktoś może mi pomóc ???
Pod listwą zębatą ogranicznika skrętu. Ta sprężyna ma za zadanie dociskać listwę do zębatki. Przy składaniu trzeba ustawić listwę na punkt centralny gdy kierownica jest na wprost. Można to sprawdzić przez równy kąt obrotu w lewo i prawo. Reszty czujników nie trzeba ustawiać bo i tak się kalibruje za każdym razem przy uruchomieniu.
Golf 4 1.9tdi alh 2001r Problem polega na tym że ESP pali się wciąż ABS pod odpaleniu po przejechaniu krótkiego odcinka gasnie Wymieniony czujnik przyspieszeń( pod kierownicą) Błędy 01423 - czujnik przyspieszeń obwód nieprawidłowy gdzie szukać? jeśli miała by być to wiązka. bezpiecznik nr 9 Sprawdzony. Może jakiś przekaźnik albo coś? 01486 - test drogowy...
masz zdjęcie lokalizacji czujnika?
Jest w module COM czy jak mu tam, to ten moduł pod kierownicą.
Widocznie występują zakłócenia sygnału ABS z czujnika na tym kole i sterownik załącza działanie regulacyjne. Pierwsze co bym zrobił to podłączył komputer i sprawdził jak wyglądają sygnały prędkości z czujników kół w czasie powolnej jazdy i jednocześnie kręcenia kierownicą (nie piszesz czy lewe tylne czy przednie). A tak w ogóle to powinieneś właśnie...
Jak mnie pamiec nie zawodzi czujnik ten masz przykrecony do kolumny kierownicy Czujnik G200 z G202 razem .
czujnik wspomagać kierownica czujnik obrót kierownica czujnik położenie kierownica
pralka polar wyłącza wirowania samsung sterowniki win10 ferrytowa antena nadawcza
zasilacz laboratoryjny dotyk iphonex
Radio Damis SMC-2500W: Specyfikacja i Naprawa Dlaczego Jura WE8 zapowietrza się przy spienianiu mleka?