Ten silnik na wale głównym nie ma czujnika lecz na wałku rozrządczym są trzy /3/ czujniki elektro magnetyczne zabudowane pod rozdzielaczem zapłonu , tam też jest moduł zapłonu.
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
skoro nie działa ESP i mowa o czujnikach to jest ich trochę i bez diagnostyki ciężko zwyrokować bo nawet słaby/zuzyty akumulator może niekiedy powodować problemy z ESP... swoją drogą skoro ABS na pewno działa (czy na pewno?) to chyba jednak nie były by to czujniki w kołach, może czujnik kąta obrotu kierownicy, albo czujniki żyroskopowe/przyspieszenia...
Takie klocki to się robią ale przy nieszczelności. Poszukaj w moich postach miałem kiedyś podobny przypadek i podobne auto. Z tego co się orientuję, ten czujnik obrotów nie ma znaczenia, a ten błąd to Fake.
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Czyli moduł do wymiany na to wygląda.
Zrób kalibrację czujnika kąta obrotu kierownicy.
Na podstawie sygnału z czujnika wału korbowego i czujnika kąta obrotu przestawiacza wtrysku (czujnik w pompie wtryskowej) obliczony jest kąt wtrysku ( w uproszczeniu) .
lub do wymiany cała kolumna. Da radę wypruć sam czujnik kąta obrotu i wsadzić sprawny. ABS/ESP też pluje się z powodu bubla w kolumnie kierowniczej, w kijankach była na to kampania i wymieniali całe kolumny ze wspomaganiem.
Witam wszystkich,po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy:))pozdrawiam
Nic poza montażem robić nie trzeba No a niby co miał byś tam robić jak to trochę żelastwa i czujnik kąta obrotu, tylko zbieżność
dzięki za odpowiedź, tak właśnie myślałem, gość też mi tłumaczył że nie odpali, a numeru błedu nie pamiętam ale chyba N-108, na 100% opis błędu to CZUJNIK KĄTA OBROTU POMPY WTRYSKOWEJ-USZKODZENIE i nie mam ciśnienia na wtryskach prawdopodobnie przez ten czujnik, ma ktoś taki czujnik na zbyciu ? pompa 106 C
Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
Masz w opisie-engine speed. W opisie pinologii jest błąd, piny są numerowane od lewej czyli dolny rząd to 1-10 a górny 11-20 zaczynając od lewej.Żołty kabel we wtyczce to zapłon(pin 10) a pusty pin to pin1. Czyli z tego co zrozumiałem to aby wspomaganie działało muszę podłączyć: pin 2 masa czujnika kąta obrotu, pin 3 sygnał 1 czujnika kąta obrotu,...
DSC ma iformację po CAN ze sterownika poduszek z czujników G i obrotu. Potrzebuje też informację z czujnika kąta skrętu kierownicy, czujnika ciśnienia w obwodach układu hamulcowego, czujnika prędkości i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem.
Taśmą sie nie zajmujmy . Pytałem czy przez przypadek nie obróciłeś czujnika kąta o jeden obrót. Ale jak nie oddzielałeś go to chyba nie tak?
Walnięty jest czujnik kąta obrotów wałka pompy. Jak wymienią dam znać czy pomogło.
Czujnik kąta obrotu wału.
Witam, mam ten sam problem sterownik po usunieciu crash daty. Wszystko ok, tylko jest jeden blad w RCM C0063:68-2F (Czujnik kąta obrotu pojazdu wokół osi pionowej) czyli YAW sensor. Wszystkie kalibracje czujnikow w module ABS zrobione, przechodzą pomyslnie, natomiast ten blad nie da sie skasowac. Macie jakieś pomysły? Dziękuję za sugestie.
Taśma airbag nie ma nic wspólnego z usterką, problem masz z czujnikiem kąta obrotu kierownicy. Sprawdź linię CAN od czujnika kata skrętu do modulatora ABS.
juz doszedłem do tego przyczyną był uszkodzony "czujnik kąta obrotu" w pompie wtryskowej tak sie to chyba nazywa BRAZOWY kabelek.. i cisnienie z pompy przez kabelek dawało na reszte instalacji :D
Nowy sterownik, czujnik kąta obrotu oraz zawór dawki załatwił sprawę, dziekuje wszystkim za pomoc, temat do zamkniecia.
Auto jak w temacie. CIM podmieniony na drugi i ten sam błąd: C0460 Obwód sygnału czujnik kąta obrotu kierownicy, zakres działanie. Czyżby uszkodzony moduł ABS? Błąd pojawił się niby po wymianie krzyżaka. Ktoś walczył z powodzeniem z takim błędem ?
Witam kolegów mam taki problem z Astrom H 2005r po wymianie modułu CIM samochód odpala ,ale nie mogę z kalibrować czujnik kąta skrętu kierownicy jest błąd C04690-5A Obwód sygnału czujnika kąta obrotu kierownicy.Na starym module czujnik jest ok.Co może być nie tak z tym modułem w środku są dwie motki ,czy możliwe że któraś się wysypała pozdrawiam.
Opel vectra b 2,0dti błąd P1345 wskazywał na czujnik kąta obrotów, wymieniony na nowy. Raczej fachowo. Problem nadal identyczny, po rozgrzaniu gaśnie i brak obrotów pompy na OP-COM. Pytanie czy możliwe że nowy czujnik jest uwalony czy problem może być w module pompy.
Czujnik obrotów silnika zbiera impulsy z kola zamachowego.Umieszczony jest na wysokości połączenia silnika i skrzyni.Sprawdz kabel biegnący do niego pod kątem uszkodzenia.
Czy można te pojęcia używać zamiennie? Enkoder to przecież rodzaj czujnika. Witam Panią Istotnie, enkoder to rodzaj czujnika, ale jest to tylko jeden z wielu rodzajów czujników. Inaczej mówiąc: "czujnik" i "enkoder" to nie są synonimy i nie należy używać ich zamiennie. Można pisać "czujnik", w ogólnym kontekście urządzeń służących do pomiaru jakichś...
Ja powiem bez dzwonienia: sprawdź sterownie zaworu wysokiego ciśnienia - http://obrazki.elektroda.net/53_12905361... 1. - łopatkowa pompa przetłaczająca z zaworem regulacyjnym ciśnienia 2. - czujnik kąta obrotu 3. - sterownik pompy 4. - pompa wysokiego ciśnienia z wałkiem rozdzielczym i zaworem wylotowym 5. - przestawiacz wtrysku z zaworem przestawiacza...
A może kolega doradzić w jaki sposób dokonać pomiaru? W jednej z książek wyczytałem sposób na kontrolę generatora impulsów i czujnika kąta obrotu poprzez mierzenie opornosci i napiecia. Czy to o to chodzi?
Dzień dobry. Po zagrzaniu silnika skrzynia biegów uruchamnia się bez problemów - auto jeżdzi. Ma nierówne obroty i pojawia się servis błąd silnika konieczna naprawa. Lexia zczytała błędy które znikaja bo zagrzaniu auta- P1739 błąd prędkości obrotowej na wejściu do skrzyni biegów i P1755 usterka kontroli położenia wykonawczego sprzęgła. Zostaje jeszcze...
Po przespanej nocy pełnej przemyśleń doszedłem do takiej oto sentencji :) Jeżeli pojazd zatrzyma się i nadal ma około 1300 obr. i nie reaguje ani na gaz ani na sprzęgło to można założyć że nie działa żaden z czujników ABS (ponieważ prędkość obrotowa wszystkich kół jest równa zero) - czyli można wykluczyć czujnik ABS a przyjrzeć się bardziej czujnikowi...
O potencjometrach zapomnijcie, już prędzej rezystancyjne czujniki kąta obrotu - takie potencjometry o przedłużonej trwałości. W Elfie można kupić za (20,-) [url=http://www.melexis.com/prodfiles/00... układy. Bezstykowe, rozdzielczość na poziomie minut kątowych, wyjścia do wyboru: SPI, analogowe lub PWM.
Błąd we wspomaganiu ma nr U1313 - Połączenie DAE (elektryczne wspomaganie kierownicy) / ESP, Spójność . We wspomaganiu nie ma możliwości kodowania w Planecie, tylko podgląd parametrów, odczyt i kasowanie błędów. Błąd może wynikać stąd, że w samochodzie nie ma ESP, jest tylko ABS? Może wspomaganie, po regeneracji, które zostało założone do samochodu...
EBS 4616 - Czujnik koła koło 3: Uszkodzony przewód podłączeniowy lub uszkodzony czujnik Status błędu: FMI 9, błąd urządzenia. Wskazanie błędu: Centralna lampka ostrzegawcza STOP (H111) świeci na żółto. Skutek błędu: Nadzór ABS ograniczony lub wyłączony, nadzór ESP wyłączony, nadzór regulacji momentu holowania (DTC) jest być może wyłączony, ASR jest...
do ukladu napędzania będzie wstawiony jeszcze czujnik mierzący kąt obrotu
Witam kolego Stiwen1.Niestety pomimo usilnych prób naprawy tego tanim kosztem nie udało się.Uszkodzona pompa wtryskowa:(.Na podstawie podłączenia się pod komp BOSHA bezpośrednio pod pompę usterki są następujące: 52 czujnik kąta obrotu/system IWZ 53 czujnik kąta obrotu /system IWZ 57 regulacja przestawiacza wtrysku - stałe odchylenie regulacji 50 magnetyczny...
Sprawdź przewody przy pompie ABS i wtyczki przy czujniku kąta skrętu. Po wymianie czujnika kalibracja była robiona czy nie ? ===ABS DTC C1277-E0=== Kod: C1277 - Błędny sygnał 1 i 2 czujnika kąta obrotu kierownicy Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców...
http://www.autodieselparts.com.pl/872,14... https://www.azetdiesel.pl/pl/p/Czujnik-k...
Kolego jeżeli chcesz sterować prawo lewo odnośnie ustalonym kątem obrotu to najlepiej jeżeli będziesz miał: silnik + falownik +enkoder + najprostszy sterownik PLC (NIe przekaźnik programowalny). + jakiś mały panel operatorski. Jeżeli chcesz starować bez falownika to i tak musisz mieć czujnik kąta obrotu (instalowany na wale silnika) PLC + jakiś mały...
Parametr 3-14 ustawiony na 0 Parametr 3-15 ustawiony na [1]- wejście analogowe 53 Parametr 3-16 ustawiony na [2]- wejście analogowe 60 Pod wejście 53 podłączony potencjometr 10k Pod wejście 60 podłączony czujnik obrotu kąta 4-20mA. Panel LCP 11 Obrót lewo prawo uzyskuje na razie stosując joystick podłączony do wejść 12 18 19. Potencjometrem i czujnikiem...
Każdy ząb to szpilka. I masz liczyć szpilki, nie napięcie jako takie. Do tego jeśli chcesz z tego liczyć obroty to spójrz na koło, i na oscylogram który kolega (at)merc124t zamieścił. Jedna szpilka jest większa, to jest ten jeden szerszy ząb na kole. Ta szpilka oznacza 1 pełen obrót koła. Mniejsze szpilki i mniejsze zęby są do informowania ECU o aktualnym...
Wspomaganie z błędem 002 - naprawiony wsad. W aucie po skasowaniu żadnych błędów, dalej brak wspomaganie + błąd na desce. Jedyne co, to w parametrach pod Clip'em brak informacji o kącie obrotu kierownicy, status wspomagania 3 - brak informacji o pozycji kierownicy. Clip nie ma spełnionych warunków do wykonania kalibracji czujnika kąta obrotu. Spotkał...
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
Pod listwą zębatą ogranicznika skrętu. Ta sprężyna ma za zadanie dociskać listwę do zębatki. Przy składaniu trzeba ustawić listwę na punkt centralny gdy kierownica jest na wprost. Można to sprawdzić przez równy kąt obrotu w lewo i prawo. Reszty czujników nie trzeba ustawiać bo i tak się kalibruje za każdym razem przy uruchomieniu.
Właśnie przerabiałem w serwisie wymianę przekładni kierowniczej w Clio II. Zamiennik z Turcji lub Chin za 400zł - przysyłali nam 2 razy i pomimo info w dokumentacji że ma otwór na czujnik kąta obrotów (wspomaganie elektryczne) to otrzymywaliśmy całkiem inną przekładnię - bez czujnika i z innym kątem pochylenia wyjścia na wałek kolumny kierowniczej......
W adamie procedura wygląda tak: Uczenie czujnika kąta obrotu kierownicy jest zawarte w funkcji ogólnej konfiguracji i może być wymagane po dokonaniu wymiany pewnych części układu kierowniczego: •Przekładnia kierownicza •Kolumna kierownicy •Wewnętrzny drążek poprzeczny mechanizmu zwrotniczego •Zewnętrzny drążek poprzeczny mechanizmu...
Witam wszystkich serdecznie, Chcę przerobić wkrętarkę akumulatorową B&D tak aby można było wkręcać nią śrubki sterując atmegą i kontrolując kąt obrotu i moment obrotowy. W jaki sposób mogę się do tego zabrać od strony elektroniki. Jaki czujnik kąta obrotu mogę zastosować... Schemat już zacząłem rysować ale mam mnóstwo wątpliwości co do jego poprawności....
Ja te pompy zdejmuje i zawoze do boscha potem odbieram zrobione. Ale tak czy tak po tych obiawach to na 100% awaria pompy bezwzgledu na to ktory jej element sie wysypal. Jestem tego samego zdania. Na ogół siada mechanika, trochę rzadziej korpus pompy. Często pada elektronika zwłaszcza w powypadkowych wtedy koszt naprawy przekracza 3.500,- :cry: Z tymi...
Dzięki wielkie elektrit. Jutro jak tylko odbiorę pompę to sprawdzę i napiszę co było. Dzisiaj jadę odebrać tą pompę i mam pytanko: Czy błędny odczyt obrotów wałka pompy może mieć przyczynę poza pompą (instalacja, ECU,...)? Pompiarz sugerował taką wersję, a mnie wydaje się że przecież sygnał z czujnika kąta obrotu wałka pompy jest obrabiany bezpośrednio...
Bezpiecznik F14 zasila między innymi światła STOP, czujnik zapchania filtra hydrauliki, czujnik obrotów WOM, radar i moduł EHR więc trzeba sprawdzić obwody tych elementów głównie pod kątem uszkodzonych przewodów, zwarcia itd. Jeśli zapala się akumulator to sprawdź ładowanie na początek.
Witam ,autko i problem jak w temacie, pompa i sterownik po regeneracji, na początku po podłączeniu kts-a bezpośrednio do pompy wywaliło błędy: 52- czujnik kąta obrotu 59- początek wtrysku 5c- szyna can 5c dał się skasować 52 i 59 powracały więc wymieniłem czujnik halla w pompie, teraz po odpaleniu na "plaku" wskakują błędy 52 i 59 które dają się skasować...
Bardzo różne. Czujniki prędkości obrotowej, drogi, kąta obrotu itp ...
Witam serdecznie Mam problem z vectrą, wyświetla się kierownica z wykrzyknikiem oraz opadają wskazówki, w op-comie na Cim wywalał mi sporo błędów, C1531 - obwód zasilania czujnika kąta obrotu kierownicy, napięcie za niskie (03) - nie występuje C1532 - sygnał czujnika kąta obrotu kierownicy, przerwany obwód lub napięcie za wysokie (05) - obecny c1550...
Robię głęboki odkop i z góry przepraszam wszystkich za ten fakt. W ramach zaliczenia zajęć na uczelni buduję z kolegą układ wspomagania bazując na Oplu Corsa B 1.0 rocznik poniżej '99. Mam problem z wejściami PIN, ponieważ wiem jakie sygnały wchodzą na piny : 2,3,6,7,8 jednak nie wiem co z Pinami 1,4 i 5. Wiadomo, że chodzi o zasilanie, ale w internecie...
Czy uszkodzeniu ulegl modul bsi ? komputer milczy na temat błedów W czym masz problem bo nie rozumiem??? Tam nie ma żadnych prądów tylko pin 1 i 6 sygnały sterujące z czujnika kąta obrotu kierownicy (twoja taśma) Pin 3 to diagnostyka K-line, pin 9 to info o uruchomionym silniku i pin 4 sygnał prędkości auta. Jedyne ,,prądy,, jak je nazywasz to ,pin...
Przepraszam, pomyliłem nazwy. Jest to czujnik kąta obrotu. Wykonałem testy według instrukcji z książki serwisowej i po tym doszedłem że to właśnie ten element poszedł. Na jednym z pinów już nie pamiętam 1 lub 2 nie mam wymaganego napięcia. Reszta działa bez zarzutu. http://obrazki.elektroda.pl/3525166500_1... http://obrazki.elektroda.pl/2305692600_1...
Dzień dobry, Muszę wysterować silnik w taki sposób , że : - chce skrecic w lewo , wał obraca sie w lewo - chce skrecić w prawo , wał obraca się w prawo Musi istnieć ciągły pomiar wartości tego kąta , tak żeby w razie odbicia koła , silnik widział że trzeba powrócić do umownej pozycji "0". Wszelakie enkodery odpadają ze względu na koszta. Myślałem o...
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
te objawy wskazuja na brak zasilania paliwem lub przerwy z dwóch czujników kąt przepustnicy lub czujnik podciśnienia / przepływomierz to auto nie ma przepływomierza
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
Taśma jest do air bagu a nie do kąta skrętu. Temat został dziś rozwiązany bez żadnych komputerów, wystarczyło ustawić ķoła na wprost wcisnąć zatrzask i obrócić samym czujnikiem kąta skrętu o jeden obrót w lewo i się wyzerowało. Zmylił mnie ten znak który niby się zgrywał ale okazało się że on był źle złożony. Czyli nie warto się sugerować tym znakiem...
04617 Czujnik koła koło 4: Uszkodzony przewód podłączeniowy lub uszkodzony czujnik, okablowanie czujnika prędkości obrotowej uszkodzone, czujnik prędkości obrotowej lub jego okablowanie są zwarte do masy lub zasilanie elektronicznego obwodu modułu regulacji ciśnienia jest uszkodzone. Sprawdzić przewody i wtyczki między modułem regulacji ciśnienia i...
Szukam przykładu obliczeń na kwaternionach ale wytłumaczony łopatologicznie (od początku do końca przesunięcie wektora). Wcześniej ogarnąłem macierze 4x4 i bez problemu animacje 3D na atmedze mogę zrobić ale trzeba mi to samo na kwaternionach . Materiały , które znajduję wykraczają poza możliwości hobbystyczne :/ . Na sam koniec interesuje mnie użycie...
Zero problemów z uzyskaniem sygnału nadajacego się do określenia liczby obrotów. Kiedyś korzystałem z "przysposobionej" zewnętrznej karty dźwiękowej do testowania takich czujników ,głównie ABS. Półśrodek w sumie,ale działał.Można było wyraźnie zauważyć rozsadzoną przez rdzę koronkę przy kole,albo uszkodzony ząb na czujniku wału.Dwa kanały to już pozwalały...
Witam ponownie. Dzisiaj podlaczylem auto pod vaga ponownie i wyszło kilka błędów w silniku 00513. Czujnik kąta obrotu wału korbowego-G28 następny to 01318. Komputer sterujący pompy wtryskowej-J399 i w liczniku 01314. Komputer sterujący silnika wstrzymanie prędkości - uszkodzenie. Z moich obserwacji jak zachowuje sie samochód i z tego co czytałem na...
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Czujnik kolteca ma trochę duży opór obrotu, magnes "wisi" na takiej "ośce", ale suwak, styk jeżdżący po drucie oporowym, wprowadza dość mocne tarcie i te dwa magnesy w zaworze i czujniku muszą dobrze się sprzęglać, widzieć, czy jak to tam nazwać. Mój póki działał, wskazywał trochę skokowo, ale raz przekładnia pływaka była już wyrobiona, dwa sam czujnik...
dokładnie silnik da się uruchomic nawet z uszkodzonym czujnikiem położenia wału , sterownik przyjmie wtedy sygnał z czujnika kątu obrotu jako zastepczy
Witam! Mam problem z BMW E83 2008r 2.0B z napędem 4x4. Cały czas pali się kontrolka 4x4 i zółty wykrzyknik. W sterowniku VTG widnieje błąd 55C4 - brak wiadomości z DSC W sterowniku ABS z kolei widnieje błąd 6E3C (w Launchu opis jest "silnik wewnetrzny" z kolei w Texie " interfejs silnika" W sterowniku od silnika 2DB4 - brak wiadomości od DSC. W aucie...
Jeśli problem leży w kącie wyprzedzenia tłoczenia to błędu szukałbym w czujniku obrotu wałka pompy bo to na podstawie jego sygnału reguluje się kąt.
99% usterek czujnika halla w tym modelu objawia się tym, że rozgrzany silnik gasnie i nie daje się uruchomić do ostudzenia. W starych aparatach zaś urywały się przewody idące do halla na wskutek ruchów płyty nośnej która zaś była poruszana podciśnieniowym przyśpieszaczem kąta zapłonu.
No to nie byli mechanicy tylko pseudomechanicy Kąt wtrysku vagiem silnik nastawy podstawowe w polu 9tym wartość powyżej 120(temperatura paliwa)w drugim polu wartość ok50 kąt wtrysku.Lub silnik nastawy podstawowe i na dole tdi timing .Na wykresie wszystko pięknie widać.Druga sprawa z wchodzeniem na obroty proszę sprawdzić czujniki pedału stop(stop oczywiście...
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
Panowie temat jest taki wczoraj jak już miałem dobry sterownik posprawdzałem co jest zasilane przekaźnikiem. Obwód jest zwarty na konkretnych pinach. Czyli poniższe "odbiorniki" czerpią prąd bezpośrednio z tego przekaźnika. Lista wygląda tak: - Zawory wtryskowe - Czujnik kąta obrotu wału korbowego - Miernik przepływu powietrza - Czujnik położenia wałka...
Witam Mam problem z fordem czasem wyskakuje mi komunikat usterka układu wspomagania i wyłącza się kontrolka ESP błędy w forscan w zdjęciu gdzie szukać usterki który czujnik bo wiem ze są dwa na kierownicy i w maglownicy może mnie ktoś pomóc od czego zacząć szukać https://obrazki.elektroda.pl/7372294200_... Dodano po 23 ===PCM DTC Brak===...
Nie do iloczynu a wektora pola wirowego. Podobnie moc silnika ustala się za pomocą falowników wektorowych. Tu przy minimalnych obrotach moc jak i obroty można niezależnie ustawić w zakresie od 10 do 100% tak samo jak obroty . Ale to inna historia i dotyczy silników z wbudowanym resolwerem. To czujnik obrotu kąta pola wirowego. Moc silnika 2 biegowego...
A co z kątem wtrysku zmienia się wraz z obrotami i w jakich granicach,ja stawiam na czujnik położenia wałka pompy albo przerywający sterownik,tak czy inaczej pompa do regeneracji.
A myślał kolega nad regeneracją tego potencjometru? Ja bym nie ryzykował wkładania innego czujnika kąta skrętu.
Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
[quote="emarcus Chyba nie tak prosto z dwukierunkowym zliczaniem impulsów (rozpoznaniem kierunku obrotu)! e marcus[/quote] Warunkiem rozrówniania kierunku obrotów jest tylko to aby dwa czujniki były rozstawione miedzy sobą o kąt rózniacy sie od 180 stopni lub tez w przypadku jednego czujnika otworki lub jezyczki przecinajace czujnik byly rozmieszczone...
Pozwolę sobie trochę uzupełnić twoje spostrzeżenia .Więc przyczyna błędu; za duży opór w czujniku obrotów.Za duża szczelina powietrzna między kołem biegunowym a czujnikiem obrotów , koło biegunowe kołysze się.Usuwanie błędu: sprawdzić przewody i wtyczki między modułem regulacji ciśnienia i czujnikiem obrotów pod kątem zwarć lub przerw i naprawić okablowanie...
Witam. Przyglądam się dyskusji bo mnie to troszkę interesuje. Mam pytanie. Jakie zakresy szerokości widzenia mają czujniki które stosujecie. Kłucicie się o kąty obrotów mechanizmów, a jeżeli czujnik ma zbyt duży kąt widzenia to i tak widzi to samo dla kilku albo może kilkunastu kroków mechanizmu. A może jest jakiś tani i dość wąsko widzący czujnik?...
Chodzi o to, że jeśli silnik zbyt szybko się kręci to nim wyhamuje go procesor wykona on jeszcze cześć obrotu. Każda instrukcja assemblera zajmuje minimum 1us (przy taktowaniu 12MHz). Dla doktora musisz ustawić suwakiem prędkość silnika na MIN, Update Freq. na 1. Odpalić program raz i zatrzymać w momencie zadziałania czujnika. Po zatrzymaniu i resecie...
Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520
Nie wiem jak jest w typowych PLCm, ale podejrzewam, że podobnie. W przypadku TDA5051 wystarczy podać impulsy na wejście nadajnika i odczytać je na wyjściu odbiornika. Oczywiście można dać też po drodze mikrokontrolerki w nadajniku i odbiorniku, tylko po co. W przypadku typowego licznika bez dodatkowych wyjść przeróbka wchodzi w grę tylko w przypadku...
Walczę z kierownicą T300, praktycznie mechanicznie nowa. Najpierw rozłączała się podczas autokalibracji. Powodem był zimny lut na jednym z tranzystorów, uderzenie powodowało wyłączanie zasilacza, gdyż zanikało 5 V z USB. Potem kierownica nie była rozpoznawana przez PC jako T300RS, tutaj powodem był zły styk na przełączniku PS4/PS3. Po tygodniu użytkowania...
kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem) Tu masz przyczynę. Możliwe powody: -pompa lub jej ustawienie -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
Jakie masz napięcia na czujniku doładowania w jakich zakresach obrotów? Czy sprawdzałeś rozrzad, czujniki walka i wału? Czy pod kątem mechanicznym siknik jest sprawdzony?
Jakie masz dane do obliczenia tego konta obrotu?
ten czujnik może miec wpływ z zujnikiem znajdującym się na dolnej części pompy, może regulować razem z nim ciśnienie przy obrotach rzędu 2000. W Twojej pompie zapewne jest układ przyśpieszacza dynamicznego kąta wtrysku z wykorzystaniem układu dwusprężynowego a on właśnie przy 2000 obrotów zmienia się poprzez zmianę ciśnienia w pompie. Ten czujnik pomiędzy...
Masz problemy z czujnikiem kąta skrętu na kierownicy. Warto podejrzeć parametry i obroty kierownicy podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Jak sygnał z czujnika będzie błędny to wiadomo o co chodzi.
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Teoretycznie po wymianie czujnika obrotów pompy wtryskowej powinno się kalibrować pompę wtryskową na stole probierczym. Tyle teorii lub opinii z boscha. Z praktyki jak jest problem to wystarczy przestawić trochę w lewo lub w prawo czujnik obrotów co przyśpieszy lub opóźni kąt wtrysku pompy. Czujnik obrotów można też sprawdzić za pomocą specjalnego testera...
Czujnik czego ? Zewnętrznie nie masz na tej pompie żadnego czujnika, Są nastawniki dawki i kąta wtrysku. Nieruchome. Pod sterownikiem, wewnątrz pompy jest czujnik obrotów pompy, również przykręcony na stałe. Rozumiem, że chodzi o pompę wtryskową, VP44.
Choćby i taki https://alitech.com.pl/produkt/potencjom...
Muszę znaleźć sposób, jak 3 krańcówką wymusić sygnał STOP z tego sterownika w pozycji środkowej. Wobit ok, ale z enkoderem to już do eksperymentów ponad 1150 zł, post zacząłem: ”Jestem konstruktorem amatorem...” :) Muszę opracować sposób oddalania się i przybliżania krańcówki dla 3 krańcówki STOP, aby wyłączała silnik tylko w kierunku jednego lub drugiego...
Jak podpinam VCDS to tam nie ma żadnych błędów, kontrolki się nie świecą. Może tak być że jest uszkodzone abs/esp i nie ma żadnych błędów? Zdarza się że parametr jest błedny ale w zakresie dopuszczalnym i wtedy błedu nie ma. Przważnie wtedy któryś z czujników oszukuje albo są różnice w prędkościach kół (rózne opony) lub dziwne odczyty z czujnika przyspieszeń...
O cieszę się że ktoś się zainteresował moim problemem :) Projekt który wykonuję jest automatyzacją istniejącego manualnego obrotnika. Jest to przyrząd do mocowania elementów walcowatych dla późniejszej obróbki otworów. Problem tkwił w tym, iż operatorzy mają problem, gdyż po wywierceniu w jednej osi otworów trzeba obrócić o dany kąt element obróbkowy,...
Dzięki wystarczyło skalibrować czujnik i jedzie pozdrawiam😉
czujnik kąta obrotu kierownicy pomiar kąta obrotu czujnik kąta obrotu pompy wtryskowej
pęknięcie matrycy samsung astra ciśnienie wtrysku fałszywe powietrze
thx202 zamiennik thx203 zamiennik
Jak falownik zmienia 24V DC na 230V AC? Gdzie w Lublinie przestroić odbiornik Diora DST-301?