Witam Ten wypust służy do obrócenia magnesu o jeden ząbek po każdym pełnym obrocie kierownicą i jest tylko informacją czy plus czy minus 360st. w pozycji na wprost magnes powinien być nad czujnikiem nr.3, a kąt położenia jest mierzony przez fotokomórki, a skoro nie może skończyć kalibracji to albo jest sam w sobie uszkodzony albo procedura jest wykonywana...
We wspomaganiu elektrycznym Peugeot 207/2010 błąd P1648,którego nie umiem dopasować.W parametrach uszkodzenie torque sensor.Podstawiałem 2 czujniki bez efektu. Niestety, dokumentacja nie jest w tym przypadku zbyt pomocna: https://obrazki.elektroda.pl/1122632900_... Kody błędu Sformułowanie posprzedażne kodu błędu C1209 Usterka - utrata...
Tak Vas ma taką funkcję i jej też próbowałem, to jest to samo co nastawy podstawowe, tylko że w nastawach podstawowych jest jeszcze kalibracja czujnika kąta położenia. No właśnie u mnie 3 razy nie dociska, tylko raz jak zamykam zaciski. Błąd jaki pokazuje to : brak nastaw podstawowych - teraz nie ma tego auta u mnie.
Czujnik kąta skrętu jest wbudowany w przełącznik zespolony kierunkowskazów i świateł. Jest to część niedemontowalna. Czujnik jest typu magnetorezystancyjnego, toteż czyszczenie nic tu nie zmieni. Jedyne co możesz zrobić to zmierzyć ciągłośc i ew. zwarcia przewodów w inst. elektrycznej. Jeśli rzeczywiscie jest uszkodzony to żadne grzebanie we wnętrzu...
Czy można te pojęcia używać zamiennie? Enkoder to przecież rodzaj czujnika. Witam Panią Istotnie, enkoder to rodzaj czujnika, ale jest to tylko jeden z wielu rodzajów czujników. Inaczej mówiąc: "czujnik" i "enkoder" to nie są synonimy i nie należy używać ich zamiennie. Można pisać "czujnik", w ogólnym kontekście urządzeń służących do pomiaru jakichś...
Wymieniłem pompe abs i czujnik położenia kąta kierownicy
Zrób otwory w kadłubie co kilka milimetrów. Powinny znajdować się na łuku względem osi nitki i kącie +/-30 stopni. W otworach zamocuj zwykłe fotodiody. Program powinien zapamiętywać ostatnie położenia nitki w momencie nie zasłonięcia czujnika.
Witam pacjent fuso center 3.0 euro 4 75 Tyś km . Wywala błąd czujnika położenia wału przy dodaniu gazu na kompie widać że przy przekroczeniu 5 stopni kąta wtrysku wchodzi w tryb awaryjny. MOJE pytanie brzmi czy w tych silnikach działo się coś z kołem zamachowym (z niego zczytuje sygnał) czy może pękają wały korbowe? Dodam że słychać dziwny dźwięk rytmiczny...
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
Zapłon 10stopni przez zwrotem tłoka, TPS (czujnik położenia przepustnicy) informuje sterownik silnika o kącie otwarcia przepustnicy. A kontrolka z obrysem silnika się nie świeci na desce rozdzielczej ?
moje pytanie to gdzie wysyłane i dlaczego są informacje z czujnika wzniosu iglicy we wtrysku sterującym. Wysyłane jest to do ECU aby określić moment kiedy faktycznie otwiera się wtrysk. ECU za pomocą tych danych jaki i danych z czujnika położenia wału może precyzyjnie regulować kąt wtrysku.
No a jakieś napięcie tam dochodzi ? Silnik sprawny ? Chyba na silniku lub w nim (nie pamiętam ) powinien być potencjometr odwzorowania położenia czyli kąta wznosu . Może jest uszkodzony lub zabrudzony i elektronika blokuje się .
W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
A tego wariatora to nie wpina sie w czujnik położenia wału korbowego a nie w czujnik położenia wałka rozrządu?
Pomiar kąta wychylenia dźwigni odbywa się poprzez czujnik magnetyczny. Na wyjściu czujnika zwykle jest PWM.
Bo u dołu pompy jest jeszcze zawór wyprzedzenia kąta wtrysku. Szło to obejść w tej pompie Lucasa. Zobacz jeszcze na czujnik położenia wału, z przodu, koło rozrusznika. Z pamięci- albo leciał sam czujnik (rozwarty) albo ropa sącząca się po wiązce rozpuszczała izolację przewodów, tak, że ta kruszała io robiła zwarcie; z tego co pamiętam- na tym odcinku...
Na górze pod kątem.
No niby tak, tyle że jeśli od razu masz błąd, to sam czujnik i/lub jego podłączenie jest problemem, a nie złożenie. Kilka a-klas które robiłem z tym problemem, w większości brak połączenia, jeden czujnik trafił się uszkodzony, ale to skakał pomiar kąta. Fakt, nigdy nie miałem okazji go rozbierać, więc nie powiem na jakiej podstawie orientuje się w położeniu...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Jak wygląda sprawa z tym kątem? podaj jakieś wartości Czujnik położenia wału nic nie knoci?
Jeśli tylko odkręcisz przełącznik zespolony (Com) i nie będziesz do niego zaglądał to czujnik skrętu się nie rozkalibruje. Postaraj się też przed odkręceniem kierownicy ustawić koła na wprost i zaznacz np. pisakiem ślad żeby zamontować kierownicę w takim samym położeniu.
W poprzednim poście napisałeś, że zmieniłeś ECU i było to samo. Więc problem po stronie silnika (mechanika) lub błędnych sygnałów z czujników. Za co odpowiada tutaj czujnik położenia wałka rozrządu? Za kontrolę zmiany kątów otwarcia zaworów, czy kontroluje kolejność zapłonów i wtrysków? Na cylindrze 1 i 4 są odcinane wtryski?
Co do podgrzewacza musisz sprawdzić ze schematem. Poszukaj pod kierownicą, sprawdź też czy czujnik kąta skrętu jest zgodny z autem. Czujnik położenia wzdłużnego znajdziesz na podłodze.
Witam. W myszy transoptor jest wykorzystany w roli czujnika ruchu i przemieszczenia. Kulka napędza dwie odpowiednio nacięte tarcze, umieszczone pod kątem prostym. Przerywają one wiązkę oświetlacza i powodują powstawanie impulsów w odbiorniku (podwójny fototranzystor). Transoptor może być czujnikiem położenia lub prędkości obrotowej. Pzdr.
A co z kątem wtrysku zmienia się wraz z obrotami i w jakich granicach,ja stawiam na czujnik położenia wałka pompy albo przerywający sterownik,tak czy inaczej pompa do regeneracji.
www.elfa.pl optoelektroniczny "czujnik położenia"
Zmierz sondę miernikiem. To co daje na wyjściu i określ w jakim stopniu jest sprawna. Skład mieszanki stechiometrycznej czyli paliwowo powietrznej zależy od ilości tlenu w spalinach. To przekłada się zarówno na kąt otwarcia przepustnicy jak i przesłony w układzie dolotowym. Komputer potrzebuje danych do określenia ilości podawanej mieszanki jak i kąta...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Witam Winda w tym radyjku nie otwiera sie do wyjecia płyty tak samo nie reguluje odpowiednio kąta położenia panela. Czujniki położenia sprawdzone,i są sprawne. Prosze o jakieś sugestie
zacznij od proby kalibracji czujnika kata skretu.
Czujnik położenia w pompie zamiast na wałku...
Audi a3 8L 1.9 TDI 2002r kod silnika AXR Nie odpala w deszczowe dni ,po dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyskakuje błąd czujnika obrotów silnika ,czujnik położenia wałka i wału zostały wymienione kąt wtrysku 1.1 -1.7 wszystkie bezpieczniki ,przekaźniki sprawdzone ,wtyczki ok ,już nie mam pojęcia co to może być ,miał ktoś może jakiś pomysł ?? Z góry dziękuję
masz walnięty czujnik przepustnicy napięcie powinno płynnie wzrastać od 0 do 5V.(może być 0002 do 4.994V) wraz z płynnym wzrostem kąta otwarcia przepustnicy
Z czujnika położenia wału korbowego bierze główne impulsy na iskre i wtryski,jak bez tego moze odpalić,a z wałka rozrządu przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu.
www.contec.net.pl ,mają czujniki indukcyjne analogowe w miarę zbliżania się powierzchni do czujnika, quasi-liniowo rośnie wartość napięcia na wyjściu (zakres 0-5V). Pozdrawiam J.
jeżeli słabo pali to może sprawdź czujnik położenia wału. może kąt wtrysku jest nieprawidłowy? sprawdz rozrząd czy przypadkiem nie przeskoczył o jeden ząbek.
Witam. Przyciągnęli mi Honde że podobno zagadała ale jak poruszali wiązką to zgasła i nie pali. Przedzwoniłem przewody do pompy i wszystko niby jest OK. Zawór dawki i czujnik położenia mają połączenie ze sterownikiem. Zawór kąta wtrysku bzyczy więc zasilanie ma. Zacząłem grzebać i doszedłem że nie mam plusa na czujniku położenia wału. Plus podawany...
Do sterowania serwem jest biblioteka w środowisku arduino. Nie trzeba kombinować z PWM. Ale jest problem że masz specyficzne serwo, bez sprzężenia pozycyjnego. To właściwie nie tyle serwo co sinik ze sterowaniem prędkością protokołem serw. I takie obroty o zadany kąt możesz wykonywać jedynie w dużym przybliżeniu. Twoje serwo powinno stać w miejscu gdy...
Kąt synchronizacji sprawdź.
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
Zastanawiam się jak w miarę prosto obsłużyć czujnik położenia wału korbowego - jest to czujnik 36-1 czyli 35 zębów (impulsow) i przerwa robiąca za sygnał indeksu. Na tej podstawie trzeba odliczać bieżący kąt położenia wału i generować sygnału dla zapłonu, oraz liczyć obroty (rpm). Zakres obrotów to od 600 do ok 5000 czyli ok. 3kHz.
i tu jest problem bo kod nie jest taki jednoznaczny jakby się myslało P1593 P1593 OBD Kod Definicja: P1593 Układ sterowania obwodu elektrycznego DISA P1593 Opis kodu OBD: Możliwe objawy Nieznany Komentarz Jest to jeden z tych kodów błędów, w których ECU wie, że coś jest nie w porządku, ale nie może wskazać przyczyny. Możliwe przyczyny Czujnik MAF poza...
kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem) Tu masz przyczynę. Możliwe powody: -pompa lub jej ustawienie -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
Enkoder z wyjściem Z to problem bo trzeba go zerować. Jeżeli obrót nie jest ciągły, a tak będzie przy sterach, to zerowanie może nie nastąpić. O wiele lepszy, i do tego nawet łatwiejszy do kupienia jak będzie to enkoder magnetyczny, będzie enkoder absolutny. Są czujniki położenia magnesu, np. takie: https://pl.mouser.com/new/ams/ams-as5048... A...
Są gotowe czujniki ktoe na wyjściu w zależności od położenia ( kąt ) zmieniają wartość napięcia np MXR2999EL lub MXR7202ML Może na tym sie da :)
P1336 - Problem z synchronizacją zapłonu Opis: Nieprawidłowe rozpoznanie obrotów wału korbowego i wałka rozrządu. Przyczyny: Uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu. Błąd mechaniczny, np. rozciągnięty pasek rozrządu lub problem z kołem fonicznym. Działania diagnostyczne: Sprawdź oba czujniki pod kątem...
Mierzą przyspieszenie. Musisz obliczyć kąt położenia przetwornika. Kąt x=ACOS((liczba z położenia prostopadłego/licba z odchylenia o kąt x)) Ten drugi układ to żyroskop, bezpośrednio z niego nie uzyskasz informacji o położeniu kątowym czujnika, a tylko prędkość kątową.
OK, dziękuję bardzo za przydatne informacje :) na innych forach było napisane, że może być to też czujnik położenia wału, kąt wtrysku, mocowania przewodu masowego, filtr paliwa albo rozrusznik. Będę sprawdzać wszystkie możliwości ;)
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
Podmieniłem pompe, nie dało to rezultatów i założyłem starą. Z tego co ja wiem, dynamiczny kąt wtrysku jest liczony na podstawie sygnałów z: -czujnika położenia wału -czujnika położenia iglicy wrtyskiwacza -czujnika temp paliwa Elementem wykonawczym jest zaworek N109. Czy mam racje?
linka, czujnik położenia
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
musze zrobić układ sterujący najlepiej z gotowych urządzeń elektronicznych Zobacz sterowniki silników poniżej, używałem jednego z nich jako sterownika serwa, używałem silnika DC i indukcyjnego czujnika położenia który dawał wyjście napięciowe. https://www.pololu.com/category/95/polol... bo obawiam się ze skonstruowanie...
Halla można najczęściej spotkać przy rozwiązaniu DD od LG Co to jest DD? bo mnie się to brzydko kojarzy: do d..y Dla tego typu silników musiałyby być co najmniej trzy halotrony. W klasycznych silnikach co najwyżej tachometr jest, a chyba nawet bywały wersje bez. Klasycznych czyli komutatorowych? Chcąc się wytłumaczyć dlaczego pytam, napiszę, że układy...
A czy Ty widziałeś w ogólne jak jest zbudowany ten przełącznik zespolony? Mam na stanie ten cały przełącznik, a w zasadzie cały peugeot rozebrany :) Masz trzy wiązki, dwa odpowiadają za airbag (zielona złączka) i trzeci odpowiada za esp (szara złączka). Coś jeszcze? :) Od kiedy taśma ma coś wspólnego z czujnikiem kąta skrętu? Nie o sam czujnik chodzi,...
A więc zatarty tłok przestawiacza kąta i uszkodzony czujnik położenia wałka lub elektronika sterująca, kupując używkę kupujesz kota w worku,zadzwoń 790718520 postaram się pomóc
Kąt wtrysku w silniku TDI nie jest stały. W programie jest zapisana mapa kąta wtrysku i wg tej mapy sterownik przestawia ten kąt. Nie wiem dokładnie od czego jest on uzależniony ale na pewno od obrotów silnika. Sprawdzenie zadanego kąta wtrysku odbywa się za pośrednictwem czujnika uniesienia iglicy we wtryskiwaczu oraz czujnika położenia wału. Sama...
No to może problem z czujnikiem położenia przepustnicy, podłączyć pod kompa auto i sprawdzić parametry na żywo czy dobrze widać pozycje kąta otwarcia przepustnicy.
którą wtyczke? czujnik temperatury? czy czujnik położenia wałka rozrządu
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
a wg mnie to jest przełącznik do masy. Są trzy zabki i trzy styki. To czarne to izolator. Wygląda jakby kulka lub styk miał wskawiwać w te rowki. 3 przewody,3 styki, trzy rowki wygląda na czujnik położenia. Ten uchwyt pasuje do jakiegoś pręta i czujnik może wskazywać ustawiony kąt (3 położenia) Do tego numeracja 1,2,3 (np bieg)
A jakie kodowanie ma ESP/ABS? Nie bardzo rozumiem o jakie kodowanie chodzi. W sterowniku ABS/ESP w wartościach rzeczywistych widzę informacje o poprawnej inicjalizacji czujnika kąta skrętu ale widzę też informacje o braku komunikacji can z czujnikiem kąta skrętu. Dodano po 9 Posprawdzaj wtyczki od modułu kierownicy, podaj może lepiej numer błędu i...
Tak na przyszłość to taki czujnik kalibruje się poprzez wartości rzeczywiste w komputerze diagnostycznym. Odczytuje się położenie tego czujnika w stopniach względem położenia kół. Nic się nie koduje, ani nie programuje. Zainspirowałeś mnie, to jak to się fizycznie robi? Jak się ten czujnik ustawia?
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
hymmm a co może być przyczyna jak sadzisz . początkowo diagnoza wykazała problem z czujnikiem kata położenia wału korbowego ale po usunięciu nie odpalił się ten błąd ponownie i już sam nie wiem czy to nie to przypadkiem
Problem jest w mocowaniu czujnika położenia wału.
P1601 - kontrola trakcji odłączona(?) P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
jedynie nie rozumiem tego "kąta"....ruszę pompą i zobaczymy Rozumiem że pokazuje że zapłon za wczesny i muszę i muszę pompą pokręcić do "przodu"....?! Już tłumaczę uprzejmie. Jest to ustawienie wtrysku względem położenia wału. W czasie pracy silnika będzie się on zmieniał. Najbardziej chodzi o jego parametry w czasie pracy silnika na obrotach jałowych....
TPS - Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy w zakresie od 0 - 5 V. W Twoim przypadku najpierw wyczyściłbym silnik krokowy i posprawdzał czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza.
Witam też jestem tym zainteresowany ,interesije mnie czujnik króry pokazuj kąt pochylenia lub kąt o jaki obróciła sie oś
Witam, od jakichś 3 lat posiadam podszafkową listwę LED z czujnikiem ruchu. Lista zmontowana we własnym zakresie, czujnik zakupiony gotowy (zbliżeniowy, 2-biegowy). Od jakiegoś czasu - mam wrażenie, że problem pojawiał się coraz częściej, ale może to tylko złudzenie - lista wyłącza się i za chwilę włącza ponownie. Zdarzało się, że listwa wyłączała się...
dziekuje za odpowiedz. Może wiesz gdzie znajduje sie czujnik kata położenia kierownicy w tym samochodzie?
mam citroen bx 1.4 a tu sprawa widzę podobna. Czujnik ten sluzy zapewne do ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu-chce wyjać aparat zapłonowy u siebie-mam pytanie więc jak potem i na podstawie czego ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Ale to jest czujnik położenia wózka.. a ja potrzebuję do pomiaru kąta odchylenia pręta jako wahadła??
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
Tak jak pisałem poprzednio, enkoder linkowy ewentualnie "nadajnik położenia steru" stosowany na jachtach plus jakiś układ przeliczeniowy
Czy ktoś z czytających może wie czy czujnik położenia oraz zawór odpowiedzialny za nastawę kąta wtrysku można zdemontować (w celach diagnostycznych)? Czy może potrzebne są specjalistyczne narzędzia by te elementy później zamontować?
Mam problem z klekotaniem silnika. To pojawiło się po szarpnięciu autem jadąc ok 140km/h na A2. Zapaliła się kontrolka i błąd to p0335 - czyli czujnik położenia wału. Błąd skasowany i nie wraca ale klekotanie jest nadal. Brzmiało to tak: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... A teraz silnik po regulacji luzu zaworowego, wymianie...
Czy możliwe jest, aby był uszkodzony wtrysk sterujący g80 i nie wyświetlał się błąd 542 ? Jakie wartości są na wyjściu ze sterownika na pompie vp44 dla cewki zaworu przestawiacza kąta? Czy jak jest stały błąd 550 to Ecu nie wyłącza sterowania cewki od przestawiacza kąta wtrysku(tryb awaryjny)? zawór cyka sterując go z zewnątrz. Jednak dalej nie odnosi...
Witam Chciałbym podłączyć się z pytaniem dotyczącym AUDI A4 1,9 tdi AJM rok 2000 Jak dokładnie zakodować krok po kroku ABS/ESP, gdyż lampka abs i esp się świeci i występuje błąd kodowania 01044. sterownik ma numer 8D0 907 389 D. Podejrzewam że ktoś mógł zmienić ten sterownik,ale nic pewnego. Pojawia się także błąd czujnika położenia kierownicy 00778....
Czyli wyważanie, więc pomiar drgań, pewna polska firma (nazwy nie pamiętam) chwali się, że już po paru latach badań udało jej się zrobić dokładny przyrząd. Szukaj w internecie nie czujników a właśnie tematów o wyważaniu. Bardzo dawno coś próbowałem robić, ale nie pamętam już z jakim skutkiem (napewno nie komercyjnym ;) ). Działało to mniej więcej tak:...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Sygnał wyjściowy z potencjometru przekazuje położenie przepustnicy do zespołu sterowania, tak aby zespół sterowania mógł określić, czy przepustnica jest zamknięta, szeroko otwarta czy częściowo otwarta. Jeżeli przepustnica jest zamknięta, to zespół sterowania reguluje prędkość na biegu jałowym lub, jeżeli prędkość jest większa niż 1200-1500 obr/min,...
Czujnik położenia jak i przestawiacz kąta jest w pompie, więc ustawienie rozrządu nie ma znaczenia. Nie napisałeś czy pompa VP30? Przestawiacz jest na dole pompy i staje od śmieci, rdzy itp. Może olali czyszczenie przy naprawie i taki jest finał.
Witam, Mam silnik DC 12 v, który obraca się w lewo i prawo po zmianie polaryzacji.(2 piny wychodzą z silniczka) Silnik pracuje w kącie obrotu w okolicach 300 stopni - nie obraca się cały czas, pracuje tylko od 0 do 300 stopni . Chciałbym za pomocą potencjometru wysterować położenie silnika : np: Potencjometr zasilany 5V: Sygnal z potencjometru 2,5 volta...
Wkładasz cofniętego o niewielki kąt w stosunku do położenia śrubek. Po zakręceniu potencjometr powinien być już lekko podniesiony tzn nie całkowicie w skrajnym położeniu. Nic nie trzeba regulować.
To tak, powinien czytać z kąta otwarcia przepustnicy. W każdym razie uszkodzony czujnik położenia daje takie objawy, tyle że w niektórych samochodach i tak podbija zaworem iddle jak obroty spadną poniżej powiedzmy 500 czy tam 400. W Yarisie to pewnie prędzej zdusi bo tam ma 600 obr/m na gorącym silniku.
Chodzi o to, że póki co całość jest dopiero na etapie kompletowania sie w mojej głowie :) Muszę zbudować stanowisko do badań czujników indukcyjnych, hallotronowych, zbliżeniowych - położenia, kąta obrotu i prędkości obrotowej.. Podejrzewam, że jak skompletuje części to stanowisko będzie małym piwem - później będę się bardziej męczył z oprogramowaniem.....
-złe ustawienie kąta wtrysku - 11 -usterka przepływomierz -usterka czujnika położenia pedału gazu w tych błędach masz odpowiedz,zobacz czy na czujnik nie leje się woda z podszybia które zardzewiało.
Problem jest złożony, ale w jakimś zakresie (moim zdaniem) możliwy do realizacji. Niestety jaki efekty można osiągnąć nie jestem w stanie odpowiedzieć. Wiele także będzie zależało od samych przedmiotów i ich śladu (sygnał odbity), który zależeć będzie od rodzaju materiału i wielkości powierzchni, a nawet kąta położenia względem czujników, czy szybkości...
Lub też aparat, jeżeli był przerabiany albo naprawiany np wymiana samego czujnika halla przy nieprawidłowym montażu można przesunąćo te parę stopni. Jednostka sterująca opiera dane na kilku informacjach w tym wypadku 1 czujnik Halla 2 czujnik położenia wału 3 sonda Lambda.
za kąt zapłonu odpowiedzialny jest czujnik położenia wałka rozrządu. Jeżeli on nie ma potrzebnych wartości zapłon może być nie w tym momencie co trzeba. No i wczesne odcięcie występuje przy tym. Przerabiałem to w swojej Vectrze aha no i przewody od tego czujnika sprawdź. może to tylko to
Na pompę nie patrzyłem ale góra z dołem jest dobrze ustawiona. Osobiście sprawdzałem. Tylko dlaczego na zimnym pokazuje kąt 26 stopni a na ciepło 22? Dziś to zauważyłem. Czujnik położenia wału raczej odpada bo obroty widzi dobrze. Jest możliwość przestawienia się pompy na rozrządzie? jak pisałem góra z dołem jest ok
Jak opóźniony 30° to zamieniłeś polaryzacje na czujniku położenia walu.
Witam, po podpięciu pod komputer pojawił się błąd: c1259 - czujnik położenia dźwigni regulacyjnej. Po skasowaniu błędów i przejechaniu 15km na razie o dziwo problem nie powrócił. Tak się zastanawiam czujnik kąta obrotu znajduje się w tym "MODULE KOLUMNY KIEROWNICZEJ"? Może wystarczy podmienić moduły? (jesli gdzieś dostanę). konkretnie to klei się przekaźnik...
Citroen C5, 2006r mam u sibie podobny problem : sciągałem koło kierownicy, spadła mi tasiemka, poskładałem ją. Niestety po odpaleniu zgłasza bład czujnika położenia i bład ESP. W Lexii widać cały czas ten sam kąt wogóle się nie zmienia jak kręcę. Czy jest możliwe że coś poskładałem nie tak i cały czas jest ten sam kąt. Chyba że go uwałiłem. KAlibracja...
ZB4, czyli suwak "potencjometru" czujnika położenia przepustnicy. Czujnik ten zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy, czyli powinna tam zachodzić zmiana (praktycznie od minimum do max. napięcia). XC3 to + zasilania,
Co ty chcesz tam odkręcać , bo zobaczyłeś sześciokąt z plastiku? Szkoda że oringu nie widzisz bo to on uszczelnia i musi być jakaś , chyba metalowa klamerka czy spinka , którą zdejmujesz i wysuwasz ten przetwornik a 6-kąt służy do skorygowania położenia wyprowadzeń do elektroniki.
Odłącz aku na dłużej, ew. może być wymagana podczas robienia abs aktualizacja wspomagania. Czasami są takie akcje, że aktualizując jeden sterownik trzeba zaktualizować także inny. Trochę ubogie w opisie te twoje błędy. Spróbuj wykonać nastawy - (położenia krańcowe,nastawy podstawowe, czujnik kąta skrętu)-dla wspomagania może tu coś go boli? Wstaw ten...
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
czujnik położenia kąta kierownicy pomiar kąta położenia czujnik kąta skrętu
oleju skrzyni biegów sharan sonoff temperatura bezpiecznik kuchni elektrycznej
Czy częstotliwość rezonatora piezoceramicznego wzrośnie po 3 latach? Citroen Xsara Picasso 2008 - Ikona 9999 km