Czujnik czego ? Zewnętrznie nie masz na tej pompie żadnego czujnika, Są nastawniki dawki i kąta wtrysku. Nieruchome. Pod sterownikiem, wewnątrz pompy jest czujnik obrotów pompy, również przykręcony na stałe. Rozumiem, że chodzi o pompę wtryskową, VP44.
Kolego trzeba sprawdzic nastawnik kąta wtrysku,i czujnik obrotów wałka pompy wtryskowej jak co to służę pomocą w naprawie tej pompy proszę dzwonic 790 718 520
Witam prosze jeszcze sprawdzis czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtryskiwaczu, jest tam widoczny przewod ktorym idzie sygnal. przyrzadzie diagnostycznym powinien wyskoczyc bład, jesli regulator wydatku zostal juz wymieniony tak ajak pan wczesniej wspomnial to prosze jeszcze sprawczi 3 wtysk czyli czujnik wzniosy iglicy pozdrawiam
Mylisz chyba czujnik temp paliwa z czujnikiem temp płynu chłodniczego.
Sprawdź czujnik G62, Vag go dobrze odczytuje? pokazuje prawdziwą temperaturę?, jeżeli przekłamuje to wymień go. Przez zły czujnik kąt wtrysku też będzie inny.
Dobrze ok zgadzam się z tym co piszesz lecz nastawnik jest wyciągniętym z sprawnego auta przewody elektryczne moim zdaniem są ok ponieważ widzi napięcie nastawnika. A i autko pracuje identycznie na podłączonym i odłączonym wtrysku sterującym. Pytanie - sterownik wysyła impuls do nastawnika na podstawie informacji z czujnika wału korbowego i czujnika...
406 td i komputer !!!!! ludzie nie piszcie bzdur jaki nastawnik !!! tam jest pompa na linkę!! Kąt wtrysku na czujnik albo stroboskop
Hm dziwne. Zgodzę się że po odpięciu czujnika zapali łatwiej bo przyjmie -40 stopni, ale to że kopci na biało to już niepoprawna zmiana parametrów dynamicznej zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku. Czujnik masz w nastawniku. Odkręć nastawnik pompy wtryskowej (górna pokrywka) Tam będą 3 śruby TORX i jedna specjalna to musisz 7 przeszlifować. Odkręcasz. Zdejmujesz....
Pompa z nastawnikiem HDK - z nazwy jest to pompa z nastawnikiem MECHANICZNYM. Nie pisz głupot.HDK to czujnik położenia nastawnika pompy stosowany od około 1993 roku.Są to czujniki indukcyjne bezstykowe które zastąpiły wcześniej stosowane potencjometryczne. Mam pytanko, otóż w jaki sposób można regulować kąt wtrysku na zapalonym silniku Nie można.Przynajmniej...
Bardzo prosto. Podłączasz pod kompa i ustawiasz dawkę paliwa przestawiając nastawnik na odpowiednią. Ustawienie kąta wtrysku: wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy W momencie kiedy znak na kole zamachowym zgadza się ze znakiem na obudowie. Wskazówka musi wychylić się jakieś 2mm cofasz wał tak żeby znaleźć punkt zerowy w pompie. Kręcisz normalnie...
12.11.16r No i stało się vectra nie chce odpalić błąd P1631. Teraz moje pytanie czy warto kupić czujnik obrotów pompy czy lepiej dać sterownik do naprawy? Czym najlepiej zaizolować przewody nastawnika kąta wtrysku izolacja z oryginalnych przewodów cała się pokruszyła i odleciała :( Pompa do regeneracji. Do kompleksowej rzetelnej regeneracji, jakby...
Temperatura paliwa ma znaczenie do ustalenia kąta wtrysku. Nasz uszkodzony czujnik temperatury paliwa albo wiązkę do komputera. sprawdź czujnik za pomocą onomierza w wtyczce nastawnika (5-6 albo 4-7 już nie pamiętam) by wykluczyć uszkodzenie wiązki Jeśli oporność będzie niepoprawna ściągnij dekielek z nastawnika i sprawdź sam czujnik jakby był ok to...
jeśli odpala ładnie to raczej kąt wtrysku jest w miarę ok, możesz poluźnić pompę i ją obracać delikatnie na pracującym silniku żeby ustawić jak najlepszą pracę ale podejrzewam, że nastawnik pompy też był odkręcany i też nie jest ustawiony, a z tym jest dużo zabawy żeby utrafić (bez komputera, ja nie mam żadnego komputera więc nie wiem jak to się z jego...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro zdejmował tylko nastawnik i po trzecie - od kiedy...
Według mnie (może się mylę) ale mając vcds żadne czujniki zegarowe itp. nie jest potrzebne , kąta wtrysku nie ruszali bo i jak to mieli zrobić to ustawia się przy montażu pompy i koryguje według vcds i tym vcds trzeba sprawdzić dawkę paliwa jaką ustawili po wymianie nastawnika grupa pomiarowa 001
najlepiej podpiąć pod interfejs diagnostyczny VAG-COM i odczytać zapisane przez sterownik silnika błędy, potem sprawdzić w grupie 007 odczyty temperatur i porównać wskazanie temp. płynu chłodzącego pokazywanego przez sterownik ze wskazaniem na wskaźniku temperatury na zegarach - nasuwają się takie możliwe usterki - uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa...
Witam po przerwie! Rozwikłałem myślę swój problem. W miejsce czujnika temperatury podłączyłem symulator, i ustawiłem napięcie odpowiadające gorącemu silnikowi, tak by ECU przestał zwiększać kąt wyprzedzenia wtrysku, i zarazem otrzymałem wg. komputera stały kąt na biegu jałowym. Sprawdziłem czas zwarcia dla nastawnika ciśnienia- komputer w zależności...
czujnik/nastawnik sygnał wyjściowy/wejściowy A35 – sterownik systemu EMC sterownik wejściowy A162 – immobiliserczujnikwejściowy B24 – czujnik temperatury silnika (ECT)czujnikwejściowy B25 – czujnik temperatury powietrza zasysanego (IAT)czujnikwejściowy B30 – przepływomierz powietrza (MAF)czujnikwejściowy B31 – czujnik...
Ja bym się uparł na tą dawkę Nie wiem dlaczego stały się takie anomalie ale pompa z dnia nadzień nie zaczyna ciec. Nastawnika nie ustawisz bez kompa niby ktoś coś tam robił ale odradzam. W nastawniku jest jeszcze "potencjometr" który daje informację zwrotną do EKU o położeniu nastawnika ale jak góry nie zdejmował to nic nie zmienił. Jest jeszcze czujnik...
Trzeba przerobić mape dawki rozruchowej. Tam specem od TDI to nie jestem ale wystarczy jak się nie mylę w AFNie,nastawnikiem przestawić. Masz racje, nie jesteś specem. Nie chodzi tu o dawkę rozruchową. Panowie, zróbcie sobie logi kanału 001 podczas odpalania takiego auta które ma problem na ciepło, zróbcie najpierw log na zimno a potem na ciepło i...
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać...
Nie mierzyłem czujnikiem bo nie ma jeszcze takiej potrzeby, z kompem też nie da rady się połączyć, teoretycznie silnik pracuję poprawnie , nie dymi , odpala , osiągi przyzwoite, tylko ta strasznie twarda praca, próbowałem opóźniać zapłon, na ciepłym chodził całkiem przyzwoicie, ale zimny nie chciał palić, dziś próbowałem odłączać n108 i jak odłączę...
witam temat już poruszany ale jak to rozwiązać ten problem: 1. z czytanie błędów wynik http://obrazki.elektroda.pl/5170149200_1... 2. po kasowaniu błędów http://obrazki.elektroda.pl/1543627100_1... dodam ze DDT2000/DATA ma ponad ok 405MB proszę o pomoc pozdrawiam Dodano po 12 aha i jeszcze jedno raz bylem u "znachora" podłączył moją...
Pompa Lucas w Epicu pracuje w ten sposób, że zalana jest całkowicie paliwem, które jest nie tylko wtryskiwane do wtryskiwaczy, ale jest czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Nastawnikami sterują elektrozawory wbudowane w pompę. Problem jest taki, że jakiekolwiek zakłócenie wewnętrznego ciśnienia paliwa w pompie skutkuje nieprawidłowym...
Witam po przeanalizowaniu forum i spędzonych długich wieczorach laguna ożyła, poniżej przedstawiam swoje wnioski może komuś okażą się pomocne. A więc pierwsza rzecz to diagnostyka komputerowa bo bez tego to jak grzebanie kijem w mrowisku i szukanie królowej :) Okazało się że jest uszkodzony czujnik temperatury paliwa, który znajduje się w pompie wtryskowej...
Cześć. Padła pompa z mojego staruszka , a że diesla mało robię, a pomp wcale to szukam pomocy. Staruszek tyle wart na rynku co parę godzin roboty mechanika, więc oddawać na naprawy nie ma sensu, a żal zezłomować, bo ma dopiero 220 tyś nakręcone i od 80 tyś w moich rękach- taki wół roboczy. Rozebrałem pompę bo już jakiś czas ciekła, zapowietrzała się...
Witam. Mam poważny problem z lt 35 2.5 tdi. Auto zaczęło nierówno pracować na biegu jałowym trzęsie się silnik jak by chciał wyskoczyć, ciężko odpala, dawka na nastawniku skacze kąt wtrysku również również. Po dodaniu lekko gazu tak na 1000 obrotów silnik chodzi rowno dawka na nastawniku ok 4.4 ale kat wtrysku ok 100 czyli źle :o . Zaczeliśmy od wymiany...
można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em... a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem... zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie" a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego... reasumując; czujnik zegarowy, a następnie drobna...
Jeżeli założymy, że to pompa (np awaria nastawnika kąta lub dawki wtrysku) to byłyby błędy przy podłączeniu testera. Chyba potrzebny jest stół kontrolny i sprawdzenie wydatków pompy - nie wiadomo przecież, czy ta nowa jest ok. Lepiej nie działać na ślepo. Z pozostałych rzeczy: - sprawdź szczelność dolotu pomiędzy sprężarką i kolektorem wlotowym - sprawdź...
Przy usterce w "zegarach" były by albo problemy z immo, albo z komunikacją CAN. Bez związku z opisanymi objawami. Pierwszy do sprawdzenia na wszelki wypadek rozrząd i umocowanie kół wału i wałka. Potem można szukać dalej. A mechanikowi powiedz że jest głupi - czarny dym i problem z wejściem na obroty, to kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku...
nie jedzie w tedy normalnie i trochę głosniej pracuje 80% tego typu awarii w Lucas Epicu jest spowodowanych niewłaściwą pracą zaworu start-stop w pompie. Pompa Lucas pracuje całkowicie zalana paliwem pod ściśle określonym ciśnieniem i jest ono czynnikiem wykonawczym dla nastawników dawki paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku. Jeżeli zawór start-stop ulegnie...
Witam wszystkich. Dziś z racji wolnego postanowiłem przygotować się do czyszczenia nastawnika dawki paliwa,wynalazłem na forum masters tuning dokładną instrukcję czyszczenia nastawnika pompy vp-37. i jest tam napisane aby przed demontażem nastawnika przy użyciu vag com spisać dokładną dawkę i ustawienie nastawnika na pompie w bloku pom. 01 poz 3 niby...
Witam przewertowałem wiele tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Zacznijmy od początku zaczęło pocić się pod nastawnikiem ,wymieniliśmy uszczelki nie można było ustawić dawki palił tylko z plaka odpalał podejrzenie pompa się rozszczelniła zamówiona druga pompa brak poprawy zamówiona trzecia brak poprawy sprawdzony rozrząd wszystko ok. Na ostatniej...
Sprawdź dokładnie jaki to silnik i jak tam jest pompa zanim napiszesz ze tam pada elektronika – jaka elektronika jedynym elektronicznym elementem jest tam chyba czujnik temp. paliwa. Ilu z was rozbierało taką pompę ? Jedynym problemem przy takim rozruchu jest ustawienie dawki paliwa. Więc proszę nie pisać że się nie da. A elektroniczna regulacja...
Wiem i nie wiem, za regulację odpowiadają: - czujnik położenia wału - wyczyszczony i sprawny (bez niego by nie odpalił) - zaworek N108 w pompie - podmieniony ze starej gdzie padł nastawnik - i to samo - wtrysk sterujący ?? nie generuje błędu - jestem w trakcie poszukiwań dawcy na podmianę, tak na wszelki wypadek. Ale coś mi się wydaje, że to nie pomoże...
Witam. Mam problem z LT28 2.5 TDI kod silnika ANJ. Silnikiem zaczyna "telepać" podczas jazdy przy 1000 obrotów (1-ka lub wsteczny) Problem wystepuje tylko na rozgrzanym silniku . Po odpięciu od skrzyni czujnika prędkości problem znika. Pompa , wtryski sprawdzone, nastawnik wyczyszczony (podobno podmieniany z innych aut) a problem pozostaje . Czy ktoś...
Niestety zawór SCV również reaguje na podanie 12V czyli cyka. samochód nadal nie odpala. Pompa na górze( pokrywce nastawnika ) ma dwa czujniki. Jeden wchodzi głębiej i nie da się go zdemontować. Na głowiczce jest elektrozawór i na dole pod głowiczką jest zawór SCV oba reagują na podanie 12V. Na czujnik na pokrywce nastawnika nie idzie żadne napięcie,...
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Cześć Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że...
Podłącze sie do tematu, bo jestem coraz bardziej przekonany że coś jest u mnie nie tak- dziś stałem koło identycznego silnika i ten chodzi o niebo ciszej. żeby było jasne. Autem zrobiłem kilkadzisiąt tysięcy, cały czas silnik tłucze się jak stado diesli. Nastawnik kąta miałem wymieniony- poprzedni lał ropą i nie "tyrkotał" podczas grzania świec. Głowica...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam Mam problem z samochodem: Seat cordoba 1.4 MPI kod silnika AKK Moc 44KW / 60KM Rok samochodu 2000. System sterowania silnikiem: Motronic ME 7.5.10 11/1999 z poduszką powietrzna. Sterownik numer: 6KQ 906 032 Q 0 261 206 836 Dołożona instalacja gazowa BRC Samochód nie reaguje na pedał gazu. Błędy jakie zapisują się w sterowniku to: 16497 (P0113)...
SPN 4025 Przepływomierz powietrza – odchylenie czujnika Strategia monitoringu Monitorowanie czujników Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Centralna lampka ostrzegawcza świeci się stale na żółto podczas jazdy i podczas postoju pojazdu • Sygnał akustyczny (brzęczyk) jest aktywny Failure...
Silnik krokowy dla Mitsubishi Colt, Lancer, zwany też nastawnikiem biegu jałowego, służy do regulacji obrotów biegu jałowego i umiejscowiony jest najczęściej w pobliżu przepustnicy. Jest to mały i bardzo precyzyjny silnik elektryczny (choć bywają też silniki krokowe z pokrętłem), który za pomocą jednostki sterującej wtryskiem paliwa reguluje odchylenia...
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc w prawidłowym zdiagnozowaniu usterki pompy Vp-44 w mojej VB y22dtr. Jak w temacie, uporczywie uszkadza się elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku (0281002173) ten dolny na cieńszych kabelkach. Uszkadza sie w ten sposób że następuje zwarcie międzyzwojowe w jego cewce, jej oporność robi się 2 ohm zamiast 8-10 (Tyle...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
To 2 zupełnie różne silniki. 2.5TDI R5 140KM to silnik pochodzący z VW. Pancerny niemalże, niezwykle odporny na tyranie i zaniedbania serwisowe (a przez to najczęściej tak właśnie traktowany). Bez problemu osiąga przebiegi (udokumentowane) dochodzące do miliona km bez poważniejszych awarii. Stara konstrukcja na pompie wtryskowej - tania w serwisie i...
Witam. Dla mnie jest to temat rzeka dlatego postanowiłem połączyć 10 tematów w jeden. Sorki ale w tym przypadku musiałem napisać książkę. Problemy zaczęły się mniej więcej od drugiej połowy grudnia, czyli jeszcze w temp. ok +13 stopni. Na początku dłużej kręcił na zimnym silniku, po podgrzaniu świec odpalał szybciej czyli np za 3 przekręceniem. Na ciepłym...
To wymień jeszcze raz. Transit 2.5 TD na Epicu był bardzo czuły na filtr paliwa. Też tak uważam. Przy zakładaniu nowego filtra posmaruj uszczelkę czystym olejem, dociśnij filtr i przekręć trochę w lewo-prawo. Pompa Lucas Epic pracuje cała zalana paliwem, wykorzystuje paliwo jako czynnik wykonawczy dla nastawników dawki i kąta wtrysku. Ciśnienie paliwa...
siemka.. powiedz mi czy obroty skaczą przy odpalaniu np od 1tys do 3 tys .. ?? moze to być klin na wale. :) Dodano po 2 zajedz do mechanika i sprawdz rozrzad w tych silnikach czesto zrywają sie kliny na wałach.. i dlatego ciezko odpala.. jest jeszcze jedna mozliwosc... nastawnik pompy wtryskowej ale głowy sobie nie moge uciac pozdrawiam ;) obroty 300...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam! Mam problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku w Sharanie 1.9 TDI AFN. Przy próbie ustawienia VAG-COMem gdy osiągnę 30 w polu drugim grupy 0 w trybie 04 wartość zaczyna skakać z 30 na 255 silnikiem strasznie rzuca a z rury wydechowej wydostaje się zasłona dymna. Ostatecznie ustawiłem na ok 68% sterowanie nastawnikiem kąta (008/004 pole czwarte...
(at)romanbulinski no jesli te szarpanie wystepuje na malym obciazeniu to zrob test odepni wtyczke od czujnika szybkosci ta przy skrzyniu biegow i przejedz sie ( niebedzioe chodzil szybkosciomiez i wskazniok paliwa tez moze wariowac ) jesli te szarpanie sie znacznie zmniejszy to faktycznie prawdopodobnie masz zanieczyszczony nastawnik ( zazwyczaj pomaga...
Witam, samochód mi ciężko odpala na ciepłym silniku tak około 80°,dostałem od was wiele rad do których się przystosowałem i robiłem krok po kroku według zaleceń, jak np,polanie pompy zimną wodą,odpięcie czujnika temperatury,zwiększenie dawki paliwa vagiem,sprawdzenie kąta wtrysków, ustawienie dawki paliwa nastawnikiem pompy ,więc porobiłem to wszystko,odpięcie...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Witam! Jak ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku w Sharanie 1.9 TDI AFN. Przy próbie ustawienia VAG-COMem gdy osiągnę 30 w polu drugim grupy 0 w trybie 04 wartość zaczyna skakać z 30 na 255 silnikiem strasznie rzuca a z rury wydechowej wydostaje się zasłona dymna. Ostatecznie ustawiłem na ok 68% sterowanie nastawnikiem kąta (008/004 pole czwarte ). Taka...
czujnik kąta wtrysku kąta wtrysku czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku
układ scalić zegarowy zwiększenie przyłącza honda civic termostat
wizjer smart regulator ładowania
Fotopułapka HC-300M nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania Symbol cewki napędu przedniego John Deere 1640 1987