Tak. Musisz przełożyć elementy nowego układu zapłonowego do silnika, który chcesz zastosować. Łącznie z podstawą gaźnika, do której jest podłączony czujnik obciążenia silnika. Jednak skoro będziesz mieć silnik luzem, to możesz mu przeprowadzić porządny przegląd. Co się rozleciało w starym silniku?
Wyciągnij termostat, wrzuć do garnka z wodą a garnek na kuchenkę ;) i patrz, zmierz temperaturę przy jakiej się otwiera i czy jak kolega wyżej napisał prawidłowo domyka się
Zacząć od spraw mechanicznym oraz sprawdzenia przewodu od czujnika. A także od sprawdzenia tych wszystkich czujników obciążenia silnika, podciśnienia, które tam zamontowano.
a czy ewentualne czujniki znajdują się w nogach pralki??? a konktretnie skąd pralka "wie", że pranie jest źle rozłożone - czujnik bezwładnościowy, czujnik obciążenia silnika czy coś innego?
Jedynym czujnikiem obciążenia silnika, oprócz sygnału prędkości obrotowej z czujnika Halla, jest właśnie TPS - potencjometr przepustnicy. To właśnie na podstawie jego wskazań sterownik dawkuje paliwo. Brak sygnału - brak paliwa. Prawdopodobnie do wymiany.
. Ale chodzi jako tako tylko jak ustawię potencjometrem - przepustnica powyżej 20 deg, obciążenie wtedy 65% w górę i sypie błędem sygnału. Bo to jedyny czujnik obciążenia silnika. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury silnika.
trochę dziwny przypadek To bardzo często spotykany przypadek. Silnik, czujniki, kabel do sprawdzenia.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Włącznik pneumatyczny który steruje silnikiem w zależności od ciśnienia panującego w butli,włącznik główny chłodnica powietrza reduktor ciśnienia roboczego ,zawór bezpieczeństwa mechaniczny no i podstawowy zestaw masz,jak chcesz więcej to jeszcze zawór upustowy do rozruchu sprężarki bez obciążenia ochrona termiczna silnika czujnik zaniku faz i manometr...
Tak, rozumiem. Czy oscylogram miałeś powtarzalny dla poszczególnych obciążeń silnika?
Mam na myśli jednostkę sterującą silnikiem, tam zapisuje Ci wszystkie dane z silnika, wszelkie kody z czujników, obciążeń, nawet ilość podpięć do komputera. Z jakiegoś powodu wyjęli silnik z tego Meśka z samochodu komunalnego - coś musiało być na rzeczy. Jeśli masz dobrego mechanika, to możesz ten silnik wziąć z zastrzeżeniem, że w razie "ale" oddasz....
Witam! Potrzebujesz wiedzy z zakresu pracy i sterowania silnika spalinowego. Antykwariat/alledrogo i tam raczej starsze książki, gdzie o tym pisano. W nowszych jakby mniej esencji. Zapłon zależy od obrotów i obciążenia silnika, temperatury silnika, powietrza i liczby oktanowej paliwa, stopnia sprężania, konstrukcji komory spalania itd. Obroty wiadomo,...
Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :( Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja. Natomiast jeśli jest intercooler to dodatkowy czujnik przepływu znajduje się na rurze prowadzącej...
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
jeszcze został czujnik obciążenia silnika to działa na podcisnienie i jak by się zacioł to też by cuda były ale lepiej sprawdż jeszcze raz sonde bo jezeli mieszanka jest za bogata to sonda powinna to zaraz wyłapać a jak u ciebie otwiera wtrysk na ful i nie zapala się ta wstrętna lampka na liczniku to może swiadczyć o tym ze twoja sonda nie wykrywa zbyt...
Lepiej jest zmierzyć prąd pobierany przez silnik podczas obciążenia.
naprawdę nie ma większego znaczenia który port , może dla łatwiejszego pisania programu jeden jako wejścia powiedzmy C , D jako wyjścia mała uwaga dotycząca l293D , czy masz pewność że przy 5V zasilnia , uwzględniając spadki napięcia silnik będzie pracował z odpowiednią mocą L293D ma dwa zasilania logiki ( 16) oraz stopnia mocy (8) , dlatego lepiej...
Witam Posłużmy się takim przykładem : masz silnik którego wał jest nieruchomy, a chcesz aby wirował z częstotliwością np. 50 Hz. W silniku asynchronicznym podajesz od razu pełne zasilanie o częstotliwości 50 Hz. Następuje gwałtowny rozruch a wraz z nim wiele niekorzystnych zjawisk. Natomiast w tych silnikach zadajesz sterownikowi 50 Hz, a sterownik...
Elementem wykonawczym tego czujnika jest przekaźnik, więc charakter obciążenia nie ma znaczenia.
pawciowaw - drobna nieścisłość - w przypadku pomp zatapialnych czy ściekowych - suchobieg (we wczesnej fazie - przed zacieraniem się uszczelnień) powoduje znaczny spadek poboru prądu przez silnik - zazwyczaj poniżej 50% prądu nominalnego obciążenia. Zabezpieczanie przed suchobiegiem polega na pomiarze prądu tegoż to silnika i przeważnie ustawiam próg...
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Witam. Mam problem z Volvo FH12 420. Chodzi o to ze auto na czasy słabnie i po diagnostyce zauważyłem ze parametr obciążenia silnika spada z 100% na ok 80%. Z tego powodu pytanie. Z jakich czujników EDC oblicza obciążenie silnika? Oto czujniki jakie występują: Czujnik hala wału Czujnik hala wałka rozrządu Czujnik doładowania Czujnik ciśnienia atm Czujnik...
Proponuję sprawdzić, czy taki objaw jest tylko pod obciążeniem. Czyli: czy z kołem podniesionym z podłoża, na 1 i 3 biegu koło kręci się z tą samą prędkością? 1. Jeśli na 3 kreci się szybciej niż na 1, bez obciążenia, szukał bym uszkodzenia na jednym z mosfetów sterownika. 2. Jeśli bez obciążenia nie zmienia prędkości, sprawdził bym czujniki Halla w...
(at)neostrada.plbDyEvzL tylko samochody wyższej klasy i rajdówki, o których piszesz, mają skrzynie sekwencyjne, gdzie drążek nie wskazuje biegu. Dodatkowo w samochodach rajdowych, gdzie operuje się różnymi kombinacjami biegów, obrotów i prędkości, wskaźnik taki ma rację bytu, bo służy do sprawniejszego pokonywania trasy (zauważ, że w autach rajdowych...
Jak wyobrażasz sobie taki emulator czujnika? Przecież ciśnienie różnicowe jest zależne od obrotów silnika, obciążenia, temperatury...
W tyn silniku i w każdym sonda jest tylko czujnkiem i nigdy nie deczyduje o mocy silnika to że zapala czy nie ma mocy chociarz na gorocym silniku jej sygnał daje dużą korektę przez proesor Ale sonda musi uzyskać tęperaturę 300*C i wtedy przekazuje jaka zawartość tlenu jest w spalinach i tylko do tego służy. W tym układzie mpsensor ma bardzo duże znaczenie...
GOLECKI czy jestem zakompleksiony??? nie mi to oceniać, skoro tak uważasz to ok. Szkoda tylko że nie odnosisz się do zarzutów które mi przedstawiłeś, a dotyczące np. takiej prostej rzeczy jak kolory przyłączy elektrozaworów, czy podłączenia manometru. W końcu ( nawet śmieszny emotikon dodany ) mnie wyśmiałeś. Co do przeprogramowania komputera. Widzisz...
Oscyloskopem tego nie sprawdzisz ,najłatwiej DIAG-em lub PPS-em.Sterownik silnika reguluje ciśnienie na zaworze aby uzyskać kąt wtrysku zgodny z mapą ,na podstawie informacji z czujnika na kole zamachowym,czujnika z wtryskiwacza,temperatury i obciążenia silnika.
Nie można. 10A to jest maksymalny prąd obciążenia. Silnik 1,5kW to taki prąd będzie pobierał w trakcie pracy, ale w chwili rozruchu nawet ponad 40A. Silnik jest urządzeniem indukcyjnym i dlatego tak się zachowuje. Musi być odpowiedni stycznik, który wytrzyma prąd rozruchowy minimum 40A.
A sprawdzałeś okablowanie czujnika?? W takim razie czyżby silniczek? Sterownik próbuje kręcić silniczkiem lecz nie daje to efektów przez co uznaje, że czujnik jest uszkodzony? Wszystko panie może być od uszkodzeń mechanicznych po elektryczne, również silnik może gubić kroki z powodu obciążenia sił, jak również i sterownik silnika.
Może to być sprawa czujnika MAP.Mierzy obciążenie silnika na podstawie zmian podciśnienia w kolektorze ssącym.
Dzieje się tak niezależnie od obciążenia silnika, czy odłącza instalację LPG przy obciążeniu? Tak czy siak bez diagnostyki komputerowej to można wróżyć. Filtry, parownik, MAP, czujnik temp parownika/gazu, usterka wtrysku czy elektrozaworu... Za mało danych podałeś.
Tyle że wtedy nie masz stabilizacji obrotów, obroty zależą od obciążenia silnika, nie da się tak np mieszać lekkiego kremu na niskich obrotach.
Jak się pali check to musiały się zapisać błędy. Przeprowadzić diagnostykę i podać błędy jakie są. Sprawdzić parametry od DPF na postoju i przy obciążeniu. Czujnik różnicy ciśnienia, temp. spalin, stopień zapchania, zawartość sadzy, to na początek. Jaki kod silnika ? Jeszcze nie miałem 1,9 TDI z tego rocznika z DPF.
dokładnie nie pamiętam,ale czujnik ciśnienia czy taż obciążenia był na końcu listwy,silnik elektryczny dostaje od niego sygnał.z jakiego miesiąca ten turan?ewentualnie ja nazywam czujnikiem obciążenia coś co nim nie jest.
Dwie elektrody czujnik napełnienia zbiornika gdy woda dotknie do elektrod odkurzacz zostanie wyłączony. Czujnika podciśnienia nigdy tam nie widziałem Może elektronika steruje obciążeniem silnika kiedy otrzepywaczu ma zostać załączony W Starmixie czujnik przepływowy jest zamontowany na płytce elektroniki są wężyki itd
Moim zdaniem wystarczy - należy ustalić dolny próg pobieranego prądu/mocy przez silnik, gdzie przy spadku poboru prądu poniżej tego progu falownik zostanie wyłączony. Jak wiadomo przy braku obciążenia na wale silnika (brak cieczy do pompowania) silnik powinien się wyłączyć. Do tego można zastosować czujnik pomiaru poziomu cieczy i wtedy wykorzystać...
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Takie proste czujniki były w np. ładach mierzyły one podcisnienie w kolektorze przy zbyt mocnym wcisnieciu gazu wytwarzało sie duże podcisninie i wskazówka wskaźnika wskakiwała na czerwone pole. Odwrotnie, przy zbyt mocnym wciśnięciu gazu podciśnienie w kolektorze ssącym spada i tedy wskazówka dawała po za żółte pole, oznaczające ekonomiczną jazdę,...
Kondensator pracy 8µF/450VAC Praca silnika napędowego, wydawała się całkowicie stabilna i prawidłowa. pozdr. widaw Z obciążeniem czy bez?
Witam, Rozumiem, że ew. zmostkowanie czujnika termicznego może skutkować po prostu przegrzaniem i spaleniem silnika, jeżeli będzie pracował pod zbyt dużym obciążeniem? Dokładnie tak, o ile temperatura faktycznie osiąga zadaną wartość, a nie jest to uszkodzenie owego bezpiecznika.
Bardzo nieprecyzyjny opis układu sterowania silnika. Napięcie (jakie?) spada (o ile) i układ się wyłącza. A gdy napięcie nie spadnie przy obciążeniu bo źródło duży zasilacz "wytrzyma". W układzie rośnie prąd jeśli obciążysz silnik prądu stałego. Może bezpieczniej dla silnika mierzyć wzrost prądu i zrobić ograniczenie prądowe?
MAF służy wraz z z czujnikiem położenia przepustnicy i czujnikiem obrotów do ustalenia obciążenia silnika i z tego tytułu wyliczenia potrzebnej dawki paliwa. Lambda służy tylko do korekcji - takie kontrolne sprzężenie zwrotne, czy wyliczona wartość składu mieszanki jest poprawna.
Mam następujący problem: sosuję czujnik F&F zaniku 3 faz i przynajmniej 1 w miesiącu wymieniam go na nowy, a po starym zostaje niewiele:) (popalone przewody 3 faz, a ostatnio nawet "wypluło" pokrywę od skrzynki :D ). Czym to może być spowodowane? Czy mogę zastąpić go innym, innej firmy? Czy to pomoże? Dodam, że czujnik pracuje z silnikiem 40kW gwiazda-trójkąt...
Czujnik podciśnienia do wskaznika obciążenia silnika taki prosty "ekonomizer". W wersji z 4 małymi wskaźnikami na liczniku. Swoja droga miałem 2 rekordy i piekne , mocne auta. :)
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
Sonda jest brana pod uwagę tylko w przypadku gdy napięcie generowane przez nią mieści się w akceptowalnym przez sterownik zakresie - gdy jest zbyt niskie, lub zbyt wysokie, sterownik ją ignoruje praca w tzw. pętli zamkniętej z ustalaniem składu mieszanki na podstawie wskazań czujnika temperatury i obciążenia silnika. Gdy napięcie mieści się w akceptowalnym...
Wszystko fajnie tylko w module zapłonowym są wejścia od czujnika położenia wału i obciążenia silnika, a w zwykłym 126p tego nie widzę przynajmniej na schemacie i nie wiem czy bez tego moduł bedzie działa. Raczej nie. Tutaj jest cały problem.
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
To dla czego po odpieciu kostki od przepustnicy w sygnalowym jest 10v pisałem... Jeżeli nie ma odpowiedniego sygnału (obciążenia), to napięcie może tam być 10V W zał. masz instrukcje, jak fachowo dokonać pomiaru tego czujnika:
A da się jakoś na podstawie back-emf napięcia z zacisków silnika stwierdzić prędkość, bez konieczności używania czujników położenia?
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
wiązkę puść drugą od czunika do ECU i daj nową masę klema-silnik lub sprawdź czy klema się nie grzeje pod obciążeniem elektrycznym.
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Witam, posiadam polerkę Bosch GPO 14 CE, problem jest taki, że regulacja obrotów niby działa, ale po odpaleniu polerki zwalnia mocno po około 2 sekundach. Natomiast podczas obciążenia nie ma mocy, spada z obrotów, a posiada ona moduł, który ma stabilizować obroty niezależnie od obciążenia. Zweryfikowałem, że walnięty jest czujnik obrotów silnika, zaznaczony...
Najprawdopodobniej silnik jest uszkodzony - zalany lub wiązka przewodów do silnika. Jakimś sposobem przywiera Ci linię zasilania czujników halla. Może to nawet nie jest związane z obciążeniem silnika a z ruszeniem wiązką. Tylko dziwna sprawa bo w sterowniku powinien być bezpiecznik polimerowy który zabezpiecza przetwornicę przed zwarciem na wyjściu...
parat z golfa 2 1,6 gaźnik posiada w sobie czujnik hala czy platynki sterowane pod ciśnieniowo Aparat posiada czujnik halla, jest on zamontowany na ruchomej tarczy, którą przestawia siłownik podciśnieniowy (zmiana KWZ w zależności od obciążenia silnika - podciśnienia w kolektorze ssącym), dodatkowo jest w tym aparacie regulator odśrodkowy - ciężarki,...
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
Podczas obracania silnika rozrusznikiem opory ruchu będą większe przy większej szczelności tłoka z cylindrem i zaworów. Stąd ocena stanu silnika, stopnia sprężania, poprzez obserwację obciążenia rozrusznika, a właściwie odpowiadającego mu spadku napięcia akumulatora i prądu rozruchowego. Czujnik cęgowy zakładany na przewód zapłonowy 1 cylindra służy...
Bo nie widzę nic złego w parametrach, a w tym silniku nie ma czujnika ciśnienia, stąd więc taki wniosek
Okej, jutro sprawdzę dokładniej i dam znać. Dzięki za pomoc. Dodano po 2 Jeżdżę, jedno co zauważyłem, puszczałem nią bez obciążenia i normalnie cykl przeszła tak, jak powinna, tylko pod obciążeniem tak wariuje.
tu jesteś w błędzie, cewka za każdym razem będzie dawać iskrę a jedna mieszanka będzie się od niej zapalać a mieszanka o innym składzie już nie. Najgorzej palna mieszanka powstaje podczas przyśpieszania. Jesteś w błędzie. Żeby mieszanka była palna, jest wzbogacana - tak samo na zimnym silniku, jak i przy np. przyspieszaniu, czy właśnie w trybie awaryjnym...
Potwierdzam odpowiedz użytkownika wyżej. Silnik tego typu z tak wielkim obciążeniem na starcie nie ruszy. Do tego typu obciążenia potrzebujesz sterowania z wykorzystaniem czujników halla do tego odpowiednia moc silnika i sterownik.
Co myślicie o tym żeby zamiast TPS podłączyć Czujnik podciśnienia MAP. Przecież to on najlepiej informuje sterownik o obciążeniu silnika. Czekam na dobre rady. Pozdrawiam!
Jest to rezystor grzewczy . W tym silniku układ chłodzenia jest regulowany przez sterownik silnika według zaprogramowanej charakterystyki. Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika.
Witam. Trafiłem na ten temat i widzę wypowiedzi które od razu autora tematu zniechęcają do odpuszczenia tematu. Kilka lat temu przyszedł do mnie sąsiad podczas żniw i zakomunikował, że padł silnik w jego kombajnie zabawce (class z lat 70 z benzynowym silnikiem vw) czy da się wstawić jakiegoś diesla. Podjąłem wyzwanie. Z tego co pamiętam ECU było od...
Roland_kr, dokładnie takie same silniki jak twój (TU), tylko z nowszym osprzętem, pracują na nadciśnieniu w ukł. chłodzenia w temp. przekraczającej 100 stopni (załączanie wentylatora w 107°C na biegu jałowym przy temp. otwarcia termostatu 105°C, temperatura otwarcia termostatu regulowana w zależności od obciążenia silnika).
Ja mam Astre F z silnikiem X16SZ i również problem z czujnikiem spalania stukowego, tylko że problem jest taki że ja nie mam tego czujnika. Check mi wywala podczas dużego obciążenia silnika - niskie obroty a duże otwarcie przepustnicy. Czytając informacje na ten temat w necie podejrzewam dwie sprawy, albo cewka zapłonowa albo ECU, bo w tym silniku tak...
Napięcie będzie, masa przeniesie się choćby przez przewody czujników. Sprawdzenie multimetrem, bez obciążenia, to żadne sprawdzenie.
Zadne Renault 19 nie miało przepływomierza.System Renix Fenix,Siemens,albo AC Delco stosowany w Renault jako czujnik ilości powietrza,i sygnał obciążenia silnika wykorzystuje MAP sensor
Przy przyspieszaniu i dużych prędkościach paliwo jest zużywane prawie w całości i musi być dostarczane bez problemów. Proponuje sprawdzić drożność przewodów paliwowych we wszystkich punktach gdzie są kolanka, złączki i inne przewężenia. W tych miejscach gromadzą się różne osady z ON pomimo filtra. Podobne efekty daje nieszczelny przewód paliwowy który...
Na silniku może być czujnik wstrząsów tak samo jak to jest w pralkach Bosch. Jak napiąć pasek, żeby nie skakał, to silnik powinien kręcić. Jest przykręcony od góry, więc ja bym dał podkładki, żeby go trochę obniżyć i tym samym napiąć pasek.
Tak jest tam czujnik zbliżeniowy indukcyjny, mocowany na regulowanym wsporniku (prawo - lewo przyśpiesza lub opóżnia kąt zapłonu i jest on różny w zależności od typu zastosowanego gaźnika AISAN, WEBER, FOS). Ważne jest również ustawienie wysokości tego czujnika wzg. znaków na kole ( są 3) i mają to być odległości 0.4 do 1 mm( mniejsze odległości spowodują...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
A pompa paliwa daje równe ciśnienie nawet pod obciążeniem silnika ?
potrzebne odczyt z czujnika różnicy ciśnień, czujników temperatury spalin, potwierdzić rzetelność odczytu temp cieczy, stopień obciążenia filtra...
Temat nadal aktualny. Czyszczenie EGR nie pomogło. Zaślepienie też nie. Obecnie obciążenie silnika nadal jest bardzo wysokie (93%) gdy silnik pracuje na "luzie". Podczas jazdy obciążenie silnika wzrasta nawet do 100%. W jaki sposób (które parametry i czujniki) ECU oblicza obciążenie silnika. Podejrzewam, że tu należy szukać przyczyny wysokiego spalania...
Albo silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa albo gubi zapłony pod obciążeniem albo brakuje mu powietrza. to nie czujnik tylko kondensator który jest przykręcany do pokrywy zaworów taki czarny idzie do niego jeden przewód. Możesz również sprawdzić masę na silnik tak jak w tym temacie. kiedyś w clio miałem podobny przypadek z taki samy silnikiem,...
Ten błąd który masz mówi o tym że sterownik silnika nie widzi czujnika więc może być: uszkodzona instalacja między czujnikiem a sterownikiem silnika, uszkodzony czujnik, uszkodzony sterownik silnika. Instalacje sprawdzić odpinając akumulator a następnie sterownik silnika i te trzy przewody sprawdzić pod obciążeniem żarówką. Czujnik najlepiej sprawdzić...
Funkcja rezerwowa to klasyczny hamulec pneumatyczny będący częścią EBS. EBS to hamulec pneumatyczny sterowany elektroniką gdzie elementemi wykonawczymi są elektrozawory a czujniki ciśnienia pełnią funkcję kontrolną. Sprawny EBS albo przy pomocy elektrozaworu odcina sterowanie pneumatyczne albo wysterowuje wartości wyprzedzone w stosunku do zykłej pneumatyki....
A przekaźniki - ten od kierunków by miał komfort, ale "zał/wył" już niestety by dostawał po dupie rozłączając silnik pod obciążeniem. Rozłączać mógł byś tranzystorem, tyrystorem... Gdy schemat miałem rozrysowany z przekaźnikami, prąd roboczy już za prostownikiem mierzył mi INA138, jedynie z dodanym filtrem DP na wyjsciu, by mierzyć wartość średnią....
Pożyczyłem od znajomego czujnik 221 z m52 e39. Czujnik nie pasuje do mojej głowicy(odstaje ze względu na kołnierz przy mocowaniu) Podobno skoro odpala na samym czujniku wałka to jest ok. A załączenie cewki może się odbywać dopiero pod obciążeniem.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
dodam ze jak pokazuje BŁĄD czujnika maf to w opisie jest napisane dryf silnika pod obciążeniem... i to na nowym czy starym a po odłaczeniu maf pokazuje inny błąd
3 do 9 to chyba wartości graniczne podajesz. Jak wszystko jest sprawne, silnik nagrzany i brak dodatkowych obciążeń typu światła, klima, to ma być 4,5 5,5 mg/suw. Jak czyściłeś nastawnik to na zgaszonym silniku masz/mieć 700 740 mV.
Witam, problem z Sprinterem 906 2.2cdi 110KM. Mianowicie wyskakują błędy: 2011 Miernik masy powietrza, zbyt mały przepływ. 2624 Czujnik Maf, dryf przesunięcia przy silniku pod obciążeniem. Zrobione praktycznie wszystko od uszczelnienia dolotu po regenerację turbin a nawet wymianę silnika na regenerowany (stary miał słabe ciśnienie na 1 i 2 cylindrze)....
1. Czujniki mają być osadzone w płytce 2. Wyjścia powinny mieć na wyjściu maksymalne natężenie 10A, ale można spokojnie założyć, że nie więcej niż 4 silniki z takim natezeniem bedą podłączone. Przy 7 silnikach będzą to obciążenia rzędu kilkunastu mA na silnik. 3. Wystarczy jeden czujnik temperatury i wilgotności
Sprawdź też czujnik temperatury silnika. Pozdrawiam.
Nie próbowałem tego na falownikach ale zasilając bezpośrednio silnik niższym napięciem to tak robiłem. Pracował bez zarzutów bo miał mniejsze obciążenie od nominalnego, dodatkowo miał czujnik temperatury.
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
https://obrazki.elektroda.pl/5332268300_... Trafiło mi się 2 takie oto odkurzacze po wcześniejszej próbie naprawy. Otóż włącza się, załącza szczotki oraz silnik ssania, ale po 2-3 s się wyłącza i miga szybko na czerwono. Z instrukcji obsługi wynika, że 1. Coś z czujnikami. 2. Zbyt duże obciążenie silników. 3. Inne nieistotne dla tego...
Objawy: po przekroczeniu około 3000 obr/min zaczyna mrugać kontrola silnika i silnik szarpie. Jeśli tak samo jest na obrotach jałowych to sprawdź czujnik położenia wału. Jeśli szarpie, ale tylko przy dużym obciążeniu silnika np 5 bieg , 60km/h i pedał gazu w podłogę to sprawdź cewki zapłonowe.
MULTI HWA 2000 wielki szajc niby pisza że wirnik z mosiądzu (częsty opis aukcji) a w środku szit plastikowy cały stojan jest z plastiku. Nie powiem wygląd pompy i osiągi na wysokim poziomie ale odporność tej pompy to jedno wielkie bagno. a tak apropo dzięki za rozwiniecie tematu ciekawie sie zrobiło. Szkoda że te czujniki monitorujące wolnobieg silnika...
Silnik jest obciążeniem indukcyjnym dioda D1 włączona w kierunku przeciwnym zwiera uzwojenie silnika.
Czy ten efekt moze byc powiazany z nie najlepsza kondycja sprzegla ? A prócz tego falowania, czuć by sprzęgło się ślizgało? W sumie przy tym przebiegu tarcza może być już mocno zużyta, ale by coś falowało musiałaby być zdeformowana, lub jej łożysko dociskowe się kończy. Podobne efekty mogą wystąpić, gdy silnik zaciąga "lewe powietrze", a wciśnięcie...
Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. No nie - były systemy bez czujnika obciążenia - bodaj pierwsze Digifanty na przykład, czy monomotroniki. Silnik z wtryskiem direct wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania, żeby nastapiło zawirowanie ładunku, umożliwiające...
obciążenia czujnik regulator obciążenia silnika potencjometr obciążenia silnika
nadajniki tmobile zakładać panewka akumulator izolować
deskorolka elektryczna hoverboard deskorolka elektryczna hoverboard
Jak ustawić kanały w telewizorze JVC? Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka?