Można by zmajstrować coś do płynnej regulacji obciążenia, na tranzystorze i potencjometrze.
W takich sytuacjach stosuje się: termistory rozruchowe, rezystory rozruchowe, układy zwane "miękki start". Jak przyjdzie ten regulator PWM należy skręcić jego potencjometr na minimum, podłączyć silnik i stopniowo zwiększać prąd do wymaganego obciążenia silnika. Pozdrawiam.
Sądząc ze schematu to jest to ściemniacz oświetlenia (obciążeniem jest żarówka). Być może właśnie dlatego nie działa poprawnie z obciążeniem o charakterze indukcyjnym.
Sprawdż luz na linii : silnik-potencjometr-przekładnia-linka. Przy cofaniu linki (zmniejszaniu obciążenia) pojawia się zwłoka zanim zacznie się kręcić potencjometr. Procesor dosyć szybko reaguje na brak zmiany oporu potencjometru i zgłasza błąd E1.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Tak symetrycznie i liniowo narastają obroty a potem tak samo opadają? Czy też zwalnia w drugiej połówce chaotycznie i utyka co mogło by świadczyć że tam już wypracowany potencjometr jest. Silnik pod obciążeniem? Co napędza?
Wygląda to na przestawienie potencjometru wzniosu ramion. Trzeba by zacząć od kalibracji.
Do silnika idą czarny i brązowy, a od potencjometru czerwony, pomarańczowy i żółty.
Kolego jak sprawdzałeś instalację elektryczną , od potencjometru do samego sterownika silnika czy tylko do ściany kabiny? Proponuję sprawdzić instalację jeszcze raz pod obciążeniem (ja osobiście sprawdzam instalację żarówą H7 ) , a zwłaszcza od zagięcia kabiny do sterownika silnika. Prawda jest taka że Dafy mają bardzo słabą instalacje elektryczną,...
Ja silnikiem uszkodziłem LM317. Od razu założyłem diody i dało się zasilać silniki. Potencjometr dymi, bo wydziela się w nim zbyt duża moc. To jest skutek uszkodzenia LM317. Próby można robić z opornikiem jako obciążeniem, wtedy nie ma niespodzianek z indukcyjnością.
jakiej mocy obciążenia podłączasz ?
Taki potencjometr też nie "przeniesie" dużej mocy.(Zależy jaki, i zależy od obciążenia -czyli tego twojego silniczka).
To nie będzie działało, uchwyt zamocowany bezpośrednio na osi silnika, bez przekładni planetarnej spowoduje, że silnik pod obciążeniem nie ruszy i się spali :cry: .
A potencjometrem na płytce kręciłeś? Może ustawiona za mała czułość z tacho.
Sterując prądem płynącym przez drugi silnik za pomocą: a) opornicy b) (sztucznego obciążenia) potencjometru, tranzystora i rezystora mocy c) regulowanym prądem wstecznym (w przypadku zbyt małej siły hamowania przy zwarciu biegunów drugiego silnika) A przy okazji, to co dokładnie chcesz mierzyć?
Sprawdź motor DC. Tam jest, o ile się nie mylę 180V motor DC. Często w wypracowanych bieżniach komutator zalepia się pyłem grafitowym i obciąża układ wykonawczy. Może również być wada uzwojenia. Motor można sprawdzić podłączając do zwykłego prostownika 12V. Prawidłowo działający powinien swobodnie obracać się nawet przy napięciu 12V. Zresztą prędkość...
Sterowanie za pomocą potencjometru ma wady w postaci niestabilnej prędkości obrotowej silnika spowodowanej zmiennym obciążeniem. Trzeba dorzucić wtórnik emiterowy za potencjometrem.
Sprawdź sensor obrotów wieńca koła zamachowego. Podejrzewam że jest za płytko osadzony i nie widzi obrotu silnika przez co nie ogranicza obrotów.
Nie napisałeś, ale na pewno jest to silniczek prądu stałego. 6V jest to napięcie znamionowe pracy, a 3V to minimalne napięcie przy którym silnik wystartuje w stanie nieobciążonym mechanicznie lub z małym obciążeniem. Prąd jaki pobiera silniczek zależy od napięcia zasilania (3-6V) oraz wielkości obciążenia mechanicznego jego osi. Do regulacji obrotów...
To jest jakiś "potencjometr mocy" (DUŻEJ MOCY), może jakiś ściemniacz od oświetlenia scenicznego, może od silnika karuzeli, albo sam nie wiem czego. Jestem jednak prawie pewien, że to jest obciążenie rezystancyjne dużej mocy. Do tego wygląda że ma opcję "zdalnego" sterowania.
Jesli chciałbym przemiennie korzystać z zasilania 12v i 21v (mam taki akumulator) to każdorazowo przy zmianie źródła energii musiałbym przestawiać potencjometr na sterowniku? Nie, nie ma takiej potrzeby! Zauważ że regulację prądu silnik (a w zasadzie napięcia na potencjometrze) dokonuje się bez podłączonych silników i do określenia wartości regulowanego...
Pobór prądu silniczka to około 3 mA. Jesteś pewien, bardzo mała moc - 9mW i to jeszcze w urządzeniu (z obciążeniem)? I teraz mam pytanie:- Czy wstawiając szeregowo jakiś mały potencjometr Jeśli silnik pobiera z obciążeniem tylko 3mA to i zwykły potencjometr małej mocy wytrzyma bez spalenia. Wiem że to prymitywny sposób, ale czy dopuszczalny? Dopuszczalny...
samym silniczkiem bez diody zadziała? Ze schematu tego nie wynika ale silniczek musiał by mieć pobór na tyle mały aby potencjometr wytrzymał lub potencjometr na tyle duży aby wytrzymał obciążenie silnika. Kondensator w tym miejscu nie wiem do czego miałby służyć.
Jest dużo przyczyn uszkodzenia triaka od wadliwego elementu po np przerywający potencjometr regulacji obrotów, uruchomienie silnika pod max obciążeniem itd. Na Twoim miejscu zmieniłabym na taki jak był, jeżeli by się znów uszkodził wtedy przyjrzała bym się dokładniej sinikowi tego masażera.
(at)zbyszekt123 Pewnie tu chodzi o tempomat do jakiegoś e-skutra, lub podobnego wehikułu. Czy tak ? Wobec tego sygnał zadawania prędkości to analogowy sygnał z manetki hallotronowej albo potencjometrycznej zawarty pomiędzy 0 a 5 VDC, który w sterowniku silnika jest dopiero przetwarzany na impulsy o określonej częstotliwości z podziałem na trzy fazy....
dźwięk faluje, ma tendencję do zwalniania, nie da się tego wyregulować potencjometrem regulacji obrotów. Albo pasek, albo silnik, albo rolka dociskająca taśmę do wałka napędowego. W każdym razie na tych elementach bym się skupił. Co do paska - w magnetofonikach tego typu ważne jest dobranie paska - konkretnie jego wymiar nie może być za duży (bo przy...
Zastosowanie potencjometru/rezystora spowoduje, że jakiekolwiek obciążenie silnika spowoduje jego zatrzymanie. Wynika to z charakterystyki pracy silnika elektrycznego. Lepszym rozwiązaniem będzie zbudowanie regulatora napięcia.
Witam zakupiłem shield 3.0 do prostszego podłączenia sterowników silników krokowych A4988 .......... i tu pojawia się problem przypuszczam ze to chodzi o sygnał enable? Oczywiście Sterownik A4988 mam wpięty odpowiednio oraz kable do silnika również jak i ustawione kroki.Tylko po włączeniu zasilania nie ma oznak życia.Proszę pomóżcie Pin 'Enable' zgodnie...
Witam, jeśli autor ma kompilator C++ dla PIC, to może próbować, ale napisanie tego w C będzie równie proste. Sensowne sterowanie tym silniczkiem, przy założeniu braku znaczącego obciążenia, to będzie może kilkanaście linijek. (at)palu13, znasz położenie potencjometru, bo sam go odczytujesz i znasz położenie wału silnika (o ile nie gubisz kroków), bo...
Potencjometrem reguluję ale od ok. 40V do 190V. Przy największej częstotliwości 190V bez obciążenia, kiedy podłączę silnik spada do 15V. Trochę grzeje się tranzystor wykonawczy ale i tak wyrabia.
Wydaje mi się, że wzbudzenie nie jest podłączone do przetwornicy. Wychodzą z niej jedynie 2 przewody "+" i "-" więc na ma osobnej regulacji wzbudzenia. Warunkiem na stanowisku jest utrzymanie zadanego obiążenia/momentu silnika. Mogę to robić ręcznie kręcąc potencjometrem lub w trybie automatycznym podając jakie obciążenie chcę utrzymywać na badanym...
Wymieniona instalacja od potencjometrów do sterownika silnika i bez zmian. Traci moc jak wartość "obciążenie pedału" spada na zero. Potencjometr podmieniony bez zmian. Naprawdę nikt nie orientuje się co może mieć jeszcze wpływ na to "Obciążenie pedału"? Uszkodzony sterownik?
Wielkie dzięki za pomoc, testy wypadły pomyślnie. Regulator obrotów bardzo dobrze spełnia swoją funkcję. Używając pierwszej połowy zakresu potencjometru przy silniku nie obciążonym można uzyskać stabilną prędkość obrotową czyli obroty utrzymują się na ustalonym poziomie. Dopiero po przekroczeniu połowy zakresu silnik zaczyna dosyć szybko nabierać prędkości....
Witam, zbudowałem sterownik na 3 komparatorach i działa wyśmienicie. Ten odczep do połowy Ucc spowodował ze oba komparatory wyłączają się gdy napięcia są równe. Gdy nie było odczepu to komparatory przełączały się miedzy sobą. Natomiast mam taki problem ze nie wiem jakie tranzystory (i oporniki) zastosować w układzie wykonawczym. Zasilanie ma być 12V...
Max moc obciążenia wyjścia - 500W sterownika, natomiast silnik jest chyba dwu biegowy i przy P1=610W a P2=860W chyba będzie za słaby. Aby pracował komfortowo to musisz dać z małą górką czyli min 1000W.
A więc interesuje mnie tylko układ na uC bo jak napisałem interesuje mnie zasada programowania nie elektronika. Z programowaniem dam radę .Poza tym kolega trochę się na tym zna więc pomoże. Silniczek nic nie musi robić tylko się krecić prawo/lewo w zależności od 2 przycisków a jego obroty bedą zależne od wartości tego potencjometru. Silnik nie pracuje...
Witam. Trafiłem na ten temat i widzę wypowiedzi które od razu autora tematu zniechęcają do odpuszczenia tematu. Kilka lat temu przyszedł do mnie sąsiad podczas żniw i zakomunikował, że padł silnik w jego kombajnie zabawce (class z lat 70 z benzynowym silnikiem vw) czy da się wstawić jakiegoś diesla. Podjąłem wyzwanie. Z tego co pamiętam ECU było od...
Spory silnik krokowy lepiej sprawdza się jako prądnica niż alternator w takim układzie i tak małej mocy. Możesz go także obciążać żarówkami, lub dużej mocy potencjometrem drutowym. Najlepsze jednak było by zamocowane przez dynamometr sprzęgło elektromagnetyczne proszkowe, (pełna i prosta regulacja momentu), albo zwykłe wiskotyczne od wentylatora starego...
A podgląd parametrów robiłeś co widzi komputer silnika. Może potencjometr gazu daje sygnał pełnego obciążenia co z wysterowaniem zaworu regulacji ciśnienienia podejżyj coś, jakie napięcie widzi sterownik z czujnika ciśnienia CR.
Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika bo to przyspieszy znalezienie usterki. Ja bym stawiał na lewe powietrze - np uszkodzona gumowa podstawa przepustnicy lub uszkodzony TPS - wytarte ścieżki w czujniku położenia przepustnicy. JAk 1,8 to pewnie typ ABS/AAM itp, sterownik Bosch mono motronic Przy LPG to z reguły standardowo - sterownik...
Opis "regulator 1,8 V - 15 V" mówi o tym, że przy takich napięciach zasilających będzie ten regulator działał. Regulatory są impulsowe, więc cały czas dołączają obciążenie do zasilania (w Twoim wypadku do akumulatora, czyli ogniwa wtórnego). Im dłużej silnik będzie dołączony do zasilania, tym większe obroty osiągnie. W połowie zakresu regulacji powinna...
Regulowana prędkość jest potencjometrem. Silnik działa podłączony na "krótko". Przy rozruchu bez obciążenia sinik pobiera 8a a w czasie pracy 4a. Mam 5x irf640 do sterowania prędkością plus atmega16.
Hmm....obciążenie silnika znam na postawie odczytów TPS/ potencjometr pedału gazu oraz RPM.
Sprawa wygląda tak że jeśli mam ustawione napięcie proporcjonalnie do częstotliwości to silnik bez obciążenia startuje dopiero przy 25Hz (potencjometr w pozycji środkowej). Pełny zakres to 0-50Hz. Jeśli ustawie 50Hz to oczywiście silnik osiąga tą prędkość. Tutaj sprawa rozbija się o wartość napięcia... Funkcja kwadratowa będzie zachowywać się jeszcze...
Witam Dzięki za materiały pewnie będę je przeglądał w wolnym czasie. Co do hamulca masz rację klika i konstrukcyjnie jest zrobiony dokładnie tak jak opisałes. Więc PWM odpada tak jak myślałem - ale zawsze moge zdemontowac go rozebrac i ta tarczę ze środka (bez hamulca) osadzic na osi silnika tak jak teraz jest i dorobic jakieś klocki czy coś co będzie...
Skoro wykluczyłeś silnik, to w prosty sposób możesz sprawdzić potencjometr z wyłącznikiem (zmierzyć multimetrem) oraz sprawdzić napięcie wychodzące z zasilacza impulsowego (obciążyć żarówką samochodową 24V i zmierzyć multimetrem). Jeśli te elementy są sprawne i silnik też, pozostaje szukać problemów w sterowniku. No i koniecznie złączki oraz okablowanie....
Witam. Posiadam silnik DC sprzężony z potencjometrem i przekładnią (dla mnie serwo analogowe takie), bez elektroniki, chciałbym to wykorzystać jako zwyczajne "serwo modelarskie" sterowane cyfrowo z mikrokontrolera. Układ zrobiłem prototypowo na Arduino i mostku H i o ile pojedyncze ruchy są w miarę ok, to przy skomplikowanych działaniach "serwo" głupieje...
Można w prosty sposób regulować obrotami silniczka ale nie sprawdzi się to pod obciążeniem. Schemat w poście #2. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Spokojnie powinien wystarczyć ten 3A, do napędu potencjometru nie potrzeba aż takiej siły oraz nie ma żadnych dodatkowy obciążeń mechanicznych wymagających korekcji położenia serwa. Myślę że będzie sterowany sprzęt audio czy nie lepiej pomyśleć o specjalnych potencjometrach z silnikiem lub cyfrowym potencjometrze.
Termik dobrze ustawiony? Czasem nawet przypadkowe dotknięcie potencjometru zmienia jego nastawę. Mały ruch potencjometru powoduje duży skok ustawionego prądu. Poza tym, silnik pracuje w stanie jałowym (podczas prób), czy ma obciążenie?
Jeszcze raz - nie ma żadnej regulacji. Tam jest zastosowany silnik prądu przemiennego 110V z kondensatorową fazą rozruchową - zasilany autotransormatorowo z połówki uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego. Jedynie co można zrobić, to ewentualnie sprawdzić/wymienić ten kondensator jeżeli utracił pojemność. Obroty zależą od częstotliwości sieci energetycznej...
również się zgodze że nie przeprowadza się adaptacji przepustnicy. Bo nie ma takieg potrzeby, jest tylko potencjometr przepustnicy, który reguluje podawanie paliwa w miare jego obciążenia. Z tąd wniose. Jeżeli silnik ma za wysokie obroty o 1000 obr. to sprawa może leżeć w dawce paliwa. Przesunięty potencjometr, sygnał o większym obcuiązęniu, zbyt duża...
Informuje sterownik Motronik'a o ilości zasysanego powietrza. Sterownik na biorąc pod uwagę także ten parametr dobiera warunki pracy silnika przy danym obciążeniu.
Auto z roku '86. Ale w temacie wtrysku jest to koniec lat 70. Wtrysk L-Jetronic . Jest on trochę inny od LE-Jetronica, np. wtryski nie są zamienne. Przepływomierz ma 7 pinów. Napięcia nie mierzyłem. Jak pomorze, to jest to wersja wtrysku z "silnikiem krokowy" w formie odchylanego bimetalu. Brak Motronica. Sonda Lambda w tym wtrysku nie jest obowiązkowa...
Napisałem co masz zrobić. Kalkulator obciążenie silnika wylicza min. Na podstawie położenia przepustnicy. Starczy że się jeden z potencjometrów wytrze i będą jaja.
Witam. Mam problem z Volvo FH12 420. Chodzi o to ze auto na czasy słabnie i po diagnostyce zauważyłem ze parametr obciążenia silnika spada z 100% na ok 80%. Z tego powodu pytanie. Z jakich czujników EDC oblicza obciążenie silnika? Oto czujniki jakie występują: Czujnik hala wału Czujnik hala wałka rozrządu Czujnik doładowania Czujnik ciśnienia atm Czujnik...
Witam. Posiadam maszynę do sękaczy w którym wykorzystano do napędu silnik od wycieraczki BOSCH XS41 17508 BB . Poniżej zamieszczam schemat jak ktoś wykonał zasilanie oraz regulację obrotów w/w silnika. https://obrazki.elektroda.pl/6404320000_... Niedawno pojawił się jednak problem - poniżej gdzieś 80% mocy, silnik nie daje rady obracać...
Jaką oporność musi posiadać potencjometr, sprawdzałem "alledrogo" ale tam wszystko podane w Ohm. Czyli wszystko podane w jednostce oporności. Kolego, nie uda Ci się ograniczyć prędkości silnika potencjometrem bez zachowania pewnych zależności. Potencjometr ogranicza prąd (który zależny jest od napięcia i rezystancji uzwojeń silnika), wytracając moc...
http://obrazki.elektroda.pl/1445218400_1... Dodano po 5 Witam Tranzystor uległ uszkodzeniu, bo nie miał żadnego zabezpieczenia, a bezpieczniki zwykle nie nadążają za układami elektronicznymi. Problem nie prawidłowego działania układu może wynikać z niskiego napięcie zasilania (silnik jest przewidziany do pracy przy napięciu zasilania...
Ok, doszedłem do zakończenia tematu bieżni. Płytkę ostatecznie oddałem to osoby, która zajmuje się naprawą elementów elektronicznych. Po sprawdzeniu okazało się, że są walnięte rezystory plus 2 mikrokontrolery. Dodatkowo jest przejście między warstwowe na płytce, także raczej ciężko to naprawić. Chciałbym podziękować madamsz1 za pomoc. Dodatkowo aby...
Witam. Potrzebuję zrobić sprzężenie zwrotne na falowniku ATV12H055M2 podczas cięcia na traku. Sygnał sterujący ma być brany z przekładnika prądowego zainstalowany na przewodzie silnika głównego. Mam przekładnik CLSB-05 chińczyk. Przejazdy mają odbywać się szybko i być regulowane potencjometrem. Po zamontowaniu przekładnik na silniku głównym w trakcie...
Zrobiłem sobie taki wiatraczek z silniczka od suszarki. Zasilam to z zasilacza 30V poprzez tranzystor BD911 i potencjometr. Wszystko działa dobrze dopóki silnik nie jest obciążony. Podczas gdy silnik jest obciążony na początku muszę dać potencjometr na max i ruszy z pełną mocą, ale już nie chce zwolnić. Nic nie daje kręcenie potencjometrem. Dopiero...
Natężenie prądu w stepstick A4988 ustawia się potencjometrem, przekręć go w lewo do końca a ustawisz minimalny prąd, tylko delikatnie żeby nie uszkodzić, najlepiej plastikowym wkrętakiem. Najbezpieczniej jeśli stopniowo będziesz zwiększał natężenie prądu silnika aż ruszy. Silnik będzie się grzał dopóki jest zasilany. Mam taki silnik krokowy zwany sled...
Wiem że potrzebuje mostka H, oraz dwóch przekaźników - Skoro już mostek H, to po co przekaźniki ? Jakie zastosować najlepsze rozwiązanie ? Żadne. Bez sprzężenia zwrotnego nie da się tego zrobić - opory mechaniczne, moment obrotowy napędzanym tym silnikiem mechanizmu i wiele, wiele innych. Najprościej - drugi potencjometr na oś silnika i oba pracujące...
regulację przekładniami są bardzo dobre, ponieważ nie regulujemy obrotów silnika jakimś rezystorem lub potencjometrem co powoduje osłabienie silnika i co mu szkodzi przy dużym obciążeni, a tu mamy te same obroty silnika lecz inna prędkość wyjściową.... możemy to porównać ze skrzynią samochodową... regulujemy biegami moc i prędkość
Jedynym czujnikiem obciążenia silnika, oprócz sygnału prędkości obrotowej z czujnika Halla, jest właśnie TPS - potencjometr przepustnicy. To właśnie na podstawie jego wskazań sterownik dawkuje paliwo. Brak sygnału - brak paliwa. Prawdopodobnie do wymiany.
Dzięki Bonkot Ok Panowie, problem rozwiązany. Regulacja napięciowa (końcówka 5) daje dużo lepszy efekt, niż regulacja samego PWM (układ z potencjometrem między diodami) Przy samym PWM obciążony silnik nie startuje od najmniejszych obrotów (bez obciążenia tak), natomiast przy regulacji napięciowej silnik ma o wiele więcej mocy i rusza bez problemów,...
Wszystkie parametry w normie, obciążenia ustawione na 5.5 A i 8.5 A . Zgłoszone błędy : E2,E5,E8. E2 występuje zawsze w czasie zatrzymania falownika za pomocą stopu awaryjnego więc nie ma problemu E8 wystąpiło w czasie programowania więc podejrzewam że to moja wina. Natomiast E5 stanowi zagadkę. Piszą coś o kondensatorach ale na oko są ok - po jakim...
silnik: Mabuchi RS-540SH V: 7,2 U: do kilku ampee,ale to tylko przy przyspieszaniu z duuużym obciążeniem. Na biegu jałowym jest to jakiś 1A. używany w niektórych pojazdach RC firmy 'Kyosho'
Nie mierzyłem tego napięcia pod obciążeniem. Sugerowałem się tylko zakresem tego potencjometru. Ma on od zera do 100% a jego maks. to 200 V dc. I nastawiony był na około 90%. Ale silnik powinien ruszyć nawet przy mniejszym napięciu. Dodam tylko że silnik ten jest stale obciążony bo ma przesuwać wózek o wadze około 20 kg. po szynie. Wózek jest łożyskowany....
Czy możecie wyjaśnić mi: - OL - gwałtowne przyspieszenie - to z angielskiego? Open Loop - stan pracy sterownika PB w którym ignorowane są wskazania sondy lambda a dawka paliwa jest dobierana ze sztywnej mapy z tendencją do mieszanek bogatszych i uwzględnieniem stanu zużycia silnika i podzespołów (LTFT - Long Term Fuel Trim). Stan taki występuje w kilku...
Zrobiłem, jak radziłeś, ale niestety bez zmian, po kilku sekundach, z rezystorem 10Ohm jako obciążeniem, tranzystor robi się gorący. Zasilacz spokojnie daje radę.
. Ale chodzi jako tako tylko jak ustawię potencjometrem - przepustnica powyżej 20 deg, obciążenie wtedy 65% w górę i sypie błędem sygnału. Bo to jedyny czujnik obciążenia silnika. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury silnika.
Falownik ATV312 ma zmniejszać częstotliwość zasilania napędu posuwa za sprawą wzrostu obciążenia drugiego silnika (narzędzi skrawajacych). Potencjometr zadawania częstotliwości posuwa podłączony pod wejście AI1, natomiast na wejscie AI2 sterowanie z drugiego silnika poprzez przekładnik z wyjściem prądowym 4-20mA (sprzężenie PI). W tej aplikacji założeniem...
Chodzi mi o potencjometr do regulatora silnika PWM, który miałby sterować prędkością i chciałbym z arduino sterować. Nie ma jakiś już gotowych przejściówek, który mógłbym bezposrednio podłączyć pod kontroler i się nie bawić ? Otrzymałeś odpowiedź stosowną do zadanego pytania! Okazuje się jednak, że potrzebujesz sterować zwykłym analogowym potencjometrem...
Witam, posiadam polerkę Bosch GPO 14 CE, problem jest taki, że regulacja obrotów niby działa, ale po odpaleniu polerki zwalnia mocno po około 2 sekundach. Natomiast podczas obciążenia nie ma mocy, spada z obrotów, a posiada ona moduł, który ma stabilizować obroty niezależnie od obciążenia. Zweryfikowałem, że walnięty jest czujnik obrotów silnika, zaznaczony...
Za mało... Nie mierzyłem prądu silniczka od malucha, za to mierzyłem prąd silnika dmuchawy od Mitsubishi Pajero (od klimatyzacji) przy zasilaniu 12V- wyszło 11A. Silniczki od wycieraczki tylnej szyby Golfa potrzebują przy 12V ok. 2,5A (bez obciążenia na przekładni ślimakowej). Przypuszczam, że ten od dmuchawy od malucha potrzebuje koło 5A... V.
Masa i zasilanie ECU pod obciążeniem sprawdź, zasilanie wtrysków sprawdź, zasilanie potencjometrów pedału gazu sprawdź. Będziesz miał odpowiedź. Dodano po 3 Tam z jednego bezpiecznika F16 zasilanie leci na wtryski i ECU. Z tego samego przekaźnika zasilany jest F16 i F17, porównaj na nich napięcia. Dodano po 2 Oczywiście dokładnych danych auta nie podałeś,...
Witam! Typ silnika x16xel Diagnostyka tego auta wskazuje na uszkodzenie zaworu EGR. Zdemontowalem zawór, jest dobry. Cewka ma przejście, zawór podłączony na "krótko" klika. Potencjometr ma przejście. Podłączyłem oscyloskop pod zawór. Przy obciążeniu silnika powinien pokazać sie PWM. Kontrolka komp sie zapala ale na zawór nie jest wystawiany żaden sygnał....
To czy spadnie, zależy od tego ile do tej przetwornicy będzie docierać energii i od tego ile z niej będzie użytkownik chciał pobierać. Na aplikacjach widać że ten LM potrafi pracować przy niskim napięciu na wejściu i dawać ustawione potencjometrem napięcie na wyjściu czy tam te 12V lub 15V ze stabilizatorów ustawianych fabrycznie. Przykładowo zasilanie...
Najlepszym sposobem bedzie wykorzystanie precyzyjnego regulatora z układem U2008 , ktory był wielokrotnie opisywany w rożnych wariantach na forum . Wystarczy kupić i zmontować n.p. kit AVT 1007 . Zapewnia on miękki start , stabilizację obrotow oraz detektcję obciążenia . Zmiane kierunku obrotów można zrealizować przełącznikiem kierunku uzwojenia w silniku...
Witam. Posiadam podnośnik 2.30sle podnośnik jest z roku 2014 założyłem go dopiero w warsztacie miesiąc temu. Jedna z kolumn tzn.( Ta na której nie ma sterowania) pod obciążeniem chodzi wolniej podczas opuszczania czy podnoszenia z sterowaniem kolumna zatrzymuje się 2razy (synchronizuje). Czy jest jakiś potencjometr czy falownik którym dało by się zniwelować...
Tak sobię myślę, że on przestawia zapłon wg obciążenia silnika, czyli przy obciążonym silniku dopasowuje kąt zaołonu do chwilowej potrzeby. Tylko jaki czujnik ma na to wpływ? przy aparacie zapłonowym jest czujnik indukcyjny. Może jeszcze potencjometr przepustnicy. Nie mam więcej pomysłów. A BTW ziarus1 z tego co wiem ten silnik jest kolizyjny, więc...
Rolka składa się z dwóch elementów, plastikowego lub metalowego korpusu i nałożonej na niego gumowej rolki. Rolki te są mocowana na wcisk i są identyczne dla obr. 33i1/3. 45 i 78. Zobacz w jakim stanie jest najmniej używana rolka 78 obr. Jeżeli jest w dobrym stanie możesz ja zamienić miejscami z rolką 33 obr. Oczywiście chodzi o samą gumę. Silnik bez...
Dziwne to, bo wskazanie MAP nigdy nie jest wskaźnikiem obciążenia silnika, w przeciwieństwie do MAF, jak mi się zdaje. Po jaką cholerę dublować nadzór nad elementem, którego pilnuje potencjometr? Co innego w przypadku zaworów sterowanych pneumatycznie.
Witam Taki zwykły potencjometr nie wytrzyma przy większym poborze prądu przez silnik. A większy prąd popłynie gdy silnik będzie obciążony. Musiałby być większej mocy czyli jakiś drutowy. Ale właściwie to dlaczego potencjometr? Skoro wystarczy dać mniejsze napięcie, więc wystarczy zastosować inną bateryjkę lub zasilacz o mniejszym napięciu. Po co dawać...
Proponował bym inny schemat kompensacji częstotliwościowej - niezależny od nastawy potencjometru, ten który masz wygląda na rozwiązanie typu - ktoś wstawił kondensator, przypadkiem zadziałało, więc nie myślał już więcej o tym. https://obrazki.elektroda.pl/5030368300_... ...ATX się po prostu wyłączał, a silnik dał na tyle duży prąd,...
To odpowiedz sobie sam? Jakiego rodzaju obciążeniem jest silnik? Jakieg rodzaju obciążeniem jest grzałka? Jakiego rodzaju obciążenia "obsługuje" elektronika tego regulatora? To, co zaprezentowałeś na zdjęciu, z regulatorem nie ma nic wspólnego. To jedynie potencjometr do właściwego regulatora i zdaje się, że czujnik zapchania rury (nadmiernego wzrostu...
(at)noel200 A masz odpowiednio skręcony potencjometr montażowy. Taki regulator trzeba odpowiednio ustawić w zależności od zastosowanego obciążenia. Taki regulator NIE nadaje się do takiego zastosowania z indukcyjnym obciążeniem Zamieszczony film nie przekonuje Cię.
Raczej ominiecie tego płynnego startu jest nie zalecane i nie możliwe w łatwy sposób. Podejrzewam, że chodzi o samochód poruszający się z pasażerem (dzieckiem) z zastosowaniem stałego przełożenia? Sposób rozruchu silnika zapobiega nadmiernemu obciążeniu samego silnika, jak i akumulatora. Układ widać,że zrealizowany jest na procesorze odpowiednio zaprogramowanym...
Mam problem z przetwornicą, o której była mowa tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... Zasilam ją zasilaczem 12 V/1,5 A. Przetwornica bez obciążenia zachowuje się normalnie, mogę dowolnie zmieniać napięcie. Gdy tylko dołączę do wyjścia np. silnik 18 V/1 A, diodę 10 W/12 V, napięcie spada poniżej napięcia wejściowego, potencjometr nie...
Nie chciałem zakładać nowego tematu, znów mam problem z ww. bramą. Przyszła zima, raz otwiera, raz nie. Zatrzymuje się w trakcie otwierania i zamykania, bez jakiejś regularności. Jak się tak kilka razy przejedzie to już chodzi ok. Podejżewam, że wskutek zimna ma większe opory na silniku, przekładni i innych mechanizmach, sterownik dostaje informację...
ABS ma prymitywny układ sterowania silnika - bez jakiegokolwiek czujnika obciążenia - jedynym wskaźnikiem jest potencjometr przepustnicy - więc pozostaje sprawdzić jego charakterystykę w funkcji otwarcia przepustnicy, sprawność czujnika ECT i podgrzewacza kolektora i przejść nad zagadnieniem do porządku dziennego. Zrobiło się chłodniej, więc i sonda...
Przepraszam za moją dłuższą nieobecność, ale wyjechałem do pracy za granicę i nie bardzo miałem czas i możliwość na internet.. Badany silnik miałby moc do 0,25 kW. (silnik prądu stałego obcowzbudny, albo trójfazowy silnik indukcyjny, mam na to wolną ręke) Chyba najlepiej było by zrobić to na prądnicy tachometrycznej (tak jak kolega podpowiedział). W...
A co z luzami przekładni?.Jaki moment na ramieniu.Jaka prędkość ?. Proponuję siłownik liniowy elektryczny/satelitarny/,170kg obciążenia. Luzy minimalne,trwałość przyzwoita,cena niska.Występowały również z potencjometrem,wtedy konstrukcja bardzo prosta.
jak z korby wyciśniesz No właśnie : jak wyciśniesz, a to nie to samo co odkręcić potencjometr na maxa...bo wymaga wysiłku i kondycji? Nieprawdaż? No właśnie, to nie to samo. Przekręcenie potencjometru jest o wiele bezpieczniejsze niż wyciskanie pedałami. Jazda przykładowo 30km/h elektrykiem jest o wiele bezpieczniejsza niż pedałowanie do 30km/h. Bo...
Nie ma potencjometru regulacyjnego. Pod wpływem obciążenia wiertnica sama powinna zwiększyć obroty. Jeśli tak to zainteresowałbym się stanem szeregowej rezystancji na której odkłada się napięcie proporcjonalne do obciążenia silnika - w tym układzie to zapewne ta blaszka powyżej kondensatora przeciwzakłóceniowego, która wygląda jakby wiele przeszła......
A nie ma czegoś gotowego za małe pieniądze do takich rzeczy? Pewnie opornik pedałowy z maszyny do szycia by się nadał. Ściemniacz do świateł może się nadać ale może też ulec uszkodzeniu (obciążenie indukcyjne) zależy jaki model.
Hej. Również tworzę maszynkę do cięcia styropianu. Posiadam zasilacz od notebooka dający 19.5V i 12.3A. Kupiłem regulator PWM ( kontroler do silników DC ). Do kontrolera podłączam wyjście z zasilacza. Na wyjściu z kontrolera mierzę napięcie, lecz nieważne jak ustawię potencjometr do regulacji napięcia, zawsze mam 19.5V. Kupiłem trzy takie kontrolery...
Potencjometr przepustnicy - przetarcie ścieżki na odcinku wolnych obrotów , sterownik wchodzi w stan pracy awaryjnej.
potencjometr sygnału obciążenia regulator obciążenia silnika czujnik obciążenia silnika
wspomaga pompa skoda koszt inwertera zawory ciągniki
philips senseo licznik geigera
Opel Meriva A – podłączenie kabli do wentylatorów chłodnicy, pinologia, kolory przewodów Ford Kuga MK2 – brak ładowania, nie świeci kontrolka ładowania, alternator Smart Charge LIN