Można, będzie jednak problem po wjechaniu w wyższą trawę. Normalnie, przy wzroście obciążenia silnika, regulator podnosi samoczynnie obroty aby zapobiec zgaśnięciu silnika.
To jest silnik przystosowany do pracy z regulatorem obrotów ( kontrola obrotów) i do pracy szeregowej. Bez regulatora obrotów i bez obciążenia ( małym obciążeniem) silnik zacznie się rozbiegać co spowoduje że wirujące części zaczną z ogromną prędkością odrywać się.
Sądząc ze schematu to jest to ściemniacz oświetlenia (obciążeniem jest żarówka). Być może właśnie dlatego nie działa poprawnie z obciążeniem o charakterze indukcyjnym.
Regulator do silników szczotkowych RC. Na polskim rynku dostępne są podwójne sterowniki. Sprawdź, ile ten silnik pobiera prądu pod obciążeniem. To znany silnik popularnej marki. Kup regulator, który obsłuży taki prąd + 10-20% co najmniej. Ważne jest również, z jakiego źródła będzie zasilany silnik (prawdopodobnie 3S). Dlatego regulator musi być również...
Żeby coś zaproponować trzeba minimum wiedzy posiadać- ile prądu pobiera silnik podłączony bezpośrednio do zasilacza? Jakie będzie obciążenie silnika? Czy silnik ruszą z pełnym obciążeniem?
Triakiem zmieniasz wartośc napięcia zasilającego. Silnik do pracy potrzebuje napięcia a prąd pobierze z sieci jaki będzie chciał w zalezności od obciążenia. Regulator sam z siebie nie sprawi że automatycznie silnik się spali. Wzrost prądu spowoduje obciążenie na silniku. pzd.
Gdy budowałem pierwszy regulator tego typu znalazłem informację , że lepiej zastosować zamiast zasilacza beztransformatorowego , transformatorowy. Nie miałem takiego problemu . Silniki startowały płynnie bez i z obciążeniem.
Jako regulator tak, ale nie będzie stabilizacji obrotów, jak silnik obciążysz to zwolni. No i to słabiutkie jest, tylko 8W.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Musisz sprawdzić regulator obrotów i gaźnik. Czy silnik, podczas zwiększonego obciążenia, zaczyna kopcić z tłumika?
Czy po tym można rozpoznać? Z czym to się wiąże, jeżeli jest szeregowy. To jest typowy silnik asynchroniczny z kondensatorem, doskonale widać to na schemacie, czy najtrudniejszy w regulacji obrotów. Ściemniacz czy inny regulator spali ten silnik nawet bez obciążenia. Tutaj tylko można zastosować dedykowany falownik dwufazowy i wyeliminować wówczas...
Witam, zacząłbym od zamontowania tego silnika w konkretnym jego przeznaczeniu i zmierzyłbym prąd jaki pobiera pod pełnym obciążeniem. Później można dobrać, zrobić , regulator, Marek
I to może być przyczyna. Czy gdy mierzyłeś napięcie na wyjściu 555 według wskazówek kolegi LEDówki silnik pracował, czy było bez obciążenia?
Jest duże ryzyko, że spalisz urządzenie. Tego typu regulatory, można sobie używać np. do wentylatorów, silników, które pracują bez dużego obciążenia.
Polecam zakup zestawu bezszczotkowego silnik i regulator z programatorem znalezienie silnika około 500Kv nie stanowi problemu. Przy napięciu 14.8V ilość obrotów silnika to dla 500Kv - 7400 obr/min bez obciążenia powinien wystarczyć dla szybkości około 60 km/h. Zastosowanie niższego napięcia 11,1V - 5500obr/min. https://pl.aliexpress.com/item/DUALSKY-X...
Część, mam problem z regulatorem US52, chciałem nim regulować silnik szczotkowy z pralki 450 W z prądnicą tachometryczną, silnik startuje obroty można regulować wszystko jest ok dopóki nie ma obciążenia. Pod obciążeniem po pewnym czasie silnik się zatrzymuję, po paru sekundach sam startuje i znowu się zatrzymuję i tak w kółko, dodam że przy każdym ponownym...
To zwykły sciemniacz, tyle tylko że załączany w ,,0". Można spróbować, bo to silnik reluktancyjny, bez kondensatora, ale nie sadzę, że wynik będzie dużo lepszy. Falownik zmienia częstotliwość do zmiany prędkości obrotowej, a te ,,ściemniacze" zmieniają nateżenie prądu w obwodzie silnika ( obciążenia) na zasadzie ,,ucinania" części sinusoidy. A tego...
Witam, "Madrik" możesz wskazać jakiś regulator 3f, który nie posiada sprzężenia zwrotnego? bowiem na razie nie spotkałem takiej konstrukcji fabrycznej (modelarskiej), która ingorowałaby sygnał zwrotny, wymagany do zapewnienia poprawnej pracy silnika w zmiennych warunkach obciążenia. Gdyby rzeczywiście prawdą było to co napisałeś to konstrukcja regulatora...
Objaw drgania silnika wskazywał by na problem z połączeniem któregoś z przewodów lub uszkodzenia silnika. Dając gazu uszkodziłeś regulator. W zaleznosli jak obciążysz silnik to odpowiednio zostanie pobrany prąd. 60A o których piszesz jest to max prąd bezpieczny dla tego silnika. Jeśli obciążenie będzie za duże to silnik może pobrać dużo większy prąd....
Czy istnieje układ elektroniczny którym można regulować obroty silnika szczotkowego DC 12 v który niezależnie od obciążenia silnika utrzymuje stałe obroty.
fakt - zbyt pochopnie z tym falowikiem wypaliłem, ściemniacz powinien zadziałać, są też kity AVT do samodzielnego montażu, poszukaj w sklepie AVT lub na allegro. Takie regulatory są chyba nawet przystosowane do obciążeń indukcyjnych
To jest prosty regulator, narysuj schemat, coś doradzimy, zaznacz, gdzie jest podłączone zasilanie i gdzie jest podłączone obciążenie w postaci silnika, a w Twoim przypadku żarówka. Ten mikrowyłącznik działa, sprawdziłeś go?
Tyrystorowy regulator kolega już przetestował. Taki regulator NIE nadaje się do takiego zastosowania z indukcyjnym obciążeniem.
W takich sytuacjach stosuje się: termistory rozruchowe, rezystory rozruchowe, układy zwane "miękki start". Jak przyjdzie ten regulator PWM należy skręcić jego potencjometr na minimum, podłączyć silnik i stopniowo zwiększać prąd do wymaganego obciążenia silnika. Pozdrawiam.
Jeśli mówimy o tym samym to pierwsza "łopatka" to przepustnica ssania - zamyka się podczas rozruchu zimnego silnika, a potem ma być otwarta. Druga głębiej to przepustnica regulacji prędkości. Jak jest w pełni otwarta to silnik ma maksymalne obroty. Do niej powinno być przymocowane cięgno regulatora odśrodkowego i silnik sam dobiera prędkość w zależności...
- Czy regulator obrotów można ustawić na stałe ? Znam dwa przypadki, gdzie skończyło się to wywaleniem korby i destrukcją silnika. Dlaczego? Bo jak ustawisz dobre obroty dla nieobciążonego silnika, to zdusisz jak wjedziesz na trawę. A jak ustawisz dobre pod obciążeniem trawą, to bez obciążenia momentalnie wejdzie na bardzo wysokie obroty. I na pewno...
Nie wszystkie ściemniacze są przystosowane do obciążenia indukcyjnego. Proponuję zakupić regulator mocy. Zasada działania jest podobna do ściemniaczy.
Skoro mimo podstawienia innego, sprawnego regulatora ciśnienia, w momencie obciążenia silnika, ciśnienie jest dalej za niskie, to należy przypuszczać, że pompa "nie wydala".
Układ będzie zasilany najprawdopodobniej z akumulatora Li-Pol 3s, 11,1 V i oprócz układu trzeba zasilić jeszcze 4 silniki. Rozumiem, że w takim przypadku trzeba będzie zmienić kondensatory na wejściu na pojemniejsze. Bezpiecznie daj po 470uF na wejściu i wyjściu regulatora napięcia. A później to testowanie, czy przy działających silnikach z obciążeniem...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Wszystkie regulatory do silników jednofazowych indukcyjnych, które widziałem, dobrze pracowały tylko z obciążeniem wentylatorowym. Silnik pracuje z dużym poślizgiem i z obciążeniem innym niż wentylatorowe będzie niestabilny.
Ten alternator, który ma ustawione wyższe napięcie regulatora będzie najbardziej obciążony. Tyle -zamykam.
Sprężarka jest napędzana pasami, przełożenie 3:1. Jak ustawie wymagane obroty na sprężarce bez ciśnienia, to przy ciśnieniu 8bar. obroty mocno spadną, kiedy ustawie obroty przy 8bar. to po załączeniu blokady ssania sprężarki silnik rozkręca się na duże obroty... Regulator obrotów w pompie wtryskowej nie ogarnia takich skoków obciążenia.
To co zamontowałeś to właśnie fazowy regulator napięcia. Niby coś reguluje, a w zasadzie efekt mizerny. Te dźwięki, to właśnie moment kiedy triak nie "pali" symetrycznie. Lepszym byłby regulator z U2008, który posiada wyzwalanie dopasowane do obciążenia indukcyjnego.
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
Być może wystarczy. Bez schematu i wartości elementów można tylko zgadywać. Regulacja fazowa nadaje się do obciążeń oporowych. Silniki szczotkowe znoszą taki sposób regulacji. Co kolega chce zasilić tym regulatorem?
Mam pytanie jak w przedstawionym wyżej rozwiązaniu realizowany jest łgodny rozruch? Według noty katalogowej jest to raczej układ do kompensacji zmian prądu obciążenia.
Regulator obrotów jest sprawny? Chyba nie, ponieważ silnik nie podnosi automatycznie obrotów wraz ze wzrostem obciążenia. Jaki to silnik?
Polecam układ z pierwszego linka, ja też robiłem regulator silnika DC na tl494 był to regulator silnika o mocy 3kW i pobierał przy maksymalnym obciążeniu prawie 180 A bardzo dobrze się spisał.
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Energia bierna nie zależy tylko od mocy silnika ale również od jego obciążenia. Słyszałeś może o automatycznych regulatorach mocy biernej?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Przerobiłem wszystko tak jak napisałeś , i teraz nic nawet nie rusza , wydaje mi się , że przerwania nie działają. [syntax=c] #include <avr/io.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <avr/interrupt.h> #include <util/delay.h> ////////////////////////////////////////...
Szczotki węglowe w zależności od natężenia prądu jakim będziesz spawać. Zastosował bym trzy sztuki 300 A. Masz pewny styk, rozłożone obciążenie na trzy sztuki co pozwoli na długi okres pracy. Co do regulatora to wydaje mi się ze jest to max 3-5 A. Pod obciążeniem prąd silnika rośnie i raczej ten regulator nie wytrzyma.
Kosiarka to przeważnie ma ustawione obroty maksymalne na jakich ma pracować. Tam przeważnie nie "dodaje się gazu". Jest ustawiony zakres obrotów, obroty te to są w granicach 2800-3000 na minutę. Przy obciążeniu gdy obroty spadają to regulator obrotów silnika je odpowiednio koryguje dodając lub ujmując gazu, i to wszystko. Naszym zadaniem jest zasadniczo...
Na razie trudno określić czy trafiłeś na problem z niewłaściwą pracą prymitywnego regulatora (bo obciążenie nie jest takie jak on "lubi") czy na charakterystyczną cechę silnika szeregowego (obroty bardzo zależne od prędkości, rozbieganie bez obciążenia) Podejrzewam że oryginalny regulator jakoś "sprytnie" poprawiał kiepskie właściwości tego silnika,...
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
jak to ma być prawdziwy regulator obrotów do silnika indukcyjnego to musi być falownik ale to jest drogie - około 350 zł , przedstawiony wcześniej regulator jest dobry do obciążeń oporowych , spawarki - reguluje wypełnienie impulsu bez zmiany częstotliwości (czyli do obrotów silnika )
Jestem ciekaw jak te lepsze maja rozwiązaną regulację, czy przy zmniejszniu obrotów znacząco spada moment, czy tylko trochę. A moze to dziala na identycznej zasadzie jak ten regulator z allegro za 20-50zl i nie warto inwestować w nową szlifierkę? Lepsze szlifierki i droższe mają specjalny regulator który po zmniejszeniu obrotów na mniejsze mimo różnego...
Może być uszkodzony regulator obrotów silnika.
Witam, Jest sobie młynek do zboża, napędzany silnikiem z pralki. Prędkością obrotową sterował regulator obrotów. Wszystko działało ładnie aż któregoś dnia ( nie wiem z jakiego powodu - nie było mnie przy tym ) urządzenie padło. Diagnoza - triak ma przebicie - silnik pracuje cały czas z pełną mocą. Wymieniłem triaka ale wiele to nie dało. Sprawdzam -...
Witam, sprawdź sprężynkę od regulatora obrotów może jest za luźna i silnik nie zwiększa mocy przy większym obciążeniu. Mam kosiarkę champion (włoska) z silnikiem Tecumseh 3,5 hp z 2006 roku i działa bezproblemowo myślę że te silniki są bardzo dobre ew regeneracja to wymiana pierścieni, tłoka, cylindra i głowicy. Cały zestaw 200 - 300 zł.
Sprawdzałeś na jałowo, czy pod obciążeniem? Szczerze do tej pory sprawdziłem na jałowo, a po przeczytaniu Twojego postu sprawdziłem pod obciążeniem i daje rady bez problemu, nawet na bardzo małych obrotach silnik trzyma obroty mimo sklejki 3mm. Może zacytuje fragment z instrukcji: "Elementy R4 i C5 tworzą filtr przeciwzakłuceniowy, oraz umożliwiają...
Ten twój obecny "regulator" działa przy stałym obciążeniu. Problem będzie przy zmiennym obciążeniu. Np. rozruch silnika indukcyjnego. Dodano po 1 Nieśmiało zapytam! Czy dla przedstawionego problemu nie ma polskiej terminologii? No chyba że woda to jest akła, a wykształcenie do diupy! Pozdrawiam. Pobaw się Simulinkiem to się dowiesz w czym problem.
Zależność jest taka: ustawiasz ręcznie jakieś obroty, przy nagłym wzroście obciążenia regulator automatycznie dodaje gazu i wraca do ustalonych obrotów. Bez regulatora, wzrost obciążenia spowoduje zgaśniecie silnika, gdy odpowiednio szybko nie zareagujesz i nie zwiększysz obrotów ręcznie.
CosteC - Masz rację, ale tylko dla sytuacji gdy regulator będzie pracować z maksymalnym (nominalnym dla regulatora) obciążeniem. Przy niższym logika nakazuje wymienić bezpiecznik na taki o mniejszej - dopasowanej do warunków obciążenia - wartości. Producent zakłada podczas produkcji że regulator 30A będzie pracować z takim obciążeniem jakie wynika z...
Energetyka to nie jest moja mocną strona, ale takie sterowanie o ile dobrze pamiętam sprawdza się tylko jak silnik jest nieobciążony. Ten sterownik reguluje napięcie podawane na silnik, a silnik asynchroniczny nie powinien być tak sterowany bo tego nie wytrzyma, spada jego moc. Do sterowania prędkością silników asynchronicznych używa się falowników,...
Najpierw próba z wentylatorem,wyciągnij wnioski. Prądnica nie będzie odpowiednim obciążeniem.
Możesz zastosować prosty regulator na triaku: http://obrazki.elektroda.pl/9152207200_1... http://katalogi.pl/uploads/old/6/images2... - wtedy w miejsce obciążenia wstawiasz prostownik Graetza obciążony silnikiem.
Witam, Przeszukałem internet w poszukiwaniu następującego zestawu: - silnik DC napięcie zasilania 12V lub 24V, prąd max do 10A - regulator do wyżej wymienionego silnika z możliwością pomiaru prądu. Po długi poszukiwaniach nie udało mi się znaleźć czegoś interesującego. Mówiąc dokładnie nie udało mi się znaleźć regulatora który umożliwi odczyt prądu...
Sciemniacze źle pracują z indukcyjnoscią(transformator) jako obciążeniem.
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
W niektórych przypadkach można zastosować napięciową (także poprzez tyrystory) regulację obrotów silnika indukcyjnego (rozumiem silnika bezkomutatorowego). Zależy to od charakteru obciążenia - np. pompy, wentylatory (charakterystyka "kwadratowa"). Inne obciążenia w tym układzie, to chyba tylko ze sprzężeniem zwrotnym od tacho. Tyrystorowe regulatory...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Zwiększone napięcie podane na silnik szczotkowy DC daje większe obroty, i jeśli może go uszkodzić, to przede wszystkim mechanicznie, jeśli łożyska przedwcześnie się od tych obrotów zużyją. Zbyt duży prąd (o który przy większym napięciu łatwiej) powoduje przegrzanie uzwojeń i nadmierne wypalanie szczotek. Ale duży prąd popłynie tylko wtedy, gdy będzie...
Jeżeli się nie mylę to, w tej kosiarce nie ma możliwości ręcznej regulacji obrotów. Silnik posiada regulator, który dodaje obrotów w zależności od obciążenia. Tam jest chyba, silnik Briggs & Stratton? Jeżeli tak to, może być możliwość regulacji, w niewielkim zakresie, dźwignią przy gaźniku. Podaj model silnika.
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
To grzanie silnika to efekty prądów wirowych. Silniki z rdzeniami z blach stalowych nie nadają się do szybkich zmian prądu właśnie ze względu na powyższe efekty. Jednak ja pytałem o coś trochę innego. Przydał by się oscylogram ale PRĄDU obciążonego silnikiem regulatora. Natomiast gdy na wyjściu z regulatora znajdzie się jakiś element inercyjny (kondensator...
Silniki wentylatorów samochodowych mają moc rzędu 100 - 150 W. Do takiego obciążenia trzeba dobrać regulator.
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Ponieważ zrobiła się ostra kwestia sporna między kolegami fachowcami a moja wiedza jest dużo mniejsza, więc sprawa ma się tak: Podłączyłem regulator jak doradził kolega "aaanteka" i działa w 100%. Bardzo płynna regulacja, Silnik nie będzie pracował pod dużym obciążeniem , tak więc regulator spełnił swoje zadanie przy tym silniku. Dziękuję za pomoc.
Jutro zmierzę, bo do takich operacji potrzebuję pomocnika, który będzie obsługiwał regulator napięcia (prędkości), a dzieci już śpią :)
Regulator na triaku dość dobrze reguluje obroty silnika wentylatora nagrzewnicy - to i do wyciągu się nada. Jednak należy zaznaczyć, że dobrze byłoby skonstruować układ pod kątem specyfiki obciążenia. Na takim silniku regulator typu "ściemniacz do światła" zadziała następująco : startując od zera - najpierw silnik buczy i nie rusza ; potem rusza i reguluje...
Witam. Co oznacza "częstych"? Dwa załączenia na sekundę, czy więcej? Współczesne przekaźniki mają typowy czas reakcji 5ms. Żywotność zależy od obciążenia zestyków. Pzdr.
Bardziej prawdopodobne, że właśnie podłączenie tego silnika "załatwiło" regulator. Mogło tak być, ale bardziej sensowne jest to, że silnik nie chciał zastartować z zasilaniem 'pociętym' sinusem. A regulator mógł się od obciążenia indukcyjnego spalić, ale nie musiał, przecież właśnie takie regulatory fazy są wykorzystywane w prostownikach jako ogranicznik...
Przy zasilaniu prosto z sieci taki silnik obraca się z maksymalną prędkością (bliską 3000 RPM bez obciążenia). Tym regulatorem możesz jedynie zmniejszać prędkość.
Obroty silnika spalinowego kosiarki "trawnikowej" to przeważnie są ustawione maksymalnie w granicach 2800-3000 obrotów na minutę. Nóż jest mocowany bezpośrednio do wału silnika, więc takie też są jego obroty. Aby obroty silnika w kosiarkach spalinowych nie spadały w czasie większego obciążenia podczas pracy dba regulator obrotów silnika. W czasie gdy...
Co masz na myśli aby dać jakieś obciążenie?
Pewnie, że może być bez regulatora obrotów ale, będziesz musiał pilnować aby, przy każdym wzroście obciążenia silnika, dodać gazu inaczej silnik zgaśnie. Z regulatorem odbywa się to automatycznie.
Cewki trzeba przewinąć nie grubszym ale cieńszym przewodem nawojowym od zera do zapełnienia karkasu. Jak najwięcej zwojów. To i tak eksperyment! Okaże się co z niego wyjdzie. Trzeba zamontować do motoru i zrobić pomiary pod obciążeniem żarówką 45W na różnych obrotach silnika. Tu masz informacje jak zrobić regulator: [url=http://zaplon.pl.tl/REGULATOR-NAPIE...
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
wszystko zależy od użytych tranzystorów i ich ilości. W przypadku tego regulatora, kolega mój zastosował tranzystory 30 A łączone równolegle po 3 sztuki i spokojnie wystarczyło mu to do 70A silnika Hackera. No to całkiem nieźle to wyszło w takim układzie. Nie miał problemów z ciepłem? 70A, to tak klasa modeli TREX 500. W jakim modelu był używany? Miałem...
Hamulec mechaniczny może nie zapewnić stałości obciążenia. Tarcie może być inne w zależności od temperatury ciał trących o siebie. Można pomyśleć o takich rozwiązaniach: - Najprostszym rozwiązaniem będzie zwykły samochodowy alternator (z regulatorem) obciążany poprzez równolegle przyłączanie żarówek. - Podnoszeniu określonego ciężaru - wiadro z pełne...
Regulator będzie działał, ale niedobrze. Regulator taki działa w miarę dobrze z wentylatorami i podobnymi obciążeniami o charakterystyce "kwadratowej".
Włączałem równiez silniczek i nie działał uklad tak podłączony jak na obrazku. I pewnie dałeś się złapac w drugą 'pułapkę'. . . . (?) Silnik jest obciązeniem/odbiornikiem o charakterze indukcyjnym i w takiej konfiguracji wymaga dodatkowo zastosowania w układzie diody włączonej równolegle do silnika lecz w polaryzacji zaporowej, tak aby w normalnej...
Ho,ho,ho.....jednokilowatowy silnik zasilany z 12VDC w domu, z zasilacza? Od kiedy to 50*12 daje 1kW? Autor napisał jedynie, że regulator jest max 80A. Co Ty bracie, kombinujesz ? Jaka to różnica? Potem porozmawiamy o szczegółach. Bo musisz sam o nich poczytać w internecie :)? Nie nabijaj bezsensownie postów. Ten post nie wnosi nic do tematu. spons9...
Na schemacie widzę żarówkę i to jest ok. natomiast obciążenie indukcyjne (silnik) generuje przepięcia, które mogą uszkodzić triak ewentualnie sam silnik. Ponadto do regulacji obrotów silników indukcyjnych służy falownik, niestety znacznie droższy i skomplikowany. W pewnym zakresie obrotów taka prymitywna regulacja jakoś tram się sprawdza ale obroty...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Zależy od obciążenia tego silnika. Wentylatory można regulować tyrystorami.
To jest silnik szeregowy, szczotki połączyć trzeba w szereg ze stojanem i zasilić przez regulator. Szacowny Kolego, problem tu widze i to poważny. To jest silnik komutatorowy szeregowy o dość znacznej mocy. Jego cechą charakterystyczną jest, jak każdego tego typu silnika dążenie do predkości obrotowej NIESKONCZONEJ (!) przy braku obciążenia mechanicznego....
Tam powinien być jeszcze regulator napięcia, który zapewne ucierpiał w wyniku iskrzenia. Lutowanie aluminium to lipa. Spróbuj innego rozwiązania. Kostka i skręcić. Silnik spalinowy nie reaguje na zmiany obciążenia, bo regulator napięcia nie zwiększa wzbudzenia wobec czego prądnica nie obciąża silnika.
co się stanie jeśli podłącze te regulator, o którym pisałem do tego silnika, o którym pisałeś? Efekty dźwiękowe, jakieś brzęczenia etc. mógłbyś polecić jakiś regulator, w miarę mały do tego typu silników, o których piszesz? Dlatego pytałem o model silnika/wentylatora, może to być całkiem inna konstrukcja. W silnikach z kondensatorem pracy (nieco większej...
Nie muszę korzystać z google bo to dobrze wiem. Temperatura regulatora zależy głownie od temperatury alternatora, a tego od obciążenia i od temperatury silnika. Po za tym to tylko niektóre regulatory tak mają, niektóre trzymają stałe napięcie niezależnie temperatury. Też nie we wszystkich jest tak samo, bo niektóre nawet przekraczają 15V na zimno.
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe. Niertóre silniki indukcyjne współpracują z regulatorami fazowymi jako tako inne nie. W takim rozwiązaniu bardzo spada moment, więc wentylator daje sie regulować, ale np...
regulator obciążenia indukcyjnego potencjometr obciążenia silnika regulator obciążenia prądnicy
scania panel ogrzewania schemat podłączyć sprężarka powietrza taśma aluminiowa przewodzi
Neckar N19E - Piecyk gazowy zapala się przy małym przepływie wody Router utknął na pozyskiwaniu kanału downstream - co robić?