Witam. Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli temat umieszczony jest w nieprawidłowym dziale. Od kilku dni męczą mojego cieniaska kłopoty z odpaleniem po np półgodzinnym postoju po jeździe. Otóż po nocnym postoju generalnie odpala bez większych kłopotów, bez używania ssania, pompowania pedałem gazu, po czasie ok 4s kręcenia rozrusznikiem, łapie ładnie,...
przy uszkodznym immo w oplu mruga kontrolka elektroniki silnika. a może to czujnik obrotów walka rozrządu jest uszkodzony?
Niby ok zgodzę się z tym ale powiedz mi dlaczego równie dobrze parametr przekaźnika głównego jest na wyłączony. Nie mam błędów synchronizacji rozrządu, widzi obroty wału korbowego i podmienilem czujnik walka rozrządu na nowy. Diagnozuje auto gutmann. Równie dobrze może być to sprawa testera diagnostycznego że obydwa te parametry leżą. Nieprawda?
Podłącz komputer odczytaj błędy i zamieść kody błędów z opisami. Sprawdź czujnik obrotów wału na skrzyni biegów , walka rozrządu na głowicy.
Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
Podbijam temat. Trochę czasu upłynęło.. może ktoś się wypowie. podmieniłem czujnik obrotów wału- szarpie jakby trochę inaczej ale dalej szarpie, czujnik obrotów walka rozrządu tez nic nie zmienia. Założyłem lepszy egr-autko minimalnie mniej pali ale poza tym nic innego nie zmienia. Poszedł lepszy wałek rozrządu i nowe popychacze-silnik delikatniej pracuje...
Witam, samochód Iveco DAILY z 2011 roku, silnik 3.0 HP, rozrząd na łańcuszku. Podczas jazdy zapaliło się EDC i mruga, samochód w trybie awaryjnym (1500 obrotów max). Błąd (TEXA błąd 144) "Wiarygodność między czujnikiem OBROTÓW (wał napędowy) a czujnikiem fazy (wałek rozrządu). Wymieniłem czujnik obrotów wału napędowego i dalej to samo. Sprawdziłem przejścia...
Co mam rozwijać - trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego czujnik nie daje sygnału a potem martwić się ewentualnie dalej. W tej chwili nie mam dostępu do EPC i nie bardzo pamiętam, czy te czujniki (wałka ssącego i rozrządu) są takie same. Jak są takie same, to można je zamienić miejscami i zobaczyć, czy błąd się przeniesie na drugi wałek. Jeżeli tak - to...
Jakie masz napięcia na czujniku doładowania w jakich zakresach obrotów? Czy sprawdzałeś rozrzad, czujniki walka i wału? Czy pod kątem mechanicznym siknik jest sprawdzony?
Pięć cylindrów. Nie ma jak walka o 180 obrócić bo zawory pogniesz. Jak już odpali to równo chodzi? Popatrz na korekty pompek jak pracuje. No i tester też podpowie o ustawieniu rozrządu. Jakich blokad używałeś? Wałek mimosrodowy ustawiony? Dwa obroty wału korbowego jeden obrót wałka rozrządu.Czyli można.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Zamiana czujników miejscami to kilka minut, jednak nie sądzę aby czujnik mógł być za to odpowiedzialny. Komputer dostaje sygnał z czujnika wału o jego położeniu, porównuje to z czujnikiem walka rozrządu, sprawdza jakie są obroty, dostosowuje ustawienie walka rozrządu ( zmienna faza) do tego cała masa innych parametrów i powstaje cykl pracy. Ułamki sekund,...
Witam, w mojej asterce padł czujnik położenia walka rozrządu. Dokładnie takie objawy. Koszt naprawy 65pln ,czas 5 min i po sprawie👍
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Do zblokowania rozrządu nie trzeba ci żadnych blokad tylko 2 długie śruby m8 jedna w koło zamachowe za rozrusznikiem a druga w wałek rozrządu i tyle. Czujnik powinien być jakieś 0,5mm od kółka odsunięty jeśli będzie za daleko to nie bedzie czytał. Co do układu wtrysku: Bosch ma pompke elektryczną w zbiorniku Siemens ma pompke "gruszke" na zasilaniu
Czujnik nowy bo właśnie przy demontażu skrzyni został uszkodzony, ale dzisiaj zamieniłem czujniki miejscami z czujnikiem co czyta z walka rozrządu i samochód zaczął się wkręcać na obroty,jutro jeszcze podłącze komputer i dam znać który był uszkodzony (nowy czy czujnik walków)
Jeśli wał ustawimy w GMP i dla tej pozycji wału wycięcie w kole czy podwójny ząbek będzie naprzeciwko czujnika to nie trzeba nic przerabiać. Jeśli wycięcie jest naprzeciwko czujnika np 10 stopni przed GMP to trzeba przesunąć koło foniczne tak aby wycięcie było 10 stopni po GMP żeby silnik miał pracować w lewo. Można też o 20 stopni przesunąć czujnik...
Poza tym nie masz racji, a o to przykład. Silnik 8 zaworowy, czujniki oczytują z wałka i wału i masz podcięty klin na wale -> przy starcie wałek rozrządu ruszy się później bo zanim wał korbowy pociągnie rozrząd do przodu to wykona już minimalny obrót-> i już masz błąd synchronizacji. A w odwrotnym przypadku według ciebie nic się nie zmieni tak? Wałek...
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Bardzo proszę o informację czy został rozwiązany problem? Mam identyczne objawy... Wymieniłem rozrząd, ślizgi, napinacze, łańcuchy, wałek ssący, czujnik położenia wałka, elektromagnes, zawór sterujący i dalej tyrkocze... Głównie przy 1400-1600 obrotów, głównie przy odpuszczaniu gazu 😭😭😭
Czujnik położenia walka rozrządu wymień i problem zniknie... samochód będzie ruszał jak nowy. Męczyłem się 3 tygodnie z tym problemem, codziennie czytałem, sprawdzałem aż doszedłem do tego czujnika. Wymieniłem czujnik i Honda śmiga jak szalona. Dopiszę, że czujnik położenia wałka rozrządu pracuje na zimnym silniku przy stałych obrotach poprawnie, problem...
Jak na gorącym silniku Czujnik wału lub walka rozrządu
Witam Usterka jest typowo elektryczna i tyle. Dla usterki typowo elektrycznej powinien być zgłoszony błąd np: "Awaria obwodu zasilania peryferiów" Jak masz ustawione w konfiguracji sterownika LPG: Źródło sygnału obrotów ? Jeśli masz wybraną opcję "wałek rozrządu" to: "zaznaczamy tą opcję jeśli źródłem sygnału obrotów jest czujnik położenia wałka rozrządu....
Witam Mam problem z Combo 1.6 8V z 2003r. Najpierw był problem z czujnikiem walka rozrządu P0340 - podmieniony na nowy dalej to samo. Sprawdziłem rozrząd i okazało się że był przestawiony o 1 ząb, ustawiony na cechy. Po zapaleniu silnik faluje obrotami 1000 do 1500 podczas jazdy tez to samo. Doszedł błąd P0136 czyli sonda, Czy może ona miec wpływ na...
Kolego skoro widzi sterownik obroty i czas wtrysku i nie ma błędu wałka rozrządu to masz uwalony sterownik.
Witam przez ostatnich parę dni męczyłem się z tym autem i w końcu udało się rozwiązać problem adaptacje zrobiłem lexia lecz dalej było bez zmian zacząłem sprawdzać oscyloskopem sygnały z walka rozrządu i wału za raz przy ECU czujnik z walka rozrządu wyglądał od lecz z wału korbowego wykres był mocno poszarpany myślę sobie pewnie wiązka sprawdziłem wiązkę...
Z omega A miałem do czynienia ostatnio około 10 lat temu wiec nie pamiętam zbytnio tej konstrukcji. Ile masz przewodów do aparatu zaplonowego? Masz w aparacie czujnik halla czy juz czyta obroty z koła walka rozrządu?
A morze to blad ale polozenia walka spr rozrzad
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
Kupiłem ngk 4 nowe świece tylko że jedno elektrodowe ale cewka i tak się rozsypała na 1 cylindrze bo ta guma i sprężyna wypadła a przed tym auto jeżdziło normalnie a teraz 2 tyś obrótów i dupa na małych obrotach jeżdzi normalnie ale jak sie u tepnie go zacina trzęsie autem jak cholera nawet na wolnych obrotach na kompie wyskoczył tylko bład czujnika...
Zafire kupiłem z rok temu. Nie miała ciśnienia i ktoś wcześniej próbował ten silnika naprawiać. Rozebralem silnik na części, zrobiłem zawory, palnowanie głowicy, sprawdziłem pierścienie. Poskladalem silnik i zaczęły się problemy. Silnik nigdy nie odpalił. Czasami kręci lepiej, czasami jakby nie miał ciśnienia. Rozrzad rozbieralem i skladalem na wiele...
nie znam tego silnika ale sprawdź pasek rozrządu jeśli czujnik obrotów jest na wale korbowym a rozdzielacz na wałku rozrządu to jeśli pasek kaput wałek rozrządu i tym samym rozdzielacz się nie kręci - iskry na świecach nie będzie (no może na jednej się pojawi)
dzieki za podpowiedz sterownik widzi obroty obroty po odpieciu czujnika walka rorzadu , czujnik walu wymieniony jeden zamiennik teraz jest orginal oczywiscie bez zmian , czujnik walka tez wymieniony na orginal , w aucie byl tylko wymieniony rozrzad ale po wymienie auto jezdzilo normalnie i zgaslo podczas jazdy . Dodam tylko ze przebieg tego auta to...
Silnik się wkręca na 5000 obr/min bez problemu. Ale na tych obrotach lekko poszarpuje. Dodano po 4 Bije czujnik polozenia walka rozrzadu albo go uszkodziles albo rozrzad zle zrobiony. Silnik wchodzi na wysokie obroty ? To nie jest błąd czujnika tylko sterownik widzi że są za wolne odpowiedzi w zmianie położenia wałka rozrządu a to jest różnica. Rozrząd...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Panowie jest sukces. Przestawiłem wałek rozrządu w przód i nie zagadał wcale. Oczywiście zrobiłem sobie znak i pocisnąłem go w drugą stronę i odpalił na pół obrotu, więc wasza diagnoza w tym kierunku to był strzał w dziesiątkę. W takim wypadku dziękuję i kłaniam się nisko.
Witam. Potrzebuję szczegółowe informacje na temat zmiany głowicy z vp na pd. Elektryka najmniejszy problem słyszałem że problem zaczyna się robić z czujnikiem obrotów i koronką na wale?. Wiem że muszę: -zastosować wtedy pompę paliwa w baku -podłączyć elektrykę do wtrysków i vzujkika obrotów walka rozrządu Jak sprawa się ma z rozrządem czy np wtedy składam...
Jeżeli jesteś pewien rozrządu że jest dobrze złożony to najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie pod oscyloskop czujnika wału oraz walka rozrządu w celu weryfikacji ich sygnałów.
Powiem tak.. wymieniłem czujnik położenia walka rozrządu i auto bez błędów i nie gasło ale zaś zamulone było więc wymieniłem zawór EGR z kolektorem i auto śmigało jak szalone przez tydzień aż pompa nie zaczęła opiłkowac i auto zaczęło na wolnych obrotach nie równo chodzić :D Dodano po 1 Wymiana czujnika położenia walka rozrządu i zawór EGR z kolektorem...
Błędów może nie widzi choć to mało możliwe ale jakie parametry? Ciśnienie paliwa na listwie kiedy nie chce zapalić, obroty silnika jakie widzi sterownik, temperatura cieczy jaką widzi sterownik. Czujnik walka rozrządu sprawdzony?
Zdejmij pokrywę zaworów i dokładnie obejrzyj, czy przy okazji wymiany rozrządu nie udało się utrącić ząbka na kole sygnałowym na wałku rozrządu. Objawy by się mniej więcej zgadzały. Pierwsze obroty wtryskiwacze dają we fullgrupie, a potem nie łapie synchro i jest wtrysk tylko na jednym cylindrze. Sugestia, jakoby na wałku brakowało zęba jest niesłuszna,...
Przepraszam za górnika roku i odkop, ale mam taki sam problem, ktoś coś wiem na ten temat? Problem odnaleziony. Myślę że problem w wątku był taki sam. Napiszę co by było dla potomnych, uszkodzony był wałek wydechowy, znaczy skręcił się w miejscu gdzie łączy się część krzywek z tą gdzie jest wzorzec do blokad rozrządu i odnośnik do czujnika obrotu wałka,...
Tarcza, która współpracuje z czujnikiem ma 4 jednakowe wycięcia, ponieważ wałek kręci się 2 x wolniej niż wał korbowy na jeden obrót wału przypadają 2 impulsy prostokątne. Sterownik nie rozróżnia więc jednoznacznie ani położenia wału korbowego, ani tym bardziej wałka rozrządu, który nie posiada żadnego czujnika. Dla pracy wtrysku jednopunktowego, czy...
Po wymianie pierścieni, uszczelnieniu pompy wtryskowej auto nie odpala. Autocom i Multiecuscan nie widzi problemów w ECU. Pompa paliwowa pompuje paliwo, dochodzi do wtrysków jednak w mojej ocenie nie puszcza impulsów masowych na sterowanie cewek, plus jest / obserwowałem wtryski podczas kręcenia - wpięte w szynę odwrotnie tak żebym widział ich końcówki...
Jak pasuje na znaki paska i kliny ok to jest dobrze.Jedno auto zapali po dłuższym kręceniu a inne nie.Sterownik musi widzieć obroty walka by wiedzieć na który gar podać paliwo.Jak widzi obroty wału i ciśnienie na listwie prawidłowe to musi zapalić.Może w tym silniku konieczny jest sygnał położenia wałka bo inaczej sterownik nie wysteruje wtrysku.Musisz...
Witam, Mam problem z samochodem AUDI Q5 2013r. 2.0 TDI 177KM po przejściu z wyższych obrotów (normalna jazda po mieście) i zatrzymaniu się przed światłami wyświetla mi się komunikat "NISKIE CIŚNIENIE OLEJU, PRZERWIJ JAZDĘ, WYŁĄCZ SILNIK" połączona z sygnałem dźwiękowym (piszczkiem) sytuacja występuje tylko przy rozgrzanym silniku i oleju. Lekkie dodanie...
Nie może pomylić błędów, 335 wał, 340 wałek. A sygnał sprawdzany? Masz oscyloskop?
Próbowałeś sprawdzać kont zapłonu lampą na wyższych obrotach czy jest prawidłowe,podmień czujnik podciśnienia,może być też zdarty wałek rozrządu dość częsta awaria w poldkach ale raczej to by wtedy pracował nierówno.
Sprawa rozwiązana była wymieniana również dwumasa i jak sie okazuje na kole dwumasowym wszystkie śruby sa takie same z takimi samymi odstępami od siebie. Za pierwszym razem podczas wyjmowania udalo sie trafić ale za drugim nie. Nikt nie myślał ze śruby sa takie same koło dwumasowe zostalo włożone inaczej niż powinno byc i stąd błąd czujnika walka. Czujnik...
wałek rozrząd czujnik czujnik wałek rozrząd czujnik czujnik wałek rozrząd
model płyty głównej laptopie miernik wilgotność gleba gwint dysza palnik
scilab wykres sterowanie przekaźnikami
Jak usunąć zdalne blokowanie urządzeń elektronicznych? Czarny wyświetlacz radia Renault Kadjar 2016 - przyczyny i rozwiązania