kolego sprawdz czujnik cieczy chłodzącej
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Mnie kiedyś w Clio padł czujnik cisnienia oleju, komputer dostawał sygnał o za niskim ciśnieniu i podwyższał obroty silnika żeby "podpompować". Wymiana czujnika i z bani.
Podglądałeś odczyt obrotów silnika podczas diagnozy?
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Sporo jeszcze pracy przed Tobą jak widać. Oznaczenie silnika jest obok czujnika ciśnienia oleju. Zawory do regulacji.
Sorki nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa na pompie. Sprawdź obroty silnika przy starcie. Pozdrowienia.
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
90% usterek powodujących taki objaw w lagach to czujnik temp. silnika, zielony, 4-ro pinowy
W tym silniku zasilanie Sensor supply 3 najczęściej obejmuje: • Czujnik położenia wału korbowego (CKP) – główny podejrzany • Czujnik MAP • Czujnik temperatury powietrza Wysłałem link na schematy w PM. Elektronika silnika od strony 524. Uważaj, że z góry jest podpisane, do którego silnika pasuje schemat. Sprawdź napięcie najpierw na czujniku sensora...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Masz jeszcze jeden czujnik w pompie. Widzi jego obroty?
Licznik to ACET czy obrotomierz wskazówkowy? Skrzynia Tractoshift czy mechaniczne sprzęgło? Nie spotkałem jeszcze wersji ze zwykłym licznikiem, ale przypuszczam że tak samo obroty silnika są pobierane z czujnika na kole zamachowym, podobnie jak prędkość ciągnika z przystawki na przedni napęd.
Witam. Może byc rownież czujnik obrotów silnika badz uszkodzona instalcja w skrzynce bezpiecznikowej pod maską- Czesta przyczyna
Czujnik wymieniony
Może to być czujnik obrotów.
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
Bez sygnału pracującego silnika(sygnał prostokątny) wspomaganie nie ruszy. W Clio II czujnik kata obrotu kierownicy jest w maglu, bez niego też nie ruszy.
W tym temaCIE ZASUGEROWANO MI CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA LUB CZUJNIK OBROTÓW WAŁU !!!! MOŻE KTOŚ TO PRZERABIAŁ?
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
a gdzie sie znajduje czujnik ssania bo podobno duze obroty są uzależnione od czujnika temperatury
Immo zostaw w spokoju, nigdy przenigdy nie zgasi silnika już uruchomionego. Problem leży w tym, że Twoje auto nie widzi obrotów wału, Diagnostyka plus czujnik do wymiany pewnie.
Czujnik temperatury do sprawdzenia , spróbuj odpalić na odpiętym czujniku.
Jezeli samochod ma wtrysk paliwa to najprawdopodobniej padl czujnik temperatury silnika. Komputer mu daje taka dawke jak dla nagzanego silnika (czyli zubozona) i dlatego nie chce sie zebrac na obroty. Wymienic czujnik i po sprawie:)
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy jeśli slizgacze na potencjometrze są zużyte to układ wtryskowy dostaje błędne informacje i wariuje. Ja miałem tak w tipo. Pozdrawiam
A czy przyczyną spadku obrotów (chwilowe przyduszenie silnika, zatrzęsienie nim, a nawet zgaśnięcie) przy skręcie kołami na postoju może być czujnik obrotów (tzw. motylek) - Laguna II 1,8 16V
na poczatek sprawdz czujnik temp płynu chłodzacego...
Czujnik położenia . Koszt 20 zł więc można wymienić
Nie przepustnicva to to w niebieskim kółku pozdro i daj znać oc i jak. ----------------------------------------... no więc ja to już dzisiaj poczyściłem i dalej nic...jak gasł tak gaśnie... Sprawdziłem że jak mi gaśnie to czujnik temperatury pokazuje ok 3kohm czyli jakieś 20 oC może za wcześnie pokazuje ze sie ciepło robi?
Sprawdz czujnik w silniczku krokowym dosc czesta przyczyna i dodatkowo czujnik temperatury cieczy
Skoro byłeś u elektryka i został stwierdzony czujnik temperatury silnika-to trzeba było wymienić-a czy pomoże to inna sprawa.
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Czujnik na początek.
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Myślę że powinieneś wymienić czujnik temp. silnika i obroty powinny wrocić do normy!
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
2.5 V AC przy prędkości obrotowej rozrusznika. To cewka czujnika wytwarza napięcie przemienne poprzez zmianę pola magnetycznego. Na tej podstawie sterownik ustala prędkość obrotów silnika.
Teraz parametry, kręć rozrusznikiem i sprawdź czy widzi obroty, ciśnienie, oczywiście sprawdź czy błędy się kasują. Błąd cz. temp. paliwa nie ma wpływu na palenie ale zasilanie czujników tak.
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Czujnik był zamieniany na obu to samo. Komputer widzi obroty silnika podczas kręcenia więc chyba jest okej. Clip by chyba pokazał odłączony/uszkodzony czujnik ?
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
Witam Dzieki za wskazówki ,jezeli chodzi o czujnik ciśnienia paliwa to był podmieniany. Auto stoi teraz u elektromechanika ,czekam. Zobaczymy czy da rade? Pozdrawiam.
Wyłącznik wstrząsowy odcinający pompę paliwa.Poszukaj gdzie jest i naciśnij. Nie ma . co ciekawe komputer nie pokazuje obrotów silnika mimo, że rozrusznik kręci. To poszukaj dlaczego nie widzi obrotów - czujnik , kabelek itp....
Witam mam problem mascott 110cdi 2.8 żarzy się kontrolka świec auto nie odpala brak komunikacji z sterownikiem po podaniu masy na przekaźnik wykonawczy ten w kabinie kontrolka świeci normalnie i można odpalić auto komunikacja clipem wraca błędy na sterowniku to DF002 i DF021 czujnik temp. paliwa i czujnik temp. wody auto ciężko odpala bo nie widzi tych...
Posiada ktoś może wartości rezystancji dla w/w czujnika?
Czy przez uszkodzony czujnik temperatury paliwa dci mogą falować obroty na zimnym silniku .Czujnik temperatury płynu chłodniczego mam nowy to 4 pinowy jest.
Silnik krokowy nic nie dał coś wyczytałem że może to być jakiś czujnik chyba "położenia wału korbowego"
tzn tak jakby turbo sie wylaczalo na sekundę Niewiem jakie to uczucie wyłaczenia turbiny na 1 sek, ale raczej wtryski ci szwankują lub czujnik obrotów.
Jeśli czujnik uszkodzony i sterownik nie widzi obrotów to nie odpali po skasowaniu błędów.
W końcu udało połączyć się z autem ,niem błędów jedynie aktywna blokada zapłonu w sterowniku oraz przy kręceniu nie pokazuje obrotów silnika chociaż czujnik wału podstawiałem drugi.
Pod clipem jakieś błędy. Jak kwestia czujnika obrotów.
cZujnik tempratury do sprawdzenia
Jakie wskazania czujnika map na wolnych?
sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza zasysanego koszt około 40zł
problem leży w regulacji na zimnym silniku z tego co piszesz po nagrzaniu jest ok na jałowym i żadnych dodatkowych objawów? Do sprawdzenia czujnik temperatury w czasie pracy od zapalenia do nagrzania czyli temp... i silnik krokowy.
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Jak nie ma synchro to wywala błąd. Tak samo jak by górny czujnik był wyciągniętyz silnika. Sprawdz ciśnienie na szynie i obroty silnika. Czegoś musi brakowac.
Dobrze poszukam
Wracając do tematu laguny w liście stanów jest taki oto stan "14G Brak informacji o prędkości obrotowej silnika AKTYWNY" ktoś wie o co może chodzić. Immo zostało zdjęte, pompa działa, iskry nie ma bo sterownik nie czyta obrotów silnika mimo że czujnik sygnał podaje, mierzone oscyloskopem.
czujnik położenia wału. podepnij pod komputer i sprawdź czy sterownik widzi obroty silnika.
Po podłączeniu komputera wyskoczyło, że czujnik ciśnienia paliwa padł lub wiązka.
A jak myślisz? Iskra jest dopasowana do prędkości auta czy obrotów silnika?
Sprawdź (wymień) czujnik obrotów wału korbowego. Może problemy ze sterowaniem alternatorem są wtórne.
Naprawić, pojechać z diagnozą i patrzeć, zapewne wina wiązki lub czujników. Do podpatrzenia czujnik obrotów wału, ciśnienie na listwie... Na temat tego silnika, jest tu naprawdę wystarczająco napisane.
Czujnik temperatury silnika - ten dla kompa nie dla licznika na 100% uszkodzony
może jest uszkodzony czujnik temperatury??
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
Faktycznie akurat tą Magnumkę mam pierwszą zimę :) ale mam też drugą 440 DXI 2005 r E3 i w tamtej obroty wzrastają tylko podczas pompowania powietrza i jak zawór spuści powietrze to automatycznie obroty stabilizują się, a w tej 460 DXI tak nie jest. Mówisz że dogrzewanie silnika... ale tak dzieje się także kiedy jest silnik nagrzany ... moze jakis czujnik...
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
Witam Mam problemy z obrotami w silniku d7f Renault Kangoo 1.2 1999r (8 zaworowy). Po zdiagnozowaniu i podłączeniu do komputera, okazuję się, że wymiana silnika krokowego i czujnika położenia przepustnicy nie przyniosły poprawy pracy silnika. Jakie mogą jeszcze być przyczyny tego zaistniałego problemu . Proszę o pomoc .
Witam, czy ktoś może podać jaką rezystancję powinien wykazywać czujnik ciśnienia oleju zamontowany w Renault Scenic 2.0 16V (F4R) Czujnik wymontowany wykazuje opór: 1.pomiar - 0.1Ohm 2.pomiar - 4ohm Zamontowany, odpalony silnik, wolne obroty: 1.pomiar - OL przekroczenie zakresu 2.pomiar - rosnąco 1/1,5/1,8/2,1MOhm i OL
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Teraz mysl jak podniesc obroty silnika do 1500obr, juz ci podpowiadam, albo czujnik cisnienia wspomagania albo żadanie klimy.
Na pewno jest jakaś przyczyna w elektryce wtrysku, należy zrobić badanie komputerowe a potem napisać co wykazało. Moim zdaniem jest zepsuty czujnik temperatury płynu silnika. Pozdrawiam.
Powodem tego może byc uszkodzony czujnik temp silnika ma właśnie takie objawy .Sprawdź też silniczek krokowy
Witam. Na oko nikt ci nie doradzi, najlepszym wyjściem było by jechać na komputer żeby zdiagnozowali usterkę,bo przy tych objawach mogą być uszkodzone różne elementy np: silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy , sonda Lambda, i wiele innych. Pozdrawiam.
Ten czujnik znajduje się(stojąc przed silnikiem)przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów taki „motylek "pod puszką podłączoną do filtra powietrza i poniżej czujnika temperatury. Sam na pewno dasz rade Na allegro części używane czujnik obrotów – zobacz jak wygląda bo są dwa rodzaje wkręcany I na płaskowniku na dwie śruby mocowany. Dodano...
Czujnik położenia wału. Wiązkę i masę komputera.
Już chyba tam pisałem że należy sprawdzić czy katalizator nie jest zapchany. Sprawdż też czujnik temperatury.
Te grubsze to wysterowanie silnika w przepustnicy -jak nie będzie silnika,cewki, obwodu to niepuści napięcia. Najczęsciej uszkodzeniu (zużyciu) ulegają ścieżki po których jeźdzą dwa komplety wąsów - przez co ECU widzi błąd i odcina sterowanie. Jak możesz to rozbierz przeustnicę i po tych ścieżkach popsikaj sprejem do potencjometów - są w sklepach elektronicznych....
ten czujnik się zwiera przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Musisz mu zasymulować prostokątny sygnał prędkości obrotowej silnika, inaczej nie włączy się. Poza tym trzeba obciążyć wałek wychodzący ze wspomagania żeby czujnik momentu obrotowego załączył wspomaganie podczas obrotu wałkiem kierownicy
Kolego w tych silnikach leciały czujniki obrotów walu korbowego. czujnik kosztuje w granicach 50-100zł ja bym zaczął do tego.
pedał gazu jeszcze sprawdź lub czujnik, częsta przypadłość w clio
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
Nikt nie jest w stanie mi pomóc? dzwoniłem do dwóch znajomych mechaników w Polsce i oboje maja odmienne diagnozy!! jeden sugeruje przestawiony rozrząd? drugi że może czujnik obrotu wału?
Jeżeli chodzi o problem z uruchomieniem silnika to byłem na komputerze i szwankował czujnik obrotów silnika , który znajduje sie przy kole zamachowym. Jest widoczny z prawej strony i zamocowany na dwie śruby.
Podpięte zostało pod komputer i nic nie wykazało. Wyczyściłem również czujnik położenia wału i wymieniłem filtr paliwa dalej nic ...
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Turbo jest nowe , przebieg faktyczne 275 tys rocznik 2004 Przepustnica nie sprawdzana, ale nie ma typowych objawów tzn zawieszanie się na obrotach. Problem Rozwiązany : Wyczyściłem czujnik położenia wału, dokręciłem dolną sondę lambda bo można było ręką ją wykręcić i silnik zaczął zasuwać jak należy. Pozdrawiam
podepnij sie pos kompa to cos pokaze. mozesz miec walniety czujnik temp.
Tam nie ma cdti. Sprawdź zasilania na osprzęcie silnika.
Witam mam problem z wolnymi obrotami a mianowicie przy ZIMNYM silniku obroty wskakuja automatycznie na 2tys obr/min podczas jazdy samochod sam przyspiesza badz utrzymuje predkosc, zalezy na jakim biegu sie jedzie i z jaka predkoscia, dodam takze ze podczas jazdy jak wrzuce na luz to faluja obroty. Wszystkie dolegliwosci mijaja gdy silnik sie nagrzeje....
Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )
Podłącz pod Clipa i podejrzyj jaką temperaturę widzi sterownik na zimnym silniku.
Sprawdź czujnik temperaturu może być padnięty i nie wyłączać "ssania"
lewe powietrze jest chyba najczęstszym powodem.obejrzyj wężyki przy przepustnicy. Przeczyszczona została przepustnica i silniczek krokowy - jest lepiej, ale zdarza się, że gaśnie na benzynie. Na gazie jest znacznie gorzej Niestety ciagle jest to samo. Przewody i wężyki - OK. Zdecydowana większość opinii na ten temat winą za takie objawinia silniczek...
Witam miałem ten sam problem na zimnym silniku obroty wachały się od 700 do 1000 na wyższych było ok można było jeździć problem zaczynał się przy hamowaniu np przed skrzyżowaniem gdzie trzeba było zdiąć nogę z gazu. Gdy spadał do 1500 tys obr. to szarpnął obrotami i gasł, czasami po tym był problem z ponownym uruchomieniem silnika. W moim przypadku...
obrót silnik renault renault scenic czujnik obrót silnik renault obrót silnik
membrana pompa paliwo pralka połowa załadunek citroen xsara centralny zamek
Niewidoczna sieć WiFi - jak rozwiązać problem? Przekaźniki świateł mijania i drogowych w Skodzie Fabii I