I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Czujnik na początek.
Jaka jest rezystancja czujnika?
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
Witam. Na oko nikt ci nie doradzi, najlepszym wyjściem było by jechać na komputer żeby zdiagnozowali usterkę,bo przy tych objawach mogą być uszkodzone różne elementy np: silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy , sonda Lambda, i wiele innych. Pozdrawiam.
Witam, czy ktoś może podać jaką rezystancję powinien wykazywać czujnik ciśnienia oleju zamontowany w Renault Scenic 2.0 16V (F4R) Czujnik wymontowany wykazuje opór: 1.pomiar - 0.1Ohm 2.pomiar - 4ohm Zamontowany, odpalony silnik, wolne obroty: 1.pomiar - OL przekroczenie zakresu 2.pomiar - rosnąco 1/1,5/1,8/2,1MOhm i OL
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )
Kolego w tych silnikach leciały czujniki obrotów walu korbowego. czujnik kosztuje w granicach 50-100zł ja bym zaczął do tego.
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
miałem podobne objawy a nawet takie same w swojej lagunie. powodem był uszkodzony czujnik temp. ten dla kompa.
Dodam jeszcze ze na cieplym silniku mialem obroty 1200 i odpiolem wtyczke od nastawnika biegu jalowego i obroty wzrosly i podpiolem od nowa i byly na 1200 , tak sie zastanawiam czy moze byc to wina czujnika temp powietrza dolotowego ?
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Ten czujnik czasem wystarczy stuknąć - auto zapali. Przy diagnostyce, trzeba patrzeć czy sterownik widzi obroty silnika przy rozruchu - wtedy wiadomo od razu.
Kasowanie nie naprawia. Branie oleju raczej nie ma nic wspólnego z LPG. Przebiera i słabo pali bo ma problem z czujnikami. Zobacz czy widzi obroty silnika. Trzeba sprawdzić czy czujnik wału jak i wałka mają zasilanie, podają sygnały i czy instalacja pomiędzy ECU a czujnikami jest sprawna.
Przyczyn jak zawsze może być kilka, od czujników temp. silnika, powietrza zaworu reg. obroty jałowe itp. Najlepiej na diagnoze podjechać.
Może to lewe powietrze? W Scenicu 1 1,6 miałem podobne objawy i pomimo wyczyszczenie przepustnicy było dobrze tylko po resecie kompa. okazało się, że wina było w brudnym silniku krokowym. Tutaj jeżeli jest tylko przepustnica na silniczku to pozostaje dalej problem lewego powietrze i może jakiegoś czujnika?
Może się przepustnica zaccina albo tam jest czujnik położenia przepustnicy, ale pewnie to krokowy też mi to z tymi obrotami ostatnio sie dziwne żeczy dzieją
Zacznij od diagnostyki, Najczęściej dzieje się tak w przypadku uszkodzenia bądź zabrudzenia silnika krokowego , ale może to być również czujnik temp. cieczy , nieszczelności w dolocie itd.
Do piotrek_ir4 pisałeś błędzie na czujnik prędkości,pamiętasz jaki to był błąd?U mnie w megance przy prędkości około 70 km/h wyświetla DF 230.I jeszcze jeno pytanie,jakie macie obroty silnika przy przełączaniu z 2 na 3 przy delikatnej jeżdzie.Bo u mnie przełącza dopiero przy 2600 .Pozdrawiam.
Przebicia iskry na silnik koniecznie usunąć,czyli wymienić przewody.za regulację biegu jałowego odpowiada zawór regulacji biegu jałowego i czujnik temperatury.
Witam wszystkich auto Renault Scenic 1.9Dci po rozgrzaniu zgłasza błąd DF070 wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału rozrząd na punktach. Błąd pojawia się tylko po przekroczeniu około 60 stopni przez silnik. Proszę o jakieś sugestie.
Problemy rozwiązane. To koszmar mechanika bo było ich trzy naraz. Pierwszy to zły stan kabli dotykających w scenicu akumulatora. Brak napìęcia zasilania. Dalej podtrzymuje zdanie że puszczenie ich wewnątrz specjalnej osłony - podstawki pod akumulatorem, mającej za zadanie odprowadzanie wody z tej okolicy to totalna głupota projektanta. Druga usterka...
mam problem z autem kiedy trzymam go na wyższych równych obrotach zapala się żółta kontrolka i automatycznie silnik nie osiąga więcej niż 3 tys obrotów.Czy czujnik konta wtrysku paliwa na pompie wtryskowej mógł to spowodować czy coś innego???
Czujnik który wykręcałeś jest czujnikiem Hala ale wału korbowego, nie ma on nic wspólnego z prędkościomierzem. Czujnik prędkościomierza jeżeli masz silnik 1,6 K7M jest umiejscowiony za kolektorem ssącym ok. 25-30 cm poniżej podszybia. Tak więc stojąc z przodu auta, musisz głęboko sięgnąć za silnik przu podszybiu. Jest tam tylko ten jeden czujnik, wychodzą...
Witam mam taki problem z autem po przekroczeniu 2500 obrotów silnik gaśnie. Po podłączeniu komputera podał uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego, po wymianie na nowy gaśnie przy około 3000 obrotów. Komputer podał jeszcze jeden błąd nie znany kod błędu 8753 i nie wiem co to jest.Silnik zapala normalnie komp nadal pokazuje na czujnik.
Spoko a czy to można jakoś zdiagnozować bo mechanik powiedział mi że by wymienić silniczek krokowy i nic nie pomogło później pojechałem do innego warsztatu i mi powiedzieli ze bym wymienił czujnik a jak tak dalej pójdzie to cały silnik wymienię :-( czy jak podepna auto do kompa to wykarze usterkę czy jak?
Witam Mam Scenica 2.0 16v 2001 na wolnych obrotach miałem duże klekotanie silnika tak jakby był to diesel,a na wysokich powyżej 2000tys obr. praca normalna. Dziś wymieniłem koło zmiennych faz rozrządu w Scenicu 2.0 16v i wszystko znikło silnika prawie nie słychać .Mam nadzieje że moja wypowiedź się komuś przyda,pozdrawiam
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. A może w związku z przestawionym rozrządem po prostu nie było sprężania w tym silniku. Te silniki...
Witam, użytkuję Renault Scenic z 2002 r., benzyna 2,0 /16 V - dwa dni temu pojawił się następujący problem: w trakcie jazdy pojawiła się kontrolka świec (wcześniej zdarzało się to też na zimnym silniku) oraz zapaliła się kontrolka silnika. Silnik na 2-ce chwilowo traci moc przy dodaniu gazu, przerzucony na 3-kę jedzie w miarę płynnie. Udało mi się dowlec...
Problem rozwiązany i jednak czujnik obrotów wału - powyjęciu i podłączeniu pod miernik zavząłem go podgrzewać i przy wyźszej temperaturze wszedł w stan zwarcia a gdy ostygł było ok. Jaki czujnik kupić czy siemens i jaki ma kod katalogowy.
miałem to samo; 1,4 16v; po wymianie silnika krokowego nic; wymieniłem oringi na przepustnicy i lepiej, nasmarowałem wazeliną techniczną łączenia plastikowego kolektora; później wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i wszystko ok. łączny koszt 35zł silnik krokowy ; 50zł oringi; 33zł czujnik przepustnicy, moc jest obroty 750 i jest ok. Dodano po...
Witam, mam problem ze starym Scenikiem I z 2003 1.9 DTI 80 km. Otóż nie mogę go odpalić z rana i jak postoi przy pracy 10 h. Muszę przekręcić kluczyk 4 razy i pompować gazem, bo inaczej raczej nie zapali, a dziwna sytuacja, że nie ma ta jakby po odpaleniu ssania, ponieważ obroty od razu są takie jak na ciepłym silniku. Wcześniej były one wyższe, po...
Witam trafiło do mnie na warsztat auto , którym nie mogę sobie poradzić i już nie mam pomysłów co może być problemem , może ktoś z was miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł. Mianowicie auto to renault scenic 3 z silnikiem 1.6 dci 130km . Problem polega na tym że auto po odpaleniu generuje 1800 bar cisneienia paliwa na listwie na wolnych obrotach...
Mam problem z obrotami silnika w Reno scenic 1 1.9 d 64 km z 2000 roku. Problem polega na tym że , po odpaleniu silnika silnik pracuje normalnie ,obroty na obrotomierzu są normalne ,ale od czasu do czasu obroty całkiem spadają i strasznie kopci przy dodaniu gazu , po jakimś czasie obroty wskakują normalnie i przestaje kopcić ,dzieje się tak na wolnych...
jest to silnik 1,6 sprawdzalem czujnik z prawej strony przy głowicy dochodza tam 3 przewody i na pewno jest to też czujnik od wskaźnika temperatury (chyba ze to nie ten) a odnosnie biegu jalowego to jak odpali jużżżż w koncy i wejdzie na obroty to trzyma i jest ok, problem jest tylko zeby odpalil (przy próbie odpalenia rano tak jak by próbował załapać...
Witam,mam taki problem z Scenic II 2007 rok 1.5 dci 86 KM.Mianowicie podczas jazy na obojętne jakim biegu przy stałej prędkości zdarza się czasem, że prędkość delikatnie spada, tzn przy takim samym naciśnięciu gazu auto nie utrzymuje prędkości tylko spadnie ona o kilka km/h,natomiast wtedy przy redukcji na niższy bieg po wciśnięciu sprzęgła obroty silnika...
witam otoz ten scenic nie chce odpalic. na diagnostyce wykazuje czujnik walu korbowego. zostal wymieniony i nic. w parametrach silnika jak sie kreci to obroty skacza od 200-4000 obr. auto sprowadzone.co moze byc przyczyna ze tak obroty skacza podczas krecenia?? pozdrawiam
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Witam mam problem z odpaleniem mojego scenica tzn. nie ma tak zwanego ssania , i nie stoi na wolnych obrotach jak się nagrzeje wymieniłem krokowca i dalej to samo i mam takie pytanie czy na krokowcu powinno być stałe napięcie , i który czujnik temperatury w silniku F3R odpowiada za podawanie sygnału na ecu , silnik odpala i trzyma obroty dopiero gdy...
Witam , posiadam renault scenic 2008r 1 5 dci 78kw Problem zaczął się od komunikatu Sprawdź wtrysk i tryb awaryjny do 2,5 obrotów i brak mocy. błędy które wyskakują w tym samym czasie to P0651 Napięcie zasilania czujników opisane jako Nie przekroczona wartość graniczna . P0235 Czujnik ciśnienia doładowania chwiejny styk , P0606 Sterownik silnika chwiejny...
Witam wszystkich.Mam problem z renault scenikiem 1.9dti ostatnio chciałem przeczyścic wszystkie kostki przy silniku i wszystko wydawało sie ok, ale rano jak odpaliłem po dodaniu gazu włączyła mi sie kontrolka żółta z pokrzywioną linią w prostokącie i zabrało gaz .Mam tylko 1500obr\min nie wiem co robic .Pojechałem na komputer ale słabych mam mechaników...
Posiadam scenica 1.9 dci 2000r 102 km jest problem z odpalenieniem Auto kręci lecz nie odpala. Sprawdziłem -paliwo wszędzie dochodzi -wymieniłem filtr paliwa -wymieniłem czujnik położenia obrotu wału -paliwo do wtrysków dochodzi -wymieniłem świece -zderzeniówke sprawdzałem -ciśnienie na listwie jest odpowiednie -imobilajzer jest ok -sprawdziłem czujnik...
Na samym starcie sprawdzić obroty przy rozruchu widziane przez sterownik silnika, może być tak że są zbyt niskie albo przekłamane a przy starcie z boosterka rozrusznik kręci ponad normę.
Ustawiasz górny martwy punkt. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowicę pompy tak żeby wskazówka wychyliła się o conajmniej dwa milimetry. Teraz kręcisz wałem przeciwnie do jego obrotów do momentu, aż wskazowka zegara przestanie sie ruszać. Zerujesz czujnik i kręcisz zgodnie z praca silnika do momentu, aż zablokojesz wał w GMP. Odczytujesz o ile wskazowka...
W tym momencie jak odpali dobrze, czujnik wału pokazuje prawidłowe wartości i silnik potem pracuję idealnie, jak nie chce odpalić to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz skacze w przedziale od 1000 do 5000 obrotów. Otwórz sterownik sprawdź czy korozja dotarła do wnętrza.
A jak silnik pracuje na obrotach 1500 ? Stary samochód, stary silnik, samo życie. Oczujnikować czujnikiem wibracji, akcelelometrem, przyklejonym do bloku i rejestrować, zwiększając obroty silnika Dodać do tego odczyt obrotów silnika, parametry wtrysku z OBD i po analizie FFT będą znane częstotliwości wibracji i z tego łatwo obliczysz co wibruje i z...
Od pewnego czasu mam problem z odpalnaiem, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Kontrolka imobilajzera zachowuje się prawidłowo po włożeniu kluczyka (sprawdzono na dwóch kluczykach). Problem wystepuje zawsze po kilkudniowym nieodpalniu, gdy już po dłuższym kręceniu "zaskoczy" problem ustępuje i silnik odpala od pierwszego przekręcenia. Chyba tylko...
Witam Mam problem z RENAULT SCENIC 97r 2,0 8V, wymieniana była uszczelka pod głowicą, sączył się olej na zewnątrz od strony kabiny. Jedynym objawem był wyciek oleju. Silnik rozebrano a tyle ile to było konieczne w warsztacie mechanicznym, głowica do planowania, wymiana uszczelek wszelkich. Samochód uruchomił się, wentylator działa jednak - obroty to...
zawór o tłok? Auto jako "diesel" zrobiło ok 3-4tys km. Po wymianie kzmf silnik chodzi znacznie lepiej, już jak benzyna, ale nie jest idealnie. Słychać z silnika jak by trochę bulgotał - taki dziwny odgłos- ale dopiero gdy sie zagrzeje, wtedy obroty z 1000 spadają do 700 i silnikiem trochę trzęsie. Gdy jest zimny chodzi super. Przed wymiana kola było...
no włąsnie czujnik temp. podaje ciagle temp. 118 stopni C nie zaleznie czy silnik zimny czy nie. jednak owy czujnik wymieniałem i bez efektu nadal to samo :( moze wczesniej był zły czujnik wsadzony i teraz i ja zly zainstalowałem? dodam ze wczesniej było wszystko ok tylko teraz była zmieniana głowica przez kilka dni wszystko było jak nalerzy ( nawet...
Witam. Wiem, że podobne tematy były już wałkowane ale żaden nie rozwiązał mojego problemu. Posiadam scenica 1,6 z silnikiem k4m. Przy zakupie auta za granicą na zimnym było delikatne szarpanie, na ciepłym ustawało. Pomyślałem, że może cewka lub świece. Błędów zero, świece wymienione, bez zmian, cewki wymienione i również bez poprawy. Posiadam inny taki...
Immo działa jak należy, iskra na świecach jest, czujnik obrotów wału działa. Jedyne co mi przychodzi na myśl to to, że jest przestawienie na kole zamachowym, które wymieniałem, i że czujnik daje sygnał w złym momencie (np. przestawienie typu tłok robi wydech i wtedy przypada iskra), ale to tylko przypuszczenia, bo aż tak dokładnie to koła zamachowego...
Witam! Mam do rozwiązania jeszcze jeden problem z autem jak w temacie (automat z instalacją LPG) . Jest kłopot z uruchamianiem ciepłego silnika, ale dość specyficzny. Otóż zimny odpala bardzo ładnie; gorący (np. kilka minut po zgaszeniu) również. Ale gdy postoi ok. pół godziny po jeździe to trzeba długo kręcić, czasem odpala z trudem "kulejąc" za drugim,...
Czy w przypadku, kiedy czujnik indukcyjny dostaje przerwy nie powinno być błędów w ECU? Nie. A najlepsze ci opowiem ze w parametrach bedziesz widzial obroty silnika a silnik niezagada bo jest walniety czujnik,mialem dwa takie przypadki i tylko oscyloskop prawde pokazał. Ale ty masz raczej inny problem skoro niezapala ci sie kontrolka na desce.kierunek...
tzn ktore czujniki mogą wprowadzać takie zamieszanie ze silnik gaśnie? Sonda Lambda. Mam wrażenie że problemem jest brak paliwa. A czuś benzynę w spalinach? Zapomniałem dodać auto ma gaz AG Compact CT-4 ale odpiołem go żeby wyeliminować sterownik gazu. Na gazie usterka była taka sama. Tak czuć paliwo w spalinach. Sonda pracuję prawidłowo moim zdaniem...
Witam. Mam problem z samochodem Renault Megane Scenic z roku 1998 z silnikiem 1600 benzyna 8 zaworów 90 KM Jak w tytule podczas pracy na postoju wolnych obrotach jest ok a przy próbie startu już na pierwszym biegu występuję dławienie czy nazwijmy to przyduszenie z trudem przekładamy na drugi bieg i dalej duszenie przynajmniej do 3000 obrotów. Wymieniony...
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem. No ja mam manuala więc nie wiem czy to tak powinna być, nie mam porównania jak taki sam zdrowy silnik powinien chodzić. Jak byłem...
na desce nic od awarii silnika się nie pali,no ale pewnie bez podpięcia się nie obędzie.A czy uszkodzenie tego czujnika cisnienia nie powinno być wyświetlane jako błąd na desce .A co do sprawdzenia tego czujnika bez odpowiedniego programu?da się coś zrobić? Dodano po 6 mam jakis tam wakuometr ale nie wiem na jakim podcisnieniu i w jakim przedziale obrotów...
Witam. Pacjent to Renault Megane Scenic 99r silnik 1,6 16v (bez LPG) Problem polega na tym iż jadąc (nie ważne czy silnik ciepły czy zimny) w pewnym momencie auto zaczyna hamować tak jak by silnik zgasł. Jednak po wciśnięciu sprzęgła nie gaśnie, tylko spadają obroty, po chwili się normują ale dalsza jazda jest niemożliwa. Dodawanie gazu powoduje duszenie...
Posprawdzaj złącza na silniku w szczególności do czujników, bo masz ewidentny problem z tym, a cudujesz i wydziwiasz, że normalnie szok. Wartości poza ustalonym na sztywno zakresem rozrząd sam w sobie wygenerować nie może, bo maszyna chodzi, a to znaczy, że sobie pracuje w swoim zakresie i wada jest po stronie elektrycznej, lub gdziekolwiek, ale nie...
Witam, Mam następujący problem z Renault Scenic I 1.9dti 2003r. Po odpaleniu silnika po dłuższym postoju (8-10 godzin) obroty falują chwilę, po czym uspokajają się - tak jak w filmie poniżej. Gdy silnik jest ciepły problemu nie ma. https://filmy.elektroda.pl/26_1566832037... Ma to miejsce zarówno latem, jak i zimą (zimą zwykle kręci dłużej). Ponadto...
Koledzy wracajac do tematu scenika to nic nie pomoglo. Ostatnio zauwazylem ze jak odlacze czujnik od filtra powietrz lub zdejme rure z niego to samochod ma ducha i wchodzi na obroty nawet ponad 5 a nie 4 tak jak ostatnio i sie dusil lecz gdy jest rura odlozona od filtra badz ten czujnik to silnik przy obciazeniu dziwnie chodzi. Jak rure zdejme od filtra...
Mam nadzieje ze wielu Wam pomogę . Witam Wszystkich serdecznie . Miałem podobny problem . RENO SCENIC 1.9 DCI 102 KM 2002 .Ruszam auto dochodzi do ok. 2000 obrotów i traci moc nie reaguje na pedał gazu nie gaśnie i zostaje na jakieś 1000 obrotów . W serwisie powiedziano mi ze potencjometr gazu do wymiany . Oryginalny 400 zł i sto wymiana . Zadowolony...
Witam i pytam. Miałem problem z obrotami jałowymi, auto i na beznynie i na gazie gasło po wrzuceniu jałowego. Wymieniłem silnik krokowy, przy okazji czujnik temperatury bo momentami tracił styk. Pojawił się tym razem taki problem - obroty na jałowym sięgają 1600/1700 gdy auto jest ciepłe. Na zimnym pracuje tak jak powinien. Z czasem w trakcie jazdy,...
Witam Mam scenica z 97r 1,6 benzyna+gaz i od pewnego czasu mam problem z nim jak postoi jakiś czas (noc) czasami nawet nie. Nie mogę go odpalić objawia się to w taki sposób ,że palę go a on obróci tylko i to dość marnie akumlator jest dobry (nowy) przy tym odpalaniu podnoszą się wskaźniki paliwa i temp. Ale gdy go już odpalę i ponownie wykonam tą czynność...
Witam, mam Scenic 1.9 DCi 102 kM 2002 rok. Pojawił się u mnie problem wchodzenia na obroty silnika. Odpalam zimne auto, jadę wszystko jest ok, nagrzeje się dalej wszystko jest ok, a tu niespodziewanie nagły brak mocy. Pedał gazu wcisnięty na max-a na obrotomierzu tylko 2500 obr, żeby je osiągnac trzeba sporo czasu i strasznie kopci na czarno. Jadę dalej...
Z komputerem to samo forum w 99% kieruje na kompa, jak się człowiek nie zna to jedzie i kasę wydaje, ja pojechałem i nic nie wyszło, ale kupiłem czujnik ciśnienia oleju (2 rodzaje ) i po wizycie u znajomego mechanika zmierzyłem ciśnienie ( 1.2) było w normie i na zimnym i na ciepłym silniku, a po wymianie czujnika na nowy (za całe 15pln) zadziałało,...
witam mam problem z moim sceniciem1.6 16v. z instalacja gazowa sekwencyjna. byłem juz u 6 elektromechaników i nic nie zrobili. objawy; na bardzo zimnym silniku auto wchodzi na obroty nawet do 3 tys. po rozpoczeciu jazdy obroty lekko spadaja ale faluja 1.5 tys do 2tys. po zatrzymaniu sie przestaje falować, ale są wysokie. po zagrzaniu objawy znikaja...
Witam mam problem z Renówka 1.9 dci 130km f9q804 problem widać na filmiku odcina wtryski przy ok 3300 obr i ponownie włącza przy około 2000 obr co objawia się tkz. wycinką obrotów nie ma znaczenia czy samochód stoi czy jedzie objawy są identyczne. W momencie osiągnięcia obrotów nieco powyżej 3tys ecu widzi prędkość obrotową równo zero co skutkuje wyświetlaniem...
to palę na benzynie ponieważ jak zapalę na LPG to po ruszeniu i wciśnięciu sprzęgła silnik zgaśnie i trzeba go bardzo długo palić jak się zagrzeje to jest ok Wymień parownik na nowy najlepiej Lovato lub jak każe instrukcja jazdy na lpg nagrzej silnik do 30-40st i przełącz dopiero na gaz. zawsze tak robię , ale miałem renault 19 i mogłem nawet na mrozie...
Niestety nie mam pojęcia kiedy to się stało i nie zmieniałem nic co by mogło mieć wpływ na tempomat. Jutro pokombinuje z czujnikiem biegu. Z tego co mi się wydaje to sterowniki nie rozpoznają poszczególnych biegów tylko bieg lub luz,ew jedyny który rozpoznaje to wsteczny. Sterowanie odbywa się chyba na zasadzie obrotów silnika i prędkości obrotowej...
Odmiennie do tego co pisze użytkownik guard10 muszę powiedzieć, że do pompy wtryskowej wkręcony jest zawór elektryczny, który odpowiedzialny jest za dawkowanie pompy CR - utrzymanie ciśnienia w listwie. Zasilany jest w ten sposób, że +12 jest wspólne jak z zaworem EGR natomiast masa jest kluczowana (PWM). Pod żadnym pozorem nie sprawdzaj tego zaworu...
Kolejna wizyta w warsztacie i po podpięciu do kompa zero błędów a silnik jak szarpał tak szarpie. Pisząc o czujniku raila masz na myśli regulator ciśnienia na pompie? Bo ten miałem kiedyś wymieniany jednak objawy były inne (falowanie obrotów). Mechanik twierdzi, że to szarpanie to może być wtryskiwacz jednak komp nie wyrzuca błędu bo istnieje coś takiego...
A wiec tak zaczynając od początku mam scenica 1 2,0 8v rok 98 benzyna +gaz! Problem mam taki ze silni delikatnie drży ale trzyma obroty na biegu jałowym w czasie jazdy gaz w podłogę i nic prawie żadnej reakcji szczególnie na biegu 4 i 5 auto ma ciężko osiągnąć 130km/h !przy jeździe np. 100km/h nacisnę sprzęgło auto zgaśnie jak i na pb i lpg! W aucie...
Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam,...
Witam mam problem ze scenikiem 1.5dci 74 kw (101 km). Mianowicie co się dzieje po wymianie rozrządu i przejechaniu 400 kilometrów renia zaczęła dusić się i gasnąć przy ruszaniu i podczas dodania gazu w granicach 1500-2200 obrotów,no i silnik stracił na mocy pierwsza wersja wtryski, niestety to nie to wtryski jak najbardziej sprawne. Po podpięciu pod...
Witam.Mam taki mały problem mianowicie wymieniałrm silnik w renówce 1.6 16v. Jakis czas po wymianie zaczęła przy przyspieszaniu sie dłwić szarpać w zakresie 1500 do 2000 obrotów. zapala sie kontrolka stop poczym z chwilę gaśnie. Autko nie ma kopa tak jak powinno mieć. Na komputerze wskazuje mi uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 1 -cylinder...
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Scenika 2000r z silnikiem 1.9D f. Pompa wtryskowa Lucas. Poniżej lista problemów - objawów. 1. Problem z odpaleniem na zimno (po zagrzaniu swiec krece go do 10s) Odpala! 2. Do momentu kiedy osiągnie najwyższą temperature pracuje prawidłowo. Wskaźnik temperatury wskazuje w max połowe stanu - nie przegrzewa...
Rozrusznik kręcił jak szalony, spadek na akumulatorze podczas rozruchu do 10,7 V - można rzec idealnie. Winny okazał się automat - małe styki ciągnęły łuk aż miło (stąd właśnie był zapach spalenizny, a z zewnątrz bakelit wyglądał super), wiadomo przepięcia, szpilki i inne syfy wchodziły na instalację i stąd komp widział obroty silnika podczas rozruchu...
Ludzie, pomóżcie. wiem że ten problem jest opisywany już setki razy, ale dla siebie nie znalazłem rozwiązania. mam scenica 1,6 16V benzyna + gaz sekwencja z 2000 roku. mój problem polega na: - podczas pracy silnika wyczuwalne są pojedyncze szarpnięcia, widać jak silnik "nierówno" się trzęsie, są one odczuwalne na fotelu w kabinie - nierówne drgania,...
Witam wszystkich, Mam problem z autem z którym walczę już od dłuższego czasu ... Scenic '99 2.0 8v PB + LPG Auto ma wielkie problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie ... 3-4 godziny postoju w aktualnych temp. i autko odmawia posłuszeństwa. Po kręceniu 6-10 razy odpala, przy czym gaz trzeba trzymać w podłodze. Gdy już odpali i ustabilizuje obroty można...
Witam Ostatnio zakupiłem interfejs EUROSCAN na układzie PIC. Układ jest zbudowany nie w technologii SMD tylko tradycyjnej, czyli jeśli jest potrzeba to mogę spisać wszystkie elementy elektroniczne porobić zdjęcia itd http://obrazki.elektroda.net/74_12415097... Jeśli jest ktoś zainteresowany mogę pomóc, jeśli chodzi o wsady do euroscana to jeśli ktoś...
Witajcie. Walcze od jakiegos czasu z kolegi samochodem, ale juz brak pomyslów wiec prosze o pomoc... Problem polega na tym, że samochod gasnie podczas jazdy, nie gasnie oczywiscie za kazdym razem tylko jak mu sie chce, ale jedna systematycznosc w tym jest... O to co zauwazylem: jade autem, od 1 do 5 i jesli dekilatnie przyspieszam tak do 2tys rpm to...
Renault Scenic II Grand 2006r silnik 1.9Dci 131KM 96kw nr sterownika silnika ECU: Bosch (120) 0281012589 inny 8200827725 moduł zabezpieczeń i połączeń (1337) 8200481866-f bezpieczniki i kable w dół Scenic nie odpala (nie kręci) brak komunikacji ze sterownikiem / wspomaganie działa wyświetlają się komunikaty : kontrolka imo zmienia stan z migania na...
Witam Wszystkich ! Otóż rok temu stałem się posiadaczem tegoż samochodu i od początku mam z nim problemy, ale ostatnio mam problem z silnikiem a dokładnie z jego kalkulatorem wtrysku. Problem jest taki, że po uruchomieniu zimnego silnika wszystko jest ok, obroty w granicach 1000 - 1100 i silnik rozgrzewa się, ale w miarę nagrzewania obroty spadają i...
Witam wszystkich. Posiadam Renault Scenic 97 rok 1,6 8 V + LPG. Szukałem mojego problemu na wielu forach od kilku miesięcy i nie trafiłem z rozwiązaniem dla mojej Reni. Problem jest taki jak u kolegi. Po nocy auto trzeba długo kręcić , żeby zapaliło , jak zapali to przez kilka sekund nierówno pracuje silnik, jakby nie na wszystkie gary, jakby mu czegoś...
Naprawa prędkościomierza w Renault Megane/Megane ScenicNa początku lutego 2006 zakupiłem Renault Megane Scenic, rocznik 99. Już podczas jazdy próbnej zauważyłem, że nie działa prędkościomierz, którego wskazówka stała grubo poniżej 20km/h (niemal pionowo w poprzek wyświetlacza LCD). Sprzedający próbował mnie wkręcić, że do wymiany jest linka, ale jeden...
Witam mam problem z Renault Megane scenic 1.6 16V 1999r 116 tys. km gdy auto stoi nocą na mrozie i je odpalę rano to o obroty biegu jałowo sięgają 2000tys. ( choć z informacji prducęta wynika że sterowni może zwiększać obroty biegu jałowego do 2.500obr/ min). Dopiero po przejechaniu ok 3km obr. b. jał. zaczynają spadać stopniowo do 850obr/min, silnik...
Witam wszystkich. Dotyczy auta kolegi Transita Connect-a L2 5-osobowy,1.6 TDCi 115 2015 (obecnie 219 tyś.km), sprowadzony z Niemiec. W tym autku miałem przyjemność...wymienić zatarty silnik (DV6C od Citroena 2013, 40 tyś.km przebiegu) , skrzynię od Mondeo (2012 rok, BG9R-7F096-BA, 80 tyś.km ), zregenerowaną turbosprężarkę (nowe, markowe części). Doszło...
Naprawa prędkościomierza w Renault Megane/Megane ScenicNa początku lutego 2006 zakupiłem Renault Megane Scenic, rocznik 99. Już podczas jazdy próbnej zauważyłem, że nie działa prędkościomierz, którego wskazówka stała grubo poniżej 20km/h (niemal pionowo w poprzek wyświetlacza LCD). Sprzedający próbował mnie wkręcić, że do wymiany jest linka, ale jeden...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Ustawione miałem na Automatycznie nie wiem ile jest pobieranych punktów za obejrzenie filmików czy tam zdjęć. Mogę odesłać punkty nie ma problemu to mnie nie bawi punktacja. Ile komu bo idę do łóżka spać.Wyłączyłem punkty można za darmo pobrać. Dodano po 16 A jak odkręciłeś to koło? Dodano po 4 działały normalnie wszystkie 4 zawory pod świecami. Przecież...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
obrót silnik renault scenic obrót renault scenic renault scenic obrót
xenon temperatura palnik zelmer malakser renault scenic zawieszenie
lodówka bosch toshiba firmware update
Układ scalony MDA2020 - schemat i zastosowanie Stabilizator SWEN VR-F1000: Ochrona pieca gazowego