Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
wymień czujnik obrotów silnika
Sprawdź masę ,masz ją mieć na dwuch pinach kostki czujnika. Poza tym przeglądnij wiązkę ,lubi się przecierać w miejscu nad termostatem,u góry głowicy,obciera o taka metalową rurke.
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
witam kolego problem podnoszenia sie obrotów jest czujnik temperatury
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Okablowanie tego czujnika sprawdzone?
Zciagnij sobie Motordiag Autocomsoft Simos Manager zrob nim reset ECU tzn zrob wg instrukcji co kaze ,a potem Vag i nastawy przepustnicy i powinno byc ok.
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Nazywa sie to czujnik obrotow walu, Auto gasnie po zapaleniu sie lampki ?? Na liczniku podczas wywołania błędu widać obroty ??
01247-Elektrozawór 1 przewietrzania filtra z węglem aktywnym - N80 01249-Wtryskiwacz cylindra 1 - N30 01250-Wtryskiwacz cylindra 2 -N31 0513-Czujnik obrotów silnika - G 28 a ten to nie czasami 0537-
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Witam, zaczęło się od tego że podczas jazdy puściła chmurę i zdechła. Po wymianie rozciągniętego łańcucha dalej nie pali. Rozrząd ustawiony na blokady. Jest paliwo, jest iskra. Kompresja kolejno 12-12-13bar. Czujnik położenia wału pokazuje obroty.
Błąd p0130 czujnik tlenu-usterka czujnik 1 bank1.
może byc regulator biegu jałowego oraz przerwa w czujniku położenia przepustnicy. pewność będzie gdy podłączysz kompa chodź to tez nigdy nie daje 100% pewności
Czujniki obrotów kół są OK ,wspomaganie też działa
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Temat zamykam.
odświeżę toszkę gdyby jeszcze ktos mial jakiekolwiek klopoty z obrotami w Felicji: 1.czyszczenie przepustnicy na błysk 2. odpalić auto po czyszczeniu,( nie dotykać pedału gazu!!), niech auto chodzi dotad az włączy się wentylator. 3. Zgasić po czym ponownie odpalić i można cieszyć się obrotami książkowymi 852obr/min. czasem przez pierwszych 500km mogą...
Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku.
Witam. Miałem podobne objawy jak miałem uszkodzony czujnik halla.
A można sprawdzić i wyeliminować chociaż czujnik?
Sprawdź czy gdy pedał hamulca nie jest wciskany wciśnięty jest w tym momencie czujnik stopu. Możliwe że masz uszkodzony czujnik stopu przy pedale wtedy też pojawia się kontrolka świec sygnalizując wykrytą usterkę przez sterownik silnika. Zrob diagnostykę (odczyt bloków pomiarowych silnika) to będzie widać jaka jest temperatura silnika i czy czasem nie...
Jutro przyjdzie nowy czujnik położenia wału i zobaczmy czy pomoże.
Sprawdź czy na pompie wspomagania masz jakiś czujnik i idące do niego przewody
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Wymieniłem czujnik ale problem dalej Nie odpala, na komputerze błąd czujnika wałka rozrządu g40 czujnik wymieniony Błąd się pojawia po dłuższym kręceniu Po odpięciu czujnika wałka rozrządu ciężko odpala ale odpali, nie reaguje na pedał gazu i stukowo pracuję ale wolne obroty trzyma
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Witam Miałem podobny problem mechanicy w 6 warsztatach rozkładali ręce i co raz wymieniałem jakąś cześć A to listwę a to sondę lambdę i nic. Przyczyna była jednak bardziej niż prosta - czujnik położenia wału (po wymianie czujniku wszystko gra)
Witam.Auto jak w tytule.Trafiło do mnie z uszkodzonym czujnikiem położenia/prędkości wału.Klient twierdzi ,że po montażu gazu ma problem z uruchomieniem zimnego silnika.Po wymianie auto chociaż zimne odpaliło od strzała,ale następnego dnia znów ten sam problem.Czy własciwym jest podłączenie przez "gaziarzy" przewodu szarego sygnału obrotów (instalacji...
Jakby się komuś miało przydać to winowajcą był czujnik położenia wału, tzw. czujnik Halla. Po wymianie auto ożylo, ale dziwne, że VAG nie wskazał, że czujnik Halla był uszodzony.
Hej, W ostatnich dniach wymieniłem czujnik temperatury, po którym autko zaczęło trzymać obroty.
Ok sprawdzę to a przepływomierz chyba nie posiada ten silnik 1.2 12V HTP chyba tylko jest czujnik ciśnienia krokowy . Na wolnych obrotach mogą być odczyty ?
Ja te sprawdzania błędów robiłem przy wyłączonym czujniku wałka korbowego. Jest nowy i bez zmian...
(at)tomas198103 - wyslalem Ci email - dostałeś ( to odpisz) ?, wymiana czujnika możne pomóc, tylko wpierw trzeba ustalić który, zobacz fotki powyżej (od kolegi wicher:). idealnie twój problem. 3 czujniki pokazuja ≈110 Km/h a 1 pokazuje ≈ 330 Km/h takie właściwości odczytasz w blokach wartości mierzonych, jak masz czym (jakiś vag). Na tej...
Map sensor podawał za duzy sygnał na biegu jałowym 1,2V i na dodatek był nieszczelny bo uring był stwardniały i też przepuszczał lewe powietrze. wstawiłem nowy ciasno wszedł i po przegazowaniu i nagłym puszczeniu gazu sygnał spada do 800mV i potem wyrównuje go do 1,13V a przez Vaga podejrzałem jakie jest podciśnienie na biegu jałowym 339mbarów a stary...
Czyli do sprawdzenia sonda lambda i czujnik temperatury. Auto ma LPG?
Parametry przy biegu jałowym 10k obr./min Parametry przy 25k obr./min Ten silnik nigdy takich obrotów nie osiągnie.
Trzeba zacząć od sprawdzenia czujników temperatury (cieczy i zewn) najłatwiej testerem diagnostycznym
Umyj przepustnice i zrób adaptacje. Sprawdź czujnik temp.
Witam, mam problem. Pacjent Skoda Octavia 2. gen. polift, silnik stary (BXE) umarł i założony jest ARL. Auto odpala przy pomocy plaka i później ładnie chodzi. Nabierze trochę temperatury, zejdzie do 900 obrotów i momentalnie gaśnie. Podłączyłem do komputera i pokazuje błąd czujnika rozrządu, a wszystkie czujniki są nowe założone. Za pomoc z góry dzięki.
Problem leżał w czujniku Halla. Został wymieniony i po sprawie. Wszystko działa jak należy.
Tak to jest czujnik położenia wału. Wymienić możesz od góry, trzeba tylko odkręcić filtr oleju. Obstawiał bym uszkodzony czujnik gdyby nie to, że sterownik widzi obroty wału w momencie gdy nie chce zapalić
Witam. Czy taka reakcja czujnika na wzrost obrotów jest prawidłowa? Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami?
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
A może gaśnie jak się nagrzeje ?. Wymień czujnik Halla miałem podobne jaja
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
90% usterek układu wtrysku w tym modelu to czujnik cisnienia w kolektorze.
Bardzo dziwna usterka. Kwestia mechaniczna? Ustawienie rozrządu? Spróbuj może jeszcze czujnik wałka odpiąć.
moze padl czujnik polozenia przepustnicy - radze sprawdzic.
A iskrę ma? Skoro kręci normalnie a nie powoli przerzuca wałem to sprawdziłbym iskrę. Bo z kolegi pierwszego postu wywnioskowaliśmy że nawet nie zakręci rozrusznikiem. Jeżeli brak iskry to z tego co pamiętam obroty wału były liczone przy pomocy czujnika halla.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub jego przewody. Ale raczej czujnik przy niskich temperaturach pokazuje -40 C.
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
na razie pomogła trzecia regulacja ale już nie "na słuch" ale przy pomocy sondy. Obroty również w normie
Rozrusznik zakłóca sygnał obrotów wału, w paru przypadkach pomogła wymiana wirnika. Podmieniłbym jeszcze czujnik wału.
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Koledzy, mam problem z obrotami silnika, dokładnie raz są dobre raz za wysokie ,czyściłem już przepustnice co mam zrobić? Dokładnie to jest Skoda Felicja 1.3 MPI, czy to może być czujnik Halla?
Sprawdź czujnik temperatury cieczy, ale w danych bieżących, a nie pod kątem błędu.
Wymienione bylo: pompa, ... , czujnik, zawór w filtrze oleju. A ten, co to zdiagnozował, potrzebę wymiany - to co on mówi na takie pytanie ?
U mnie czujnik map nic nie dal sprawdzilem wczoraj. Akumulator tez nie. Przepustnica czyszczona adaptacja byla robiona wiec kupuje uzywana przepustnice moze w niej jest uszkodzony czujnik czy cos. Z mozliwoscią zwrotu wiec jak cos to oddam
ale niech luknie na ten czujnik stopu lubią niedziałac a to z tym objawem współgra
mam nowa uszczelke pod gorna czesia i jest tam rowno ssanie jest wylaczone sprawdzalem nawet niektore czujniki ale dalej mam kilka niejasnosci
witam mam silnik 1.4 TDI 51kW z 2007r gdzie jest ten czujnik temperatury silnika/płynu chłodzącego/? u mnie czasami wolne obroty są za wysokie ok 1250 powinny być 950 obr/min
No ale co ja mogę sprawdzić ? Przepustnica jest przykręcana czterema śrubami na uszczelce. Nie wygląda aby uszczelka była jakaś dziurawa. Próbowałem podłączać komputer ale mam jakiś kabel KK a nie KKL a chyba ten programik czeski do Simos działa z KKL bo żaden programik nie dogadał się ze sterownikiem pomimo, że coś tam pyka w sterowniku jak próbuję...
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Witam !!! dziekuję za pomoc . Sprawdzę czujnik temperatury i dam znać co z tego wynikło . pozdr D.RZ
Czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej chodzi ok? Podczas nabijania klimy robiono test ciśnienia w układzie na wolnych obrotach?
Dziekuje za pomoc. Wskaznik rezerwy ustawiony zapala sie przy okolo 8 litrach gazu w zbiorniku. Przestawial sie bo nie byl niczym zabezpieczony przed obrotem. Teraz zabezpieczylem czujnik za pomoca silikonu.
Witaj kolego, Założyłem naładowany akumulator i stary czujnik, auto zapaliło popracowało ok 10min, zgasło i już nie zapaliło. Pracowało jakby, na nieco wyższych obrotach i równiej, (ale to może tylko moje odczucie) a no właśnie kolego tak się składa że mam dostęp do takiego auta ten czujnik występował w dwu wersjach , z wtyczką wpinaną do niego i z...
ta?to chyba jak by ten czujnik był uszkodzony i pompa by latała na max obrotach to wspoma by śmigała jak w starym mietku :0
Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
"standard" ;) Najpierw porządnie zajmij się czyszczeniem układu wtryskowego. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy. A jak to nie pomoże, to prawdopodobnie będziesz potrzebował nową przepustnicę.
Spróbuj podmienic czujnik halla bo one tez lubią tak świrować
"coś z obrotami" może sugerować uszkodzony czujnik położenia wału korbowego lub jego podłączenie ( zaśniedziałe styki, etc ), możesz to również sprawdzić.
Świeci się kontrolka wspomagania. Vag'iem nie mogę się połaczyć ze sterownikiem. Napięcie "po stacyjce" pojawia się,czujnik obrotu kierownicy raczej działa, ruszając kierownicą zauważyłem zmiany napięcia na jednym z pinów.Pompa nie odzywa się :( POMOCY
Takie objawy daje uszkodzony wałek a konkretnie koło z którego sygnał generuje czujni. Podaj kod silnika. Albo zajrzyj przez otwór po czujniku i kręć wałem czy nie widać uszkodzeń brakujących elementów.
a jak odpali to chodzi równo ?? czy obroty skaczą ??żeby uściślić to kol powidz chodzi o czujnik temperatury płynu , bo sa dwa czujniki temperatury w feli
OK skoro zawory i lukas nie maja nic do tego to co to moze byc, bo troche odbiegacie, ale i tak dzieki postaram sie sprawdzic szczelnosc kolektora i gdzies jeszcze wyczytalem ze to moze byc wina czujnika temp tylko gdzie on jest?
Co za pierdoły, raz-termostat jest szalenie istotny, niedogrzany silnik pali więcej, dwa-co to za fela na gaźniku? I czujnik steruje obrotami? Chłopie, zgaś światło i wejdź do szafy aby cię nikt nie widział.
Pozostaje sprawdzić czujnik temperatury płynu , położenia wału i przepustnice-złącza i sygnały ew. rezystancje
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
No to pocieszyliście minie od jutra obserwuję spalanie i działanie silniczka. Bo jakoś dziwnie paliwo mi znikało :) Jeszcze dopytam czy komputer sam skoryguje czy trzeba jakies douczanie w starym renault clio sugerowano zdjąć klemę 5 minutek i potem na wolnych obrotach 10 minut jak jest tu ?
Problem może być też w wiązce idącej od czujnika halla (z zaparatu zapłonowego środkowy biały przewód do ECU). Przetarty kabel = świrowanie obrotów i wypadanie zapłonów, szarpanie przy przyspieszaniu itp.
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
Sprawdzałeś bezpiecznik wentylatora i wentylator - często to występuje z uszkodzeniem przepustnicy. Podmieniałeś komputer sterujący i soft w nim - może nawaliło sterowanie pompowtryskiwaczami ? Zobacz jeszcze czujnik obrotów wału G28 i okablowanie od komputera do niego. Usunąłem fragmenty nie mające związku z tematem Reg. 3.1.11. Publikowanie wpisów...
pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu,wymieniłem na nowy i nadal to samo Kabelki sprawdziłeś?
no i problem rozwiazany za rada kolegi przecialem czerwony przewod ale to w zupelnosci nie rozwiazalo problemu, poniewaz swiece grzaly pomimo tego ze cieply ale niestety wogole sie nie wylaczaly po wstawieniu opornika 100Ω w uklad czujnika wszystko gra po 30sek. swiece sie wylaczaja i obroty spadaja (wylacza sie ssanie) Wielkie dzieki :)
Problem rozwiązany. Winny tego stanu rzeczy był uwalony czujnik skrętu który z kolei doprowadził do spalenia pompy, bo dawał ciągle sygnał że się kręci kierownicą i pompa chodziła na max obrotach. Nowy czujnik i pompa założone i myślę że na trochę czasu będzie spokój. Dodatkowo wszystkie wtyczki i czujnik skrętu zasylikonowałem żeby przypadkiem nie...
Wał musi wykonać kilka obrotów zanim system uruchomi wtryskiwacze - musi wyliczyć położenie pierwszego cylindra i ustawić mu KWZ. Podobne efekty daje też uszkodzony czujnik wału korbowego -ale to bez diagnostyki ani rusz...
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Na zimnym silniku bardzo niskie obroty aż do zgasnięcia silnika wymieniłem czujnik tem.wody i nic się nie zmieniło.może ktoś coś wie?
Ja podmieniałem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Cewkę, świece i przewody mam względnie nowe. U mnie problem występuje tylko gdy na dworze jest zimno. Jak złapie temperaturę pod maską - wszystko wraca do normy. Nie odczuwam też problemów na wyższych obrotach - jak ruszę na trasę to jadę, jak zatrzymam się na światłach to na wolnych obrotach...
Dzień dobry. Jak w temacie. Mam problem z czujnikiem lewego przedniego koła. Sterownik nie widzi obrotów koła. Mechanik sprawdzał pierścień na kole i wymienił czujnik ABS. Chciałbym odnaleźć przewód którym przesyłane są sygnały z czujnika i podejrzeć oscyloskopem czy coś tam się w ogóle dzieje. I drugie pytanie - czy czujnik dostaje zasilanie ze sterownika...
Już w pierwszym poście sam sobie odpowiedziałeś co sprawdzić. Czujnik w łapy i pomiar ciśnienia oleju. Od tego bym zaczął. Jakiego producenta szklanki?
skoda czujnik czujnik skoda skoda felicia obrót
gazowanie reduktor multimetr astra naprawa skuter chiński
tablica kierunkowa spawarka wybija bezpiecznik
Osłona do piły ukośnej Parkside PZKS 2000 A1 - dostępność i zamienniki Pairing Tuya Smart Switch with App: Step-by-Step Guide