Sprawdź masę ,masz ją mieć na dwuch pinach kostki czujnika. Poza tym przeglądnij wiązkę ,lubi się przecierać w miejscu nad termostatem,u góry głowicy,obciera o taka metalową rurke.
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Mozliwe ze trza przeregulowac sklad mieszanki na wolnych obrotach przy obciazeniu odbiornikami- wyglada na nieco ubogo na wolnych przez co obr leca w dol.
Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Dokładnie. Membrana z boku gażnika. Sama czynność wymiany nie jest taka trudna. Dodatkowo mógłbyś cały gażnik wyczyścić przy okazji.
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Witam, mam taką samą sytuację w Rapidzie. Alternator wymieniony, Aku sprawne a obroty podwyższone.
Stawiam na jakiś problem z silniczkiem krokowym, widać wahania obrotów na obrotomierzu ?
Wentylator jest nierozbieralny( z tego co wyczytałem na forum fabii) i ludki wymieniają na jakieś inne bo oryginały za drogie. W kostce podłącznej do wentylatora podłącz żarówkę/ki, to sprawdzisz czy pojawiają się napiecia ze sterownika. Co do bezpieczników to Link masz wykaz w zależności od wersji.
Zawór odmy miałem podobny przypadek
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Problem rozwiązany.
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
Zciagnij sobie Motordiag Autocomsoft Simos Manager zrob nim reset ECU tzn zrob wg instrukcji co kaze ,a potem Vag i nastawy przepustnicy i powinno byc ok.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
Biały dym mało paliwa
Sprawdz wężyki od podciśnienia.
wymień czujnik obrotów silnika
Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
Uszkodzony prostownik.
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Miedzy masą, a zasilaniem ma być 5V i się nie zmieniać, tak? Miedzy masą a wejściem "sygnału" ile ma być Voltów na wolnych i wysokich obrotach?
może być cewka, wtedy będzie przerywać i chodzić na 3 a nawet 2 cylindry, cewka od Felicji 1.3 powinna być taka sama i będzie kosztować z połowę taniej - pojedź na jakiś szrot i spróbuj. PS: jakie świece założył mechanik? mam nadzieje, że nie NGK? jak ngk to najpierw wymień świece... orginalnie są Champion i są to najlepsze świece, które wytrzymują...
Masz zbyt niskie obroty.
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
A jak kod silnika?
Filtr powietrza masz czysty ? Auto jak zamula to na wysokich czy niskich obrotach ?
Wielkie dzieki za informacje , tylko jak przeprowadzic ta fachowa regulacje??? Jak juz wczesniej pisalem mysle ze to ten bi-metal ktory stracil swoje wlasciwosci, a moze nie , jak to on to gdzie sie znajduje i jak go wymienic. A moze to nie on ?? To jak wyregulowac te obroty na ssaniu. Dzieki czekam na odpowiedzi.
Właśnie sam teraz tego nie wiem. I dodam, że po przejechaniu, dajmy na to, 40 km, to zaczyna falować na obrotach.
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Sterownik silnika, adaptacja, kanał chyba 00.
Jakie mogą być przyczyny falowania obrotów? Bo już nie mam siły do walki. Skoda Fabia 1 1.4 MPI https://filmy.elektroda.pl/76_1755950474...
- dioda zenera Co????
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Co do kodów - google hasło dekoder błędów Vag . Zrób 200- 300 km na samej benzynie i zobacz czy nie będzie lepiej gadał na wolnych obrotach .
Witam posiadam skoda yeti 2.0 110 km zaczęła spalać 8 litry ropki na biegu jałowym często 9500...10000 obrotów . Czy ktośmiał taki problem . Pozdrawiam
do sprawdzenia wszystkie połączenia wkładu dolotowego powietrza oraz wężyki podciśnienia jeśli to nie pomoże to sprawdzić należy przepustnicę oraz przepływomierz powietrza sprawdzałeś błędy silnika? ewentualnie logi przepływki.
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty?
pewnie nie na długo, bo przy tym przebiegu i wieku reduktor długo już nie pociagnie
Na benzynie równe obroty
Zostaw, mówię Ci, że to normalne. Poczytaj na forum.
Jak nie potrafisz sam, to podjedź do gazownika żeby ustawił instalację/wolne obroty
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Trwale tylko remap ECU czyli grzebanie we wsadzie. Po co chcesz podnieść obroty?
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
Masz po czesku
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
W skodzie felici po samym wymontowaniu przepustynicy bądź czyszczeniu jej trzeba jechać na adaptacje przepustnicy wiem, bo sam miałem oba problemy...
Dziękuje na razie zrobiłem że 150 km i są na 900 obrotów.
Przepływomierz lub okablowanie, zobacz blok 010 masa powietrza 0 i w bloku 008 IQ via MAF(Mass Air Flow) po przekroczeniu "magicznych" 2500obr wskakuje ustalona masa powietrza i sterownik rejestruję błąd, potem jeździ jak z odpiętą przepływką prawda? Jak ją zrobisz, zobaczysz jak te auto powinno jeździć. Jak wymienisz przepływomierz, wymień filtr powietrza...
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Zasilania i masy na potencjometr do sprawdzenia. Cisnienie paliwa raczej wykluczam bo odpala od strzała Na zbyt niskim odpali ale nie wkręci się na obroty, to tak na przyszłość.
A u mnie w octavi jest inny problem. Silnik przez okolo 15 sek po zapaleniu trzesie sie jak by chodzil na 3 gary. Po tym czasie ten problem znika i zaczyna sie inny. Silnik wskakuje nagle na 3000 obrotow i stoji a czasami plynnie sie zmienia od 2000 do 3000. Na zaplonie przy wylaczonym silniku dochodza glosy jakby przepustnica sama sie otwierala i zamykala....
Obrotomierz w trakcie kręcenia pokazuje około 200 obrotów?
Kod silnika z tego co pamiętam to faktycznie AME. Co do zeszytu serwisowego to posiadasz taki ? Gdzieś na którymś forum fabiany było po naszemu. Zajrzyj na PW.
Laweta i na warsztat. Chyba że dysponujesz minm testerem aby sprawdzić parametry jak obroty i temperatura.
Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Witam problem polega na tym, że po rozgrzaniu auto gaśnie na wolnych obrotach.
sprawdz czujnik Halla - moze to pierwsze oznaki jego padnięcia. Bo swiece i moduł zapłonowy to chyba już sprawdziłeś :)
No to regulacja instalki sie klania - wyglada na to ze na wolnych ma zbyt rozkrecony reduktor tzn za bogato i aktuator idzie mocno w dol .Po wdepnieciu gazu nie zdazy sie szybko otworzyc- nastepuje zubozenie mieszanki i szarpniecia ew.strzaly.
Wymiana czujnika nic nie dało. Zauważyłem że przekaźnik pod zegarkami cyka podczas spadku obrotów. Nie wiem który. Na jalowych obrotach silnik potrafi zgasnac
Witam! Przeczytałem już chyba cały internet, a wciąż nie znalazłem odpowiedzi. Auto: Felicja 1,3 MPI 68km lpg sekwencja- STAG IV Dawniej (przed założeniem gazu) zdarzało się, że auto gasło, dusiło się, lub też gasło i trzeba było odczekać chwilkę by zapaliło. Była też sytuacja, że obrotomierz skakał i samochód nie miał mocy, ale to po wymianie świec...
Może zacznij od podania jaki masz aktualnie alternator (model marka) i na podstawie jego mocowań i wymiarów może ktoś dobierze podobny. ps tak duża modyfikacja prawdopodobnie uruchomi szereg problemów typu nierówna praca silnika przygasanie auta na jałowych obrotach...
Wyjazdu nie odwołuj, zmień auto a skodę odstaw do naprawy. Uszkodzeń można wyliczyć setke a i tak nic z tym zrobisz.
to po odkręceniu pokrywy urządzenia rozruchowego sprawdzić stan sprężyny bimetalowej, cięgieł, regulację podstawową- ale to ambitniejsze już zadanie...
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Nazywa sie to czujnik obrotow walu, Auto gasnie po zapaleniu sie lampki ?? Na liczniku podczas wywołania błędu widać obroty ??
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Te wszystkie gaźniki ze skód 105,120 ,itd są do siebie bardzo podobne więc nie powiem czy to akurat ten sam co w 120. Saper powiesz mi bardziej szczegółowo jak to naprawiłeś,co to za przeponka i czy tak samo sie zachowywało????
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Jaki to silnik? skoda? volkswagen? 1.3? 1.6? Rzuć trochę danych. Na wolnych obrotach równo chodzi?
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
Sprawdź opór tego czujnika z którego był ściągnięty kabel. Może być tak, że ten czujnik oszukuje. Najlepiej na zimnym silniku podpiąć vaga i zobaczyć w blokach czy wszystkie czujniki temp. pokazują takie same lub bardzo podobne wartości.
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
Wymiana pompy paliwa pomogła.
17573 regulacja długoterminowa 1, poza granicą, za uboga mieszanka, błąd sporadyczny, nie związany ze sprzętem
Ktoś pomoże? Mam podobny problem nierówna praca, strzela ciężko wchodzi na obroty. Po wykręceniu świece są czarne z sadzy
Tak tylko ze na nowej falują obroty
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
dodam że auto pracuje na niskich obrotach 500 na jałowym biegu
W jakim zakresie obrotów szarpie?
Wymień kolego świece i ewentualnie cewki. Wszystkie.
No wiec wpiąłem manometr w miejsce czujnika oleju jak na powyższym zdjęciu, silnik na zimnym rozkręcił mi się do 2300 rpm i pokazuje ciśnienie 0.9 bara, filtr oleju rozciąłem, czysty brak opiłków metalu. To jest pompa typu duocentric, czyli jakie nominalne cisnienie powinno być na jalowych obrotach?
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami? Oczywiście że nie. Rośnie wraz z obciążeniem.
bezpieczniki chyba już wszystkie sprawdzone, dodatkowych zabezpieczeń brak
A to że przy przepustnicy w tym czarnym plastiku nie wiem czy to jest silniczek krokowy czy jakieś sterowanie przepustnicy słychać grzechotanie to czy jest to naturalne czy to ma związek z obrotami
obrót skoda skoda felicia obrót falować obrót skoda
makro otwiera lokalizacje wysokie wolne obroty volvo moc3041 moc3021
metal detector metal detector schematic
Renault Master 3 – błąd DF054 i DF569 po włączeniu klimatyzacji, czujnik ciśnienia, sprzęgło AC Czyszczenie wymiennika ciepła w Bosch WTW85561PL