czujnik sprzęgła
Najpierw trzeba sprawdzić tak jak napisałem bo szkoda kasy jak to nie to wystarczy zmierzyć rezystancje i wstawić na próbe rezystor o odpowiedniej wartości jeżeli czujnik jest rezystancyjny. Dodano po 4 Ile przewodów tam dochodzi do tego czujnika.
mała podpowiedź
A wiązkę od sterownika do czujnika sprawdziłeś??
Sprawdziłeś instalacje idącą ze sterownika oraz zasilnie + do czujnika ?
Obie są od czujników parkowania. Kremowa jest wpinana w moduł a czarna to wyjście na wiązkę czujników.
Raczej wymiana łożyska.
Witam Jak wyszło z tym problemem. Pytam bo w moim samochodzie jest obecnie to samo. Teraz szukamy powodu niesprawności wymieniając czujniki itp.
Zacznij od czujnika uderzeniowego.
Olej OK, silnik chodzi normalnie. W zbiorniku płynu cały czas są wahania i bulgoty, jakby był zapowietrzony układ. Ale jak go odpowietrzę i zakręcę korek, przejadę się i odkręcam go spowrotem, to jest duże ciśnienie płynu, aż kipi. A ten na czujniku OK, a i wentylator przestał się włączać. Bezpieczniki całe, on ma jakieś dodatkowe czujniki?
Z TPS-a wychodzą kabelki z pinów: 1 - czarny -> masa 2 - fioletowy -> bezpiecznik nr 2 3 - brązowy -> pin E2 sterownika, wtyczka środkowa 4 - biały -> pin H2 sterownika, wtyczka dolna.
Kupić przewody paliwowe z czujnikiem :D
My ci więcej nie podpowiemy, niż ludzie którzy mają fizyczną styczność z autem. Moim zdaniem w pierwszej kolejności należy wyeliminować przyczyny błędów. Do tego potrzeba miernik, może oscyloskop, trzeba sprawdzić zasialnia, masy, sygnały. W pierwszej kolejności zająłbym się czujnikiem na szynie. Na pewno mocy nie ogranicza czujnik klimatyzacji.
To na pewno nie bedzie zaden czujnik? Skoro po odpaleniu na plaka ładnie pracuje Za wczasu wyciągnij wtryskiwacze, daj je do sprawdzenia i wymień pod nimi uszczelki miedziane, a nie mędrkujesz czy to czujnik.
Tylko przez zmianę całego modułu ABS (jak taki jest)i do tego kodowanie plus zmiana instalacji. Do tego jeszcze np czujniki przyspieszeń.
Jest na pierwszym filmiku dochodzi do 700 barów Dodano po 58 Pompa wymieniona wysokiego ciśnienia rozrząd nowy sprawdzony czujniki się zgrywają
Wymień czujnik świateł stop.
auto posiada czujnik na skrzyni ??? instalacja czujnika ok ?
Weź podłącz tester i zmierz normalnie ciśnienie na szynie i inne parametry oraz błędy. Zawór buczy tak jak do sterownik ustawi. Na jednym przewodzie jest stałe 12v a drugi to PWM z ECM. Jeszcze raz,podłącz tester bo błądzisz albo zmierz sygnał wyjściowy w czujnika ciśnienia .
https://www.google.com/search?q=czujnik+... » https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... :?: http://opel.auto.com.pl/forum/viewtopic.... https://www.google.com/search?q=czujnik+...
Rozumiem to już bardziej skomplikowane wpiąć się w kable ,a gdzie idą te przewody od czujnika może tam łatwiej sprawdzić? Co do gazu ciśnienia nie mam jak sprawdzić ,odbierałem z warsztatu to mówili że napełnili , to im wierzę . A jak oszukać ten czujnik 3pin?
Był właśnie kolega z kompem i tak jak na testerze brak błędów.Teraz tak przypomniałem.Orginalnie był przewód zasilający pompę WYsokiego cisnienia z przewodem powrotnym zmostkowany.Tetaz zmieniłem na 2 niezależne.Moze być tego wina? On był wpięty w ten czujnik na przelewie.
Camshaft sensor tu tkwi przyczyna nie palenia. Teraz tylko zdiagnozować o co chodzi. Czujnik/ rozrząd/wiązka...
Mam ten sam problem po odłączeniu włącznika sprzęgło dalej aktywne . Do jakiego miejsca w samochodzie idzie ten kabel od sprzęgła ?
DPF do demontażu i czyszczenia na maszynie. Potem zerowanie zawartość sadzy w ECU.
sprawdz czujnik temp.
W vivaro rozsypywał się kabel do czujnika w zderzaku.
świeczki nie przepalone , grzeją. a czujnik -zwarcie/przerwa
Tak to czujnik ciśniena doładowania . Jesli nie ma wbudowanego czujnika temp to ma trzy piny. gumowy przewód jest podłączony do rury dolotowej
Przerabiałem ten temat, u mnie byl to czujnik podcisnienia turbo pozdrawiam
Wypruj kable z tego peszla przy czujniku i przyjrzyj się im dobrze.
Czujnik temp jest na obudowie termostatu.
Witam. W moim Traficu winny tego problemu był nie całkiem sprawny czujnik temperatury płynu. Pozdrawiam.
Masz rację, znam ludzi którzy jak wsiadają do autka bez elektrycznych szyb, centralnego zamka czy szyberdachu, to nie potrafią nim jechać, a nie daj boże jak jest bez wspomagania. Ale akurat problem autora nie należy do tych snobistycznych, on chce żeby coś lepiej działało. Ja sam nie byłem zadowolony z istniejących automatów świateł i na taki pomysł...
Jeśli zasilania ECM są ok ( w co wątpię) to masz ubity sterownik. Temat zwarcia i czujników przemilczę bo nie ma sensu go ciągnąć
Prąd czy napięcie? Sprawdź połączenie czujnika ze sterownikiem silnika. To jakaś zgaduj zgadula?
A czujnik na listwie sprawdziłeś?
Jeżeli wiązka jest sprawna podłącz kompa i zobacz czy widzi obroty wału . W tych autach padały czujniki wału . Bloki mierzone podpowiedzą .
Czujnik ciśnienia jest nowy, założony wskazuje prawidłowe ciśnienie.
problem z vivaro rozwiazany . nie mił przejscia kabelek od czujnika cisnienia na listwie.i dlatego nie odpalał.
Super zmierz napięcie na czujniku ,na tym czujniku o który pytasz gdzie jest ? WWW dzieki Dodano po 3 witam dla wszystkich i kolegi powyrzej usterka usunięta ten czujnik na dwie rurki był zepsuty
Problem w tym jak to rozwiązać naprawić co jest przyczyna ???? Przepływka jest Ok to znaczy czujnik koło filtra powietrza sprawdzony ....
Podłącz komputer odczytaj błędy i zamieść kody błędów z opisami. Sprawdź czujnik obrotów wału na skrzyni biegów , walka rozrządu na głowicy.
nie wszystkie tylko te ktore z 2 pinu maja wyjscie na przekaznik blokady wtrysku najgorsze jest to ze zazwyczaj nieda sie w 100% stwierdzic ktory sypie,bez watpienia jest to czujnik cisnienia na szynie cr lub elektrozawor na pompie paliwa,niema opcji ze inny
Zrób diagnostykę Techem ja miałem podobny przypadek w Traficu uszkodzony był czujnik ciśnienia doładowania
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
Podłącz komputer i sprawdź w blokach które drzwi komputer widzi otwarte.
W tych okolicach to może być tylko do 3ch odbiorników: do sprężarki klimatyzacji, do alternatora, do czujnika ciśnienia oleju- ale tu powinien być jeden przewód we wtyczce.
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...
Czujniki w drzwiach odłączyłem( więc obwód otwarty) Kabel biegnący do czujnika sprawdziłeś, czy nie jest gdzieś przetarty ? Mierzyłeś omomierzem obwód czujnika po rozłączeniu wtyczek ?
Czy komuś udało się rozwiązać problem? U mnie nie podaje prędkości w kilometrach oraz nie nalicza przebiegu. Wymieniłem już czujnik sprawdziłem bezpieczniki i bez poprawy.
Wracając do tematu, musiałem skopiować zawartość z jednego , do drugiego i podświetlane ruszyło. Wycieraczki czasowe nie działały z winy manetki, a czujnik temperatury zew. był uszkodzony.
Gdyby ktoś kiedyś szukał to w Vivaro i Corsa i Meriva czujnik temperatury był na 6 i 7 pinie. Reszta wyprowadzeń również się zgadza. Co do reszty nie szukałem gdyż wydają się być zbędne.
Filtr orginal.Na obudowie filtra Napis"DURFLUX"z jakims czujnikiem elektrycznym dwa przewody.Jaki system nie wiem. Dziekuje ze zainteresowanie8 Dzis zauwazylem ze (jakis czujnik wnioskuje ze to N-75)jest polaczony cienkimi wezykami jeden do turbiny dziwnie sie zachowuje:slyszalem dziwne rytmiczne stukanie , jak w palcach zacisnolem wezyk cisza. Po zgaszeniu...
Kupiłem opla vivaro 2.5 cdti. 135KM 2005rok Przejechałem 1000 km było ok Jak go kupiłem już się palił. Błąd stały. Rozrząd wymieniał mechanik. Na blokadach i Nie wiem o co chodzi z tym błędem. Bez obrazy, Ty masz prawo nie wiedzieć, ale, żeby mechanik nie wiedział?, Dziwne. Pojechałeś do Niemiec z błędem czujnika. Gratuluję odwagi.
Schematu nie mam co prawda, ale możesz sprawdzić w wartościach rzeczywistych sterownika silnika czy działają przetwornice i jest wytwarzane 5v. U mnie skończyło się wymianą sterownika. A faktyczną przyczyną był wadliwy czujnik ciśnienia paliwa, który uwalił mi ecu.
Praktycznie to samo 2:40 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam. Panowie, pompa podmieniona, auto odpala, chodzi nawet w miarę dziwi mnie masa powietrza na wolnych która oscyluje od w okolicach 45 kg na h, wydaje mi się że powinno być koło 20 przy otwartym zaworze EGR, na zgaszonym pokazuje cały czas 15 KG/h. I jeszcze pytanie o czujnik prędkośći pojazdu, odczyt w watyościach mierzonych pokazuje 25 km/h, czy...
Jak podepniesz komp to wejdź na wartość czujnika maf i już wiesz a turbo czym masz sterowane? Idzie od gruszki przewód pod ciśnienia?
Musisz sprawdzić instalecję 5V bo może któryś czujnik zwarcie robi. Na zasilaniu czujników masz 5V ? Uszkodzenie sterownika też jest możliwe.
Jest w starej chłodnicy ta klapka, ale moja ma 2.5 cm a od kolegi z kilka postów wyżej 3.5 cm. Czujniki już też wszystkie podmieniłem i dalej to samo, ręce opadają.
Coś było robione w tym czasie przy aucie ? Nawet pierdoła ? Jakiś zauważalny spadek mocy ? Do sprawdzenia EGR (ew. czyszczenie całości), rura twarda do turbo, łatwo ją ułamać jak się nie wie jak wyjąć zabezpieczenie, dolot czy szczelny. itd... Diagnostyka priorytet, parametry, odczyty czujników, parametry.
to co proponujesz?
Vivaro odpalone. Winny czujnik położenia wału i jego wiązka. Puszczone nowe przewody. Wiązka na nowo zarobiona i działa wszystko tak jak powinno 🙂
Mam podobny problem- licznik nie wskazuje prędkości i przebieg nie zmienia się - kupiłem Mastera 1.9DTI 2002r i ktoś wymienił skrzynię na taką bez czujnika prędkości, wtyczka jedynie wisi od tego czujnika, auto bez ABSu, W tej skrzyni jest odlew z zagłębieniem na czujnik ale bez otworu. Czy ktoś próbował rozwiercić to miejsce na czujnik? Czy jak bym...
W sterowniku pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Jak wymienię i będzie działał, zamknę temat. Dziwi mnie jednak fakt, że z plaka też nie odpala. Zobaczymy po wymianie.
Witam czy ktos posiada moze schemat podcisnienia do vivaro 1.9 dci 2003padl mi ponoc jakis czujnik ale niewim jaki dlatego prosze o pomoc. Pozdrawiam
P 1620 błąd 5v na czujnikach odepnij presostat klimatyzacji lubi robić zwarcie.
Czujnik ciśnienia powietrza błąd stały Błąd czujnika masy przepływającego powietrza Obwód czujnika powietrza dolotowego Auto jedzie ale nie wkręca się max 2500 obrotów i prędkość 120 km/h
Przegrzanie. Skontroluj wlot i wylot gorącego powietrza czy nie zatkany, sprawdź czy klapka na obudowie agregatu się nie odpięła, jeśli wszystko o.k. to czujnik na wymienniku ciepła do wymiany.
Witam mam problem z oplem vivaro 2.0 cdti 2008r ,zgasł podczas jazdy i teraz zapala na około minutę po czym gaśnie miga lampka stop ,błędów brak sprawdzone op com ,ciśnienie na szynie cr nabija prawidłowo ,wtryski raczej też dobre bo chodzi na wszystkich jak pracuje ,czy winny może być czujnik położenia wału pomimo że nie pokazuje błędów?
Jakieś rozszerzone info co do tego błędu? Otwarty obwód/zwarcie/wartość poza zakresem? Błąd jakiegoś czujnika wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia.
Czujnik obrotów wału. Zobacz czy dobrze widzi obroty, w parametrach, sprawdź linię 5V na sterowniku.
Witam Potrzebuję schematu elektrycznego ABS-u do Opla Vivaro 2.0 2019r. 122KM ponieważ mam stały błąd C0037:11 [czujnik prędkości tylnego lewego koła - zwarcie z masą]. Wymieniłem czujnik na drugi nowy i oryginalny ale błąd nadal jest stały. Sprawdziłem wtyczkę pod kątem śladów korozji oraz wiązkę jak narazie do tylnej belki ale do tej pory nic nie...
Myślę, że wymiana silnika nic nie pomoże. Tu jest jakiś problem elektroniczny, jakiś czujnik, sterownik elektryczny/elektrozawór. Coś może robić zwarcie.
W skrzynce bezpieczników pod maską jest. Duża czarna kość. Dodano po 1 Trzecie zdjęcie: https://autoczesci-jbt.pl/wiazki-przewod...
A kiedy jedziesz i hamujesz naciskając sprzęgło żeby sie zatrzymać to zchodzi z obrotów tak jak by miał zgasnąć ? Dodano po 1 jesli tak to wymień czujniki polożenia pedalu sprzęgła i powinno pomuc
Zasilanie na pinie 1-2 jest na stałe, a czujnik temperatury włączający piec, na zasadzie włacz-wyłacz, masz obok, na blachach mocowania pieca , bedziesz go widział z boku, jest dwupinowy z metalową główką.
Miałem podobny problem. Winny był czujnik powietrza dolotowego przy filtrze powietrza. Po wyczyszczeniu sondy z oleju i wymianie filtra powietrza i paliwa wróciło do normy.
Tam masz 5 kabli ?, jeśli tak to dwa są do aktuatora, a 3 do czujnika położenia, na jednym z nich jest zasilanie ze stabilizatora +5V w sterowniku, sprawdź czy nie zanika
Dwa przewody obcięte , wiszące gdzieś na wysokości lewego halogenu to instalacja czujnika temperatury zewnętrznej wyprowadzona dla "pasożyta" :D pt. OPEL VIVARO . Ople maja czujniki w okolicy przedniej belki zderzaka a renówki w lusterku. Instalacja jest zdublowana. Zewrzyj kable ze sobą to straci się temperatura na wyświetlaczu . Jak wyjechał z fabryki...
Regulacja czujnika wystarczyła i jest spoko no mam nadzieję że będzie szczęśliwy nowy jak się uporam z tym vivoszrotem he he
Witam Mam problem z Oplem Vivaro 2007 rok 2.5 A mianowicie przyjechał temat zagadka, prędkościomierz lata i faluje jak wskazówka w liczniku w starym ciągniku C-330. Po zrobieniu diagnostyki stwierdzam że nie ma połączenia z licznikiem. Diagnostykę robiłem BOSCH KTS, jedna rzecz która mnie naprowadziła to że w AIRBAG ma błędy: U2104 - magistrala danych...
bylem dzisiaj podpiac pod kompa .. i jak sie okazalo ,,, czujnik cisnienia doladowania.... a co do paliwa .... leje zawsze w jednym miejscu statoil od 7 lat .. i nie nazekam ....
Ja bym rozpoczął od błędu P1620 - napięcie zasilania czujników . Tak mi to wygląda że cała reszta jest powiązana z tym błędem .
clip u mechanika pokazywał zerowe ciśnienie na listwie przed wymianą czujnika i po wymianie też. Czyli zataiłeś fakty podczas opisywania problemu . Nie ładnie :sm31: Zacznij od ciśnienia paliwa .
Witam auto ma ESP i ast przycisk działa kontrolka jest ale była zaślepiona bo od czasu do czasu pojawiał się błąd czujnika kąta skrętu po skasowaniu błędów kilkukrotnie problem ustal jak narazie dlatego temat zamykam dziękuję z wiadomości
temat rozwiązany uszkodził się czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej- pokazywał błędne dane - komputer uznawał że ciśnienie jest wystarczające i nie otwierał zaworu pompy cr
Odkopuje temat nadal sa problemy Uklad odpowietrzony na zimnym silniku sika jakby pompa mieliło cały czas, tylko nadal jest problem z wentylatorem jak sie rozgrzeje to chodzi cały czas aż do wyłaczenia silnika. Teraz co odpowiada za wlaczenie sie wentylatora w tym silniku, jesli czujnik temperatury to temperatura wacha sie w okoli 90C dobija do 95.5C...
Kup ELM-a za 20zł. Błędy zczytasz, podejrzysz parametry. Przyoszczędzisz sporo kasy ELM do nowych vivaro to nie jest dobry pomysł , wszystkich parametrów i tak nie będzie do tego w tym aucie po wymianie większości czujników trzeba robić adaptacje ... Albo diagnostyka sensownym testerem + wiedza albo lepiej jechać do kogoś kto się na tym zna ...
witam u mnie bylo cos podobnego ale w renówce z motorem 2,5 w dieslu-wymienilem klocki i wyczyszczone zostaly czujniki abs przy wszystkich kolach-po tyóch zabiegach wszystko dziala normalnie.pozdrawiam
tylko nie wiem czemu gasnie Bo nie wiesz jak działa sterowanie silnika. Więc bądź uprzejmy swoje "porady" zachować dla siebie, na przysżłośc. Problem jest wybitnie z paliwem =- bez diagnostyki można sobie wróżyć. Wstępnie należało by znbadać czujnik ciśnienia paliwa, czy sygnał nie ginie/rośnie ponad wartość krytyczną.
2019 rok
Witam Mam problem z moim Opelkiem Vivaro 2017r 1.6 cdti biturbo a mianowicie szarpie podczas jazdy na 4.5.6 biegu w okolicy obrotów 2200/2500 tys przy stabilnej jeździe. Jak jadę na niższym biegu lub bardziej agresywnie objawy te nie występują. Wczesniej po zczytaniu błedow wymienilem już Egr i czujnik 1 nox był też błąd na temat wtrysków (mechanik...
Nie trzeba kasować. Mam co miesiąc 2 litrowe M9R na obsłudze i przy okazji wychodzą inne kwiatki.Raz po wymianie czujnika ciśnienia listwy cr nie wykasowałem i przez miesiąc jeździło bez problemu.
Witam podepne sie pod temat czy w tym aucie jest dostep od strony skrzyni ladunkowej do zbiornika paliwa ,czy jest jakas pokrywa do miejsca gdzie podlaczone sa wezyki paliwowe i czujnik poziomu .Nie widze tego u siebie poniewaz mam zabudowe z tylu ,jezeli jest to rozbiore podloge a jezeli nie ma to czeka mnie kanal .Dziekuje za porade i pozdrawiam
Tylko dlaczego kiedy wypne czujnik na listwie CR wkręca się dość mozolnie do 2800 , a w momencie wpięcia obroty spadają do biegu jałowego ?? Też tak miałeś ??
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow, mam problem z Oplem vivaro 2.0dci 2011r a mianowicie samochod wszedl w tryb awaryjny max 3000 obrotow .Usterka zdiagnozowana i usunięta (uszkodzone turbo) po wymianie turbo w dniu wczorajszym odpalilem silnik i "rece opadly" samochod nadal w trybie awaryjnym max 3000obr. Czy po wpieciu do komputera i usunieciu...
Witam, mam problem z moim Vivaro z 2007r. Auto po prostu zgasło i to był koniec. Czujnik prędkości silnika działa, czujnik na wałku rozrządu ok, ale nie ma masy na żadnym z wtryskiwaczy. Pojawiła się na 10s na 4 wtrysku, na razie pusto. Co mógłbym jaszcze sprawdzić? I co mogło by je odciąć? Immobilajzer raczej działa dobrze, lampka gaśnie. Jakieś pomysły??
witam nadal walcze z tym nieszczesnym oplem po odpowietrzeni auto odpalilo ciezko ale jednak z pomoca plaka pochodzil troche kilka razy odpalil zawsze z pomoca plaka i teraz nie chce dalej odpalic komputer pokazal blad czujnika cisnienia na szynie paliwowej oraz blad czujnika polozenia walu wymienilem obydwa na nowe auto nadal nie chce odpalic i caly...
czujnik vivaro vivaro czujnik vivaro czujnik stopu
termostat lodówki regulacja śrubki podświetlić klawiatura telefon słaby ciśnienie pompa
winda zremb elektrownia wiatrowa prędkość
Instrukcja obsługi pompy ciepła New Energy Arduino: Wyłączanie diody po 2 sekundach przytrzymania przycisku