Witaj jak jest pełno paliwa to oporność jest w granicach 10 ,30 ,om
Sprawdź złącza czujników na listwie paliwa.
Witam, kupilem dzisiaj fiata punto I, i po zatankowaniu benzyny okazało się że kontrolka poziomu paliwa ani drgnie i oprócz tego świeci się lampka rezerwy. Co może być tego przyczyną i gdzie znajduje się czujnik poziomu paliwa?
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Prawdopodobne przyczyny: -uszkodzony czujnik poziomu paliwa w zbiorniku -uszkodzone połączenie miedzy czujnikiem paliwa a bodycomputer-em -uszkodzony bodycomputer
prawdopodobnie masz założony nieodpowiedni czujnik w zbiorniku paliwa
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
A świstak siedzi i zawija w sreberka. To pokaż w tym Punto czujnik ciśnienia paliwa, chyba że na jakiejś innej podstawie niby wyłącza tą pompę? To zdradź na jakiej. Na jednym z końcy listwy magistrali wtryskowej. Pokaż jakiś przykład, bo ja nigdy nie widziałem to może się doedukuję.
Sprawdź wiązkę od czujnika ciśnienia , przemierz ja od ecu do czujnika .
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
to kontrolka obecnosci wody w filtrze paliwa , trzeba oczyscic odstojnik ,jesli bedzie dalej swiecic to znaczy ze zepsol sie czujnik najlepsze wyjscie wypiac z niego wtyczke
Problem rozwiązany, wystarczyło zdjąć i przestawić wskazówki
Kolory przewodów do czujnika: biało-czarny i szaro-czerwony. Oporność dla rezerwy powinna wynosić około 120 om. Dla baku pełnego paliwa , oporność w granicach 10 om. Czasami uszkodzeniu ulegaja też wskażnik w liczniku.
Od rocznika 2008 (MY-2008) nie ma wyłącznika, odcięcie paliwa sterowane jest z centralki AirBag.
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Być może uszkodzony czujnik temperatury i ECU podaje złe dawki paliwa.
To pewnie termistor NTC 10k. Przepływ powietrza sprawia spadek rezystancji a w wyniku tego zwiększenie ilości paliwa. Gdzie jest czujnik? Mierzyłeś go?
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Ostatnio oddałem do naprawy moje Punto (wymiana pompy) przy okazji kazałem mechanikowi naprawić czujnik paliwa ponieważ nie wskazywał poziomu paliwa gdy było go mało. I po naprawie czujnik działa ale pokazuje on każdą minimalną zmianę poziomu paliwa w baku, np. gdy szybciej wjadę w ciasny zakręt to poziom paliwa spada do zera ,a gdy przyhamuje poziom...
pompa jest w baku razem z czujnikiem poziomu paliwa po tylna kanapą
Przepraszam za być może wprowadzenie w błąd w poprzedniej wypowiedzi ale nie wiem czemu zasugerowałem się ze to benzyna. Ciśnienia jakie powinny być to według moich danych niskie ciśnienie 2-3 barów a wysokie ciśnienie 200obr/min powyżej 300 barów, ale również dobrze może głupieje coś czujnik ciśnienia paliwa albo regulator ciśnienia.
Lancia Y10 to w zasadzie jest Punto... silnik jest ten sam, tylko na innym osprzęcie. Standardowy przegląd: - skład mieszanki, - ciśnienie paliwa, - regulacja zaworów, - sprawdzenie szczelności dolotu, - czujnik podciśnienia.
z czego pochodzi schemat instalacji Punto który zamieściliście w tym wątku? Ma ktoś taki sam do Seicento SPI? U Mnie padł przekaźnik. Faza dochodzi ale już nie wychodzi. Muszę to zastąpić czymś innym bo 75zł nie dam. Aha, czujnik uderzeniowy wywalam...
Tak, może to być to być ten czujnik, lub też 2 inne usterki, 1. Sprawdź wszystkie kostki na wtryskiwaczach, może coś nie kontaktować, 2. Może być uszkodzony czujnik hala (położenia wału) Samochód dostaje wtedy różną dawkę paliwa i wariuje, gdy czujnik całkiem rąbnie to autko nie pojedzie:(
Przyczyną okazala się kostka czujnika cisnienia paliwa - nie laczyla. Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.
Mama pytanie gdzie podpiąć się z odcięciem zapłonu w Punto I, pompa paliwa odpada jeżdżę na gazie, czy może to być np. czujnik połozenia wału (ten przy pasku rozrządu)? HELP.
Witam. Mam problem z Punto II 1.2 MPi + lpg II gen tartarini. Ciężko odpala bez znaczenia czy zimny czy ciepły, a po rozgrzaniu szarpie przy przyspieszaniu na benzynie. Na gazie idzie jak rakieta. Przewody i świece wymienione. Co mu możne być? Pompa paliwa, cewka, czujnik położenia wału?
Wymieniłem czujnik poł. wału trochę pomogło, przyczyna była w zapowietrzającym się baku, podciśnienie w baku ograniczało pompkę paliwa. Temat zamykam
No ok może i masz racje a czy z odczepionym czujnikiem można jeżdzić nie ma to niekorzystnego wpływu na jazde, ni ebędzie brał wiecej paliwa itd?????
Są różne rozwiązania by "uśredniać" odczyt z czujnika i pokazywać w miarę stabilnie: elektronicze właśnie "uśredniacze", smar na wskazówkach, czy jak w Maluchu - studzienka z tłoczkiem połączonym z pływakiem, gdzie paliwo przepychając się między studzienką a tłoczkiem łagodzi skoki. Nie wiem jak to jest w Punto, ale jeśli to Kolegę bardzo denerwuje...
Bo patrzyłeś na nowe. Patrz na używane.
Sprawdź sondę lambda i czujnik temp. w ukł. dolotowym.
Sprawdź czy idzie zasilanie na pompę paliwa - jeśli nie, sprawdź bezpieczniki (wiesz które są w obwodzie pompy paliwa i gdzie one są?) i podwójny przekaźnik pod maską. Czy po włączeniu zapłonu zapala się na chwilę kontrolka MIL ("marchewa"/CHECK). Po co wymieniałeś czujnik położenia wału?
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
No niewiem, błąd 0005 zniknął ponownie pojawił się błąd ciśnienia, żeby było ciekawiej wymieniłem całą listwę z oboma czujnikami, i pytanie oba były by padnięte? Czy jest możliwośc manualnie sprawdzić ten czujnik jakoś ?
Na LPG I generacji ten czujnik nie ma znaczenia (bo to de facto zwykły gaźnik podciśnieniowy) ale na zasilaniu wtryskowym benzyną jest odpowiedzialny za informowanie ECU o uchyleniu przepustnicy i co za tym idzie dawkowaniu paliwa. W układzie z czujnikiem MAP jest wręcz kluczowy, przy układach z czujnikiem MAF (przepływomierzem) jego rola jest mniejsza....
Witam w puncie wyskakuje taki błąd i check się włącza. Wymienione czujniki na szynie oraz regulator. Filtr paliwa nowy i nic. Czego szukać?
Potrzebuję schematu do Fiata punto 2009r z fabryczną instalacją na gaz ziemny. Auto ma zdemontowaną instalację gazu i wyrzuca bład P0190 - zbyt niskie ciśnienie paliwa. Potrzebuję informacji gdzie i którymi przewodami był podłączony czujnik ciśnienia w butli.
Właśnie sprawdzałem immo jest ale wydaje się sprawne. Po włączeniu zapłony ikonka kłódki na tablicy rozdzielczej gaśnie. Po odłączeniu puszki immo pompa paliwa pracuje połowę krócej. Czy czujnik wału z punto może oszukać immo i dawać iskrę ??
Właśnie studiuję opis algorytmu sterującego ECU... o przejściu w pętlę zamkniętą decyduje m. in. sygnał podciśnienia z czujnika MAP (jeśli jest poniżej 32kPa nie wejdzie w pętlę zamkniętą) oraz ECT (musi być powyżej 30°C). Czujnik IAT ma natomiast marginalne znaczenie jeśli chodzi o dawkowanie paliwa. :D
Witam Jak wnioskuję masz tam silnik 1,1 na monowtrysku(SPI) Zdarzały się u mnie w warsztacie przeszczepy z silnikiem MPI. Czy tak czy inaczej zwróć uwagę na czujnik wału korbowego oraz jego mocowanie i odległość od koła koronowego, proforma podmień z innego auta typu np. punto-1. Zdarzało się że, ze starości zasyfione koło koronowe i skorodowany uchwyt...
Czujnik uderzeniowy blokuje pompę paliwa, normalka. Nie wiem, gdzie on się znajduje, ale w Punto I był po stronie pasażera pod schowkiem, pod wykładziną, bliżej słupka.
I tak powinno być. Przekaźnik zostaje załączony z ECU dopiero jak są impulsy z czujnika wału. Bo po co tłoczyć paliwo jak silnik nie kręci się.
Być może kwestia korków powietrznych w przewodach paliwowych. Trzeba zaobserwować co z ciśnieniem paliwa.
To sprawdź jeszcze sonde, ciśnienie paliwa i czujnik temp. cieczy (ten niebieski). A czy auto posiada gaz?
Kompresja była sprawdzana manomertrem i była sprawdzana przez mechanika.mechanik powiedział ze coś z elektryką jest nie tak.pompa paliwa nowa
Co jeszcze może powodować ten problem. Chciałbyś usłyszeć, że to jakiś "kabelek" nie styka...? Sam sprawdź ciśnie pompy paliwa ciśnienie sprężania (może nawet na zimno), parametry czujnika temperatury....
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
Witam, Kolego a silnik przestal odpalac po skasowaniu bledow zwiazanych z ABS i TC czy byl jeszcze jakis blad w silniku. Na poczatek bym sprawdzil czy: - Immo z kluczyka gasnie, - Paliwo dochodzi, czy dziala pompka paliwa, - Czy jest iskra, - Rozrzad jeszcze raz czy jest poprawnie ustawiony na znakach, - Sprawdz bezpieczniki, czy wszystkie sa w porzadku,...
Witam mam problem z fiatem punto 1 silnik 1.1 8V samochód został zgaszony i po godzinie nie chciał odpalić pali się lampka CODE i świeci marchewa .Gdy załącza się zapłon to słychać pompkę paliwa gdy się rozłączy to wtedy przestaje działać bo nie słychać pompki paliwa podmieniłem cewki i czujnik położenia wału i nic dalej głucho czekam na jakąś podpowiedz
jak nie pali sprawdź czujnik położenia wału Powinien mieć w granicach 650-720Ω
Witam gdzie w samochodzie fiat punto 2 1.3jtd znajduje się regulator ciśnienia paliwa ? Jak zacznę szybko przyspieszać wyskakuje za każdym razem check engine. Komputer pokazał że błąd nieciągły w ciśnieniu paliwa. Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa lecz check nadal wyskakuje i auto ma muła. Swieci się check i gaśnie i to samo. Co może być przyczyną?...
Witam chciałbym zamontować w fiacie punto "komputer paliwa" znalazłem taki na allegro ale nie wiem czy będzie on działał poprawnie ponieważ moje punto nie posiada ABS i nie wiem czy jest tam czujnik prędkości koła który jest wymagany przy montażu komputera. Z góry dziękuję za pomoc. :D
Dziękuję za szybką odpowiedź. Generalnie krokowy wymieniony ok 3 miesięcy temu. Spaliny mają zapach nieprzepalonego paliwa. Wnioskuje że zabogata mieszanka. Zastanawia mnie parametr Korekta dawki paliwa zawsze mam zero jaki czujnik odpowiada za ten parametr?
Przyjrzałbym się ciśnieniu paliwa. A dokładniej pompce. Spróbuj przekręcić kluczyk na zapłon, cofnąć, przekręcić jeszcze raz i dopiero odpalać (niech pompa nabije ciśnienie).
natomiast nie zaświeca się kontrolka wtrysku i oleju, rozrusznik kręci, nie słychać pompy paliwa. To chyba widać, że nie żaden czujnik prędkości, tylko zasilanie pada.
Skąd wiesz że czujnik na wale jest ok? Sprawdzałeś jego odległość od koła, bo tam chyba dało się regulować?
Po wymianie komputera na poprzedni to samo.. po dłuższym czasie i podładowaniu aku jeszcze gorzej bo odpali na jeden cylinder, no może dwa, ale tylko na sekundę i gaśnie. Głowica, rozrzad sprwdzony, sonda lambda ma duża rezystancję ale ma, 10.2omh. Czy to może być wina czujnika położenia wału? sondy? a może wina w zbyt niskim ciśnieniu paliwa?
lambda dziala podobnie jak wtrysk, komputer, map sensor, czujnik temp. silnika, krokowy, potencjometr. Rozrzad dobrze ustawiony. Uklad zaplonowy ok. Filtr paliwa zmieniony.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej też ma sporo do " powiedzenia" . Gdy źle wskazuje to komputer widzi zimny silnik i zwiększa dawkę paliwa.
Zbyt niskie ciśnienie paliwa z pompy podającej, albo czujnik obrotów wału. Nie dochodzą jakieś podejrzane dźwięki ze zbiornika po przekręceniu kluczyka?
Z bańki zapala normalnie? Nikt przypadkiem nie zalał benzyny? Jeżeli powyższe nie pasuje to: drożność przewodów paliwowych oraz filtra paliwa czujnik ciśnienia zawór w pompie wiązka elektryczna Jeżeli nadal nic, to wtryski do sprawdzenia na stole.
Niestety nie ma to wpływu na ilość spalanego paliwa. Bardzo dużo spala to znaczy ile??? Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego co daje sygnał do ECU.
Może warto sprawdzić czujnik temperatury powietrza zasysanego, bo rozumiem, że problem występuje w mroźne dni. Sterownik silnika widzi wyższą temperaturę powietrza i do niej dobiera ilość paliwa.
świece raczej nie . Zainteresuj się poważnie kablami WN. Pierwsza moja porażka to były polskie Jan_MOR- kicha ! Potem załozyłem NGK ale szybko problem wrócił- zawiodłem się na japońcach kilka dni temu założyłem Bosch' a- jak ręką odjął ! Polecam zdecydowanie. U mnie strzały były w kolektor ssący. Najczęściej podczas dodawania gazu po kilku sekundach...
Witam. Koledzy mam spory problem od jakiegoś czasu moje Punto pali 10l/70km co daje ok 14/100km. Czy się jedzie 80km/h czy 140 spalanie takie same Z wydechu czuć paliwo, jest spore odczucie spadku mocy. Już nie wiem co robić, wymieniłem w sumie wszystko co możliwe: -przewody zapłonowe -wtrysk paliwa -sonda lambda -filtr paliwa -czujnik temp Nie łapie...
Czujnik na 1 pin jest bez znaczenia dla pracy silnika, on jest tylko od wskaźnika na desce. Sterownik wtrysku korzysta z tego dwupinowego czujnika (jest w okolicy termostatu). Nie miałeś wymienianej pompy paliwa? Sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa? Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa (w ogóle wiesz, gdzie on jest)?
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...
Po opisie można podejrzewać, że w którymś cylindrze nie zgadza się spalanie. Czyli "bum" jest nieprawidłowe. Do sprawdzenia błędy ECU, a potem: - Świece+iskra. - Kompresja. - Ustawienie rozrządu. - Wtryski. - Osobiście raczej bym się spodziewał albo problemów z zapłonem, albo rozrząd przeskoczył o ząbek. - Problemy z wtryskiem będzie już widać na elektrodach...
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
Nie kupuj części na pałę. Jak to, w warsztacie nie mieli czym zmierzyć ciśnienia paliwa (nie w kolektorze)? Jak chcesz koniecznie sprawdzić ten czujnik (temperatury zasysanego powietrza), to trzeba podłączyć pod komputer i odczytać, jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Czy widzi taką, jaka jest w rzeczywistości. Co, też nie mieli do czego podłączyć?
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Sandamiano jakby padl czujnik położenia wału silnik by kręcił miałem tak w voyagerze a tutaj przy podpietym sterowniku alarmu zero reakcji pompki paliwa oraz zero trybienia rozrusznika...
Po odpaleniu rano, przez resztę dnia nie ma już problemów, płynu chłodniczego nie ubywa. Wycieków paliwa nie ma a pompa jest nowa, możliwe że czujnik położenia wału, tylko że problem jest przy starcie zimnego silnika i po chwili czujnik już jest dobry ?
Montowałem wczoraj alarm do punto2'03 1.2 8v z prostszą elektroniką-brak zamka centralnego,szyb el,wspomagania,mechaniczne krańcówki,jestem 100% pewny o prawidłowym wpięciu się[kilkanaście takich punto już zrobionych],nie nakłuwałem się w nic ,bo nie mam takiej potrzeby,odcięta pompa paliwa w progu, nic nie odpinałem , po montażu zauważyłem błąd silnika,examiner...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
wymieniłem czujnik temp w sc na czujnik z punto i podłączyłem pod wskaźnik paliwa, jednak przy załączonym wentylatorze chłodnicy strzałka jest 2-3 mm poniżej połowy, jak zwiększyć sygnał z czujnika o 10-15%
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
Filtr powietrza? Tylko wtedy byłoby bez mocy cały czas na wyższych obrotach. Ale łatwo sprawdzić. Na postoju jeśli trzyma 3000 obrotów a w czasie jazdy już nie to właśnie byłby ten filtr (znacznie zwiększony apetyt na benzynę, powietrze którego wtedy zaczyna brakować). To samo tyczy się filtra paliwa, ale przyczyn może być znacznie więcej. Przy okazji...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Patrzałeś wcześniej jak było dobrze ile tego paliwa tryska - pewnie nie wiec nic to nie daje. Pomiędzy obudowa silnika a pompą hamulcowa na ścianie grodziowej jest taka czarna obudowa, pod nia jest taki czujnik do którego dochodzi wtyczka z 3 przewodami i gumowy wężyk - zobacz czy ten wężyk nie jest zmurszały i czy nie spadł czasem z kolektora lub z...
Na ten moment posyłam ci schemat punto 1,wszystkie modele. Opis:14-zespół wskażników (z obrotomierzem) 16-złącze masy tablicy rozdzielczej lewe 7-centralka elektryczna 12-złącze przewodów tablicy rozdzielczej z przewodami przednimi kolory:N czarny,AR niebiesko-czerwony,CB pomarańczowo-biały,RN czerwono-czarny. Sorry za jakość ale mam tylko aparat cyfrowy....
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
1. Kontrolka "od wtrysków" nie ma związku z ewentualną mechaniczną usterką wtryskiwaczy. 2. To że pompę słychać wcale nie znaczy, że działa. 3. To nie VW, jak immobilizer blokuje to silnik nie zapali ani na sekundę, świeci się kontrolka CODE i silnika (wtrysku), nie ma zasilania pompy ani iskry. 4. Iskrę możesz sam sprawdzić ale skoro na chwilę zapala...
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
Pozostałe kabelki są od czujnika poziomu paliwa i jeśli pamiętam to są cieńsze. Wymieniona była cała pompa, czy tylko silnik? Oryginał Magneti Marelli czy jakiś zamiennik pokroju MaxGear? Tak dla pewności - fabryczny filtr paliwa jest pod samochodem, z tyłu, po stronie pasażera (prawej). Przekaźnik pompy to ten duży przekaźnik pod maską, na ścianie...
Mam problem z samochodem. Wieczorem postawiony w garażu i rano już nie odpalił. May posprawdzałem. Oporność czujnika wału 580ohm. Pompa paliwa pracuje po przekręceniu kluczyka. Immobilisera już nie ma ani alarmu. Rozrusznik kręci. Pod komputer nie mogę podłączyć bo nie ma zasilania na wtyczce.
Posprawdzałem wszystko i sam już nie wiem co mam myśleć - nie ma tam żadnego stabilizatora, na czujnik idzie 12V przez rezystor 147R i przyłożenie takiej rezystancji w miejsce czujnika daje właśnie 1/2 skali. Ale to oznacza, że 1/2 skali to ok 110 *C... czyżby tyle miała wynosić normalna temperatura płynu w tym miejscu. Rezystancja czujnika odpowiada...
Witam, mam problem z Fiatem Punto 2 1.2 16v 2001r. Stał na mrozie dwa dni i teraz nie chce zapalić, rozrusznik kręci, iskra jest, słychać pompę paliwa. Z rozpędu podładowałem akumulator, wymieniłem świece, wymieniłem czujnik położenia wału, wyczyściłem przepustnicę(nie jestem pewny czy działa prawidłowo, na całkiem wyłączonym silniku wcale się nie rusza,...
Wygląda to tak, jakby silnik rozgrzewał się na ubogiej mieszance, tak jakby „bez ssania”. Po rozgrzaniu wejdzie w CL, ale po dodaniu gazu znowu przechodzi w ubogą mieszankę, aż się sterownik dostosuje. Patrzyłem także na dane z poprzedniego tematu. Silnik kiedy pracuje na ubogiej mieszance przerywa i dochodzi do wypadania zapłonów. Przyczyny zubożania....
No właśnie :) Tego nie wiem. Przy próbie rozruchu jakby miał chęć łapać przez chwilę ale przestaje i dalej normalnie kręci jakby nigdy nic i znowu przy następnej próbie będzie miał chęć złapać. Podejrzewać można czujnik wału ? Już doszedłem gdzie on się znajduje, jest cały zasyfiony olejem muszę go wydobyć i oczyścić może mieć też opiłki na sobie. Ale...
Może lepiej się za to sam nie bierz... ten niebieski to przewód zapłonowy, przecież widać, że idzie do świecy. Pisałem, że czujnik jest czerwony... Zimne powietrze z nawiewu to odrębny problem, choć mogą się wiązać. Zasadnicze pytanie - masz zegary z wskaźnikiem temperatury i obrotomierzem, czy wersja "S", czyli tylko prędkościomierz i poziom paliwa?
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
bardzo czesto w fiacie pada map-sensor czyli czujnik podcisnieniowy. objawia sie to nierowna praca silnika, dlawienie, brak mocy. urzadzenie diagnostyczne tego nie wykarze poniewaz on pracuje ale w zlym zakresie. najlepiej jak bys mial cos na podmiane poniewaz on nie jest tani. napewno nie pompa paliwa jak wyzej napisano poniewaz fiat nie ma czujnika...
Witam. Mam ciekawy przypadek fiata punto I 1.1. Samochód jakiś czas temu nie odpalał wogóle, ale okazało się że przestawił się rozrzad. po wymianie paska oraz rolki i ustawieniu kół rozrzadu na znakach auto odpaliło lecz nie pracowało na wszystkich cylindrach. Wymienieone zostały również świece, cewki zapłonowe, kable WN, czujnik położenia wału, monowtrysk,...
Witam. Mam pewien problem, umyłem sobie silnik i chyba nie dostatecznie zabezpieczyłem. Mianowicie, przed myciem miałem taki objaw że jak rano przekręcałem kluczyk to pompka paliwa piszczała, a jak umyłem silnik to teraz jak przekręcam kluczyk to tak burczy nierówno, potem jak odpalę silnik to lubi co jakiś czas tak zmulić silnik. Ale woda się przecież...
Po co taka rzeźba!?! Po prostu kup zegary w wersji ze wskaźnikiem temperatury. *** Ok, nowa wersja. To trzeba rzeźbić. Czujnik z poloneza pasuje do wskaźnika z Punto I/CC. Da się upchnąć wskaźnik jako dodatkowy w fabrycznych zegarach: http://obrazki.elektroda.pl/4187757200_1...
punto czujnik paliwa punto paliwa czujnik punto
schemat lampy sygnalizacyjnej zablokować windows update shure uszkodzony
ascom zasilacz lodówka hisense
Tranzystor 11N90E: Specyfikacja i Zastosowania Wyważarka Unitrol 2011 pokazuje 0-0: przyczyny