Sam sterownik powinien wystarczyć ale i bez niego powinno Ci się udać go odpalić przez tę procedurę awaryjną: * obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w pozycję MAR; * włączyć kierunkowskaz prawy; * wyłączyć kierunkowskaz prawy; * włączyć kierunkowskaz lewy; * wyłączyć kierunkowskaz lewy; * włączyć kierunkowskaz prawy; * wyłączyć kierunkowskaz prawy;...
Co 70-80 tysięcy kilometrów, tak jest zalecane.
od spodu filtra masz plastikowy koreczek odkręć i spuść
No okazało sie że więcej szczęścia niż rozumu. Pamiętaj że jak się używa szczęścia to w końcu się skończy. A tak serio to jak nie masz uszkodzonych oringów w środku to przydrutuj złączke do kolanka tego co wychodzi z baku. Bo wymiane przewodu czarno widze.
Pod tylną kanapą, w zbiorniku paliwa.
Witaj jak jest pełno paliwa to oporność jest w granicach 10 ,30 ,om
proszę http://obrazki.elektroda.net/93_12574282...
dokładany alarm, lub przekaźnik pod dekielkiem w komorze silnika - to w pierwszej kolejności bym sprawdził.
po stronie pasarzera przy prawym slupku pod deska
Kolory przewodów do czujnika: biało-czarny i szaro-czerwony. Oporność dla rezerwy powinna wynosić około 120 om. Dla baku pełnego paliwa , oporność w granicach 10 om. Czasami uszkodzeniu ulegaja też wskażnik w liczniku.
Zostaw immo w spokoju zajmij się masami
Mój palił w mieście 6,5-7,5 zależnie od świateł i korków, w trasie 5-5,5l
Proszę Cię uprzejmie :) Sterownik nieco zdekompletowany-wylutowany driver wtryskiwacza+tr.kluczujące cewkami
Potwierdzam pompa paliwa !!!!!!
Sprawdz ciśnienie paliwa .
Syk to znaczy zasysanie powietrza z atmosfery czy wypływ powietrza ze zbiornika? Nadciśnienie w zbiorniku to normalna rzecz. Pracowałem w serwisie Fiata i raz (a był to pierwszy raz i jedyny) zapomniałem otworzyć wlew paliwa w Punto przed wymianą filtra paliwa pomimo przypomnień kumpli. Skończyło sie na tym, że sporo paliwa po odłączeniu filtra wypłynęło...
Sprawdz pompe paliwa mozliwe ze spalila sie jesli dlugo meczyles go na niskim poziomie. Kolega spalil w ten sposob pompe. Mial malo paliwa i jezdzil sobie na gazie wiec w sumie nie potrzebowal benzyny. Niestety pompa paliwa potrzebuje zeby miec cos do pompowania bo inaczej sie zatrze. Sprawdz czy paliwo dochodzi do cylindrow. Wykrec swiece, przyloz...
jak trafisz na krawężnik to wielce prawdopodobne. odcięcie paliwa nastąpi jeszcze po osiągnięciu max obrotów.no i odcięte jest do chwili odczytania immo.
A to nie są takie same wartości ? Normalnym jest takie wskazanie zużycia chwilowego podczas ruszania jak u Ciebie.
Witam. Szukaj oryginała albo nawet sztukuj byle oryginalny. Każdy niby do paliwa strzeli po paru dniach-tygodniach. Nam przegryzła kiedyś kuna. Kombinacje i cudowanie. Dopiero po załatwieniu ze szrotu kawałka i zesztukowaniu na aluminiowej złączce działał prawidłowo. Ten niby zbrojony co tam masz nie nadaje się - padnie jak będzie ciepło pod maską....
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
Nie świeci Ci się "check engine"? Ciśnienie paliwa powinno wynosić nieco ponad 3 bary (nominalnie pompa ESS 276 ma 3,5 bara).
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Zdejmij wtyczkę z pompy paliwa . W takim wypadku to jest najlepsze rozwiązanie.
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
Witam a plywak w zbiorniku paliwa sprawdzales.
miałem cos podobnego wymieniłem pompe paliwa +wtryskiwacz i nic.Poźniej wymieniałem regulator ciśnienia i wszystko oki
Nie pamiętam ale... Jeśli za odcięcie paliwa po dzwonie odpowiada airbag to źle zrobiony - może warto wymienić na sprawny a nie crash date rzeźbić? jeśli to nie sterownik to co z grzybkiem - takim znanym z renówek? No i gdzies ci plusy uciekaja.... To brak komunikacji, chyba że ten Twój airbag a canie mąci bardzo...
kolego a gdzie taki klej można kupić i czy znasz nazwę tego kleju i czy to w ogóle zda egzamin czy będzie czymać
Nie koniecznie będzie to pompa. Któryś z wtrysków może lać i też nie będzie ciśnienia. A jeżeli mówisz, że filtra paliwa praktycznie nie było to pierwsze co posprawdzałbym wszystkie wtryski.
Filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? Regulator ciśnienia powinien być przy szynie z wtryskami.
P0130 Czujnik O2 - usterka P0141 Podgrzewacz czujnika - usterka P0170 Czujnik O2 - usterka dostrajania paliwa P1170 Dostrajanie mieszanki - dawka uboga Odepnij sondę, może zwarcie robi. Jeśli paliwo podaje, na świecach jest iskra to pozostaje rozrząd.
Pytanie zasadnicze , czy ten silnik pracował wcześniej , jak go kupiłeś , co to jest za silnik , jego p[ojemność. Domyślam się , że ktoś kombinował ominięcia immo. Boję się ,że sterownik padnięty.
Interfejsy na USB są tańsze niż na BT, tylko trzeba poszukać. BT są bardzo problematyczne. Spróbuj odkręcić korek paliwa przed uruchomieniem silnika... ale generalnie ten typ tak ma. Pomaga lekkie dodanie gazu przy uruchamianiu ciepłego silnika.
A kompresja? Też jest potrzebna, bez niej te 3 rzeczy na nic się zdadzą :D Wypnij pod maską wężyk od paliwa włóż do jakiejś butelki i włącz zapłon. Tylko zabezpiecz odpowiednio by wężyk nie wypadł i nie zalał wszystkiego dookoła. Zobaczysz czy paliwo jest podawane na listwę wtryskową. Rozrząd kiedy był robiony? Normalnie kręci czy coś budzi zastrzeżenia?
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
Pierwszy pomiar minimalnie za bogata mieszanka, drugi minimalnie za uboga (w granicy błędu pomiarowego). Ale generalnie jak na tak prymitywny system sterowania dawką paliwa jest całkiem dobrze. Rozumiem, że po wymianie wydechu auto jeździ ok?
to kontrolka obecnosci wody w filtrze paliwa , trzeba oczyscic odstojnik ,jesli bedzie dalej swiecic to znaczy ze zepsol sie czujnik najlepsze wyjscie wypiac z niego wtyczke
Zrób reset swojego komputera benzyny, później naukę, programowanie wolnych obrotów, doczytaj co trzeba zrobić. ECU benzyny podczas pracy na lpg jest oszukiwany co do rzeczywistych efektów spalania mieszanki paliwa, innej na benzynie, innej na gazie. Może tu po pewnym czasie głupieć i zmieniać swoje dobre ustawienia co do pracy na benzynie, od niewłaściwie...
termostat masz sprawny , ? zazwyczaj wytrzymuje okolo 40000 km Dodano po 15 acha , czasem bywa ze przeciera sie od kola rura od wlewu paliwa w tylnym prawym nadkolu i do zbiornika dostaje sie woda , sprawdz.
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Słychać pompę paliwa jak przekręcisz kluczyk ?
To znaczy że wszystko jest ok. dzięki
przy bezpiecznikach i modułach po lewej stronie kierownicy masz we wiązkach dochodzacych sterowanie centralnym zamkiem dwie masy przewody zielono-biały i niebiesko-fioletowy,są też tam krańcówki drzwiowe i bagażnik,wszystkie drzwi osobno i trzeba separować po dwie diody na drzwi czyli 10 diód 1A na samochód,kolory dzwi to brazowo-zielony,brązowo-szary,fioletowo-...
Nie pamiętam ale jeśli mój symulator dobrze działa to pompa paliwa po zapłonie, bez uruchamiania silnika, włącza się tylko na chwilę. W/g mnie masz problem z zasilaniem sterownika silnika (pewnie brak masy albo kostka stacyjki). Odłączenie sterowania zaworu EVAP nie powoduje zgaśnięcia silnika.
Miałem to samo w moim punto 1 odpowietrznik przeciekał był w tym miejscu jakby wytarty np. Jak by poprzedni właściciel założył zbyt duże koło. Próbowałem różnych sposobów od taśm uszczelniąjacych, klejenie łatek na poxipolu ale z czasem benzyna luzowała spojenie i paliwo dalej ciekło. Aż wreszcie sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym polecił mi klej dwuskładnikowy...
Rozrząd (pasek,napinacz,pompa) wymieniany był w sierpniu , silnik jest kolizyjny więc po przeskoczeniu usłyszał bym stukanie zaworów o tłoki , ale nic takiego nie było słychac , w piątek wieczorem przyjechałem normalnie bez żadnych problemów, rano w sobote nie odpalił Nic byś nie usłyszał. rozrusznik potrafi zagłuszyć. Rozrząd potrafi przeskoczyć właśnie...
Testy jedynie wysterowują poszczególne elementy by można było zaobserwować czy działają. Sterownik zablokowany powoduje brak zasilania na cewki, wtryski i pompę paliwa ale na czas testów mimo wszystko zasilanie powinno być załączane. Czy jest jakas inna mozliwosc uruchomienia auta? Wyczyszczenie wpisu CODE z ECU i odcięcie pinu odpowiadającego za komunikację...
Proponuje wymienić regulator ciśnienia paliwa. Fakt część nie tania ale bardzo odpowiedzialna za właściwe ciśnienie paliwa
Jeszcze zanim zawory sprawdzisz, przy wymianie rozrządu był zdejmowany czujnik położenia wału. Jego ustawienie od koła fonicznego jest b. ważne by "czytał" zębatkę sygnałową na obwiedni koła pasowego. Jeśli nie jest dobrze ustawiony, sterownik nie wie kiedy tłok jest w takim położeniu by podać iskrę. Może tu jest problem? Brak sygnały z CPW wskazuje...
Tak, ale 900-tka na wolnych obrotach i tak chodzi wtedy równo, nie chce się wkręcać i ogólnie niema mocy, jak jest syf w filtrze/baku, ale odpala i tak ładnie. Miałem takiego cieniasa 900 od komornika za 500 zł, który stał nie wiadomo ile lat i on zapalił od razu. Z początku normalnie jechał, a potem coraz gorzej, a na postoju chodził super. Okazało...
Poprzedni właściciel nadmienił o problemie z pompą paliwa, mianowicie że cały czas pracuje. Po rozebraniu auta do przełożenia instalacji i silnika okazało się że doprowadzenia do pompy paliwa są następujące plus bezpośrednio ze stacyjki, a minus od czujnika zderzeniowego. Więc jakim cudem cały czas pracowała - powinna się włączać po włączeniu zapłonu......
W Punto I pompa paliwa nie ma żadnego zaworu ciśnieniowego, to jest klasyczny układ z powrotem paliwa, więc elektrozawór na wylocie pompy nie ma racji bytu. Ty masz rocznik '98 więc model przejściowy, możliwe że coś tam jest zmienione, ale żadnego wskaźnika działania systemu FPS nie było. Wyłącznik inercyjny był przełącznikiem i miał 3 piny ale w Punto...
Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku. Zrób...
to wyobraź sobie że wypinam wtyki w gnieździe do pompki, które są od pływaka, i dalej świeci na czerwono, informując o niskim poziomie paliwa, pomimo tego że bak jest pełny
Duży biały przekaźnik, który znajduje się w komorze silnika na ścianie grodziowej pod czarną plastikową osłonką przykręcaną na dwie śrubki M6, odpowiada on za pracę pompy paliwa i układu zapłonowego.
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Jeżeli jest "+" to pewnie w tym czasie brakuje masy ze strony ECU.
Ściągnij wężyk od paliwa przy przepustnicy i zobacz jak leci z niego benzyna.
Ja bym tu zaczął od sprawdzenia kompresji na cylindrach oraz czy wtryskiwacze prawidłowo podają paliwo.
Potwierdzam, widelcem dobrze jest się wspomoc
Tyle tu mądrych głów, że wszystkie moje domysły ch** strzelił, jednak zostaje mi magik i bulenie kaski ;) za to jak odbiorę (mam nadzieję już zrobiony) samochód, to na 100000% opiszę jaki był powód i szarpania i spalania z nadzieją że pomoże to komuś kto ma ten sam, może nie samochód ale motorek ;) Pozdrawiam i wesołych świąt oraz pomyślności w nowym...
http://obrazki.elektroda.net/48_12524920... Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie...
Witam, proszę o informację czy można jakoś zaprogramować kolejność wyświetlanych informacji na wyświetlaczu ? Chodzi o to, że po odpaleniu samochodu mam zawsze informację o aktualnie słuchanej stacji radiowej a chciałbym aby było to CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA. Czy jest możliwe takie ustawienie ?
Wyłącznik w puncie l był koło drzwi i siedzenia kierowcy, teraz nie powiem Ci czy w punto ll też. A przekaźnik z alarmu przewaźnie założony jest razem z centralką za skrzynką bezpieczników. A tak najprostszy sposób to - podłącz do przewodów pompy żaróweczkę(równolegle) tylko tak abyś ją widział w czasie jazdy i próba. Jeśli gaśnie mruga itp. to masz...
Co z filtrem paliwa?
a może przesunąć redutor bardziej do środka auta wtedy powinno ustąpić bo siła odśrodkowa się zmniejszy! jest jeszcze jadna przyczyna takiego zachowania się silnika, miałem podobny przypadek w punto I też gasł mi na luzie na zakręcie dosłownie na każdym rondzie! okazało się że przy takim manewrze robiły się straszne zawirowania powietrza pod maską i...
U mnie był wyłącznik wstrząsowy (punto II 2000 r 1,2 8V ) znajduje się pod schowkiem po prawej stronie wcisną można bez demontażu tapicerki.
To dość niestandardowy silnik dla Punto I, stąd nie mam pewności. W zwykłym 1.2 pompa włączała się po zapłonie na kilka sekund. W/g schematu tu nie ma możliwości, aby przekaźnik się załączył, a nie było zasilania na pompie (oraz wtryskiwaczach). Moje pytanie pomocnicze - czy w samochodzie jest instalacja LPG?
A mozecie mi wytłumaczyć dlaczego cały czas mruga prawy kierunek jak przekręce stacyjke? Czy sensor mógł zablokowac zamek tylnej klapy??
No tak bo tutaj akurat przekaźnik załącza tylko pompę i nic więcej
nie pisalem ze masz wymieniac przekaznik - tylko ze on z tego samego pinu zalancza tez te elementy ktore opisalem.
pewnie masz uszkodzone sterowanie cewkami 1-4 lub 2-3 wyślij to ci to naprawię pozdrawiam
Gość mi pokazywał maszynę którą mieli do tego specjalną no i powiedział że robią to tylko na zimno, bo stalówki są jak guma i ciężko się prostuje. Z tym się zgodzę lecz jak on wyprostuje tłoczkiem jedno miejsce to powstają dwa nowe. Po kilku takich prostowaniach felga ta jest na tyle zniszczona, że drobny dołek może ją nawet połamać a były już przypadki...
sprawdz ile A pobiera pompa paliwa, porownaj z danymi nowej pompy
Jak dla mnie to chyba zaczyna Ci padać pompa paliwa.
Witam od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem samochodu. Samochód odpala po kilku sekundach. Rozrząd jest zrobiony, wymieniony czujnik wału korbowego,filtry,świece. Mechanik sprawdzając wszystko po kolei,stwierdził że pompa paliwa nie trzyma ciśnienia. Na początku jest prawidłowe ciśnienie aż nagle wskazówka zaczyna spadać. Została podmieniona pompa...
Przekaźnik pompy jest pod maską? Pozamieniałem je miejscami (bo nie mogę zlokalizować tego od pompy, nie zgadza się ze schematem) i nic to nie zmieniło. Żarówka 21W to ta od postojowych? Pomiar faktycznie robiłem multimerem. Czyli sugerujesz, że napięcie jest, ale prąd za mały?
Problem sam znikl
punto nie posiada filtra paliwa na zewnątż jedynie jest przy pompie paliwa w zbiorniku
Witam. Punto 1.1 95r. ma brak iskry na każdej świecy i pompa paliwa nie działa gdy włączę zapłon. Sprawdzałem każdy bezpiecznik. Pompę paliwa na krótko podłączałem i działa. Gdy wyciągnę jeden z bezpieczników w komorze silnika to wtedy chodzi na okrągło. Przekaźnik wtrysku i zapłonu działają, bz sprawdzany miernikem. Czytalem duzo tych samych problemow.....
Zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika systemowego. Jak zasilasz na krótko auto odpali? To już sprawdzałem. Ginie po chwili masa, która przychodzi prawdopodobnie z ECU na wysterowanie cewki przekaźnika systemowego (zasilanie m.in. pompy, wtryskiwacza, cewek zapłonowych). Podanie lewej masy nic nie daje bo i tak zasilane podzespoły są sterowane masą z...
Obstawiam wskaźnik paliwa, przy dziurawym pływaku miałbyś zaniżane w dół.
Zasada pracy silnika spalinowego nie zmieniła się od 100 lat.
Zdaje się pod fotelem kierowcy.
Witam. Mam problem z moim Punto. :cry: Ostatnio kupiłem dwa Punto na części i zrobiłem z nich jeden. :D Musiałem wymienić silnik. Po wymianie wszystko działa lecz po wyjęciu kluczyka dalej pompa paliwa chodzi. :O Znaczy słychać odgłos silniczka nwm. O co chodzi? Chcę mieć sprawne auto. :P Pomóżcie proszę. Jeszcze muszę dodać, że nie odpalił bo paliwa...
witam mam pytanie odnośnie fiata punto 1.1 b+g auto jeździło do momentu zgaszenia później kilka razy odpaliło na chwile i gasło teraz nie odpala nie słychać tez pompy paliwa jak holowałem je do domu próbowałem je odpalić na zaciąg zaświeciła się tylko kontrolka wtrysku auto kręci ale nie odpala proszę o szybką pomoc z góry dziękuję
Mógł byś powiedzieć gdzie jest ten przekaźnik? Chodzi Ci o ten przekaźnik główny (długi) na podszybiu pod maską od pompki paliwa?
Są różne rozwiązania by "uśredniać" odczyt z czujnika i pokazywać w miarę stabilnie: elektronicze właśnie "uśredniacze", smar na wskazówkach, czy jak w Maluchu - studzienka z tłoczkiem połączonym z pływakiem, gdzie paliwo przepychając się między studzienką a tłoczkiem łagodzi skoki. Nie wiem jak to jest w Punto, ale jeśli to Kolegę bardzo denerwuje...
Nie mam pojęcia czy są bez IMO jutro jeszcze posprawdzam wtyczki jak nie pomoże tu muszę wywalić IMO na stałe żeby już nie było problemów dzięki za pomoc z podpowiedzią jutro dam znać jak posprawdzam
Witam. Od jakiegoś czasu miałem problem z obrotami w punciaku, później zupełnie autko przestało zapalać (tzn. zapalał i zaraz gasł), wyczyściłem pompkę paliwa (szczególnie taki filterek w pompce), zakupiłem nowy filtr paliwa i zacząłem go dzisiaj montować niby prosta sprawa a jak sie okazało wcale nie taka łatwizna chodzi o to, że stare złączki na przewodach...
Poszukałem po schemacie i przewód sygnałowy na wskaźnik jest koloru szaroczerwonego, na kontrolkę rezerwy jest koloru różowego. Tak jak pisałem podają masę
A teraz pytanie z poziomu drugiego skoro elektrykę sprawdziłeś dokładnie. Co z narastaniem ciśnienia paliwa? Sygnały obrotów zsynchronizowane ? Przelewy sprawdzone ? Nie pojawia się informacja o braku synchro klucza?
pompa paliwa została wymieniona auto odpala chodzi na niskich obrotach a gdy wchodzi na wyższe to gaśnie filtr w pompie był zabrudzony czy bród nie przeszedł na układ wtryskowy
Bosch trochę prościej-pudełko od strony wyjścia rurek (dwie śruby zrywalne, trzeba rozwiercić) a potem zaworek zasilić z + po stacyjce i tyle.
witam mam punto 1,2 98r zgasl mi podczas jazdy i juz nie odpalił,ale przed tym zanim sie zepsuł to czesto bywało tak że nie chciał odpalic krecił ale bez efektu a gdy go tylko lekko zapchłem odrazu odpalił, a teraz nawet gdy go zapchne nie pali a na dodatek czasami nie chce krecic a po chwili kreci ale tak jakoś troszke dziwnie tak jak by nie miał zadnego...
Może być także jak go wkładasz to on się zawiesza w jednej pozycji. Jak go wyciągniesz i nim będziesz ruszał to się dowiesz czy licznik reaguje czy nie i gdzie dalej szukać.
Wskażnik paliwa przy zatankowaniu do pełna wskazuje 3/4
W baku.
Sprawdź wiązkę od czujnika ciśnienia , przemierz ja od ecu do czujnika .
wyłącznik paliwa punto pompa paliwa punto czujnik paliwa punto
ekspres bosch wyczyść zaparzacz czujki pożaru zmywarka whirpool uszkodzony moduł
rekuperator prana stacja parowa bosch
Piec gazowy nie działa po odłączeniu zasilania - przyczyny i rozwiązania Ustawienie podajnika papieru w drukarkach Konica Minolta