Witam! Może nieszczelny układ dolotowy Sprawdz czujnik podciśnienia.
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
W sprawie gaśnięcia to jak mówiłem , sprawdzić krokowy, potem sondę, a na koniec potencjometr przepustnicy i czujnik podciśnienia.
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Najpierw łatwiejsze. Do hamulców zagląda się okresowo, czy ktoś lubi czy nie. A Ty kiedy tam zaglądałeś? Na tym polegają między innymi przeglądy okresowe. Na wcześniejszym eliminowaniu drobnych usterek, bądź wymianie okresowej elementów zapobiegając w ten sposób poważniejszym awarią. W skarjnym przypadku szczątki okładziny mogą zablokować koło, a wtedy......
MAP - Manifold Absolute Pressure, po polsku czujnik podciśnienia w dolocie.
można sprawdzić zwykłym miernikiem (jak? poszukaj na forum) Jest to czujnik podciśnienia w kol. ssacym
Czujnik podciśnienia , lub przewód gumowy między czujnikiem a korpusem przepustnicy.
Zlikwidowałem usterkę wymieniając czujnik podciśnienia turbiny Nie ma takiego czujnika
Może to być sprawa czujnika MAP.Mierzy obciążenie silnika na podstawie zmian podciśnienia w kolektorze ssącym.
Sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera). Miałem podobne ceregiele z Passatem b3 1.8 Tam winny był właśnie czujnik temperatury. Nie pamiętam czy u Ciebie jest jeden czy dwa czujniki :( http://forum.opel24.com/topic/26000-kody... Powyżej masz listę kodów. Może to Ci w czymś pomoże. Podciśnienia...
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
to zmierzyć jakie sterownik widzi podciśnienie w kolektorze (odczyt na ekranie Techa2),i dodatkowo wpiąć w układ vakuometr
podobne objawy daje uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. aha jeśli byłby to czujnik podciśnienia to słyszałem że pasuje od astry i renault 19 tylko trzeba go wlutować wewnatrz kompa i niestety umieścić poza nim bo jest za duży
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Zaobserwuj podciśnienia.
Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc...
Problemem okazał się zamontowany przez mechanika tani chiński zamiennik czujnika podciśnienia który rozkleił się i podawał zbyt niskie parametry.
Jakie parametry powinien mieć czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP-SENSOR) w Astrze 1.4 16V ? Co oznacza numer na obudowie tego elementu? Mam np. taki czujnik od Corsy A 1.0, czy moge go zastosować do Astry?
Jeszcze jeden fakt. Kilka dni temu zauważyłem zwarcie na elemencie delco remy 199. Jest to czujnik/zawór podciśnienia. Czy uszkodzony czujnik może powodować skok obrotów? Czy można naprawić samemu potencjometr przepustnicy?
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
odepnę i połącze je ze sobą na noc całą. Zobaczymy czy to coś poradzi. Mimo wszystko wciąż potrzebuje pomocy, mianowicie jak dodaję gazu dławi mi się do 2000 tyś mam coś w rodzaju kangura w czasie jazdy samochód płynnie przyspiesza i zwalnia. osobiście podejrzewam czujnik podciśnienia. Dziękuje za pomoc
No właśnie niby przeszukane wszystko. Wężyki podciśnienia nowe czujnik podciśnienia nowy.. DPF u nie ma EGR zaślepiony. Dlatego założyłem temat może ktoś coś miał podobnego
Jaki czujnik podciśnienia? toż to elektrozawór jest, w Astrze taki sam jest do pochłaniacza par paliwa, jest to całkowicie nie potrzebne W skodach widziałem, że wadliwy zgniatał zbiorniki paliwa. Sam kiedyś podciśnieniem zdjąłem oponę z felgi, drugiego koła się nie udało, ale opona zrobiła się "kwadratowa". Jest moc tego ssania...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Szukam schematu połączenia wężyków podciśnienia z pompą vacu , turbinką, egrem i czujnikiem temperatury atmosferycznej w astra 1,7 dti isuzu. Z góry dziękuję za pomoc.
Założyć MAP sensor i wszystko wróci do normy jest to taki czujnik przymocowany do podgrodzia i do niego dochodzi wężyk z podciśnienia
Witam. Ja posiadam ASTRE 1,4 16V i ten czerwony podłączony jest do jakiegoś czujnika pod kolektorem ssącym a fioletowy ten wychodzący z podszybia do podciśnienia które dochodzi do serwa od hamulców
Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia...
Błąd jest kasowany automagicznie po 20 (30?) poprawnych uruchomieniach silnika, jak również po odłączeniu zasilania (akumulatora). Przepływkę możesz spróbować podmienić na próbę. Masz do sprawdzenia - czujnik temperatury powietrza, czujnik temperatury silnika, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy, szczelność wężyków podciśnienia,...
przeczyść przepływomierz i przepustnice powinno pomóc, jak nie to do sprawdzenia przepływomierz, przepustnica czujnik podciśnienia (jeśli jest) może być też problem starych świec i kabli więc to też do sprawdzenia,
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
W astrach 1.4 1.6 pytaj o map sensor na szrotach. Zasilanie 5V i sygnał 0-5 V w zależności od podciśnienia.
To wszystko już zostało wymienione. + Map sensor + Czujniki temperatury + Przewody podciśnienia + Czujnik położenia przepustnicy Nie ma nigdzie lewego powietrza... Już mi ręce opadają... dlatego pytam bo widać że ewidentnie coś było grzebane przy tych kablach... Pozdrawiam
Witam, temat banalny, ale zabrał mi sporo czasu, więc wolę się dopytać, konkretnie chodzi mi o podłączenie przewodu ciśnieniowego do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, samochód nie ma mocy, sprawdziłem, że nie widzi ciśnienia doładowania, czujnik jest podłączony do kostki, ale brakuje rurki gumowej do doprowadzenia ciśnienia, moje putanie -...
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Ten silnik jest tak cepowaty że ......... Zapalasz, odłaczasz czujnik temp, odłaczasz sondę, a on i tak ma chodzić i nawet w miarę jedzie. Bez czujnika temp zapalisz po długim kręceniu z pedałem gazu w podłodze. Jeśli powyższe nie skutkuje usterka jest gdzie indziej. Ciśnienie paliwa trochę za małe ale powinien jeździć. Jeśli kłopot jest przy ruszaniu,...
siemka posiadam opla astre 2 z silnikiem 2.0dtl i mam podobny problem wyskakuje mi kontrolka check egine i odrazu silnik slabnie nie mam swojej mocy jaka moze byc tego przyczyna ?? prosze o pomoc Wiesz co? cosik jest zepsute,jedyne co możesz zrobić we własnym zakresie to posprawdzać dokładnie układ podciśnienia,to takie cieniutkie wężyki, może który...
Może należałoby zacząć od tego, że to nie jest żaden czujnik tylko elektrozawór sterujący. Zawór ma wejście podciśnienia z pompy podciśnieniowej i wyjście na element wykonawczy, podanie zasilania łączy oba w/w króćce, przy braku zasilania, ten do siłownika jest otwarty, a ten do pompy podciśnienia zamknięty. W rzeczywistości jest sterowany impulsowo,...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Tylko że sygnał spalania masz podawany bezpośrednio z ECU, i wygląda na to że sam komputer podlewa, może zeczywiscie czujnik podciśnienia jest walnięty i ECU myśli że silnik chodzi pod obciążeniem, jak podmieniales przepustnice nie miałeś jakoś specjalnie dużo syfu w kolektorze?
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
To też możliwe czyli może to właśnie być ten grzechocący elektrozawór oto foto który powoduje błąd rozpoznawany przez komputer jako błąd zaworu EGR niestety nie pamietam numeru błędu. Jak sie upewnić czy to to? A może mi ktoś podpowie jak sprawdzić termostat czy jest dobry centralka grzeje nawet nie zle . czujnik temp cieczy jest na bank rombniety bo...
To ma być szacunkowy pomiar. ECU na pewno generuje te impulsy, tylko jego wyjście to otwarty kolektor, więc bez fizycznego odłączenia się od wtrysku nic nie zobaczę, a takiej ingerencji wolałbym nie robić. Jest jeszcze drugi sygnał, który idzie do tida ale u mnie nie ma tego przewodu. Jeśli chodzi o czujnik podciśnienia to jakiego sygnału mogę się tam...
W tym silniku, tak jak pisałem, jest założony nowy moduł. Ciśnienie mierzone na zimno i na ciepło. Wtryski zamieniałem miejscami i dalej na czwartym wypada. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wałka lub wału. Znajomy mi mówił, żebym czujnik temperatury do eku zmienił. A może komputer padł? Co do podciśnienia, to już zaślepiałem wężyk, a...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Wadliwe działanie układu krytycznego 1 czyn 2 ?Bo to ważne,tamten błąd to wskazuje faktycznie na czujnik prędkości.Co do grzebania w układzie podciśnienia to trzeba wiedzieć jakie podciśnienie daje vacum ,inaczej cała robota jest bez sensu.
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Pas wymieniłem ponieważ wraz z montażem udało mi się go znaleźć i zgrzać z karoserią za 100 zł , teoretycznie można próbować mocować na seryjnym pasie ale klima jest mniej wydajna, i często występują drgania od własnej roboty mocowania. Co do chłodnicy płynu to również musiałem wymienić ponieważ moja seryjna miała miejsce na jeden czujnik temperatury,...
Witam Po pierwsze, możesz sam sprawdzić błędy, gdyż w tym aucie po zwarciu styków w kostce diagnostycznej, kody wyświetlają się po przez mrugnięcia kontrolki na desce. Po drugie, sondę możesz sprawdzić za pomocą woltomierza. Wszystkie inne rzeczy takie jak czujnik temperatury, czujnik położenia przepustnicy możesz sprawdzić miernikiem. Poszukaj również...
Witam, miałem bardzo podobny problem, zapaliła się kontrolka 'check' , auto przechodzi wtedy w tryb awaryjny - maxymalna moc obrotów dochodziła na każdym biegu do 2 tyś obrotów . Po podłączeniu auta pod komputer wyszło że za usterkę odpowiedzialny był przepalony czujnik podciśnienia - wystarczyła wymiana na nowy czujnik Boscha i auto jak ręką odjął...
mam problem z astrą tzn samochód odpala ale silnik chodzi nie równomiernie a po rozgrzaniu zaczyna sie dławić, nie można nim jechać szybciej niż 70km/h. Nowe świece robią sie czarne. Były wymienione kable od świec, czujnik podciśnienia korektora dolotowego i komputer, niestety nie przyniosło to poprawy. Proszę o informację, podpowiedz co może być nie...
Sprawdzę go. Czyli dobrze myślę, że po odłączeniu czujnika temp ECU wchodzi w tryb awaryjny i podaje dawki prosto z mapy bez względu na odczyty czujnika podciśnienia i temp? Dodatkowo po odłączeniu znika 1.5s opóźnienie reakcji na pedał gazu Czy taka jazda czymś grozi poza wzrostem spalania lub zanieczyszczeń w spalinach?
Po wymianie węży od podciśnienia dalej palił tyle samo. Po regulacji spalanie spadło do troche ponad 9l, co i tak moim zdaniem jest za dużo. Natomiast mam problem z jazdą na benzynie na zimnym silniku ponieważ szarpie muli sie a jechać nie chce jedzie dopiero na wyższych obrotach, na gazie jest ok. Dodam ze EGR mam odłączony tylko wężyk od podciśnienia...
Hej, Kat pada owszem ale ... odkręć map sensor i przy pomocy włosów z pędzla malarskiego wyczyść kanał sensora, wysypie się mnóstwo sadzy, takie akcje wystepowały u mnie [z16xe], powód stawania map sensora objawia się tak naprawdę EGR'em robi się zasyfiony bo ecu dolewa benzyny a przy nieprawidłowej dawce powstaje sadza, która wraca do dolotu potęgując...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
wiec tak żądnych błędów wymieniony krokowy tps czujnik temp cewka moduł wszystko raczej wymieniane było na czas silnik ogólnie bardzo ładnie równiutko pracuje czyszczone podciśnienia sprawdzone węzę itp.Zastanawia mnie jedno ze w innych astrach podczas jazdy podczas przytrzymaniu tych dwóch guzików tida wyswietla sie predkosc a u mnie nie moze zerwany...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Czy blokada z wpustem zakładana w miejsce pompy podciśnienia wystarczy zamiast czujnika zegarowego do ustawienia wałka rozrządu? [url=http://www.tesam.pl/s0000038-blokad... Czy blokada od 1.7d jest taka dobra do 1.7DTL z Astry F ? Z którego rozwiązania korzystacie wymieniając zestawy paska rozrządu?
Okazało się, że to pompa podciśnienia wali olejem. Olej przewodem podciśnienia spływa do przełącznika wbudowanego w pompę i stąd kapało na pompę. Ten biały czujnik to czujnik od wentylatora (1 i 2 bieg zależnie od temperatury). Był osadzony tuż przed "wejściem" chłodnicy (po termostacie) w metalowej rurce. Na rurce brak symboli GM.
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
chyba że katalizator się zapadł od gazu... i przez EGR wali więcej spalin do ssącego, nie pamiętam tylko czy tam jest przepływomierz czy czujnik podciśnienia, ale i tak w EGRze jest potencjometr , więc raczej blokuje się EGR, szczególnie na gorącym. Mimo wszystko katalizator można sprawdzić ale na siłę go nie psuć. Nie raz spotkałem się z opiniami że...
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Wczoraj mechanik stwierdził, że to może być n75. Szukałem tego czujnika w sklepie opla oraz intercarsie i nie mogę tego znaleźć. Wiem, że to jest czujnik podciśnienia turbiny i coś na intercarsie znalazłem w cenie 270 brutto, ale nie wiem czy to jest to. Mógłby ktoś bardziej ogarnięty w temacie podesłać link do tej części w sklepie opla albo intercarsie...
Spore koszta I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-) Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała? "Pełna moc" = remont silnika. Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś...
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Witam niestety chwilę było dobrze ale problem ponownie powrócił. Na komputerze brak błędów, podciśnienia sprawdziłem, wszystkie węże są szczelne, również zmienna geometria pracuje. Oprócz tego kupiłem nowy zawór sterowania turbina i dalej to samo. Również wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, był cały zabrudzony. A i zapomniałem dodać również wtedy...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Witam! Posiadam Opla Astrę II 1.8 16v X18XE1. Cały czas świeci się kontrolka CHECK.Na biegu jałowym obroty falują.Po uruchomieniu samochodu gdy jest zimny obroty wskakują do około 2 tysięcy obrotów,po czym gwałtownie spadają do zera i auto gaśnie,podczas jazdy przy dodawaniu gazu do 3 tysięcy obrotów samochód zaczyna przerywać,przy około 4.5 odcina....
Najpierw bym sprawdził czy kolektor nie łapie lewego powietrza.Czasami dobrze wyglądający przewód podciśnienia może być zparciały.Spróbuj przy podłączonym czujniku podłączyć miernik "+" do pinuB,"-"do masy.Przy włączonym zapłonie napięcie powinno wynosić ok.4,35v.Na pracującym silniku b.jałowy 1,5v,przy hamowaniu silnikiem 1,0v,całkowite otwarcie przepustnicy...
Czyli wyszło to co przewidywałem - błąd zaworu EGR, błąd ten jednak jest błędem wtórnym, bo sam zawór nie ma żadnych czujników, które pozwoliłyby ECU zweryfikować jego działanie. Czyli dalej obstawiam problemy z podciśnieniem: - uszkodzona pompa podciśnienia, - zamienione lub nieszczelne przewody podciśnieniowe, - nieszczelność w którymś z elektrozaworów...
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Kolega dobrze mówi,sprawdź pompę vacum,ale najpierw podepnij pod komputer i zczytaj błędy,bo to może być czujnik podciśnienia kolektora,bo sam nie sprawdzisz tego. jak to będzie czujnik to sprawdz czy nie jest zatkany,ale ostrożnie go wyciągaj bo ja swój załatwiłem że jedna część została w kolektorze. Kupiłem używany za 80zł i narazie działa.
Jedź do mechanika, nie takiego, co błędy kasuje. Po pierwsze sprawdź napiecie na środkowym pinie czujnika podciśnienia w kolektorze. Na wolnych powinien mieć coś koło 1,7- 1,9 V. Błędy to nie wszystko. Są jeszcze pomiary parametrów silnika... Poza tym, nie jest napisane jaki jest gaz, sekwencja czy mikser. Może masz filtry zatkane?
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Witam mam problem tego typu. podczas jazdy np na tempomacie 100 km/h zaczął szarpać, przerywać podczas jazdy, tak jakby mu brakowało albo tlenu albo paliwa. po podłączeniu kompa wyskoczyło Recylkulacja spalin czyli EGR i czujnik podciśnienia założyłem nowy EGR podłączyłem komputer błędy znikneły. przemyłem dodatkowo przepływkę bo miała nalot i na zimnym...
Czyszczenie nic nie dało...:-(. Jeszce mam takie podejrzenie ,że katalizator się kończy i jak się nagrzeje to dusi..... Przejżalem czujniki temperatuty, czujnik położenia przepustnicy, sonde... i nic nie widze niepokojacego. Jest jeszce czujnik podciśnienia w rurze pomiedzy przepustnicą a filtrem, ale gdy silnik pracuje jest na nim około 1,3V i reaguje...
diag ma rację to będzie serwo bo na wolnych obrotach silnik dostaje przez serwo "lewe" powietrze stąd te podwyższone obroty po naciśnięciu hamulca dostaje go jeszcze więcej i wtedy gaśnie. Możesz to sprawdzić. Odłącz przewód podciśnienia od serwa i załóż jakąś zaślepkę. Jak zacznie pracować normalnie to masz walnięte serwo. UWAGA nie jeździj tak czasem...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Skoro rozrząd sprawdzony i ustawiony poprawnie,nieszczelności jak twierdzisz nigdzie nie ma,serwo sprawne i jego podłączenie do podciśnienia szczelne to spróbuj zmierzyć kompresję.Może Ci któryś zawór "znika" pomału...Gaz jest w samochodzie? W tych autach rzadko się zdarza by podmiana MAP Sensora zmieniła coś gdyż sam czujnik praktycznie się nie uszkadza.
Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego. Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach...
Czujnik wkręcamy po wyręceniu śruby na klucz 12 znajdującej sie między przewodami wtryskowymi;PAMIĘTAĆ należy też o ustawieniu wałka rozrządu (bardzo ważne) WAłEK ROZRZĄDU NIE MA ŻADNYCH ZNAKÓW USTAWCZYCH tylko mierzy sie podniesienie drugiej krzywki lub stosuje sie specjalny przyrząd wkrecany zamiast pompy podciśnienia
Fot 1: 1-kolektor ssący po lewej stronie -po pojawieniu się doładowania pompa zwiększa dawkę paliwa 2– opisze wieczorem jak zerknę pod maskę, bo na 100% nie jestem pewien (ale jeśli jest wszystko odłączone od pompy podciśnienia z prawej strony głowicy (najważniejsze aby EGR nie dostawał podciśnienia cały czas) to silnik będzie chodził prawie normalnie...
Może coś być z czujnikiem obrotów wału. 3 i 4 to chyba mapsensor(czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym). Piszę "chyba", bo mam C16SE i czujnik ten jest bardzo podobny tylko ma jeszcze króciec do założenia weżyka łączącego go z kolektorem ssącym tuż za przepustnicą. Jeśli czujnik obrotów wału jest w moim niepodpięty to pompa się nie uruchomi(zabezpieczenie...
Astra g 1.6 16 mam taki problem na zimnym silniku z rana pali od strzała pojade zagrzeje silnik do normalniej temp wroce odstawię przyjde za 4godz np i probuje odpalić. Odpala tak jakby miala slaby akumulator rozrusznik przekręci wałem raz wskazówka sie tylko uniesie i opadnie za drugim razem to samo tylko kreci dluzej dodam gazu i odpali wtedy chodzi...
Nikt mi nie może pomóc? Bo już się boją o silnikach krokowych pisać. :D komputer pokładowy się przestawił i próbował ustawić ale coś nie mógł bo podobno moduł jest nie ten co ma być i dodał, że samochód jest już pełnoletni i nie da się nic zrobić. Bo jeździsz po paprakach,sprawdź czy nie ciągnie lewego za przepustnicą,przewód gumowy jak i elektryczny...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Witam.Posiadam Astrę G 1.7dti z silnikiem Isuzu i problem polega na tym ze autko po przekroczeniu 3000 obrotów przechodzi w tryb awaryjny i spada moc na czwartym i piątym biegu gdzie są największe obciążenia.Wyskakuje błąd P1125 jakiś tam brak obwodu zaworu turbiny lub podobnie. Zaznaczam że przewody podciśnienia sprawdzone i szczelne, czujnik ciśnienia...
A ja mam w tym silniku ERG zatkany i jak zimny to na wolnych obrotach pracuje normalnie i na szybkich, a tylko w okolicach 2 tys obr/min silnik jakby przerywa. Może to wina czujnika podciśnienia, który rozebrałem z ciekawości i już nie złożyłem, wymieniłem na inny. Nie pamiętam czy przed zmianą czujnika był ten efekt. Fakt, że czujnik miał trochę inne...
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
Witam, Dzisiaj jechałem samochodem. Po ponad przejechanych 30 kilometrach od uruchomienia silnika - obroty nagle spadły i silnik od razu zgasł. Podłączyłem się pod komputer i ten wykazał błędy: 0400 i 0571. Błąd 0400 wystąpił 11 razy i był aktywny a błąd 0571 wystąpił 4 razy i był nieaktywny. Elektro-zawór EGR i czujnik stopu hamulca nożnego są do wymiany?...
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
Nie macie pojęcia o czym piszecie. Błąd 34 to na 90% wężyk po prostu wpięty nie tam gdzie trzeba albo niedrożny. A ja myślę, że nie masz pojęcia o tym, że nawet nie siedze w samochodach, a tym bardziej w oplach, a jeszcze bardziej ze nie sprawdzałem co to za kod błędu. Dziękuję. Zreszta jak są błędy czujnika podciśnienia, to oczywistym jest, że sprawdza...
Po wymianie czujnika pali ok. Natomiast auto dalej zachowuje się jakby pracowało na maksymalnych obrotach mimo przymkniętej przepustnicy. Wszystkie możliwe podciśnienia sprawdzone i po zaślepiane i nic. Po odpięciu wężyka do MAP-a (kostka podpięta) obroty wracają do normalnych ale auto po chwili gaśnie. Zasilanie i masa do MAP-a ok, sygnał na wolnych...
astra podciśnienia zawór podciśnienia astra układ podciśnienia astra
naprawa pilota sharp passat włączona klimatyzacja technik elektryk
sprawdzić czujnik parkowania schemat podcisnienia
Ustawienia pieca SAS Bio Efekt Plus - porady i wskazówki Generowanie klucza ECDSA w PuTTY dla OpenATV