Nie ten na prawo powyżej. Nr1 był uszkodzony ? Jakie masz podciśnienie.
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
Na początek to sprawdź czy sztanga zaciąga do końca . Potem odczytaj dane z czujnika położenia. Słabe podciśnienie ,złe jego wysterowanie,albo uszkodzony czujnik położenia, takie opcje są możliwe.
Auto zostało jeszcze raz podpięte pod komputer i pokazało bład "Czujnik podciśnienia turbo". Mechanik zalecił bym nadal jezdzil i jak auto wskoczy znowu w tryb awaryjny to mam odrazu podjechać do niego by sie upewnić czy to potencjometr ( taka gruszka) czy poprostu sam czujnik.
Jakies wieści? ASV 1.9 TDI Pod kompem na OBD wywala czujnik oleju na silniku jak i desce rozdzielczej. Podczas jazdy lub pracy silnika żadnej kontrolki. Objawy? Zero mocy. Totalnie zero. Wszystko chodzi, turbo śmiga, egr przy gaszeniu klapę domyka, podciśnienie jest, lewe powietrze wyeliminowane, nawet wężyki podciśnienia nowe. Teraz pytanie. Czy moduł...
To nie jest żaden czujnik tylko blok elektrozaworów podciśnieniowych. faktycznie bardzo dużo wniosłeś tym postem, pomógł on koledze niesamowicie :) końcówki na module powinny być ponumerowane od 1 do 6 i tak 1 - jest to "zasilanie w podciśnienie czyt. wejscie" idzie do zaworka zwrotnego który idzie do serwa itd. 2 - EGR 3 - klapa od chłodniczki spalin...
A jakie błędy? W parametrach trzeba popatrzeć. Może czujnik doładowania turbo, może EGR, a może jakieś podciśnienie spadło. Bez diagnostyki może być ciężko.
Nie jestem z okolic, ale dokończę do czego zmierzam: to, że on (ten czujnik) podaje dobre ciśnienie atmosferyczne nie znaczy, że ma definitywnie zwracać poprawne sygnały. Generalnie działanie overboost idzie sprawdzić we dwie osoby bez zbędnych komplikacji, ale warunek to podciśnienie utrzymuje się jeszcze przez chwilę, tj. szczelność wężyków i zaworów....
Pytanie czy turbo żyje. Czy jest odpowiednie podciśnienie na n75 do sterownia turbo. Niestety najlepiej i najszybciej idzie sprawdzić parametry podpinając komp i analizując odczyty z czujników. Wtedy można mocno zawęzić pole poszukiwań.
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
EGR jest elektryczny i nie ma przy nim podciśnienia. Sprawdzić trzeba podciśnienia zwłaszcza okolice akumulatora jest pod dozownikiem powietrza oraz szczelność układu gruszki i czujnika kopiowania turbo jest na nim oring i czasem puszcza. Strzykawka 100 i sprawdzić czy trzyma podciśnienie na poszczególnych odcinkach uk sterowania.
Na początek do sprawdzenia wężyki podciśnienia które sterują zmienną geometrią. Sprawdzić czy sztanga od zmiennej geometrii chodzi i nie zacina się. Następnie do sprawdzenia zaworek sterujący zmienną geometrią. Najlepiej podmienić na inny. Ewentualnie uszkodzony czujnik kopiowania turbo który jest przy turbinie. Generalnie czujnik ten podaje sygnał...
Witam serdecznie Mam problem mercedes sprinter 313 cdi 2010 r. 2,2 129 ps bi turbo Zapala się podczas jazdy kontrolka silnika i mruga podczas jazdy i auto traci moc. Po przejechaniu kilkunastu km sama gaśnie i auto jedzie normalnie i ponownie znowu miga i auto znów traci moc itd. Wymieniłem już turbo ,przepływke,RGR,podciśnienie od turbo i czujniki...
Turbo, podciśnienia, czujnik ciśnienia dolotu, wiązka, EGR... Gdzieś tu... ;)
Witam, pacjent to 307 2.0 HDI 136 FAP. Auto jeździło dobrze do wizyty u mechanika. Było robione kpl sprzęgło, swiece żarowe, rozrząd, oleje, filtry, oraz wpadła nowa oryginalna turbina, stara była zapocona i miała uszczerbek na wirniku po stronie ssacej i gwizdala. Po odebraniu auta pierwsze co zauważyłem to długa reakcję po wciśnięciu gazu, wcześniej...
Witam!Z tego co pamiętam ,to w tych wężykach masz mieć podciśnienie które wytwarza waku pompa .Z waku pompa idzie wężyk podciśnieniowy do zawory ( czujnik ) który znajduje się na głowicy z tego czujnika potem idzie na pompę wtryskową i z pompy wtryskowej na turbo. Sprawdź na czujniku czy tam jest podciśnienie ,być może masz uszkodzony ten czujnik na...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
Diagnozuję Delphi i jest problem, bo w tym samochodzie nie pokazuje mi żadnych parametrów silnika. Z vacum pompy podciśnienie koło 7 było, ale był moment, że z biornika ciśnienia wychodziło może z 4. Podpinałem też bezpośrednio z vacuum do zaworu turbo i nic to nie dało, może dlatego że wtedy nie pracowała przepustnica, która sterowana jest podciśnieniem....
Mam 2 extra sztuki n75 na wszystkich tak samo czujnik W kolektorze sprawdzałem jest ok później wrzuce filmik z pracy turbo z podlaczonym podcisnieniem zauważyłem również ze podlaczajac podciśnienie korekty wtryskow dosyć dużo wzrastaja Dodano po 5 http://file.diagreport.com/app_services/... http://file.diagreport.com/app_services/...
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Audi 6 99.r 1.9tdi 110km. Sprawdzone : czujnik ciśnienia,przepływka,egr,zawór n75, podciśnienie ok. Sztanga turbo pracuje bez oporów,gruszka też ok. Wydech ok węże turbo ok. Auto nie ma doładowania notlauf.... błąd 17958 Pod obciążeniem pompuje max 1.4 bar Turbo ok bez luzów suchutkie itp. Brak pomysłów... Proszę o jakieś porady.
Minimum -0.7 bara. Turbo masz sterowane poprzez podciśnienie, należy sprawdzić czy jest prawidłowe.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
w moim akurat nie ma fabrycznego mapa, także odpada... golf IV 1.8T 150KM 2000r. silnik AGU. Na lpg-forum był poradnik jak dodać mapsensor od opla, kupiłem za 30 zł ale on nadaje się tylko do wolnossących bo wskazuje tylko podciśnienie, a ja mam turbo i trzeba już inny czujnik w ogóle...
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
Ja mam 1.8 wolnossący. w turbo się nie orientuję za bardzo ale zawsze jak mam problem to zaprzyjaźniony mechanik mi podpowiada a ja szukam do skutku. Co do błędów pod VAG, nie zawsze oznaczają że sie czujnik uszkodził tylko właśnie mając jakieś pojęcie sugeruje co jest bolączką. Głowa Cię boli to jej nie wymieniasz tylko szukasz przyczyny :P Na mój...
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Węzyki są podłączone w miejscu gdzie jest podciśnienie :!: Być może nie ma przepływomierza, a jest tylko zamontowany czujnik podcisnienia oraz czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Ale nie jestem tego pewien :|
Po pierwsze to xobacz czy jest podciśnienie na zaworku pneumatycznym od turbo. Potem czy zaworek działa. Kolejny krok to sprawdzenie czy zaciąga gruszke od turbo i czy działa czujnik polożenia gruszki. Jeżeli to wszystko jest ok, to wyciągaj turbo i sprawdź geometrie. W tych silnikach geo jest wykonana z blaszek, które często się często obłamują.
problem powrócił po przekroczeniu 2 tys. obrotów wyłącza się turbo czujnik ciśnienia wymieniony - są z niego odczyty podczas gazowania do ok 2bar kolejny raz wymieniony N75 tym razem z nowego na sprawny używany , nowe wężyki i wszystko sprawdzone ręczną pompką próżniową z zegarem , trzyma podciśnienie Błąd diagnostyczny VCDS pokazujący kody usterek...
To jutro sprobuje ja pchnąć na dół , rozumiem że przy prawidłowym działaniu powinna bez większych oporów się poddać i pójść w dół. Dodano po 18 ok sprawdziłem sztanga chodzi normalnie góra dół pod naciskiem na wężyku wtedy też pompuje powietrze , co więcej jak silnik jest odpalony na jałowym biegu to sztanga jest ściągnięta w dół czyli wyglada że prawidłowo...
Hm . Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Nad EGR masz takie ufo z wężykiem tam też jest membrana jak w gruszce jak jest nieszczelna podciśnienie nie otwiera EGR i nie działa. Albo pozamieniałeś przewody podciśnienia na dworze sterującym EGR. Turbo dalej lipa coś nie się wydaje że czujnik ciśnienia doładowania jest padnięty i cała regulacja sztangi była bezcelowa. Trzeba by go sprawdzić co...
Witam. Mam Galaxy 2.0 TDCi 2006 - mam cały czas problem z brakiem mocy, błąd P003A. Przekopałem chyba wszystko (podciśnienie, zaworki , EGR, DPF, rozebrana była turbina - geometria była czysta, nie blokuje się). Na koniec okazało się, że czujnik kopiujący na gruszce ma ułamany patyczek, więc wymieniłem na oryginalny, używany, sprawny i dalej był problem...
Hej, 1.6hdi w16 mini cooper. Problem ze sterowaniem turbiny, podciśnienie jest, ale do momentu zaworka n75, a dalej idzie już tylko wężykiem do upustu, no i drugim wężykiem na turbinę https://obrazki.elektroda.pl/6883791000_...
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
Dziękuje za odpowiedź, poszukam nieszczelnoście, same turbo wydaję się byc ok. Co masz na myśli o sterowaniu turbo? chodzi o czujnik od którego wychądzą podciśnienia m.in. do gruszki od turbo?? , a może sama grucha przy turbo ma jakieś nieszczelności??
Podaj nr. podwozia na początek. Wpiąłem auto w komputer i wychodzi na komputerze błąd 194 - ciśnienie doładowania. Raczej nie diagnozujesz tego EASY skoro podałeś błąd 194. Ale jeśli błąd mówi o niskim ciśnieniu doładowania to musisz sprawdzić turbo, po pierwsze to podciśnienie a po drugie kable do zaworka turbo sprężarki. bo wymieniłem już chłodnice,...
Witam serdecznie. Pacjent alfa romeo 159 1.9 16v 136km jtdm, wymieniłem turbo na 2 po regeneracji i auto kompletnie straciło moc ledwo wchodzi w obroty przy 2000 turbo pompuje 0.2bara przy 3000 0.4bara a gdy dochodzi do 3500 to nagle szybuje do 1.4 i samochód wtedy wstaje dopiero żywo, przy odpięciu któregoś z węży podciśnienia samochód głośna zaczyna...
tzok"]Przecież na stronie jest prawidłowy opis Jaki prawidłowy??? MAP to czujnik podciśnienia. BARO PRESURE to czujnik ciśnienia- dla turbo, te same czujniki wykorzystuje gazownia do pomiaru ciśnienia i temp. gazu.
Witam , pacjent jak w temacie , silnik 120 km z geometrią , po odpaleniu auta gruszka od geometrii wciągnięta na maxa , po dodaniu gazu nawet lekko na postoju zawór odcina podciśnienie z gruszki i upuszcza geometrię. Odczyt ze sterownika po dodaniu gazu OCR zaworu leci w dół więc problem nie leży w zaworze tylko w zasterowaniu przez sterownik. Dla zasady...
W moim przypadku są 3 czujniki,Baro i map sensor obok siebie w kolektorze i czujnik doładowania w rurze IC.Na zgaszonym silniku wszystkie pokazują 100kpa więc wskazują atmosferyczne więc jest ok.Po odpaleniu na wolnych obrotach baro i ten na rurze dalej pokazują 100kpa ,a map 40-60kpa czyli podciśnienie(wahania zależne od stopnia wygrzania silnika).Wskazania...
Problem jak w temacie, auto w chwili obecnej pali około 18 litrów na 100 kilometrów co powoduje "zarzucanie" świec zapłonowych. Wymieniona sonda lambda, czujniki temperatury powietrza zasysanego i silnika sprawne, jeszcze nie sprawdziłem przepływomierza (tylko czy jego ewentualna niesprawność może skutkować aż tak dużym spalaniem?). Podłączając kompa...
Mam takie pytanie. Przy kolektorze ssącym jest jakiś czujnik od powietrza - podciśnienie? przepływomierz? ma to symbol 037 906 283C, np :https://rrr.lt/en/used-part/dvr21895-03... . Z jednej strony ma to nałożoną plastikową rurkę, która prowadzi do niczego z drugiej gumowy wężyk, który albo się urwał, albo...
Witam Mam problem z Citroenem C8. W aucie zapieczona była zmienna geometria. Po zrobieniu turbosprężarki nadal nie ma właściwego ciśnienia doładowania = ok 1200 mBar Podciśnienie dochodzi do elektrozaworu sterowania turbosprężarką, cięgno zmiennej geometrii zaciąga, ale nie opuszcza do końca, opuszcza jedynie do 30%. Podmieniłem elektrozawór, czujnik...
Kupiłem inny zaworek turbo, uszczelniłem te rurki od egr do dolotu ponownie, choć na linni egr chlodniczka dalej coś syczy.. Bardzo ciężko tam z dostępem żeby to poprawić i posprawdzać. Czujnik wałka wyjęty po czyszczony, na kablu masowym pęknięta izolacja Wyjąłem też vaccum, celem obejrzenia od środka Zbiornik ciśnienia obtasmowalem i szukałem czy...
Twój kocioł nie widzi że wentylator wytworzył odpowiednie podciśnienie (brak przesterowania presostatu). Do wyczyszczenia wentylator bo w kotłach turbo z czasem łopatki obklejają się kurzem czy tez innym pyłem. Do sprawdzenia wężyki od presostatu (czy są całe i nie ma w nich wody), rurka która wchodzi w wentylator jak i sam komin.
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
1. Jeżeli chodzi o kalibrację czujnika to go nie kalibrowałem bo stwierdziłem że nie muszę. - czujnik musi mieć standartowy wymiar, oraz standartową rezystancję. Inna sprawa gdyby był wymieniony razem z siłownikiem. Wtedy trzeba na tej mini śrubie rzymskiej dopasować położenie siłownika do położenia kąta łopatek (ja siłownika wogóle nie ruszałem). -...
Zobacz najpierw czy dochodzi poprawne sterowanie podciśnieniem do turbo. Podaj odczyt z czujnika MAP na wolnych obrotach i na samym zapłonie. Jeśli nie masz komputera to pomierz napięcie na środkowym pinie tego czujnika w stosunku do masy.
Witam, Silnik szarpie tylko jak jest nierozgrzany, przy jego dużym obciążeniu, tzn. jak jadę sam problemu w ogóle nie ma. Szarpanie występuje wówczas kiedy wiozę ze sobą pasażerów, na 3,4 i 5 biegu (im wyższy bieg tym jest bardziej odczuwalne). Ostatnio włączył się tryb serwisowy (migająca lampka od świec żarowych). Po podłączeniu pod VCDS pokazało...
Ciśnienie atmosferyczne to ok 1013hPa, czyli 101kPa. Nie ma symetrii nadciśnienie/podciśnienie bo po raz wtóry powtarzam to jest czujnik ciśnienia bezwzględnego , nie można więc mówić o nad/pod-ciśnieniu. Nadciśnienie to ciśnienie ponad ciśnienie atmosferyczne, a podciśnienie to ciśnienie mniejsze od atmosferycznego, te pojęcia więc nierozerwalnie wiążą...
Wepnij miernik przed n75 - będzie widoczne jakie jest w układzie podciśnienie. To co opisujesz przedstawia pracę zaworu - zachowuje się niepoprawnie albo tak mu nakazuje ecu. Bardzo przydałyby się logi wskazań czujnika ciśnienia doładowania. Bo jeśli to ecu to musi mieć jakieś podstawy do takiego zachowania.
Wróć do początkowych ustawień. Wypadało by sprawdzić jeszcze podciśnienie czy jest stałe. Czy klapa gasząca nie lata luzno. Na koncu zostaje samo turbo albo wirnik lata po obudowie albo zmienna geometria nie chodzi płynnie. No jeszcze wypadało by sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy podaje prawidłowe wartości ora z wydech czy nie blokuje go coś.
Dziwne, że nieszczelności węży nikt nie zauważył. Sterowanie podciśnieniowe turbiny VGT działa w ten sposób, że na wolnych obrotach grucha turbiny dostaje maksymalne podciśnienie i sztanga (a więc i dźwignia na turbinie) po odpaleniu silnika musi się natychmiast przestawić z położenia spoczynkowego w przeciwne. Jeżeli jeszcze można dopchnąć dalej sztangę...
cześć wymienione czujniki: położenia wału, przed filtrem powietrza, podciśnienia turbo sprężarki. po wymianie czujników nie skasowałem błędów. wiązka jeszcze nie sprawdzona- jutro samochód idzie na diagnostykę, będę również znał błędy tylko one są zakodowane przez serwis nissana i tak naprawdę nie wiele mi to powie. masz jakieś sugestie? z góry wielkie...
Dalej nie rozumiesz i się upierasz przy swoim. LPG to nie jest nie wiadomo co - tylko inne paliwo. Wystarczy zmienić czas dawki paliwa i już. Przecież przy PB nie ma znaczenia czy silnik ma 3000rpm czy 1500rpm skoro z mapy zapisanej w ECU oraz odczycie MAPsensora wyjdzie czas wtrysku np. 6ms. Sterownik LPG w ogóle nie insertują ani obroty, ani ciśnienie...
Chyba mój pomysł by się jednak sprawdził ;) Z wtyku i gniazda robisz przelotkę. Masz wszystkie sygnały pod nosem łącznie z zasilaniem dla małego 8 nóżkowego procesorka typu Tiny13 więc go tam instalujesz żeby nie wprowadzać dodatkowego okablowania do przewodów sygnałowych. Procesorek może podjąć decyzję na podstawie sygnału czy diody zapalać/gasić albo...
Z płynem chłodniczym nie ma problemów. Ciągle świeci się kontrolka od płynu ale to chyba problem z czujnikiem bo płyn ciągle jest. Dodano po 2 2. Zawór EGR (jak widać na schemacie powyżej) sterowany jest podciśnieniem. Jak będzie słabe podciśnienie, to zawór EGR przestanie działać, pojawi się błąd i motor przejdzie w pracę awaryjną, czego konsekwencją...
Mam taki sam problem. Ten sam błąd i też wrażenie braku mocy mimo automatycznej skrzyni biegów jest to wyczuwalne. Co zauważyłem u siebie wywalenie błędu przywraca moc do 1-2 mocniejszego wdepnięcia pedału gazu. Wtedy błąd wraca i auto znowu się nie zbiera. Nie jest to tak drastyczne ucięcie mocy że nie da się na codzień jeździć ale brakuje tej dzikości...
Do sprawdzenia podciśnienia, zaworek podciśnieniowy od VNT, czujnik kopiowania turbo, czy gruszka nie jest dziurawa, czy geometria się nie zacina...
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący. ?? w cdi Popatrz dokładnie co ci jeszcze zerwało tym paskiem (np. wężyk z turbiny , czujnik ciśnienia lub temperatury powietrza etc.) Pozatym odczyt błędów ze sterownika jeśli pokaże zawór to do sprawdzenia wiązka na przedniej belce i podciśnienie.
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
Witam kolegów . Koledzy mam problem z turbiną , mianowicie jak odpalę zimny samochód to do chwili nagrzania się wszystko jest ok , ale kiedy auto osiągnie normalną temperaturę pracy to jak obroty przekroczą 2500 obr. pojawia się na wyświetlaczu Awaria silnika natychmiast Serwis . Z uwagi na fakt że pracuję w firmie związaną z regeneracją układów paliwowych...
witam panowie samochód jak w temacie zaczne od tego co zrobiłem zaślepiony egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze na biegu jałowym 2,3 V po pdodaniu gazu dochodzi do 3,8 V .Zastanawia mnie jedna rzecz wspólczynnik wypełnienia impulsu na elektrozaworze sterujacym doładowaniem po odpaleniu wynosi ok 10 % tak jak powinno i nie zmienia sie po dodaniu gazu...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
To, że po wykryciu usterki przez sterownik silnika jedziesz ma 120km/h to wynika z tego, że samochód przeszedł w tryb awaryjny i nie pozwoli na jazdę z większa prędkością, Ponowne odpalenie resetuje ten tryb. Wato jakbyś po pracy przejechał się z podpiętym komputerem i zrobił tzw. logi dynamiczne, po tym możemy zdalnie nakierować Cię na właściwy trop....
Witam. Mam problem z autem. Focus MK II 2.0 TDCI. 230k Straciło moc, tak jak był bez turbo. Nie kopci na czarno nie dymi na biało. Układ dolotowy trochę zaolejony, ale myślę że bez tragedii jak na taką konstrukcje odmy. Brak błędu na desce. Ale jak podpoiłem kompa za pośrednictwem FORSCAN wyskoczył P2263, ale dopiero po zrobieniu testów. Co zrobiłem....
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Kolega carrot ma rację, że opisana procedura dotyczy sprawdzania N75 sterujacego podciśnieniem a zatem takim jaki zastosowano w sterowaniu VNT a nie turbo z WG a wynika to m.in. z tego, że wartość rezystancji na N75 sterującym nadciśnieniem ma się zawierać w przedziale 25 do 45 ohm a nie 14 do 20 i druga kwestia - z żadnego króćca N75 w silniku 1Z nie...
Doskonale sobie zdaję sprawę co trzeba zrobić by z tego silnika wyjąć turbo i wiem, że nie jest to hop-siup ale pomyśl sam jakie jeszcze masz przed sobą możliwości by ustalić i wyeliminować przyczynę przeładowań - praktycznie żadne inne. Z całą pewnością nie jest tego powodem podciśnienie. Pompa tandem nie poda wyższego podciśnienia ponad to jaki ma...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa...
Chyba nie czytałeś dokładnie co napisałem... 1 turbina była w regeneracji 2 nieszczelności w układzie wydechowym?czyli co?kolektor jest cały uszczelki wymienione. 3 nieszczelności w układzie dolotowym sprawdzane-jak na odpalonym silniku zatkam rurę od turbo to silnik gaśnie.Jak nałożyłem na metalową rurkę dętkę i napompowałem powietrza to ciśnienie...
Serwo to wspomaganie hamulca zasilane podciśnieniem. Na tym przewodzie-wężu jest zaworek zwrotny, którego niesprawność może mięć duży wpływ na cały układ podciśnień. Skoro turbo sterowane jest podciśnieniem to jak najbardziej.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
"Oczywiście że znając ciśnienie(podciśnienie) w kolektorze dolotowym i temperaturę można zmierzyć masę. Prędkość w kolektorze a tym samym objętość powietrza mierzona jest za pomocą czujnika podciśnienia co przeliczane jest później pod kątem temperatury dzięki czujnikowi temperatury co pozwala otrzymać masową ilość powietrza." Tak,w teorii,a tu kolega...
Zderzak regulowałem odpinając przewody podciśnieniowe od zaworka i łącząc je ze sobą, tak że do gruszki turbo szło pełne podciśnienie z pompy vacuum. Zaworek zostawiłem podłączony tylko do przewodu elektrycznego żeby nie wywalił błędu na desce. Następnie 2000 obrotów - silnik w pełni rozgrzany, wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne i klima - zderzak...
Czujnik doładowania sprawdzałeś? Wężyki podciśnienia dobrze wpiąłeś. Turbo wg logów bije jak szalone. Albo to są głupoty albo turbo cały czas zawór WG jest zamknięty.
Mierząc ciśnienie zegarem wyeliminował bym czujnik na 100%. Ciśnienie doładowania to jest ciśnienie jakie pompuje turbina zazwyczaj jest ok 1 bara + ciśnienie atmosferyczne ok 1 bara mamy 2 bary w kolektorze ssącym. Dziś sprawdzę. Dzięki za rady Dodano po 3 Sprawdź szczelność pneumatyki łącznie z gruszką. Podciśnienie sprawdzone przy wakumpompie jest...
Mam następujące objawy w samochodzie Fiat SCUDO II Panorama 2,0 multijet 136KM rok prod 2007 (a zatem jeden z pierwszych egzemplarzy) Po jeździe w deszczu samochód nierównomiernie pracował - a teraz po ulewach dodatkowo zapaliła się kontrolka trybu awaryjnego i komunikat "depollution system faulty" samochód stracił moc (a wcześniej trochę szarpał -...
Ja podłączam czujnik zegarowy podciśnienia na trójniku przed gruszką. Pod samochodem widać sztangę od turbo. Przy przegazowaniu ma się poruszać.
Sztomel mam założony czujnik ciśnienia doładowania taki jak podałeś. Dzisiaj przypadkiem chyba znalazłem przyczynę, na pracującym silniku odłączyłem podciśnienie z egr i ku mojemu zdziwieniu podciśnienie cały czas otwierało egr a silnik rozgrzany do 90 stopni. Jak dobrze pamiętam to egr nie powinien być otwarty na 100% przy rozgrzanym silniku. Po odłączeniu...
Niestety z IC do pompy wtryskowej nic nie idzie. Trzeba poszukać, może gdzieś jest jakieś miejsce gdzie można wpiąć się z miernikiem podciśnienia. Poza tym w wężu idącym do IC jest jakiś czujnik elektroniczny - może można go wykorzystać ?? Pozdro !!
Witam Mam Citroena C4 2.0 HDI i od dłuższego czasu widzę usterkę o kodzie P2199. W zależności od źródła jej opisy to: Air temperature after exchanger signal. Coherence with the intake air temperature. Inlet air temperature signal fault (inlet air distributor) : Consistency between inlet air temperature (inlet air manifold) and inlet air temperature...
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów Jeśli problem wystapił sam - bez niczyjej ingerencji, EGR nie przepuszcza spalin , turbo jest z stałą geometrią ( silnik 80 km), nie ma przepływomierza , czujnik ciśnienia w kolektorze nie pokazuje pogody , układ doładowania jest szczelny , wtryskiwacze...
Wie ktoś jak załącza się zawór podciśnienia sterujący klapkami zawirowań. Czy jest jakiś czujnik dzięki któremu ten zawór puszczą podciśnienie. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź! Jak od zaworu podciśnienia odlacze kostke i zamierze napięcie na niej to jest 10v. A jak z kostki wezmę tylko plus a druga strona dotknie masy to pokazuje ponad 12v...
Witam, Odgrzeję trochę temat jeżeli mogę, Padło mi turbo w fucsie, kupiłem nowe turbo, 3krotne płukanie silnika, czyszczenie przewodów, nowy olej i filtry. Założyłem turbo, odpaliłem, super cichótka praca, po 300km, kontrolka (czerwony wykrzyknik) i koniec. Turbo nadal chodzi cicho, ledwo się wbija na obroty i tylko do 2900 tyś. Czytałem na wielu forach...
Witam wszystkich mam p problem z astrą którą doprowadza mnie do szału , mianowicie : Brak mocy , kręci tylko do 3000 I nie da się jechać w ogóle jak by turbo się nie włączyło (tryb awaryjny) czek się świeci ale . Zawór EGR został wymieniony i chodzi bez problemu Na następny dzień po naprawie zaworu EGR wymieniłem jeszcze sztywny przewód paliwowy gdyż...
Nie bierze z komina, bo odłączyłem komin. Bierze z łazienki czyli powietrze pokonuje drogę o 20 cm. dłuższą. zamykając klapę słyszę jak silnik podwyższa obroty, czuję wyraźne podciśnienie, które "przysysa" osłonę, ale tam przecież NIC NIE MA. Wentylator ssie jak młody cielak, więc pewnie wydmuch też jest prawidłowy, bo to to samo powietrze. Mimo wszystko,...
Panowie, jak w temacie. Laguna cierpi na brak mocy i to nie na zasadzie lekkiej utraty mocy, tylko albo jedzie normalnie, albo w ogóle nie jedzie. Zazwyczaj odpuszczenie i ponowne naciśnięcie gazu niweluje na chwilę problem. Co zauważyłem, to że po odpięciu podciśnienia z gruszki fakt że auto jest zmulone, ale reaguje na gaz za każdym razem i nic się...
Sprawa wygląda tak. Wyregulowałem dźwignię, przy podciśnieniu jest 0,76V. Nie dało to żadnego efektu ale zauważyłem też, że gdy podam na gruszkę pełne podciśnienie (pompką ręczną) to turbo nie chce się "rozkręcić". Nawet gdy auto jest na luzie, dając mu buta, kopci i stuka. Jak tylko ustawię dźwignię tak około 80% do 90% jest efekt, nie kopci, wchodzi...
Gruszka jest bez pamięci , taka zwykła tylko podciśnienie . Dodano po 1 Błędy jak potrzeba zaraz przeczytam bo mam wymontowany sterownik ale to nie problem Dodano po 22 innova ; p0183 , p138b , p0045 DS i autoscan identyczne ; 2c00 , 683d , 6630 świeca i zawór turbo się kasują i wracają po uruchomieniu , czujnik temperatury jest stały Dodano po 32 koleś...
Jest tak błąd wyskakuje za każdym razem tak samo ok minuty po odpaleniu wtedy sztanga się wsuwa ,cięgno się ponosi a zawór n75 przestaje dawać podciśnienie nawet jak dodam gazu to gruszka stoi i nie drgnie w górę czy dół n75 nie daje podciśnienia,ustawiłem na znaki jak było przed demontażem ,grucha trzyma ciśnienie sprawdzałem dużą strzykawką ,co ciekawe...
Nie będę zakładał nowego tematu więc pomyślałem że wrzucę tutaj.Ostatnio obserwowałem parametry w dth i nie podoba mi się jedna rzecz.Mianowicie chodzi o współczynnik wypełnienia.Na wolnych jest 0% a powinno byc chyba koło 65%.Może ktoś spojrzy na ekran ,widać tam ciśnienie zadane i rzeczywiste które niby przekracza (niewiele)ciśnienie zadane.Czy jest...
Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post na forum więc witam tym bardziej :) Ale do rzeczy. Mój ŚP.teściu miał Opla 2.0 DTi po chipie a auto było na tyle żwawe, że przy starcie ze świateł nie umiałem go dogonić swoją Vectrą b 1.8 LPG. Sam nieraz dostawałem szału, że jego 122kuce są takie żwawe a moje zdechłe. Potem to wiadomo jedno dziecko drugie...
schemat podciśnienie turbo podciśnienie turbo astra przewód podciśnienie turbo
montaż zmywarka siemens amilo instrukcja podłoga samochód
zelmer 01z013 samsung ue55ks8000
Szlaban osiedlowy na pilota - samoczynne podnoszenie i opadanie Wybór kleju do kondensatorów: epoksydowy, silikonowy czy termoprzewodzący?