Posiadam Vauxhall zafirę tourer 2.0cdti A20DTH 165KM. Od jakiegoś czasu mam problem z układem podcisnienia. Gdy uruchomie silnik to zawór podciśnienia turbo jest otwarty a po jakimś czasie jak silnik się rozgrzeje zawór się zamyka i odcina mi turbo, jaka jest tego przyczyna? Oto błędy jakie wyskakiwały mi na komputerze P2263-5B i P2263-61 Czy ktoś miał...
sprawdź zawór podciśnienia sterowania turbo i ogólnie podciśnienie oraz wąż łączący intercooler z turbiną, turbo to prosta sprawa nie jest tam za dużo filozofii ma pompować i tyle jak nie pompuje to znaczy jest gdzieś dziura
Witam. Problem z Passatem jak wyżej: historia jest długa wymienione wszystkie przewody i zawory podciśnienia turbo zregenerowane wymieniony wałek rozrządu oraz uszkodzone szklanki przepływka podmieniana nowa oraz z innego auta wymieniony filtr paliwa sprawdzony wydech auto po ruszeniu od razu przechodzi w tryb awaryjny diagnozy nie wykazują błędów jak...
n75 to zawór podciśnienia sterujący turbo jak to a4 1,9 tdi to zawór jest z przodu silnika po stronie pasazera docchodzą do niego trzy podcisnieniowe przewody, ma wplyw na zamulenie !!!
brak mocy podmień zawór sterowania podciśnieniem turbo węzyki całe od podcisnien a jak wtryski
Gruszka to nie tylko ma pracować ale ma być zaciągnięta do dołu.Jak nie to sprawdź podciśnienia i zawór turbiny.A czy turbo pompuje to nie wiem ale zdejmij węża to będziesz wiedział.Albo ściśnij węża a niech ktoś przygazuje.Obejrzyj wirnik chociaż od strony ssącej.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
Witam. Kolejne spotkanie z Connectem. Wymieniony czujnik ABS lewy przedni (ATE), nowy zawór podciśnienia turbo nr 9672875080 , oraz podmieniony na inny, używany, zawór sterujący doładowaniem nr 9688124580. Diagnostka po raz kolejny ForScan-em. Brak zapamiętanych błędów w historii. Wykonana kalibracja czujnika kąta skrętu, reset modułu SASM, PSCM. Teraz...
Obstawiam u ciebie problem ze sterowaniem turbo jak masz na podciśnienie to zmień zawór sterujący turbo chyba że jeszcze jest opcja wieszającego się egr te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje.
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Ten bezpiecznik poprzez przekaźnik ,,engine control,, zasila wszystkie newralgiczne elementy osprzętu silnika i sam sterownik, zasilanie z niego leci na przepływkę, zawór podciśnienia EGR, zawór turbo, sterowanie modułu świec. Trzeba sprawdzić po kolei zasilanie tych podzespołów aż znajdzie się przetarty przewód bo bezpiecznik pali się najczęściej z...
Pacjent Opel Vivaro B 2017 1.6 biturbo. Problem z doładowaniem. Wymieniono cooler, obie turbiny po regeneracji, wymienio 2 zawory podciśnienia od turbiny. Turbo ciągnie dopiero powyżej 3000 obrotów. Na n75 za silnikiem na dole od strony ściany grodziowej dochodzi podciśnienie ponad 6 i wychodzi ponad 5 ja jałowym. Na n75 na pokrywie silnika dochodzi...
Okazało się , że jest problem z podciśnieniem . Po odpaleniu samochodu po kilku sekundach na postoju auto traci podciśnienie, automatycznie dźwignia na gruszce turbo wraca do pozycji jak na wyłączonym silniku . Automatycznie wydech staje się głośniejszy i auto nie ma mocy. Podciśnienie utrzymuje się dłużej , jeżeli od razu po odpaleniu silnika rusze...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Szczelność dolotu sprawdzona. Układ podciśnienia sprawdzony. Po bezpośrednim podłączeniu pod zawór magnetyczny nie pokazuje podciśnienia
Wymieniłem przewody paliwowe na zwykłe gumowe- paliwowe. Przerobiłem powrót z wtrysków, idzie od razu do powrotu do baku. Założyłem zaworek zwrotny między filtrem a pompą, przy samym filtrze. Teraz silnik po długim postoju odpala bardzo dobrze. Paliwo się nie cofa. Pojawił się się niestety następny problem. Samochód ma mało mocy, ciężko wkręca się na...
W8tam. Auto trafiło do mnie w stanie braku mocy. Po naprawie podciśnień zawór turbo dalej nie sterował gruchą. Okazało się, ze MAF jest uszkodzony i stąd brak wysterowania zaworu. Po wymianie MAF na używany odczyt się pojawił, błędy zniknęły, turbo ruszyło ale... Pojawił się błąd stały niekasowalny P1627 i tryb awaryjny do 2k obrotów - tłumaczy jako...
witam mam podobny problem do 2500 tys. obrotów na każdym biegu jakbym ciągnął przyczepę bardzo powoli się rozpędza po osiągnięciu 2500tys. odczuwalny wzrost mocy. auto 1.9 z 2004 wymienione wszystkie filtry, płyny, pompa wtryskowa wysokiego ciśnienia po regeneracji, samochód w ogóle nie kopci, oleju nie ubywa. diagnostyka komp. bez błędów, parametry...
Witam wszystkich Tak jak w temacie: auto czy zimne czy ciepłe po mieście chodzi super do 4-tego biegu. Jak wyjadę na drogę i wrzucę 5-ty bieg to czuję jak słabnie i max obroty 3000/min i dalej już na każdym biegu do 3000obr max. Po wyłączeniu silnika znów chodzi do końca obrotów dopóki nie wbiję 5-tki, wtedy sytuacja się powtarza. Diagnostyka pokazyje...
Tak jak piszesz. Sprawdź probówka ledowa czy jest wysterowany. Podłączysz się do wtyki i powinna się jarzyc. Sprawdź podciśnienie przed zaworem, jak jest wszystko ok to zawór do wymiany
Dzień dobry wszystkim. Jako ,że jestem nowym użytkownikiem forum , to proszę o wyrozumiałość , gdybym pytał nie tu gdzie trzeba lub cokolwiek pomieszał . a więc do sedna ... Mam problem Z MB CLK 2004r 270 CDI 170-konny. Sytuacja wygląda następująco : Na biegu jałowym nie falują obroty. Silnik chodzi równo. Odpala od strzała. Auto od samego dołu ma odpowiednią...
Jakie korekcje na wtryskach, jakie ciśnienie daje turbo
Witam Mam tak samo. z tym ze mam błąd multiplikacja bankk 1 system za ubogi. jeżeli pojawi się ten błąd to auto dużo pali. przewody podciśnienia sprawodzone, zawór sterowania turbo nowy, sąda lambda przed kat nowa. komputer pokazuje ze za uboga mieszanka a tak nie jest bo widać to po świecach i zapachu spalin. ma ktoś jakiś pomysł ?
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Błąd usunąłeś, ale czy usterki została naprawiona? P2263, gruszka turbo, czujnik na niej, podciśnienie i zawór podciśnienia turbiny.
Turbo trochę przeładowuje, do sprawdzenia zawór sterujący, upustowy, szczelność podciśnienia turbiny, lub sama turbina się zacina i jest do czyszczenia.
Brązowy - Zasilanie 12V - pin 2 w wtyczce przy zaworze do pinu 35 w sterowniku , Biały - masa pin 1 przy zaworze do pinu 48 w sterowniku.
No ale dokładnie, jakie ma być podciśnienie, jak ustawić linki, o jaki zawór chodzi.
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
jaka może być przyczyna, że traci na mocy? -Turbo -Podciśnienie -Zawór n75 -Przepływomierz -Filtr paliwa -Nieszczelny dolot -Problem z EGR lub jego sterowanie -Problem z pompa paliwową. Bez diagnozy można tak wymieniać.....
Audi 6 99.r 1.9tdi 110km. Sprawdzone : czujnik ciśnienia,przepływka,egr,zawór n75, podciśnienie ok. Sztanga turbo pracuje bez oporów,gruszka też ok. Wydech ok węże turbo ok. Auto nie ma doładowania notlauf.... błąd 17958 Pod obciążeniem pompuje max 1.4 bar Turbo ok bez luzów suchutkie itp. Brak pomysłów... Proszę o jakieś porady.
Skoro wchodzi w tryb awaryjny to zapewne jest jakiś błąd zapisany. z logów widać przeładowanie przez co właśnie odcina TURBO. Sprawdź podciśnienia, zawór N75, i zmienną geometrie turbiny.
Podciśnienia są na wszystkich 3 zaworach? Sztangę od turbo wciąga na maxa?
Kolega znalazł w końcu usterkę . Uszkodzona była membrana w zaworze DV turbiny i na zimno przepuszczała ,więc w wężykach tworzyło się nadciśnienie zamiast podciśnienie , przez co nie wysterowywał zawór przy pompie powietrza wtórnego.
To świadczy o tym, że zawór wysterowuje turbinę na max swojej możliwości a ciśnienie w układzie dolotowym zmienia się nieznacznie. Albo się tnie turbo, albo zawór, albo podciśnienie. Wszystko o czym wcześniej mówiliśmy. Tlko potrzeba rzucić okiem przez kogoś kto przerobił kilka afn-ów.
Egr jest nowy sprawny a przepustnica jak by zamykala to chyba by bylo brak mocy a tu jest reszta oki klapy w kolektorze tez sprawne tzn ruszaja sie. Jeszcze mam pytanko podcisnienie na zaworze regulujacym turbo ile powinno byc? Bo za zaworem jest tule samo jak na vacum pompie czyli gdzies 0.9 i na zaworku od klap w kolektorze tez jest 0.9 a z tego co...
Mam w c3 dwa błędy - p11b2 p14a4 - wymieniono: cały EGR + bypass, turbina z czujnikiem kopiowania, podmieniono: przepływkę, zawór turbo, sprawdzono: przejścia z bypass, przepływki do ECU, podciśnienia z bypass egr, turbo. Jedyne wartości które się rozjeżdżają to położenie kopiowania turbo - zadane i czytane ... reszta jak z podręcznika. Nie mam już...
problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
https://obrazki.elektroda.pl/9870321200_... Witam, mam problem z doładowaniem na zimnym silniku Saab 9-3 2.2tid, dopiero po kilku lekkich przegazówkach jedzie jak rakieta, wszystko wysprawdzane: turbo, gruszka, zawór podciśnienia, intercooler, wszystkie przewody, żadnych błędów, tylko widzę jest zaślepiony EGR i założony emulator,...
Podłącz ten przepływomierz na miejsce. Sterownik będzie pamiętał o tym ale przy sprawnym przepływomierzu nie wpływa to na dynamikę jazdy. Do sprawdzenia, - odczytać sterownik na błędy(może coś wyjdzie co naprowadzi na usterkę) - sprawdzić podciśnienia(wężyki) -zawór egr - sztanga w turbo - drożność wydechu - drożność dolotu - szczelność dolotu - filtr...
Witam, sprawa wygląda tak: Sharan 1.9 TDI 116 km po wymianie turbo, regeneracji wtryskiwaczy dalej ma muła, odcina go po zresetowaniu, jedzie przez chwilę normalnie, ale mulasto. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny. Dolot cały, intercooler cały, zawór N75 cały, podciśnienia, przewody dobrze podłączone, całe. Po wymianie turbo mniej razy go odcinało, ale...
Żadnych błędów? A parametry sprawdzone? Przepływka podmieniona? A filtr powietrza sprawdzałeś? Czujnik doładowania inny? A sprawdzałeś jakie jest to ciśnienie? Zawór turbo? A sztanga od turbo rusza się?
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie.
Witam. Chciałem się dołączyć do tematu bo mam taki sam problem ale bym chciała dodać że turbina po regeneracji a zawór wymieniony a robi to samo co u kolegi Dodano po 11 Witam. Chciałem się dołączyć do tematu bo mam ten sam problem. Tylko że mam turbo po remoncie i wymieniony zawór podciśnienia.
Proponuje sprawdzić układ podciśnienia turbo włącznie z zaworami nim sterującymi, zdarza się, że one przestają działać i turbo się nie włącza. Proponuję poznać zasadę działania turbo. To jest forum techniczne. Co znaczy że turbo się nie włącza? Posiada jakiś włącznik?
Test jest prosty odpiąć wężyk idący do gruszki turbo najlepiej przy zaworze n75 i specjalną pompką odsysać i sprawdzic przy jakiej wartości podciśnienia dojdzie do ogranicznika. Jak nie ma pompki to weżyk do dzioba i ssiesz i patrzysz czy sztanga sie cofa i czy grucha szczelna. Może jeszcze być n75 padnięty lub źle podłączone wężyki do niego.
częstą usterką jest przepływomierz ale nie zawsze. Sprawdź szczelność układu podciśnień i poprawność podłączenia wszystkich elementów.na każdym zaworze jest opis vac-do podciśnienia i "out"-do elementu wykonawczego.można na próbę podmienić zawór np.od recyrkulatora na TURBO.
IV. jw, ale wzrost wartości jest bardzo duży lub ciągły, po czym wartości w kolumnie 3 spadają na długo, lub całkowicie - mamy zapieczone kierownice (turbo do czyszczenia/regeneracji) , lub problem ze sterowaniem turbo (najczęściej uszkodzony zawór N75, pęknięty wężyk podciśnienia) Wszystko pięknie. Ale w tym przypadku nie ma kierownic turbo.
Turbo dalej daje tylko 1450 mbar. Przepływomierz raczej dobry nieszczelności w logach nie widać . Sprawdź czy dolot jest drożny szczególnie intercooler. Jak masz możliwość omiń zawór n75 i połącz wężyk od gruszki Turbo bezpośrednio z podciśnieniem. Wtedy log. Miernika podciśnienia jak mniemam nie masz żeby sprawdzić czy jest prawdłowe.
Witam To tylko z multimetru, mój skaner do multidiag pro program dephi lecz na tym sprzęcie brak informacji o pracy czujnika różnicy ciśnień, program nie pokazuje doładownia turbo tylko zmianę napięcia na zaworze podciśnienia.
Panowie, dzięki jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi, pompa vaccum była sprawna i sama turbina też. Rozebralem wszystko raz jeszcze i okazało się, że do zaworu N75 dochodziło podciśnienie natomiast od zaworu do turbo już nie. Zamieniłem zawór od turbo z zaworem od EGR połączyłem wszystko raz jeszcze i turbo wstaje i EGR wstaje :). Dodano po 53 Panowie,...
Zawór od turba jest otwarty ponad 65 procent co powinno być notlaufem. Turbo albo ma zapieczone łopatki albo grucha w oleju albo podcisnienie nie dochodzi do niej. Turbo martwe.
A wryskiwacz sterujący ok filtr paliwa ok? koło zębate na wale ok? zawór n108 ok?turbo nie przeładowuje?przepływka ok?podciśnienia ok?to na razie tyle.Jak coś sprawdzisz lub zrobisz porządną diagnostyke spróbujemy pomóc.
Zamieniłem zawór EGR z tym od turbo i niestety nic się nie zmieniło. Podłączyłem innymi wężykami dla pewności. Dokonałem więcej pomiarów podciśnienia a po południu zrobię logi dynamiczne na tym zmienionym zaworze. Pomiarów dokonywałem na biegu jałowym bez gazu. Podciśnienie przed zaworem, tam gdzie jest ten zbiornik na podcisnienie miernik wpięty zamiast...
Przepustnicę wyczyściłem spróbuję rozebrać EGR oraz rurkę która do niego dochodzi i też to wyczyszcze tylko zastanawia mnie dlaczego nie mam podciśnienia wiadomo że EGR nie musi załączyć się od razu po odpaleniu silnika ale po chwili lub przy delikatnym stuknięciu w pedał gazu a tutaj nic zero zastanawiam się czy może coś jest nie tak z tym zaworem...
Geometria? Pytanie co to za silnik? Kod ? Bo tam powinien być wastegate (klapka co upuszcza spaliny bokiem zamiast na wirnik turbo) skoro to 90 km. No chyba że ktoś zrobił konwersję z wastegate na VNT co by wyjaśniało wszystko bo wtedy trzeba odwrócić działanie N75. Zrób jeszcze test podłącz bezpośrednio do turbo podciśnienie (bez zaworu N75 ) czy wtedy...
Prawdopodobnie chodzi ci o przewód, który idzie do zaworu wodnego na odcinku vacuum. Jest zaworek dławiący podciśnienie, żeby płynnie się otwierał. Od turbo masz 2 inne zawory plus sterowanie klapą na małym turbo. Jeden zawór jest na pokrywie u góry, a drugi jest na rozrządzie przytwierdzony.
Więcej informacji znajdziesz na forum Forda https://forum.fordclubpolska.org/index.p... zapraszam U1900 - błąd CAN - często występuje przy problemach na magistrali komunikacyjnej, albo przy odczycie błedów byle jakiej jakości interfejsem P0047 - obwód sterowania zaworem turbosprężarki - może być nieszczelność na przewodach podciśnienia sterowania gruszką,...
Na początek to sprawdź czy sztanga zaciąga do końca . Potem odczytaj dane z czujnika położenia. Słabe podciśnienie ,złe jego wysterowanie,albo uszkodzony czujnik położenia, takie opcje są możliwe.
Gość nie ma podciśnienia w LT często taki zawór na układzie chłodzenia spuszcza nie potrzebnie podciśnienie. A wracając do sztangi to spotkałem się już z wieloma teoriami.
Witam Mam Citroena C4 2.0 HDI i od dłuższego czasu widzę usterkę o kodzie P2199. W zależności od źródła jej opisy to: Air temperature after exchanger signal. Coherence with the intake air temperature. Inlet air temperature signal fault (inlet air distributor) : Consistency between inlet air temperature (inlet air manifold) and inlet air temperature...
Witam, mam problem z Citroenem C4 grand Picasso 2.0 bluehdi 2014, oznaczenie silnika AHX. Problem polega na szarpanki, kangurzeniu podczas mocnego przyspieszania w zakresie 1500-2500 obrotów na 4-6 biegu. Efekt jest taki jak by podczas przyspieszania trzymać wciśnięty do oporu gaz, po 2 sekundach go odpuścić do połowy i znów wcisnąć. Brak błędów w sterowniku....
Jak przeładowywuje turbo to zawsze stoi zmienna geometra, jakby uszkodzony był zawór bądź jakieś podciśnienie to miałby niedoładowany silnik.
Błąd P2564 Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit Low.Opel/Insignia/2.0 cdti, silnik A20DTH. Borykam się z tym błędem już dobrych kilka dni. Auto normalnie jedzie, nie ma żadnych problemów z mocą. Zauważalny wzrost zużycia paliwa, bardzo szybkie napełnianie się DPF. Wymieniłem gruszkę turbo, zawór podciśnienia. Pomierzyłem napięcie na wtyczce...
Witam mam taki problem a mianowicie od jakiegoś czasu w mojej RAV4 2001 rok silnik 2,0 D-4D zaczął dziać się pewien problem. Podczas jazdy na 3,4 albo 5 biegu jak się wciśnie gaz do podłogi to samochód tak jakby dziwnie przyśpieszał, na przykład na 4 biegu w granicach 1,7 bądź 2 tyś obrotów- gaz w podłogę i przyśpieszanie nie jest płynne tylko takie...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Witam, Na wolnych obrotach sztanga turbo sprężarki otwiera się na full a jak doda się gazu to słychać tzw. ''zagranie na zaworach'' jeżeli sciągne wężyk podciśnieniowy automatycznie problem znika. Wymieniłem zawór sterowania podciśnieniem ale dalej to samo. Z góry dziękuje za pomoc
Najpierw trzeba sprawdzić szczelność wężyka wychodzącego z przyłącza P2 zintegrowanego zaworu magnetycznego. Jeśli wężyk będzie cały a na jego końcu będzie wyczuwalne podciśnienie (po przytknięciu doń palca) to trzeba wymontować i sprawdzić zawór EGR czy się uchyla np. po podpięciu do króćca jego siłownika wężyka z przyłącza P6 zdjętego wcześniej z...
Klapy bez podciśnienia są w pozycji otwartej.Sam siłownik je tak ustawia.Jak egr jest off to trzeba tylko podłączyć zawór turbo.Przecież jest opis na zaworkach vac wejscie podciśnienia out wyjście na siłownik.Zawór klap musi byś wpięty ale tylko elektrycznie reszta może być zaślepiona.Sprawdź lepiej podciśnienia i zobacz czy sztanga została wciągnięta...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Przewód dotykał tylko do gumki w metalowej obudowie serwa, ale nie był wciśnięty i podciśnienie uciekało bokiem, a z racji tego, że przewód idący od pompy tandemowej ma zamontowany zawór jednokierunkowy, to turbo i EGR działały prawidłowo.
Do 26000RPM pompuje słabo. Może być źle ustawiona sztanga po regeneracji i turbo nie działa w pełnym zakresie - to ny tłumaczyło brak "dołu". Może też być uszkodzony wężyk podciśnienia lub sam zawór sterujący. Ja pominął bym zawór sterujący turbiną i spiął na chwilę na krótko. Jeśli auto odzyska dół i będzie PRZEładowywać to można przyjąć, że turbo...
Peugeot partner 1,6 HDi 2014r. Błędy z turbo, dziwna regulacja. Ogólnie peugeot po uszczelnieniu ach i wymianie turbo na regenerowane. Ale przed regeneracja też nie chciał jeździć normalnie. Więc tak. Błąd łapie z czujnika na gruszce Bład pomiar pozycji turbo P2565 turbo o stałej geometria, zwarcie do plusa, przerwa w obwodzie. Efekt pracy jest dziwny....
Odłączyłem odmę z układu doładowania. Jak na razie auto nie wchodzi w tryb awaryjny. Wyczyszczę jeszcze węże przy wylocie z turbiny i sprawdzę, czy z powrotem zajdą olejem. Jeśli tak - turbo do regeneracji. Wymienię jeszcze wężyki podciśnienia.
Dzięki, a to pełne podciśnienie to ile powinno mieć ?
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Witam powinienieś najpierw zdjagnozować kompem , ale zobacz podciśnienia czy szczelne nie poprecierane itp te od turbo oraz sprawdz zawór turbiny
Witam. Posiadam Passata B6 z silnikiem 1.9TDI BLS 105km z 2006r. Robiłem remont silnika, przy okazji pozbyłem się chłodnicy spalin. Potrzebuje pomocy/schematu jak prawidłowo podłączyć przewody podciśnienia, tak aby turbo prawidłowo pracowało. Dodam, że mam nowy zawór N75 oraz nowy przepływomierz BOSCH. W necie znalazłem taki obrazek, ale nie bardzo...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
To już masz prawdopodobnie przyczyne tam powinno być podciśnienie. Możesz sprawdzić także gruszke przez podłączenie przewodu i wciaganie powietrza przez usta i patrzenie jak dzwigienka się wychyla czyli wchodzi w gruszke. Zatkaj językiem przewód i zobacz czy gruszka trzyma ciśnienie. A później zobacz dokąd idzie przewód pod jaki zawór i spróbuj go podmienić...
Cześć, Auto: Peugeot 508 kombi, 1.6 diesel BHZ, 2016r Problem to błędy w silniku P1496 i P2563, w aucie rozbierana góra w celu wymiany termostatu a więc również jakieś wężyki od podciśnienia były odpinane ale nie te od turbiny. Błąd P2563 był obecny przed rozbiórką natomiast P1496 zaczął pojawiać się już po montażu przez ten czas auto stało ponad tydzień,...
Sprawdź podepne się pod temat ja już walczę z tym dobry rok brak mocy jedzie jakby ciągnął przyczepę z kamieniami do stówki nie więcej, byłem zmuszony wymienić silnik między czasie po awaria wycieku płyny poszła uszczelka pod głowicą przebieg 600t . Na postoju jak przytrzymiesz na obrotach klamocze przebiera i zaczyna dymić , pozmieniałem turbo małe...
Witam wszystkich. Mam podobny problem z moim C5 (2004r FL, RHR)z takim samym silnikiem. Brak mocy, szarpanie autem po wyrównaniu jazdy, podczas przyśpieszania nie szarpie ale po dłuższym czasie wywala „ depollution system faulty”. Po kilku uruchomieniach błąd znika. Z elementów które już wymieniłem to przepustnica dolotu powietrza (wytarte...
To wytłumacz dokładnie jak to działa, na forum volvo są opisane 2 zawory od tego turbo. Jeden własnie na ciśnienie, a drugi w inna stronę, na zasadzie dławienia. Tylko po co jest podłączone podciśnienie pod ten zawór sterujący? http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=184...
jakiekolwiek informacje Do sprawdzenia: - przepływomierz powietrza - sonda lambda - wiązki przewodów w/w - zawór przy turbinie - przewody podciśnienia - zużyte świece - usterka cewki WN - usterka ECU
Witajcie Po latach bezproblemowej eksploatacji moją Fronterę B 2.2DTI 2001r - X22DTH spotkał problem. Silnik pracuje nie równo. Przy dodawaniu gazu lekko trzęsie. Jest wrażenie jakby pracował na 3 garach. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Jest wyraźnie słabszy. Dłuższa jazda skutkuje błędem P0190. Błąd czasem znika sam. Zagadka jest następują. Odłączenie...
Witam. Mam problem z moim Seatem Toledo II 1.9 TDI. Mianowicie chodzi o turbo doładowanie i zawór N95 podciśnienia. Szukałem przyczyny i cały czas jest to samo, jak nie zawór, to przepływomierz. Przepływomierz wymieniłem 2 razy, zawór chyba już 4 sztukę (N75 ten pierwszy z biały od strony filtra, po prawej stronie, wydaje mi się ciągle się zapycha albo...
Witam i proszę o szybką pomoc, mam problem z moim passatem gdyż nie ma mocy, jedzie nie więcej jak 100, brak z podciśnieniem i brak sterowania na turbo, co może być powodem? Zawór n75 wymieniony na nowy oryginał i nowe wężyki, proszę o pomoc...
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
Witam wiem że może odgrzewam temat ale ręce mi już opadają. Jak w temacie było uszkodzone turbo wymieniłem na nowe (naprawdę nowe!!) I praktycznie zaraz po odpaleniu zapala się kontrolka silnika i świec żarowych samochód wchodzi w tryb awaryjny. W komputerze wtrysku błąd P2563 . sprawdziłem podciśnienia wszystko ok wymieniłem zawory sterujące podciśnieniem...
Peugeot 508 1.6 e-hdi 115 km, błąd p0299 zbyt niskie ciśnienie doładowania. Turbo zregenerowane sprawdzane kilkukrotnie, zawory sterujące wymienione, podciśnienie przy gruszce 0.8 bara a mimo to gruszka nie chce zejść do samego końca, brakuje kilka mm. Na przyrządzie do sprawdzania gruszki wystarczy 0.6 bara ładnie schodzi do samego końca i trzyma....
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją audiczką, a mianowicie nie ma mocy i turbo tak jakby załączało i rozłączało(szarpanie podczas przyspieszania. Podciśnienia wymienione na nowe, turbo nowe, robiona głowica i pompki(synchro ustawione, Bipy w normie). Wymieniłem również przepływomierz i zawór N75(na starym jest przeładowanie, a na nowym niedoładowanie)....
sprawdź zawór sterujący turbiną. lubią często padać . zamień wężyki podciśnienia i pomiń go na próbę, sprawdź też czy gruszka w turbo pracuje i się nie zacina.. mam to samo auto z tym samym silnikiem , objawy były identyczne.
yyyyyyy znowu zonka mam ......... miałem 2.2 CDI coupe teraz mam 2.7 sedan i ani w jednym ani w drugim nie miałem czegoś takiego jak przetwornik połączony z kolektorem ssącym który ciśnieniem daje jakikolwiek impuls ... może masz na myśli zawór EGR który jest sterowany podciśnieniem???
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Zawór kopiowania Turbo działał odwrotnie czyli odwrotnie sterował zaworkiem n75. Po wymianie problem znikł. Można go wykręcić i ręcznie naciskać i patrzyć czy pojawia się podciśnienie na vacumetr. Bo po wykręceniu gruszki nam nie zaciągnie bo czujnik robi jako uszczelnienie. Proszę o info czy pomogłem
zawora podciśnienie zawora turbo turbo zawora
amazon assistant prądu gniazdku zapalniczki centralny zamek sygnalizacja
trabant schemat trabant schemat
Wymiana panelu sterującego w piekarniku parowym Bosch Laptop włączony, diody świecą na niebiesko, ekran czarny