No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
Witam wszystkich! To mój pierwszy post tutaj. Posiadam Opla vectre C 1,9CDTI, 120KM, 2005r. Auto zakupiłem 3 lata temu z Belgii. Chciałbym się podzielić swoimi działaniami jakie przeprowadziłem w aucie jakis czas po zakupie, gdyż miałem objawy jakie jak są tu oraz na innych forach opisywane. Może komus pomogę. OBJAWY 1. Auto gasło przy ruszaniu. 2....
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
Sprawdziłem wakuometrem podciśnienia nie wygląda tam żeby coś było nie tak. Jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki kolektora nie za bardzo rozumiem czy to chodzi ci o wejście do turbiny, ponieważ tylko jedna rura idzie od filtra do turbiny - załączam zdjęcie, jeśli masz jakiś sposób na zatkanie/ zatrzymanie ciśnienia tak aby utrzymać te 0,5 - 1 bara proszę...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Czujnik położenia klap G336. Mam z nim problem. Nie do wyjęcia bez demontażu kolektora ssącego - za duże koszty. Prośba o rozwiązanie projektowe Na myśl przyszło mi wykonanie komparatora napięcia. Podstawiłbym go za czujnikiem, aby dawał prawidłowe napięcia tj. +3V= dla klap zamkniętych i +1V= dla otwartych. Silnik to 2.0 TSI CAWA z rodziny EA888. W...
Chwilę mnie nie było ale dodam jeszcze może komuś się coś uda podpowiedzieć. Po dalszym zagłębianiu się w silnik a dokładnie w sondy okazało się że po ich wykręceniu są białe 🙆 więc niestety ale całkowicie był rozsypany Kat i zatkał częściowo wylot do tłumika. teraz jest go brak (chwilowo) ale problem pozostał tylko tyle że się zmieniło to że występuje...
Zrobione, okazało się że za czujnikami na tej dużej rurce od sterowania turbem, jeden wężyk miał pęknięcie, co ciekawe nie jest to wężyk od podciśnienia turba, tylko idzie z kolektora do czujnika, i przy kolektorze jest taki filterek, i przy nim była dziurka. Nic nie było widać bo jest to zasłonięte, dopiero po wykręceniu czujników widać ten filterek.
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
wystarczy wpisać w gugle :) Nieszczelność kolektora wydechowego Nieszczelność podciśnienia w silniku Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2 Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa) Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza Nieprawidłowe...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Tak nr te same sprawdzałem kilka razy katalogi . Podciśnienia są ok ssa , założone dobrze weżyki , zbiornik ciśnienia też wygląda ok, a waz do turbo dalem Nowke, sztanga turbo chodzi ok, odpinalem weżyki sprawdzałem. Sprawa wczoraj myślałem że załatwiona bo skręceniu tej śrubki egr, a dziś jak uszczelniłem wszystko na kierunku od zaworu egr do kolektora...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
A czujnik podciśnienia kolektora ssącego?
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Trochę bez sensu doprowadzać do zaworu EGR podciśnienia z kolektora żeby sterownik miał informcję, skoro w kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia, który w zupełności (wg mnie) by wystarczył.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
tak jak mówię u mnie ten czujnik nie był wcale podłączony i tak samo zawsze paliła, ja ogólnie w tym ryłem bo nie trzymała wolnych obrotów i wymieniłem kompa i podłączyłem ten czujnik dzięki czemu nie było już żadnych błędów ale działało IDENTYCZNIE, a problem to była dziura w membranie parownika przez co gaz syczał tym cienkim wężykiem od podciśnienia...
Mechanik wspominal mi że może imobilajzer szwankuje ? Czym prędzej zmień mechanika. (at)piotrekwoj1 wyjaśnił dlaczego. Wymienione: świece, kable, moduł zapłonowy, nowa pompa paliwa, czujnik temperatury nowy oryginał, uszczelniony dolot, wszystkie przewody podciśnienia nowe i dalej nie odpala. Jak to był pomysł mechanika to wsadź mu to w mordę i niech...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Jak na obrotomierzu nie widać to problem zapewne nie jest z obrotami, a z wypadającymi zapłonami - przyczyna zwykle jest w przewodach zapłonowych, fajkach lub cewkach zapłonowych (przebicie). Zwykle takie zjawisko nasila się w wilgotne dni, ustępuje...
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem ( masy lub objętość przepływu powietrza obwód zakres/wydajność problem) P0101 to też niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką) Ten błąd daje popalić jednak...
też mam problem z obrotami w golfie4 1,6 SR wymienione uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą oraz pomiędzy 2 częściami kolektora do tego wyczyszczona przepustnica choć bardzo brudna nie była do tego sprawdzony dolot wąż do serwa wężyki podciśnienia nie wiem jak gruszka od sterowania klapami adaptacja VAGiem nie robiona ale odłączony aku i nic...
Jeśli to BRC, to sprawdz, czy z króćca podciśnienia reduktora nie wypływa gaz, najlepiej pianką z mydła. Natomiast sterownik ma czujnik ciśnienia i zmniejszając mu ciśnienie niewiele to da, ponieważ komp zwiększy Ci dawke gazu. Jedynym realnym sposobem na uleczenie problemu jest sprawdzenie szczelności inst. pod kątem wypływu gazu do kolektora (reduktor,...
obrazki się nie ładują czujnik przy komputerze to MAP sensor czyli czujnik podciśnienia kolektora ssącego, bez niego też silnik zapali, choć będzie trochę nierówno pracował w Cieniasie czujnik wstrząsowy jest pod deską rozdzielczą centralnie na środku, w seju możliwe że też, ale nie koniecznie, tak czy inaczej "czek" czyli "marchewka" musi się zaświecać...
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Dzisiaj jeszcze raz się przyglądałem na spokojnie wartościom mierzonym i chyba znalazłem usterkę. Czujnik podciśnienia kolektora dolotowego przy -2C pokazywał +115C Ciekawe czy to jest cała przyczyna, za co on odpowiada?
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i jego instalacja. To ten z wężykiem idącym od kolektora do czujnika.
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
Dzięki za podpowiedzi… Póki co zamontowałem czujnik spalania stukowego w innym miejscu na bloku silnika. Komputer już nie pokazuje błędu ale silnik nadal nie wkręca się na obroty. Sprawdziłem stopień sprężania na cylindrach, jest po 11 na każdym czyli OK. Był opóźniony zapłon więc przyspieszyłem go na +10 i silniczek zaczął pracować równiej ale...
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
Sprawdziłem, ciągłość jest, widocznie mógł uszkodzić się podczas demontażu. choć samego również z kolektora wyjąłem i tylko spryskałem WD. Trudno wymienię na nowy i powinno być po problemie. Dodano po 1 Do tego trzeba w końcu zrozumieć że częściowe czy pełne otwarcie EGR ,EVAP zmienia wartość przepływu przez przepływomierz . Tak jak zaślepienie EGR...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Istotnie uczepiłem się silnika krokowego jak rzep psiego ogona. Wprowadziłem ECU w stan diagnosyki, kontrolka wtyrysku wyświetliła kod 12. Podmieniłem czujnik podciśnienia kolektora ssącego, sprawdziłem przewody podciśnienia, filtr powietrza. Przepustnica czysta brak luzów. Pomysły mi się skończyły pozostał krokowiec jako że to on odpowiada za sterowanie...
Jak ściągne przewody podcisnienia z elektrozaworu i spotkam je ze sobą to zawór sie rusza, chciałem sie upewnić w którym położeniu zawór otwiera, a w którym zamyka spaliny, zauważyłem że normalnie przy pracującym silniku przy swobodnym przyspieszaniu obrotów, zawór nie rusza sie ani trochę czyli wniosek taki że zawór stale jest chyba zamknięty, co jest...
hmm w sumie od dłuższego czasu miałem tak że po jeździe na gazie trzeba było bardzo długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik wystartował... zupełnie jakby po zgaszeniu dostawał się gaz do kolektora dolotowego... nawet jak się zdjęło listwy wtryskowe to śmierdziało gazem potem. Po kilku dniach było ok. Tzn silnik odpalał jak należy, gaz uciekał. Wszystko...
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Czujnik podciśnienia zasysanego powietrza trzeba sprawdzić. Po lewej stronie kolektora ssącego zamontowany jest, styki elektryczne i czy nie jest przytkany.
Witam kolegów po długiej przerwie. Przejechałem od tego czasu ponad 2500km, w ciągu których wymieniłem czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym, ale nie wprowadziło to żadnych zmian. Auto zostało odstawione do mechanika, który z mojego polecenia wymienił m. in. uszczelki kolektora dolotowego, a także postawił swoją diagnozę - jednak uszkodzona przepustnica....
W fordzie tym można samemu przeprowadzić diagnostykę opis łatwo znaleźć w internecie.Czasami wina leży w przewodach dlatego należy sprawdzać przejścia.W niektorych fordach między czujnikiem podciśnienia a kolektorem ssącym znajduje się taka mała puszeczka na przewodzie gumowym,usuń ją i podłącz bezpośrednio czujnik do kolektora ssącego.
Fajnie że ktoś tak szybko odpowiedział. :) To ja wykorzystam kolegę, dokładny błąd to: 17439 - Manifold Change-Over Valve (N136): Setpoint Not Reached Zawór N136 to ten co na kolektorze jest z dochodzacymi rurkami podciśnienia. Sprawdziłem zwrotny i sprawdziłem czy otwiera i zamyka pod wpływem impulsu, wszystko działa. Czyli to że "Setpoint Not Reached"...
Witam Jeśli problem wciąż istnieje: Współczuję . Mam takie samo auto. Ja nie znalazłem mechanika, który by mi pomógł. Miałem ten sam problem z tym, że objawy nasilały się szczególnie w terenach górzystych gdzie wnpm jes wyższe i ciśnienie atmosferyczne niższe . ( Jeżdżąc po Zakopanem musiałem nie dopuścić do spadku obrotów poniżej 2000 bo ..... Sam...
Hej! Wygląda na to, że czujnika podciśnienia w kolektorze nie masz, jest od dołu kolektora część nazwana podgrzewacz, on nie ma oczywiście tu nic do rzeczy ale jest z uszczelką i tam może nie ma szczelności. Odpowietrzenie zbiornika paliwa też nie idzie do kolektora więc tu też nie ma problemu. Takie objawy to moim zdaniem 1. Niewłaściwy skład mieszanki...
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Witam tutaj zgromadzonych Problem polega na tym że jak sie wkreci powyżej 2k obrotów (+-) to jakoś to auto idzie. Przykapca na czarno czasami na fest czarny dym ale tylko do 2.5k potem cisza Z kontrolek to świeci się serwis (ale to raczej od poduszki bo gaśnie) Kontrolka świec żarowych (ale ta jak ma chumory to gaśnie ale wtedy auto kreci sie maks do...
a nie jest to czujnik ciśnienia atmosferycznego?? czyli tego na zewnątrz kolektora? może byc umieszczony w sterowniku lub gdzieś pod maską , na silniku niepołaczony do kolektora
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Nie wiem jak sobie to wyobrażasz na mapsensorze od gazu. masz tam dwa króćce jeden mierzy ciśnienie drugi podciśnienie. To są dwa osobne czujniki. W takcie pomiaru oba ulegną zniszczeniu. Czujnik od pomiaru ciśnienia zniszczy podciśnienie a czujnik od pomiaru podciśnienia zniszczy ciśnienie. Potrzebujesz czujnik który mierzy jednocześnie ciśnienie i...
Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj to w VW wyciagnij węzyk ssący z czujnika nastepnie podłącz do niego inny węzyk ale tamten z kolektora zatkaj :), następnie spróbuj zassać powietrez przy włączonym silniku MAP Sensor to czujnik podciśnienia w kolektorze,jeśli działa prawidłowo, to zwięszając podciśnienie (np. przez zassanie powietrza z tego...
Witam Proszę o pomoc a mianowicie jak sprawdzić czy jest sprawny Czujnik podciśnienia, który cienkim czarnym wężykiem jest podłączony do kolektora ssącego Ford Focus MK2 LIFT 1.8 TDCI Rocznik 2006 Pozdrawiam
przy gwałtownym domknięciu przepustnicy regulator biegu jałowego powinien nie dopuścić do zbyt nagłego wzrostu podciśnienia w kolektorze ssącym. Moim zdaniem problem w regulatorze lub kanałach do niego(jeżeli jest to zawór obejściowy) Pozdrawiam
CZujnik podciśnienia to taka mała kostka zamontowana najczęściej na grodzi między kabina a silnikiem i podłaczona do kolektora ssącego wężykiem.
Witam Panowie i Panie (z racji 8 marca :D) czy może ktoś posiada golfa 2 z silnikiem 1,8 benzyna z mono wtryskiem, potrzebuje schemat lub zdjęcia z rurkami podciśnienia. Dokładniej z wyjścia kolektora wtrysku wychodzi u mnie w samochodzie trójnik do którego jest podłączony przewód z tłumikiem do MFA , ale drugie odejście jest otworzone i nie podłączone....
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego. Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach...
tak, mapsensor to czujnik podciśnienia podłączony do kolektora ssącego. Doczytałem sie w jakiejśc stronce internetowej o wartościach napięć z sądy lambda przy rozgrzanym silniku i idę pózniej sprawdzić na oscyloskopie i mierniku jakie są jej wartości napięć. Sądzę że i ona może mieć wpływ, jeśli jej zakres jezt zawężony to będzie włąśnie zubażać dawkę...
Jeszcze myślę, czy to nie jest tak, że te wężyki: 1) podciśnienia V i 2) ciśnienia P nie są ze sobą łączone po takim SP w czujniku ciśnienia AEB 013. No bo po co byłby doprowadzony wężyk V do AEB 013 skoro on nie mierzy podciśnienia? Inna możliwość to taka, że to jest czujnik podciśnienia typu: Jest podciśnienie/nie ma. Ma ktoś może opis do tego AEB...
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest umocowany gdzieś w okolicy podszybia.Jest to użądzenie z trzema kabelkami i podłączony do niego przewód podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego. Gdy tylko spadnie ten przewodzik z czujnika albo z kolektora błąd ten będzie natychmiast i silnik dędzie nierówno pracował.Wogółe należy sprawdzić wszyskie przewody...
Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć: Do którego kabelka na cewkach podpiąć Stag4 (brązowy) Domyślam się, że na cewce obsługującej pierwszy cylinder, ale który kabelek ? Jest czarny i brązowy (tak samo jak i w drugiej cewce). Dojdę multimerem do tego ? (powinien być + czy - ?) Czy komuś udało się wejść z dyszami "od góry" kolektora ssącego? Widziałem...
Witam ponownie, przepraszam za tak długą przerwę ale sami wiecie święta urlop wyjazdy i jakoś zaszło. Do listwy matrixa zmontowałem wtyczkę: http://obrazki.elektroda.net/50_12637338... http://obrazki.elektroda.net/49_12637339... ... to wszystko podłączyłem do silnika, podłączyłem pod komputer i włączyłem autokalibrację (po rozgrzaniu...
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:...
powiem szczerze... sprawdz sobie na poczatek rozrzad a pozniej cisnienie cylindrow bo najprawdopodobniej spadlo ci cisnienie w 1 lub 2 cylindrach... mialem podobny przypadek... martwi mnie to klepanie szklanek... moze ktoras sie zablokowala i nie domyka jakis zawor?!? Rozrząd ok, ciśnienie sprawdzę. Wątpię, że szarpanie to wina niedomykania się zaworu,...
Witam Odświeżam temat. Mam Audi A4 1.8 ADR, 170tys przebiegu, właśnie byłem u mechanika wymienić metalową uszczelkę z tyłu silnika pod pokrywą zaworów z której ciekło (czujnik położenia wałka rozrządu) zaraz pod łańcuchem napinającym (trudny problem z wyciekiem oleju). Przy okazji wyszło na jaw ze mam problem z przepustnicą i czujnikami przy dolocie....
Witam, jest problem z VW polo classic 97 rok, 1.4 60km AEX. Problem związany jest z podciśnieniem kolektora ssącego, po gwałtownym dodaniu gazu obroty spadają do około 600 silnik zaczyna się dusić i po około sekundzie wchodzi na obroty które utrzymuje już równo, na gazie jest jeszcze gorzej bo po gwałtownych dodaniu gazu często silnik zgaśnie. Problemu...
Możesz dalej wymieniać po kolei samochód. Jeżeli to czujnik temp. to nie ten z 1 zapinką tylko taki z wtyczką na 2 piny (kolor niebieski w oplu przeważnie). Odepnij go na próbę, zaświeci się check, ale powinien wtedy dobrze pracować na ciepłym silniku. \Objawy, które opisujesz mogą wskazywać na: -lewe powietrze -uszkodzona sąda lambda -uszkodzony czujnik...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Jeżeli myslisz oczujnku na ścianie grodziowej lecz podłączonego do kolektora ssącego to jak zresztą wszystkie czujniki powinny być sprawne żeby sterownik mógł obliczyć optymalną dawkę paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Wczoraj wieczorem na szybko zamontowałem nowy czujnik a stary chciałem zrobić jako kalibracyjny ale autokalibracja się nie powiodła – silnik zgasł mimo że kalibracyjny czujnik podciśnienia działał normalnie w programie miałem żółtą kropeczkę na MAPA i pocienienie. U mnie jest zrobione tak: Listwa wtryskiwaczy lewa -> wężyk -> ...........................................
Najpierw bym sprawdził czy kolektor nie łapie lewego powietrza.Czasami dobrze wyglądający przewód podciśnienia może być zparciały.Spróbuj przy podłączonym czujniku podłączyć miernik "+" do pinuB,"-"do masy.Przy włączonym zapłonie napięcie powinno wynosić ok.4,35v.Na pracującym silniku b.jałowy 1,5v,przy hamowaniu silnikiem 1,0v,całkowite otwarcie przepustnicy...
Prawdopodobnie ktoś zmieniał pasek rozrządu i nie zwracał uwagi zbytnio na koło od napędu urządzeń pomocniczych myśląc, że "podkręci" zapłonem na koniec. A tu niestety zonk, bo zapewne sterownik/komputer nie był zablokowany, więc mechanik "swoje" a komputer "swoje". Wpisz w wyszukiwarkę "timing adjusting Digifant" i powinieneś coś znaleźć. Po Polsku...
Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc...
witam:) U mnie jest podobnie, mechanik stwierdził że trzeba zmienić dawkę paliwa ale odłączyłem przewód od podciśnienia ten , który idzie od kolektora ssącego do czujnika i nie czuje żadnej różnicy, samochód idzie tak samo jak poprzednio.Czy według Ciebie powinienem pojechać do serwisu i najpierw ustawić nastawnik czy lepiej wymienić wężyk i ten czujnik...
Z tą częścią daj sobie spokój. Jest to zawór termiczny, jak jest zimno to się otwiera i wtedy klapa w filtrze powietrza się przestawia tak żeby ciągnął ogrzane powietrze z nad kolektora wydechowego. Jest to moduł, czujnik lub jakiś zawór który łączy wężyki które powodują podciśnienie w paliwie... Zastanawiam skąd taki pomysł, może masz coś namieszane...
Hmm samochód gaśnie podczas hamowania silnikiem , czyli w takiej sytuacji następuje wzrost podciśnienia w kolektorze ssącym {a ukł zajmującym sie tą wartością jest czujnik podciśnienia } masz możliwość go przełożyć na próbę ? , być może to on nawala w chwili jak działa na niego tak duże podciśnienie. WSkazówke podałem ci od tak z głowy :) , na twoim...
dlaczego?przecież podając mu ciśnienie z kolektora dolotowego do reduktora z tyłu będziemy mieli taki właśnie efekt wzrost dawki gazu względem wzrostu ciśnienia doładowania.czyli na odwrót niż zwykła instalacja podciśnieniowa... czy tak? Dodano po 42 piszesz że reduktor musi dawać ciśnienie 0.2 0.3 ale to tylko od sekwencji by sie nadawał a ja mówie...
Witam i baardzo proszę o poradę. W skrócie: Pewnego dnia peugeot przestał palić na jednym cylindrze. Dopiero po dwóch dniach i trzech mechanikach dopatrzyłem się, że zsunęła się wtyczka napięciowa z wtryskiwacza. Niestety po usunięciu tej usterki coś jest dalej na rzeczy: - silnik pracuje nierówno,faluje, - przygasa (czasami) na wolnych obrotach, -...
witam ja wymieniam na reduktor brc genius bez problemu trzeba przerobic czujnik temp. i nie podłączać podciśnienia z kolektora ale jak jest brudny gaz to zaden ci długo nie pojezdzi z mojej praktyki widze ze klienci tankujacy na orlenie mają najczystrze filtry f.lotnej Dodano po 4 producent znając problem wprowadził nową poprawioną wersje.jeśli zmieniać...
Ok, zamienię kawałek kolektora ssącego razem z wtryskami (mam golfa z silnikiem APF), sprawdzę ciśnienie na listwie paliwowej,regulator podciśnienia reż opanuję, czujnik wału oraz koło też do podstawienia - ale to kłopotliwe więc na koniec. W sterowniku silnika zero błędów, auto nie kuleje "CIĄGLE" robi to krótkimi dynamicznymi czasami
Zapowietrzenie to bajka. Brak benzyny jak najbardziej, ale po dolaniu powinien odpalić. Co do kontrolki rezerwy to może nie działać. Powód banalny- uboga wersja auta. Najważniejszy przewód podciśnienia to czujnik ciśnienia bezwzględnego Map Sensor. Znajduje się na grodzi i lepiej żeby połączenie było szczelne a kostka elektryczna wpięta. Inaczej nie...
Jeszcze pozostaje Ci czujnik przepływu wagi powietrza jak i czujnik temperatury powietrza, lub czujnik od przepustnicy, masz podawaną dużą ilość paliwa , a sondy jak piszesz masz w porządku, więc pozostał Ci czujnik powietrza i przepustnicy, które też są odpowiedzialne za dawkowanie paliwa w stosunku do powietrza, obejrzyj też przewody od podciśnienia...
Jest on zbudowany nastepujaco: Od kolektora ssacego prowadzi do niego gumowy wezyk podcisnienia, ktory podaje informacje do czujnika piezoelektrycznego wlasnie o cisnieniu w kolektorze. Do calego urzadzonka prowadza 3 przewody:masa,+5V,przewod z sygnalem do komputera wtryskowego. Sygnal stanowi napiecie od 2,5 do 4,7V, wprost proporcjonalne do ilosci...
Wszystko jasne.Sprawdzłlem czujnik i elektrozawór iglicowy biegu jałowego.Były ok.To samo jeśli chodzi o centralkę i urządzenia sterujące pracą gaźnika.Sprawcą wszystkiego okazał się kompensator podciśnienia kolektora ssącego.Fałszywe powietrze zubożało mieszankę paliwową przy zamkniętej przepustnicy.Usunięcie uszkodzenia i regulacja gaźnika przywróciły...
mój nick wskazywał by pewną prawidłowość - szczególnie jego końcówka :/ potrzebuje kogoś kto się zna i stwierdzi co jest nie tak, najlepiej byłego pracownika autoryzowanej stacji VW :p z wawy przyczyny, znalazłem na necie, może się komuś przyda... pompa paliwa - ciśnienie filtr powietrza przepustnica popychacz pompki paliwowej przepływomierz cewka,...
Według mnie problem z falowaniem obrotów może mieć ścisły związek z nieszczelnością kolektora dolotowego . Aby to sprawdzić wystarczy założyć zegar na podciśnienie na kolektor . Wartośc mierzona powinna wynosić około 400 mili barów podciśnienia i powinna być stabilna . Druga sprawa to czy przepustnicz jest czysta - przemyj ją od weenątrz benzyną ( dokładnie...
Wiem gdzie jest gniazdo diagnostyczne. Poza błędem 12 nic nie ma. Podmieniałem silniczek krokowy, wtryskiwacz, sonde lambda, servo, moskowałem czujnik temp. kolektora i nic silnik dalej gaśnie, pracuje na ok.1000 obr niestabilnie i gaśnie. Po odłączeniu węża podciśnienia od serwa czasami po 3 uruchomieniach wskakuje na większe obroty ale też nie stabilne....
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą rzeczą jaką zrób to wyjmij zawór EGR i go po prostu przeczyść...
stag 4 to bardzo dobry sterownik sekwencyjny i jest 4 cylindrową wersją staga 300 więc nie ma o co dymu robić. Alaska to bardzo dobry reduktor do tej mocy silnika i z całą pewniścia nie pracuje z ciśnieniem 1,8 bara. Ten dobry zestaw uzupełniają bardzo przyzwoite wtryskiwacze.Jeśli to nie działa to monter jest kompletnym laikiem i cos generalnie skopał....
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
zapewne w Gol4 na środku na podszybiu - łatwo nie jest..... uwaga na szybę. Oczywiście schemat dotyczy oprzyrządowania silnika i nie jest zaciemniony niepotrzebnymi układami. A tak na marginesie jak masz muła w aucie to zdejmij wężyk z siłownika klapy gaszącej i zaślep go czymś i się przejedź lub sprawdź sam siłownik czy nie przepuszcza podciśnienia...
Witam. Jestem nowy w klubie Nissana, a więc bardzo proszę o wyrozumiałość;-) Mam następujący problem z moją Micrą. Po odpaleniu na zimnym silniku w cieplejsze dni dosyć szybko wyłącza mi się ssanie. Kiedy się to stanie przy próbie szybszego dodania gazu silnik się dławi. Wystarczy, że przy zdjętej pokrywie filtra powietrza przymknę ręcznie przepustnicę...
czujnik podciśnienia kolektora ssącego zawór podciśnienia kolektora ssącego mazda czujnik podciśnienia
silnik bezprzewodowy silniki kowal czujnik tlenku węgla czadu
laptop dziwne zawieszenia laptop dziwne zawieszenia
Jak zdalnie wyłączyć falownik SUN-5K-SG03LP1-EU? Końcówki mocy w radiomagnetofonie Philips D8614