A czujnik podciśnienia kolektora ssącego?
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
Chwilę mnie nie było ale dodam jeszcze może komuś się coś uda podpowiedzieć. Po dalszym zagłębianiu się w silnik a dokładnie w sondy okazało się że po ich wykręceniu są białe 🙆 więc niestety ale całkowicie był rozsypany Kat i zatkał częściowo wylot do tłumika. teraz jest go brak (chwilowo) ale problem pozostał tylko tyle że się zmieniło to że występuje...
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
obrazki się nie ładują czujnik przy komputerze to MAP sensor czyli czujnik podciśnienia kolektora ssącego, bez niego też silnik zapali, choć będzie trochę nierówno pracował w Cieniasie czujnik wstrząsowy jest pod deską rozdzielczą centralnie na środku, w seju możliwe że też, ale nie koniecznie, tak czy inaczej "czek" czyli "marchewka" musi się zaświecać...
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
Istotnie uczepiłem się silnika krokowego jak rzep psiego ogona. Wprowadziłem ECU w stan diagnosyki, kontrolka wtyrysku wyświetliła kod 12. Podmieniłem czujnik podciśnienia kolektora ssącego, sprawdziłem przewody podciśnienia, filtr powietrza. Przepustnica czysta brak luzów. Pomysły mi się skończyły pozostał krokowiec jako że to on odpowiada za sterowanie...
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
tak, mapsensor to czujnik podciśnienia podłączony do kolektora ssącego. Doczytałem sie w jakiejśc stronce internetowej o wartościach napięć z sądy lambda przy rozgrzanym silniku i idę pózniej sprawdzić na oscyloskopie i mierniku jakie są jej wartości napięć. Sądzę że i ona może mieć wpływ, jeśli jej zakres jezt zawężony to będzie włąśnie zubażać dawkę...
Kalmoty z fiata Uno, Zrobiłem to a'la Bosch Monojetronic. Był pewien problem, bo w tym systemie zasada pracy opiera sie na tym, że znana jest pojemnośc kolektora ssącego i na tej podstawie skonstruowana jest mapa, więc trzeba było dokonac pewnej korekcji w elektronike. Polecam ci raczej jakiś system bazujący na czujniku podciśnienia.
Miałem dokładnie ten sam problem, brak wolnych obrotow na zimnym silniku. Przyczyna prozaiczna, sprawdziłem przewody podciśnienia. Jeden się zsunął (nie wiem od czego). Drugi prowadzący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia, pękł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
W fordzie tym można samemu przeprowadzić diagnostykę opis łatwo znaleźć w internecie.Czasami wina leży w przewodach dlatego należy sprawdzać przejścia.W niektorych fordach między czujnikiem podciśnienia a kolektorem ssącym znajduje się taka mała puszeczka na przewodzie gumowym,usuń ją i podłącz bezpośrednio czujnik do kolektora ssącego.
Czujnik podciśnienia zasysanego powietrza trzeba sprawdzić. Po lewej stronie kolektora ssącego zamontowany jest, styki elektryczne i czy nie jest przytkany.
Witam Proszę o pomoc a mianowicie jak sprawdzić czy jest sprawny Czujnik podciśnienia, który cienkim czarnym wężykiem jest podłączony do kolektora ssącego Ford Focus MK2 LIFT 1.8 TDCI Rocznik 2006 Pozdrawiam
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Czytnik map to inaczej czujnik podciśnienia, "kostka" z rurką podłączoną do kolektora ssącego, ten odbiornik to kij wie, (może coś z centralnym), kierunkowskazy to najprościej po prostu na chwilę wyjąć cały przerywacz.
Witam obok naczynka przy podszybiu jest czujnik podciśnienia do niego idzie węnżyk od kolektora ssącego zobacz szczelność [ma kość na 3piny] oraz przewody od pochlaniacza oparów
Sprawdzić czujnik podciśnienia, jego połączenia, napięcie zasilania. Wymienić/ naprawić uszkodzone części. Sprawdzić zgodność wskazań czujnika ze zwykłym wakumetrem.
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Czujnik ciśnienia bezwzględnego jest umocowany gdzieś w okolicy podszybia.Jest to użądzenie z trzema kabelkami i podłączony do niego przewód podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego. Gdy tylko spadnie ten przewodzik z czujnika albo z kolektora błąd ten będzie natychmiast i silnik dędzie nierówno pracował.Wogółe należy sprawdzić wszyskie przewody...
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Sprawdzić trzeba czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw. czujnik MAP
Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia...
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Z kolektora-trzeba sprawdzić czy wężyk w połączeniu z czujnikiem są szczelne. Na króciec przy kolektorze można założyć inny wężyk(lub ściągnięty ten łączący z czujnikiem) i sprawdzić drożność otworka w kolektorze(króciec w kolektorze łączy wężyk z przestrzenią wewnątrz kolektora). Poprostu połączenie kolektor-czujnik ma być na 200% szczelne(czujnik...
CZujnik podciśnienia to taka mała kostka zamontowana najczęściej na grodzi między kabina a silnikiem i podłaczona do kolektora ssącego wężykiem.
Ja uważam, że winny jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Te czujniki są dosyć awaryjne, lubią się zawieszać. Tym bardziej że komputer na niego wskazuje.
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Owik nie myl czujnika cisnienia atmosferycznego z czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym!
Nic nie kombinuj. Sprawdź podciśnienie. Jaki masz czujnik 1 czy 2. Na czujnikach jest wszystko opisane, musi być podłączone tak jak sztuka każe inaczej nie będzie auto jeździło. Jeżeli wartość podciśnienia się nie zmienia to jak może zachodzić sterowanie dawką rozprężanego gazu w reduktorze. Z kolektora ssącego przewód podciśnienia idzie do czujnika...
Między innymi z czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Bląd z opisem Pomiar obciążenia................ często wynika z brudnej przepustnicy
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Mercedes silnik V6 benzynowy (2400, 2800 ccm >1998 r.), proszę o podanie lokalizacji czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, przewodów ciśnieniowych łączących kolektor z czujnikiem. (intake mainfold sensor)
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym,zamocowany na ścianie grodziowej w okolicy serwa.
Witam szukam czujnika, który będzie posiadał wyjście cyfrowe bądź analogowe i umożliwi mi dokonania akwizycji ciśnienia w kolektorze ssącym w zakresie -1 ... +1,5bar (względem atmosfery). Zrobiłem rozeznanie w produktach motoroli serii MPX i nie jestem pewien jaki typ układu pozwoli mi dokonać pomiaru tj. differential, absolute czy gauge. Wydaje mi...
Jak wyświetla błąd P1160 czujnik ciśnienia doładowania to jak może nie być? Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli MAP SENSOR, cz. ciśnienia doładowania jest w silniku turbodoładowanym Dodano po 1 A jak to zrobić? Oddaj do warsztatu gdzie mają wiedzę, sprzęt i potrafią tego użyć Na koniec pytanie- sam robiłeś rozrząd w tym silniku bo wcześniejsze...
A może czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym - tam chyba jest taki GM-owski z wężykiem?
Witam,mam problem auto w trybie awaryjnym po podpięciu vaga błędów brak natomiast nie ma odczytu ciśnienia doładowania jest pokazywane cisnienie admosferyczne,w vw szedł wężyk podciśnienia z kolektora ssącego do czujnika ciśnienia w sterowniku silnika,tu to wyjscie jest zaślepione a więc skąd jest brany ten pomiar i gdzie to audi ma sterownik silnika,turbo...
miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie...
Podjechałem na kompa pokazał błąd P0234 - Błąd podciśnienia turbosprężarki. Mechanik wymienił czujnik podciśnienia na kolektorze ssącym Błędna interpretacja błędu, tak czy siak masz kłopot z doładowaniem...
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Od tego moze byc ten wezyk, a tego tez powodu może być problem z praca silnika
Ważny jest tez węzyk ciśnieniowy podłaczony do mfa ( przetwornik podciśnienia z kolektora ssącego ) Jeśli wystepuje nieszczelnośc to pokazuje głupoty (zawyża) średnie spalanie Pozdrawiam
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Jeżeli myslisz oczujnku na ścianie grodziowej lecz podłączonego do kolektora ssącego to jak zresztą wszystkie czujniki powinny być sprawne żeby sterownik mógł obliczyć optymalną dawkę paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym jeśli jest sprawdzić, jak nie wymieniałeś jeszcze to sprawdź świece. posprawdzaj dokładnie instalacje czy nie przerwane jakies kable.
witam:) U mnie jest podobnie, mechanik stwierdził że trzeba zmienić dawkę paliwa ale odłączyłem przewód od podciśnienia ten , który idzie od kolektora ssącego do czujnika i nie czuje żadnej różnicy, samochód idzie tak samo jak poprzednio.Czy według Ciebie powinienem pojechać do serwisu i najpierw ustawić nastawnik czy lepiej wymienić wężyk i ten czujnik...
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Podglądnij na zgaszonym silniku jak i na odpalonym jakie ciśnienie widzi sterownik, czytając sygnał z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym. Rozumiem że okablowanie sprawdzone żadna kostka nie wypadła, wszystkie podciśnienia na swoim miejscu? Nie słychać charakterystycznego syczenia w okolicach kolektora ssącego kiedy silnik uda się w...
Witam, Ciekaw jestem jak rozwiązałeś ten problem. Właśnie mam podobny i będę już 3 raz rozbierał kolektor i listwe wtryskową. U mnie urwany jest plastikowy trzpień na zaworze podciśnienia. kleje go bo kosztue 500zł. Ale ciekaw jestem czy czujnik ozycji klapek od dolotu nie jest uszkodzony jeszcze. Proszę jeszcze o kontakt na GG czy tam maila, zawsze...
czujnik halla spradzony, zastanawiam sie co może być uwalone bo wczoraj auto było wpięte pod kompa i nie wykryło nic co może powodować brak iskry ... a może to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym albo sterownik ?
Przewodem tym połączony jest czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP sensor) z kolektorem. Komputer sterujący dostaje sygnał z tego czujnika o aktualnym podciśnieniu w kolektorze ssącym. Jest to bardzo ważna informacja dla prawidłowej pracy silnika. Jeśli chcesz się bardziej zagłębić to wpisz wyszukiwarce - map sensor.
Witam! Dzięki za porady. Ostatnio wymieniłem też uszczelki pod kolektorem wydechowym, więc od tej strony raczej nieszczelności nie powinno być :). Kolektora ssącego jeszcze nie ruszałem. Czy ktoś orientuje się jakie mają być parametry na czujniku podciśnienia? Jeżeli mam prawidłowe to strona ssąca powinna być szczelna. Napięcie na sondę dochodzi, to...
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Sondę sprawdzałem bylem u elektryka astra była podłączona pod komputer sonda jest sprawna, na z czytaniu kodów byłem i pokazało mi błąd teraz nie pamiętam dobrze,ale chyba 35 lub 34 coś że czujnik podciśnienia bezwzględnego , od razu dopowiem że czujnik podmieniałem (map sensor) z innej astry. u mnie po zamianie non stop to samo żadnej poprawy,więc...
Stary takie pytanie to totalna ignorancja. Od tego jest wyszukiwarka!!! (czujnik podciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.....ale czy to coś ci pomorze, znajdź dobrego fachowca)
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
Witam ponownie, przepraszam za tak długą przerwę ale sami wiecie święta urlop wyjazdy i jakoś zaszło. Do listwy matrixa zmontowałem wtyczkę: http://obrazki.elektroda.net/50_12637338... http://obrazki.elektroda.net/49_12637339... ... to wszystko podłączyłem do silnika, podłączyłem pod komputer i włączyłem autokalibrację (po rozgrzaniu...
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Trudno coś powiedzieć bez podłączenia komputera diagnostycznego i odczytania kodów błędów i obserwacji danych czasu rzeczywistego. Takie silniki są bardzo wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu (tylko i wyłącznie na blokadach i naciąg paska zgodnie z procedurą) O poprawności ustawienia rozrządu świadczy wartość podciśnienia w kolektorze ssącym na...
Witam. Kolego Kocio6 po podłączeniu pod program diagnostyczny komputer wykazał uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Przełożyłem czujnik z innego auta i dalej ten sam błąd. Raczej dwa czujniki uszkodzone to nie możliwe. Zwłaszcza że drugie auto jest sprawne. Teraz pytanie czy jakaś nieszczelność w kolektorze ssącym może pokazywać ten...
Falowanie obrotów na benzynie często jest spowodowane nieszczelnością w podciśnieniu. sprawdź wszystkie wężyki. Czy ktoś wie jak jest rozwiązany czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ? Czy coś takiego w ogóle jest ? W innych silnikach jest czujnik MAP a w omedze ?
A co tam ma być trudnego? Podciśnienie do regulatora ciśnienia, do czujnika podciśnienia, serwo oraz zawór przełączający kolektor ssący. A przy przepustnicy wężyk jeden od pokrywy zaworów.
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
ciśnienie na każdym cylindrze 11 bar https://obrazki.elektroda.pl/4693160800_... porobilem 3 zdjęcia ale każde takie same to wstawiam 1 zaznaczam że mam zestaw do mierzenia kompresji za 50zł z allegro który ma zawór shredera jedynie przy manometrze na wężu i na końcówkach nie ma więc pomiar może być zaniżony o te 1-2-3 bary i ciśnienie...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
O VGIS juz pisałeś i przyjąłem to do wiadomości. O jakim czujniku temperatury powietrza piszesz? Ładowanego? Czy zasysanego? Zasysane jest ok - opór termistora odpowiedni do temperatury i taki sam jak cieczy chłodzącej na zimnym silniku. A ładowne to nie wiem czy jest czujnik, a jeśli jest, to gdzie. Drugi koniec plastikowego wężyka trafia do elektrozaworu...
Ekonomizer to właśnie wakuometr, podłączasz do kolektora ssącego, za przepustnicą - pewnie będziesz już tam miał jakieś gotowe króćce, choćby do serwa czy czujnika podciśnienia. Nie musisz go skalować, przecież już jest wyskalowany. Oczywiście będzie działał tylko w zakresie od -1 do 0 (VAC). "Czerwone pole" to 0 do -0,2, "żółte" od -0.2 do -0.35, "zielone"...
witam serdecznie mam problem ze swoją skodą 1.3 mpi (tylko benzyna bez gazu), chodzi oto że nie wchodzi na obroty i strzela w kolektor ssący,dusi się. komputer nie pokazał żadnych błędów. wymieniłem już: czujnik położenia wału,filtr powietrza,świece,rozrząd. podmieniałem z innej skody(sprawnej) przepustnice,wtryski,i ten czujnik podciśnienia w kolektorze...
Po latach dodaję kilka swoich spostrzeżeń w w/w temacie. Mianowicie Xantia 2.0 16V 98, gaśnie na benzynie i lpg, sporadyczne okresy wolnych obrotów raczej w zakrsie temp. 40-80stC. Gaśnie po wciśnięciu sprzęgla, a również zdażało się, że podczas jazdy, po zatrzymaniu, odpala bez problemu, ale wyłącznie bez pedalu gazu! Wymieniłem czujnik temperatury(zielony)...
Widziałem w aucie kolegi taki wynalazek jak kontrolka "economy". Była to dwubarwna dioda, która zmieniała kolor gdy pedał gazu był głęboko wciśnięty. Z tego co się zorientowałem to działa to na zasadzie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, który jest sprzęgnięty z kontrolką. I teraz pytanie czy korzystanie ze wskazań takich gadżetów ma sens? Czy...
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
przepływka wprowadza duże podciśnienie co spowoduje nadmierny wzrost podciśnienia w mikserze i w efekcie wyssiewanie zbyt dużych ilości gazu z parownika w stosunku do zassnego przez silnik powietrza bez przepływki będzie chodził normalnie tylko jak zapalisz przy -15? sterownik DIGIJET nie ma trybu awaryjnego - jak coś się zepsuje to pracuje nieprawidłowo...
Witam panowie jak w temacie problem z błędem wykrycie fazy zintegrowanej z zapłonem, zapalaniem. Błąd stały czytany pp2000, nie da się wykasować pojawia się tuż po uruchomieniu silnika. Świece podmienione, cewka również bez zmian.Wtryski sprawdzone, instalacja do ECM przedzwoniona i przemierzona. Ciśnienie paliwa sprawdzone, kompresja również. Nawet...
Pomijając dyskusje na temat iskry zapłonowej, to jakbym czytał o moim aucie. Start chwila i PAH!!! PAH!!! Był padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i dawało za dużą dawkę paliwa. Może uszkodził się przy przekładce, może wtyczka uszkodzona. Błąd ortograficzny poprawiłem.
Tak a jak jest silnik zimny i sonda nie pracuje dawka paliwa jest większa niż po zagrzaniu silnika do temperatury pracy właśnie na podstawie czujnika temperatury. Także będę się upierał że temperatura raczej nie ma za dużego wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu , chodź kto wie. Jak już to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ma więcej do powiedzenia.
Ok, zamienię kawałek kolektora ssącego razem z wtryskami (mam golfa z silnikiem APF), sprawdzę ciśnienie na listwie paliwowej,regulator podciśnienia reż opanuję, czujnik wału oraz koło też do podstawienia - ale to kłopotliwe więc na koniec. W sterowniku silnika zero błędów, auto nie kuleje "CIĄGLE" robi to krótkimi dynamicznymi czasami
co do pyt. 5. Czujnik to tzw MAP-sensor. Rozpoznaje podciśnienie panujące w kolektorze ssącym i tym samym określa obciążenie silnika
Jedt jakis otwor w rurze od dolu ale nic z niego nie wychodzi do rury tylko jakis kabelek od dolu Nie ma jakichś pustych dziur w dolocie, wszystko winno być szczelne, zaślepione, zatkane innym przewodem, lub czujnikiem. Nie ma tam nic co pasuje do tej dziury ? http://dochevroleta.pl/pl/p/czujnik-temp...
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
A od kiedy przy 2,5 jest przepływomierz....? Jest czujnik mierzący podciśnienie w kolektorze ssącym wbudowany w komputer, wężyk sparawdzałem, jest drożny.
Raczej nie. Mam na myśli nieszczelności za czujnikami, przepustnicą itp. (kolektor ssący, ewentualne wężyki podciśnienia). Sama obudowa filtra nie powinna mieć na to wpływu.
a to ci się będzie powtarzać ja miałem ten sam problem od 2 lat. przyczyny mogą być 3, ale prawdopodobne 2: 1. fakt silnik krokowy ale nie do końca, 2. map sensor (czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ) ja wymieniłem silnik krokowy a okazało się że map. 3. Sonda możliwe choć ww. pozycje bardziej prawdopodobne. Pozdrawiam Marcin
czy czujnik ECU to czujnik temperatury do komputera, i jak sprawdzić te czujniki. Gdzie jest, i czy jest w peugeot 306 czujnik podciśnienia na powietrzu w kolektorze ssącym, i jak coś takiego sprawdzić. Bo np. miałem czujnik ten na wlocie powietrza z filtra zabrudzony olejem, i nie wiem czy jest sprawny. przepłukałem go benzyną.
Witam! Również posiadam Polo 1.4 z '98 roku i mam ten sam problem. Podczas jazdy gdy chce przyspieszyć wyraźnie czuć szarpanie i brak mocy np. ciężko dobić do 100km/h. W dodatku spalanie wrasta +2l !Już sprawdzałem wiele rzeczy. Ostatnio sprawdzany silnik pod kompem i wyszło że sonda Lambda działa poprawnie. Wszyscy się wypowiadają że najprawdopodobniej...
Wygląda to wszystko na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, ewentualnie z czujnikiem podciśnienia (może tylko z jego wężykiem).
Witam Odświeżam temat. Mam Audi A4 1.8 ADR, 170tys przebiegu, właśnie byłem u mechanika wymienić metalową uszczelkę z tyłu silnika pod pokrywą zaworów z której ciekło (czujnik położenia wałka rozrządu) zaraz pod łańcuchem napinającym (trudny problem z wyciekiem oleju). Przy okazji wyszło na jaw ze mam problem z przepustnicą i czujnikami przy dolocie....
Niestety nie mam tej książki i maluszka już od roku. W elegancie jest moduł zapłony z czujnikiem położenia wału korbowego i czujnikiem podciśnienia w "kolektorze" ssącym. Do tego jest potrzebny kawałek wiązki z wtyczką do modułu (kabel do czujnika jest ekranowany) Moduł jest pod maską po stronie kierowcy( przy cewce zapłonowej). Czujnik podciśnienia...
Masz Kolego niesprawny reduktor parownik gazu,przewodem podciśnienia jest bez ograniczenia dostarczany gaz do kolektora ssącego co nie powinno mieć miejsca.reduktor do regeneracji lub wymiany.Odłącz przewód podciśnienia reduktora od kolektora ssącego odpal na automacie i sprawdż czy z przewodu podciśnienia nie wydostaje się gaz. Wróciłem do tego gazu...
domniemam że silnik HCS CFI (filtr powietrza na silniku).Objawy i kod (jeśli dobrze odczytany) wzkazują na rzadkie uszkodzenie czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym (metalowa kostka na przegrodzie z jednym wężykiem do kolektora).Choć częściej występowało uszkodzenie sondy lamdy na rurze wydechowej , i wtedy było tak duże spalanie (a kody nieadekwatne...
Mechanik wspominal mi że może imobilajzer szwankuje ? Czym prędzej zmień mechanika. (at)piotrekwoj1 wyjaśnił dlaczego. Wymienione: świece, kable, moduł zapłonowy, nowa pompa paliwa, czujnik temperatury nowy oryginał, uszczelniony dolot, wszystkie przewody podciśnienia nowe i dalej nie odpala. Jak to był pomysł mechanika to wsadź mu to w mordę i niech...
Ja to widzę tak: — Niewłaściwy odczyt z któregoś z czujników (temperatury cieczy chłodzącej lub powietrza dolotowego, albo czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym lub ciśnienia atmosferycznego), powodujący wprowadzenie dużej korekcji dawki paliwa. Jest to do zobaczenia pod komputerem diagnostycznym. — Uszkodzenie w ECU. Można spróbować...
zawór podciśnienia kolektora ssącego czujnik kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora
skrzynka bezpieczników laguna bloody sterowniki telefon alcatel instrukcja
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi głowica omega
Lokalizacja przycisku zasilania w Hondzie Civic 4D Opis kostki ISO radia Vordon HT-600BT