Walki ciąg dalszy. Wymieniony cały kolektor ssący z wtryskami i przepustnicą, pod kolektorem nowe uszczelki. Lewe powietrze wykluczone w 200%. Błędów w ECU brak. Na jałowych obrotach diagnostyka sondy lambda- BOGATA. Oscyluje 0,100 0,900. Przy bucie w podłogę sonda- BOGATA. Oscyluje w okolicach 0,700 0,900. Podciśnienie w ssącym na jałowym 0,35. Już...
Jakie podciśnienie widzi MAP, ile kPa (bądź mm/hg)? Tego nie sprawdzi bo nie ma jak . Dla info podam że mierząc czujnik MAP pomiędzy przewodem żółtoczerwonym i masą (map podpięty silnik odpalony) napięcie powinno wynosić około 1.3 volta a przy odłączonym przewodzie podciśnienia napięcie ok 4.5 volta
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
(at)Bieda z nędzą Tłumiki były trzy 1) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... taki miał ojciec w malaczau 80 rocznik i kumpla siostra w malaczu przystosowanym dla niepełnosprawnych z którego demontowaliśmy osprzęt. 2) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk...
To zrób tak- zdejm węzyk, nałóż na strzykawkę i nią wytwórz podciśnienie; różne. Zobacz jak zachowuje się silnik.
SC 900 były tylko SPI . Co do falowania obrotów sprawdź wszelkie przewody podciśnieniowe przy przepustnicy zwłaszcza ten cienki wychodzący do MAP-u - czujnika podciśnienia - znajduje się ten czujnik na jednej ze śrub trzymających sterownik w komorze silnika (poniżej przekaźników nad sterownikiem silnika)
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć, co to za czujnik i gdzie znajduje się jego wtyczka? Jak widać czujnik jest uszkodzony i chciałbym go wymienić. http://obrazki.elektroda.net/98_12715840...
https://obrazki.elektroda.pl/4208415500_... co to za czujnik? od czego on jest? czy jest potrzebny ? fiat seicento 1.1
Witam. Mam takie pytanie. Po co w seicento 900 czujnik temperatury cieczy jak nie ma wskaźnika.
1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm? 2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?
Witam, Fiat Seicento 900 2001 r. komputer Magneti Marelli trysk paliwa. Mam pytanie jak sprawdzić czujnik położenia wału korbowego (3 piny na wtyczce) , jeśli ktoś wie to oprócz oporności proszę o podanie napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem . Proszę też o info czy na złączu od strony komputera powinny być jakieś napięcia. Komputer wskazuje że on...
Witam. posiadam samochodzik cinquecento 704cm na gazniku fos, z roku 98. auto trzyma sie calkiem dobrze , ale mam jeden problem, na zaplonie nie pali sie kontrolka oleju(smarowania) wiem ze to niby błahostka ,ale czasem moze uratowac zycie. ostatnio odlaczyl mi sie przewod od alternatora do kontrolk, i kontrolka od aku tez sie nie swiecila, i myslalem...
Witam W Seicento nie pali się światło cofania. Żarówka bezpiecznik dobre. Gdzie jest wyłącznik i jak się do niego dostać.
Witam wszystkich Mam problem przy moim seicento 1.1 a mianowicie Mrugająca lub świecąca kontrolka temperatury chłodzenia, sprawdziłem wentylator i jest Oki, raz kontrolka zaczyna mrugać po paru km później przestaje zaswieca się i tak w kółko, czasem nawet świeci na zimnym silniku gdy przychodzę rano i go odpalam, po jakiejś chwili gaśnie i za jakiś...
Chodzi mi o czujnik ktory znajduje sie obok filtr oleju? Do czego on służy?
Witam mam Seicento 900 z 2000r. Do tej pory po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów zaczynała się lekko jarzyć kontrolka od temp płynu. W tamtym tygodniu wymieniłem czujnik 1 pin w głowicy ale nic sie nie zmieniło. Dzis wymieniłem termostat, płyn, sprawdziłem wentylator - działa. Ale po tej operacji kontrolka juz sie nie jarzy ale sie normalnie...
Witam Mam pewien problem z kontrolką ciśnienia oleju. Zdarza się to najczęściej podczas zwalniania jazdy na 2 biegu z małą prędkością(W korku) i postoju jak jest wrzucony luz (Ale tylko po dłuższej jeździe) w momencie odpalenia silnika przed jazdą jest spokój poziom oleju jest bliski Max żadnych wycieków nie ma sprawdzane było po dłuższej jeździe otwierałem...
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Witam. Posiadam Fiata Seicento 1.1 mpi z gazem. Falowaly wczesniej wolne obroty i sie dlawil. Wymienilem mapsensor i przez jakis czas bylo ok. Po kilku miesiacach problem sie powtorzyl. kupilem uzywany lecz auto zachowuje sie tak jak na poprzednim. Kiedy odlaczam kostke od tego czujnika, obroty sie poprawiaja i silnik pracuje troche stabilniej. Diagnostyka...
Witam, użytkowane do tej pory przez żonę Cinquecento zamieniłem na Seicento 1100 z roku 1999.Kupiłem je praktycznie w ciemno szczególnie,że dotychczasowe cc sprawdziło się w 100 procentach. Dlatego bardzo mnie zdziwił fakt,że w zestawie wskażników Seicento nie ma wskażnika temperatury płynu chłodzącego - kontrolka,która go zastępuje moim zdaniem nie...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
P0704 - czujnik pedału sprzęgła P1555 - czujnik pedału hamulca P0235 - czujnik podciśnienia w kolektorze
Jest przejście między złączem sterownika a wtryskiwaczem (sterowanie masą), zasilanie wtryskiwacza również odpowiada napięciu akumulatora. Instalacji gazowej brak. Auto normalnie jeździ, tylko w czasie przyspieszania "łapie" błąd, i później znów kontrolka gaśnie. Parametry czujników sprawdzone (obroty, podciśnienie).
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Wygląda to wszystko na problem z podciśnieniem w kolektorze ssącym, ewentualnie z czujnikiem podciśnienia (może tylko z jego wężykiem).
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
A ja bym sprawdził czujnik podciśnienia w kolektorze no i wężyk idący do niego.
A że się tak zapytam, co ma do tego czujnik temperatury? Odpinałem przy samej przepustnicy przewód od serwa i zatkałem go, ale poprawa mizerna. Teraz gdy jest odpiety silniczek krokowy i zaślepiony przewód podciśnienia do czujnika podciśnienia to tak jak mówię, nie faluje ale czuć nierówną pracę silnika i tak jakby więcej kopcił. Czujnik położenia przepustnicy...
Czujniki wydają się działać. Wolne obroty trzyma idealnie po nagrzaniu? (ok 950-1000obr/min) Kasował kolega wartości wyuczone? Jakie pokazuje podciśnienie na zgaszonym silniku?
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Przewodem tym połączony jest czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP sensor) z kolektorem. Komputer sterujący dostaje sygnał z tego czujnika o aktualnym podciśnieniu w kolektorze ssącym. Jest to bardzo ważna informacja dla prawidłowej pracy silnika. Jeśli chcesz się bardziej zagłębić to wpisz wyszukiwarce - map sensor.
Zacznij od wyeliminowania instalacji LPG, czyli zakręcenia zaworu na butli. Następnie sprawdź, czy nie leje Ci się benzyna z regulatora ciśnienia (jest w korpusie przepustnicy, obok wtryskiwacza), dalej skontroluj stan wężyka podciśnieniowego łączącego kolektor/korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia. Możliwe też, że instalacja LPG, wskutek niewłaściwie...
no to tak wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem kostki co ida do czujników czy nie sa brudne lub zasniedziałe, pozbyłem sie katalizatora bo myslalem ze jest zatkany ale to tez nie... a i patrzyłem tez na kolektor dolotowy czy czasami nie ma w nim jakiego brudu albo czegokolwiek co by uniewożliwiało zasysanie powietrza.. a problem jak był tak jest....
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
ja miałem podobny problem okazalo sie że nie łączyla wtyczka od czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym (zamocowany jest na tym samym wsporniku co komputer) odłącz ją i sprawdż cz wśrodku nie ma syfu. Żeby się upewnić czy to ten czujnik to kiedydy zapali się lampka poruszaj za wtyczkę
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo pracować jak podciśnienie spadnie poniżej...
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
uprzejmie informuję ,że miałem problem z odpaleniem silnika w czasie pracy szarpał a przy tym zapalała sie kontrolka układu wtryskowego i tak eksploatowałem seicento około jednego roku i wreszcie autko tzn. silnik przestał pracować,okazało się nie ASO ale sąsiad ,dobry fachowiec usunął usterkę w ciągu paru minut tzn. wypiął z przewodu podciśnienia cylinderek/...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Tam pod przepustnicą są dwa, obok siebie, jedno pod drugim, przyłącza do takich wężyków. Jedno to przyłącze z odmy, drugie to przyłącze od Map-sensora...
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Jak najbardziej może tak być. Czujnik temperatury, podciśnienia i na końcu lambda. Jest opcja podpięcia się pod komputer (tam jest chyba 3 pinowe gniazdo, nie?) Auto dymi na czarno przy gazowaniu? Ogólnie na początek dobrze by było wyeliminować zalewanie, bo rzeczywiście chyba ma za bogato - przez to też może go zalewać przy deptaniu.
Mapsensor to całkiem co innego niż silniczek krokowy. Mapsensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czyli ogólnie mówiąc czujnik obciążenia silnika. Silniczek krokowy ma tylko na wolnych obrotach tak dawkować powietrze aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego. Dodano po 2 Z uszkodzonym lub zaciętym silniczkiem krokowym auto falowało by na...
Może jesteś nie przyzwyczajony :lol: 900 ma w zasadzie dwa tryby jazdy, w podłodze albo na jałowym. :lol: Teraz serio. Świszczenie obok koła to może być wężyk od pochłaniacza par paliwa. Lecim dalej. Nieszczelność na dolocie (mieszalniku) ?, lewe powietrze na czujniku podciśnienia ? Wartości wyuczone ECU skasowane ? Może mu ktoś wsadził "korek" w dolot...
obrazki się nie ładują czujnik przy komputerze to MAP sensor czyli czujnik podciśnienia kolektora ssącego, bez niego też silnik zapali, choć będzie trochę nierówno pracował w Cieniasie czujnik wstrząsowy jest pod deską rozdzielczą centralnie na środku, w seju możliwe że też, ale nie koniecznie, tak czy inaczej "czek" czyli "marchewka" musi się zaświecać...
Czujnik rozróżnienia "lamerstwo" "nie lamerstwo". Trochę mi się rozregulował ostatnio, musze go z deka podkręcić. Czujnik podciśnienia, mocowany na blasze wsporniku, idzie do niego węzyk. A nie możesz wleźć w parametry zmierzone i zobaczyć na wskazania-silnik stoi to ma być wskazanie ciśnienia atmosferycznego, około 760mm/hg ( w prognozie pogody podają...
Heh, właśnie to jest też sprawa do wyjaśnienia. Jak tylko zrobię test - opiszę. Zastanawia mnie jednak jeszcze jeden problem - typ miksera gazowego, długości rur gazowych i wpływ tego na pracę czujnika podciśnienia. Czy może się okazać że tu występuje jakaś zależność ? ps. Przy pierwszym podłączeniu Euroscana miałem 3 błedy: lamba, wtryskiwacz i tps...
Witam, Fiata Seicento 0.9 , 2000r. 80tys km ,PB , bez względu czy zimny czy ciepły, od razu wchodzi na wyższe obroty, różnie, nieraz tylko lekkie "rytmiczne" falowanie do 2tys, czasami ponad 3.5 tys, nie dławi się. Objawy początkowo występowały sporadycznie, pewnego dnia ciągle zaczął tak robić, to trochę przeczyściłem wtyczki, gniazda itp, było parę...
Mialem coś podobnego i tez w SC 900. Na zimnym odpalal idealnie. Jak temp przekroczyla 70 stopni zapalenie za pierwszym razem bylo praktyczne niemozliwe. Komp tez nie lapal bledow. I co się okazalo. W wezyku miedzy czujnikiem podcisnienia a przepustnica zrobilo się pekniecie, ale nie w poprzek a wzdluż i wcale nie bylo go widac. Dopiero sprawdzenie...
W ostateczności moża byłoby pokusic się o wykorzystanie czujnika z jakiegoś samochodu np. seicento(allegro ok 50zł).Podejrzewam że będą zastosowane te układy(MPX lub coś podobnego),w literaturze trzeba byłoby sprawdzic jaka jest zależnośc napięcia wyjściowego od ciśnienia a dokładniej zakres zmian napięcia. Dodano po 13 W kolektorze odpada,opary paliwa,oleju...
Witam. Mam problem z seicento 900 2001r. samochód zaczął nierówno chodzić na wszystkie gary, Świece są okopcone bardzo dużo pali dodam że jeździ tylko na benzynie, kopci na czarno przy rozpędzaniu się szarpie wolno wchodzi na obroty, ciągle pali się kontrolka wtrysku Wymieniłem świece na nowe kable wn filter oleju i olej czujnik podciśnienia sonda lambda...
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
niby proste a zarazem trudne no wskaznik ładowania juz masz kontrolke a jak chcesz wskaznik naładowania akumulatora to zapewne chodzi ci pogłowie wskazówkowy co wychyla sie jak ładuje np na 13v.a co do ciśnienia oleju to moim zdaniem najlepiej by spasował czujnik ciśnienia z poloneza różnie na to mówią np gruszka z czujnikiem na kontrolkę. zależy jaki...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Moze lepiej kupic co nieco bo bez kosztów się i tak nie obejdzie a zabieg i tak nie będzie tani, moja propozycjia taka: kup wtryskiwacz z osprzętem i obudową na giełdzie z fiata CC900/1100 cena za nowe 150zł do tego sterownik -150zł, zostanie ci czujnik podciśnienia cena(?) czujnik na koło pasowe wału korbowego(?) lamda 80zł, kabelki+przekazniczki,...
Witam wszystkich, mam bardzo poważny problem z moim sc 900 r 2000, odwiedziłem parę warsztatów i sam trochę przy nim grzebałem na daremno. Odpala, da się jako tako jeździć, na wolnych gaśnie, co jakiś czas strzela, gaz zwykły jest ale odpiety przez mechanika, kuleje i bardzo nie równa praca. Co zrobiłem, więc katalizator był zanieczyszczony dość mocno...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Aha czyli podczepie miernik pod sonde i zobacze czy sonda pracuje od 0.1 do 1v?wtedy będe mial juz pewnosc czy sonda jest dobra tak? Pompa paliwa jest nowa wymieniana przez poprzedniego wlasciciela mierzyłem jej wydajność pompuje w 18sekund 1 litr paliwa,czyli wychodzi ze w normie. Tylko ten silnik siedzi w seicento i pompa paliwa mogla byc zalozona...
wężyk podciśnienie seicento czujnik seicento seicento czujnik
zwora laserze creative audio control google sorry
unifi zasilacz gigaworks g550w
Termistor NTC ELTH 2790046 - zastosowanie i połączenie Szacunkowe zużycie gazu dla Termet Silver Pro 20 kW