Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Widziałeś te dwa obrazki? http://obrazki.elektroda.pl/8349409800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5060870600_1... Jest to po prostu przykręcone w miejscu gdzie wskazuje czerwona strzałka. W Seicento 1.1 były chyba stosowane dwa rodzaje skrzyni biegów. Jedna tzw. z "mokrymi kielichami" i druga z "suchymi kielichami" (chodzi...
Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
Czyli termostat działa, tak jak pisałem, sprawdź kiedy grzeję się to auto, przy jakiej jeździe
A czujnik wału sprawny?
A czy oglądałeś przebieg z tego hala ? Z tego co wiem to przetwornika hala raczej są na 5V a to że ci trochę działało a procek się nie popsuł to wnisek że poziom sygnały jest raczej OK. Problem może być też w zakłuceniach. Uciekaj od zapłonu i przewodów WN Pomyś o doprowadzenie tego sygnału w przewodzie ekranowanym a szczytem bezpieczeństwa byłoby zastosować...
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
A czujnik na podmianę masz może?
Mnie kiedyś jakiś syf podlazł pod czujnik, pomogło wydłubanie tego czegoś z kanału na czujnik i umycie czujnika.
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Sam wskaźnik działa z lekkim opóźnieniem więc sensu nie widzę. Po prostu trzeba tankować do pełna, a nie za 20zł. A autor niech pojeździ Warszawą i doceni ten wskaźnik w swoim aucie. ;)
Dokładnie tak :)
Rozmiar ma wpływ na odczyt prędkości tylko i wyłącznie no chyba, że na każdym kole masz co innego :) Wykasuj błędy. Wejdź w parametry i zobacz czy przy jeździe są odczyty prędkości. Może czujniki są ok a pierścienie ABS uszkodzone.
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
Potwierdzam, sprawdź szczelinę czujnika.
Jeśli w SC (podobnie jak w CC) jest 3 stopniowa regulacja prędkości nawiewu to zielone coś co znajduje się w kanale wentylacyjnym (przynajmniej w CC miało kolor zielony i obstawiam, że to o to chodzi) to tzw. opornica. A dokładniej 2 oporniki wysokiej mocy które ograniczają prąd do silnika dmuchawy nawiewu. Chyba, że masz klimatyzację no to wtedy to...
Sprawdź jeszcze odległość czujnika GMP od koła czy nie jest czasem za duża
Hm. czujnik położenia wału
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Witam mam taki problem z fiatem punto I mam już słabe zawory oczywiście poprzez jazdę na gazie. Mam oczywiście drugą głowice w super stanie która nie jeździła na gazie tylko to jest głowica z fiata seicento o tym samym motorze. Wszystko prawie pasuje wszystkie kanały się zgadzają po za jednym mankamentem. Punto ma czujnik ciśnienia oleju zamontowany...
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
sprawdz opornosc czujnika obrotow
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
czujnik siedzi w obudowie termostatu
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
http://seicento.com.pl/topics5/problem-z...
No trzeba zdjac osłone i zobaczyc czy jest w ogole pasek, pisałem to odrazu w pierwszym poscie przeciez, wiec myslalem,ze pierwsze co to wykluczyles te ewentualnośc. Pisałem,ze jesli jest iskra i jest paliwo to musi zapalic, chyba,ze jest nie w pore lub nie ma sprezania, wiec nalezy sprawdzic rozrzad pierwsze co, a nie wymieniac jakieś czujniki!
A co jesli seicento nie posiada czujnika prędkości bo ma linkę? Jak to obejść ? Jakis impulsator który zamieni obroty linki na sygnał cyfrowy? Z jakiego auta można to wykorzystać ?
MAP sensor. Miałem tak samo: obroty falowały, najpierw były niskie, później coraz wyższe. Okazało się, że konektory przy wtyczce do czujnika MAP są skorodowane( taki biały nalot). Po wyczyszczeniu - silnik zaczął ładnie równo pracować i obroty się ustabilizowały.
Który rocznik tego Seicento? Starsze 1.1SPI miały dwa czujniki - jeden do komputera i jeden do kontrolki, nowsze (MPI) miały już tylko jeden czujnik, a kontrolką sterował komputer. W starszej wersji wystarczy zamienić czujnik bimetalowy od kontrolki czujnikiem rezystancyjnym i wskaźnik będzie działał. W nowszym będzie kłopot gdzie umieścić dodatkowy...
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Ale po co chcesz wyjmować czujnik?????? Przecież nie jest to potrzebne.
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
Witam, chciałem zrobic w swiom samochodzie ledowy wskaznik ilości gazu lpg w butli. Przy butli jest zamontowany oryginalny wskaznik BRC który ma zakres od 0-90Ohm (0 pusta, 90 pełna). Czy ma ktoś pomysł jak to by mozna było wykorzystać np przy układzie lm3914? Znalazłem cos o podobnej zasadzie działania tylko tutaj sa duzo inne wartosci rezystancji:...
Dzien dobry!! Szukam schematu instalacji elektrycznej dot. czujników paliwa, pompy paliwa do seicento 1100..dziekuje z goory pozdrawiam
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
Sonda zdechła, tak trudno zinterpretować błąd czujnika tlenu?.
Witam, może przewody do czujnika nie mają ciągłości, kostka przy czujniku wygląda dobrze, a w środku nie łączy.
Złącze ecu? Czyli sprawdzic polaczenie wszystkich pinow? w jaki sposob?
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Są dwa rodzaje czujników bo w niektórych seicento były lampki kontrolne a w niektórych wskaźniki. I tak czujnik do kontrolki ma czarną oprawkę a do zegara czerwoną oprawkę. Po tym można te czujniki odróżnić.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Nie taki czujnik.
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Hmmnm, tak sobie pogooglowałem i poelektrodowałem i chyba "nie ogarnę" z tym 555. Chyba że podrzucicie jakiegoś gotowca...:):):):):)
seicento_naprawa i serwis.pdf to powinno wyjaśnić wszystko :) pozdrawiam
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... posprawdzaj pozostałe czujniki, wtyczki, przewody, masa, ja bym sprawdził czujnik wstrząsowy.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
https://obrazki.elektroda.pl/4208415500_... co to za czujnik? od czego on jest? czy jest potrzebny ? fiat seicento 1.1
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
W Seicento 1.1 miałem podobny przypadek. Uszkodził się czujnik wałka rozrządu jakimś cudem.
A ja koleszko wolę usunąć usterkę... Byłem u elektryka wszystkie termowłączniki są sprawne tak że jak by ktoś chciał mogę odsprzedać za symboliczną cenę... A więc jest nowa koncepcja. tzn jeżeli wszystkie włączniki są sprawne czyli nie są spalone co mogło powodować że wentylator się nie załączał? Czy może to być problem z zawieszającym się termostatem?
Cześć. Kupiłem taki czujnik: http://allegro.pl/czujnik-predkosci-fiat... Potrzebuje schematu podłączenia tego czujnika tzn. "+","-","sygnał" gdyż w swoim seicento zamieniam licznik na elektroniczny. Kolory przewodów które idą od czujnika do kostki to brązowy, niebieski po bokach a w środku żółty. Proszę o pomoc
Zwarłeś czujnik?
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Wkręcony jest z czerwoną końcówką . Z jednym pinem.
Było pisane i to wielokrotnie. czujnik wału...
A z czego ją odczytuje? musi być jakiś czujnik.
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Kolego polata to tyle że nie bedziesz mógł na nie patrzyć. Ja serwisuje takie po 285000 km na gazie .To autto polata :D A u ciebie jest pewnie problem z instalacją elektryczną lub czujnikiem oleju . standard w fiatach:idea:
Sprawdź kabelek od czujnika czy nie jest przetarty koło niego ew. wymień czujnik.
Nie uruchomisz tego bez kilku dodtkowych czujników ( kat skrętu, siła skrętu i coś tam jeszcze >>) Proponuję zastosowac wspomaganie od seicento . Wszystkie czujniki są w kolumnie , wiązka jest osobno i dodatkowy moduł do którego trzeba tylko zasilanie.
Albo oddaj samochód do mechanika skoro niepotrafisz zlokalizować czujnika.
Witam. Mam krótkie pytanie: czy czujnik abs z fiata seicento jest taki sam jak w fiacie multipli? Chodzi mi o parametry tych czujników bo z wyglądu są takie same. Czujnik z lewego tylnego koła. Do seicento jest on o połowę tańszy. Używany już za 40zł można kupić a do multipli znalezienie używanego czujnika graniczy z cudem.
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Rzeczywiście nie było to takie trudne . Udało się !!
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Proste, kupujesz najmniej zeelektronizowane. Po 21 skąd wspomaganie ma wiedzieć czy pracowac czy nie , to nie koń że reaguje na wiooo. Musie mieć czujniki. A jak masz alergie na czujniki to musisz mieć przypakowane ręce od kręcenia kierownica. Od tego czy ma pracować czy nie ma czujnik momentu obrotowego kierownicy( wcześniej źle się wyraziłem wszystkie...
Nie mam minusa z ECU na cewki. Jakie czujniki są niezbędne do uruchomienia silnika?
Też o tym myślałem. Tylko że nie mam pojęcia czy ubywa płyn bo nie jeżdze tym samochodem. A co myślisz o czujniku położenia wałka rozrządu?
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Sorry ze tak długo się nie odzywałem ale czekałem na nowy silnik. Założyłem nową chłodnicę i nowy silnik problem nie ustał dalej się grzeje. Co zaważyłem to ze bardzo głośno pracuje wtrysk. Po wykręceniu świec wszystkie cztery są czarne.
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Aha, czyli wszystko jasne, zostaje zakup czarnego czujnika.
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam Wszystkich!Kupiłem alarm super forteca i przed montażem mam parę pytań.Czy można podłączyć do tego alarmu jednocześnie czujnik wstrząsowy i ruchu?Drugie pytanko to w którym miejscu najlepiej podłączyć się pod kierunkowskazy (seicento)?Dzięki za odpowiedzi!
właśnie czujnik halla
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
A w którym miejscu są te czujniki
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Sprawdź przewód gumowy idący do czujnika bezwzględnego. Pozdrawiam.
To czym prędzej czujnik wymienic
albo czujnika temperatury
Może to być wina czujnika, jak wspomniał kolega wyżej, ale również urwanego kabelka od niego. Miałem tak w Seicento 1.1 mpi, kabelek przegnił tuż przy czujniku i urwał się.
Witam Jeżeli pompka działa to czy sprawdzałeś czy jest iskra.Sprawdź wtyczkę z czujnika na kole zamachowym,może być tam problem ,lub samego czujnika.
czujnik seicento czujnik podciśnienie seicento czujnik ciśnienia seicento
zmienia kierunek przepływu prądu bezpiecznik zasilacza komputera wybierać głosowy
pralka electrolux reset ir2153 bramy
Programowanie płyty głównej Vestel 17MB170 Jak programować płytę główną Vestel 17MB170?