Czujnik ciśnienia spalin, czujnik powietrza doładowanego, czujnik ciśnienia atmosferycznego, czujnik powietrza zasysanego powinny przy zgaszonym silniku pokazywać tą samą wartość +/- 75hPa Dotyczy motora 651 w Sprinterze.
W mercku jest źle opisany błąd (którego nie podałeś) przeważnie jest problem z przepływem powietrza.
W okolicy szyby przedniej, kolo podsufitki nic nie wystaje -jakis czujniki ? :> Ale to raczej nie to.
Czym to diagnozujesz? Bo wydaje mi się, że P2006 to jest czujnik temp. powietrza zasysanego (czyli przepływka).
andrzej20001 widziałeś w mercedesie czujnik zamontowany w ECU ?
EGR jest, po czyszczeniu (brudny nie był). Przepływka wymieniona na inną oryginalną. Czujniki ciśnienia (przy przepustnicy i w filtrze) też wymienione. Przepływ powietrza podam jak będzie samochód , (dzisiaj lub jutro) bo było +-450 tylko nie pamiętam w czym mierzone. Dodam też że dzieje się tak raz na 1000-1500km i po zresetowaniu przepływki odzyskuje...
P2006 Czujnik MAF zdejmowany przy pracującym silniku P2006/002 B17 / 8 Charge Czujnik temperatury powietrza: zwarcie do plusa lub otwarty
Witam. Sprinter 906 2.2L z dwoma turbinami. Błędy w silnik: P0105 - ciśnienie atmosferyczne między modułem sterowania silnika a czujnikiem ciśnienia doładowania jest nieprwidłowe P2904- zwiększ kontrolę przepustnicy ciśnienia Czytane autocom-em. W parametrach czujnik ciśnienia w dolocie obok przepustnicy powietrza pokazuje ciągle 800mbar - czyli wartość...
WITAM MAM SPRINTERA 2,2 CDI .WIMIENILEM CZUJNIK POLAZENIA WALKA ROZRZADU I JEST OKEJ.POZDRAWIAM Dodano po 15 KOLEGO A W PRZEWODACH MASZ PECHERZY POWIETRZA JA WYMIENILEM WSZYSTKIE ORINGI I ZALOZYLEM STARSZY TYP FILTRA PALIWA BEZ CZUJNIKA.
Czy po wymianie przepływomierza robiłeś jego kalibrację? Tak jak wtryski, to i czujnik masy powietrza, przepustnicę i kilka innych trzeba wprowadzać przez opcję "uruchamiania" (tak się to chyba nazywa). Bez przyuczenia będą wyskakiwać błędy.
Zasilania czujników sprawdzone wszystko ok , sprinter zachowuje się jak mu się podoba. Oddam do elektryka niech zajrzy w kompa i zobaczymy, przecież oprócz turbin to wszystko jest podmienione a mocy nie ma. Dzięki za odpowiedź U elektryka terminy, więc jeszcze sam patrze co go boli i jak odłączę czujnik w obudowie filtra powietrza to błąd ciśnienie...
Znów Delphi... Do Mercedesa w tym roczniku używamy przynajmniej Xentry. Odczyt błędów , zapis danych, kontrola parametrów. Jeżeli Delphi mówi choć połowę prawdy sprawdź co się dzieje z recyrkulacją spalin i wartościami przepływu powietrza.
Wiem że jest to troszkę dziwne ale mam pytanie . W przypadku gdy mam uszkodzony czujnik ciśnienia powietrza i turbina pompuje 1.8 bara a czujnik ciśnienia wskazuje ECU 1.2 bara . Auto to MB Sprinter 308cdi jakie będą skutki uboczne takiej eksploatacja samochodu poza padnięciem turbiny ?
Witam. Orientuje się ktoś w którym miejscu umieszczony jest czujnik temperatury zewnętrznej w Sprinterze 313 CDI 2002r?? Kolejna sprawa czy uszkodzony czujnik ma wpływ na temperature powietrza z nawiewów? Auto od jakiegoś czasu przestało pokazywać temperaturę zewnętrzną a z nawiewów daje tylko gorące powietrze. Przy okazji jak coś tam w nim mechanicy...
ciągle obecny,ale jak troszkę po chodziłem po necie to widzę że to może być czujnik cisnienia ten co jest pod filtrem powietrza ale sam już nie wiem
Koledze chodziło o zbyt niskie doładowanie turbiny. Przyczyn może być kilka. Sterowanie turbiny, nieszczelny układ dolotowy, fałszywe wskazania czujników, zapchany filtr powietrza, itd. Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
2623 robiłem dwa razy. Raz był uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania ( na dole po lewej stronie obok intercoolera) a drugi raz był nieszczelny intercooler. Po każdej naprawie robiłem adaptację przepływomierza i chyba reset czujnika doładowania. 2623 -01 to przepływ powietrza na wolnych za niski. Był wcześniej post o tym.
Witam, chciałbym odkopać trochę temat. Sprawa dotyczy diagnostyki sprinter '97 z silnikiem 2.9TD Posiadam kabel zakupiony od producenta "polski VAG", aplikację VAG-COM 311.2 oraz adapter złącza z OBD2 na sprintera. Pytanie brzmi czy ten zestaw umożliwi sprawdzenia sprinterka? : http://motoallegro.pl/vw-audi-skoda-seat...
Pod filtrem powietrza masz zaworek sterujący turbiną, pewnie on padł, typowe dlatego sprintera. Na początek go wyjmij i obstukaj może sie zawiesił, bo to również często się zdarza. Jeśli na krótko turbo ci pompuje to na 99% przyczyna tkwi w tym zaworku. Podciśnienia dobrze podłączone, powinno być jak w Twoim opisie.
Auto jest bardzo słabe na 4 i 5 biegu nie ma siły po prostu ładunek jaki wozi to 800kg wkręca się ładnie od 2500 do 3000 obr/min ale tylko na pierwszych 3 biegach na 4 jest tragedia a 5 to już lepiej nie mówić ale dobija do 3000tyś wtedy osiąga prędkość 100km/h potom bardziej jeszcze zwalnia ale dobija powoli z górki do 130 szybciej nie jeżdżę. Na postoju...
. Sprawdzilem wiązke od stera, ster w srodku, do czujnika, wszystko czyste, opornosc czujnika 0,645 kΩ Gdzie mierzone?Dolot powietrza do silnika drożny?Wydech też?Dziwne to nie odpalanie na plaku.
witam troche to trwało praca mnie zarzuciła robota bylem u elektryka na kompie i stwierdził błędy nastepujace - czujnik swiateł hamowani - sterowanie cisnieniem doładowania - obwód cisnienia barometrycznego/absolutnego w kolektorze - obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego - synchronizacja pozycji wału korbowodu i wału rozrzadu - sygnał CAN z...
Witam Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r. Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy : P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie. P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//- P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//- P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//- P0203-008 Wtryskiwacz cylindra...
Z ciekawości aż się zainteresowałem dogłębnie, bo zazwyczaj taki czujnik to zwykły termistor reagujący na zmianę temperatury w kabinie, ewentualnie wspomagany małym wentylatorkiem żeby układ szybciej reagował. No a we wskazanym miejscu jest zwykły kawałek "pleksi-szybki" i nigdzie powietrza nie ciągnie. No to rozprawiczyłem taki panel, i moim oczom...
Oto błędy: -system odpowietrzania komory korbowej -czujnik różnicy ciśnienia filtra cząsteczek stałych -czujnik temperatury powietrza otoczenia Pierwszy błąd udało się skasować, reszta powraca. Jaki kabel/programator potrzebuje aby sczytać wsad z sterownika silnika? Sterownik Bosch A 646 150 02 77
Wypalanie zostaje uruchamiane przez sterownik okresowo - to nie jest tak, że powinno się wypalać cały czas. W momencie uruchomienia procedury zostaje zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa, załączają się świece żarowe i zmniejsza się ilość dostarczanego do cylindrów powietrza. Takie wypalanie trwa ok. 10- 20 minut. Zapamiętany błąd z niskiego ciśnienia...
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący. ?? w cdi Popatrz dokładnie co ci jeszcze zerwało tym paskiem (np. wężyk z turbiny , czujnik ciśnienia lub temperatury powietrza etc.) Pozatym odczyt błędów ze sterownika jeśli pokaże zawór to do sprawdzenia wiązka na przedniej belce i podciśnienie.
Witam , mam dokładnie to samo co kolega ,,smain'' . Jest tak że jak jade ze stałą prędkością to wszystko jest ,,ok'' ale gdy zdejme noge z gazu to już nie mogę przyspieszyć . Wymieniłem czujnik na wężu powietrza - taki z podciśnieniem i wtyczką na trzy piny - i nic się nie zmieniło . Słyszałem też o wtrysku sterującym ale podobno że ten jak się popsuje...
Górna granica ale czego? Pewnie ciśnienia powietrza - ale tego nie napisałeś. Sprawdź w warunkach drogowych jakie jest doładowanie. Powinno dochodzić do 2,4 - 2-6 bara (taki odczyt jest z ekranu Star Diagnozy) Wypalanie DPF pod komputerem nie zawsze pomaga - sprawdź w wartościach aktualnych (zwłaszcza czujnik ciśnienia różnicowego i czujnik ciśnienia...
Witam wszystkich, Mam problem z moim Sprinterkiem a mianowicie brakuje mu mocy. Wkręca się tylko do 3200tys obrotów falują mu obroty i osiąga góra 90 km/h. Czasami gaśnie na skrzyżowaniu Po diagnozie komputerowej wymieniłem czujnik wałka rozrządu przepustnice filtr paliwa i powietrza. Po wymianie przepustnicy został tylko jeden błąd: P2112 Throttle...
Witam. Mam taki problem jak w temacie. Na jednym kompie pokazało problem ze spalinami - wymieniłem EGR pochodził 2 dni normalnie po czym znów stracił moc. Podpiąłem znów pod kompa pokazuje: układ dolotowy powietrza. Magicy mechanicy patrzyli na przepływke przy filtrze i nic, przeczyszczali czujniki i nic nadal brak mocy. Powiedzcie mi czy: 1) zakładając...
Wiem o tym już kolego bo bawiłem się czujnikiem ciśnienia doładowania i łapał tryb awaryjny nie tylko przy zapalaniu ale też na wolnych obrotach co mnie zdziwiło a była tylko jedna para diod zenera ale ja wszystko robię na wyłączniki więc ominę to ale muszę bardzo ostrożnie z tym ciśnieniem na listwie postępować. A taka ciekawostka na marginesie czujnik...
Witam wszystkich,panowie mam problem z sprinterem 2.2 cdi 2002r otóż podczas jazdy nagle stracił moc i tak po podłaczeniu do kompa wskazało na czujnik sterujący turbina,czujnik kupiony wymieniony ( to jest ten pod filtrem powietrza) wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone a mocy jak nie było tak nie ma :cry: żadnych błedów komputer teraz nie pokazuje.Wiec...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Zastanawia mnie jeszcze temperatura powietrza w dolocie przy przepustnicy jest 33stopnie, faktycznie jest 15 po wyjeciu czujnika widac ze dziala prawidlowo, czy tak wysoka powinna byc? Czy moze cos nie tak z chlodzeniem powietrza? Dodano po 8 https://obrazki.elektroda.pl/7332266700_...
Witam! Posiadam mercedes sprinter 2009r 150 km 2.2 , Zapala mi sie kontrolka esp, zbyt niski poziom oleju chek, po podłączenia skanera wyskakuje mi bład 2306-2 napięcie zasilania czujników za niskie i 51a5 sygnał can wartość pedału gazu nieprawidłowy. Błędy się kasują i jakiś czas jest dobrze , niema jakiejś prawidłowości raz na tydzień raz na dwa tygodnie...
Witam. Może nowy ale coś podpowiem. Spróbuj na postoju wciskać gaz do oporu... jeżeli po czasie auto zacznie ci falować na wysokich obrotach lub zgaśnie może przyczyną być pompa wstępna która po nagrzaniu ma za mały wydatek. lub wysokiego ciśnienia. :) Pare podpowiedzi: Jeżeli masz bąbelki powietrza na wężykach przy filtrze to wymień o-ringi lub przewody....
Po wymianie wtryskiwacza auto zgasło podczas jazdy w pierwszym tygodniu 5 razy i od tego momentu nie ma z tym problemu. Sugerowano mi że najprawdopodobniej przyczyną tej usterki był czujnik na listwie (z tyłu silnika). Odnośnie powietrza w układzie paliwowym to udało mi się samemu wykryć przyczynę. Gdy było auto u mechanika kazałem wymienić przewód...
Komunikat jest mniej wiecej taki: masa powietrza zbyt duża. Wielokrotnie zmieniałem przepływomierz, zawory turbiny, czujniki ciśnienia na kolektorze wydechowym. Jeśli zmieniam biegi, i za każdym razem wysprzęglam samochód (np.dojeżdżając do świateł), jest ok, natomiast jeżeli kilkukrotnie "puszcze" samochód na biegu-łapie błąd. Regenerowałem egr, wypalałem...
Kolego, masz żelbetonową piwnicę gdzie żadne "wifisryfi" nie widać nie słychać Rysiek, zacietrzewiłeś się bez sensu. Poza tym nie zauważyłeś, że ja tu nie prowadzę wojenki systemowej tylko staram się przewidzieć ograniczenia jakie niesie ze sobą sama integra. W międzyczasie proszę ponownie o odpowiedź: Podobnie z wejściami - czy oprócz wejść typu zwarty/rozwarty...
hmm pompa powinna być ok bo rok temu była robiona też o tym myślałem sprawdzę rano kompresje po ciemku nie będę robił auto idzie na sprzedaż jak najmniejszym kosztem chce zrobić Dodano po 15 spr kompresje nabija ponad 25 wiec jest ok podłączyłem kompa wyskoczyło 10 błędów p1223 czujnik położenia zębatki regulacyjnej paliwa p1351 początkowa regulacja...
Sprinter 416 cdi 2003r ,5 cylindrow. Przy pelnym obciazeniu silnik gasnie,blad to za niskie cisnienia paliwa na szynie. Usterka nastepuje przy max obciazeniu silnika,cisnienie spada do 900 bar,a na niskim cisnieniu 4.5 bar. Usterka nastepuje niezaleznie od temperatury silnika. Wymienione : Regulator cisnienia czujnik cisnienia na szynie i niskiego cisnienia...
Usterki: 123900 ciśnienie doładowania niewystarczające 16A600 emisja tlenków azotu w przeciągu ostatnich 400dni zbyt wysoka. Poniekąd słuszne jest spostrzeżenie, iż popiół to nie sadza i już się nie spala nawet w piecu. Dlatego są tak duże różnice ciśnień w filtrze DPF podczas jazdy. Jest to jednak skutek, a nie przyczyna. Pierwotnych źródeł problemów...
Pierw Sprawdz przekazniki i bezpieczniki ja bym sie na tym skupił Wyciągnij kazdy po koleji i sprawdz czy nie jest spalony Masz tez tam 6 przekazników 3 zólte i 3 szare. Z głowy nie pamietam który jest który :) Czasami pojazd nie mia ł dzwona ? bład 1610 - Przekaznik 'K40/9k7 (Tml. 87 przekaźnik sterujący silnika) "nie włącza. 2013 B14 (czujnik temperatury...
Mysle nad tym czujnikiem temp.spalin sa one odłaczone moze powinny byc jednak podłaczone. Na chłopski rozum jezeli sa odłaczone to cały czas daje duza dawke ropy bo mysli ze jest zimny. Dobrze rozumujesz, ale nie do końca... Czujnik temperatury pod autem, czyli w okolicach "bywszego" DPF, nie steruje bezpośrednio wtryskiem paliwa, jak się wydaje, tylko...
Nie wiem jak w dostawczych, ale np. w Actrosach albo Axorach można podmienić i auto będzie jechać, ale nie tak jak powinno. Należy zakodować sterownik do reszty sterowników. To jeszcze zależy od czego ten sterownik, np. ABS/ASR w Actrosie jest na jednym sterowniku, sterowanie silnika na osobnym, sterowanie skrzynią na osobnym itd. Podam jeszcze jeden...
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Potrzebuje pomocy, mam sprintera 313 z 2000r. ze skrzynią sprint shift ( manualną 6 biegową sterowaną automatycznie) po wymianie oleju u mechanika wlał jakiś półsyntetyczny ATF Total skrzynia ciężko przerzuca biegi szarpie i w ogóle nie ma wstecznego biegu. Przed wymianą był wsteczny tylko zdecydowałem się na wymianę ponieważ podczas jazdy skrzynia...
Najlepiej jechać z nim na tester,ale jak chcesz powalczyć to musisz sprawdzić pompkę wodną, dmuchawę powietrza zasysanego i czujniki.Jest trochę roboty.Podczas załączenia powinno być słychać,że załącza się na 3 sekundy dmuchawa powietrza zasysanego.Słychać ? Tak w ogóle to nie jest to dogrzewacz tylko ogrzewanie postojowe.
Wiązki są ok, czujnik doladownia w kolektorze zmieniałem na nowy jakies 5tys km wiec powinien być ok, podmieniłem czujnik zasysanego powietrz-ten w obudowie filtra- jak na razie jest ok, błędów brak, jednak robiłem tylko krótkie testy, dziś przejadę trase i zobaczymy.
Auto w moim posiadaniu od kilku lat , kilka razy w roku zdarzało się ze zaraz po uruchomieniu nie miał mocy ale wystarczyło zgasić silnik i po ponownym uruchomieniu było ok. Ostatnio auto zdecydowanie mało jeździ (2-3 tys. km na rok).Objawy to brak mocy , max 60km/h . Znalazłem zsunięta rurkę z czujnika w okolicy zbiornika płynu do spryskiwaczy (na...
Witam Zamontowaliśmy w silniku 1,6 16V od Fiata Bravo turbo. Do tego został zamontowany ECUMASTER ( coś jak SMT6 ) i wszystko fajnie chodzi ale do czasu. Jak samochód postoi w korku albo po kilku sprintach 0-200km/h zaczynają się dziać niezłe jaja. Silnik zaczyna sam podnosić sobie obroty, zubaża mieszankę do takiego stopnia że cięzko ruszyć a jak sie...
sprinter powietrza czujnik powietrza sprinter temperatura czujnik ciśnienia powietrza sprinter
regulator obrotów silnika łodzi instrukcja obsługi golfa kalibracja kolor monitor
sharp 40bg5e elektronika studia
Zalany sterownik olejem w Fiacie - co robić? Schemat elektryczny LR Baggs Element Active System VTC